האם הפליקנס מצאו את המאמן (היהודי!) שיעשה מציון ויליאמסון סופר כוכב? / מנחם לס

הניו אורלינס עשו את הדבר המצופה ביותר: פיטרו את מאמן הקבוצה אלבין ג'נטרי. כמובן שכשלון הקבוצה לעשות את הפלייאוף עם שחקנים כציון ויליאמסון, ברנדון איננגרם, לונזו בול, ג'וש הארט – בין השאר – היה גורם חשוב. רקורד הקבוצה 42-30 היה אף הוא גורם חשוב. כמובן ש-6-2 בבועה השפיע אף הוא, ובגדול רקורד של 225-175 בחמש שנותיו כמאמן.

אבל תאמינו לי כשאני כותב שהסיבה החשובה ביותר, הסיבה הראשית, והאמא והאבא של הסיבות היא שאלבין ג'נטרי לא ידע לאמן את ציון ויליאמסון.

ג'נטרי אלבין הוא מאמן כ-DEFAULT יותר מכל דבר אחר. הוא התחיל כעוזר לפני 40 שנה, ומאז היה עוסר ומאמן ראשי, עוזר ומאמן ראשי, משך 40 שנה. התרגלו אליו. כשקבוצה היתה זקוקה למאמן והיא לא היתה בטוחה במי לבחור היא בחרה באלבין. הוא ישע את ה-ROPES. הוא הכיר את תפקיד המאמן וידע בדיוק כיצד להתנהג ולדבר. איתו ידעת שפאשלה גדולה לא תהיה. מה שתמיד היה בטוח הוא שאלבין ג'נטרי 'יהיה בסדר'.

אלבין ג'נטרי אף פעם לא הצליח לעורר התלהבות בקהל ולא הצליח לטרף את שחקניו. הוא היה תמיד מין "C" כזה. לא נורא ולא טוב מאד. הוא לא בעל תשוקות מי-יודע-מה והוא עם אופי שקט, רגוע, ומקבל את גורלו כפי שהוא.

בניו אורלינס האכזבה היתה גדולה מאד, והאכזבה התעצמה בזה שציון ויליאמסון השתפר מעט מאד – אם בכלל – מאז שניכנס לליגה. במילים אחרות – השחקן שציפו ממנו לבקוע הרים ולחצות אוקיאנוסים בקושי בעט בביצה קטנה שנוצרה בחצד של מיסטר טייטלבאום בגלל גשם של אחרי הצהריים.

אני לא מכיר את בעל הקבוצה גייל בנסון, אבל אני מכיר (לא אישית כמובן) את דייוויד גריפין. החובה של גריפין היא אחת ויחידה, או שכישלונו ייחשב לאחד הכישלונות המביכים והייתי אומר מזעזעים בתולדות הכדורסל:

להבטיח את ההתרוממות והזקיפה של ציון ויליאמסון לאחד משחקני הפרונטליין הטובים ביותר ב-NBA, (ואיתו להוביל את הפליקנס לאותנטיות בליגה!)

הפליקנס שיחקו את המשחק הגרוע ביותר עבור ציון שיכול להיות: משחק מהיר ביותר שלא היה יעיל כי ציון לא הצליח להינות מהמהירות הזאת. יותר מדי קרה בהתקפה ב-5-6 שניות לפני שהוא הספיק בכלל להגיע לעמדתו. כשג'נטרי הרגיש שהמשחק המהיר מפסיד את ציון הוא דרש משחק חצי מגרש, ובמשחק כזה יעילותם של ברנדון אינגראם ולונזו בול יורדת. הוא – ג'נטרי – לא הצליח לבנות היררכיה ידועה ומובנת בקבוצה, והכל התערבב עם הכל – מהירות ומשחק חצי מגרש ללא הגיון וללא סדר. לא היה ברור אם אינגראם הוא ה-TOP GUY. לא היה ברור אם לונזו בול הוא-הוא הפוינט גארד הראשי של הקבוצה. החמישייה התחלפה כל יום שני וחמישי. ברור שהפציעות לא עזרו, אבל אין כלל שאלה שהפליקנס היו אחת הקבוצות אובדות העצות, ההזויות, והמטושטשות ביותר בליגה.

ג'נטרי ניכשל בפליקנס גם עם אנטוני דייויס ודמרקוס קאזנס אפילו שהיה לו את דרו הולידיי כפוינט גארד. בקיצור, ג'נטרי הוא לא האדם לאמן סנטרים גדולים.

אז מה עכשיו?

טיירון לו?

היתרון הגדול של טיירון לו הוא שהוא ודייויד גריפין תמיד הסתדרו מצויין בקאבס, ולקחו יחד אליפות ב -2016. היתרונות של לו שעקבתי אחריו בזכוכית מגדלת? הוא אימן כוכבים גדולים, והוא לא חושש לעמוד מולם ולהביע את דעתו. המקרה הזכור לי ביותר היה ב-2017 כשהוא לקח טיים-אאוט, וממש צעק אל תוך פניו של לברון ג'יימס: "אתה לא משחק. אתה חייב מיד להרים את משחקך". ג'יימס תקע בו מבט והינהן בראשו כאומר 'כן, כן'.

מה שתמיד נראה לי כחולשה היתה הידע שלו ב-X וב-Y, והאופי השקט והשלוו מדי שלו.

אני לא בוטח בו שיש לו את מה שצריך כדי לבנות קבוצה מסביב ציון ויליאמסון שתהיה מורכבת מ'שלישייה גדולה' שהוא המוקד שלה ומשני צידיה ברנדון אינגראם ולונזו בול.

ב-2016 הוא באמת ניכנס ישר לפניו של לברון אבל בהרבה מקרים אחרים לברון ג'יימס היה זה שדיבר, וטיירון לו זה שהקשיב. אין לו את ה-'רה-רה' והטרוף שאני אוהב אצל מאמנים. למה אני אוהב את הטרוף הזה? כי אני הייתי כזה, ואני יודע על בטוח שהטרוף שלי טרף את שחקני בעשר שנות אימון.

קני אטקינסון?

קני היה המאמן של הנטס שרוממם מעונה של 20 נצחונות לעונה של 28, ואז עונה של 42. הוא פתח את השער להבאת קווין דוראנט וקיירי אירוינג. תחתיו ספנסר דינווידי וג'ו האריס הפכו מרול פליירס לשחקנים שאתה יכול לכנות 'שחקני חמישייה אותנטים ב-NBA'.

הוא מאמן-מורה מצויין. הוא אידיאל לפיתוח שחקנים צעירים. אבל אני לא בטוח שאתה יכול לכנות את ברנדון אינגראם ולונזו בול כ-'צעירים' למרות שהם ללא ספק בגיל צעיר אבל הם כבר כוכבים. בקשר לציון אני לא בטוח. קני הוא אבהי מדי, ולבן מדי. אבל כזה היה, אגב, גם מייק ששבסקי. מצד שני הוא ידידו של המנכ"ל טרדג'ן לנגדון איתו עבד יחד בנטס.

סכוייו לקבל את הג'וב הם פחות מבינוניים כי הייתי בטוח (עד שקראתי את הפוסט של הפליקנס נשיון) שהפליקנס הולכים על מאמן שחור.

ג'ייסון קיד?

ישנם במדיה די הרבה המדברים על ג'ייסון קיד כאחד המועמדים הראשיים.

הוא ניכשל בגדול בנטס. ה הוא ניכשל בגדול במילווקי. בלייקרס הוא אסיסטנט קוץ' שלהפתעתי לא עושה גלים ובקושי שומעים אותו. מה שעומד תמיד לרעתו היא התנהגותו OFF THE COURT בהכאת אשתו, נהיגה בשכרות, וכל הבלגנים שגרם במילווקי בגלל שבעל הקבוצה הוא חברו האישי והוא הירשה לעצמו דברים אסורים למאמן ראשי.

כפוינט גארד בשיאו, אני לא מכיר היום שחקן ב-NBA מלבד כריס פול שהיה מרומם את ציון ויליאמסון לרמה שג'ייסון היה מעלה אותו. אבל כשחקן וכמאמן הם שני דברים שונים, כפי שיגיד לך כל חבר שלי בשאר-ישוב.

מרק ג'קסון?

אני לא מבין מדוע שמו של מרק ג'קסון לא מוזכר כלל במדיה. אולי הוא הודיע שהוא נהנה במעמדו כאנליסיסט בטיווי, ולכן הוא לא מוזכר.

ג'קי וון?

אני מחשיב את ג'קי וון כמאמן מצויין. אתר החובבים של הפליקנס – הפליקנס נשיון – כותב שאם הנטס לא מחתימים אותו לחוזה ארוך, ואם הפליקנס לא היו נדלקים פתאום על דרן ארמן, הוא יכול היה להיות אחד המועמדים הראשיים. הנטס יהיו מטומטמים לא להחתים את וון. קיירי אירוינג וקווין דוראנט מוטב שיקבלו אותו כמאמן ויסתמו את פיהם. אני יודע שבמג'יק הוא נכשל בהבראת הקבוצה. אבל זה היה בעבר, ואנחנו חיים בהווה.

וויל וויבר?

Zion's minutes, crunch-time struggles and more: 5 numbers that defined the Pelicans' season

מוטב שתעשו הכרה עם המאמן האמריקאי הזה שהיה עוזרו של אטקינסון בנטס לפני שקיבל את משרת המאמן הראשי של סידני קינגס. בכמה אתרים מזכירים את שמו כאחד שדייויד גריפין מחשיב כמאמן גדול, ונמצא בקשר הדוק עמו.

האם מאמן הפליקנס יהיה היהודי דרן ארמן (אגב, ב'היכל התהילה של ה-JCC – JEWISH COMMUNITY CENTERS)???

לפי אתר האוהדים של "הפליקנס נשיון" זהו FORGONE CONCLUSION – שדרן ארמן יהיה המאמן החדש של הפליקנס. הם אפילו כותבים "הוא המאמן החדש של הפליקנס" (https://hashtagbasketball.com/new-orleans-pelicans/content/darren-erman-pelicans-next-head-coach-dont-know-yet)

מי שמכיר אותו טוען שהוא אחד המאמנים הפקחים והטובים מכולם. כסטודנט/מאמן באוניברסיטת EMORY המעולה באטלנטה, ואז מאמן האוניברסיטה היהודית 'ברנדיס' בדיביזיה השלישית, הגיע הזמן למאמן יהודי ב-NBA.

אם אתם לא יודעים אז תדעו עכשיו: הוא נחשב לאחד ממוחות ההגנה הטובים ביותר ב-NBA. אני מודה שלא ידעתי עד שקראתי עכשיו שאת ההגנה המפורסמת של טים ת'יבודו ב-2008 הוא, למעשה, בנה והכשיר. ת'יבודו היה עוזר המאמן של 'דוק' ריברס בסלטיקס, ודרן היה ה'סופר-אסיסטנט' של ת'יבודו. בסלטיקס הכירו אותו מהעבודה הנהדרת שעשה עם אוניברסיטת ברנדיס בעיר. אז בעונתו הראשונה ב-NBA דרן היה חלק חשוב בהגנה של האלופה – הסלטיקס. קווין גארנט הפך לאחד משפוטיו הגדולים כשהוא אמר לניוזדיי של לונג איילנד כששיחק בנטס שהוא "חייב המון לדרן ארמן שכבר בסלטיקס עזר לי מאד בשיפור ההתקפה וההגנה".

שמו נודע בכל ה-NBA והווריורס חטפה אותו מהסלטיקס כעוזר מאמן שהיה אחראי על בניית ההגנה של הווריורס מ-2010-2014. הוא פוטר בגלל שהקליט משהו סודי מה-ESPN שלא ברור לי בדיוק מה היה. הסלטיקס שמחו להחזיר אותו לעונת 2015, ואז הפליקנס החתימו אותו כעוזר לעונות 2016, 2017, ו-2018. ב-2019 הוא הוחתם כמאמן ראשי של ה-MAIN RED CLAWS שם הצליח בגדול, ולפי אתר החובבים של הניו אורלינס פליקנס אתם יכולים לסמן עיגול מסביב שמו כמאמן החדש של הקבוצה https://hashtagbasketball.com/new-orleans-pelicans/content/darren-erman-pelicans-next-head-coach-dont-know-yet.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. הלוואי! נשמח למאמן יהודי ולדמות שתחדש בליגה. לונזו הולידיי אינגרם רדיק הארט וציון היו שווים פלייאוף יש להם גם אחלה ספסל.
    ולעניינינו…
    לילארד שיחק אתמול 45 דק מקאלום 44 ונרקיץ 41. זה טוב לי. שיפלו מהרגליים ברביעי. גם אין להם באמת מישהו שיכול לשמור את לברון. אני עדיין מקנא בקליפרס שקיבלו את דאלאס בכושר נוראי וגם אין להם סיכוי להיתקל ברוקטס הלא צפויים או בטאנדר המסוכנים בהמשך.

  2. לא יודע איך השם של לונזו משתרבב איכשהו לביג 3 😂😂 הוא ביג אהבל אולי.
    מישהו הכין למאמן החדש יחסי ציבור חבלז אז בעצם כל המאמנים בליגה סתם פרונט והסטאזרים העוזרים של העוזרים של העוזרים אחראיים להכל?
    אז לא גנטרי אשם זה העוזרים העוזרים לא?
    נא לא יגיעו לכלום. קודם צריכים להחליף את לונזו הוא גרוע בהכל אין משהו אחד אפילו שהוא ממש טוב בו.
    לובים לציון גם ברוך רובין יכול להרים…ואז הם יהיו צמד חמד באטמן ורובין😎 וברוך יהיה הרכז הבא.
    לונזו הוא עגל חלש לא יודע לעשות מפחד מהצל של עצמו לא מסוגל להראות דומיניישן אפילו על גי ליג אוויר גם בהגנה אני בכוונה לא מתייחס לקליעה זה עוד ניחא.
    לונזו זה סוג של רוביו ורונדו לייט הוא גרוע מהם בהרבה בהגנה מאשר הם היו בשיאם.
    הוא הראשון שהייתי בועט משם.
    גם את אינגראהם הייתי מחתים לחוזה ארוך ועושה טרייד. יש מספיק קבוצות מפגרות שיתנו עליו מלא דברים.
    ציון קודם כל צריך לשפר את עצמו איך ישחקו עליו תרגילים שהוא לא נושם אחרי 5 דק?
    Nba זה לא קצב של מכללות.
    בשביל לחפות על ציון צריך מגינים מצויינים וקלעים טובים.

  3. על מארק ג'קסון אמרו בגולדן סטייט שלמרות שיש לו יכולות הוא היה מרוכז מידי בעצמו ובלשמור על מעמדו ומה ששכנע אותם לקחת את קר זה שקר רצה סביבו צוות אימון טוב ולא רק לעשות לעצמו שם. גם דיברו על זה שכנוצרי אדוק ג'קסןן היה מארגן כל מיני אירועי תפילה לשחקנים ולמרות שלחלק זה הרגיש בסדר (סטף קרי מן הסתם) היו שחקנים שזה היה בשבילם יותר מידי… משער שלמרות ההישגים שלו כמאמן, יש אנשים שחוששים שג'קסון יביא איתו את רוח הקודש ורוח האגו…
    ושוב – לדעצי לונזו בול צריך לעלות שלב כרכז או להיות מוחלף. כדי להוציא את המיטב מציון הם צריכים מודל סטוקטון או כריס פול על המגרש, לא הרבה פחות.

        1. זה בדיחה לונזו זה פלופ מארץ הפלופים גם עם פופ יאמן אותו וגם עם הפליקאנס יצליחו להחזיר את אורבך בדרך קסם מהקבר שיהיה עוזר מאמן לא יצא מהנגר כלום. פרט למסירות ברמה גבוהה אין לו כולם , לא אתלטיות לא התקפה לא קליעה.
          .
          לגבי אינגרם להטריד אותו זה טעות לדעתי זה השחקן השני שהפליקאנס חיפשה בטח אם ימשיך בקפיצה המדהימה שעשה, הם חייבים לשלב אותו עם זאיון ויש לו את היכולות לזה.
          .
          אני חושב שקני אטינקסון הוא המאמן המושלם לשם יש לאיש מוח כדורסל חריף , השיפור שהוא עשה בברוקלין מדהים, יש טיפה נורות מהבהבים אם הוא יוכל להשתלט על זאיון ואופי (פרי דומות כמו קיירי העיפו אותו).

        2. גם את לונזו לא הייתי מעיף עדיין, כל עוד אין עוד אופציה טובה יותר בשוק שישאר שם , זה לא שרכזים כמו טרה יאנג נופלים עלייך מהשמיים. חוזה של 8-10 מיליון לעונה ל4 שנים זה מה שגנטרי צריך.
          .
          מועדון קטן כמו הפליקאנס בכללי צריך להשקיע בפיתוח הסגל הקיים בדומה לאטלנטה מאשר לחפש מציאות בחוץ

            1. נו מה קשור אלד לשני, הוא פלופ אבל אין שום רכז חופשי טוב נשארים אם מה שיש איפה אני שם אותו בשליש התחתון של הרכזים הפותחים בליגה.

    1. http://insider.espn.com/nba/hollinger/statistics/_/position/pg
      דירוג היעילות של שחקנים. אפשר להתווכח לגבי כמה הסטטיסטיקות משקפות. גם רשימות סטטיסטיות. אבל גם הן חושבות שלונזו נמצא במקום 46 (ועדיין יש רק 30 קבוצות…) מבין שחקנים שהוגדרו כרכזים על ידי יוצרי הרשימה.

  4. הלייקרס כדאי להם מאד שיתחילו לקלוע 130 כל משחק.
    פורטלנד נבוא שוב עם שישה שחקנים, נשחק אתם את כל הרבעים, נקווה שנהיה בפיגור של רק עד עשר נקודות בתחילת הרביעי. משם משחררים את דיימו, והכל בסדר. 125-128 נקודות.
    זאת התוכנית.
    נקווה שאף אחד לא יפצע מאיזה דוויו הווארד מח של חמור כזה.

      1. שמעון סי גי מקולם לפי הצוות הרפואי שיחק אתמול עם שבר בגב , בלי ריאה , ואחרי ניתוח לכריתת רגל ועדיין קלע 30, מה זה לשחק יבלע צלע בשבילו

    1. מרק גקסון מאמן טוב מאד לקבוצות צעירות שצריכות לגבש צוות שחקנים להקנות מחויבות למשחק הגנה. הוא לקח את ההרכב של ג"ס עם קרי (שנה שלישית), תומפסון (שנה שניה), בוגוט, גרין (טירון) והריסון בארנס (טירון) לפליאוף ושם הם ניצחו את דנבר בסיבוב הראשון ועשו לספרס (שזכו באליפות בשנה שלאחר מכן) חיים קשים. הוא , למשל, יהיה מצויין לשיקגו או לניקס.
      .
      בשנה האחרונה שלו בג"ס הוא הביא את עצמו למצב של עוינות כללית כלפי רוב עובדי הארגון כולל חצי מצוות העוזרים שלו (ארמן למשל) וגם כשל בהקנית שיטת משחק מתקדמת לקבוצה. סטיב קר לקח את הבסיס שהוא בנה , הכניס את השיטה שלו וזכה באליפות.
      .
      בקיצור, אם הוא לא מקבל קבוצה זה בגלל השם הרע שהוציא לעצמו אבל גם על רקע של גזענות.

  5. תודה מנחם על הניתוח.
    גנטרי באמת נראה לפעמים תלוש אבל יש לו גם נסיבה מקלה והיא שציון לא ממש שיחק השנה.
    נראה מה ייתן בשנה הבאה.

  6. אטקינסון תפור עליהם רק שלצערם הם במערב הפרוע שרק התחזק ויהיה אפילו טוב יותר שנה הבאה.
    לא רואה את ציון עושה שום דבר משמעותי בשנים הקרובות.
    למה זה צריך לעניין מישהו אם המאמן יהודי? מה לדת וכדורסל?

    1. אותי זה מעניין כי לאורך כל הדרך מאמנים מיהודים היו הטובים בליגה (רד אורבך, רד הולצמן, לארי בראון) ואני גאה עם נכל הצלחת יהודי. מה לעשות? אני יהודי, גזע קטן, ועדיין גזע מצליח ביותר. המוח היהודי הוא עדיין המוח החד בעולם, מה לעשות, ואני סופר כל יהודי בספורט האמריקאי. הצרה שהם ברחו – בגדול – מהספורט מלבד בעלות.

      1. מנחם יהודי זה לא גזע כמו שמוסלמי או נוצרי או בודהיסטי וכו' זה לא גזע. אני באופן אישי לא מוצא שום קשר או חשיבות בין דתו של אדם לספורט בו הוא עוסק או לכל עיסוק אחר אם כבר דתיותו (במיוחד בזמננו אנו) היא לחובתו ולא לזכותו.
        ההנחה שלך שהמאמנים היהודים היו הטובים בליגה היא לא מבוססת על כלום. פט ריילי אינו יהודי פיל ג'קסון אינו יהודי גרג פופוביץ' אינו יהודי ועוד.
        גם ההנחה שלך לגבי "המוח" היהודי היא לא יותר ממשאלת לב שכן אין דבר כזה מוח יהודי בנוסף לזה שלא ברור מה הכוונה ב- "המוח החד בעולם". רק לשם המחשה כמה התפיסה שלך ושל לא מעט אנשים בנושא היא מוטעית מספיק להסתכל ברשימת הזוכים "היהודים" ולגלות שכל "החוכמה והחדות" נמצאת ביהדות אשכז. מעניין למה?

        1. יהדות היא דת כמו הנצרות והאסלאם. בנוסף יהדות היא קבוצה אתנית. לא בדיוק גזע אבל כן יש הבדל.
          לכן בישראל יש בית לעם היהודי 🙂

          1. אתה משתמש פה בהרבה מילים גדולות שלא בטוח שאתה מבין את ההבדל או המשמעות שלהן. למה אתה מתכוון באתניות או גזע?

  7. תודה מנחם. בעיניי כל קבוצה צעירה שרוצה להתחיל להצליח ומחפשת מאמן כאופציה ראשונה הייתי הולך על אטקינסון.
    הראה בברוקלין שהוא יודע לעבוד עם עם קבוצה בסגנון הזה.

  8. טיירון לו הוא בן דמותו האפורה של ג'נטרי בגרסא הצעירה
    יכול להבטיח לנ"א שנים ארוכות של דשדוש נעים תוך כדי חלומות על החורף/ קיץ/ עונה/ הבאה בה ניתן לכולם בראש!
    סינדרום דיוויס.

  9. דארן ארמן הוא מוח כדורסל נהדר!!! לא תמיד זה מתורגם למשרת מאמן ראשי (ג'נטרי, בויילן). הוא המוח האמיתי במהפך ההגנתי של הווריורס כשבוגוט הגיע תחת מארק ג'קסון. הוא הסתכסך קשות עם ג'קסון כאשר האחרון החל לברבר דרושות דתיות ולסכסך בין שחקנים ארמן החל להקליט אותו בסתר. כשנודע הדבר ג'קסון גרם לפיטוריו והוא לא חזר לאמן עד שקיבל משרה בקבוצת הג' ליג של הסלטיקס. האירוניה בה הוא כרגע מועמד יחד עם ג'קסון, עוד פרסונה נון גרטה מאז אותם אירועים מראה כמה חשוב החלק ההתנהגותי\התנהלותי יותר מהחלק הכדורסלני.

    1. תודה על ההסבר, ג'ון. לא הבנתי בדיוק מה הוא הקליט שגרם לפיטוריו. אם הקליט את ג'קסון האומר לשחקניו שהכל בידי יישו, אז טוב שהקליט וטוב שפוטר.

  10. לא יודע אם שמעתם אבל, תופים, מעבדות אוניברסיטת ייל פיתחו וקיבלו אישו FDA!!! לפרוטוקול בדיקת קוביד-19 על בסיס של דגימת רוק. מעבדות ילל יתנו אישור למעבדות ברחבי העולם לבצע את הבדיקות לפי הפרוטוקול. העבר לקלות שבאיסוף הרוק הבדיקה תתבסס על חומרים גנריים שיש להם כמות גדולה של ספקים ותמשך מספר שעות.
    .
    בקיצור, זול יותר, מהיר יותר, מתבסס על חומרים זמינים וכל מעבדה ראוי לשמה תוכל לקבל אישור. זה עדין לא בדיקה שנותנת תוצאה תוך דקה אבל זה שיפור משמעותי למה שיש היום.
    .
    איכות הפרוטוקול נבדקה בבדיקות רוק שנלקחו מהאנשים בבועה באורלנדו והושוו לבדיקות הקורונה שמאושרות היום. לא היו הבדלים.
    .
    אדם סילבר. אפשר לשכנע אותו לבוא ולהיות ראש ממשלה בישראל למספר שנים?

    1. בוא נמתין לתוצאות האמת לפני שיוצאים במחולות. אני לא אומר שזו לא הצלחה אבל גם פוטין כבר המציא "חיסון" רק אומר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט