מעורב הופס ליום ראשון: זה סופי – ברוגדון לא נופל מדונובן מיצ'ל! (כולל הפינה הפוליטית שלי) / מנחם לס

1.הצהרה חשובה מהדוק אל קהילת הופס: ברוגדון טוב לפחות כמו דונובן מיצ'ל (ובשני דברים לפחות עולה עליו)!

במשחק ההפסד אמש נגד מיאמי שדחק את אינדיאנה לדפיציט 3-0 ממנו אף קבוצה מ-156 קבוצות NBA שפיגרו 3-0 בפלייאוף לא חזרה לנצח, ניגמר הגולל על הפייסרס.

חבל. כי השחקן שלפתע מתחשק לי לראות יותר מרוב האחרים ב-NBA הוא מלקולם ברוגדון, גם כי היום ראיתי את החדירה לסל הטובה ביותר ב-NBA (איפה החדירה של מלקולם, ואיפה החדירה של דונובן? איך אומרים החברים שלי מקרית מוצקין? 'יום ולילה'). זה הדבר הראשון בו מלקולם עולה על דונובן. הדבר השני הוא הריבאונד: מלקולם הא 1.96 מ'; דונובן 1.86.

היום למדתי גם איזה צעיר גדול ומיוחד הוא מלקולם ברוגדון! (אל תחמיצו את הקטע השני, "2"!)

הפסד הפייסרס לא היה באשמתו של מלקולם ברוגדון שנתן עוד משחק נפלא של 34 נק' ב-43 דקות משחק של טריפל-דאבל של ה-34 נק' שהזכרתי, 12 ריב' ו-14 אסיסטים.

אני יוצא עתה עם הצהרה שאעמוד אחריה COME HELL OR HIGH WATER:

מלקולם ברוגדון הגיע, לפחות, לרמה של דונובן מיצ'ל מיוטה, ואם אני מתחיל היום קבוצה ויש לי ברירה "דונובן או מלקולם, אני בוחר במלקולם. לא מיד, אבל אחרי שלושה הבהובי עיניים.

אני יודע שייקח לכמה מכם זמן לעכל זאת כי יש אצל דונובן משהו בפניו וב-BODY IMAGE שלו שגורם לאוהדי כדורסל לאהוב אותו. מלקולם הוא יותר מין 'אחד מהעם' כזה שאתה רואה את פניו ותאי מוחך מתקשים לאכסן את ה-"+" וה-"-" של דמותו, וכשאתה רוצה להיזכר בו, המוח מתבלבל עם דמויות של עשרות אנשים אחרים מהשורה, כפי שאמרו פעם בקיבוצים.

בוגר (2016) אוניברסיטת וירג'יניה המצויינת, הוא סיים 4 שנות לימודים עפ תוארי B.A ו-M.A בהסטוריה ו-PUBLIC POLICY עם הכבוד להיות אחד מחמשת הסטודנטים ב-'DEAN'S LIST" היקרתית, הווה אומר מוח עם IQ גבוה במיוחד שמתווסף אליו מוסר עבודה גבוה, גבוה ביותר. מעטים מאד הם הסטודנטים המסוגלים לעשות את שני התוארים בעת ובעונה אחת, במיוחד שלתואר M.A חייבים לכתוב תיזה שהיא עבודה מחקרית הנבדקת ע"י אנשי פקולטה ממחלקות שונות.

מלקולם היה 'הרוקי של העונה' הראשון שנבחר רק בסיבוב השני!!!מתאים לכל הקריירה שלו כשהוא תמיד UNDERRATED. העובדה שמילווקי הסכימה לוותר על השחקן – שאיתו, העונה, אני כמעט בטוח שהיא הייתה מנצחת את הכל – מספרת את סיפור הכדורסל שלו.

עונת 2018-19 היתה עונתו הטובה ביותר כשהוא הופך לשחקן השמיני בתולדות ה-NBA לסיים עונה עם 50-40-90 אבל ב-6 למרץ קרה אסון: הוא קרע את ה-PLANTAR FASCIA (כתבתי על הפציעה טור שלם לפני כמה חודשים) והוא לא חזר לשחק עד הסיבוב השני של הפלייאוף.

ב-29 ליוני 2019 הבאקס האריכו עבורו QUALIFYING OFFER על מנת להפכו לשחקן חופשי מוגבל. ב-6 ליולי הוא חתם עם אינדיאנה פייסרס ב-SIGN AND TRADE עבור בחירות דראפט עתידיות. אם הבאקס המטומטמים היו משאירים אותו בקבוצה, עתידם היה שונה לחלוטין. אני כבר לא זוכר אם הוא היה כשר לשחק בקיץ של 2019 נגד טורונטו בגלל הפציעה שלו, אבל אם כן, איתו אני מאמין שמילווקי מנצחת את טורונטו. עם ברוגדון עכשיו, הבאקס מנצחת את טורונטו בעוד שבועיים. בלעדיו??? הסיכויים שהם יצליחו לגבור על הבק-קורט של טורונטו עם פרד ואן-וליט וקייל לאורי? המאזניים נוטים מעט לטובת טורונטו, וברוגדון ישחק גולף כי מיאמי היט יסיימו את הסיפור איתם במשחק הבא.

אחרי שהפייסרס החתימו אותו על 85 מיליון ל-4 שנים היו הרבה שגיחכו עליהם. 21 מיליון לברוגדון לעונה, והכל מובטח? הוא הוכיח העונה ומוכיח עתה שהוא שווה כל פרוטה. העובדה שדומנטס סבוניס אינו משחק, וטי ג'יי וורן כבר לא קולע 50 נק' למשחק היא לא אשמתו של ברוגדון. אחרת חייה של מיאמי היט היו מסובכים הרבה יותר.

BROGDON CALLING .2 – 'הקריאה' לברוגדון, היא גדולה הרבה יותר מכדורסל!

ברוגדון באפריקה. מטרתו? להביא מי שתייה נקיים למיליון איש ואשה בטנזניה

מטרת חייו של מלקולם היא הרבה יותר מאשר לככב בכדורסל, ואולי לזכות באליפות ה-NBA. "מטרתי בכדורסל היא להשתמש בו ככלי להשתמש בו לעזור לאלה שהם פחות ברי מזל ממני. אלה שעבורם גלון של מים נקיים זה כמו עבורי לקלוע טריפל-דאבל של 20, 20, ו-20".

הוא אמר למגזין סלאם: (שפה קלה, חשוב לקרוא):

“I“God gives you an opportunity to give other [people] opportunities, and that’s what basketball has done for me. It’s been amazing. I love it. But basketball is not my passion. Basketball is something I do, something I love, something I’ve grown up doing. I think it brings joy to other people to watch me and others play it. But at the end of the day, basketball brings you so much more. It allows you to see different parts of the world. It allows you a certain level of financial security. It allows you to meet people that otherwise you would never meet. And it’s really up to you with that platform and those connections to choose to do good and impact others.

“And that’s what I’ve chosen to do.”

הוא מתאר יום שלו ב-NBA ואז מתאר יום של אשה בטנזניה – שם הוא מבלה כל קיץ – במילים האלה:

Days in East Africa typically start earlier, around 7:00 am, as the women set off on long expeditions to obtain water. The distance to their water sources expands over time, as previous holes dry up and new ones must be dug further away from home. Journeys are several miles long and take numerous hours, especially considering the weight of the buckets that must be carried on the trek back.

“It was an extremely heavy bucket,” Malcolm says, recalling a recent trip to Tanzania. “I was having to put it down over and over because it was hurting my hands. I gained a lot of respect and was really humbled by the entire process, because it’s not easy to have to worry about something that simple every day just for you and your family to survive.

“And keep in mind,” he continues, “the water that they do end up fetching is not clean water.”

בעזרת הפאונדיישיון שהוא הקים, HOOPS20, הוא מוכן לעמוד פנים אל פנים מול הבעייה, ולעזור לפתרונה. ה-HOOPS20 הפך לזרוע של https://waterboys.org/ שידידו כריס לונג – שחקן הפוטבול הידוע (הלבן!!!), אף הוא 'X' מאוניברסיטת וירג'יניה (כוכב-על ב-NFL) הקים, ומטרת שניהם היא להביא מים נקיים, טובים לשתייה, למיליון בני אדם בטנזניה.

מאז ש-HOOPS20 החל לפעול ב-2018, הארגון הצליח לממן בינתיים חפירת עשרה בארות עמוקים מאד, כל אחד במחיר $45,000 המספקים שתייה נקייה ל-52,000 תושבים. ברוגדון רוצה לציין את חבריו מה-NBA התורמים לפרוייקט: ג'ו האריס, ג'סטין אנדרסון, גארט טמפל, ואנטוני טוליבר.

ברוגדון מתאר את היתרון הגדול של הבאת מים לעיירות: "ילדות בגיל 12 ומבוגרות יותר חייבות היו לעזור לאמהות להביא מים בכדים על ראשיהן, במקום ללכת לבית הספר. אין חיים ללא מים, והבארות האלה מתחילים להחיות עיירות שלמות שאתה כבר רואה בהן צבע ירוק של עצי פרי וצבע וורוד של פרחים. אלה דברים שלא היה להם זכר!".

One well at a time, Brogdon is determined to save lives and ease these burdens.

הוא אומר (שפה קלה לקריאה):

“You go there and you fall in love,” he says. “You fall in love with the work you’re doing. You fall in love with the people. You fall in love with the country. You just fall in love with the entire process of giving such a vital resource to people that are in need of it… I’m not going to solve this problem. But while I’m here, I’m going to do as much as I can. If you can change one life, then it’s worth it.”

“I feel like he’s co-creating that part of his life along with basketball, so that he’ll have that work to do in the future,” Malcolm’s mother, Jann Adams, says. “I think that’s an incredible blessing for him.

“My mom always taught me that God blesses you to bless other people,” Malcolm adds. “Me, specifically, God’s given me a platform, given me resources, allowed me to play basketball and allowed me the opportunity to see the world. And that opportunity has not been given to me just to go out and travel and experience things. It’s been given to me to be exposed to things that I can help change.”

"בסיום הקריירה שלי ב-NBA אמשיך בעבודתי שהיא NON-PROFIT בטנזניה. ההרגשה, והידיעה, שאני עוזר להביא מיים לעשרות אלפי תושבים הם הדברים המספקים אותי ביותר בחיי. הם מספקים אותי יותר מכל פרס אחר. אני החלטתי להקדיש את חיי להביא יותר ויותר מים לתושבי טנזניה. זאת מטרת חיי!

3. הפינה הפוליטית/אמריקאית שלי

א) ביידן יהיה הטרומן מספר 2 של ארה"ב

הנשיא טרומן. נראה כמו סגן מנהל הדואר של החור בו גר IDO בדאון-אנדר

מעתה ועד שיוודעו תוצאות הבחירה לנשיאות ארה"ב אכתוב בפינה הזאת TIDBITS פוליטיים מארה"ב.

קראתי בעניין רב את כל התגובות, כולל את זאת מ-SHADOW המציע לי לרדת מהפוליטיקה כי היא מורידה מערכי ככתב כדורסל, מאחר ופוליטיקה הוא דבר שאיני מבין בו.

אז SHADOW, אני בוודאי אינני 'מומחה לפוליטיקה'. אבל אני גם לא יודע בדיוק מה זה 'להבין' בפוליטיקה. אני חי בעולם בו אני חי, אני רואה מה שקורה, ואני מבין מה שאני מבין. כל תיאוריות הקונספירציות לא מעניינות אותי (וברובן גם איני מאמין כי אנשים אינם חכמים כאלה כפי שאתם חושבים לגרום לקונספירציות מהסוג ששימון מפנטז לו במוחו המרחף).

נכון. הצבעתי עבור טראמפ בעיקר כי רציתי גבר עם ביצים שיידע לעמוד מול סין, ואת הילרי קלינטון לא סבלתי אף פעם. טעיתי טעות מרה. לא משנה, מה שהיה – היה.

האם אני חושב שג'ו ביידן הוא האמריקאי הטוב ביותר להיות נשיא? בוודאי שלא. כאן בפרבר שלי – סנדי ספרינג – פרבר של אטלנטה שהייתי מגדיר כיקרתי, אולי היקרתי ביותר (יחד עם BUCKHEAD ) המלא בעורכי דין, רופאים, אקדמאים, אנשי היי טק, ואחוז גבוה של יהודים אמידים, ישנם בוודאי עשרות אם לא מאות עם פוטנציאל להיות נשיא טוב כמו ביידן, או טובים יותר.

מישהו כתב שביידן הוא לא יותר מסבא טוב, איש מזדקן נחמד כזה, שיילך עם הזרם וישמע לעוזריו מה הדברים הטובים ביותר לעשות.

אז בואו אגיד לכם מה אני מרגיש בקשר לביידן: הוא בדיוק מה שאמרו על הארי טרומן ב-1944 כשנלחם על הנשיאות נגד תומאס דיואי, מושל ניו יורק. דיואי היה אדם מלא כריזמה, רעשן, ניו יורקי טיפוסי כמו טראמפ. טרומן? חוואי ממיסורי, נמוך, ממושקף. נראה כמו סגן מנהל סניף דואר בעיירה קטנה בחור ש-IDO גר בו באוסטרליה.

טרומן נחשב למין 'סבא' כזה טוב שלא יכול לגעת בזבוב.

הסיכויים שדיואי ייבחר היו כה ברורים שהעתון 'שיקגו טיימס' יצא עם הפאשלה העתונאים הנחשבת עד היום לגדולה ביותר בתולדות העתונות של ארה"ב כשיצא ב-4 בבוקר עם הוצאה מיוחדת – להדביק את יריבו הגדול, 'השיקגו טריביון' עם כותרת ענק על כל העמוד הראשון "דיואי ניצח ברוב מחלט". שעתיים אחרי ההוצאה התברר שטרומן ניצח.

טרומן הזה הפך לאחד מהנשיאים הטובים והחזקים. הוא שהטיל מאת הפצצה על הירושימה לסיים את מלחמת העולם. הוא-הוא שהוציא את מטבע הלשון "THE BUCK STOPS HERE" והוא נחשב היום 'לנשיא השקט שביצע ברמה': הוא סיים את מלחמת העולם ה-II עם פצצת האטום, ואולי הוא הרג איזה 30,000 יפאנים בהירושימה, הוא הציל כנראה חיי חצי מיליון חיילים אמריקאים, ומיליון יפאנים, אם האמריקאים היו צריכים לפלוש ליפאן.

הוא היה אחראי לשיקום אירופה, לחתימת ה-UNITED NATION CHARTER, והקמת נאטו לעצור את ההשטלתות הסובייטית על אירופה המזרחית. הוא-הוא שהכיר במדינת ישראל ב-1948 למרות התנגדות קשה שזה עוד צעד שייתן תרוץ לסובייטים להשתלט על ארצות מזרח התיכון (דבר שלא קרה), ולמרות שהאשימו אותו שהוא נוצרי אדוק שיהודים לא מעניינים אותו, הוא היה תומך גדול של מדינת ישראל במלחמת העצמאות כשהירשה לטייסים יהודים אמריקאים להטיס מטוסי קרב לאירופה ואז לישראל, ואישר שליחת מצבורי נשק לישראל למרות התנגדות הקונגרס והסנט שהיו אז תחת שליטה רפובליקנית, שאז היו מלאים בקונגרסמים וסנטורים אנטישמים בסתר. טרומן פתח גם את שערי ארה"ב לפליטים היהודים של אירופה שהעדיפו להגיע הנה ולא לישראל. (אח"כ בא הסנטור הרפובליקני האנטי-קומוניסט, אנטי-שחורים, ואנטי-יהודים – ג'ון מקרטי, וסחב את כל המפלגה הרפובליקנית, והנשיא אייזנהאור, להקשות כמה שיותר על ישראל!)

הוא היה ההפתעה הגדולה אולי בהיסטוריה של נשיא שהגיע מבקראונד כפרי ומאד לא SOPHISTICATED שהפך לאחד מגדולי נשיאיה. אני מרגיש שביידן מכין לנו אותה הפתעה גם כנשיא המחזיר את ארה"ב ליקרתה, וגם מפתיע את כולנו כתומך ישראלי גדול – ברגע שביבי ייעלם מהמפה.

ב) טראמפ מאשים את ה-FDA שהם בכוונה לא מאשרים את החיסון עד אחרי הבחירות כך שהוא 'לא יזכה בכל קרדיט על החיסון'!

ה-FDA הוא ה-FOOD AND DRUG ADMINISTRATION – במילים אחרות משרד הבריאות של ארה"ב, שהם בכוונה מאיטים את פיתוח החיסון עד אחרי הבחירות.

הטא גם מאשים את ה-DEEP STATE באותה האשמה (Trump claims ‘deep state’ is delaying coronavirus vaccine until after election).

דובר ה-FDA מיד יצא בהכחשה מחלטת על 'העלילות, העיוותים, סירוסי העובדות, ולמעשה אינטריגה והוצאת דיבה של הנשיא"

ג) הנשיא מאשים את (אני לא יודע בדיוק את מי)…על שלא ממשיכים לחקור את הפוטנציאל של DNA כחיסון נגד הקורונה

אני בטוח שטראמפ אפילו לא יודע מה זה DNA. אז לתשומת ליבו, ה-DNA זה
Deoxyribonucleic acid is a molecule composed of two polynucleotide chains that coil around each other to form a double helix carrying genetic instructions for the development, functioning, growth and reproduction of all known organisms and many viruses. DNA and ribonucleic acid (RNA) are nucleic acids. Alongside proteins, lipids and complex carbohydrates (polysaccharides), nucleic acids are one of the four major types of macromolecules that are essential for all known forms of life.

ד) טראמפ יצא בהצהרה אל כל האוונג'ליסטים ו'הנוצרים האמיתיים' ש"הדמוקרטים לא מאמינים באלוהים"

Trump lies about Democrats removing God from the Pledge of Allegiance

למה ואיך? בעצרת הדמוקרטים אחד הילדים המדקלמים את ה-PLEDGE OF ALLEGIANCE הקדוש של האמריקאים שכח לומר את המילה GOD, ומאחר וזה היה מוקלט לפני כן, טראמפ טוען שהדמוקרטים השאירו את ה-PLEDGE ('ההבטחה', 'ההתחייבות'). כולם, כולם ממש מגחכים על התעלול החדש של הנשיא.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 83 תגובות

  1. מל – המנהל של הדואר שלי הוא רוקי (ROCKY) מהגר נחמד ממלזיה. אחרי שיגמר הסגר אני חייב לו סיבוב גןלף. אין סגן.

      1. ברוגדון פצוע כרוני,איטי וחסר כריזמה לרמות הגבוהות. שחקן נהדר אבל אולי אופציה שלישית בקבוצה אמיתית. דונובן פרנצ'ייז רציני ועם גישה מנצחת. ההשוואה מיותרת. וגם,למה לי פוליטיקה עכשיו? זה הפלייאוף,בואו נהנה מכדורסל ברמה גבוהה וזהו.

  2. “ אני הצבעתי כבר. בשבילה כמובן.
    הוא שקרן, ואדם מסוכן, אבל מה שקורה הוא שלאמריקאים רבים נימאס מהרבה דברים שקורים כאן, ובהרבה דברים אני מאשים את אובמה. והם רוצים שינוי.
    אני לא מאמין שהוא יכול לנצח. אם כן, זה יכול להיות פצע עמוק שיתחיל את הירידה של ארה"ב כאימפריה החזקה והמוצלחת בעולם״ – מנחם לס 11/05/2016 , מנחם לפחות תגיד את האמת, אין בעיה להצביע למי שאתה מעדיף שיהיה כנשיא , אבל להשתמש בזה כתירוץ כדי לטנף על טרמאפ בחצי אמיתות במקרה הטוב (וטראמפ מביך כן, אבל זה אומר עלינו כאומה הרבה )

    1. שני הסנט שלי , שני הנציגים בדיחה טראמפ מחזיר באותו מטבע (לא סובל את זה שהוא תומך בתיקון השני לחוקה שמאפשר כלי נשק והוא נגד הפלות, פרו לייפ מי אסס ) עם זאת מאשימים אותו במוות לדמוקרטיה,ברצח עם ומה לא והוא מחזיר באותו מטבע, לבן של ביידן יש פרשיות מפה עד הודעה חדשה עם הרשויות באוקראיה טרומן הוא לא יהיה מבטיח לך אפילו לא קרוב

    2. אני הצבעתי כמעט בטוח לטראמפ. אם כתבתי 'הצבעתי בשבילה' זה היה כנראה כשלא ידעתי עבור מי להצביע. אני ממש לא זוכר עבור מי הצבעתי כי אז לא החשבתי את טראמפ לאדם חולה

  3. טראמם הרס כבר הרבה מארה"ב. הרס את הכבוד לתחוקה. חצה את האומה לשניים. הוא האסון הגדול ביותר שקרה לארה"ב, ואם אתה לא מבין זאת אז אתה לא יותר מדביל מצוי

    1. אתה זורק פה הרבה דברים לאוויר ,הרס את הכבוד לחוקה איך בדיוק? חצה את האומה לשניים, זה הוא אשם ששוטר בזוי רצח שחור? אם הייתה אומר שהממשל שלו לא מעניין אותו לטפל במשבר הייתי מסכים איתך, אם הייתה אומר שהוא אחד מהנשיאים המביכים שהיה פה לא הייתי פוצה פה,
      אבל לא הוא זה שפיצל את האומה , מנחם לא אני משנה ומסלף את כל מה שכתבתי כל שני וחמישי, המינימום שנדרש ממך זה להיות אמיתי, ואני יודע שזה קשה לבקש כזה דבר מעיתונאי עם אג’נדה ברורה

      1. בכללי גם טראמפ וגם ביידן מצביע אלינו הרבה כחברה, שאנחנו לא מסוגלים לספק מועמד ראוי מתוך 400 מליון איש זה נורא עצוב

      2. תגיד לי ברוך, מה האג'נדה שלי? להסביר לאיזה 4,000 ישראלים שניכנסים לאתר ואין להם זכות הצבעה איזה בהמה הוא טראמפ? מה זה משנה מה אני אומר? כן, אני שונא את טראמפ: הוא עשה כמה דברים הנוגדים לחוקה. הוא שקרן. הוא קרימינל. הוא חייב לחברים שלי – פרופסורים כמוני – אלפי דולארים. הוא טינופת של ממש גם כנשיא וגם כאדם.

        1. מה האג’נדה אתה למדת פסיכוליגה הרי , אתה משתמש במניפולציה מאוד זולה של Social Proof , הצבעתי ״טראמפ״ וזוהי טעות איומה ואני מדבר כבוחר טראמפ , לא אחד ששנא אותו מלפני ובעל דעה פוליטית ברורה . מנחם אתה משקר במצח בוטה מסלף כותב חצאי אמיתות וגיבובי שטויות , כדי להצדיק את הנקודות השקריות וזה לא מקובל, והדבר הכי גרוע לא יודע להודות בטעות ציפית ממך ליותר , אני עדיין מחכה שתסביר לי איזה דברים הוא עשה שנוגדים את החוקה? טראמפ שקרן? ברור הוא פולטיקאי מה אתה מצפה ממנו מעניין אותו רק הדולר (בדיוק כמו את ביידן) , קרמינל ברור גם ביידן (הבן שלו ושלטונות באוקראינה, ההטרדות המיניות וזה רק על קצה הקרחון ) ״ספר לי מה חבריך אמור לי מי אתה ״ כמו שכתבת לפני יומיים.

  4. חחח מנחם ברוגדון זה שחקן בלחץ 40 50 בליגה דונובן טופ 10 או קרוב לשם. כמו להשוות בין אולדיפו להארדן…
    או השוואה יותר טובה ברוגדון זה הנטס ומיצל זה טורנטו
    וטראמפ צריך להיות הכי גבוה בראשמור ולקבל נובל כבר אמרתי. הנשיא הכי טוב שהיה לארהב אי פעם

    1. שימון, אתה לא מבין כדורסל. בפוליטיקה אתה ממש מבדח. אני אומר לך שברוגדון טוב יותר מדונובן. חכה לעונה הבאה ותראה. אם היה שם סבוניס הכל היה אחרת. היום השתכנעתי שיש לו את הכניסה הטובה ביותר ב-NBA.

    2. איפה ברוגדון איפה מיטשל מנחם חשבתי שרק בפוליטיקה אתה חסר מושג, מיטצל הוא אולסטאר שבפלייאוף הנוכחי עשה עוד קפיצת מדרגה , מלקולם שחקן חמישייה שנתן משחק טוב לא קרוב אפילו למיטצל , אבל בחרת גם בנגר סימונס לפני יאנג

  5. תגיד לי ברוך, מה האג'נדה שלי? להסביר לאיזה 4,000 ישראלים שניכנסים לאתר ואין להם זכות הצבעה איזה בהמה הוא טראמפ? מה זה משנה מה אני אומר? כן, אני שונא את טראמפ: הוא עשה כמה דברים הנוגדים לחוקה. הוא שקרן. הוא קרימינל. הוא חייב לחברים שלי – פרופסורים כמוני – אלפי דולארים. הוא טינופת של ממש גם כנשיא וגם כאדם.

    1. מה האג’נדה אתה למדת פסיכוליגה הרי , אתה משתמש במניפולציה מאוד זולה של Social Proof , הצבעתי ״טראמפ״ וזוהי טעות איומה ואני מדבר כבוחר טראמפ , לא אחד ששנא אותו מלפני ובעל דעה פוליטית ברורה שמבוססת על שקרים . מנחם אתה משקר במצח בוטה מסלף כותב חצאי אמיתות וגיבובי שטויות , כדי להצדיק את הנקודות השקריות וזה לא מקובל, והדבר הכי גרוע לא יודע להודות בטעות ציפית ממך ליותר , אני עדיין מחכה שתסביר לי איזה דברים הוא עשה שנוגדים את החוקה? טראמפ שקרן? ברור הוא פולטיקאי מה אתה מצפה ממנו מעניין אותו רק הדולר (בדיוק כמו את ביידן) , קרמינל ברור גם ביידן (הבן שלו ושלטונות באוקראינה, ההטרדות המיניות וזה רק על קצה הקרחון ) ״ספר לי מה חבריך אמור לי מי אתה ״ כמו שכתבת לפני יומיים.

    1. אוי ואבוי אם לברון יהיה הנשיא, אני מקווה בכל ליבי שהדור הבא והצעיר שלנו יצליח כבר לייצר מועמדים ראויים כאלה שאכפת להם מאזרח הפשוט, לצערי שיש כאלה מועמדים זה מצביע על כישלון כחברה שמתוך 400 מליון אנשים זה מה שייצג אותנו

  6. מנחם.
    תשמע, כשקראתי את הכותרת שלך הדם היהודי שלי התחיל לבעבע.
    לשמחתי המשכתי לקרוא.
    ומה אני יכול כבר להגיד על מה שכתבת על ברוגדון? סיפור כזה מעורר השראה לא קראתי כבר הרבה זמן. קורה, לעתים רחוקות מאוד, שכתבה שאני קורא על מישהו במקרה, או משהו שאני שומע על מישהו במקרה, משנה את כל הtrajectory של הדרך בה חשבתי עליו לפני כן וגורם לי מאותה נקודה לאהוב ולהעריך אותו באשר יהיה, בין אם יקלע הרבה או מעט, או בין אם יהיה בקבוצה כזאת או אחרת

    ואחרי שקראתי מה שכתבת על ברוגדון, ואחרי שעשיתי אחד ועוד אחד בתוך עצמי לגבי הערך המוסף שהאדם הזה מייצג, השתכנעתי שזה האיש. ומעכשיו ברוגדון הפך, מבחינתי לפחות, לסמל שמייצג משהו טוב וראוי בליגה הזאת.
    אז תודה רבה על מה שכתבת ועל הדרך שהצלחת לפקוח את עיניי למשהו שלא היה לי מושג קלוש לגביו.
    👍🙏

  7. ברוגדון מסתבר כאלוף מחוץ למגרש. כבוד. אהבתי.
    וטראמפ? מזכיר את ה"הם לא יהודים" שביבי אמר לרב כדורי על השמאלנים.
    מנהיגים פח
    🙂

  8. תודה על המעורב, תענוג כרגיל ומעורר מחשבה.
    כמה דברים שעלו אצלי –
    1. ברוגדון לא קרוב למיטשל מבחינת הפוטנציאל והיכולת להוביל קבוצה, אבל הפרויקט שהוא מוביל באפריקה הופך אותו לאדם הרבה יותר מעורר השראה מכמעט כל שחקן אחר בליגה – וזה הרבה יותר חשוב…
    2. בהירושימה נהרגו כנראה יותר קרוב ל-140,000 איש, ובנגאסקי עוד כ-80,000 ההפצצה עצמה ובחודשים שלאחר מכן. כל זה אחרי שיפן כבר העבירה הצעה לבנייה עם תנאים מינימליים (בעיקר שלא ישפטו את הקיסר), שמילאו גם אחרי שהיא נכנעה ללא תנאים. ממה שאני מבין השיקולים העיקריים מאחורי הטלת הפצצה היו להפחיד את הסובייטים (מה שעבד וכנראה הציל את העולם מצלמה גרעינית) והראיה של היפנים כתת אדם שנוא ומסוכן. אני בספק אם היו מטילים פצצה גרעינית על גרמניה גם אם היא היתה מוכנה שנה קודם, לפני הפלישה לנורמנדי.
    3. לגבי המסר הכללי, שהרבה יותר חשוב איך מנהיג מקבל החלטות מרמת הכריזמה שלו – מסכים לגמרי.

    1. בנוגע ל-2, חקרתי פעם את העניין, וגם אם אי אפשר לבטל את האפשרות שהייתה גזענות בארה"ב כלפי היפנים, ואת הרצון להרתיע את הסובייטים (או לפחות לסיים את המלחמה ללא חלוקה של יפן בין הסובייטים לאמריקאים, כפי שקרה בגרמניה), אני חושב שפצצות האטום איפשרו ליפנים לרדת מהעץ ולהיכנע כבר באוגוסט 45', ושאלמלא הפצצות, המלחמה עלולה הייתה להימשך עוד זמן רב. לא אומר שזה הופך את ההחלטה למוצדקת, רק שהיה לה אימפקט גם על סיום המלחמה בפאסיפיק ולא רק על היבטים אחרים.

      1. אתה לא יכול להיות בטוח שזו לא משאלת לב ולפי הלוגיקה הזו אתה גם לא יכול להיות בטוח שבמידה והמלחמה היתה נמשכת יותר זמן לא היו מגיעים לתוצאות יותר טובות יהיו אשר יהיו. נניח אולי לא היה מרוץ חימוש אטומי.

          1. תודה רבה אקרא.
            אני לא חושב שהטלת פצצת אטום כאופציה היחידה היא הערכה סבירה אבל אולי אחרי שאקרא אחכים. העובדה שהם היו מוכנים לשלוח אזרחים עם נקל וסכינים והיית להם תוכנית לא אומר שזה מה שהיה קורא בזמן אמת. יש כעוד אופציות כמו למשל שהם היו רואים את הכוח האמריקאי מגיע ובורחים או שהאזרחים לא היו משתפים פעולה או שאחרי כמה מכות מהאויר והים הם היו נסוגים ואם נהיה כנים לא היו להם ביצורים שקרובים בשום צורה למה שהיה לגרמנים בנורמנדי. בלי להיכנס להאם היה אפשר להיערך לנורמדי בצורה טובה יותר או האם בכלל היה צריך לתקוף משם. בנוסף הם היו אמורים להגיע עם מסקנות לאיך לבצע נחיתה ימית בצורה טובה יותר בעקבות הלקחים מנורמנדי

            1. דיון מעניין, אבל השורה התחתונה היא שעם כל הצער שבדבר, ההתנהגות של היפנים כאומה באותה תקופה אכן הצדיקה את תפיסתם כתת אדם. מה שהם עוללו למיליוני האזרחים שהם כבשו זה זוועות עולם..

  9. איזה כיף לקרוא את הדעות של מנחם, שרוב גולשי האתר יודעים שהוא אמנם איש כדורסל ברמ"ח איבריו, אבל בכל הקשור להבעת דעות הוא כבר שנים קוריוז ותו לא. לאחרונה מסתבר שגם בפוליטיקה.
    תודה על עוד פוסט שגורם לי להבין שאתה אדם מנותק מהחיים, כמעט כמו המפלגה הדמוקרטית.

    אגב – מה עם לוקה ומונטרז? לזה אתה לא מתכוון להתייחס? צביעות היא רק בצד אחד אה?
    מה עם הבחור השחור שקרא לא מזמן לרצח של אנשים לבנים?
    מה עם האשה שהעלתה פוסט ב IG שקראה להרוג כל אדם לא שחור?

    אני מנחש שאתה והם מצביעים לאותה מפלגה, אבל הצביעות שלך לא נותנת לך להתייחס לדברים כאלה.
    אל תדאג – הרשתות החברתיות כבר מזמן גרמנו לאנשים להבין שבמשך שנים רבות המדיה שיקרה אותם ללא הפסקה.
    אתה עוד חי בעולם ישן.

    1. בארי, למרות שאתה אוהד מיאמי אנא עשה לי טובה ועוף מהאתר הזה. אם אני קוריוז, מה אתה עושה פה? זה אתר שלי ואני ה עורך הראשי שלו. אז מה אתה עושה כאן כל בוקר כמו שעון. אף פעם לא סבלתי את המסרים שלך, ואם יהיה לך אומץ להגיע למפגש האתר בקיץ הבא, ויהיה לך את הביצים להציג את עצמ בפני, אתה תחטוף סטירה מקשיש בן 84

  10. תודה מנחם. תענוג לקרוא.
    .
    ברוגדון שחקן מצויין ואתמול הוא נתן משחק ענק.
    ההשןוואה בין ברוגדון למיטשל היא בעייתית כי הם לא על אותה משבצת, ברוגדון רכז טהור שיודע גם לקלוע ואילו מיטשל בעיקר המוציא לפועל וקלע משוגע (קצת מזכיר את לילארד בתחילת דרכו).
    אם מי הייתי מתחיל קבוצה – כנראה עם מיטשל בגלל הגיל.
    ברוגדון עולה על מיטשל הגנתית ובניהול משחק, אבל מיטשל בהתפוצצות זה 57 נק לעומת התפוצצות של ברוגדון שזה 34 נק ו14 אס.

  11. רק תיקון היסטורי – העימות הנשיאותי בין טרומן לדיואי היה ב-1948, ולא 1944.
    זה היה אחרי שטרומן כבר היה נשיא במשך 3 שנים (היה סגנו של רוזוולט שנפטר ב-1945 במהלך כהונתו ה-4).
    הבחירות הללו היו כבר אחרי שטרומן החליט על הטלת הפצצה על הירושימה וסיום מלחמת העולם השניה.

  12. אחלה מעורב. נדלקתי על ברוגדון כבר שנה שעברה. שחקן ורסטילי ולכם אך לא תמיד יציב. אהבתי את הפינה הפוליטית וההיסטורית. אבל התאכזבתי שאין איזכור להצגה של הלייקרס. כדורסל מנצח היה הלילה. והגנה מדהימה

  13. חבל שלא הקשבת מנחם זו היתה עצה בחינם.
    דרור השיג אותי לגבי הטעויות בכמות המתים ואני אניח, לטובתך, שגם הטעות בעובדה השניה לגבי השלכת הפצצה היא טעות ולא סילוף מכוון. אני רק מנסה לתאר מה היית חושב על ואומר על טראמפ אם הוא היה מפיל פצצה כזו על מדינה שכבר היתה בשלבי כניעה שלא לדבר על שתיים.
    הפצצות האלה היו אחד הפשעים הגדולים ביותר בהיסטוריה נגד האנושות אבל כשאתה בתודעה שאתה חלק "מהטובים" או "מהנאורים" (כמו שכתבת בפוסט הקודם) שלא לומר מוביל המחנה קל לעקם את המציאות שתתאים לנרטיב.
    וברוך חושף פה מידע שלא ידעתי או לא זכרתי שלא מוסיף לך כבוד.
    מנחם, דבר נוסף, באופן מפתיע נכשלת בהבנת הנקרא בדיוק כמו בוטוג המעריצה הנלהבת שלי.
    לא אמרתי שאתה לא מבין, רשמתי שאתה חלש בתחום ולכן אין לך שום יתרון על האדם הממוצע בכתיבה על הנושא. תוסיף לזה שאתה מאוד אמוציונאלי ומוטה כשאתה רושם פוסטים כאלה, במיוחד על טראמפ, שלפעמים איך להגיד…..התוצאה ממש לא טובה. זה בולט במיוחד בהשוואה לייחודיות שלך כשאתה כותב על ספורט.
    גם בספורט יש לך נטיה לסנצציוניות וחיבה לקביעות מרחיקות לכת (כמו במקרה הנ"ל עם דונובן וברוגדון ואני עוקב אחרי ברוגדון לא מעט זמן וגם רשמתי עליו לא מעט עוד כשהיה בתחילת דרכו במילווקי) אבל זה בדרך כלל חינני ולא מזיק ונלקח כסוג של טראש טוק. בפוליטיקה זה פחות עובד.
    ארה"ב נמצאת בדעיכה ובצרות כלכליות כבר מעל 30 שנה, לא סתם היא יצאה למחלמות תאוות בצע במזרח התיכון פעמיים ובאפגניסטן. היא בוחרת נשיאים כושלים מאז רצח קנדי בערך, מדפיסה כסף כמו משוגעת ולא ממש ברור לי איך היא תצליח לאזן את זה לפני שהדולר יהפוך לכסף מונופול.
    אני לא מעודכן מה טראמפ אמר לגבי הדמקורטים ואלוהים אבל אם הם באמת הפסיקו להאמין בישות הדימיונית המומצאת הזו ויתחברו בחזרה לראציונאליות ויקדמו את האדג'נדה הזו כחלק מהחזרת השכל הישר, הגיון, לוגיקה ומדע למרכז הבמה הם רק ירוויחו מזה ואולי יוכלו לסמן לארה"ב בפרט ולאנושות בכלל כיוון חדש. אני מסופק אם זה באמת יקרה אבל לא מזיק להיות אופטימי.

    1. נ.ב
      הבהרה קטנה. לא להאמין באלוהים ולא להיסחף אחרי מחשבות קסומות זה יתרון לא חיסרון במיוחד אם שפיות היא דבר רצוי.
      אם הייתי צריך להמר טראמפ לא מאמין באלוהים ולא מהסיבות הנכונות.

    2. הפפצות האלה זה באמת נושא מעניין ומורכב.
      אבל אל תרחם על היפנים, הם היו בתקופה הזאתי, עם אכזר ורע, שעשה פשעים מזעזעים ביותר. פצצת אטום זה כלום לעומת מה שהגיע להם.

      1. זאת ועוד,
        אין הערכה לפיה בפלישה ליפן גופה היו מתים פחות ממליון יפנים ומי יודע כמה חיילים אמריקאים. שלא לדבר על מלחמת העולם השלישית שיכול מאוד להיות שההטלה הכפולה הביאה…
        אם תקרא אפילו עוד קצת תגלה שקצת לפני כן הטילו מערך פצצות על טוקיו שהביא למותם של אותו מספר אזרחים שמתו בשתי פצצות האטום יחדיו (באמצעות תכנון מראש הנקרא סופת אש).

        1. לא הבנתי אתה מתעסק בהיסטוריה אלטרנטיבית כמו שרשם פה מישהו?
          בכל מקרה הנקודה היא שכשרוצים להסתכל בצורה חד צדדית על דברים כאלה אפשר למצוא צידוק לכל דבר והדברים האלה נרשמו כתגובה לעובדה שמנחם רואה את מה שהוא רוצה לראות ואני רק מנסה להשתמש בלוגיקה שלו כשהוא מונה ומשבח פעולה כזו כדבר חיובי כדי להסביר כמה טרומן היה נשיא מעולה ולהשליך את זה על הסיכוי של ביידן להיות כמוהו. בזמן שהוא רואה בטראמפ את התגלמות כל הדברים הרעים. אני בסך הכל מטיל ספק גם לפה וגם לשם.

      2. מי אתה בדיוק שתקבע מה מגיע להם האם האזרחים שם כולל ילדים ותינוקות הגיע להם לקבל פצצות אטום וקרינה ולסבול מההשלכות במשך שנים אחרי זה? עד כמה שידוע לי יפן זו קיסרות ובזמנו בניגוד להיום הקיסר לא היה דמות יצוגית ובאותה תקופה לא היו בחירות דמוקרטיות כמו גרמניה למשל שבחרה בהיטלר. הגרמנים אם אתה זוכר עשו את פשע השואה ולא קיבלו אטום והם גם התחילו את המלחמה הפושעת הזו ועליהם לא זרקו אטום. הצבא שלהם אכן עשה דברים איומים, היה אכזרי ועשה הרבה פשעים אבל גם "לטובים" לא היה חסר אתה פשוט לא שומע על זה כי הם ניצחו יכול להיות שבסרגל אכזריות (אם יש כזה) הם היו גבוה אבל לשאלה האם אטום, פעמיים, על אזרחים של מדינה שכבר נכנע הוא העונש הראוי, לא בטוח שהתשובה היא כן, כלומר כמעט בטוח שלא, בטח כשהעדויות מצביעות על מניעים אחרים כמו גזענות קלאסית.

        1. יפן לא נכנעה לפני הטלת פצצות האטום, להפך – הייתה להם תוכנית לשלוח את כל האוכלוסיה לחופים עם נק"ל וסכיני מטבח כדי למנוע נחיתה נוסח נורמנדי.
          .
          יותר מזה – המבנה, והדינמיקה, של מערכת קבלת ההחלטות היפנית, כמעט חייבה צעדים מחרידים, ושוברי שיוויון, כדי להגיע להחלטה על כניעה, ולא ברור שנחיתה אמריקאית הייתה נתפסת ככזו.
          .
          הקיסר, גם אז, היה רק דמות ייצוגית, ולכן בקשתו מההנהגה היפנית להיכנע, יכלה להתקבל, לדעתי, רק אחרי זעזוע נוסח פצצות האטום. לזכותו, כמובן, נציין שהוא אכן ביקש מהם להיכנע למרות ההשלכות הלא פשוטות בנוגע למעמדו, אולי הצעד האצילי ביותר של מנהיג כלשהו במלחמת העולם השנייה.

        2. שוב הניתוח שלך לא עובר סף של משאלת לב. אתה רוצה להגיד לי שהפיתרון היחידי היה להטיל שתי שתי פצצות אטום אוכלוסיה אזרחית.
          הפצצה הראשונה לא הספיקה לפי דעתך?

      1. וקלטתי את הטעות שלי, שכחתי שבישראל כותבים את התאריך הפוך הציטוט שלי ממנחם זה מ5 בנובמבר 2016 בדיוק אחרי הבחירות למען הסר ספק. לארה״ב יש המון בעיות כלכליות פולטיות ומה לא ביידן הוא בטוח לא האדם לתקן אותם, לצערי נותר בתקשורת תרבות של השתקה.

  14. אחלה מעורב, תודה רבה
    ברוגדון שיחק מעולה אתמול (ואהבתי לראות שהוא לא מאלה שרודפים אחרי הסטט'. מאמצע הרבע השלישי עד הסיום הוא היה עם 7 ריבאונדים). הסיפור שלך הופך אותו לאדם מעולה, וזה כמה דרגות מעל

  15. כול מי שגר מחוץ לארה"ב קל לו להביע דעה על ביידן ובעד טראמפ. זה נעשה מתוך ראייה צרה של טובתה של מדינה של 10 מיליון תושבים לעומת אומה של 350 מיליון תושבים שצריכה לחיות איתו יום יום ולסבול את השגעונות שלו. אגב, האם קבלתם דואר היום? לא בטוח שהאמריקאי הממוצע קיבל אותו היום (בעצם לא כי ביום ראשון לא מחלקים דואר…). המלחמה של טראמפ בשירותי הדואר של ארה"ב מעמידה אותו באור מגוחך.
    לגבי ברוגדון, לא הכרתי את הסיפור שלו. אכן מעורר השראה. אבל באופן כללי אני נגד השוואות. באתה סדרה של אינדיאנה – מיאמי כדאי שתתחילו לשים לב לטיילר הירו. הבן אדם הופך לאחד הקלעים הטובים ב NBA.

  16. בלי קשר לבעד טראמפ או נגד, בלי קשר לברוגדון או מיטצ׳ל – הדיעות שלך מנחם שוות כקליפת השום, כל רבע שעה אתה משנה עמדה, תמיד לא מכיר ומסלף את העובדות, תמיד מתלהם ותמיד מדבר שטויות. בנוסף לכל המעלות הנ״ל אתה גם שקרן סדרתי (למי ששכח שסיפרת את השקר על עונת המלפפונים ועוד עירבת את אישתך המנוחה בשקר הזה.. כמה נמוך..). המדור שלך מאוד מבדח זה בטוח – טירחונים לא מבוססים מאדם עם דמיון פעיל..

    1. זה מנהג קבוע שלך, לבוא אל מישהו הביתה ולירוק עליו? אני די בטוח שאף אחד לא כפה עליך להיכנס לכתבות שלו, בעיקר אם אתה כל כך נחרץ כלפיו

    2. עוד תגובה אחת כזאת ואתה עף מהאתר. ראה, הוזהרת.
      ומפליא אותי למה אנשים כמוך, ברוך, BARRY, ועוד, ניכנסחם יום-יום כמו שעון לאתר שלי?
      ואני מזהיר אותך: אם תזכיר פעם אחת נוספת את הסיפור על 'עונת המלפפונים', ביטוי שעלה לי לראש כשנסעתי במכונית עם אשתי רינה ז"
      ל, אני מעיף אותך מהאתר.

  17. לאיזה מצב הגיע ארה"ב כשביידן הפך למושיע שלה.
    פוליטיקאי שבמשך 40 שנה בקונגרס לא עשה כלום עם בעיות קוגנטיביות שבארץ לא היה מחזיק שבוע אגב..
    .
    אין בעיה להעדיף את ביידן אבל מנחם.. למה אתה לא מראה מה העמדה האמיתית של ביידן כנגד נשים כפי שהתבטא מול וורן, ומה הוא חושב על השחורים כשביטל להם את זכות החשיבה העצמאית? אם זה היה טראמפ היית קופץ עם גזען ומיזוגן תוך שניה.
    .
    ובכלל מישהו עצר רגע לחשוב איך קורה שבערים דמוקרטיות מצב השחורים רע יותר לעומת ערים רפובליקניות?
    במקום שיח אמיתי זה תמיד הופך לקרב של "מי צודק"
    .
    ולא ברוגדון לא טוב יותר ואני ממש אוהב את השחקן. מילווקי עשו טעות נוראית ואיומה כי במקרה הכי גרוע זה קלף טוב לטרייד ואף סטאר לא יעדיף את מילווקי על פני קבוצות אחרות.. אבל מיצ'ל זו ליגה אחרת

    1. ביידן עשה גם עשה – לא צריך לקרוא את הביוגרפיה שלו באתר פוקס ניוז..
      https://www.osimhistoria.com/osimpolitica/episode/78e67092/
      "בכלל מישהו עצר רגע לחשוב איך קורה שבערים דמוקרטיות מצב השחורים רע יותר לעומת ערים רפובליקניות?
      במקום שיח אמיתי זה תמיד הופך לקרב של "מי צודק"" – האם ספרת כמה כשלים לוגיים הרמת במשפט?

  18. אני אתייחס לשני הנושאים:
    1) אני מת על ברוגדון. יש בשחקן הזה משהו כל כך בוגר ואחראי שבא לך שהוא יהיה בקבוצה שלך ואני מסכים עם מנחם בקטע הזה. לברוגדון היה משחק מעולה כולל כמה שלשות וטריפל דאבל שאני לפחות לא ממש הרגשתי אותו מרוב שהיה חלק מהשטף של המשחק. לצערי , ורציתי ניצחון של אינדיאנה כדי למשוך את הסדרה הזו עוד קצת, אינדיאנה הפסידה בעיקר על ההגנה. לא מצליחים לעצור את הקלעים ובעיקר את דאנקן והירו. ראיתי המון כדורסל בחיי אבל תצוגת קליעה איכותית כל כך לא רואים כל יום בטח מקבוצה שאיננה הווריורס. מדהים. אני לא יודע אם אינדיאנה היו מנצחים אם סאבוניס היה משחק (זה כבר שייך למה שנקרא בספרות "היסטוריה חלופית" ולכן איננה רלוונטי במישור הממשי) אך אני בטוח שאינדיאנה צריכה לחשוב איך היא מוציאה את עצמה מאיזור הבינוניות, כן גם אם זה אומר ללכת לטאנקינג.
    2) ביידן לא יהיה טרומן 2.0 . הארי טרומן היה VP של FDR הגדול וקיבל את המושכות מיד לאחר מותו של רוזוולט, נדרש לקבל החלטות כבירות במישור הבינלאומי כמו הטלת פצצת האטום על הירושימה ונגסקי והיה שותף מלא בכינון הסדר העולמי החדש.
    אני רק אבהיר-ארה"ב לא הייתה ידידה גדולה של ישראל עד שנות ה-60 המאוחרות (כשצרפת הטילה את האמברגו). אמנם הכירה (בקושי) מיד לאחר הכרזת המדינה אך רוב הקולות בארה"ב (ובמיוחד בדרג השלטון כמו ג'ורג' מרשל שהביע התנגדות חריפה להכרזה) היו לא ידידותיים במיוחד ודווקא ברית המועצות הייתה זו שתמכה. צריך להזכיר את אמברגו הנשק האמריקאי שהקשה מאוד על ההגנה ולאחר מכן צה"ל לרכוש נשק בחו"ל (ולבסוף הצליחו לרכוש מטוסים משומשים מצ'כוסלובקיה שבדיעבד שינו את מהלך המלחמה).
    אגיד את האמת, אני לא מספיק מכיר את ביידן בשביל לקבוע אך מהיכרותי ההשוואה איננה במקום. ביידן צריך לרוץ על טיקט המבוגר האחראי, שמגיע כדי להרגיע את הרוחות, לשקם את מעמדה הבינלאומי של ארה"ב מול בעלות הברית ומול האתגרים מסין ומרוסיה. טראמפ הוא ילד בן 5 בחליפה שיושב בבית הלבן, לא מסוגל לקרוא דוחות מודיעין ולשמוע דעות אחרות משלו שמציגים לו היועצים ובאופן כללי לא הבנאדם שאזרח אמריקאי רוצה שיישב בבית הלבן.

  19. ברוגדון שחקן נהדר, וכנראה אישיות מיוחדת במינה.אבל הוא לא טוב כמו מיטצ'ל, וזה סבבה לגמרי. התקרה של מיטצ' ל זה השמיים, במיוחד שהוא מראה אופי נהדר ובגרות מרשימה.

    תכתוב על פוליטיקה זו זכותך אין ל י בעיה.
    ביידן הוא סנילי שיגרום לשיטפון פרוגרסיבי שיטביע את ארה"ב ביגון. ביידן עצמו סביל מינוס, אבל הכוורת שלו זה סדום ועמורה.

    1. לביידן יהיו עוזרים צעירים שיחליטו בשבילו. אף פעם לא הייתי דמוקרטי, אבל טראמפ הרס את המפלגה הרפובליקנית, וכל אנשי הקונגרס, הסנטורים, וראשי הערים הרפובליקניות פוחדים ממנו פחד מוות. ממש הפכו עורם מתוך פחד מהמטורף הזה, ומתחנפים אליו כמו כלבי פודל. הרפובליקנים של היום הם חסרי אופי, ורובם יעופו מהקונגרס ומהסינט כשיגיע זמנם. טראמפ לא הוליך את עצמו אל פי הפחת. הוא לקח עמו את כל המפלגה שלו. לכן ייקח הרבה זמן (ן=ולי לא נותר המון זמן) עד שאחזור לבחור ברפובליקני לנשיא.

  20. כשטראמפ ניצח בפריימריז הרפובליקנים, עשו אחר כך מחקר בשאלה המסקרנת, מה מאפיין את המצביעים של טראמפ בפריימריז?
    בדקו הכל, גיל, מגדר, מצב כלכלי, השכלה ועוד ועוד ולא מצאו שום מאפיין מובהק עבור מצביעי טראמפ
    עד שבדקו משתנה אחרון ונידח: עד כמה המצביע נוטה לאהוד מנהיג סמכותני (כלומר מעדיף מישהו חזק שיעמוד בראש המערכת וישלוט בצורה ריכוזית). הפרמטר הזה היה מאד מובהק, ונמצא שמצביעי טראמפ מאד נוטים באופיים לאהוב מנהיגות סמכותנית וריכוזית. חומר למחשבה

        1. שור אני לא סובל את טראמפ (ואני העדפתי ומעדיף אותו בכל יום על הילארי כן), אותו דבר ביבי. אני מסתכל על מדינה כמו על עסק ואין מה לעשות כריזמטיות , כוח אלה דברים שמוכרים.

        2. כל העניין הזה זו פרשנות מיותרת לאחור.
          טראמפ הוא פשוט תגובת נגד לממשל אובאמה שהלך יותר מדי לכיוון מסוים.
          ואם ביידן ינצח זה בגלל שטראמפ הלך יותר מדי בצידה בדרך שלו.
          זה הכל.

  21. תודה מנחם. לגבי טרומן ראוי להזכיר שהוא גם אחראי על הטלת 2 פצצות אטום אחרי שמלחמת העולם השנייה הוכרעה די כמעשה נקם מול היפנים….

  22. ברוגדון,שמוקדון ומיצ'ל את מי הם מעניינים? חוץ מרפי ההבנה שמחכים ליום שלברון יפרוש מהמשחק.

    מנחם אתה לא יכול לפספס כזאת תצוגת יחיד של לברון בלי לצאת היטר.
    אין שום בעיה עם ההטפות הפוליטיות אבל זה צריך להגיע אחרי דיון כדורסל רציני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט