כיף להתרחץ בחוף של 'בירת הכדורסל (הזמנית, אני מודה) של העולם' / מנחם לס

כיף להתרחץ בסאות' ביץ'

(אפילו ש-'בירת כדורסל' זמנית, כפי שתקראו למטה)

קשה קצת לראות את אולם מיאמי היט מחוף 'סאות' ביץ' למרות שהמרחק הוא רק כמה קילומטרים של מפרץ. ישנה עוד בעייה: החוף פונה מזרחה, והאולם מערבה ממני. אבל העיקר היא ההרגשה, קומראד. ההרגשה שאני נמצא על אדמת כדורסל קדושה. אני נשאר כאן עם גיילי שלי (אשה שאני אוהב כבר 40 שנה, ועתה אפילו יותר כי סוף-סוף היא הפסיקה לנדנד לי כמו רבים באתר על הלייקרס, קבוצה שאני מאמין שאתפגר ואהפוך לעפר ואפר לפני שהיא תראה אליפות) למשחק נגד הבולס ביום שלישי בערב. לברון ג'יימס נגד דרק רוז. זה לא פחות ולא יותר מפרנק סינטרה נגד ביל קרוסבי. זוהר ארגוב נגד אייל גולן על אותה במה. קלינט איסטווד נגד ג'ון וויין בקרב אקדחים ב-'אוקיי קוראל' (לדעתי ג'ון וויין מנצח. מי אם לא הוא 'הקאובוי הגדול מכולם'?).

אני לא יודע אם זאת העונה, או 'האתר החדש' שגורם לי התרגשות כזאת לפני פתיחת עונה, התרגשות שלא הרגשתי כבר מזמן לפני פתיחת הליגה. אני יודע שזה מוזר ואולי טיפונת חולני שאדם בגיל 76 מתרגש מפתיחת עונת כדורסל, משחק שהוא לא לא פחות ולא יותר מלהכניס חתיכת עור מעוגל ישר אל פי הטבעת (ו-א.ב יכול לקפוץ לי אם הוא שונא את "פי הטבעת"), אבל עובדה. אז אולי אני קצת דפוק בראש, אבל אני מעדיף לחשוש שמיאמי לא יזכו העונה באליפות, מאשר לחשוש מהתקרשות עורקים או אולצהיימר.

אני בטוח שהרבה מהגולשים חושבים שאולי אני עדיין לא בשלבי אלצהיימר, אבל בשלב של דימנשייה אני בטוח כבר נמצא כשאני מרגיש (וכותב זאת באותיות שחורות כאן) שהאליפות השלישית של מיאמי תהיה אפילו קלה יותר משתי הראשונות. העונה תסתיים כך:

מזרח: 1. היט, 2. בולס, 3. נטס, 4. פייסרס, 5. ניקס, 6. ויזרדס, 7. פיסטונס, 8. קאבס, 9. האוקס, 10. רפטורס, 11. בובקאטס, 12. סלטיקס, 13. באקס, 14. מג'יק, 15. סיקסרס.

גמר המזרח: מיאמי על הבולס בששה משחקים.

מערב:  1. קליפרס, 2. ת'אנדר, 3. רוקטס, 4. ספארס, 5. ווריורס, 6. גריזליס, 7. לייקרס, 8. וולבס, 9. מבריקס, 10. נאגטס, 12. פליקנס, 13. קינגס, 14. סאנס, 15. ג'אז.

גמר מערב: רוקטס על הת'אנדר ב-6 משחקים.

גמר ה-NBA: מיאמי על הרוקטס בחמישה משחקים.

אני מודה שאני לא אוהב את לברון ג'יימס כפי שפעם אהבתי את הגבורים האמיתיים שלי, ג'ון הבליצ'ק מהסלטיקס של שנות ה-60, וולט פרייזר מהניקס של שנות ה-70, לארי בירד של שנות ה-80, מייקל ג'ורדן של שנות ה-90, ודוויין ווייד של שנות ה-2,000. הגיבור הגדול של 5 השנים האחרונות הוא לא אחר מלברון ג'יימס, אבל משום מה אף פעם לא התחברתי אליו. הוא לא טיפוס כמו קובי שאתה יכול לשנוא ולהעריץ באותו זמן. יש בו משהו זר שקשה להסבירו. הייתי מת שדוויין, קובי, או קווין דוראנט יהיו שכני. לברון? הייתי מעדיף שיגור בעיר אחרת. אולי הוא דוחה ומגעיל במידה מסויימת, אבל…

 

LEBRON RULES

 ולא יעזור שום דבר!

לא משנה כיצד תסתכל על זה; לא משנה כמה חסרונות תמצא בו. הבנזונה המכוער הזה הפך לשליט היחיד בכל הליגה. הוא הטוב ביותר, והוא-הוא הגורם הראשי שבגללו

 

MIAMI RULES

 ולא יעזור שום דבר!

לא נעים לשמוע? לכו להתלונן לאדם סילבר – עוד יהודי, מה לעשות – שישלוט בליגה מה-1 לפברואר, ויהיה זה שיתן למיאמי את גביע המנצחת. לא משנה שהוא מכוער יותר מהאוארד קוסל, דיק ויטאל, דה-גול, או מרסין גורטאט. הוא הקומיסיונר הבא שיתן את הגביע השלישי ברציפות למיאמי, ונדמה לי האחרון ברציפות. מיאמי תמשיך להיות בין הטובות בליגה כל זמן שפט ריילי הוא הבוס, ואריק ספואלטרה המאמן, אבל הרצף יישבר אחרי "3", ואז תוך שלוש-ארבע שנים תבוא אליפות נוספת, אם כי שליטה כמו הפעם כבר לא תהיה. אבל מה יש לנו לדאוג לעונה הבאה? ישנן לנו מספיק בעיות עם העונה הזאת.

אז יש כל מיני בעיות עם LUXURY TAX. האליגארך הרוסי פרוקורוב – ושותפו בבעלות הנטס דימיטרי רזומוב, עוד RUSSIAN MAFIA GUY, וגם את זה שמעתם כאן לראשונה שלפרוקורוב ישנו שותף בפשע המבוצע בנטס –  ישלמו 87 מיליון קנס על ה-189 מיליון משכורות העונה (הניקס 123 מיליון, מיאמי 103, הבולס 90, הלייקרס 87, והקליפרס 78 סוגרים את רשימת 'שוברי הסף'); ישנן בעיות עם בעלות הקינגס וכל הסיפור עם סיאטל, והבעייה הגדולה של פציעות בגלל עומס משחקים גדול מדי. אבל הבעייה הגדולה ביותר בליגה היא כיצד להשתלט ולגבור על לברון.  הצרה לשונאים היא שאין דרך. רק פציעה תשכיב אותו ואת מיאמי היט. תשנא אותו, תתעב אותו, תיגעל ממנו – אבל HE RULES, ואני מציע לכל השונאים להתרגל לרעיון ולנסות להינות מהעונה הבאה כמה שאפשר עם ידע מחלט שניכתב כבר בשמיים שההיט הולכת על אליפות שלישית, למרות ה-35 הפרש שחטפה שלשום מהנטס.

הצרוף של לברון לדוויין ווייד וכריס בוש לא היה הראשון. אבל בגלל שהיה "הצרוף המגה גדול" הראשון, כל הליגה חטפה עצבים.  הלוקאאוט של 2011 הביא את ההסכם הקיבוצי ושיתוף רווחים (REVENUE SHARING), והורדת סך השכר לשחקנים. ב-LONG RUN זה ישפיע ואולי לא תהיה יותר שושלת כמו מיאמי היט, אבל – שוב – מדובר כאן על העתיד. בגיל 76 אתה לא מדבר על העתיד. אתה מדבר על היום. אני מתעורר בבוקר והדבר הראשון שאני עושה אחרי שאני קם זה לנשוף על המראה ולראות אם יש אדים. בסופרמרקט אני כבר לא קונה בננות ירוקות. העתיד הוא כאן, היום, בסאות'-ביץ'. האפקט של ה-CBA הוא עניין של העתיד. הוא עדיין לא משפיע על עונת 2013-14 שאחריה המבול.

הבעיות לא הסתיימו לחלוטין. הסתכלו על 6 הקבוצות היחידות השוברות את סף המשכורת. מי הן? הן באות מניו-יורק, לוס אנג'לס, ושיקגו – לפי הסדר שלוש הערים הגדולות ביותר בארה"ב. רק מיאמי אינה גדולה עד כדי כך בתושבים, אך במיאמי, מיאמי ביץ', ופאלם ביץ'  גרים יותר ביליונרים מכל עיר אחרת בארה"ב מלבד ניו יורק ולוס אנג'לס. אז ניתן להחשיבה כ-MAJOR MARKET. לשש הקבוצות האלה ששברו את סף המשכורת  ישנם 27 אול-סטארים (מהם לפחות 8 להיכל התהילה), חמישה מהששה (הששי קווין דוראנט) שעלו בחמישייה של משחקי האולימפיאדה ב-2012, ו-9 מ-10 ה-MVP האחרונים. אז מי שמצפה ל-"שוויון" יכול לחכות עוד קצת. מיאמי היא היחידה שלא תיענש בגדול כמו שש האחרות כי פט ריילי בגאוניותו הצליח לתחמל כל מיני "BARGAINS", ודילים עם שחקנים. אבל מייק אריסון יודע שכל שבירת הסף מעתה והלאה פעלה לו פי שניים וחצי מהשבירה, כי הוא שבר את הסף בשלוש העונות האחרונות ברציפות. ב-2014-15 מייק אריסון ישלם $2.50 על כל דולאר שישבור את הסף. לכן החלטתי שמיאמי תישבר זמנית אחרי העונה הזאת, אבל, 'עלי פאט – מאט'! מי שם זין על 2014-15? אנחנו מדברים 2013-14 קומראד, והעונה אנחנו השליטים הבלעדיים.

מה שקרה לניקס עם ג'רמי לין, ולאוקלהומה סיטי עם ג'יימס הארדן הם הסימנים הראשונים שעם השנים השיטה תעבוד. גם הניקס וגם הת'אנדר ויתרו על שני כוכבים – במקרה של הארדן כוכב-על – בגלל הסרוב להיכנס ל-LUXURY TAX רציני ביותר. אני לא יודע את מי מיאמי תאבד בעונה הבאה בגלל זה, אבל היא תתרסק זמנית. הכוכבת העתידית נראית לי יוסטון. היא היום מה שמיאמי היתה לפני ארבע שנים. יש לה שני סופר-סטארים מהרמה הגבוהה ביותר (הרווארד והארדן), ושחקנים ברמת אול-סטאר כפרסונס צ'אנדלר וג'רמי לין. מאד דומה ללברון ודוויין, ואז כריס בוש והשאר. יש להם בעל קבוצה – לסלי אלכסנדר – ביליונר כמעט ברמה של מייק אריסון ממיאמי, המוכן לפתוח את כיסו. לא רק זאת, אבל יוסטון היא גם העיר הרביעית בגודלה בארה"ב (חמישית פילדלפיה, ששית  פיניקס, שביעית סן אנטוניו).

הלייקרס? היא אולי תחזור לטופ 5-6 תוך כמה שנים, הרבה בגלל חוזה הטלויזיה שלהם עם ה-3 ביליון דולאר ל-20 שנה שחתמו. אבל ככל שזה ייקח יותר זמן, כן תיקטן ההילה שלהם, ואנשים ישכחו שפעם לוס אנג'לס וכדורסל היו סיננומות. לא מאמינים? תראו מה קרה ל-UCLA, פעם המכה של כדורסל המכללות, והיום – למעשה כבר כמה שנים טובות – היא מחטטת באשפתות. יכול להיות שהקש האחרון של הלייקרס הוא קובי, וכשהוא יפרוש, הלוס אנג'לס לייקרס תהפוך למין מינסוטה לייקרס, סליחה, מינסוטה טימברוולבס. אפילו אני לא הייתי רוצה שזה יקרה כי ה-NBA צריכה לייקרס חזקה. בינתיים הגורל קובע אחרת, מה לעשות.

אז חברים יקרים, גולשים שאת כולם אני אוהב ללא יוצא מין הכלל, היכונו. מחרתיים העסק מתחיל, ואני אהיה באולם שם גם העונה תסתיים עם נתינת הגביע למיסטר מייק אריסון, דובר העברית.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ori88
Ori88
27 באוקטובר 2013 17:50

מנחם, אתה שופע ושוצף ללא הפסק.
לא מסכים עם כל הדברים (למשל: המזרח עשוי להיות מאד בעייתי העונה למיאמי עם שיקגו / אינדיאנה / ברוקלין).

עדיין תענוג קריאה שלא יכולתי להפסיק

תודה, מנחם.

צביקה
צביקה
27 באוקטובר 2013 18:11

יהיו עוד הרבה קרבות עד שנגיע לסוף, שבהחלט יכול להיות כמו שאתה מתאר, אבל מיאמי בשנה שעברה ירקו דם משום מה, גם מול הבולס, גם מול הפייסרס וגם מול ספרס (שם זה היה לגמרי על הקשקש). הבולס השתפרו בצורה שבכלל אי אפשר לתאר לפי מה שאומרים על רוז, והם יגיעו הרבה יותר רעבים. הפייסרס כנ"ל עם שובו של גריינג'ר והצטרפותם של סקולה וקופלנד ועם לארי בירד בחזרה בניהול, וכמה טוב בפועל יכול לצאת התבשיל העמוס של נטס עם קיד על הקוים – את זה אפשר רק לדמיין – בפועל לדרון ויליאמס יש הרבה יותר מה להוכיח מאשר לכל מיאמי, ועם החבורה שיש לו שם אין למעשה גבול למה שהם יכולים להגיע. בקיצור אם הם יזכו השנה זה יהיה סופר הירואי וכולנו נלקק את האצבעות מכל הקרבות בדרך, ויהיו שם הופעות של סופרסטארים לפנתיאון.

מנחם לס
מנחם לס
27 באוקטובר 2013 18:28

הכל ייתכן העונה.

דוד
דוד
27 באוקטובר 2013 19:00

אני לא יכול לחכות להתרסקות של מיאמי כבר העונה!

שאלתיאל
שאלתיאל
27 באוקטובר 2013 19:03

אמן! (ושלברון לא ייבחר העונה ל-MVP זה בטוח!)
MVP העונה? דווייט האווארד.

סמדר
סמדר
27 באוקטובר 2013 19:04

מזרח: ברוקלין על אינדיאנה ב-7
מערב: קליפרס על יוסטון ב-7
גמר: ברוקלין על קליפרס 0-4

סמדר
סמדר
27 באוקטובר 2013 19:05

MVP – דרק רוז

צבי
צבי
27 באוקטובר 2013 19:25

לי לא משנה מה אתה כותב העיקר שאתה כותב. אני נהנה מעצם הקריאה אפילו שעם 40% מהחומר אינני מסכים. למיאמי אין סכוי העונה.

etayle
etayle
27 באוקטובר 2013 20:12

לפי דעתי אתה מזלזל בפליקנס השקנאים עוד ימריאו

שחריק
שחריק
27 באוקטובר 2013 21:32

רק בריאות מנחם תמשיך לפנק!

אדם שמתחיל
אדם שמתחיל
27 באוקטובר 2013 21:32

אם ת'אנדר 2 ויוסטון 3 איך הם יפגשו בגמר המערב

מנחם לס
מנחם לס
27 באוקטובר 2013 22:35

רואים שאתה מתחיל.

שעייה
שעייה
27 באוקטובר 2013 21:34

אני כבר לא יכול לחכות לסיפתח. הלוואי והייתי יכול להיות בסאות ביץ עכשיו.

מנחם לס
מנחם לס
27 באוקטובר 2013 22:36
Reply to  שעייה

מה רע בדאלאס? יש לך את הקאובויס.

שעייה
שעייה
28 באוקטובר 2013 0:34
Reply to  מנחם לס

פוטבול לא מדבר אלי מספיק כדי להוציא 100 דולר למקום גרוע.אני גר בסאות ביץ חודשיים בשנה. מאוהב באוירה. כשהילדים יילכו לקולג ב"ה אעבור לשם קבוע.

נריה
נריה
27 באוקטובר 2013 21:38

מנחם, אני מהאייפון שמתי את הכתבה הזאת ברשימת קריאה. מת לבדוק בסוף העונה עד כמה קרוב היית…

ולדעתי אטלנטה תתפוס את מקומה של דטרויט במקום שבע, כשדטרויט לא תעשה את הפלייאוף.

נריה
נריה
27 באוקטובר 2013 21:42

לא קשור, אבל תחושה של קבוצות שיהיו מעורבבים בטרייד גדול במהלך העונה.

מינסוטה, לייקרס, דטרויט, אוקלהומה, סלטיקס וסאן אנטוניו (הכי פחות).

שעייה
שעייה
27 באוקטובר 2013 21:51

אגב, ראיתי את בוסטון בפרהסיזון. יש להם שחקן קרופורד – אח של ההוא מהקליפרס – מישהו יכול להסביר לי מה התועלת בשחקנים כמוהו. ברצינות. הוא באותה קטגוריה של סטפנסון מאינדיאנה.

Mbk
Mbk
27 באוקטובר 2013 23:31

יוסטון לא יעשו את הפיינל

כל הכבוד על הדירוג ; אומץ וערמומיות

שיקגו תאנדרס , זה ההימור הפרוע שלי לגמר

אלי לס
אלי לס
27 באוקטובר 2013 23:35

אהבתי את השורה:
"אולי הוא דוחה ומגעיל במידה מסויימת"
התחלה טובה מל.

אופיר נ
אופיר נ
28 באוקטובר 2013 0:02

מנחם,

שכחת את הבלייזרס.

ההימור שלי:
מזרח:
1. היט
2. בולס
3. פייסרס
4. נטס
5. פיסטונס
6. ניקס
7. קאבס
8. ויזארדס

גמר מזרח – בולס – נטס – הבולס ב-7

מערב
1. רוקטס
2. קליפרס
3. ווריירס
4. ת'אנדר
5. ספרס
6. וולבס
7. גריזליס
8. פליקנס.

גמר מערב – ווריירס- ת'אנדר : ת'אנדר ב-7

גמר – שיקגו – ת'אנדר
שיקגו ב-6

k_700
k_700
28 באוקטובר 2013 3:33

נראה לי החצי פיסקה הכי טובה ומשעשעת שלך שקראתי לאחרונה:

"אני מתעורר בבוקר והדבר הראשון שאני עושה אחרי שאני קם זה לנשוף על המראה ולראות אם יש אדים. בסופרמרקט אני כבר לא קונה בננות ירוקות. העתיד הוא כאן, היום, בסאות'-ביץ'. האפקט של ה-CBA הוא עניין של העתיד. הוא עדיין לא משפיע על עונת 2013-14 שאחריה המבול."

יוסי כהן
יוסי כהן
28 באוקטובר 2013 5:22

אחרי היעדרות ממושוכת ואחרי אובד האליפות להיט השנואים עלי ותום עידן האצילים בנ ב א נקווה שתיהיה לנו עונת כדרוסל מהנה ומנחם מה זה הערכות הגרועות שלך לייקרס מקום 7 לא יפה תפרגן קצת

asi
asi
28 באוקטובר 2013 8:52

אתם עושים מהת'אנדר יותר ממה שהם. לא לשכוח שווסטברוק בחוץ ואף אחד לא יודע כרגע איך יחזור. בלעדיו הם יילחמו על ביתיות בפלייאוף. לא רואה אותם מעל מקום 4 השנה אלא אם כן…

לבקן
לבקן
28 באוקטובר 2013 21:40

מנחם אתה גדול
רק תמשיך לפנק אותנו בכתבות עם התשוקה האינסופית לספורט ולכדורסל!

אפלטון
אפלטון
28 באוקטובר 2013 22:45

וואי וואי וואי. בחיים לא הפלגתי כל כך מהר כדי לא לפספס את פתיחת העונה, בסוף הגעתי אפילו יום קודם להספיק לקנות פיצוחים ומאונט גיי. איזה משחק אתה הולך לראות מנחם.
אני לא רוצה להציף בתגובות על הכתבות שפיספסתי. ממש מבאס להפסיד פה אפילו יום אחד באתר.
מיאמי עדיין הקבוצה לנצח בליגה, לא יעזור כלום, וכמה שהם נראים עייפים ומפורקים אחרי שאני רואה איך ביסלי משחק עם המחליפים אני חושב שכל הליגה באמת צריכה לפחד. לא יודע מה כולם נגד לברון, אני מת על השחקן הזה. לא ראיתי כזה שחקן דומיננטי בליגה מאז ג'ורדן וכולם יכולים לעוף פה על קובי עד מחר, סתם אגו מניאק שיודע לעשות נעים רק לעצמו.
עכשיו קצת לצינון ההתלהבות- בואנה אל תפתחו לי פה עיניים על יוסטון. עדיין אם הם יגיעו לגמר המערב זה הישג עצום שאפילו לא מצפים לו השנה. יהיה להם הרבה מוקשים ומהמורות לנסות ללמוד איך לשחק עם הווארד כבסיס מרכזי בקבוצה. אז נא להנמיך ציפיות ולהשאיר את ההתלהבות למפגרים כמוני.

מיקי
מיקי
29 באוקטובר 2013 18:06

אולי מיאמי יזכו באליפות אבל יש קבוצות הרבה יותר מרגשות כמו גולדן סטייט של סטף קארי.