ניקס, יומן אליפות 1- עונה חדשה, תקוות ישנות / אלעד רבין

 

אחת התובנות המבאסות בחיים היא ההבנה שהגעת לגיל שבו אתה כבר כמעט לא חווה ולומד דברים חדשים. אם אני זוכר נכון, זה קרה לי בערך בתחילת שנות השלושים כשהבנתי שאת רוב הדברים שאלמד בחיי כבר למדתי ואת רוב החוויות שאחווה בפעם הראשונה כבר חוויתי, כלומר, זה יקרה פה ושם אבל הקצב ילך ויפחת . מאז שההבנה הזאת הגיעה, הבטחתי לעצמי שכל דבר שאני חווה בפעם הראשונה, אני אשתדל להפיק ממנו את מירב ההנאה ,ולזכור ולהזכיר לעצמי שהקצב הולך ומאט ועליי להעצים את ההנאה של החוויה על ידי הפנמתה בהווה ולא רק בעבר.

 

שתיים ושבע עשרה דקות שעון ניו יורק, אני מתעורר שרוע על הספה, הטלוויזיה דולקת על אי אס פי אנ, הפלאח צורח על המראיין שלו שזה רק משחקי קדם עונה ומה הוא מזיין לו את המוח בשאלות על טקטיקה ועל מה הוא עשה או לא עשה. לוקח את האיפד ופותח הופס, יומן אליפות של יוסטון – אפלטון. ״טוב״ אני אומר לעצמי, ״שוב פעם התחלתי לחלום חלומות מצחיקים על האנ בי אי״, אבל באותה שנייה , הפלאח שוב צורח לי באוזן ״פרה סיזן! פרה סיזן״. אני מבין שהחלום המצחיק הוא לא חלום, ולפעמים המציאות מצחיקה מכל דמיון. יומן אליפות של יוסטון?? זאת עם המזוקן, הליצן השרירן, והישראלי ה״מצויין״? נו באמת, חייבת לבוא תגובה!

על מי אני אלך השנה? בניגוד לאפלטון שמתנייד במרחב הקאריבי ויכול לבחור בכל קבוצה שירצה לפי רוחות השנה, אני מתגורר בניו יורק , איזו עיר קטנה במזרח ארצות הברית, שניה רק לגרינוויל צפון קרוליינה בחשיבותה (או שאולי זו דרום קרוליינה??),ולכן שארלוט ואטלנטה לא בפול שלי. גם פילדלפיה רחוקה שעתיים ו82 הפסדים מעונה טובה, כנראה ששוב אאלץ להתמקד באחת מהקבוצות העניות של עיר השדה הזו,  אחרי הכל זאת לא גרינוויל צפון קרוליינה (דרום?)

אבל בחייאת זום זום, כבר שתיים וחצי בלילה, אלוהי הכדורסל, תעזור לי לבחור קבוצה ליומן אליפות קיבינמט! ללכת על הנטס? כן, אני מודע לזה שברוקלין עוברת גנטריפיקציה, אפילו המסעדות הכי טובות בניו יורק הם בברוקלין, אבל הלו, הם רק עברו לשם שנה שעברה, והריח העלוב של ניו גרזי עוד לא עזב את הבגדים שלהם. אז אולי ניקס? שוב? עם כרמלו וסמית שמשחקים שכונה ובחיים לא יעברו את אינדיאנה? שוב פעם לעבור את ההשפלות של מנחם שלא מבין, ששנה שעברה הוא לקח אליפות לא בגלל השלשה של ריי אלן, אלא בגלל שאינדיאנה העיפו את הניקס שהיו מטאטאים את מיאמי כמו מטאטא רחובות?  אולי בכל זאת נטס? חמישייה כזאת באמת שלא רואים כל יום, שניים מהשחקנים שהפחידו אותי בחלומות הכי רעים שלי בחמש עשרה השנים האחרונות עברו עכשיו לשם, וכמו שאמר המשורר – If u can beat them, join them.  אבל הם כבר בגילי החברה האלו, ואני כבר לעמוד שלוש שעות רצוף לא מסוגל, שלא לדבר על לשחק כדורסל. איזה סיכוי יש להם? אני חוזר לניקס!!

ניקס? כן ניקס!עם חבורה כזו של מקרי ראש אני חייב ללכת עליהם שוב.

כשרון – יש

קהל – יש

מאמן – יש

ארינה – יש

ספסל – יש

אופי – אני חייב לחזור לישון.

 

אז זהו, רבע לשלוש בלילה שעון ניו יורק, המסע לעבר עוד עונה מלאה בחוויות מתחיל עכשיו. חלקן יהיו מדהימות, חלקן קצת פחות. הרבה כיף, התלהבות וכדורסל טוב, ומי יודע, אולי הכל יתחבר לנו הפעם??

הפעם האחרונה שהייתי באולם כדורסל היתה במשחק מספר שבע בגמר האנ בי אי, בעיר השדה הדרום מזרחית שנקראת מיאמי, ליד מגרש המשחקים של אפלטון. למי שלא מכיר זוהי עיר שנמצאת מרחק של כמה מאות מייל מגרינוויל צפון קרוליינה ,שאותה אתם בוודאי מכירים. בסיום המשחק כשעמדתי יחד עם כל אנשי המדיה בכניסה לחדר ההלבשה של מיאמי, הסתכלתי סביב ונדהמתי לגלות שהייתי הטמבל היחיד שלא לובש מעיל גשם. הטמפרטורות בחוץ היו הרבה מעל השלושים, וגשם לא היה צפוי לרדת בתוך האולם. כשקיבלתי את מתז השמפנייה הראשון בתוך חדר ההלבשה, התובנה של חוויה ראשונית עטפה אותי. תוך דקה שתיים הייתי מוצף שמפנייה עד לשד עצמותיי, וכשחיוך אדיר על שפתיי הבנתי שכן, שוב חוויתי משהו בפעם הראשונה, ושבפעם הבאה שאני באל למשחק מספר 7 בגמר האנ בי אי , אז או שאקח איתי מעיל גשם בתיק למקרה שאכנס לחדר ההלבשה בסיום המשחק, או שלפחות לא אזמין טיסה לחמש בבוקר ואצטרך להעביר שלוש שעות במטוס, כשכל בגדיי טבולים בשמפנייה,וכל דיילת שנייה בטוחה שאני עוד קבצן אלכוהוליסט שניגב קצת כסף בשביל לטוס הביתה לאחר לילה של שתייה ברחוב…

אז זהו. פלייאוף? גמר מזרח? גמר? אליפות? הכל יכול לקרות העונה, אבל ללכת לראות את מטה וורלד פיס, קניון מרטין וגי אר סמית מפרנסים גדודים של טובי הפסיכיאטריים בעיר השדה ניו יורק זאת בטוח תהיה חוויה.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אוי רבין רבין… גוועלד כמעט אמרתי. לקבל יומן אליפות מאוהד שלא נשבע בכותל לקבוצה הנכונה אלא ב ח ר אותה לפי ניתוח… מי פילל, חשב, קיווה או העלה על דעתו שיבוא הרגע והניקס יהיו אלה.

    נו שוין, כשאין ציפור שיר גם עורב הוא זמיר, אמרו לי פעם, ואם חוזים לנו אליפות אז נגיד תודה ונשתוק, ומה זה משנה מי החוזה.

    אני אהיה כאן לתת את ספיחי הלב הקרוע, ככל שתתקדם העונה והיומן הזה יישמע תלוש ומנותק יותר ויותר, כי מה לעשות, חסרות לנו כמה פיסות…

  2. אתה היית במשחק 7 כמו שאני הייתי אתמול בערב במסיבה עם סקרלט ג'והנסון וקייטי פרי

    יומן אליפות של הניקס ? יותר עצוב משיר של אבי ביטר

  3. ברוך מחייה מתים רבין. יהיה כיף השנה בניו-יורק. אתה מתכנן לחצות את הגשר לקבוצה של הדוסים הרוסים כמו כל אוהדי הלייקרס שפתאום נראים במשחקי הקליפרס?
    שיהיה לכם בהצלחה ודש לאשתו של כרמלו מאחד שפגשתי בזייבר, קווין קוראים לו.

    1. שחקני הקולנוע שהיו "אוהדי" הלייקרס עברו לקליפרס כי רצו קבוצה מנצחת. אבל הדוסים והרוסים הפכו לאוהדי הנטס מהשנייה שהודיעו שהם עוברים לברוקלין.

  4. המשעמם הזה לא הפציר בנו שהוא עוזב אותנו לתמיד????

    אוי ואבוי אם עכשיו כל שבוע נצטרך לשמוע את הנבואות שלו על אליפות של הניקס.

    אבוי לנו.

  5. רבין, ברוך שובך ובהצלחה

    הייתי מנחם אותך שזו לא המטרה החשובה אלא הדרך, אבל לדעתי צפויה לך שנה של מרורים והתעמרות, כך שגם הדרך לא תהיה משהו…
    בכל מקרה יהיה כיף לקרוא את זה!

  6. הצעירים מכירים אותך כ(אלעד) רבין, אני מכיר אותך פשוט כחבר של HCEO – לא משהו, אבל עדיף.
    לפחות כך חשבתי עד עכשיו. מה זה הניתוח ההזוי הזה? השפעת אדי האלכוהול מהחליפה לא חלפה לה?
    תגיד על הזקן מה שתגיד (כמו שאמא שלי נוהגת לומר – הגיל זה לא בהכרח מתנה) – אבל קבוצות הוא יודע לבחור (הולכים מהסוף להתחלה, זה מתכון טוב להצלחה): מיאמי!!!!

    1. השחקני הקולנוע שהיו "אוהדי" הלייקרס עברו לקליפרס כי רצו קבוצה מנצחת. אבל הדוסים והרוסים הפכו לאוהדי הנטס מהשנייה שהודיעו שהם עוברים לברוקלין.

    2. הי, סוף סוף אפשר לדבר אליך כמו אל בנאדם. אז מה זה HCEO? (כי אני מכיר את החברים שלו; הזויים כמוהו). קבעו לי פגישה בנמל ת"א במסעדה "X" וחיכו לי במסעדה "Y". רק כשראיתי ארבעה מכוערים יושבים יחד ושותים בירה לקחתי צ'אנס שזה אלעד והחברים המבולבלים שלו.

  7. אלעד, דווקא בעונה שעברה גיחכתי על הניקס. אבל דווקא העונה עם מאטה, אני רואה ניצוצות רציניים. מאטה תפור על היו יורק כמו פסל החרות והאמפייר סטייט בוילדינג. הוא יעשה הבדל גדול מאד בקבוצה, משהו מהסוג של ג'ון סטארקס בזמנו.

    1. נכון, יש להם את הספסל הכי טוב בליגה, הביאו קצת אירופאים להעלות את ממוצע האי קיו, ואת שלום עולמי לעשות שלום. יהיה טוב !!

  8. ואדרת פני זקן (טוב נניח למה שרציתי להגיד על זה לפעם אחרת) –
    לס-
    1. כבוד הוא לי שאתה עונה (לשם שינוי ) לעניין.
    2. נזכור כולנו את (יפי הבלורית וכו', אבל רבין וחבריו חונים בתחנה אחרת) , אז נזכור שהכל לשם ההנאה.
    3. אל תפריז במחמאות לרבין כי אז הוא באמת יתפתה לקחת את זה איתו למראה (ע"ע).
    4. HCEO – Head (of) CEO : יש לנו חבר משותף שהוא קמר"ש אלורה לכל דבר (גבעת חלפון זה רק שלושה דורות אחריך, אבל מניח שזוכר), אבל!!! הראש, מה נאמר הראש. חבל על הזמן.
    שוב, לס – הכל בהערכה.
    יום טוב.
    חבשבושה המקורי (ולכל זבי החוטם המנסים לחקות אותי – ראו הוזהרתם)

    1. חבשושה , טמבל נשאר טמבל
      הפסוק הוא – מפני שיבה תקוה והדרת פני זקן , לא אדרת
      בקשר לגבעת חלפון – קמרשהלורל שזה
      קצין מטבח ראשי שנותן הוראות ליוסיפון ובא רק לטעום

  9. חבשבושה, השיטה שלך לבחור קבוצות עלולה עוד להוביל אדם שפוי לשער 9 בנוקיה בחמישי בערב, ומזה באמת כבר קשה להתאושש.
    השיטה הנכונה היא לבחור את מי שאין לו סיכוי ולחכות כל החיים לרגע הנס – להרגיש את החוויה בפעם הראשונה – רק כדי לגלות שבהזדמנות האחת שזה כבר יכול לקרות, מישהו (נגיד, דייויד ת'רדקיל) מחליט לעשות הומאז' לימים הירוקים שלו בסלטיקס ומגזים עם הירוק-ירוק, מגיע מסטול ומפסיד כמו אידיוט.

    ובמובן הזה, רבין, אתה לגמרי בכיוון הנכון עם הניקס.

  10. ניקס לגמרי לגיטימית. במיוחד עם מטה שאי אפשר להמעיט בכלל במה שהוא נותן לקבוצה כזאת. מה שלי חסר זה רכז. אני חושש שפלטון פרגיוני ואודריך, כל אחד לחוד וכולם ביחד, לא נותנים מה צריך לתת רכז של אלופה, למרות שאנחנו יודעים שניתן להגיע רחוק גם בלי רכז, בכל זאת הניקס הייתה הקבוצה עם הכי פחות אסיסטים בליגה למשחק, ולא נראה שמשהו הולך להשתפר באספקט הזה במשחקם – דהיינו השכונה תמשיך. הם קבוצת הגנה טובה, ויש להם כוח אש רציני ויכולים לעשות לכל קבוצה את המוות, אבל קשה לראות איך הם עוברים את אינדי, שיקגו, מיאמי או אפילו ברוקלין.

  11. MBK, בואו נשאר לרגע בתחום הפוליטיקלי קורקט:
    יפה תיקנת (ע"ע הפתיח).
    אתה תתרכז בפסוקו של יום ובאכילה על הגבעות. אני פשוט אהנה.
    מכיוון שזמנך עבר (ע"ע הפתיח)אחזור למוטב: ממי שנראה כמו בפרופיל הייתי מניח שיעשה שימוש מוגבר ב"מילה בסלע, מַשְׁתּוֹקָא בִּתְרֵין ".

  12. איזה מסכן אתה
    סוחב עלבון חצי שנה ולא מצליח להשתחרר
    גם אם תחזור על זה עוד מאה פעם אף אחד לא יאמין לך
    אני מנסה להבין למה הפעם לס מגבה את השטויות שלך
    אולי עונת המלפפונים השפיעה +מיעוט העניין והמגיבים .
    ואלעד לכולם ברור שאתה מגיב גם כעוזי חבשושה
    תעשה טובה לעצמך ותתגבר על זה כבר.

  13. לכל עכברי הכדורסל שבאמת אכפת להם מהופס, אל תתפתו להאמין לשקרן הזה שהוא באמת בילה בחדרי הלבשה. משום מה, במחצית של משחק 7 ראיתי מישהו שנראה בדיוק כמוהו קונה 200 גרם פיסטוק חלבי בפיצוציה באלנבי ושימו לב לזה: כשצעקתי "אלעד", הוא הסתובב ושנייה אחר כך, כשקלט את הטעות, הוא עשה כאילו הוא בכלל מסתכל לכיוון אחר.

    1. יובב (המקורי), סיכמנו בינינו שלא תגלה להם.
      זה היה כשחזרתי מהאמא הערביה של שמעון פרס.
      אני כרגע עובד ימים כלילות על תוכנת פוטושופ להעלות עוד תמונות מחדר ההלבשה,הרסת לי הכל

  14. רבין – ת'אמת – אם לא היית שולח לי בווטסאפ בשידור חי תמונות מהמגרש ומחדר ההלבשה ולצד ריי אלן, ולצד הגביע – גם אני לא הייתי מאמין… (אפילו את בקבוקי השמפניה שעוד לא נפתחו ומחכים לגואלם צילמת – י'מתלהב). דרך אגב – תקן את הדרוש תיקון – אתה יותר בוקר על סוסים שמכבה שריפות בשטחי אימונים מחקלאי שקורא שעוני דישון…

  15. אלעד – אני חושב שיומן האליפות של הניקס בשנה שעברה הייתה סידרת כתבות נהדרת ואני מאוד שמח שלקחת את המשימה הסיזיפית הזאת שוב עליך.

  16. רבין גם אתמול התלבטתי אם לכתוב את התגובה עי בסה"כ אני די מרחם עליך על הזובור הרבתי שעברת כאן בגלל אמירה מטופשת ופזיזה אחת .היית יוצא הכי גדול אם היית מודה או לפחות מדלג על הקטע כי הרוב גם ככה שכחו ואגב כבר אתמול רציתי לכתוב שבטח תעלה עכשיו איזה שהוא פוטומונטאז' אבל ציפתי למשהו יותר אמין.
    קצת מוזר בעיני שאחרי כל הבעיטות בראש שקבלת מהזקן אתה כותב את היומן עאלק אליפות הניקס מה אני יגיד לך זונה בשקל ותשעים.
    מבטיח לא להציק לך יותר בנושא
    ומתנצל על הניקוד זה נכתב מסלולרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט