מעורב הופס ליום שני: לוקה, לברון, אזהרה אחרונה ל-GLAL וברוך רובין, והפינה הפוליטית שלי / מנחם לס

1.האם לוקה בדרך להיכנס ל'עשירייה הגדולה' של שחקני NBA בכל הזמנים? והלבן השני בטיבו אחרי לארי?

לוקה כבר הופך לשחקן הלבן השני ללארי בירד שהשחקנים השחורים כה אהבו והעריצו, והוא רק בן 21

השלשה של לוקה עם הבאזר השאירה אותי פעור פה לכמה שניות טובות.

לא האמנתי למראה עיני. הוא נישמר ע"י רג'י ג'קסון, שומר מצויין. איך, בשם אלוהים, הוא נתן ללוקה את כל הרווח לזריקה שהיא הזריקה על כל הקופה?

תנו מבט:

(שאק IS NOT IMPRESSED? אז שאק, אתה מוזמן TO SHAQ לי ב'תחת)

לוקה היה עייף ורצוץ. הוא בקושי התרומם מכסאו אחרי הטיים-אאוט של קרלייל עם 3.7 שניות לסיום, אחרי שהקליפרס עשו פאול שהיה מותר להם. ואז הוא ניכנס לאזור הפאול של הקליפרס, יצא לקבל את הכדור, נע צעד אחורה שהשאיר את רג'י ג'קסון אולי 2 מטרים ממנו, וכשלוקה התרומם לשלשה, לרג'י לא נותרה תפילה לחסימה.

אגיד זאת פשוט ולעניין: זה היה המשחק ה-GUTSY ביותר שראיתי מלוקה, ואני מתקשה לחשוב על שחקנים אחרים שאחרי משחק של 46 דקות, 40 נק' ב-18 מ-31 ו-3 מ-9 מהטריי, עלו לשלשה שעשתה לו 4 מ-10 מהטריי. וה-40 קפצו ל-43, וה-"L" הפך ל-"W" עם הבאזר. וזה נגד אחת ההגנות הטובות ביותר ב-NBA!

כל השחקנים, המאמנים, ואפילו הדמויות של הקהל ביציעים רצו לחבק את הילד בן ה-21 הזה שבא לך לחבק אותו. החיוך שלו שווה זהב. הוא משחק בכיף ובעליזות. הוא בוכה יותר מדי לשופטים אבל במקרה שלו אני סולח לו. והכל על עקב שהוא נקע לפני יומיים, אבל לילדים נקעים כאלה הם לא סיפור. האמינו או לא, אבל עד שעה לפני שריקת הפתיחה לא היה ברור אם הוא ישחק. בסופו של דבר הוא שיחק – ועוד איך שיחק, ודווקא פרוז' היה זה שהחמיץ את המשחק בגלל פציעה.

אחרי המשחק מאמנו ריק קרלייל אמר לטיווי-

"He's a bad boy. He's a tough dude, man. He's a gamer. That's how he is."

קרלייל, שאני מחשיב כמנהיג היורמים של מאמני ה-NBA לא יכול היה לומר זאת טוב יותר.

ללוקה עזרו ROLE PLAYERS כמו טים הרדאוויי עם 21 נק', ובעיקר טים בורק שהיה מצויין עם 10 מ-14, 4 מ-5 מהטריי, ל-25 נק'. אבל המשחק שייך ללוקה במשחק האמיץ והטוב ביותר שראיתיו משחק אי-פעם. אז היום, כשהוא בן 21 ו-117 יום, לוקה הוא היום חבר של לברון ג'יימס כשחקן היחידי מתחת לגיל 22 שקלע 30 נק' עם טריפל-דאבל במשחק פלייאוף. הוא גם חבר בכיתה של מג'יק ולברון כשחקנים היחידים בני ה-21 שקלעו בפלייאוף יותר מטריפל דאבל אחד: מג'יק עשה זאת 5 פעמים. לוקה ולברון פעמיים.

אני מקווה שללוקה נשארו מספיק משחקי פלייאוף לפני שהוא בן 22 – הווה אומר כאן, בבועה, להגיע למספר של מג'יק!

הנה עוד זווית של קליעת הנצחון:

2. מה שלברון עשה שלשום צריך להיכתב ב'ספר הזהב' של הכדורסל

אני לא יודע בדיוק כיצד לומר זאת, אבל אני רואה פתאום לברון אחר מזה שלמדתי לשנוא.

הוא יותר עליז, יותר 'חגיגי', יותר נהנה מהמשחק מאשר ראיתי אי-פעם, ואפילו מעט יותר שובבני. הדבר שקלטתי מניצחון הלייקרס על פורטלנד הוא שאולי לראשונה אי-פעם בקריירה שלו הוא נהנה – ממש – לשחק.

הוא משחק כאילו שאין לו דבר להוכיח. אני חשבתי לתומי שהוא ירגיש את המשא הכבד מכולם כאילו הוא "חייב" להביא ללייקרס אליפות. הוא משחק בדיוק ההיפך. לא צועק, לא תוקע מבטים מלוכלכים בחברי קבוצתו שלפעמים שוגים, ונראה ממש אחד מהחברה. אולי מבוגר מהם בכמה שנים, אבל נראה קליל ומקפץ כמו הצעירים ביותר בקבוצה.

זהו דבר נוסף שגיליתי, להפתעתי: הוא נראה לי בכושר הגופני הטוב ביותר שהיה בו אי פעם. משחק 35-40 דקות בהכי כיף בעולם. נראה טרי, רענן, וממש פורח ככל שהמשחק מתקדם.

הוא קלע את 38 הנקודות שנראו לי הקלות ביותר בקריירה שלו, כשאפילו הזריקה מה-3 נראית הרבה יותר טבעית מאשר בעבר, ושהוא הפך בבועה לשחקן הגנה מצויין אנחנו כבר יודעים.

אז אתם יודעים מה?

זה לא הכי מגוחך, אבסורדי, ובומבסטי לומר שאולי לברון משחק עתה בגילו המופלג את הכדורסל הטוב ביותר בחייו.

3. אני חייב להודות שדונובן מיצ'ל הוא חתיכת שחקן! (הוא היה נפלא הערב נגד דנבר) – ממש, אבל ממש MVP!

רק למייקל ג'ורדן ואלן אייברסון היו משחקי 50 רצופים בתולדות הפלייאוף. עכשיו גם לדונובן.

4. עוד TIDBIT מהמשחק: מונטרזל הראל צועק לעבר לוקה "WHITE BOY"

אנחנו כמובן לא שמענו אבל שם כולם שמעו.

בתקופה זו של מהפכה חברתית, שכחנו שישנה גם גזענות הפוכה. השחוריחם מכנים אותנו בכדורסל "WHITE BOY" כפי שאנחנו הלבנים מכנים אותם בחום המשחק "N…" ומה לא.

מה שאהבתי היה שבתום המשחק, ואחרי שהרוחות נרגעו, הראל ניגש ללוקה, חיבק אותו, והתנצל כשהוא אומר 'לא היתה כאן כל כוונה', ולוקה עונה לו, "כמובן. DON'T WORRY. WE ALL DO SOMETIMES THINGS LIKE THAT". הם שוב התחבקו, והסיפור ניגמר.

5. אזהרה ל-GLAL ולאחרים המשתמשים במילים משמיצות, מבזות, ומכפישות (שבינתיים מלבדו – אין)

הנה התגובה מאתמול של גולש הפוחד להופיע בשמו האמתי:

**********************

Glal

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 23 אוג 2020 10:28:35

בלי קשר לבעד טראמפ או נגד, בלי קשר לברוגדון או מיטצ׳ל – הדיעות שלך מנחם שוות כקליפת השום, כל רבע שעה אתה משנה עמדה, תמיד לא מכיר ומסלף את העובדות, תמיד מתלהם ותמיד מדבר שטויות. בנוסף לכל המעלות הנ״ל אתה גם שקרן סדרתי (למי ששכח שסיפרת את השקר על עונת המלפפונים ועוד עירבת את אישתך המנוחה בשקר הזה.. כמה נמוך..). המדור שלך מאוד מבדח זה בטוח – טירחונים לא מבוססים מאדם עם דמיון פעיל.

************************

אני אף פעם לא שקרתי במודע באתר, או בכל קריירת הכתיבה שלי בעתונות ישראל. בקיץ של 1962 או 1963 נסעתי עם אשתי רינה ז"ל לאן שהוא באוהיו בסביבות העיירה ווסטר, ואני בלחץ כי עלי לכתוב טור ל'חדשות הספורט' ואין לי מושג על מה לכתוב. אפילו על בייסבול כתבתי מדי פעם. אינטרנט לא היה, בטיווי לא הראו דבר, וטורי הספורט בעיתונים המקומיים היו בני 2-3 טורים, כמו בעתוני ישראל.

לפתע אנחנו עוברים ולצידנו שדה מלפפונים עד להיכן שהעין רואה. מיד קפץ לי לראש לכתוב לעתון על הקושי לכתוב ב'עונת המלפפונים הזאת'. לא חשבתי על כך יותר. אבל ה'עונת מלפפונים' שלי הודפס בחדשות הספורט ומשך השנים הפך למין מושג שאחרים השתמשו בו, וכפי ששמעתי אפילו בכנסת.

היו קנאים ושונאים (ברוך השם לא חסרים כאלה) שטענו שאני לא הראשון. שבשנת 1800 או משהו כזה איזה הונגרי כתב משהו כזה ואפילו הביאו ציטוט בהונגרית שהיתה בו המילה 'מלפפון' (לפי 'האשמה'). הציטוט אפילו לא היה קרוב למה שאני כתבתי והתכוונתי.

זה בקשר למסר של גלל המאשים אותי ישירות בשקר, כשמה שהוא מתאר (ומכניס את אשתי שניפטרה ב-1973 בגיל 35, כשהיא משאירה שתי יתומות בנות 6 ו-3 והוא לא מתבייש להוסיף אותה למסר).

אני גם לא מבין אנשים כמוהו הנכנסים כבר שנים לאתר שהוא בבעלות אדם שהם מבזים ומקללים. אמנם יש לי צוות עורכים שתוך כמה שנים מעטות יירשו את האתר, ואולי ישנו את דרכו ומהותו, אבל כל זמן שאני חי, ומסוגל, אני הוא הבוס הראשי, ואני בטוח שאישיותי מתבטאת בהרבה דברים באתר. האתר אינו שמרני, אינו 'אדוק', אינו חסיד של צורה קבועה בשום דבר – לא בסגנון, לא באורך הפוסטים, לא בכותרות, לא בתמונות, ולא בדרך מחשבה – כל עורך וכל איש צוות, וכן כל מתנדב, חופשי לנפשו לכתוב כלבבו וסגנונו. אין לנו אפילו עורך שפה, ואם ישנן שגיאות בעברית, בדקדוק, או בארגון המאמר – שיהיו.

זה אני. אבי הביולוגי הוא ייקה, אבל אני הכי רחוק מייקה שאפשר להיות. האתר הוא בהרבה צורות, פורמות, אופי, וקלסתר – אני. לא הכי מסודר, לא הכי מאורגן, ולא הכי מסוגנן. הוא מורץ גם ע"י 100% מתנדבים שכל אחד חופשי לנפשו ב-100% לכתוב כאוות נפשו ללא כל הוראות מלמעלה. האתר קיים כבר למעלה מתריסר שנים ומלבד כתב אחד, לא הוצאתי מהאתר אף אחד אחר. יש לנו מעל 55 כתבים היום, ובוודאי היו לנו עוד איזה 20-30 שעזבו בגלל סיבותיהם-הם, אבל אנחנו חיים ומסתדרים מצויין אחד עם השני ללא כל 'פקודות' או 'הוראות'. מקסימום הצעות.

אז בשם אלוהים, מה עושה אחד בשם גלל באתר הזה יום-יום? למה שלא יעבור לוואללה? כיצד אפשר להכפיש בצורה כזאת את הבעל והבוס הראשי, ולהישאר באתר ככותב קבוע?

אז גלל, אתה לא תישאר כאן אם לא תשנה את סגנון תגובותיך. ואם פתאום תופיע בשם אחר, אז השם האחר יעוף מפה. אנחנו לא עושים הצבעות על דברים כאלה. יש לנו עורך שהוא אחראי על התגובות באתר, אבל כל אחד מהעורכים יכול למחוק כל מגיב שעובר את הגבול. עשינו זאת עד עכשיו רק פעם אחת או פעמיים. אני מקווה שלא נצטרך לעשות זאת שוב.

6. ברוך רובין

אני מזהיר כאן את ברוך רובין – אדם כמעט בגילי – שהתחיל כאחלה גולש, אבל לאט לאט שפתו הפכה לצינית יותר ויותר, לגלגנית על כל מי שלא חושב כמוהו, ותגובותיו הפכו מלאות אירוניה, סרקזם, ועוקצניות.

הוא גם מגיב כאילו שהוא המבין הגדול וכולם – מאמנים, פרשנים, ומי לא – הם חסרי מושג. לי זה לא מפריע. את רמת ההבנה שלו בכדורסל גיליתי כבר מזמן. אם הוא מחשיב את עצמו למומחה כזה גדול אז בכיף, שיעורב לו.

לי אין בעייה עם זה. גם הקוריוז אוהב ללגלג, אבל בצורה משעשעת לפעמים. עד כאן אין לי בעייה.

אבל כשכמעט בכל מסר שלו בנוגע לכל מה שאני כותב על טראמפ הוא מאשים אותי בשקרים, זה סיפור אחר. אז ברוך, בפעם הבאה לפני שאתה מאשים אותי בשקרים לפני שאתה מברר איתי בפרטיות – אתה עף מהאתר כמו טיל.

הדבר היחיד שבו אולי טעיתי היה לפני ארבע שנים, כשאולי פעם כתבתי שהצבעתי עבור טראמפ, ופעם אחרת כתבתי שהצבעתי עבור הילרי קלינטון.

האמת היא שאני לא זוכר עבור מי הצבעתי. בחודשים האחרונים לפני הבחירות דעתי השתנתה כל כך הרבה פעמים, שאני ממש לא זוכר במי בחרתי. ברוך האשים אותי, לכן, בשקרים לפחות מב-20 או 30 מסרים שלו.

אם יהיה עוד מסר אחד כזה מבלי לברר קודם אישית, זה יהיה גם המסר האחרון שלו באתר.

7. מה הסיפור הפוליטי של חיי? (מכאן והלאה אני מוריד את החלק הפוליטי ב-90%, ואחרי הבחירות חוזר ל-0%)

אחרי שמשך 50 שנה בארה"ב הצבעתי למועמד הרפובליקני, לא אבחר בו יותר כי הוא דונלד טראמפ. אני תמיד הייתי מין 'ימני'. גדלתי בבת-גלים, שכונה של 'בורגנים' ואצ"לניקים. הכל היה ציונים כלליים, חרות, אצ"ל, לח"י, ואפילו ראש 'המוסד' היה בת-גלימי – איסר בארי. בנו איתי, שנה מבוגר ממני, גר כמוני על שפת הים ברחוב 'חוף התכלת' כמה בתים ממני. הלכנו לדוג ביחד ותפשנו גלים ביחד. מגיל 6 או 7 הייתי חבר ב'מכבי הצעיר', ויש ברשותי תמונה מאז מחזיק בדגל המכבים.

כשבן כיתתי צבי סגל – שהיה אלוף ישראל ב-100 מ' גב – החליט לשחות עבור הפועל חיפה עשינו עליו 'חרם כללי' (אגב, עוד בן כיתה היה אלוף הארץ – עוזי בק – ב-100 מ' חתירה, והיה עוד אלוף בכיתה – מנחם רוזנברג – אח"כ לס – שהיה אלוף הארץ ב-50 מ' חזה לילדים בני 10, כשהתחרות התקיימה ב-1946 בין שני מצופים בכנרת).

אותו דבר קרב בבת גלים לרובי מיאנג – 5 שנים צעיר ממני – שהחליט לשחק בהפועל חיפה (ואח"כ היה קפטן נבחרת ישראל, ואז שחקן שלי באוניברסיטת 'אדלפי', לפני 2-3 שנים ב'קוסמוס' עם שפיגלר ופלה). הוא הפך למין "לא שייך לבראנז'ה", אבל כמה שנים אח"כ בת גלים השתנתה ולאיש כבר לא היה אכפת. אני גרתי כבר בקרית טבעון.

תמיד הייתי 'ציוני כללי'. ספרתי משך שנים על גבי שנים כמה שחקני מכבי והפועל היו בנבחרת. הייתי שפוט – ממש שפוט – של מכבי חיפה בכדורגל. כשבטבעון לא היה 'מכבי' אלא רק 'הפועל', ולבשתי את גופיית 'הפועל קרית-עמל' (לפני שהפכה לקרית טבעון) הרגשתי ממש מוזר. משונה. היה משהו חריג במה שלבשתי. ממש משהו נוכרי. לקח לי זמן רב להתרגל. אבל אח"כ בהפועל גבעות-זייד בכדורגל, ואז בהפועל בלפוריה (עונה אחת לפני הצבא) זה כבר לא שינה דבר.

במכון וינגייט – את השנה הראשונה למדנו ב'מחנה יונה', היום, נדמה לי, 'גן העצמאות' לצד מלון הילטון ברח' הירקון; את השנה השנייה חנכנו במכון וינגייט החדש ו'המפואר' (אז הוא לא היה כזה מפואר…) – היינו כיתה של 35, כמעט כולם ללא יוצא מין הכלל אוהדי הפועל. רק שניים – אלכס דלין ואני – היינו מכביסטים. אלכס, אגב, עד היום חברי הטוב ביותר, הוא היום יו"ר עמותת מכבי ת"א בגילי – 83. כולם היו אוהדי הפועל כי כמעט כולם היו קיבוצניקים, מושבניקים, והעירוני היחיד – מיכה קניץ – חבר יקר עד היום, היה שוער הכדורמים של הפועל חיפה, שעד היום נחשב לגדול שוערי הכדורמים של ישראל בכל הזמנים. הוא היה איש הפועל כל ימי חייו, ואנחנו עדיין נפגשים במכמורת, שם הוא גר, ועד לפני איזה עשר שנים היינו עדיין תופסים גלים.

היתה לאלכס ולי שנתיים של 'מלחמה' (אבל לרוב ברוח טובה) של מכבי נגד הפועל.

87. ארה"ב: ארה"ב נגד בריה"מ, ועכשיו נגד רוסיה וסין

בארה"ב המשכתי לעשות 'חישובי מכבי-הפועל' מרחוק, וחישובי 'ארה"ב נגד בריה"מ', ועתה "ארה"ב נגד רוסיה", ועכשיו נעשה יותר קשה כי זה לא רק בספורט, ועתה נוסף גם "ארה"ב נגד רוסיה+סין".

משך כל שנותי בארה"ב הצבעתי "רפובליקני". עבורי ארה"ב היא המדינה הקפיטליסטית, אור לאומות החופשיות, הנאורות, המערביות, וה'דמוקרטים' תמיד נחשבו עבורי קצת כמו 'הפועל'.

השינוי אצלי לעבור מהימין לכיוון האמצע לא קרה בגלל ארה"ב אלא קרה בגלל ישראל. למעשה לנשיא אובמה היה חלק גדול בזה.

אני לא מדבר על נשיאותו בגדול. אני יודע ומכיר את כל השגיאות שעשה, אבל הוא צדק בדבר אחד – בקשר לישראל. בגלל זה התחלתי להשתנות.

9. אובמה

השינוי אצלי החל עם אובמה. לא הצבעתי עבורו אבל התחלתי לחבב אותו יותר ויותר כי הוא איש NBA, ואהבתי את ה-'OBAMA CARE' שלו שהציע ביטוח רפואי למיליוני בני אדם שהיו ללא ביטוח רפואי, ביניהן שתי חברות שחורות של גייל, אימהות חד-הוריות, שפעם היו דיירות בבתי המגורים שלנו בהמפסטד, לונג-איילנד.

אני אף פעם עד עכשיו לא דברתי על פוליטיקה ישראלית. בתור אמריקאי אני תמיד הרגשתי שזו אינה זכותי. אבל ההתכתבות הזאת באתר גרמה לי היום להביע את דעתי פעם אחת, ואני ממקווה שתהיה זו הפעם האחרונה.

אני לא האמנתי, ואני עדיין לא מאמין, שאובמה היה אנטי-ישראלי. כל התמיכה האמריקאית בישראל משך 8 שנות נשיאותו המשיכה בדיוק כפי שהייתה. הוא היה נגד ההתנחלויות? בוודאי. הוא האמין שזה הבסיס לחוסר השלום באזור. אבל מכאן ועד להגדיר את ממשלו כשונא ורודף ישראל המרחק גדול מאד. למעשה ממשל אובמה היה אחד הידידותיים לישראל מכולם. נתניהו אמר בעצמו ש-"ממשל אובמה נתן לישראל את חבילת הסיוע הצבאי הגדולה ביותר שארצות הברית נתנה מעולם למדינה כלשהי" (ציטוט שהועתק והודבק). זה שביבי התקיף את אובמה בהרבה הזדמנויות בגלל ההתנחלויות זה סיפור אחר. ממשל אובמה היה ממשל שטובתה של ישראל הייתה חשובה בעיניו, אבל מדיניות הכיבוש והשליטה בעם אחר לא הייתה מקובלת עליו. ממשלו היה נגד ממשל ביבי המשקיע סכומי עתק עבור קיום התנחלויות מבודדות בתוך לב אוכלוסיה פלסטינאית.

אובמה האמין שההתנחלויות מהוות מכשול לשלום וכי על ישראל והפלסטינים לחתור להסכם מדיני שבסיסו רעיון שתי המדינות. זוהי דעתי ב-100% ולכן הצטרפתי למחנהו, למרות שלא בחרתי בו בבחירות הראשונות כי לא הכרתי אותו, ובבחירות השניות הייתי בישראל.

אני התחלתי לאהוד את אובמה בגלל מדיניותו זו. אני האמנתי, ואני מאמין, שלבתי סיגל ונכדותי דריה, טלי, ורומי הגרות בהוד השרון, תהיה מדינה טובה יותר ובטוחה יותר לחיות בה, אם תהיינה שתי מדינות. כי אז ישראל לא תיאלץ להילחם כל הזמן על מעמדה, ובנוסף יתחיל דומינו של ארצות ערב שתרצינה לחתום הסכמי שלום עם ישראל.

אני התחלתי להאמין שכישראלי-אמריקאי אני לא מוכן להיגרר אחרי נתניהו שניסה לתת לנו כאן 'ברירה' לבחור בין אהדה לאובמה לבין אהבה ותמיכה בישראל. זאת הייתה התקופה שהתחלתי להרגיש התנגדות לביבי. אני, אישית, הרגשתי שאובמה הוכיח את מחויבותו לביטחונה ושגשוגה של ישראל, והעובדה שהדרך שהוא האמין שכך זה יכול לקרות לא התאימה לשרטוט של נתניהו, לא הפריעה לי. להיפך.

אני כמעט מיד עם הממשל החדש של מנהיג שחור הרגשתי אז שאזרחי ישראל לא צריכים לחשוש מיוזמתו של מאובמה. להיפך. לייחל להן, ואם הצבעתי עבור הילרי קלינטון – שוב, אני נשבע שאינני זוכר – היא הייתה בוודאי ממשיכה במדיניות זו. כבר אז ידעתי שטראמפ לא יעשה מאומה כי הוא – כבר אז ידעתי – רק מדבר ולא עושה. ידעתי שהוא יישב בצד, יצהיר הצהרות, וביבי, בינתיים, יעשה מה שטוב לו.

אז כן, בשנים האחרונות הפכתי 'ימני' הפונה לעבר המרכז, ובגלל טראמפ אני בוודאי אצביע עבור ג'ו ביידן, שהיה חלק חשוב ממדיניות אובמה.

10. קיבוץ הראל ואיך בני אמדורסקי – אח"כ 'צמד הדודאים' – גנב ממני את חברתי (סתם חתיכת טריוויה)

בהקדמה לספרי 'חיצים ובונבונים' כתבתי ספור שלם על "מלחמתי" – צעיר בן 15 – נגד כל קיבוץ 'הראל' שהיה אז השמאלני ביותר מבין קיבוצי הקיבוץ הארצי, ובני אמדורסקי ('צמד הדודאים') היה אחד מהנועזים והקיצוניים שבהם. המלחמה היתה על 'מי ינצח את אולימפיאדת הלסינקי ב-1952 – בריה"מ או ארה"ב. כל הקומוניסטים של הראל (אני לא מגזים) צהלו כל בוקר כשעיתון 'על המשמר' הופיע עם כותרות ענק על ההצלחה הסובייטית בימי האולימפיאדה הראשונים, וכל הקיבוצניקים לועגים עלי בארוחת הבוקר בחדר האוכל.

בימים ההם ניקדו את המנצחים 7 נק' למקום ראשון, ואז 5 למקום שני, וכן הלאה עד 1, לששת הראשונים (אז היו 6 ולא 8 בגמר). אני הייתי מקבל אז את SPORTS ILLUSTRATED מדוד יקר מוילקס-בארי שבפנסילבניה שבוע שבוע. ידעתי שבארבעת הימים האחרונים התכנית מלאה במקצועות שחייה ולקיבוצניקים לא היה מושג. הייתי יושב עם פנס באמצע הלילה ועושה חישובים של נקודות לאמריקאים ולסובייטים, וחישבתי שביום האחרון האמריקאים עוברים את הקומוניסטים בנקודות ומנצחים.

יום לפני הגמר הופעתי בחדר האוכל עם שלט גדול מאיזה קרטון שמצאתי "סיום האולימפיאדה: ארה"ב 532 – בריה"מ 520 (אני כבר לא זוכר בדיוק את המספרים) כשעיתון 'על המשמר' יוצא עם כותרת ענק: "בריה"מ 508 – ארה"ב 482", או משהו כזה.

הכל בישראל של אז נידפס באחור של יום. אז יום אחרי סיום האולימפיאדה פתאום מאומה לא כתוב בעמוד השער של 'על המשמר'. רק בעמוד 4, באיזה שהוא חור, היה כתוב באותיות קטנות "ארה"ב עוברת את בריה"מ ביום האחרון ומנצחת 494-526". שוב, המספרים לא מדוייקים, אבל זה בדיוק היה הסיפור. הקיבוצניקים של אז היו כאלה שרופים שאיש לא ניגש אלי – ילד בן 15 שהיה חולה ספורט כבר אז – ללחוץ את ידי ולומר לי "כל הכבוד".

עכשיו השאלה כמובן היא מה עושה ילד בן 15, אוהד מכבי שרוף, במחנה עבודה של 'השומר הצעיר' בקיבוץ השמאלני ביותר בארץ?

התשובה היא 'אתי', או אסתר אשכנזי. אתי היתה בת-גלימית, ולמרות שגרתי בקרית טבעון המשכתי להיות 'בת-גלימי' בנשמה. כל יום ששי בערב הייתי מגיע בנסיעת אופניים מטבעון לבת גלים לראות את אתי, לנשיקות חמות וקצת מזמוזים על חול הים. היא היתה 'החברה שלי'. ב'הראל' בני אמדורסקי הבנזונה התלבש עליה. הוא כבר היה ידוע קצת כזמר, ואתי בגדה בי. למעשה לא 'בגדה'. סתם 'גמרה' איתי.

סוף הסיפור עם אתי? נפגשנו בצבא כשהייתי בקורס טיס והיא שירתה בבסיס. לי כבר היתה חברה, רינה ברנדיס, ולה היה חבר. שנינו התחתנו עם בני הזוג. בעלה של אתי היה קברניט ב'צים' עד שניפטר מהתקף לב. את הסיפור שלי עם רינה ז"ל אתם יודעים. אני בקשר עם אתי באינטרנט, והיא וגייל התחברו מה זה כידידות בביקורינו בארץ. אחותה של אתי, אילנה, גרה בניו ג'רסי ונשואה למשה מולכו, שחקן מכבי חיפה לשעבר.

11. לכל משתתפי האתגר של 'בחירות סוף העונה'

ה-NBA כבר הודיעה את נבחרי 'מאמן העונה'. ראשון נבחר נרס, שני בודהולצר, ושלישי דונובן. אני לא אזכיר זאת, אבל עליכם לעקוב אחר הבחירות ולחשב את ניקודכם לפי הניקוד שקבעתי.

12. פינת הטראמפ שלי

א) אחותו של טראמפ קורעת אותו

אחותו המבוגרת של הנשיא מריאן טראמפ ברי – שופטת פדרלית בעבר – נתפסה קוקרעת את אחיה בסידרה של הקלטות סודיות. היא כמובן לא ידעה שהיא מוקלטת, אז לא היתה לה כל סיבה להגזים.

הנה כמה מהציטוטים:

*הוא נשיא ללא כל עקרונות.

*עבורו אפילו 'יותר מדי' הוא לא מספיק.

*משפחתי יצרה את האדם המסוכן ביותר בעולם!

*בהקלטה אחת הוא אומר ש"התענוג שלו יהיה לשים את אחותי מריאן על הגבול עם מקסיקו כדי שתראה במו עיניה כיצד אני מפריד ילדים קטנים מאמהותיהם"

*HIS GODDAMNED TWITTERS AND LYING, או, אלוהים ישמור!

*הוא משנה את סיפוריו כל כך הרבה שהוא בעצמו לא זוכר את האמת, או אוהב סיפור מסויים ואז מחליט שזו האמת.

*HIS LACK OF PREPARATION. HIS LYING. HOLY SHIT!"

*אתה מתבדח אתי? כמובן שהוא לא לקח את ה-SAT בעצמו. מישהו לקח אותם במקומו. יש לי אפילו את שמו!"

ב. טראמפ מבטיח עצרת רפובליקאית ש"לעומתה העצרת הדמוקרטית היתה 'בית קברות'"

מחר (היום) מתחילה עצרת המפלגה הרפובליקאית שתהיה "עצרת הדורה, מקושטת, גרנדיוזית, ופומפוזית, שלעומתה העצרת הדמוקרטית היתה בית קברות מלא בדמעות, בכי, התייבבות, וקינה על מר גורלם של ה-LOSERS", לפי דבריו של טראמפ. בזמן שהעצרת שלהם היתה מלאה התמרמרות ונהייה על זה ועל זה, העצרת שלנו תהיה מלאה בתקווה ואנרגיה לקראת עתיד מזהיר שייתן לנו עוד 4 שנים לייצב את ארה"ב בראש העולם"

ג) טראמפ מבטיח "הודעה חוצבת לבבות שתרומם את האומה האמריקאית"

מה תהיה ההודעה הזאת? הוא יבטיח שסוף סוף מצאנו את התשובה כיצד להילחם בנגיף הזה. זאת תהיה המתנה שלנו (כלומר הוא, ואנשי מפלגתו, מ.ל) לאומה לקראת הבחירות".

מה תהיה ההודעה 'חוצבת הלבבות"? הוא הבטיח טיפול חדש בוירוס הקורונהhttps://www.usatoday.com/story/news/politics/2020/08/23/republicans-coronavirus-deaths-poll/3424673001/).

הוא יודיע גם שלמרות שה-FDA שהוא המשרד הממשלתי לבריאות, ה- U.S. Food and Drug Administration, ה-FDA הוא לא יותר מ-'DEEP STATE' – ארגון ממשלתי החותר נגד הממשל בדרכים לא לגליות, גניבות דעת, וסילוף עובדות כדי לפגוע בנשיא) הוא יאשר בעצמו שימוש "חדש ומהמם" של טיפול בפלזמה מהדם של בני אדם שנרפאו מהקורונה ופיתחו ANTI-BODIES נגד המחלה (https://www.usatoday.com/story/news/health/2020/04/28/coronavirus-treatment-cure-hydroxychloroquine-remdesivir/3035244001/). הוא שוב משקר: זה כלל לא טיפול חדש. ל- 70,000 מתנדבים כבר הוזרקה פלזמה כזאת וכל הפרוצדורה נמצאת עתה באמצע מחקר גדול בראשות ה-FDA.

לטראמפ זה לא משנה. בנה של אשתי, קני, כבר צילצל להודיע לנו ש"תחת טראמפ מצאו טיפול חדשני לCOVID19, והוא יודיע עליו מחר בפתיחת העצרת". על זה בונה טראמפ את נצחונו: על עשרות מיליוני רדנקים כמו קני – כן, בני החורג, שמאמינים לכל מילה של טראמפ.

הוא אמר היום במסיבת העיתונאים:

"This is a powerful therapy," Trump said, describing the authorization as "a very historic breakthrough."

ובפתיחת העצרת הוא יצהיר על עצמו כעומד בראש ה-HISTORIC BREAKTHROUGH…

כמו תמיד, כל מה שחשוב לו זה הוא עצמו, אפילו במחיר בריאות הציבור. כל הטיפול בפלאזמה החל באופן נסיוני בכמה אוניברסיטאות בארה"ב וכמה מעבדות פיתוח, ועדיין אין תשובה בקשר לטיפול

"President Trump, again, puts his political gains ahead of public health," said Benjamin Corb, public affairs director with the American Society for Biochemistry and Molecular Biology.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 198 תגובות

  1. מנחם שלום.
    אתה לא צריך להצטדק בפני אף אחד.
    כמה נק' למחשבה:
    1. כל אדם שגולש באתר צריך להיות מאושר אחרי שהשאיר פרטים מזהים בסיסיים אצל צוות האתר. אם זה לא יקרה אז 'גללים' כאלו ואחרים ישתרבבו.
    2. החבר'ה הקבועים של האתר (כולל שמעון וברוך שאני אוהב לקנטר ולחרחר ריבים איתם) הם קבוצה (אסופה?) נהדרת של אנשים, שמה שמחבר ביניהם זה האהבה למשחק ולספורט, על אף חילוקי הדיעות בקשר ל'מה נכון', 'מי הכי טוב' ושאר הדברים הזניחים האלה.
    3. מסכים איתך לחלוטין שלשלושת אלו אין מקום באתר:
    א. גלישה לפסים אישיים נמוכים ומכוערים
    ב. שפה גסה ופוגענית
    3. גזענות
    4. ברגע ש'פוליטיקה' נזרקת לאוויר – אין מנוס מהשמצות, ירידה לפסים אישיים ושפת רחוב מבזה. זה חלק מהפוליטיקה עצמה ואין סיכוי להימלט מזה.
    יש מילים בשפה העברית (שאגב, יחד עם סנסקריט הן שתי השפות היחידות בעולם ששימרו את המהות שמגיעה עם השפה, ובמילים אחרות בעזרת שימוש ממושכל ונבון עימן אפשר ליצור (או להרוס) חיים. אבל זה סיפור אחר מעולם אחר..) שעצם הזכרתן או העלאתן בכתב 'מזמנות' את המהות שלהן, ולכן אזכור 'דת', 'פוליטיקה' ודומותיהן יוביל ללא ספק להתלהטות היצרים, לחימום הדם ולפגיעה. ככה זה ואי אפשר לחמוק מזה.
    5. באופן אישי, אני קורא את מה שאני מתחבר אליו ונמנע מלהתעסק במה שלא מעניין אותי או במה שאני חושב שדעתי האישית בעניין לא תסייע או אפילו תזיק.
    שתי סנט מפנמה (שאגב סוף סוף אחרי חמישה חודשים יוצאת מחר חלקית מהעוצר המלא. שדה תעופה סגור כמו גם יתר המקומות, אבל לפחות אפשר לצאת מהבתים החל ממחר שלושה ימים בשבוע..)
    כל טוב

  2. לוקה. וואו.
    האם הוא יהיה טופ 10? טופ 5? GOAT?
    הלוואי.
    הלוואי שבעוד X שנים תנהל כאן בהופס דיון על "לוקה/ג'ורדן, מי הוא ה-GOAT?"
    .
    המשמעות תהיה ש(טפו, טפו, טפו)לוקה זכה לממש את הפוטנציאל המטורף שלו.
    .
    ובואו נהיה כנים,
    הוא כבר עכשיו חזק בדיון על "השחקן הטוב בליגה". זה לא פוטנציאל. זה אוצר.
    .
    עד אז,
    כל שנותר זה לשבת וליהנות מההצגה הטובה בעיר.
    .
    תודה, מנחם.

      1. לוקה כבר אתלטי. מאוד אתלטי. ברמות הגבוהות של הליגה. אי אפשר לעשות את מה שהוא עושה בלי רמת אתלטיות מאוד גבוהה.

  3. לגבי דיוני הפוליטיקה:
    .
    if you can't stand the heat get out of the kitchen
    .
    בוץ, טבעו ללכלך. ולצערי, הפוליטיקה בת יומנו מלוכלכת מתמיד. אז אם אתה בוחר לשלב באתר פוליטיקה,
    אתה צריך לקחת בחשבון את התוצאות.

    1. איזה איום מנחם, אני אעשה לך טובה אני אעזוב עצמאית , מנטליות ההשתקה הפחדה ואיומים לא בשבילי, אני בעד פלורליזם וריבוי דעות, המלצה קטנה אם תרצה לפנות לאדם תכתוב לו עצמאית.
      אני עוזב את האתר וזוהי תהיה ההודעה האחרונה שלי באתר שתסביר תסכם ותפרט
      .
      לכתוב חצי שעה אחרי הבחירות בחרתי בהילארי ואז בכל פעם לכתוב בכל פעם אחרת שבחרת טראמפ כדי לטנף עליו ללא קשר למציאות , זה שימוש במינפולציה זולה מאוד של Social Proof.
      .
      מי שעסק במכירות בטח בעולם בנדלן יודע שאחת השיטות הכי פשוטות למכור נכס / מוצר הוא שימו בSocial Proof פיקטיבי כמו זה, משמע כל פעם שהיה לי זוג פוטנציאלי שרצה לקנות דירה/נכס ובא לראותן הייתי מביא שחקנים פיקטיביים שהיו באים כזוגו שמתעניינים בדירה שואלים עליה מתלהבים ר (דומה לאיזה יופי של שמעון) ורוצים ״לקנות״ גם הם את אותו דירה .
      אותו דבר כשהיה לי חנויות בכל פעם שהיה לי לקוח גדול הייתי מכניס שחקן או שניים שיתלהבו ויקנו בדיוק את אותו מוצר במחיר גבוה יותר וימליץ ללקוח לקנות את זה.זה אחד הטריקים הפשוטים והיעילים ביותר (כמובן שהמלאי עומד לאזול כן) .
      הסיבה לזה הייתה פשוטה מאוד, אם אני או איש מכירות שלי היו ממליצים על הדירה או המוצר היה לנו אג’נדה, אנחנו רוצים הרי להרוויח אבל שאדם חיצוני עושה את זה שלא קשור אלינו עושה את זה ממליץ קונה שירות הוא לקוח מרוצה וזה אמת.
      אותו עיקרון כשאתה מציג את עצמך כבוחר טראמפ ורפובליקני
      שמאס בטראמפ שבפועל שנאת אותו עד הרבה לפני (ואני יכול למצוא ציטוטים בקלות) ומשמיץ אותו ללא הפסקה ובלי סיבה על כל דבר שעשה ללא קשר למציאות ,(ויש הרבה מה לרדת עליו והוא בהחלט אחד הנשיאים המביכים, אבל ואני אצטט חלק מהביטואים ״רוצח עם , דיקטטור שפוגע אנושות בחוקה הוא לא).
      אחרי שבאת עם אג’נדה ברורה מראש (מעוד לפני שהתחיל את הכהונה), זה לא הוגן לא נכון ופה שמתי אותך על הנקודה ולא בפעם הראשונה. אחד הדברים שאני שם דגש עליו זה לא לרדת לפסים אישיים ולהגיב לתוכן של תגובה ולא לכותב עצמו (וכמובן שיש טרש טוק חינני ביני לבין כמה כותבים שמוסיף פלפל וצבע לאתר אבל הכל ברוח טובה), וגם פה זה היה המקרה. חבל שבמקום להודות בשקר (אם יש מילה אחרת ללא להגיד אמת), בחרת לפתוח באיומים השתקה, וכמה אנחנו עבדים לרגלייך .
      .
      לסיכום יש פה קהילה נפלאה שמקווה שתמשיך להתקיים יש פה הרבה אנשים נפלאים כמו גיא רוזן , גילרי השרת, אשך תמיר, עידו , דוקטור רזי שמעון שדו… חלק עיקרי של הקהילה זה הצבעוניות הרקעים והדעות שיש לכל אחד מהחברים בה , שלמרות שאני לא מסכים עם כל הדעות אני תמיד שמח לשמוע כל אחת מהם, ומקווה שהקהילה הזאת תמשיך להתקיים, אני הייתי ברוך רובין.

      1. ברוך רובין,
        אתה מזכיר לי את האיש של הארטיקים בים שמאיים שהוא הולך.
        לך ספחת לך. ואז תחזור על ארבע כמו תמיד

      2. ברוך, אם אתה באמת מי שאתה טוען שאתה – איש מבוגר שעבר דבר או שניים ועשה דבר או שניים בחיים (והאמת, תמיד חשדתי שיש מצב שאתה פייק, כמו מומי), אז קשה לראות מה למה אתה נעלב כל כך עד כדי איום בנטישה. אנשים נטשו בטריקת דרך בעבר בעקבות כאפות ורבאליות שהם אכלו ממנחם (אלעד רבין, יובל עוז) והאמת, לי זה נראה שהם הענישו בעיקר את עצמם כי כולנו אמרנו 'חבל' והמשכנו הלאה. קיצר, שתה כוס מים, אם נפגעת אז אל תגיב איזה יום יומיים, ונתראה כשהסיבוב השני יתחיל.

          1. יובל עוז – היה קטע די הזוי. מנחם אמר לו משהו די 'לייט' (ממש לא בליגה של מה שהוא כתב היום על ברוך) והוא חטף חררה, אמר ביי וטרק את הדלת.

            1. הוא היה פה לזמן קצר לא באמת היה חלק מהאתר.
              אני התרשמתי שזה לא קשור למנחם ופשוט המשיך בדרכו למקומות ריווחיים יותר.

  4. מי שלא אוהב להתלכלך שלא ילכלך…
    מנחם, בחרת להכניס את האג'נדה הפוליטית שלך אז אל תתפלא שיש כאלו שחושבים אחרת ממך. אתה מעלה טיעונים, אז אל תתפלא שיש כאלו שסותרים אותך…
    מצטער, אבל אתה מדי פעם חוטא במה שאתה מתלונן לגביו, רק שאתה מחליט (לצערי פעם אחר פעם) להכפיש את המגיבים בטורים שלך כי מדי פעם אתה נעלב.
    אל תתפלא שאותם אלה שאתה כותב נגדם מחזירים באותה מטבע בתגובות.
    בתור עיתונאי, אני חושב שזה ה-א' ב' לדעת שתקבל גם תגובות לא אהודות על מה שאתה כותב.
    לטעמי, הכפשות כאלו לא מוסיפות לך כבוד (ועדיף שתתעלם ותתקדם הלאה).
    לגבי פוליטיקה, אני פה בשביל הספורט ובעיקר עבור ה-NBA

    1. סמיילי, אני לא קללתי ולא כיניתי אף אחד 'שקרן'. לקרוא למישהו דביל או דפוק בראש זה סיפור אחר לחלוטין מאשר להאשים אותי שאני כותב שקרים באתר. אם אתה לא מבין את ההבדל, אז אין לי מה לדבר אתך יותר בנידון

      1. ברגע שהכנסת את הדיבור על פוליטיקה ו/או קורונה לאתר היית צריך לצפות את המחלוקות וההד שזה יעורר.
        אתה ממשיך להוסיף גפרור/לשפוך דלק למדורות שאתה יוצר ואז מתלונן על זה בטורים שלך.
        .
        פשוט תישאר עם הספורט במקום לגלוש למחוזות אחרים. לעניות דעתי, כדאי להוריד את הקטעים שבהם אתה נכנס במגיבים, זה לא מוסיף לך כבוד, אבל זאת בחירה שלך.

        1. סמיילי, להכניס פוליטיקה זה אולי להכניס מחלוקות (כאילו שלכתוב פה משהו בעד\נגד לברון עובר בשקט ושלווה…), אבל אף אחד לא אמר שזה מחייב להכניס עלבונות אישיים וצורת כתיבה גסה

            1. תביא לי 'עלבונות אישיים' שכתבתי

            2. חחח, תצטרך לפתוח עמוד מיוחד.

          1. אני אומר שידע לשאת בתוצאות אם הוא מתחיל לדבר על פוליטיקה (וקורונה). וגם בתגובות הוא לא השה התמים.
            שיכתוב מה שבראש שלו, אבל כל כותב יודע שהוא יצטרך להתמודד עם התגובות (לטוב ולרע).
            אם אתה שואל אותי – חבל לערב את הפוליטיקה בספורט. בראשונה זה אתר NBA ושל ענפי ספורט אחרים.

            1. איך אפשר להתעלם מהפוליטיקה בספורט?
              איך כותבים על ספורט בזמן קורונה מבלי להתייחס לקורונה עצמה?
              איך כותבים על גמר ליגת האלופות מבלי להתייחס להלבנת האופי של קטאר בעזרת שתי הקבוצות?
              איך כותבים על ליגת האלופות מבלי להתייחס לפערים האי שיוויוניים ההולכים וגדלים? ותודה לפוסט של עזי דן מלפני כמה ימים שהראה איך כמות הזכויות בתואר המשולש זינקה להחריד בעשרים השנים האחרונות
              איך אפשר לדבר על דאלאס ומארק קיובן מבלי להתייחס לאווירת ההורדות המיניות שהוא הרשה שתתפתח במועדון?
              איך אפשר לדבר על ה-WNBA מבלי להזכיר את הסנטורית בעלת אחת הקבוצות שמנסה לעשות הון פוליטי בעזרת כניסה השחקניות?
              איך אפשר לדבר על השחקנים בליגה כאשר הם בעצמם טורחים לציין את BLM בכל הזדמנות?
              איך אפשר לא לדבר על יחסי גזע וכוח, אפלייה ממוסדת מול אישית, כששחקן בליגה קורא לאחר "White boy"?
              הפוליטיקה בספורט קיימת, היא נוגעת בה בכל כך הרבה צורות. להוציא אותה, להתעלם ממנה, זו גם אג'נדה.

            2. אני מניח שאתה מבין את כוונת המשורר

            3. קבל, איסלנדי: (האולפן על bitch ass white boy)
              https://www.youtube.com/watch?v=d5LuJDEjT2U&t
              קני: "זאת יכולה להתפרש כהערה גזענית אבל זו לא גזענות".
              שאק מסכים.
              בארקלי: "אתם לא יכולים להחזיק בסטנדרטים כפולים!"
              קני בתגובה להערה של בארקלי: "מה שאמרת עכשיו זה מדרון חלקלק".

            4. ככל הנראה, לא. מצטער.

            5. איסלנדי יש לך מעריצה,
              תמשיך להציף את האמת, אתה עושה את זה מדהים!!!

            6. אשך – זו התחלה של דיון. בסיסי, פופוליסטי, מנוון משהו, בגלל הפורמט. אבל התחלה.

            7. תודה, לילי.
              נעים לשמוע.

            8. ואפשר גם להגיד 'נו טוב' ולהמשיך הלאה. מותר להתפוצץ קצת פה ושם (לא חדש נכון?), ומי שיבחר להעלב שימזוג לעצמו כוס מים קרים.

    2. סמיילי – אנחנו קהילה תמיד היינו ככה. אם לא נסתדר ביננו אז עדיף לפרק . כל פלייאוף יש כמה שמתחפפים מפה. לא אסון

  5. רק שיהיה רשום שוב מנחם. אם לוקה עובר את הקליפרס הוא מביא אליפות בבועה.
    לדעתי לא יעבור אבל אני בעדם למרות שהשיקצה במשחק.
    איפה לוקה ואיפה יאניס

  6. וואיי לוקה. בהחלט ההשוואה ללארי בירד מתבקשת ונראה אם תהיה לו השפעה חברתית כלל עולמית לאורך הקריירה. ולמה לי פוליטיקה עכשיו? לחיות בלי הסחלה והפייק הניוז הדוצדדי יותר טוב. זה הפלייאוף עכשיו,בטורניר היסטורי ובעיני עדיף שנתרכז בהנאה מהעניין ופחות ממניפולציות של שקרנים מקצוענים ( פוליטיקאים).

    1. ביכולת הוא יותר מבירד כבר היום. אבל אין לו תארים נדרשים.
      בירד שיחק בפאקן סופר טים.
      אתה מתאר מה היה קורה אם לוקה היה משחק בפילי או בטורנטו היום?

      1. עדיין אי אפשר להגיד שהוא יותר מבירד ביכולת. הוא לא מראה גאונות משחק גדולה יותר ולא יכולות יותר מגוונות ומרשימות יותר משל בירד. יש חלוקה עוד מה לעבוד ולהשקיע ולשחק כדי שיכול להיחשב הגדול מבירד, אך בכל מקרה לא בטוח שיגיע לזה.

      2. מה אתה מקשקש? לארי היה אחד הריבאטנדים הגדולים בליגה, והיתה לו את המסירה הטובה ביותר. הוא היה גם 2.06 מ'. אני אוהב את לוקה, אבל ייקח הרבה זמן עד שהוא יהיה לארי בירד. לארי בירד לבן שני הוא אולי כבר

  7. אגיד דבר ותצחקו כמה שבא לכם אני חושב שטריי יאנג עשוי מאותו חומר אבל לויד פירס זה לא קרלייל והוא משחק עם ילדי קולג ולא חבורת וטרנים כמו שיש לצד לוקה.
    גם לו זה יבוא אחרי ההוקס. אני לא רואה את ההוקס מצליחים לבנות לו תלכיד כזה.

        1. השמועה אומרת שהבולס והקאבס בעניין של דני ב-4-5. שתי הקבוצות מלאות בגאנרים ומחפשות קצת דבק ואופי. הדרך בה הוא יגיע ל-6 הוא אם הבולס יקחו PG (האליברטון, הייז, בול) וישאירו את קובי וויט כשחקן 6 כמו לו ווילאמס שעולה לשחק ללא מצפון, ואם נניח הקאבס ילכו על ווינג חזק דוגמת אוקורו או ווסיל מתוך ראייה מסורתית של ווינג ארוך והגנתי לצד סקסטון וגרלנד כאשר לאב ודרמונד סוגרים את החמישייה.
          במקרה כזה דני יפול ליידים של ההוקס.
          .
          אופצייה אחרת זה שההוקס ילכו על ווינג נוסף שיוכל להחליק גם לעמדה 2 בין קאם רדיש ליאנג. הם שיחקו קצת עם רדיש בעמדה 2 כשקווין הרטר על הספסל אך קאם מאט מסיבי לעמדה. המקרה כזה ההוקס אולי יחפשו פיור שוטר כמו ניסמית' או מגן עילי כמו ווסיל. דיאנדה האנטר על הצד הכבד יותר ונע בין ה-3 ל-4 עם דגש על ה-4.
          .
          אופציה אחרת זה אם מינסוטה תפתיע ותבחר בבול או בוויסמן במקום הראשון. בסיטואציה כזו הווריוס לאו דווקא ילכו על אדוורדס, שרלוט היא סוג של ווילד קארד אז גם לא בטוח, לבולס יש את לאבין באותה העמדה והקאבס מחפשים ווינג. במקרה כזה אדוורדס עלול ליפול לבחירה שישית להוקס שיחטפו אותו לעמדה שחסרה להם. זו אופציה קצת יותר פרועה…

            1. לא אמרתי שהסיכויים גבוהים. פתחתי בכך שהשמועה אומרת שהבולס והקאבס רוצים את דני. אלו פשוט תסריטים בהם זה עלול לקרות.

  8. בוקר טוב לכולם
    1.מנחם,תתעלם מהמכפישים ותמשיך לכתוב.מאחל לך הרבה בריאות והרבה כתיבה.
    2.לוקה מעל ומעבר לציפיות.
    3.דנו בזה אתמול,אבל שוב:מישהו מבין מה קורה לפול גורג'?
    4.הדובדבן של הלילה:דונובן בעוד הופעה לפנתיאון.מעל ומעבר לציפיות בריבוע.שמעון,בזמנו חשבנו שהוא חייב להבחר לרוקי השנה,יש לך הסבר איך סימונס נבחר כשהיו 2 מועמדים עדיפים עליו?

    1. כי בעונת הרוקי סימונס פשוט היה טוב יותר לאורך כל העונה. מיצ׳ל התחיל הרבה יוצר לאט ולקח לו כמה חודשים עד שהוא נכנס לעניינים. טייטום היה הרבה פחות טוב משניהם

  9. איזה איום מנחם, אני אעשה לך טובה אני אעזוב עצמאית , מנטליות ההשתקה הפחדה ואיומים לא בשבילי, אני בעד פלורליזם וריבוי דעות, המלצה קטנה אם תרצה לפנות לאדם תכתוב לו עצמאית.
    אני עוזב את האתר וזוהי תהיה ההודעה האחרונה שלי באתר שתסביר תסכם ותפרט
    .
    לכתוב חצי שעה אחרי הבחירות בחרתי בהילארי ואז בכל פעם לכתוב בכל פעם אחרת שבחרת טראמפ כדי לטנף עליו ללא קשר למציאות , זה שימוש במינפולציה זולה מאוד של Social Proof.
    .
    מי שעסק במכירות בטח בעולם בנדלן יודע שאחת השיטות הכי פשוטות למכור נכס / מוצר הוא שימוש בSocial Proof פיקטיבי כמו זה, משמע כל פעם שהיה לי זוג פוטנציאלי שרצה לקנות דירה/נכס ובא לראותן, הייתי מביא שחקנים פיקטיביים שהיו באים כזוגות שמתעניינים בדירה שואלים עליה מתלהבים ר (דומה לאיזה יופי של שמעון) ורוצים ״לקנות״ גם הם את אותו דירה .
    אותו דבר כשהיה לי חנויות בכל פעם שהיה לי לקוח גדול הייתי מכניס שחקן או שניים שיתלהבו ויקנו בדיוק את אותו מוצר במחיר גבוה יותר וימליץ ללקוח לקנות את זה.זה אחד הטריקים הפשוטים והיעילים ביותר (כמובן שהמלאי עומד לאזול כן) .
    הסיבה לזה הייתה פשוטה מאוד, אם אני או איש מכירות שלי היו ממליצים על הדירה או המוצר היה לנו אג’נדה, אנחנו רוצים הרי להרוויח אבל שאדם חיצוני עושה את זה שלא קשור אלינו עושה את זה ממליץ קונה שירות הוא לקוח מרוצה וזה אמת.

    אותו עיקרון כשאתה מציג את עצמך כבוחר טראמפ ורפובליקני
    שמאס בטראמפ שבפועל שנאת אותו עד הרבה לפני (ואני יכול למצוא ציטוטים בקלות) ומשמיץ אותו ללא הפסקה ובלי סיבה על כל דבר שעשה ללא קשר למציאות ,(ויש הרבה מה לרדת עליו והוא בהחלט אחד הנשיאים המביכים, אבל ואני אצטט חלק מהביטואים ״רוצח עם , דיקטטור שפוגע אנושות בחוקה הוא לא).

    אחרי שבאת עם אג’נדה ברורה מראש (מעוד לפני שהתחיל את הכהונה), זה לא הוגן לא נכון ופה שמתי אותך על הנקודה ולא בפעם הראשונה. אחד הדברים שאני שם דגש עליו זה לא לרדת לפסים אישיים ולהגיב לתוכן של תגובה ולא לכותב עצמו (וכמובן שיש טרש טוק חינני ביני לבין כמה כותבים שמוסיף פלפל וצבע לאתר אבל הכל ברוח טובה), וגם פה זה היה המקרה. חבל שבמקום להודות בשקר (אם יש מילה אחרת ללא להגיד אמת), בחרת לפתוח באיומים השתקה, וכמה אנחנו עבדים לרגלייך .
    .
    לסיכום יש פה קהילה נפלאה שמקווה שתמשיך להתקיים יש פה הרבה אנשים נפלאים כמו גיא רוזן , גילרי השרת, אשך תמיר, עידו , דוקטור רזי שמעון שדו… חלק עיקרי של הקהילה זה הצבעוניות הרקעים והדעות שיש לכל אחד מהחברים בה , שלמרות שאני לא מסכים עם כל הדעות אני תמיד שמח לשמוע כל אחת מהם, ומקווה שהקהילה הזאת תמשיך להתקיים, אני הייתי ברוך רובין.

    1. ברוך עזוב שטויות ועלבונות
      ==
      הכל משחק במסע החיים, גם הגידופים המזדמנים של הדוק.
      ==
      אתה מבוגר וחכם מכדי לשחק ב"נעלבתי ודי"
      ==
      בקיצור תישאר 🙂

      1. ברוך,
        זה הופס, זו המרשתת. תיקח את החיים בקלות.
        אנחנו משמיצים, מתלהמים, ומטיחים רפש ללא הרף. אבל בדבר אחד אי אפשר להאשים את האתר –
        צנזורה.
        (כמעט. יש את תנועת "השתק את הבכיינים" המיליטנטית…)

    2. תעשה מה שבא לך. זה עולם חופשי. אבל אני לא מוכן שבאתר שלי אתה תכנה אותי כל יום 'שקרן', במיוחד שזה לא נכון ולא כתבתי מילה אחת לא נכונה על טראמפ.

    3. ברוך בוקר טוב
      אני תמיד נהנה לקרוא את התגובות שלך ( ושל שמעון ) למרות שבדרך כלל לא מסכים איתן,הן תחסרנה לי.בכל זאת הייתי מציע לכולנו למתן קצת את הטונים בכל מה שלא קשור לספורט,ולשמור את הרגשות החזקים למה שכולנו פה באתר אוהבים ,
      הכדורסל.מציע לכולנו להרגע ולשתות כוס מים , כפי שהציעה בזמנו יולי תמיר.

      1. כנ"ל.
        למרות שאתה האויב שלי (ושל כל מדינת ישראל) בגלל שבחרת בביבי ובשחיתות קשה לי לשנוא אותך באמת, וכשאצטרך לירות בך במלחמת האזרחים הקרובה אעשה זאת עם צביטה בלב.
        יש לך יציאות חזקות והכי הצחקת אותי כאן.
        מקווה שתישאר, גם אותי מנחם איים למחוק בעבר כשההיט הפסידה ב-2014 וגם אני הלכתי וחזרתי.
        הוא אף פעם לא מממש, רק מאיים (חוץ מהגזענות שלו נגד לובשי טיטולים).

        1. תודה לכולם על התגבות החמות קראתי עכשיו. אשך חברי אתה לא האוייב שלי, אני אעדיף למסור את נשמתי לבורא לפני שאני אפגע באזרח שאוהב את המדינה וויד לא משנה לי מוצאו דתו , הייתי ילד בן 9 אבל פרשת אלטלנה תהיה חקוקה במוחי עד יומי האחרון, (יתרה מכך האנשים הקרובים לי ביותר משפחתי, הם מהצד השמאלי של המפה ) , אנחנו חלוקים בדעותינו על איך צריך לנהל את המדינה (אם זאת ישראל/ ארהב ), אבל אני אחרי את נפשי בשביל חופש הביטוי והמחשבה שלהם, אני יכול להסביר להם את דעותיי , אני לא יכול ולעולם לא אגיד להם איך לחשוב.
          ככה חינכו אותי ככה חינכתי את ילדי ונכדי פלורליסטיות אהבת אחר וכבודו שמירה על דיון הולם , ליבי נקרע כאשר אני שומע את הלך הרוח היום בתקשורת וכשהייתי בישראל ששמאל = בוגד.
          .
          נ״ב לגבי ביבי אני לא סובל אותו, לצערי הייתי נאיבי וטיפש וגם לא קראתי את המפה נכון , לא האמנתי שבגלל גחמותיו האישות הוא הולך לפרק את המדינה שעבדנו כל כך קשה לבנותה, הוא מתנהל בצורה ביזיונית עם תקציב המדינה כעת , במקרה של בחירות 4 ישראל גמורה, אני חושב שהוא רקוב מושחת ומה לא (אני חושב ככה על כל הפולטיקאים ), זוהי תעודת עניות לישראל ולארה״ב שאנשים כמו ביבי או גנץ , טראמפ ביידן הם הנציגים שלנו; ואני מקווה שהדור הבא ייצר נציגים טובים יותר שאכפת להם באמת מאוכלוסייה ומאזרח הפשוט .

            1. היו הרבה סטטיסטיקות לגבי הביצועים הלא מדהימים שלו בקלאץ'. זה לא מופרך או חדש. שחקנים מתפתחים ומשתנים.

            2. העונה הוא לא מדהים, אבל בעונות קודמות הוא היה מגדולי שחקני הקלאץ' בעולם

            3. חיים – אילו עונות קודמות? הוא עוד לא סיים להפקיד את הצ'קים מהברמצווש.

            4. ביום שנולד הוא זכה בפרס מדליית "הנולד הכי טוב בסלובניה".
              הוא בכה קצת לרופאים והם נתנו לו את מדליית "הנולד הכי טוב בעולם".
              איך נולדים ווינר? גם מי שטוב ברגעים הקשים של המשחק בגיל מוקדם זה כי עבדו איתו על זה עוד קודם.

            5. הוא דילג החוצה מהרחם ביורו סטפ

            6. תאר לך להישאר ברחם של האמא שלו משך כל ימי חייך!

      1. אתה רציני?
        הוא מחמיא לעצמו ומצמיד את עצמו להישגים של לוקה… בדיחה (סגנון אתה יודע מי).
        אם היה רוצה להחמיא לו היה פשוט מחמיא לו בלי לדבר על עצמו.
        מה הוא קשור, הוא לא בפלייאוף בכלל.
        בדיוק מבהיר שצדקתי לגבי הטיפוס.

        1. ג'יזס אפילו לפרגן לך זה בלתי נסבל. עזוב אתה צודק. זה רק מוכיח איזה נדבק הוא ומחזק את מה שידעת כל הזמן גם ככה.

            1. בדיוק בגלל שהוא משווה את עצמו ללוקה הוא יהיה טוב כמוהו.
              אתה מזלזל בקוריוז ולא יודע איזה אופי ורעב יש לו
              טעית לגביו בענק ותטעה עוד בענק חכה כמה עונות

            2. חח אשך צודק זה מחמאה בסגנון התאגיד😂😂😂😂

            1. הילדים האמריקאים חולים על inside the NBA
              בארקלי ושאק אמורים להיות קולות העם. אבל בפועל אני כבר מפהק מהפומפוזיות שלהם וחוסר החשק שלהם להינות או לקדם את המשחק ב-2020. הזקנה מביישת אותם והם הופכים לזקנים שצועקים לילדים לרדת מהדשא שלהם ולפסיק להרעיש בין 2 ל-4.

  10. אם לוקה ימשיך ככה וכן, הוא יהיה הלבן הגדול בכל הזמנים. הוא משתפר מחודש לחודש.
    הראל צריך לחטוף קנס עצבני. התנצלות או לא. שמח שלפחות לוקה קנס אותו ב43 נקודות.
    יוטה מובילה 3-1 זו ההפתעה הכי גדולה בפלייאוף לדעתי. בתחילת הבועה לא היה ברור אם הם מדברים האחד עם השני.

        1. נוסטלגיה זה לחלשים. גם אם הוא יעבור את בירד וישיג יותר תארי MVP וטבעות אנשים יימצאו סיבות למה באייטיז השחקנים היו יותר טובים.

            1. סיכוי לא רע שהוא.

          1. לארי היה 2.06 מ' ובנוסף להכל גם אחד מטובעי הריבאונדרים בזמנו. לארי היה גאון. לא יהיה לארי שני כמו שלא יהיה מייקל שני. ללארי היתה גם את אחת הקליעות מהפרחמטר הטובות בליגה עד שריסק את כף ידו.

  11. סיימתי לראות את המשחק עכשיו קאווי תכלס די העלים את לוקה ברבע האחרון ובהארכה במהלכים ששמר עליו. לוקה מאד התקשה.
    האס של המאבס זה טריי ברק שחקן אדיר. הסוויט לו שלהם. איזה מהירות איזה אנרגיה הוא היה שם בכל רגע קשה כולל בהארכה.

  12. לוקה הזה יהלום. הראתי אותו לאשתי והיא גם התלהבה. איזה חמוד… איזה מאמי….
    אני מצ'טגע עליו, למרות שזה הקונצנזוס
    🙂

  13. רק שאלה אחת מנחם. מכל ה-40 מועמדים שרצו בדמוקרטים (לא כולל בלומברד השרלטן) אתה באמת מאמין שבומר בן 77 זה הדבר הכי טוב שהיו יכולים למצוא?

    1. כן, מבחינתם.
      בזירה הפוליטית (בין הסנטורים) הוא מאוד מאוד מוערך
      הוא מרכז וקורץ ממש לגוש המרכז – סוג של גנץ/לפיד רק עם קילומטרים של ניסיון, מערכות יחסים ופרגמטיות
      כנס לפודקאסט של דפנה ליאל – היא הקדישה לו פרק שלם.

    2. כשהבחירות הפנימיות עוברות כל כך הרבה שומרי סף פנימיים, ומה שהם רוצים זה צד שמשרת את בעלי ההון, ימני מאוד, מישהו שהם יכולים להגניב, יחד עם קמלה האריס (שברגע שנבחרה המניות בשוק ההון קפצו. מעניין מה זה אומר על דעתם), כנציג רק בתנאי שהם מקווים שאנשים יחשבו שאולי הוא זוועה אבל טראמפ הרבה יותר גרוע ושיטת שתי המפלגות תוקעת אותך בלי בחירה אמיתית, ואולי אולי גם יזכיר לאנשים את העמדת הפנים לשינוי שאובמה היה – להם הוא המועמד הטוב ביותר.

    3. תלוי מה המטרה שלך. אם המטרה שלך זה לנצח בבחירות, אז כן, ביידן היחידי מהמועמדים ויכל היה לעשות את העבודה. אני חושב שבלומברג גם אולי היה יכול לעשות זאת אבל זה היה הרבה יותר קשה כי לא היו לו את קולות השחורים.

    4. הוא , ג'ו ביידן, הוא דוד זקן, קצת סנילי. היו שם 39 טובים ממנו. הוא הפחד היחיד שיש לי בריצה נגד טראמפ. אבל הוא נתן נאום מצויין, ולך תדע, גם על טרומן אמרו 'חוואי ממיסורי'

  14. תודה מנחם, מעורב נחמד מאוד.
    .
    אמרתי כבר באמצע העונה שמבחינתי לוקה הוא הMVP.
    יודעת שהוא לא יקבל ושיש האומרים שגם יש ראויים ממנו, אבל אני עומדת איתנה בדעתי.
    .
    לגבי יוטה ודנבר – אני שמחה לראות כובעים נאכלים, תהיו מוכנים למנה השנייה בסיבוב הבא.

    יוטה תהיה בגמר הקונפרנס לפחות
    Mark my words

      1. גם אני חשבתי ככה, אבל זה היה לפני שקונלי מצא את מקומו בקבוצה.
        הלוואי שבוגי היה, איתו אנחנו קונטנדרית שוות ערך גם למילווקיליקרס.
        בכל מקרה, מיטשל כרגע בכושר הכי טוב בפלייאוף (חוץ מאולי לוקה) ואני לא מהמרת נגד עכבישים –
        They give me the crips

        1. גם לי, אבל העכביש הזה די נחמד (וגם כנראה קורא הופס -אחרת קשה להסביר אץ התצוגה הזו יום אחרי שהושווה לברוגדון).

            1. מנחם עשה על זה מעורב…
              אז כן פספסת.

            2. yeah… that'll be a no from me dawg

  15. מנחם אתה מתעלם מהמציאות.
    לברון היה כבד, נראה כאילו שכח את ההנדברקס למעלה.
    לא זז, חסך אנרגיה בכל מקום, לא עשה הגנה ולא ירד להגנה.
    זריקות קצרות כי לא היו לו רגליים.
    ממש היה נראה פנסיונר בליגת ותיקים.
    הצילה אותו פורטלנד שלא עשתה דבר כדי להקשות עליו ו/או על דייוויס בהגנה, ובהתקפה שיחקה את ההירו בול המטומטם שלה ללא כל תכנון וכך לא שמה עליו לחץ של משחק צמוד.
    זה לא שהלייקרס הייתה טובה – ובטח לברון – פורטלנד הייתה מביכה בשני הצדדים.
    אם כבר לייקרס, הם נראו הכי טוב כשקרוסו הריץ אותם עם דייוויס ולא לברון העגלה.

  16. מנחם הגבתי אתמול שתנקה את גללי הצואה מהאתר.
    .
    לא התכוונתי לסית׳ השני ממועדון שבר. אמנם הוא פולט שטויות אבל שומר על דיון מכובד גם אם פוליטית אתה (ואני) חלוקים עליו.

    1. אין לי כל בעייה איתו אבל הוא התחיטל כל תגובה עם "השקרים של מנחם" או "מנחם השקרן". הזהרתי אותו וזה לא עזר. אז נתתי לו ברירה: או להפסיק, או שהוא לא ניכנס להנה יותר. בחר מה שבחר

  17. גדול, מנחם. תמיד כשאתה עצבני אני מבסוט, כנראה שאנחנו משלימים אחד את השני.
    כמו בטור לפני כמה ימים כשכתבת שאתה בן 83 אבל נלהב כמו בן 43, כשבאותו הזמן אני בן 43 והרגשתי נלהב כמו בן 83.

  18. הטור נהדר ותמשיך לכתוב מה שבא לך, אבל מה שכתבת על אובמה וישראל, זה פשוט אבסורד מגוחך. לא להאמין איך התקשורת מצליחה לעצב לך לך תמונת מציאות כל כך הפוכה ממה שבאמת קורה בשטח, ואתה שיודע בגיוק מה זה עיתונות, קונה את זה, גם כאשר יש מלא עובדות בשטח שסותרות לגמרי את התמונה שהחבורה התקשורתית שהופעלה על ידי אובמה ישירות ניסתה למכור לעולם.

        1. נו, עוד קוזאק זועק. תקרא את התגובה של צביקה ותגיב לעניין. כמו כן, אנא תכליל בכל תגובה עתידית שלי את הווייבר הבא:
          "כל הכללה שנעשתה בתגובה שלי היא בהכרח לא נכונה ונועדה להמחיש מגמות ותחושות שעולות מהאינטראקציה שלי עם אנשים מקבוצה [השלם את החסר] ומבוססת על נסיון חיי, ומהתרשמותי, גם על נסיון חייהם של חבריי ובני משפחתי. אם הינך חלק מקבוצה [השלם את החסר] והינך סבור שהתרשמותי אינה תקפה לגביך, אנא הוצא עצמך מקבוצת נשוא ביקורתיי, וראה עצמך כפטור מלהשיב לתגובתי זו."

  19. מנחם, קודם כל הקריאה שצריכה לצאת מכל מי שחשובה לו תרבות השיח היא שלא מתקבל על הדעת שמישהו מרשה לעצמו לקלל/לבזות/לפגוע בצורה כזאת או אחרת בבן אדם אחר לא משנה אם הוא בעל האתר או טוקבקיסט אקראי.
    זה לגיטימי לחלוטין שיהיו חילוקי דעות , כמובן על נושאי כדורסל אבל עוד יותר מכך על פוליטיקה, אך לא מתקבל על הדעת שאנשים מרשים לעצמם בחסות האנונימיות להעליב מישהו כאן.
    אני יכול לומר על עצמי שכשאני מגיב, ואני לא מגיב הרבה מחוסר זמן ועכשיו אני בחופשת סמסטר אז יש מלא זמן…, אז התגובות ענייניות לחלוטין ולא נוגעות לגופו של אדם אלא לעניין.
    לגבי דונצ'יץ- וואו. אמרתי בתחילת המשחק "טוב זה בטח ייראה כמו המשחק של בוסטון-פילי לפני ואני אפרוש לישון במחצית" אבל מה שדאלאס עשו כאן זה לא פחות מהירואי. מדהים. אני חייב לציין אחד, טריי ברק (התחיל ביוטה ואח"כ נתן תצוגות יפות בניקס וכבר אז חשבתי שהוא מתאים להיות רכז שני בליגה) שנתן תצוגת קליעה לפנתיאון מהשלוש ומחצי מרחק, ובנוסף חדר מספר פעמים כולל על קוואי והיה שותף מלא לניצחון.
    אבל המנצח האמיתי הוא כמו לוקה. בהיעדר פרוזינגיס ועם פציעה בקרסול, ללוקה היה משקל כפול על הכתפיים והוא עשה באמת את הבלתי יאומן. אני בטוח שעוד נזכור את הפלייאוף הזה לא רק בגלל הקורונה אלא גם בגלל התצוגות הפנומנליות שלו (וגם של אחרים כמו מארי ומיטצ'ל).
    היו עוד משחקים כמובן כמו יוטה-דנבר שלא ראיתי אבל ה-BOX SCORE לא משאיר מקום לספק בנוגע ליכולת המדהימה של מארי ומיטצ'ל כשכבר ברור שיוטה למרות שהיא בלי בוגדנוביץ' ואד דיוויס היא קבוצה קשוחה הרבה יותר וטובה יותר.
    לגבי בוסטון-פילי רק דבר אחד: הם חייבים לפטר את המאמן. זהו.

  20. אחלה מנחם ואחלה אתר

    אין אתרים כאלה בארץ ..ואני פה..אולי שנתיים ..

    ובכלל בגלל שיש לי רצון לדפוק את הווינר. ועדיין חברים..
    אתר הצגה כתיבה גבוהה

  21. בתור אחד שמשפיל על בסיס יומי אנשים פה באתר וקורא להם מטומטמים, דבילים, רפי הבנה ועוד ועוד לא מבין על מה אתה מתמרמר. כל מה שכתבתי עליך נכון. אתה שקרן כפייתי והסיפור שלך על עונת המלפפונים הוא שקר גס מהסיבה הפשוטה שהביטוי קיים עוד מלפני שנולדת. בסוף גם אשים קישור פעם נוספת והפעם לויקיפדיה באנגלית. אני הכנסתי את אשתך ז״ל מפני שאתה טרחת לשזור אותה בשקרים שלך. בנוסף, לעניין ההשתקות והאיומים – תעשה מה שבא לך אתה לא מפחיד אותי בזה שתמחק ו/או תעיף אותי, להיפך זה רק יחזק לי את הידיעה שאתה מסוגל רק להעביר ביקורת ולא לקבל אחת. אף אחד לא קילל אותך ולא השמיץ, רק נרשמה פה האמת בסגנון שאתה אוהב לכתוב.
    ועכשיו שני קישורים לא ישראלים שמראים את מקור המונח עונת המלפפונים (ולא מנחם, לתרגם לא נחשב להמציא. כנ״ל בנוגע ל׳קרשים׳ ׳חצים׳ ׳בונבונים׳ ועוד ביטויים שניכסת לעצמך אבל הם פשוט תרגום של ביטויים שהיו שגורים בעיתונות האמריקאית) –
    http://www.worldwidewords.org/weirdwords/ww-cuc2.htm

    https://en.wikipedia.org/wiki/Silly_season#:~:text=In%20the%20United%20Kingdom%20and,languages%20as%20the%20cucumber%20time.

    1. הי. לא הייתי נוכח בכל התכתובות שלכם לכן אתייחס רק למה שאפשר.
      אני גם מחשיב עצמי לבן אדם יצירתי עם הלשון. יש לא מעט מקרים בהם אני משתמש בביטויים שאני בטוח שהמצאתי ומגלה שאחרים השתמשו בהם קודם. לבני הקטן נהגתי לומר ש'חכם יודע', 'נבון יודע את מה שיודע' ו'משכיל יודע את מה שהוא לא יודע'. זה סתם יצא ממני בגלל שמגיל 3 הוא החליט שהוא יודע הכול ורציתי לחנך אותו. יום אחד גיליתי שזה משפט מפורסם של לאו צי, פילוסוף טאויסטי סיני. מעולם לא שמעתי ביודעין משפט זה ומעולם לא קראתי אף ספר על טאויזם.
      /
      מנחם בילה בארה"ב ובתור אחד שבילה בארה"ב לא מעט ובא ממשפחה אמריקאית שמאוד חובבת ביטויים ואנלוגיות באנגלית מעולם לא שמעתי אמריקאי או עיתוני אמריקאי משתמש במושג cucumber time. שאלתי את חמי שהוא הולנדי והוא אמר לי שיש ביטוי בהולנדית שהוא בול יושב על מה שמנחם הגדיר. שזמן המלפפונים זה כשכולם בפגרה וזה זמן של העיתונות להחדיר סיפורי צבע. ברדיט קוראים לזה shit posting או shit post season. הסיכוי שמנחם לא שמע זאת ביודעין הוא מספיק בשביל להאמין לגרסתו או לתת לו להינות מהספק.
      /
      בנוסף אני אוהב להלחין מנגינות או ליצור סמפלים מוזיקאליים. לא מעט פעמים נוצרים לי מנגינות מהראש שאני מגלה שהולחנו על ידי להקות או אמנים שמועלם לא שמעתי עליהם קודם. האם מדובר על great minds think alike? או שאולי נעימה ששמעתי במוזיקת רקע בהמתנה לרופא שיניים או במועדון בשנת 97 חדרה לאונה האחורית שלי והושלכה על הנייר והתערבבה בתהליך יצירתי? לגבי ביטויים שמנחם שאל מאנגלית כדי לתאר קטגוריות סטטיסטיות: boards יכול להיות מתורגם גם ל"לוחות" המשעמם יותר. "חיצים" הוא לא תרגום של קליעות ובונבונים זה לא כינוי לאסיסטים שאני מכיר.

      בקיצור אני לא נוהג לשלוף את המילה "שקרן" בקלות. גם אצלי במשפחה זה נחשב מושג שהוא קו אדום שלא חוצים בקלות. לפעמים לא מדייקים מתוך שיכחה, לעיתים משנים דעות ולפעמים אנחנו משתמשים בסיפור או דוגמא כדי להעביר מסר ועורכים חלק מהפרטים. המילה שקרן עבורי מכילה בתוכה malice. זהו. אני לא שופט לכאן או לכאן רק זורק את החוויה שלי לעניין

          1. הילדים שלי רבע אמריקאים, רבע סורים-חלבים, רבע הולנדים ורבע מרוקאים. אותי לא תפחיד עם מגוון תרבותי.
            אגב, בגלל ששם המשפחה שלי בערבית, אחותי קוראת לי מוניר…

            1. בתי סיגל בהוד השרון נשואה לבן של יהודי סורי חלבי. שם משפחתה סילוורה. שאר האחים העדיפו את מקסיקו על ישראל. לעשות פסח איתם כשהרבה הוא בשפת 'לדינו' היא חוווייה שאין שנייה לה

            2. 🙂

      1. ג'ון – תגובה נהדרת.
        .
        מזכיר לי שפעם מאוד כעסתי על אנשים כאלו, שתמיד מזלזלים ולא מאמינים לאף אחד. תמיד חושדים שמישהו מנסה לעבוד עליהם גם כשאין לכך שום ראיות.
        מהר מאוד הכעס הזה הפך לרחמים. פשוט דמיינתי לעצמי איך זה לחיות בעולם שאני לא מאמין לאנשים וחייב לבדוק את טוהר מעשיהם וכוונותיהם. זה נראה ממש קשה, מבאס, ומייגע. אני פשוט מרחם על אנשים כאלו.
        אם מישהו יספר לי משהו שאין לי מושג לגביו (סיפור דמיוני למשל: אפרים חוזר מהמטע ומספר שראה נחש צפע והרג אותו) – מה זה לוקח ממני אם אני מאמין לו? ואם אפרים סתם המציא את הסיפור על הנחש? זה עולה לי כסף להאמין לו? זה פוגע בי במשהו? ואם עד היום אפרים היה איש אמין מאוד – למה שאחשוד שהוא בודה את הסיפור?
        .
        בקיצור – לאנשים החשדנים יש לדעתי חיים הרבה יותר קשים. הם תמיד יחפשו את המניע הנסתר ואת "האדם שמרוויח מזה" כדי לפקפק באמיתותו של איזשהו סיפור. אולי הם צודקים – אבל רבאק – ביטוי מסכן שמישהו טוען שהמציא אותו – מה הנזק כאן? בחיי שאני מרחם על חבר'ה כאלה.

    2. GLAL, ואני באמת ידעתי על כל זה כצעיר בן 24 בעולם שאין בו אינטרנט

      באמת ידעתי על
      ם של ביטויים שהיו שגורים בעיתונות האמריקאית) –
      http://www.worldwidewords.org/weirdwords/ww-cuc2.htm

      https://en.wikipedia.org/wiki/Silly_season#:~:text=In%20the%20United%20Kingdom%20and,languages%20as%20the%20cucumber%20time

      . אני לא ראיתי את הביטוי "עונת המלפפונים" אף פעם בחיי לפני שכתבתי אותו, ולקח איזה 20 שנה עד שהת\חלתי לשמוע שה[בכנסת מישהו הזכיר זאת ב-1985 או משהו כזה.

    3. GLAL תראה לי מקום אמריקאי אחד שהשתמש ב-"חיצים ובונבונים". אני לא יודע בדיוק מה הבעייה שלך, אז כפי שכתבתי, כשאתה פותח עלי בהתקפה מלוכלכת, ומוסיף בה את אשתי ז"ל לקינוח, ולא מוסיף לכך דוגמאות ישירות ןטוען שאני שקרן כרוני, אני מוציא אותך מהאתר. נכנסתי למקורות שנתת ואין להם כל קשר למה שאני כתבתי. בגיל 24 הייתי צעיר ישראלי שבחייו לא קרא ספר או מקור באנגלית מלבד SI וספרי לימוד באוניברסיטה. לא שמעתי מעולם 'עונת מלפפונים', ולא כתבתי בחיי 'מלפפונים עד אותו יום. לא שמעתי מעולם 'חיצים ובונבונים' בקשר לכדורסל. אני לא יודע בדיוק מה הבעייה שלך וזה גם לא מעניין אותי. אני לא מבקרש שיכניסו אותי לויקיפידיה כממציא המקורות. אני לא שם זין על דברים כאלה. אני רק מזהיר אותך שבפעם הבאה שאתה מאשים אותי בשקרים ומתאר אותי כשקרן כרוני, תהיה גם הפעם האחרונה שתופיע פה.

  22. מנחם, אני כתבתי גם שם, זכותך המלאה לכתוב על פוליטיקה.
    אותי אישית זה פחות מעניין, כי אין לי עניין להתדיין על פוליטיקה אמריקאית עם פרוגרסיבים, במיוחד אלה שבאתר שאת רובם אני מעריך. יש רוטר בשביל זה. פה אני מעדיף לדון על nba (לא אומר שלא אחטא בזה מידי פעם)

  23. מנחם היקר והאהוב שלום,

    אתה מייחס יותר מדי משקל לאידיוטים. כתוב מה שאתה רוצה, ופשוט תמחק תגובות שלא באות לך טוב בעין. שייחנקו.
    לגבי עונת המלפפונים: אותי שכנעת. הלכתי לקרוא, ואכן היו ביטויים קרובים: עונת החמוצים, עונת ביכורי האבטיחים, עונת החייטים ועונת המלפפונים. אני די בטוח שהיה ביטוי דומה עוד לפני התיעוד הראשון שנמצא במאה ה-16 או ה-17, לא זוכר כבר מה היה קודם.
    בכל אופן, הביטוי נזכר לראשונה בעיתונות הארצישראלית בשנות ה-20 וה-30. אני בספק שקראת אז עיתונים. מצוין שאתה הראשון שכתב אותו בעיתונות הספורט. ושם הוא תפס כמו אש בשדה קוצים, והפך למושג שהוא אבן יסוד לדיווחי הקיץ.

    לגבי מי היה ראשון ומי המציא: בולשיט. כל הפטנטים הרשומים בהיסטוריה הם לא המצאה "ראשונית" של משהו. הם תמיד פיתוח של משהו שכבר היה ידוע. ההסטוריה האנושים מתקדמת שכבה אחרי שכבה. הפינה המעוגלת של האייפון לא הייתה יכולה להירשם כפטנט בלי המצאת הגלגל ובלי המתמטיקאים היוונים שחישבו רדיוס, קוטר ופאי. אין שום דבר שנולד יש מאין. הכל נבנה על דברים אחרים.
    ולכן, גם אם אדם שמע את הביטוי בשפת אימו מגרמניה או אנגליה; וגם אם חייטים אנגלים יצאו לחופש בעונת המלפפונים; אף אחד לפניך לא כתב "עונת המלפפונים" בהקשר שאתה כתבת, ובזה נגמר הויכוח. אפל המציאו את הפינה המעוגלת? כל הטלוויזיות משנות ה-40 הן בעלות פינה מעוגלת, אז מה, אפל לא רשמו פטנט וקרעו את סמסונג במיליארדים על השטות הזו?
    אז לך יש פטנט של עונת המלפפונים על ספורט בקיץ, ותפסיק להתרגש מכל אידיוט שכותב לך משהו. גם אתה בוטה, אז תן להם להיות בוטים, ותתעסק בבריאות שלך ובהנאה שאתה גורם לנו, ולא בכמה אידיוטים שלא מסוגלים לחבר שני משפטים מקוריים, ויש להם מה להגיד עליך.

    ולגבי הפוליטיקה? אני במקומך הייתי מגביר את הכתיבה על זה. הם הרי מתים על הסיסמה "דווקא נתניהו", אז שיסבלו מזה שאתה כותב "דווקא לא טרמפ". אין תרופה יותר טובה לזה מאשר להגביר. התחלת חזק, ועכשיו תגביר לאט לאט. 😉

    שמור על הבריאות. לחץ דם הוא גורם סיכון יחד עם קורונה.

      1. תודה.
        שם המשתמש שלי S&M מלווה אותי כ-30 שנים, מאז התכתבנו ב-BBSים עם מודם איטי.
        השל שלי שמעון מורמי, וראשי התיבות זה הכינוי. כדי שיהיה משעשע/מיוחד, שמתי & ביניהן.
        הכינוי הזה מוכר ע"י רבים מחברי מאז ועד היום.
        https://www.facebook.com/shimon.morami
        זה הכל. 😉

    1. וואו S&M, הלוואיט ואני הייתי מסוגל לכתוב כמוך. דבר אחד אני מבטיח לך ולאחריפם שמחבבים אותי בדבר: הדברים האלה מטרידים אותי למקסימום שנייה. אני לא מחפש שום "רישום פטנט" על "עונת המלפפונים", "כדורסל מעולם אחר", "חיצים" לנקרודות או "בונבונים" לאסיסטים,
      או 'דאונטאון'. ברור שבניו יורק השתמשו בדאונטאון לקליעות מרחוק, אז הבאתי זאת לישראל, כמו 'טריי' לשלשה, או 'קרשים' לריבאונדים. אני לא מחפש שום רישום של המושג או הניב בעברית.
      פשוט בשנת 1961 בישראל מעט מאד שמעו אפילו על ה-NBA אז התחלתיצ לשטוף את שפתי העברית במושגים אמריקאים. כמה נקלטו וכמה לא. אבל על 'עונת המלפפונים' לא שמעתי כשכתבתי זאת ב-1962 לפני כן, א ו קראתי, בשום מקום.

  24. מנחם, לדעתי לא צריך לאיים על אף אחד בזריקה מהאתר, ולא משנה דעתו (וכל עוד לא הספים בפרסומות, פורנו, הנוער ההיטלראי, אפרסמונים).
    גם גלל, שמעולם לא הביע דעתו בפוסט על כדורסל, אלא רק צץ כשמדברים פוליטיקה הוא לגיטימי לחלוטין. ויפה שפירסם לינק למקור (לדעתו) של עונת המלפפונים. ביג דיל.
    מי יודע, אולי "זו פשוט עונת המלפפונים" אמר אונן לתמר כשתפסה אותו עם מלפפון וחומר סיכה בדרך לשדה אי שם לפני כמה מאות שנים.

  25. אחרי מה שלוקה עשה ביורוליג, לי היה ברור שמדובר בגאון בסדר גודל של מסי ג'ורדן ופדרר, הייתה תהייה מסויימת האם הוא ישתלב בNBA, לקח עשרה משחקים בשביל להבין שהוא לגמרי בlevel.
    בלי פציעות הוא יסיים כאגדה. טופ 5 לדעתי

    הרבה כבר כתבו, אבל הפוליטיקה לא עושה טוב לאתר הזה… היא לא עושה באופן כללי לאף אחד מוציא את כל המורסות המגעילות, אז כדאי לוותר

      1. למה שלא יהיה עמיד?
        הוא לא מתפרע וקורע את עצמו בזינוקים והטבעות.
        להיפך, הוא משחק איטי ומדוד.
        הדבר היחיד שלצו זה קרסוליים רגישים וזה לא כזה נורא, גם סטף התמודד עם זה כל הקריירה.

        1. עונה ראשונה – 72 משחקים, העונה הוא עם פציעה טורדנית שלא הולכת לשום מקום ותחרבש להם כל סיכוי להגיע רחוק.
          קצת מדאיג אותי. אולי זה קישור פסיכולוגי בהשפעת האיטריה הלטבית שנפצע המון

          1. זה בסה"כ קרסול.
            עונה שעברה הוא הגיע סחוט אחרי אליפות אירופה, נראה לי נתנו לו להתחיל באיזי.
            הוא לא מסתמך על אתלטיות אלא על גודל וקרפטינס.
            אם כבר שחקן שאני רואה בוודאות שחורות לבריאותי – אולדיפו.
            בכל כניסה שלו נראה שהוא הולך לפצוע את עצמו, מתפרע ומתרסק על הרצפה.

            1. לא תהיה לו שום בעיה של עמידות.
              ה NBA זו ליגה רכה -בלי מגע, המון עצירות במשחק ועונת משחקים שאפשר לקחת מנוחות מתי שרוצים.
              אפשר להעביר קריירה נחמדה ב NBA גם בתור נכה

            2. אולדיפו – ברור.
              אבל על אולדיפו אני לא בונה שיהיה בראשמור . . .

            3. רוב הפציעות המשמעותיות בכדורסל לא קשורות במגע בין שחקנים.

  26. מנחם, תכתוב על פוליטיקה כמה שאתה רוצה אבל אתה לא יכול לצפות שלא יגיבו נגדך ולהשתלח בכל אחד שלא בא לך טוב בעין. קצת ילדותי כל הסיפור הזה כי באינטרנט אפשר להסתדר או להתעלם גם עם ירידות אישיות

    1. אור, שיכנו אותי טיפש, דפוק בראש או אהבל, כפי שאני עושה. אבל לכתוב 'שקרן כרוני' או 'שקרן סדרתי' זאת כבר אופרה אחרת, ומי שכותב זאת מעתה והלאה ללא הוכחה, עף מהאתר

  27. דוק, כל הכבוד. טור מנוסח היטב, בראש מורם, בלי להתנצל ובלי להתקפל. כל מילה מדוייקת ומהלב. גם אני לא מבין למה מי שלא מקבל את דעתך ממשיך לקרוא. אני למשל, כמה שאני קורא, אם משהו לא בא לי בעין, מדלג הלאה, או מוותר בכלל. דבר שקשה אולי לקוראים ישראלים להבין, ש״ימין/שמאל״ בארה״ב זה לא ימין שמאל בישראל. ״דמוקרטי״ יכול להיות בעד סיפוח ורפובליקני יכול להיות בעד פינוי התנחלויות (שזה בגדול היה קו מדיניות החוץ של ארה״ב עד לטראמפ, ודה פאקטו זה עדיין הקו). אנשים כמובן לא מבינים איך אפשר להיות רפובליקני ולהצביע ביידן, כי בארץ יש לנו פתק אחד, בארה״ב יש שלושה, לבית הנבחרים, לסנאט ולנשיא ככה שאפשר להיות רפובליקני ולהצביע לנשיא דמוקרטי, או אפילו לקונגרסמן דמוקרטי עם הרפובליקני לא מקדם את האינטרסים שלך כבוחר. וגם רפובליקני זה לא משהו אחד, אפשר להיות דתי-נוצרי, ואפשר להיות ליברטן אנרכיסט ושניהם מוצאים בית תחת הגג של המפלגה. כמו שלהיות דמוקרטי לא אומר להיות סוציאליסט.
    גם יפה הזכרת שכל המועדונים, מכבי, הפועל וכו׳ ייצגו פעם השתייכות מחנית-אידיאולוגית, ומי שגדל בקיבוץ, או מושב, או שכונה מסויימת היה ״לנצח״ קשור לתנועה הזו. כמובן שהיום הכל שטויות ומי זוכר. אפילו האוהדים של בית״ר עם כל הפוזה לא יודעים מה זה בית״ר בכלל.
    אז שוב כל הכבוד דוק על האמירה הנחרצת, ואם צריך, אז חותכים. יש טראש טוק, יש banter ויש גבול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט