אסיסט 89#- מי אתה קווין דוראנט?/ אסי שלם

 

 

 

בס"ד

אסיסט 89#- מי אתה קווין דוראנט?

אין דבר שסימל התקדמות יותר מקבוצת אוקלהומה סיטי בשנים האחרונות. בחירות דראפט מוצלחות, שיטת משחק נכונה ובנייה ויציבות לאורך שנים שהראתה קו עליה ברור ששיאו בעונת 2011-12: גמר הNBA.

הצעד המתבקש הבא היה אליפות אבל דווקא אז החלו הבקיעים. טרייד ששלח את הארדן תמורת שכר פחות בהרבה והישענות מוגזמת על שני הכוכבים הראשיים שגרמה(כנראה) להתפרקות הברך של אחד מהם מציבה סימן שאלה גדול מעל השחקן השני הכי טוב בליגה, קווין דוראנט.

דוראנט הוא כוכב בעלייה. משתפר משנה לשנה במקביל לקבוצה שלו. נראה שמעבר לתארים האישיים שהשיג(מלך הסלים, רוקי השנה) שק הציפיות מתחיל לשבת על הגב והוא גדל משנה לשנה.

המספרים של הדואנטולה- לדעת לא מעט אנשים השחקן הכי טוב בNBA

ניתן לראות שמלבד השיפור בממוצע הנקודות בפלייאוף היעילות עולה בהתמדה מפחידה. דוראנט עושה הרבה פחות טעויות ומדייק באחוזים גבוהים. גם הפלייאוף האחרון היה יכול להסתיים אחרת אלמלא הפציעה הקריטית של הקולגה והישענות בלתי אפשרית עליו שגרמה לעלייה בנקודות אבל לירידה המובנת באיכות הביצוע וביעילות.

ההצלחה של אוקלהומה במשחקי הליגה ובפלייאוף

שחקן מוביל במועדון(Franchise play)מגיע מדי כמה עונות לצומת דרכים. האם להישאר עד שאצליח להביא תואר או לעזוב למקום אחר שם אקבל יותר כסף ו/או סיכוי גדול יותר לתארים?

נדמה שדוראנט שליווה את תהליך ההתבגרות של הקבוצה שלו מבין שהעונה כנראה ויקבע עתיד המועדון. האם העונה האחרונה היתה סטיית התקן וגרף העלייה ימשיך או שכנראה והירידה עומדת להיות תלולה יותר?

מצד אחד אין הרבה שחקנים טובים מ"ווסטברוק בריא" שיכולים לסייע לKD יותר. יותר מזה, נדמה שדווקא בעונת הגמר של OKC כשכולנו קטלנו, שחטנו והאשמנו את ווסטברוק בהפסד להיט בגמר(בגלל האנוכיות שלו וחוסר היכולת להבין שהוא שני בהררכיה ולא ראשון) דווקא דוראנט הוכיח מהי חברות אמיתית והתייצב לצידו. לא הרבה שחקנים היו מתגברים על הרצון לזרוק את הכישלון(ואולי בצדק) על חבר לקבוצה שבאותו זמן די הגיע לו.

ווסטברוק בהחלט הוכיח(בלי כוונה) שבלעדיו לאוקלהומה אין סיכוי לתואר כשבפלייאוף האחרון נפצע ובלעדיו היא ניצחה בחריקת שיניים את הרוקטס ועפה בקלילות על ידי ממפיס בחצי גמר המערב.

אז מה יחליט דוראנט בעתיד הקרוב? לא חושב שמישהו יכול לנבא את התשובה. יש כל כך הרבה משתנים שישפיעו על ההחלטה: היכולת של ווסבטברוק לחזור מהפציעה, היכולת של המועדון להוציא את המקסימום מהצוות הקיים(איבאקה לדוגמא) או להביא בטרייד מישהו שישנה את התמונה.

לנחש יהיה קשה מאוד, אבל מבט בדפי ההיסטוריה הלא רחוקה מראה שני שחקנים שעברו תהליך דומה. כל אחד מהם כוכב בקבוצה שלו שלאחר עונת רוקי נטולת פלייאוף מתחיל בהתמדה תהליך שיפור שמביא את הקבוצה כמעט עד לתואר. אחרי 7 עונות מגיעים שניהם לצומת הדרכים שדוראנט כנראה בדרך אליה. האם להמשיך או לפנות לדרך חדשה. 7 עונות ולכל סיפור טוויסט בעלילה וסיום הוליוודי מפואר.

נוביצקי

ההיסטוריה של נוביצקי מתחילה בעונה נטולת פלייאוף. בעונה שלאחריה הוא מתחיל ברצף של הופעות. בעונה הרביעית הוא מגיע לגמר המערב שם הוא מפסיד לספרס. הוא מצליח להגיע בעונה השביעית שלו(2005-6) עד לגמר הNBA שם הוא מפסיד למיאמי של ווייד ושאקיל בשברון לב אחרי שהוביל כבר 0-2. נוביצקי מחליט להישאר אבל בארבע עונות שיבואו הוא מנצח סדרת פלייאוף אחת בלבד. הוא לא מוותר ובעונת 2010-11, יחד עם החבורה המנוסה שכוללת את קיד,טרי, צ'אנדלר, בריאה ועוד הוא זוכה סוף סוף באליפות מרגשת מול השלישייה הגדולה של לברון-ווייד ובוש. בסיום אותה עונה דאלאס מתפרקת מנכסיה. צ'אנדלר ובריאה נוטשים, קיד ממשיך לעוד עונה ואחריה עוזב לניקס ונוביצקי נשאר לסיים את הקריירה עם גל מקל באותה הקבוצה.

כמה פעמים ראינו את זה?

לברון

לברון התחיל בדיוק אותו דבר. עונת רוקי בקליבלנד נטולת פלייאוף, אבל הוא מעפיל לגמר הNBA כבר בעונתו השלישית(2006-7) שם הוא מפסיד ל…ספרס. כנראה שלנוביצקי ולו מנחוס משותף. גם דטרויט האימתנית לא מקלה עליו. לברון ממשיך ומשתפר ומנגד רף הציפיות מרקיע שחקים. לאחר 6 עונות נטולות תואר, לברון מחליט שנמאס לו ועובר למיאמי. בעונה השביעית בליגה והראשונה בפלורידה הוא מגיע שוב לגמר הNBA ובדיוק כמו נוביצקי מפסיד לנוביצקי עצמו. לברון מצליח כבר בעונה הבאה לזכות בתואר אבל הוא עושה את זה במדים החדשים שלו. כשהוא משאיר את קליבלנד עזובה ושבורה ועם כעס ושנאה על הדרך שבה התגרשו.

כל מילה מיותרת

ועכשיו התור של דוראנט להראות לנו מאיזה חומר הוא עשוי? מזה של האירופאי הגדול בכל הזמנים או מאחד אמריקאי ששואף להיות הגדול מכולם בכל הזמנים?

אני מעדיף את נוביצקי שירק דם, בלע את הרוק והצליח להביא אליפות גדולה שרשומה על שמו בלבד מאשר זו של לברון שהושגה לאחר הזנחת האישה הישנה ובזרועות אחרת, צעירה ויפה יותר ששניה היפות עוד לפניה.

 

איזה סיפור אתם מעדיפים? תקבקו..

 

לפוסט הזה יש 77 תגובות

  1. דוראנט ווסטברוק זה צמד מעולה, אבל כרגע לא נראה שעושים שמה את מה שצריך כדי לבנות חבילה מלאה שתכול להביא אליפות. לכל הקונטדריות האחרות יש חבילות הרבה יותר מלאות ועמוקות. התלות של אוקלוהומה בכל אחד משני הכוכבים שלה יותר גדולה לטעמי אפילו מהתלות של מיאמי בלברון אפילו שהוא השחקן מספר אחת בליגה.

    1. מיאמי היא שברו של החלום האמריקאי? מיאמי היט ה-י-א אמריקה לטוב או לרע: החזקים מנצחים, וכל דרך חוקית להגיע לטופ היא כשרה.
      אז, כרגיל, שימותו הקנאים (או שינסו לחקות אותנו אם הם יכולים!)

  2. כשאני חושב על הסנטרים הגדולים בכל הזמנים, 3 מתוך ה-4 (לפי הדעה הרווחת) עברו קבוצות במהלך הקריירה וספק אם היו נאבקים על תואר ה"סנטר הגדול בכל הזמנים".
    על פי רוב, מעבר לקבוצה הנכונה מסייע יותר למורשת מאשר פוגע בה. יכול להיות שעוד כמה שנים דפי ההיסטוריה יתחילו לגרד לדוראנט והוא יעבור.

    1. אני חושב שMJ מג'יק ובירד היו הכי גדולים כי הם עשו את זה עם הקבוצות שלהם מבלי לעבור קבוצה, והיו להם הזדמנויות לעשות את זה. לדעתי האליפות של נוביצקי גדולה יותר רגשית מאשר השתיים ואולי ה3 של לברון במיאמי.
      לדעתי אם לברון היה נשאר הוא היה לוקח אליפות גם בקליבלנד.

      1. זה מדהים איך מקומו של שחקן בהיסטוריה יכול להיקבע ע"י הקבוצה שבחרה אותו בדראפט. אני מניח שגם לך ברור שהפוטנציאל של קליבלנד נמוך בהשוואה לשלוש הנ"ל. אבל מזל/גורל/ווט-אבר זה חלק מהחיים.

        1. בוודאי וכן להיפך. מה היה קורה לו מייקל היה נבחר ע"י פורטלנד, ואם דוראנט היה נבחר ע"י פורטלנד. מדהים כמה פורטלנד פיספסה שחקנים גדולים.

  3. ׳לברון עשה את זה עם עוד שני סופרסטארים׳.
    משפט נדוש ופשוט לא נכון! תסתכלו על שני הפלייאוף האחרונים, ותראו כמה וויד ובוש שיחקו ביחס למילה סופרסטארים.
    אז אולי לברון לא עשה את זה ׳לבד׳ כמו שהוא יכל בקליבלנד, אבל זה הנקודה, יש מצב ששם זה כלל לא היה קורה! הבעלים קמצן!

    ודוראנט נמצא באותו סיטואציה. שוק קטן, שלא יכול להרשות לעצמו מס מותרות. ועם החוזים שיש לדוראנט ווסטברוק ואיבאקה, אין הרבה מקום להתפתח. אני מאמין שפרקינס אולי יעבור בטרייד גאוני תמורת שחקן ספסל טוב. אבל פרקינס נחוץ עכשיו יותר מתמיד כדי לעשות הגנה על הווארד…

  4. קיצור, לברון עשה קומבינות בדיוק כמו בראיינט בתחילת המילניום ועד לקומבינת גאסול והווראד שהתפוצצה להם בפנים. ומנסים למכור לנו שהם הגדולים בכל הזמנים..

    עכשיו ברשותכם, הלכתי לחרבן

  5. שאלה, אם ש לכם אפשרות במקום אוקלהומה לעשות אחד מהטריידים וויד-ווסטברוק (בלי להתחכם עם וויד בריא) ו- איבאקה-בוש, האם אתם עושים את זה? ואם זה שניהם ביחד?
    ואם לוקחים את הארדן וווסטברוק עבור בוש ווויד בעונה שאוק' הגיעו לגמר?

  6. האליפות של דאלס הייתה נ-ה-ד-ר-ת!
    מרגשת ויפה אפילו יותר מזו של KG והסלטיקס
    יש עוצמה גדולה הרבה יותר בכך ששחקן לא אומר נואש
    גם לאחר שהקבוצה מפסידה, ועושה את כל מה שיכול
    על מנת להביא אליפות.
    מה לעשות, מנחם, אין באליפות של מיאמי דבר מן החלום האמריקאי
    חלום בו אדם נאבק בנסיבות ומצליח למרות היותן קשות.
    מיאמי משדרת לאורך כל הדרך סוג של התפנקות תינוקית שפשוט לא רוצה או מוכנה להתמודד באמת וחושבת שהכל פשוט מגיע לה.
    קבוצה שקל לא לאהוב.
    והמיפלץ, לברון,שחקן שקשה לחבב.

  7. פרקינס לצערי הרב התדרדר בהתקפה כך שאוקלוהומה עברה לשחק 4 מול 5.
    מעבר לכך אין השוטינג גארד ספלושה מאוד מוגבל וכך ממש קשה אבל ממש קשה להגיע רחוק במיוחד שהסקורר השני ווסטרבוק פצוע וקווין מרטין הניב תרומה ירודה ביותר כשחקן ספסל שהוא כל הספסל.
    דוראנט לדעתי מס' 1 בליגה כולל כל הראיינט והלברון,
    שנה הבאה לברון אינדיאנה תאכל אותם חיים,
    אין סיכוי שהם עוברים את אינדיאנה הקשוחים עם לב של אריה

  8. באליפות של דאלאס בדיוק עברתי דירה לדאונטאון שיקגו. עוד לא התקינו לי כבלים אז נאלצתי לרדת לאיזה בר מקסיקני לראות את המשחקים, שהיה קרוב לדירה שלי (פלוס היו שם אחלה טורטיות – ברחוב מדיסון בשיקגו, 12 בלוקים מהיונייטד סנטר, למי שבאיזור).
    באחד המשחקים, משחק 5 נדמה לי, היינו שם אני ועוד 5 שחורים. הדהים אותי איך הם עודדו את דאלאס, ואת נוביצקי בפרט, וקיללו את לברון ג'יימס (קראו לו לה-בריק, לה-פלופ, ועוד קללות עסיסיות אחרות). שזה מגיע לרגש, הגזענות נעלמת.

  9. אין בכלל ל של ספק שהאליפות של נוביצקי,רק מנחם ואולי רועי יגידו לך שעדיף את הדרך של לברון,אולם יש כמה סייגים קודם כל לגבי ההערה שלך על ווסטברוק אז נכון שבלעדיו הם לא יגיעו לכלום אבל השאלה האמיתית היא האם במקומו והגעת סופרסטאר אחר או לחלופין הארדן במקום ווסטברוק האם זה לא עדיף לאוקלהומה ולדוראנט?
    ההבדל בין דוראנט לגם נוביצקי וגם לברון זה שבכל אופן נכון לעכשיו אוקלהומה לא עושה כל מה שהיא יכולה על מנת להיות אלופה.נוביצקי ידע שקיובן יעשה כל מה שידרש בשביל להשיג אליפות וגם קליבלנד למרות שהם נכשלו אי אפשר להאשים אותם שהם לא ניסו להביא צוות מספיק טוב ללברון .אוקלהומה ופרסטי נראה שיותר חשוב להם לא לחרוג מתקרת השכר מאשר להעמיד קבוצה ראויה לאליפות ולכן במידה ודוראנט יתייאש מהם זה יהיה יותר לגיטימי מלברון

  10. אוי ..הזכרון הקצר שלכם.למה שבירד עם כל הכבוד ירצה לעבור קבוצה כשיש לו את מקהייל,פאריש.די.ג,י ועוד טובים אחרים וקארים שמקבל את מג'יק וורת'י ירצה לעבור קבוצה ואפילו ג'ורדן הגדול שסביבו יש "נגרים" כמו פיפן,גרנט וקוקוץ' וכנל לגבי קובי.קיצר הבנתם את הנקודה.מי שבמקרה נבנתה קבוצה מעולה סביבו, נשאר ,ומי שלא לוקח את העניינים לידיים.לא רק לגיטימי אלא גם צודק לתפיסתי.

  11. קובי בחר להישאר בלייקרס כשחקן חופשי פעמיים – ובשתי הפעמים היה ברור שהצוות המסייע שלו לא מספיק טוב להתמודד על תואר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט