על מכבי תל אביב/רועי ויינברג

היום מכבי תל אביב מתחילה את משחקי הבית ביורוליג. לאחר שבמשחקה הקודם מכבי נראתה לא מחוברת, לא יעילה וחלשה מאוד (בעיקר בחציו הראשון של המשחק), בהפסד לטאו ויטוריה, היא צפוייה לנצח היום את הכוכב האדום בלגרד. הנה כמה תובנות/מחשבות על המועדון, לאחר מה שראינו ממנו עד כה העונה:

1.מכבי עשתה כמה טעויות מהותיות בבניית הסגל. החיזוקים של מכבי, ושחקניה הזרים, משחקים כרגע בעמדות 2, 3 ו-5. זה יוצר מצב שבו יש עומס על עמדות אלו (היקמן, לדנסברג ורייס הם השוטינג גארדס;אינגלס, סמית' ופניני הם הסמול פורוורדים;טיוס, ג'יימס, שחורצאניטיס וג'ייקוב כהן הם הסנטרים). בעמדות הרכז והפאוור פורוורד למכבי יש חסך משמעותי (יוגב אוחיון ודיוויד בלו הם השחקנים היחידים שמיועדים לעמדות אלו במועדון), וזה יוצר מצב שרייס את היקמן משחקים בקו האחורי, וחסר בעל בית אחראי. זה מוביל ללא מעט איבודים (כמעט 13 איבודים למשחק בכל המסגרות). קו אחורי עם שני שוטינג גארדים פוגע בשיטת ההתקפה של הקבוצה, בחמישייה שאין בה בעל בית ברור.

החסרון מבחינת עמדה 4 גם צריך מילוי, ואחת האופציות היא, למרות שהיה חלש אשתקד, ליאור אליהו, שיכול להיות המחליף של בלו. נגד קבוצות עם סוללת גבוהים חזקה, בעיקר ביורוליג, מכבי תאלץ לשחק עם ההרכב המסורבל שכולל 2 סנטרים, או לשחק סמול בול ששם את ג'ו אינגלס בעמדה 4, חלקים ניכרים מהמשחק (הפאוור פורוורד הטבעי היחיד חוזר מפרישה). קבוצה עם 2 סנטרים תהיה מאוד איטית התקפית, וחסרת אונים נגד פאוור פורוורדים שיודעים לזרוק מחצי מרחק ומרחוק יותר, כמו בלו עצמו. יכול להווצר מצב שמכבי תשחק עם 2 קלעים ו-2 סנטרים, ותהיה במצב בעייתי.

יוגב אוחיון
יוגב אוחיון. הרכז הטבעי היחיד של מכבי תל אביב, והישראלי הבולט בסגל.

2.אובדן הצביון הישראלי. אלפי מילים נכתבו על המצב של מכבי, בו יש רק 5 שחקנים שנולדו בארץ בסגל (טיוס, לנדסברג ובלו הם מתאזרחים, שיש סיכוי גבוה שיחזרו לאמריקה שיסיימו לשחק בארץ, כמו דריק שארפ), ורק שני שחקנים ברוטציה-גיא פניני ויוגב אוחיון.

מצד אחד, זה פוגע בזהות המקומית של המועדון, באהדה עליו מהקהל (גם בשנות השיא היו מעט ישראלים ברוטציה, אבל הזרים היו ברמה הכי גבוהה באירופה, ובורשטיין קיבל תפקיד בכיר, שזה לא פגע בתמיכה המקומית), ובערך של מכבי בתור "הקבוצה של המדינה". במשחקים בארץ יש את החוק הרוסי שמסתיר הבעיה, אבל במשחקי היורוליג הישראלים כמעט ולא משחקים, ולראיה הישראלי הראשון שעלה לשחק העונה עלה לקראת סוף הרבע הראשון.

מצד שני, יש יתרון בזה שהישראלים הטובים ביותר, עמרי כספי וגל מקל, משחקים באנ.בי.איי. זה מצויין, ומעולה לנבחרת. כמובן שמצב זה עדיף על זה שהם ישחקו במכבי, ולא צריך לפרט למה (הרמה של ה-NBA הרבה יותר גבוהה מהרמה של מכבי ת"א, וצריכים להיות ישראלים ברמות הגבוהות ביותר בעולם).

המצב האבסורדי, שבו הקבוצה משחקת עם דגל ישראל על המדים אבל הקפטן שלה נולד ביבשת אחרת, מעורר חוסר הזדהות עם הקבוצה. נכון שהיום הכל יותר גלובלי, ואין ילדים שהם מעריצים שרופים של מכבי כמו פעם (בכדורגל המצב יותר קיצוני-הקבוצה האהודה ביותר בארץ היא ברצלונה), אבל הנהלת המועדון עדיין צריכה לנסות להגיע למצב טוב יותר בחלק זה.

שוב עולה פה השאלה אם מכבי מייצגת את עצמה, או את המדינה שהיא משחקת ביורוליג. מה דעתכם?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. בעולם הגלובאלי של היום כבר לאיש לא צריך להיות איכפת מהיכן באים השחקנים. זוהי מקצועניות לשמה. אני זוכר שלפני שנה או שנתיים בארסנל לא היה אף שחקן אנגלי. זה הפריע משהו לאוהדיה? לא נראה לי. רק אנחנו הישראלים עושים חשבונות של תעודות לידה. (אגב, הספארס שיחקו העונה הרבה פעמים עם דנקן, פרקר, גינובלי, ספליטר, ודה-קולו. אפס אמריקאים. או בוריס דיאו)

    1. +1 אני איתך דוק , בעיני אין קשר בין ספורט לבין תעודת זהות כחולה או ירוקה לצורך הדיון , גם יוגב אוחיון חיפש אוצרות ברוסיה לפני שנה וחצי

    2. זה נכון, אבל מבחינת האוהדים הישראליים, שראו במכבי הקבוצה המצליחה היחידה שלהם בספורט, זה פוגע.

      1. רועי , תסביר לי למה זה פוגע?
        מכבי קבוצה תחרותית , מסכים?
        אז היא הייתה צריכה לתת לגיא פניני לשחק על פני אינגלס כי גיא פניני ישראלי יהודי? או להחתים את ליאור אליהו (עם שכר דמיוני של 800 אלף דולר) רק בגלל שהוא נולד כאן והוא אוכל קובה סלק?
        בעיני כל הדיון על ישראלים במכבי הוא תירוץ ליכולת גרועה של השחקן הישראלי , שנה שעברה רוב הקבוצות בחרו בחוק הארבעה זרים ולא בחוק הרוסי כי רוב המאמנים לא האמינו שימצאו שני ישראלים טובים לקבוצה שלהם (ועוד בשכר נורמלי)

  2. לשם שינוי מסכים אתך מנחם לגבי תעודת הלידה שזה לא אמור להפריע בכדורסל מקצועני של היום אבל עובדה שזה מפריע ומוריד לפחות לי בחיבור עם הקבוצה וההזדהות איתה . הסקירה שלך רועי מצוינת לדעתי והעלית את הבעיות הבולטות של המכבים השנה. מאחל להם למרות כל זאת בהצלחה.

  3. כתבתי את זה בעבר ואני כותב את זה שוב, הבעיה של מכבי השנה ובשלהי השנה שעברה היא שדיויד בלאט איבד את זה והוא מאמן בלי חשק ובלי אמונה בסגל (מצרך אקוטי באימון). שזה ייפתר, מכבי תצא לדרך חדשה.

    1. נגמר 14 , רשמיי מן המשחק

      רייס לא מתאים לרמות של היורוליג
      אינגלס גניבת העונה , דגם משופר של צאק אידסון
      טיוס , טעון שיפור משמועתי
      הצבע פתוח לרווחה , גבוהים יריבים יחגגו על סופו בדקות שגיימס יהיה בחוץ בבעית עבירות
      בגלל קבוצות כמו הכוכב האדום, השלב הראשון של היורוליג בדיחה
      הישראלים במכבי מתחת לכל ביקורת
      בלאט טעה שלא נתן ללנדסברג 20-25 דקות מול קבוצה חלשה ביותר
      מי זה ג׳ייק כהן ? אחיין של איציק כהן ?

  4. לצערי הרב מיוגב אוחיון כבר לא תצמח הישועה. הוא לא יציב מספיק ואין לו את התשוקה והמנהיגות של גל מקל.
    אני עדיין מעריך שבלאט בונה על רייס כשחקן שיוביל את מכבי למקומות שהיא רוצה. למרות צריך לזכור שזו רק תחילת העונה, ולמכבי יש הרבה כוח אש עם אינגלס, היקמן, סמית ובלו, והיא יכולה גם ליצור הרכבים עם מיס מץ' ליריבה כך שיש גם צד חיובי למטבע.
    בכל עאופן מכבי אמורה להיות טובה יותר ועמוקה יותר מהעונה החולפת.
    בקשר לישראלים זה תהליך מתמשך שהחל לא מהיום. זה מתבטא ברמת הנבחרת וגם במכבי אבל זה קשור יותר להזדהות של הקהל מאשר לפטריוטיות

  5. היום היו פערים גדולים בין ההתקפה להגנה. בהתקפה נפתחה הנצרה, וכל מטאטה ירה, וכשמכבי קולעת 15 שלשות ו-99 נקודות בלתי אפשרי כמעט לנצח בנוקיה. מעבר לכך התיאום נראה משופר יותר ומכבי רצה בכל הזדמנות. סופו וג'יימס נתנו תפוקה יפה, ואינגלס הופך לרכש נהדר. הבעיה הייתה בצד ההגנתי כשמכבי לא הצליחה להתמודד עם הענק מריאנוביץ' שעשה ככל העולה על רוחו תחת הסל הצהוב. החדירות הייתה בלתי נסבלת והתיאום היה לקוי בסגירה לריבאונד. טיוס לא מוצא את מקומו ונראה אבוד, ומול קבוצה טובה יותר מכבי תתקשה הרבה יותר. המבחן הרציני מגיע כבר בשבוע הבא, ועם כל הדם הרע בין מכבי לקובאן + האקסים צפוי לנו משחק מעניין מאד.

  6. מכבי בהחלט לא עשתה הגנה, לכן היא לא הצליחה לשמור על ההפרש הגדול. בימי פארקר ושאראס העליזים מכבי היתה משמידה קבוצות, וכשהיא התחילה למעוך קבוצה ההפרש רק הלך וגדל.
    היום כשהיינו בעשרים ומשהוא הפרש, פשוט הרגשתי שזה עומד להצטמצם, בלאט השתגע מזה והתחיל להוציא כל שחקן נראה לו שהתחיל לזלזל, אבל זה לא עזר. אין את הקילר אינסטנקט שהיה אז.
    מה שהכי לא הבנתי זה למה בלאט משך את אינגלס כל כך הרבה זמן על המגרש? היה אפשר לשתף את לנדסברג ואת פניני כשהוא היה גמור, הוא חייב להכניס אותם לעניינים כמה שיותר מהר.

  7. כל עניין שנאת הזרים הוא לא במקום בעידן הנוכחי של גלובליזציה. אם בכדורגל האנגלי במנצ'סטר סיטי משחקים 11 שחקנים שאינם אנגלים אז זה בסדר שהשחקנים המובילים במכבי ת"א הם אינם ישראלים והישראלים המובילים ב-NBA…
    לגביי הבניה של מכבי ת"א אז באופן כללי אתה בכיוון רועי אבל אתה מפספס משהו מאוד חשוב, השחקן הכי חשוב במכבי ת"א זה סופו. סופו כשהוא בכושר אין שחקן ו/או קבוצה באירופה שיכולה לעצור אותו ובלי להתכוון ועם הרבה מזל מכבי הצליחה להקיף אותו בקלעי שלשות יוצאי דופן כמו בלו, אינגלס וסמית' בנוסף אוחיון הוכיח את יכולת הקליעה שלו אתמול. עם הרביעייה הזאת וסופו באמצע יהיה קשה מאוד לעצור את מכבי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט