באטלר כי ימלוך / שחר צ'קוטאי

Jimmy Butler Returns to Another Franchise Left Behind - The New York Times

10.8 שניות לסיום, קאווי על הקו קולע את הראשונה ומחטיא את השנייה, הכדור החוזר בידיים של פילי שנותנת לבאטלר את הכדור, הוא חוצה את המגרש ומשווה את התוצאה.

4.9 שניות לסיום, הוצאת חוץ גורלית הולכת לקאווי שהולך ימינה כשסימונס עליו, חסימה מגיעה ואמביד מחליף, קאווי לא מהסס וזורק זריקה שנכנסת אחרי 4 קפיצות על הטבעת. בזמן הזה, באטלר עומד מתחת לסל ומחכה… לדעת את עתידו. ברגע שהכדור נכנס פנימה הוא כבר יודע – זהו, נגמר הסיפור שלו בפילי. פעם אחרונה שהוא לובש את המדים של הקבוצה מעיר אחוות האחים.

באותו קיץ הוא חותם ועובר בטרייד למיאמי (שנלחמה להגיע לפלייאוף אך ללא הצלחה), מהלך מוזר משחקן שנמצא בשיא הקריירה ויכול לקחת אליפות באחת הקבוצות בעלת הכישרון הרב ביותר בליגה. אך ג'ימי בשלו – הוא מגיע לפרק החדש בחייו ובפעם הראשונה בקריירה הוא נמצא במקום שסומך עליו ונותן לו את המושכות.

לקראת האימון הראשון שלו במיאמי הוא התרגש מאוד והתעורר "מוקדם" בכדי להתאמן יחד עם חבריו לקבוצה, דבר שעורר את המאמן לתת לשחקן את המחמאה הבאה "Hall of Fame work ethic". זוהי לא פעם ראשונה ולא אחרונה ששמענו על מוסר העבודה המשוגע של באטלר – דוגמת הסיפור בחדר המלון בבועה

במהלך העונה הכרנו ג'ימי באטלר חדש, אבהי ומנהיג – כזה שידחוף את חבריו לקבוצה ויוביל את הקבוצה במה שצריך. כמה מהמורות ודרכים קשות הוא היה צריך בכדי להגיע לקבוצה הזאת שהוא ייחל לה. אם נסתכל על המקומות הקודמים בהם שיחק נראה אדמה חרוכה, ולא בגללו.

שיקגו איתו הגיעה למקום שמיני וגנבה 2 משחקים מבוסטון בסוף אותה עונה עשו עליו טרייד (למרות שהוא ביקש להישאר) תמורת זאק לוין כריס דאן ובחירה 7 שהפכה ללאורי מרקנן – מאמנים דפוקים עברו שם בהתחלה פרד הויברג ( באטלר ווייד לא הסתדרו איתו וטענו שאימוניו קלים מדי) שנפרד מהבולס ובמקומו הביאו את הרס"ר ללא השפם בוילן שגם איתו השחקנים לא הסתדרו ועשו מרד. בקיצור הקבוצה מלאת פוטניצאל רק 4 שנים אחרי העזיבה שלו ועדיין חולמים על הגעה לפלייאוף.

במינסוטה באטלר הוביל את הקבוצה למקום שלישי במערב הקשוח עד שנפצע ומשם הקבוצה התדרדרה עד למאבק במשחק האחרון שם ניצחה את דנבר בהארכה ושברה בצורת של 14 שנים ללא פלייאוף. באטלר דרש טרייד/ שינוי רציני אך ללא הועיל ומשם הוא הפך לדמות הנבל.

Game of Zones Is Back, And It's Better Than Ever

בראיון עם די-רוז, שהיה חברו לקבוצה גם בשיקגו וגם במינסוטה, הוא אמר: "ג'ימי קלע רק פעם אחת, אך תיבס מת מבפנים, הוא לא אמר לנו כלום אך אפשר היה לראות זאת". זהו באטלר – עושה מה שצריך בשביל לנצח.
מינסוטה מאז פיטרה את ת'יבודו, קא"ט בעונה רעה, וויגנס (שעדיין מחכים לקפיצה שלו) הועבר לגולדן סטייט תמורת ראסל והוולבס בדרך לבניית קבוצה חדשה.

לאחר המעבר של באטלר לפילדלפיה נאמר עליו שוב שהוא עושה צרות בחדר ההלבשה ו"מאתגר את ברט בראון", בריאיון לפודקאסט של רדיק אמר ג'ימי (בתרגום חופשי): "אתה מגיע ואתה לא יודע למי לפנות, אין תוכנית פעולה ואין הירככיה". עם הקבוצה הגיע ג'ימי לסיבוב השני והודח כאמור.
העונה פילי דישדשה במקום ולרגעים ארוכים היה נראה שהם לא מחוברים ואין תוכנית פעולה, את העונה הם סיימו במקום השישי והודחו בסוויפ כואב מאוד ע"י בוסטון. בראון פוטר והמשך הפרוסס עדין לא ידוע.
כאשר מדברים על הכישלון של פילי אחת הנקודות המדוברות ביותר היא העזיבה של באטלר, במיוחד לאור היכולת שלו העונה והאמביציה לנצחון.

כאמור לעיל – סוף כל סוף באטלר הגיע לעשות שמח במפרץ ועושה את מה שציפו ממנו לעשות – להיות מנהיג. ג'ימי הפך להיות מנטור לצעירים וכינור ראשון בקבוצה עם שאיפות פלייאוף. על הדרך הוא נהנה מאוד ונבחר להיות בפעם החמישית באולסטאר. הוא חזר להיות הבחור המצחיק שהיה ויוצר רגעים אייקונים ומצחיקים בליגה. כולל רגע חזרתו מהמתים בזכות דראגיץ':

בתחילת העונה הוא החסיר משחקים בשל הולדת בתו ריילי, וכשחזר הוא עשה מה שנדרש ממנו לעשות על המגרש, אם זה לקלוע – הוא יקלע, אם זה לעשות הגנה – הוא ינעל את השחקן היריב ואם זה למסור – הוא ידאג למבט הפנוי הטוב ביותר עבור חבריו לקבוצה. העונה הוא עם שיאי קרירה באס' וברב' כולל כמה טריפל דאבלים מרשימים וקליעה טובה מהקו ומתוך הקשת אך מחוץ לקשת הוא זרק יחסית מעט וקלע באחוזים רעים, אך כשהיה צריך הוא ידע לתפור את השלשות. וזאת אחת הסיבות שמיאמי ובאטלר ניצחו את כל ההארכות בהם הוא שיחק.

כזה הוא – הוא האחד שיעשה מה שנדרש ממנו ויעשה את זה על הצד הטוב ביותר. הוא לא השחקן שיקלע לך 30-40 נק' בערב אבל הוא השחקן שיעשה הגנה קשוחה וילחם עד זוב דם בכדי להביא לקבוצה ניצחון. הוא ידחוף את חבריו לקבוצה לקלוע ויוותר על נקודות שלו בכדי שאחרים יהיו יותר טובים וירכשו ביטחון מוחלט.

לאחר המשחק הראשון בסדרה מול אינדיאנה, לאחר שלקח על עצמו את המשחק וניצח, אמר באטלר (תרגום חופשי): "נוח לי עם זה שהשחקנים האחרים לוקחים זריקות. התפקיד שלי זה לדאוג להם לכדורים, שיקלעו זריקות בקלאצ'. … בלעדיהם אני לא יכול לנצח באם לא יכול לנצח והקבוצה לא תנצח".

על חבריו לקבוצה הוא אמר במהלך העונה: "הירו שחקן פנומנלי, הוא קולע מצויין ושחקן חשוב מאוד בקבוצה". "באם הוא הנשמה של הקבוצה" במהלך כל העונה הוא מצליח ליצור חברות אמיצה עם באם ועם הירו שהופכים לאט לאט להיות כוכבים. זה לא רק הצחוקים ביניהם (ויש הרבה, תראו ביוטיוב) זה במהלך המשחק, הוא משרה עליהם ביטחון ודוחק אותם לקצה גבול היכולת בכדי שהם יהיו הכי טובים שיש.

Image

הפסוק "עבד כי ימלוך" נאמר בזלזול – הביטוי מדבר על עבד שעלה למלוכה ועושה את תפקידו בצורה רעה תוך התעללות וניצול של מי שמתחתיו. אך באטלר עבר את כל הקריירה שלו ככינור שני ואפילו שלישי ולמד רבות מכל מקום שהוא היה, וכעת בקבוצה המצויינת שקמה בפלורידה הוא משתמש בכל הניסיון הקיים כדי להוביל אותה הכי רחוק שאפשר. עבד כי ימלוך – וואלה כן. סוף כל סוף ג'ימי מצא את ביתו החדש כבית הטוב ביותר שהיה לו, עם מאמן שיודע להשתמש בו, שחקנים מוכשרים שמתאימים לו וחברים שנמצאים לצידו ברגעים הקשים והטובים.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. ג'ימי הגיע לסביבה האידיאלית עבורו. יהיה מעניין לראות את המשך הסדרה מול מילווקי, מאמין שזה יכול להסתיים בהעפלה לגמר המזרח

  2. אמן. בספר שלי הוא מביא את מיאמי לגמר!
    יש רק חמישה שחקנים שמסביבם כדאי לבנות קבוצה כי הם יודעים להכריח את הנצחון.
    לברון
    דיימו
    קוואי
    ג'ימי
    ו…קליי טומפסון

    דופק על הדלת. WHITE BOY

  3. תודה רבה.
    בזמנו היו ביקורות על ההתנהלות של באטלר.
    בסוף מתברר שצדק בכל סיטואציה שהיה, כנראה הוא גם התבגר…

  4. לא יודע מי היה אשם בסיטואציות של באטלר וקבוצות העבר… אבל לכו תעשו את ה"שטויות האלו" אצל ריילי…
    אם ריילי יישר את לברון, ממה שהיה רגיל בקליבלנד, אז באטלר עבורו אמור להיות טיול בפארק. שחקנים אוהבים לשחק עבור ריילי ושומרים לו כבוד שמעטים הרוויחו ב-NBA.

  5. בואו לא נעשה ממנו יותר ממה שהוא.
    הוא שחקן טוב, אבל לא כוכב על ובטח לא טיפוס אבהי, אלא אם אתה בקטע של האב המכה.
    יש לו רק דרך אחת – his way or the highway.
    וכשמשהו לא הולך בדרכו הוא רעיל מאוד.
    הוא שיחק באירגונים גרועים תחת מאמנים גרועים וכעת הוא באירגון מאוד מוצלח וחזק עם מאמן מצוין שמקבל גב.
    אין לו סיבה להיות רעיל כרגע.
    הוא כן שחקן שעובד קשה ומראש אמרתי שהוא יהיה התאמה מושלמת להיט. (עוד לפני שחתם שם)
    מבחינה מקצועית, הוא קולע השנה באחוזים נמוכים מאוד ודי נשען על הצלחת הקבוצה יותר מאשר הקבוצה מצליחה בזכותו.
    מה שכן הוא לא מפריע.
    ההיט הם ההפתעה הגדולה של השנה – גם בזכותו, אבל בעיקר בזכות הפריצה של כל הכישרונות הצעירים – הירו, רובינסון, נאן, אדביו.
    בנוסף הביאו שחקנים משלימים מצוינים סביבם והתחזקו (לאונרד, קראודר ואיגי).
    דרגיץ' בריא והוא תותח.
    וספו אחד המאמנים הטובים בליגה כיום ויש לו גב מושלם מריילי.
    הוא נתן הצגה היום (לא ראיתי, רק הילייט ובוקס סקור), אבל זה דווקא מדאיג אותי כי נרא שקלע היום זריקות קשות שבדר"כ הוא מחטיא ויחטיא.
    זה יהיה אסון למיאמי אם יתחיל לחרב את המשחק שלה, ויעבור להירו בול עם זריקות קשות כדי להראות שיש לו יותר גדול מיאניס וכי "הגיע הזמן הזה בשנה".
    ההיט הצליחו בזכות זה שלא כפה את עצמו על הקבוצה.
    מקווה שזאת לא מגמה.

  6. אחד הטיפוסים המוזרים והלא מובנים בכל הליגה. כשאמך אומרת לך בגיל 11 או 12 שהיא "לא אוהבת אותך" ושתלך לחפש בית אחר, זה לא עוזר בהתבגרות והתפתחות נורמלית. נראה שהוא יצא דווקא די בסדר.

    מצויין צ'יקו. הפכת לאחד מאנשי הצוות היעילים והטובים ביותר

  7. איך רציתי שיתנו לו את המפתחות בפילי…. חבורה של דיבילים….
    חבל שלא פיטרו את בראון 3 שנים קודם.
    אוהב את באטלר
    🙂

  8. שחקן שאני מאד אוהב, יש בו משהו קיבוצניקי כזה
    ==
    גם הוא גדל בלי אימא 🙂 בבתי הילדים
    ==
    מקווה שיצליח בהיט, אחלה קבוצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט