פריוויו סדרה – לוס אנג'לס קליפרס מול דאלאס מאבריקס/ רותם אלרן

העונה ובבועה קיבלנו כדורסל יפה ויעיל משתי הקבוצות האלו, כשכל אחת בולטת בקצה אחר של הפרקט, והסדרה הזו שבה המאבס והקליפרס ייפגשו צפויה להיות אחת מהמעניינות ביותר שנקבל בסיבוב הראשון העונה, וכשדאלאס מגיעה כמקום שביעי מזויף, כשהיא במרחק ארבעה משחקים מדנבר, המדורגת שלישית, ותוכל לעשות צרות לקבוצה מאל איי.

מהצד של הקליפרס

מאזן: 23-49 (3-5)

הקליפרס מגיעה אל הסדרה הזו כפייבוריטית מובהקת, כשהיא יושבת במקום השני במערב (רק מאחורי הלייקרס, הקבוצה השנייה בטיבה בליגה) ומגיעה לסדרה עם שני כוכבי על – קוואי לנארד ופול ג'ורג'. למי שלא זוכר, אשתקד לנארד זכה באליפות וב-FMVP, וג'ורג' הגיע במקום השלישי במירוץ ה-MVP והיה שני בכמות הנקודות למשחק בליגה כולה.

למרות זאת, העונה הכימיה עוד לא התפתחה והקבוצה הייתה דומיננטית מאוד, אך לא כמו שציפו ממנה, וזאת בעיקר בגלל פציעה של ג'ורג' לפני תחילת העונה שדרשה ניתוח, ולואד מנג'מנט של קוואי (שגם יצר מתח בתוך הקבוצה כשמונטרז הארל התלונן לתקשורת על המנוחות המרובות שהכוכב מקבל). אבל גם אם הכימיה הקבוצתית והחיבור עוד לא שם, הקבוצה הייתה מצוינת, כשהובילו אותה לצד הכוכבים שני שחקנים שעלו מהספסל – מונטרז הארל שהיווה כוח בצבע ולו וויליאמס שכרגיל נתן כוח אש משמעותי בהתקפה. מעבר להם, הקבוצה צירפה את מרכוס מוריס שיכול לשפר אותה עוד יותר בשני צידי המגרש, וגם רג'י ג'קסון שחתם באמצע העונה נראה כמו רכז מחליף מצוין עבורם. מעבר להם, הקבוצה עמוקה עם שחקנים כמו פטריק בברלי שנותן אנרגיה בלתי נדלית בהגנה ואיביצה זובאץ' שממשיך להתפתח.

היתרון הבולט מאוד שלהם בסדרה הזו היא ההגנה. הקליפרס היו קבוצת ההגנה החמישית בטיבה בליגה כשהרייטינג ההגנתי שלהם היה 106.9. ההגנה שלהם היא סימן ההיכר השנה, כשלנארד, ג'ורג' ובברלי היה המובילים העיקריים בצד זה, והיתרון בהחזקת שחקני כנף הגנתיים הוא עצום עבורם, שכן ברוב הליגה השחקנים המובילים הם גארדים (דמיאן לילארד, ג'יימס הארדן ולוקה דונצ'יץ') או פורוורדים (יאניס אנטטקומפו, לברון ג'יימס). לנארד ו-PG13 יכולים שניהם להגן על שתי העמדות, ובברלי יכול להקשות מאוד על הגארדים המובילים ולעיתים גם על פורוורדים. מול דאלאס ההגנה תשחק תפקיד חשוב, במיוחד על דונצ'יץ' שיצריך תשומת לב מיוחדת, לאור כך שהוא אחד מהשחקנים ההתקפיים המוכשרים ביותר בליגה כולה.

גם בהתקפה לקליפרס לא חסר, כשהיו מדורגים במקום השני מאחורי דאלאס עצמה ברייטינג ההתקפי. יש להם כמה שחקני התקפה מוכשרים מאוד, וכמו בהגנה, גם כן רובה מסתכמת בצמד הכוכבים של הקבוצה, אבל מעבר להם וויליאמס והארל פיתחו כימיה מדהימה בפיק נ' רול, ובברלי מסוגל לרווח את המגרש, בנוסף לעוד כמה שחקני התקפה טובים שעולים לדקות פה ושם – רג'י ג'קסון, לאנדרי שאמט וג'מייקל גרין בעיקר.

מן הסתם הם הפייבוריטים בסדרה, כשהם מגיעים כאחת הקבוצות הטובות בקונפרנס ובליגה, אבל דאלאס לא תינגף בקלות.

מהצד של דאלאס

מאזן: 32-43 (5-3 בבועה)

דאלאס מגיעה אל הסדרה הזו כאנדרדוג המוחלט, כשסיימה במקום השביעי (אמנם לא לגמרי בצדק לאור כך שהייתה קרובה מאוד לקבוצות מעליה, לאור הצפיפות של המערב), ובבועה לא תפקדה מעולה למרות תצוגות התקפיות מרשימות מאוד של דונצ'יץ' (שנבחר לחמישיית הבועה) ופורזינגיס.

הדבר המשמעותי ביותר עבור דאלאס בסדרה הזו היא הקליעה, בנוסף להנעת הכדור שמתקשרת באופן ישיר אליה. העונה הקבוצה הייתה הראשונה ברייטינג ההתקפי, והקליעה היוותה חלק מאוד משמעותי מזה – הקבוצה קלעה משלוש ב-36.7%, דבר שהכניס אותה לטופ 10 בקטגוריה, בנוסף לכך שהיא הייתה השנייה בכמות השלשות למשחק העונה. את הקלעים של הקבוצה מובילים סת' קרי וטימי הרדוואי ג'וניור, כשקרי קולע ב-45.2% מהטווח על חמש זריקות למשחק והרדוואי קולע ב-39.8% על 7.2 זריקות למשחק. את ההתקפה ואת השלשות מייצר בעיקר הכוכב של המאבס, לוקה דונצ'יץ'. העונה דונצ'יץ' היה השחקן המוביל של הקבוצה ומנהל המשחק הראשי עם 8.8 אסיסטים למשחק, כשהוא גם מייצר נקודות מצוין ומסיים מעולה בטבעת (האחוזים שלו מה-restricted area, האיזור במרחק של עד 5 פיט מהטבעת, נמוכים רק ב-0.9% מאלה של אנתוני דיוויס, מסיים אימתני, מאותו הטווח).

יחד עם הפריחה של הסלובני וניהול המשחק שלו בנוסף לסקורינג הנהדר, גם הכוכב השני, קריסטאפס פורזינגיס, מאוד בלט בבועה. הלטבי סיים את שישת המשחקים ששיחק בממוצע 30.5 נקודות למשחק, כשהוא קולע ב-38.1% משלוש על 7 זריקות למשחק. החד קרן ללא ספק פרח במשחקי הבועה, ועוד לפני הפסקת העונה ראינו סממנים בולטים לחזרה שלו לכושר טוב מאוד. הוא חזר מצוין מפציעה שלרוב פוגעת בשחקנים קשה מאוד, במיוחד בגובה שלו (רצועה צולבת קרועה). השילוב שלו לצד דונצ'יץ', יחד עם קליעת השלוש שלו, הופך אותם לצמד קטלני כשהם יחד על המגרש, לפחות בהתקפה.

אבל לדאלאס יש גם בעיה מאוד משמעותית, וקריטית לקבוצה לא פחות מאשר ההתקפה המדהימה – ההגנה. העונה דאלאס הייתה במקום ה-18 ברייטיינג ההגנתי שלה, כשלא הצליחה להיות טובה בצד זה באופן קבוע. הבעיה של הקבוצה היא בדיוק מה שעלול להכריע לרעתם מול הקליפרס – הגנת כנף. לדאלאס אין מגני כנפיים טובים מלבד דוריאן פיני סמית', ומול הקליפרס היא תידרש למצוא התאמות מול שניים מהשחקנים ההתקפיים הטובים של השנים האחרונות, ולאור מצבת שחקני ההגנה הלא מרשימה במיוחד של הטקסנים, הם עשויים להינגף על ידי הקליפרס בצד זה. מצד שני, ההתקפה שלהם מדהימה ויכול להיות שתוכל לחפות בחלק מהפעמים על ההגנה הרעה.

כפי שציינתי קודם, דאלאס מגיעה כאנדרדוג מוחלט, ובצדק. כנראה שלא תוכל לנצח את הקבוצה מאל איי בסדרה, אך בהחלט תוכל לעשות חיים קשים.

התחזית

לאור כל מה שציינתי, המפגש בין השתיים צפוי להיות מרתק מאוד ומהנה, ולאור החולשה ההגנתית של דאלאס וההתקפה המעולה של הקליפרס, אני צופה שהקבוצה מעיר המלאכים תיקח את הסדרה הזו בשישה משחקים לא קלים בכלל.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. יש לי תחושה שהסדרה תהיה יותר תחרותית ממה שמצופה (כלומר, חושב כמוך בדיוק).
    כל הלחץ על הקליפרס והדוק הלחוץ+דונציץ בפלייאוף ראשון+פורזינגיס בפלייאוף ראשון+אין ביתיות= יהיה מעניין

        1. לחץ זה שטויות בכדורסל אין שום לחץ זה משחק של ילדים בני 10. לחץ יש למנתח. כדורסל באים להנות ולנגב.
          הלחץ היחיד שיש לשחקנים שם אולי שדוק לא יעשה שטויות 😎.
          אני דווקא חושב שהקליפרס באים נרגשים ומחכים לסתום כמה פיות.
          מה יש להם להיות לחוצים? באים בכל הכוח עושים בליץ בהגנה ותם הטקס. ההגנה לבד תספיק להם גם אם ינגרו בהתקפה.

  2. תודה רותם, פריוויו משובח עם המון נקודות טובות.
    אם דאלאס יקחו 2 משחקים זה יהיה הישג מרשים.
    במאקרו – אם לוקה יתפתח לסופרסטאר שנראה שהוא, דווקא סדרה קשוחה הגנתית מול קבוצה כזו זה אולי הדבר הכי טוב שיכול לקרות לו בפלייאוף הראשון שלו

  3. פריוויו מעולה.
    אני רוצה ומאמין שלוקה הולך לתת משהו בסגנון של ג'ורדן ב-1986. הקליפרס יקחו את זה, לדעתי ב-5, אבל לוקה ישמור על היכולת המצוינת.

  4. לוקה דונצ'יץ' לא כל כך מוכיח את עצמו כשחקן קלאץ' וכל הקבוצה כפי שציינת מקרטעת בהגנה לעומת קבוצת הגנה והתקפה טובה בצד של הקליפרס. יש לי תחושה שהקליפרס יעשו בהם שמות…

  5. תודה רותם. אתה הופך בהדרגה לאחלה כתב כדורסל. איזה ההבדל מימיך הראשונים באתר לפני כשנה!!! אתה בדרך בטוחה להפוך לאיש כדורסל כמו רועי, שאנשים יתחילו לחפש את מה שהם כותבים.
    במקרה המיוחד הזה, אני מקווה שלוקה לא ינסה יותר מדי. פלייאוף זוהי אופרה אחרת לחלוטין, ועבורו זוהי הזדמנות ראשונה להיכנס למטבח מאד חם. אני מקווה שהוא יצליח. כמובן שהקליפרס היא הפייבוריטית, אבל המשחק יסתיים לדעתי בהפרש קטן ממה שחושבים. אני מאחל ללוקה סיפתח מוצלח.

  6. תודה על הפוסט, הסדרה תלויה בעיקר בקליפרס, יתכן שהם לא יכנסו מייד להילוך גבוה, כמו שטורונטו עם קוואי נתנה לפחות 2 סדרות בינוניות בשנה שעברה. הראל רק חזר ווויליאמס גם לא שיחק יותר מדי בבועה. מאמין שיקח לקליפרס זמן להניע. יובילו 2-1, ויסיימו ב 5 או 6 משחקים

  7. קליפרס פייבוריטית ברורה לסוויפ או כמעט סוויפט
    אבל
    אם דאלאס ישימו את פורזי בצבע ושישאר תקוע שם ויראה שהוא לא מפחד ולא פחזנייה יש להם סיכוי להתמודד מולם. דונצ'יץ יתן את תפוקה שלו הסימן שאלה זה פורזי אם הוא יתן הצהרה יש מצב לקצת סדרה

      1. זה בדיוק הקטע נגד קבוצות כמו לייקרס שחיה בצבע נועלים אותו
        אבל פורזי בגלל שהוא לא משחק בצבע זה יהיה הפתעה שיכולה לשחק להם ויוכלו לקחת משחק או שניים
        בסופו של יום אם אני לא טועה קליפרס לא הפסידו לדאלאס העונה ככה שחייבים לשנות משהו
        אבל אני לא מאמן וכנראה שבגלל רעיונות כאלה 🤣🤣

    1. סוויפ לא יהיה קליפרס זה לא גולדן סטייט מכונת הקליעה מהחצי עם 3 שחקנים. יש להם הרבה משחקים שהם מנגרים.
      הם בדיוק כמו מיאמי של לברון הכי טובים אבל יכולים לתפוס משחקי נגרות. מה שכן להיט לא היה הגנה כמו דיש לקליפרס קאווי גורג והארל בשיא בהגנה קשה מאד!יהיה לעשות סל ויש עוד בברלי ומוריס. את הקליםרס יצטרכו לנצח בהמון שלשות ורק ככה ינצחו אותם. הצבע על פניו אמור להיות נעול אבל לא יודע מה ריברס מתכנן…

  8. תודה רותם
    .
    אני חושב שהסדרה הזו תהיה מבחן משמעותי לעתיד של המאבס. השאלה היא האם מה שעבד כל כך טוב בעונה הסדירה יעבוד באותו האופן פחות או יותר בפלייאוף – ב2 אלמנטים מרכזיים:
    1 מסירות החיתוך של לוקה לקלעים שעומדים בפינות
    2 היכולת האישית של לוקה מול מגנים מעולים ומול קבוצות שמתכוננות אליו.
    .
    אני חושב שאחרי הסדרה נדע כמה הבנייה הנוכחית של דאלס יכולה להביא תוצאות עם שיפוצים קטנים, או שיש צורך לשינוי מהותי בחומר השחקנים ואולי אפילו בשיטה (כיום השיטה היא להקיף את לוקה בקלעים, וההגנה היא הנפגעת העיקרית מכך)

    1. גם עם ללוקה תהיה סדרה זוועה וזה ייגמר בסוויפ אני לא חושב שזה מעיד בכלום על עתיד המאבס עם השלד הזה.

      1. לדעתי אם הוא יתקשה להגיע למצבי הזריקה הרגילים שלו ליד הטבעת בגללשמירה הדוקה שהיא לא דאבל טים זה בהחלט מצביע. אני לא מדבר כבר אם הסטפ-בק או שאר הזריקטת ייכנסו.

          1. הלך לא. אבל מה שקרה מול הרפטורס שם לא מעט סימני שאלה על ההתקפה שלהם והיכולת שלה להיות כל כך יעילה כשמאיטים את הקצב ושולחים את יאניס לקו. ליאניס יש קבוצת הגנה היטורית ששנה שעברה כמעט ועלתה בזכות ההגנה הזו בעוד שללוקה והחברים אין ממש

  9. אולי הסדרה הכי מעניינת בסיבוב הראשון, גם אם צפויה להיות יותר חד צדדית ממיאמי – אינדי או יוסטון – ת'אנדר. גם קרב הסגנונות, גם הכוכבים הגדולים, גם לוקה בפלייאוף ראשון. יש כאן את כל החבילה.
    בטח רגשות מעורבים לכל שונאי לברון…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט