הגיגים ליום א'/הקוריוז

הגיג 1-מי יותר גרועים בליגה? השופטים או המאמנים?

דיברנו מספיק על שריקות האוויר, אנד וואן הזויים, כל מגע שנוצר שריקה, קפיצות על המגינים וכו' (זה רק לשם ההנאה) אבל למה המאמנים מתנהגים כמו השופטים?

למה קאווי לאונרד לוקח כדור מהסל שלו לסל היריב תוך שהוא מדדה, מקפיץ בניחותא באין מפריע, עושה פוסט, כדרור, מתמקם בדיוק איפה שבא לו, בנקודה ממנה הוא יודע שיקלע את הג'אמפ ואז זורק וקולע, ככה כמה התקפות רצופות כל המשחק, והכל באין מפריע, שום ניסיון לדאבל טים, לסיכול הגעתו לנקודה הרצויה, ניסיון הריסת התרגיל. אולי אני פחות מבין מקרלייל והוא רוצה שקאווי יזרוק ג'אמפים מחצי מרחק עליו בניחותא (מסתבר שזה מה שגם קאווי רוצה)? אז ריק נכון שחצי מרחק לא יעיל אבל היי קאווי ודוראנט יודעים לקלוע משם בטעות…

תראו איך הוא הולך לו לאיטו לאיזה נקודה שבא לו באיזה קלילות וכמה זמן לוקח לו להתמקם בספוט….

למה היום אני רואה ברבע ה-4 את לברון מדדה ובקושי נושם ומחטיא כמעט כל זריקה (רק שהמשחק היה גמור הוסיף כמה נק)? ואף אחד לא ניגש ללחוץ אותו? לשחק עליו בהתקפה? משהו? נותנים לו לדדות בקליר פאת' בחצי קלאץ לאמצע הרחבה ולהעיף לובים לדוויט ודיוויס? ומי שמר על דוויט ודיוויס שהם ככה לבד בלובים? הסברים יש לכם? סטוטס? נורקיץ? וויטסייד? כאילו שומרים על לברון, כאילו שומרים על דיוויס, כאילו שומרים על דוויט וככה זה נראה, כאילו יש לפורטלנד סיכוי…

הנה קליר פאת' 1 (לפחות לחצו אותו כל המגרש….)

קליר פאת 2 (תראו איך דמיאן עומד שם בכאילו סוגר את הקו…)

3 שחקנים כאילו שומרים….ובעצם לא שומרים על אף אחד

עוד קליר פאת…תראו איך מקולום זז מהדרך ודמיאן חולם

נורקיץ' היה היום נוראי ובכלל פורטלנד לא משחקת בקשיחות הנדרשת בפלייאוף, רכות בהחלט מלטפת ועוד כמה משחקים דמיאן יוכל לשים גלימה רכה למלך.

גלימת המלך

רוב המאמנים בNBA הם מתרפסי כוכבים, הם בעצמם באים לצפות בהצגה של הכוכב ולא מנסים לעשות כלום להקשות עליו (נרס יוצא דופן), זה חלק מהמיתוג של הליגה, למכור לצופים כאילו הם כ"כ טובים שאין מה לעשות נגדם וזה לא תלוי ביריבה אבל יש, ועוד איך יש, מאמנים טובים גרמו לכוכבים האלה להתבזות גם לא מעט בעבר. אני לא רואה מאמן אירופאי בכיר נותן ככה בקלות לכוכבים להתמקם איפה שבא להם.

הגיג 2-פורזינגיס

הלטבי התחיל לתקוע שלשות ממרחקים אסורים לאחרונה, מה שמאד עוזר למאבס. האם זה ימשיך ככה בשנים הקרובות? אני בספק אבל שצריך לפרגן אני מפרגן.

בצבע הוא כבר לא ישחק במיוחד שלוקה מג'יק פורח שם (וקרלייל במפורש אמר שהוא מקלעי ה-3 הטובים בהיסטוריה) אז נשאר לו בעצם להיות קלעי חוץ וחצי מרחק ממרום גובהו וללמוד אולי לנווט יותר את המשחק כמה התקפות שהכדור לא בידי הסלובני.

השאלה זה מה יהיה עם ההגנה שלו, השנה רצה פה איזה בדיחה באתר שהוא שומר טוב ומישהו אמר גם שהוא בין שחקני ההגנה הטובים בליגה ועוד כל מיני הגיגים, אני לא יודע מה הם רואים אבל אני רואה קונוס (בעצם עץ כי קונוס הוא נמוך מאד) שצריך לעשות הרבה יותר עם הגובה הזה בצבע.

איפה העץ?

הגיג 3- אינדיאנה

קבוצה שלא הולכת לשום מקום גם בהרכב בריא. סף סיבוב 2 במזרח ביום טוב. השאלה מה התוכניות שלהם? אולדיפו נראה כאחד שספק גדול אם יחזור לכושר האולסטר שלו במיוחד לצד ברוגדון ו-וורן והפציעות המרובות שפקדו אותו. האם טוב להם להיות יוטה של המזרח או שהם שואפים ליותר? אם אתם שואלים אותי אני הולך על בראדלי ביל בכל הכוח כי הוא האיש שמסוגל להקפיץ אותם לאליפות המזרח.

הגיג 4-הפרוסס בתרדמת ומחובר למכונת הנשמה

כנראה מחר בערב תתנוסס באתר הידיעה חם מהתנור: ברט בראון פוטר מפילדלפיה. בכל זאת הם לא יפטרו אותו היום בשעה 23:00 אחרי הסוויפ. השאלה למי בפילי יש ביצים? הרי שנה שעברה לאיש לא היה ביצים לפטר את בראון. הבעלים הצהיר בעונה הקודמת שכל דבר שלא גמר מזרח לא עומד בתקן אבל הוא לא עמד במילה של עצמו ונתן עוד הזדמנות שהיה די ברור שפילי הגיעה לשיא שלה ומפה תחל הירידה.

לדעתי גם השנה הם לא יחליפו את הכוכבים הגדולים ויתנו עוד שנת הרצה ויחכו שבן סימונס יפציץ מה-3. הם יקצצו את המאמן והשאלה מי יגיע?

אני הייתי מחפש טרייד על בראדלי ביל, הוא הכוכב הסקורר שפילי צריכה ויש לפילי הרבה מה לתת לוויזארדס. אם כל הכבוד לדיבורים החמים שיוצאים מהבירה שביל ו-וול החליטו לתת צאנס נוסף לזוגיות כולנו יודעים שזה החרטוט האמריקאי מהסוג של "קווין לאב זה הפרנצייז שלנו ואנחנו בונים עליו לשנים הבאות"….או "פול ג'ורג' מאושר באוקלהומה עם משפחתו ומקושר לקהילה"…..

ביל כנראה לא יפתח את העונה בוויזארדז וגם אם כן אז יועבר באמצע העונה אחרי הכשלון הידוע של המכשפים ואם הם יהיו מספיק טיפשים אז בקיץ הבא.

אם מישהו חושב שהם יקבלו על ביל משהו יותר טוב מסימונס או האריס הוזה. כולם יודעים שביל לא רוצה להיות שם באמת, המחיר שלו רק ילך וירד ככל שהם יתעכבו עם הטרייד.

הקבוצה צריכה להיבנות סביב אמביד ולהתאים לו קלעים מסביב ורכז סביר. המזרח שנה הבאה יהיה אף יותר קשה עם אינדי בריאה, מיאמי מגובשת יותר ובוגרת יותר והנטס עם דוראנט וקיירי. הסיקסרס לא יכולים לנוח על זרי הדפנה ולקוות לטוב (שזה מה שהם יעשו אם יש לכם ספק).

השאלה הגדולה זה איך נפטרים מאל הורפורד והחוזה המעיק שלו אני מציע לפרסטי את הטרייד הבא ונפטר מהחוזה הכבד העתידי של סימונס גם על הדרך.

https://tradenba.com/trades/rIRsiwe2N

הגיג 5- מה קורה בדנבר?

רק החמאתי למייק מאלון והוא דאג לקבל בראש. השאלה האם דנבר מודעת לבעיה שלה? לדעתי יוקיץ רכז זה בעיה, בעידן של היום עם גארדים עילאיים ומהירים אי אפשר לשים סנטר כרכז כמה טוב שלא יהיה וגאון שיהיה, זה מאט את המשחק, מקל יותר לסגור אותו כי סנטר לא רץ את כל המגרש במהירות של רכז.

ההגנה של MPJ במעט שראיתי אותו דומה לקונוס נקוע אבל לפחות בהתקפה נראה טוב.

פורטר ג'וניור בהגנה

איזה ג'אמל מורי מגיע? זה שקולע 10 נק? או 30 נק? זה גם המאמן לא יודע

יכול להיות גם הסבר נוסף, שדנבר באו בראש שהסידרה הזאת תהיה קלה והם ינגבו 4- 1 בלי מאמץ וקיבלו צלצול השכמה.

הגיג 6-משחקי הרעב בחצאי גמר המזרח

מילווקי-מיאמי וטורנטו-בוסטון. קרבות הביג 4 במזרח הולכים להיות אדירים, 4 קבוצות שכל אחת מאמינה בעצמה ופחות או יותר די שוות. סיכוי טוב שכל הסדרות ילכו למשחקי 7. תשכחו מהסיבוב הראשון העלוב, יהיה פיצוי הולם לגמרי בסיבוב השני. אני לא זוכר סיבוב 2 כ"כ פתוח על הנייר.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. לשאלתך – קרלייל אכן רוצה שקוואי יקח מיד-ריינג', ואז הוא מגיע ל-30 נקודות ב-45% ולא ב-60%. הבעיה של דאלאס במשחק 3 הייתה שהקליפרס הגיעו לצבע בקלות ופירקו את פורזינגיס ובובאן.

  2. שימון
    תודה על עג'יגיך
    בהחלט מהניינות הנקודות שהעלית.
    באוק לא יסכימו עם הטרייד שהצעת. למה הם צריכים את החוזה של אל?
    לדעתי אל ובן לא ממש מסתדרים אז זה היה נופל גם מבחינת הרצון שלהם להמשיך לשחק ביחד…
    לגמרי מסכים שחצאי גמר במזרח יהיו מלחמות עולם.

  3. תודה, הגיגים יפים
    בפילי בטח יביאו מאמן סטנדרטי במקום בראון וישאירו את רוב ההרכב ויסיימו בשנה הבאה מקום 5 (יחליפו מקומות עם אינדי) או 6 אם הניסוי בנטס יצליח.
    במזרח הבאקס וטורונטו עדיפות במקצת, במיוחד כשהייווארד פצוע, אבל עם זאת שום דבר לא סגור
    דאלאס יביאו מישהו בטרייד, ימשיכו לחזק את הקבוצה

  4. נהדר.
    מסכים לגמרי לגבי מקובעות של מאמנים ב NBA.
    ככה זה כשהמאמנים בליגה זה מועדון די סגור גם כשאין לך מושג.

    ההגנות בפלייאוף חזקות, והרבה פעמים אלו ההתקפות שממש טובות אבל יש המון שחקנים שעושים לעצמם הנחות בהגנה.

  5. שמעון מעולה!
    תשובותיי:
    .
    סעיף 1 – שלוש סיבות:
    – אתוס הכוכב המנצח שרווח בליגה מאז ומעולם
    – שתי קבוצות מחרידות בהגנה (פורטלנד ודאלאס)
    – החוקים וסגנון השיפוט שעיקרו את ההגנה וכנראה גרמו לרבים להתייאש – מאמנים ושחקנים.
    עדיין, אצל נרס וסטיבנס זה לא היה קורה.
    .
    סעיף 2 – בדיוק זה התכנון.
    סגנון גליל 93' – כדורסל הפוך.
    הגארדים חופרים בצבע, הגבוהים צולפים מבחוץ.
    אלה החוזקות של שני השחקנים האלה.
    מסכים לגבי ההגנה, הוא עץ, לא יכול להזיז את הרגליים גם אם נרוקן לו מחסנית לשם ונגיד לו לרקוד. יכול לחסום וזהו.
    .
    סעיף 3 – צריך להתחשב בפציעות.
    עם אולדיפו בריא ובכושר, וסבוניס בהרכב, הם בהחלט פוטנציאל לגמר מזרח מתישהו.
    אבל התקרה זה מקמילן – מאמן שמרן ומקובע שלא מתאים לרמה הגבוהה באמת.
    הוא גם מייבש כרוני של שחקני ספסל וזה עוד מינוס גדול.
    הוא מצוין בלהעמיד קבוצה לוחמת ומסודרת שתהיה טובה אבל לא טובה+ או מצוינת.
    .
    סעיף 4 – בעיה, הסיקסרס הכניסו את עצמם לבור עמוק.
    גם סימונס וגם אמביד בעייתיים מאוד.
    ברור שצריך קודם להיפטר מבראון אבל זה לא יספיק.
    והורפורד תלוי על צווארם.
    אבל – הם בישלו את הדייסה שנים רבות על אש נמוכה, שיאכלו אותה.
    .
    סעיף 5 – לא ראיתי את המשחק האחרון
    סעיף 6 – מסכים! יהיה שווה צפייה, גם סימנתי את הקבוצות האלה בתור שוות יכולת לפני הבועה.
    אצלי טורונטו יוצאת מהמזרח אבל כל אחת מה-4 יכולה.

    1. צדק פואטי. היה צריך להמציא שיטת בחירה חדשה של סדר הדראפט כי פילדלפיה ניצלה לרעה את השיטה הקודמת על חשבון קבוצות שבאמת הגיעו להן בחירות גבוהות.

  6. "מישהו אמר גם שהוא בין שחקני ההגנה הטובים בליגה."
    .
    מי כתב את זה, שמעון? קצת סימוכין יעזור.
    .
    בלי קשר, אתה טועה. פורזינגיס שומר טוב. נכון, הוא (כמו לא מעט שחקני פנים בליגה) לא מצטיין בשמירה על הפרימטר. אבל היכולת שלו בצבע יותר ממכסה על השלשות שנקבוצה מקבלת בגללו.
    בשיקול היתרונות והחסרונות, מתקבל שחקן טוב (בשום צורה לא עץ חג המולד אותו אתה מנסה לצייר)

  7. תודה שמעון. אני מסכים לגבי אינדי, פילי ודנבר.
    הקבוצות הרבה פעמים משחקות במוד שיוט, לפי תוכנית פעולה מהבית. זה תמיד היה ותמיד יהיה. אבל ככל שהפלייאוף מתקדם זה נעלם.
    לא לגמרי מסכים לגבי ההגנה על הכוכבים – קוואי אכן חופר לו לאיטו אבל ראינו העונה שהוא גם השתפר במסירה. לעשות עליו דאבל טים באופן קבוע זה מסוכן מדי, אתה תחטוף שלשה בפרצוף. אבל מדי פעם, "בהפתעה" – כן.
    על לברון זה עוד הרבה יותר מסוכן, בהנחה שקלעי החוץ בכושר סביר.

  8. תודה שימון. הגיגים מעניינים. הפרוסס מת ויצטרכו לקבל החלטות קשות בפילי בקיץ. בוסטון-טורנטו הולכת להיות סדרה אדירה. בעיניי 2 הקבוצות בדגש על קבוצות הבכירות במזרח .

  9. יש לי שאלה אליך, שימון, לגבי ההגנה בליגה. אתה חושב שיש כבר שומרים טובים בליגה או שאין ממש? ואם כן אז מי? ולמה?

  10. צריך לומר את האמת שכולם יודעים, הנבא היא ליגה בדיחה ומביכה ברמתה, היא הרבה יותר עסק בידורי מאשר ליגה תחרותית. השיפוט וההגנות שהזכרת כבר שנים רבות מתחת לכל ביקורת. רוצים כדורסל ? תישארו באירופה.
    הפלייאוף הזה נורא משעמם

  11. אחלה הגיגים שמעון, תודה רבה.
    .
    לברון – אני מניח שזה שילוב בין החשש משלושה פתוחה, לבין עבירת מגן במקרה הטוב או אנד וואן במקרה הרע. אני חושב שזה יתאזן קצת בשלבים הגבוהים יותר.
    .
    פילי – טרייד נועז, אין ספק, החיבור בין כריס פול לאמביד יכול להיות מעניין מאד (בלי בראון, כן?! אחרת נראה את אמביד על הקשת ואת פול "רומס" בצבע "ננסים" כמו גאסול ולופז…). מקצועית נטו אני לא רואה מה יש לפרסטי לעשות עם סימונס – שרגא עולה עליו לדעתי. פרסטי "ביאינג' פרסטי, עוד יכול לעשות איזו עסקה כזאת ולמכור את סימונס במחיר מופקע למועדון הבא, אבל עדיין סיכוי נמוך לדעתי.
    .
    דנבר – שאלה טובה, חלק מהעניין אפשר ליחס לפציעות, ועדיין, נראה לי שנדרש שם איזשהו שינוי. לא יודע איזה.

  12. שמעון תודה
    לאחד כמוני שעסוק היום בגמר אלופות הגיגך מעודדים ככה נגיע לשלב חצי הגמר ונפסיד את ההקדמה של הסיבוב הראשון.

  13. תודה שמעון. ההגנות פה בדיחה, והסדרה של פורטלנד לייקרס, ממש מאכזבת.
    הכי יפה זו ההתקפה שהיתה 3 על 3 כי דיוויס ולברון פשוט לא חזרו להתקפה.ביזיון ענק.
    נדבר כנראה לא טובים כמו שחשבנו. אינדיאנה במקום מצויין, קבוצה נחמד שהפוטנציאל שלה זה חצי גמר המזרח, מה רע בלהיות אטלנטה?

    1. אה והטרייד שהצעת מזעזע ברמות. אמי דווקא הייתי מטריד את אמביד ומשאיר את סימונס. אולי לבוסטון תמורת אחד הווינגים. או לוושינגטון תמורת ביל. סימונס עדיף עליו. למרות ששניהם לא משדרים שיש להם אישיות להגיע למשהו. אמביד טרול עצלן, וסימונס עדיין עובד על האומץ לזרוק שלשה.

  14. שמעון, מציע לך במשחק הבא של דאלאס לראות איך הנוכחות של פורזי בהגנה משמעותית עבור המאבס. היכולת שלו לעשות רוטציות, והריבאונד הגנה שלא קיים אם הוא לא על המגרש הן שתי דוגמאות לכך במשחק הראשון לדוגמא איך שהוא הורחק הצבע של המאבס נהיה שטח הפקר, זובאץ חגג שם בריבאונד התקפה כאילו הוא בארקלי

  15. כרגיל ביקורת על אמביד , כאילו הוא משחק לבד ומאמן את הקבוצה ואפילו החתים את השחקנים.
    אף אחד לא שואל את אמביד איך הוא מעדיף לשחק ועם מי הוא רוצה לשחק
    למעשה שני השחקנים שאמביד אהב לשחק איתם רדיק ובאטלר שוחררו.
    אמביד צריך לשחק נגד בוסטון
    נגד השופטים
    נגד ברט בראון
    נגד אל הורפורד
    נגד טוביאס האריס
    ונגד בעלי הקבוצה שבנו את הקבוצה הזאת

    אבל כולם מצפים מאמביד שיתן כל משחק 50 נקודות 20 ריבאונדים,יהיה שחקן ההגנה של העונה
    וכל זה למרות שכל מה שפילדלפיה עשו זה לבנות קבוצה שפוגעת ביכולת שלו.

    1. כמו שהגנת על סימונס, וכמו שהגנת על בראון.
      לאמביד הרבה מניות בכישלון – סגנון המשחק שלו לא חכם והוא לא משחק על החוזקות שלו, מתעקש להפגיז מבחוץ ומראה 0 התקדמות משנה לשנה, ואחורה בכושר.
      בסוף גם תירד עליו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט