תעיות ותהיות לשישי בבוקר/ רותם אלרן

החשיבות של הספסל לדאלאס

הלילה דאלאס ישחקו במשחק השלישי שלהם בסדרה מול הקליפרס, ועד כה הם נראים מצוין, כשהצליחו להיות צמודים מאוד במשחק הראשון בו הפסידו ולנצח את המשחק השני בזכות התקפה נהדרת.

קרדיט גדול על הניצחון האחרון מגיע לספסל של דאלאס, שבו שלושה שחקנים – טריי בורק, סת' קרי ובובאן מריאנוביץ', קלעו יחד 44 נקודות והשפיעו מאוד על המשחק. לאורך העונה הספסל שלהם היה מוצלח למדי, כשהיה מדורג במקום ה-12 בליגה בנקודות למשחק ובמקום השמיני באסיסטים עם 9.1 אסיסטים שקיבלו מהמחליפים. בעוד החמישייה הראשונה של דאלאס חזקה מאוד כשמוביל אותה לוקה דונצ'יץ' בגאון, יחד עם קריסטאפס פורזינגיס שנותן תרומה יפה בכל משחק, כשאליהם מצטרפים עוד קלעים טובים (טים הרדוואי ג'וניור, מקסי קליבר כשפתח לאחר הפציעה של פאוול, דוריאן פיני סמית'), הספסל שלהם היה נראה טוב, כשהוא כולל מספר שחקנים שמסוגלים לקלוע ולמסור – ג'יי ג'יי בראה, דלון רייט, סת' קרי, טריי בורק וגם מריאנוביץ' שהיה נראה מצוין בדקות המועטות שקיבל (גם ג'יילן ברונסון היה טוב, אבל נפצע לפני הבועה ולא משחק בה).

החשיבות של הספסל של הטקסנים הייתה גדולה מאוד בניצחון האחרון, כשלא קיבלו כמות נקודות אדירה מאף שחקן, אך קיבלו תרומה מאוזנת וטובה. בורק קלע באחוזים גבוהים כשסיים מצוין באיזור הטבעת (4/5 בצבע במשחק) ולזה הוסיף קליעות מיד ריינג' וקרי גם הוסיף תרומה נאה באחוזים טובים, כשבאופן לא טיפוסי עבורו הוא קלע רק שלשה אחת במשחק. התרומה שלהם הוסיפה מאוד לקבוצה, אך מעבר להם, מריאנוביץ' נראה נפלא, ומאוד לא ברורה הסלידה של קרלייל ממתן דקות לסרבי הענק – בובאן סיים עם 13 נקודות ותשעה ריבאונדים, כשהוא מקבל פחות מעשר דקות במשחק (!), וקולע ב-6/8 מהשדה, כלומר 1.5 נקודות על כל זריקה שלו מהשדה. הוא קלע 12 נקודות סה"כ מהשדה, וכמות נקודות כזו על כל זריקה שווה ל-4/8 משלוש. לי אישית קשה להאמין שמאמן היה משאיר שחקן שקולע שלשות כך מחוץ למגרש, גם אם מריאנוביץ' יחסית חלש בחילופים בהגנה ובהגנת פרימטר.

אני מקווה לראות את הספסל של דאלאס ממשיך לתרום להם כך, ובמיוחד מעוניין בלראות את מריאנוביץ' מקבל יותר דקות, כעת כשבבועה הוא הגבוה השלישי בטיבו בקבוצה לאחר קליבר ופורזינגיס (פאוול פצוע ולא משחק, קאולי סטיין לא הגיע לבועה).

מינסוטה והבחירה הראשונה – את מי כדאי להם לקחת?

אתמול בלילה התקיימה הגרלת הלוטרי, ובסופה מינסוטה סיימה עם הבחירה הראשונה בדראפט ההולך ומתקרב. כעת כשאנחנו יודעים מי תבחר באיזה מיקום, ניתן לשער אילו שחקנים כל קבוצה תיקח, וזה בדיוק מה שאעשה כאן עבור מינסוטה.

אני חושב שבבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, מינסוטה צריכה לבחור את ג'יימס וייסמן. למי שלא מכיר, וייסמן היה פרוספקט על בתיכונים ושיחק בתחילת עונת המכללות בממפיס, אבל בעקבות הסתבכויות שונות והעובדה שפני הרדוואי עזר למשפחתו לעבור לממפיס כששיחק בתיכונים, מה שיכול להיראות כטובות הנאה, גרם לו לפרוש בסופו של דבר מהמכללה ובמקום זה להתאמן באופן פרטי לקראת הדראפט, תהליך שלא ראינו שחקנים שמיועדים להיבחר בטופ עושים עד כה (דריוס בייזלי הרוקי ומיצ'ל רובינסון עשו את התהליך הזה עוד לפניו, כשהם לא שיחקו כלל במכללה).

אני מאמין בבחירה הזאת עבורם, לא בגלל שהוא השחקן הכי טוב על הלוח, אלא בגלל שהוא יכול ליצור התאמה מאוד מעניינת עבורם. וייסמן הוא סנטר בגובה 2.16 מ' ויש לו מוטת ידיים באורך 2.29 מ'. הוא אתלטי מאוד, מהיר לגובה שלו וחזק, למרות שהוא רזה יחסית (107 ק"ג). פיזית, הוא ללא ספק הפרוספקט הטוב ביותר בדראפט, וההגנה שלו מצוינת בזכות הגודל והאורך שלו, אך גם בזכות אינסטינקטים מצוינים בצד האפור של המגרש (קשה לשפוט בגלל שבקושי שיחק ברמת המכללות, והרמה בתיכונים נמוכה ואי אפשר ללמוד ממנה הרבה על איך שחקן יהיה לרוב).

זו בדיוק הסיבה לדעתי שהוא מתאים למינסוטה – הטימברוולבס היו השנה קבוצת הגנה רעה, כשהיו במקום ה-20 בליגה ברייטינג ההגנתי ובמקום ה-28 בספיגת נקודות למשחק, ופה וייסמן יכול להיכנס לתמונה. ההגנה שלו נראתה מצוין בתיכון ובמשחקים המועטים ששיחק בקולג', ושילוב שלו עם קארל אנטוני טאונס יכול להיות מאוד מעניין – טאונס הוא שחקן הגנה בינוני מאוד בצבע, ולרוב קבוצה הגנתית טובה תתבסס על שומר טוב בצבע קודם כל. דוגמה לזה אפשר לראות בג'אז, כשמוביל אותם רודי גובר, שחקן ההגנה בשנתיים הקודמות, כשמסביבו אין שחקני הגנה מדהימים, ומלבד הג'אז גם שלוש קבוצות ההגנה הטובות בליגה (מילווקי, הלייקרס וטורונטו) מחזיקות ברים פרוטקטור מצוין.

אם הוולבס יבחרו בוייסמן, הם יקבלו שחקן הגנה מעולה כבר מההתחלה, ויוכלו לתת לטאונס להתרכז אפילו יותר בהתקפה, שם הוא מדהים, במיוחד עבור העמדה שלו. הם יוכלו להזיז את KAT לעמדת הפאוור פורוורד ולשים אותו בהגנה על השחקנים הכי חלשים של היריבות, ושחקן כמו וייסמן יוכל לשפר אותם עשרות מונים בצד הזה, וכך יצא שהקו הקדמי של הקבוצה יתאזן מאוד, לאור כך שבהתקפה וייסמן לא שחקן מאוד דומיננטי, אלא בעיקר מסיים בסל, וזה למה אני מאמין שהם אמורים לבחור בו.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. הספסל של דאלאס נחשב בתחילת העונה לאחד הספסלים החלשים בליגה, כשחקני ספסל משולבים באופן טוב ויעיל הקרדיט מגיע למאמן(קרלייל) במקרה הזה.
    הספסל של קליפרס נחשב טוב אבל זאת לא חוכמה כאשר 2 שחקנים כהראל ולו וויל זוכים לדקות של סטארטרים.
    באשר למינסוטה. אין להם שום סיבה לבחור בוויסמן, כדורסל של 2 גבוהים חלף מן העולם.
    הם ילכו על אדוורדס וירוויחו גארד נוסף לצד דיאנג׳לו
    כשיש דראפט ללא בחירה 1 מובהקת יתכנו הפתעות, יכול להיות ששוה למינסוטה לעשות טרייד על הבחירה( שארלוט/ניקס/קליבלנד/שיקגו) מסוגלות לזרוק עצם נוספת בנוסף לבחירה הגבוהה שלהן ממילא

  2. וויסמן וטאונס קצת אובר-סייזד לדעתי, הייתי רוצה לראות את למאלו בול או אדוארדס מגיעים לשם. בול ליד ראסל יכול להיות לא רע ויהפוך את הקבוצה לטובה יותר עם שלושה מוסרים מעולים. תודה רותם, כיף לקרוא

        1. אדוארס אבל עם תקרה גבוהה יותר מלאמלו לטעמי. אני מאמין שעדיף להם את הצמד קולבר-אדוארס בעמדות הכנפיים לצד KAT וראסל.
          ראסל הוא PG שהמשחק עובר דרכו בהרבה פיק נ רול כמו בנטס והוא פחות יעיל ללא הכדור. ככה שעדיף להקיף אותם בשחקנים שלא צריכים את הכדור יותר מדי.

  3. תודה.
    מיני הודיעו שייקחו גארד.
    הכי טוב בדראפט זה אדוארדס, לא? (לא מכיר אף אחד חוץ מדני)
    גולדן בבחירה השנייה לא תסחור ותיקח את היהלום הגולמי שלנו, שיתפתח לחלק חשוב במכונה המתחדשת שלה.

    1. יביאו איזה נגר.
      יש גם את לוני, לא?
      ושרק.
      גולדן מעולם לא התבססו על גבוהים וצריכים יותר פורוורד חכם שישתלב במשחק הריצה והמשחק הקבוצתי.
      זה דני שלנו.
      סנטרים לא משני משחק היום ובטח איזה ילד שבחיים לא שיחק כדורסל תחרותי לא משהו להמר עליו.
      כשיש לך פורוורד מוכשר עם תקרה גבוהה שכבר הוכיח את עצמו הן מול בוגרים מקצוענים והן כמוביל בטופ של הגיל שלו.

      1. תראו, זה נכון שג"ס היסטורית, מאז הקדנציה הראשונה של דון נלסון, שיחקה על שחקנים פח בעמדה חמש. אנדרו בוגוט, מיסד ההגנה בג"ס, יוצא דופן. אבל העובדות ההיסטוריות האלו לא אומרות שהמנהלים / מאמנים לא רצו, מאד, סנטר דומיננטי. הם פשוט לא הצליחו להניח את היד על אחד כזה והם ניסו גם ניסו. החורבן של ה RUN TMC לא היה בגלל העסקה של ריצמונד תמורת אוונס אלא בגלל שכריס וובר, החמש המודרני טרם זמנו, לא היה מוכן לשחק חמש.
        .
        העסקה הראשונה שמשטר ליקוב עשה היתה מונטה אליס, אהוב הקהל, תמורת אנדרו בוגוט הפצוע.

  4. החלק הבעיתי ביותר בהערכת שחקן כדורסל צעיר הוא זיהוי והבנה של האופי שלו. מוכשר ככל שיהיה שחקן צעיר לא יתפתח אם הוא לא ניחן ביכולת לעבוד קשה ולפתח את עצמו. דניס רודמן מספר כיצד ביקש מאנשים שיזרקו לסל מזויות שונות, כמו שחקנים יריבים, כדי שיבין לאן הכדורים המוחטאים ניתזים. הוא לא כך סתם הפך לריבאונדר על. אבל זה לא מספק. תסתכלו על טוביאס האריס (אפשר להחליף לאנדרו וויגינס). יש לו את כל הכלים אבל כשאני מסתכל על המשחקים שלו אני רואה שאין לו את הרעב. לכן הוא מעולם לא היה אול-סטאר ודרימונד גרין כן.
    .
    זו הסיבה שאני חושב שלמלו כן ואדוארדס לא. ויסמן לא ברור , אבל העובדה שהיה מוכן לשבת בבית ולא לשחק את המשחקים שיכול היה לשחק אומרת דרשני.
    .
    אבדיה הוא קטגוריה אחרת. הוא לא לוקח בכח, אבל השחקנים במכבי היו מוכנים לתת לו להוביל. לא מיד, אבל בהמשך העונה כן. עדין לא ברור לי כמה הוא רוצה את "זה" וכמה הוא ילחם על "זה".

    1. דווקא האריס נראה כמו מי שממצה כל טיפת פוטנציאל שבו וזה מה שהפך אותו לסקורר שהיה לאורך הקריירה שלו בקבוצות השונות.
      וויגינס הוא דוגמא למישהו שמפוצץ בכישרון אבל שלא ממצה את הפוטנציאל שלו ורחוק מהתקרה שלו.
      לא זכור לי שדיברו על האריס בדראפט שלו כמו שדיברו על וויגינס

      1. סמיילי, אני אומר שכשרון ונתונים פיזיים מספיקים כדי שתקבל חוזה מקס אבל לא יהפכו אותך לאול סטאר. צריך מבנה אישיות כזה שיביא אותך לשם. ראה גימי בטלר.

  5. הספסל של דאלאס לאורך כל העונה סיפק את הסחורה ואני עדיין טוען שהם הקבוצה העמוקה בליגה. גאסטין גקסון וגיי גיי עוד לא ראו דקה בפליאוף מרוב שהם עמוקים. גיי גיי בגלל שבורק מספק את הסחורה, גקסון הוא קורבן של רוטציה מתקצרת בפליאוף, מסכן סך הכל שחקן מצויין.

  6. בובאן לא יקבל יותר דקות כי מול הקליפרס הם לא ישחקו גם עם פורזינגיס וגם עם בובאן ביחד, וכל עוד פורזי לא מורחק או בבעיית עבירות הוא יקבל 34-40 דק במשחק.

  7. ציפיתי שתוסיף בהקשר של בובאן שהיה לו במשחק 2 את הרייטינג ההגנתי הטוב ביותר של דאלאס – 66.7 מרשים באופן יוצא דופן, וגם במשחק הראשון הוא היה שלישי בדאלאס בנתון הזה עם 104 טוב משמעותית מהממוצע הקבוצתי. התשובה לדקות של בובאן היא ברורה וקוראים לה פורזינגיס. שניהם לא יכולים להיות ביחד על הפרקט, בגלל הכיסוי ההגנתי על חסימות שמשאיר את הגבוה בפלאט בתוך הצבע. אתה לא יכול לעשות את זה עם שני גבוהים שונים שלא יכולים לכסות קלעים.

  8. האווי לאסוף

    צריך להגדיל מעט את מכסת הדקות של בובאן, לסביבות 40-45 דקות. לא יודע מבחינת הכדורסל, אבל אני אצא מאושר. שילוב של לוקה ובובי עושה אותי שמח, וזה מספיק לי.
    תודה על הטור

  9. רק לי נראה שלמאלו הולך למייקל גורדן כי אבא שלו היה מנצח אותו באחד על אחד? 🙂
    ואז מייקל ינגב אותו באימונים באחד על אחד ויצעק לו הו איז יור דדי למאלו?

כתיבת תגובה