יומן הבאקס – מבחן האש / שחר צ'קוטאי

אז מה היה לנו? פלאגים פלטינות, קורונה, בועה – משחקי דירוג, תחילת פלייאוף והשבתה של הליגה. ועל הדרך הכנסנו גם את האלמנט על חשבון הבית.

בועה ומשחקי הדירוג – מילווקי הגיעה לבועה לא מאופסת והפסידה 5 משחקים אך גם בניצחונות הם לא הרשימו במיוחד (במיוחד נגד מיאמי). הקבוצה המשיכה להיות עם הנתונים המצויינים מהעונה הסדירה אך היה בכל זאת חסר את רוח הלחימה, בנוסף יאניס לפתע נשבר מדמות הילד הטוב וחזר להיות החמום מוח שהיה ודאג שהלסת של מו וגנר לא תשכח למי יש ראש בלטה.

פלייאוף – את המשחק הראשון הבאקס פתחו לא טוב ואורלנדו ניצחה בצורה משכנעת ושלחו את המאמן לחשיבה נוספת. מכאן והלאה בשאר המשחקים מילווקי לקחה את ההובלה מוקדם ושלטה ללא עוררין במשחק, אך בכל המשחקים אורלנדו הצליחה לחזור ולהתקרב ובודהנהולצר היה צריך להרים שוב את החמיישיה שלו כדי לסגור סיפור.

אחרי המשחק הרביעי זכה יאניס בתואר "שחקן ההגנה של העונה" והפך להיות השחקן השני בהיסטורית הבאקס לזכות בתואר (סנדי מינקרוף) והחמישי בכל הזמנים שזוכה בתואר ה-MVP ובתואר שחקן ההגנה(לא באותה עונה אלא בכלל).

כיממה לפני המשחק החמישי נורה גייקוב בלייק במדינת ויסקונסין, שממנה הגיעה הקבוצה, דבר שעורר מחאה גדולה ברחבי הליגה, היו דיבורים של שחקני הליגה להחרים את המשחקים וחלק גם רצו לקפל וללכת הביתה בעקבות הסיפור. מי שהגדילה לעשות הייתה הקבוצה הירוקה שדקות בודדות לפני המשחק החליטה לא לעלות למגרש כמחאה על האירוע ובכך החלה את המרד הכולל של כל שחקני הליגה.

גורג היל פתח בדברים ואחריו דיבר גם בראון ושיתף את סיפורו האישי על האלימות המשטרתית שהופנתה כלפיו:

לאחר המהומה הרבה שהייתה סביב ביטול המשחק ואחרי הדיונים הסוערים והפוליטים באתר חזרו במוצאי שבת המשחקים עם המשחק של הבאקס שאותו היא החרימה ובמשחק הבאקס השתלטו בהתחלה וניצחו בסוף אחרי, איך לא, מותחן קטן בדמות חזרה של המג'יק. הסדרה נגמרה, הבאקס עולים לסיבוב השני מול מיאמי החמישית ואיתם יהיה לה הרבה יותר קשה.

טוב דיברנו מספיק על המשחקים, בואו נדבר על השחקנים:

יאניס (30.6 נק' 16 רב' 6 אס' ו-3.8 איבודים) – המשיך להיות יאניס עם נתונים פסיכים ובתוספת 2 שלשות למשחק ב-38 אחוז, לא אגדה אבל התקדמות.

מידלטון (15 נק' 7.8 רב' 5.2 אס' 3.4 אב')- לעיתים רבות מדי היה פסיבי אך בכל זאת היה משמעותי ודווקא ברבע האחרון של המשחק האחרון הוא היה מצויין וקלע מעולה.

השחקן השלישי שהיה משמעותי בסדרה ויכול להיות שובר השיוויון בסדרה מול מיאמי זה ברוק לופז שקלע 13.4 והיה משמעותי מאוד בצבע, גם התקפית וגם הגנתית (1.2 חסימות וחטיפות).

הספסל – קלעו בממוצע 37.4 נק' בסדרה. אך עם זאת הם גם איבדו 6.9 כדורים לא מעט פעמים המג'יק הצליחו לחזור דווקא במשמרת של הספסל. מול מיאמי הגרעון הזה יכול להיות סכנה של ממש.

נקודות מפתח לניצחון בסדרה מול ההיט –

שלשות – ההיט זורקים המון לשלוש, כמה המון? 41 אחוז מהזריקות שלהם הם מחוץ לקשת, ולכן המטרה הגדולה ביותר היא לנסות לעצור את השלשות ולפחות להקשות עליהם, בדגש על שחקני הכנף – קראודר, רובינסון איגודלה ואוליניק מכיוון שהם עלולים להתפוצץ בכל ערב נתון.

שמירה אישית על שחקני המפתח – מידלטון יצטרך לעשות עבודה קשה בכדי לעצור את באטלר (וגם הפוך – באטלר כנראה יקבל את מידלטון ויקשה עליו מאוד) מלהיכנס לסל ולמנוע ממנו סלים קלים ותנועה חופשית.
באם – יאניס: שמירה על באם כשחקן ציר, לא לתת לבאם לנהל את המשחק כמו שהוא אוהב, ברגע שעוצרים את תנועת הכדור דרך באם יהיה הרבה יותר קל הגנתית לסגור את השאר.
בלדסו יקבל תפקיד לא פחות חשוב מחבירו לקבוצה, הוא יאלץ לשמור את גוראן דראגיץ שנתן מול אינדיאנה את הסדרה הטובה ביותר שלו בקריירה ונראה כאילו הוא בן עשרים עם שיער לבן שמבצבץ לו.

התלות ביאניס – מילווקי תלויים ביאניס במידה רבה כאשר הם משמתשים בו 34.4% מהמקרים. עצירה שלו/בעיית עבירות תכניס את הבאקס לבור עמוק שיהיה קשה לצאת ממנו. לנסות לתת דקות לרכז אמיתי שיוכל להשתמש בלופז ומידלטון בצורה הטובה ביותר.

Preview on Bucks vs. Heat: Caging Antetokounmpo won't be enough - CGTN

אז מה יהיה – לא יודע, אבל כעת האיילים מגיעים למבחן האש האמיתי שלהם וקיימים כמה תרחישים:


1. מילווקי תציג את הכדורסל הטוב ביותר שלה בגרסה הנוכחית ותעבור את ההיט בקלות ובזריזות.
2. ההיט יקשו אבל מילווקי תראה שהיא עדיין הטובה ביותר בליגה ותנצח בשישה או שבעה משחקים.
3. מיאמי מצאו את נקודת החולשה של אל ההגנה היווני וינצחו את הבאקס בצורה משכנעת וישלחו את הבאקס לחשיבה מחדש להמשך דרכם.

לבינתיים, עד שתתחיל הסדרה בלילה נהנה קצת משירו של שמוליק קראוס ומביצועו של אריק לביא.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה. במיוחד על השיר הנהדר הזה.
    אני חושב שתרחיש 1 יקרה. מיאמי נחמדים, עמוקים, ומשחקים כדורסל מצויין. ועדיין זה דו כיווני, ומה שיעזור למיאמי לנטרל את מילווקי, זה מה שיאפשר למילווקי לנצח את ההיט.
    הם צריכים פשוט להחליף על כל דבר. הם מספיק ארוכים כדי שבאטלר יתקשה בחילופים.
    מה שכן זה יצריך שינוי של הסכימה ההגנתית שלהם(שעבדה מצוין כל העונה). אבל מול מיאמי שמסתמכת על קליעה מרחוק, אני חושב שזה עדיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט