הגיגים ליום ו'/הקוריוז

הגיג 1-פלייאוף 2020

אז יום ב' תחל החגיגה הגדולה וזו הולכת להיות חגיגה אדירה לדעתי. יש טעם לפגם כמו שציין דקסטר בכך שניאלץ לסבול את הנטס והמג'יק במקום הסאנס והספרס (כן יודע שממפיס סיימו לפניהם אבל ממפיס בגירסתה הנוכחית חוטפת סוויפ סטייל מג'יק ונטס אבל תחשבו איזה סידרה יכלה להיות באקס-ספרס וראפס-סאנס). מתי יתעוררו שם בהנהלת הליגה ויבטלו את הקונפרנסים (לפחות עשור כי אם בקורונה עכשיו לא ביטלו אז זה לא יקרה בקרוב)?

נעבור בקצרה על הסדרות

באקס-מג'יק

4- 0

ראפס-נטס

4- 0

בוסטון- פילי

הסידרה היחידה שמעניינת בסיבוב ה-1 של המזרח על הנייר. ישנם הסוברים כי פילי ללא סימונס עלולה להתפוצץ ולהקשות על הלפריקונים ואף להדיחם (ביולוג ימי אחד שפוחד מעין רעה והאשך שלצידו ואחד שתמיד בוטח בתהליך) ויש הסוברים כי הם ינוגבו (כותב טור זה ועוד כמה אוהדי פילי שיודעים כי מה שהיה הוא שיהיה וברט בראון אחד מאמננו).

אני לא רואה משהו דרמטי שישתנה בפילי, לא רואה פתאום פיק אנד רול, לא רואה את האריס מפסיק להיות עגל (לאחרונה נוספו הרבה עגלים בהופס, אייטון, לונזו וכו', למי שלא יודע הכוונה בעגל זה אחד שנראה נחמד ותמים ללא שום שאיפות ורצון אפשרי להראות דומיננטיות של זכרי אלפא על היריבים, כאלו שהמילה חשק וסווג לא קיימת במילון שלהם), לא רואה את אמביד טוחן בצבע כל הסידרה את גמדי הסלטיקס ומוציא שריקות אוויר מתייס.

עם מאמן סביר פילי אפילו בהרכב הנוכחי אמורה לדלג מעל הסלטיקס אבל הסלטיקס יחגגו, אני צופה סידרה גדולה דווקא לג'יילן בראון וסמארט, גם קמבה יגיע ולא יראה כמו שהוא נראה עד כה. צופה סידרה יותר קשה לטייטום.

מה פילי צריכה לעשות? להכתיב משחק איטי עם הרבה פיק אנד רול, הרבה אמביד בצבע, לתת הרבה דקות לברקס שיודע לשים נק ולשמור 100%

מה בוסטון צריכה לעשות? לסמוך על ברט בראון.

הסלטיקס בג'נטלמן סוויפ (ובטח לאמביד גם תהיה איזה "פציעה" בסידרה)

מיאמי- אינדי

סידרה שכביכול נראית שקולה אבל לא באמת כוחות. ההיט יטחנו את הפייסרס האנמים שינסו מצידם לתת 100% אבל חוסר הכשרון שלהם יכריע לרעתם. אני צופה התפוצצות של ההיט מקו ה-3. להיט יש יתרון בכל עמדה.

4- 2 להיט

קליפרס- מאבס

רחמיי על דונצ'יץ' שזו הסדרת פלייאוף הראשונה שלו. כל העונה ירדו על הקליפרס, לא התאמצו, נחו, עשו את המינימום, החמישייה האמיתית בקושי שיחקה יחד, הארל יכנס לחימום לסידרה הזאת אחרי שלא שיחק כמעט חצי שנה אז לדעתי הם יבואו כאילו נורו מלוע של תותח. כולם בריאים וכולם ישחקו ונגמרו המשחקים ומי שירגיש זאת על בשרו יהיה הסלובני שעלול לעבור את חוויות קוקוץ' 92. יחד איתו הלטבי הקלסטרופוב שנמצא בכושר טוב עלול להיבהל מהשאגות של הארל.

הגנת המאבס דוגלת בשיטת "קליר פאת'" וזה לא משהו שיאט את קאווי, ג'ורג' והחברים.

הקליפרס היא לא קבוצה שדורסת או בעלת קליעה אבסולטית ולכן המשחקים יראו יותר צמודים חלקם ואני מאמין שלוקה ופורזי יתפסו משחק 1 טוב מחוץ לקשת שהזריקות יצללו ולכן הקליפרס ב-5 משחקים.

דנבר- יוטה

יוטה היא הקבוצה הכי חלשה בפלייאוף המערבי, חוץ ממיצ'ל אין שם כלום, החסרון של בויאן זועק והם למעשה כבר די הגיעו לשיאם בשנים האחרונות וזה התקרה שלהם. בניגוד אליהם דנבר נראית לפני השיא, עמוקה, מגוונת, מאומנת ואין סידרה נוחה יותר שהם יכלו לייחל לה.

סוויפ ג'נטלמני לג'וקר.

יוסטון-OKC

הסידרה של הסיבוב ה-1 בפלייאוף הזה. הגורל לא יכל לסדר משהו טוב יותר. כריס פול עם כל הטריקים והשטיקים מול הארדן עם כל הטריקים והשטיקים. ראס מול הקבוצה בה גדל. השאלה כאן מה מצבו הבריאותי של ראס, האם ישחק בסידרה, כמה ישחק ובאיזה כושר יהיה.

סטיבן אדמס לדעתי יחגוג בריב' התקפה ואני צופה סידרה קשה ומותחת עם או בלי ראס. לדעתי גם בלי ראס ג'יימס הארדן מספיק טוב לנצח את OKC לבדו.

יוסטון ב-7 משחקים

לייקרס-פורטלנד

חכו בסבלנות לפריוויו שלי.

הגיג 2- יוטה לאן?

אני כבר הרבה זמן אומר שהקבוצה הזאת לא תגיע לכלום, תקרת הזכוכית שלה ברור לכל, עם כל הכבוד לכל מיני אינגלס וגובר ההגנתי במערב הכשרון מדבר וליוטה יש מעט מידי ממנו. קונלי נראה מעבר לשיא ו/או לא השתלב כמצופה, אינגלס יכול לנפוש באוסטרליה וגובר זה גובר, יתן לך הגנת צבע וזהו.

עושה רושם שהקבוצה גם די מיצתה את עצמה והשמועות על יחסים בינאישיים רעועים לא בדיוק מוסיף. טרייד על גובר היה צריך להיעשות מזמן והם חייבים לחשוב יצירתי כי בקצב הזה דונובן מיצ'ל גם יגיד להם להתראות. הם צריכים להביא קלעים סביב מיצל ולהפוך אותו לסוג של רכז (אני חושב שיש לו את היכולת). שחקן כמו באדי הילד יכול להוסיף שם הרבה. הקבוצה צריכה לרוץ ולשחק מהר יותר.

עם המערב המתחזק והמשתבח בעונה הבאה הכיוון של יוטה לא נראה טוב והם יהיו בהחלט מהקבוצות שימצאו בסכנת פלייאוף.

הגיג 3- מה צריכים לעשות ההוקס דה פקטו לעונה הקרובה

הגיע הזמן לדבר תכלס ולא סחור סחור. כוכבי על לא יגיעו להוקס. זו קבוצה שצריכה לפרוץ חזק בעונה הקרובה. הם חייבים ללכת בכל הכוח על בראדלי ביל (נותן אפילו את קולינס עליו) כי הוא צעיר, בשיא ולא יהיו הרבה הזדמנויות להוקס להשיג אולסטאר. יאנג וביל זה כוח אש שבמזרח יהיה מאד קשה להתמודד מולו, סוג של ליליארד ומקולום, זה לבד יקפיץ את ההוקס כמה דרגות. אם איכשהו הניסוי עם ביל יכשל יהיה קל מאד להטריד כוכב בשיאו וצעיר עם חוזה ל-3 שנים תמורת חוזים נגמרים או שחקנים משלימים טובים אחרים. אולם במציאות סביר להניח שסולחה לא תהיה בין יאנג לביל ושחקנים זוכרים היטב את האמירות ולכן סביר להניח שהם יבואו לתת אחד לשני בראש במקום.

ריאלית אופציה ב' קלה יותר להשגה והיא באדי הילד שאותו אפשר להשיג להערכתי די בקלות מהקינגס וישלים ספלאש נהדר וזול יותר. הילד הוא שחקן שאני מאד תופס ממנו ונמצא במערכת שמוציאה את המינימום ממנו. נכון הגנת הקו האחורי תהיה אוויר אבל "נגרים משלימים" אפשר למצוא בכמויות בליגה ויש לא מעט כאלו, כמו כן תמיד ניתן לאסוף אותם באופן דינמי. בסופו של דבר זו הקליעה בהתקפה של טריי והילד שיריבות יתקשו להתמודד איתה.

החתמה של בארטנס על חוזה קצר היא גם רעיון טוב כי להוקס יש הרבה מאד כסף לתת והם זקוקים לקלעי 3. הבעיה היותר גדולה שם זה הספסל שמתחת לרמת יורוקאפ. שם הם צריכים להחתים לוחמים ותיקים וזולים, כל מיני קראודרים ודומיהם שיתנו ניסיון, הגנה והאסל.

אני בניגוד להרבה אולי חושב שעונה נחמדה תהיה רק אם ההוקס יעשו מקום 6 ומעלה (כי מקומות 7-8 במזרח זה עדיין ליגה ב') ועליהם לשאוף ליותר כמה שיותר מהר, אין טעם לחכות למקרה שיקרה אם אפשר במקרה כמו שאומר גידי גוב.

הגיג 4- קלוריות ריקות

עלה דיון באחד הפוסטים על הגדרת שחקנים כקלוריות ריקות, חוקי או לא חוקי? בעוד על אמביד ועל ציון אי אפשר לומר שהם קלוריות ריקות (להיפך מפוצצי קלוריות) ישנם שחקנים הזוכים לתואר קלוריות ריקות. הכוונה לשחקנים מוכשרים המתיימרים להיות כוכבים ומשחקים בקבוצות גרועות.

ישנה את אסכולת "האשך" הסוברת כי הקלוריה הריקה היא זאת שהופכת את הקבוצה לגרועה ומוצא סימוכין עפ"י מבחן האשך. מן הצד השני ישנה אסכולת "התותח" שסוברת שהקבוצה פשוט גרועה וזה לא אשמת הקלוריה ומוצא לכך סימוכין בדפי הסטט המתקדמים של מוסד הטכניון-נשר.

אסכולת "הקוריוז" היא שונה משניהם ודוגלת במבחן העין. דוק לס קורא לזה "אאורה" אין לזה הסבר או הוכחה מדעית והדבר לא קביל במוסד הטכניון/נשר אלא אתה פשוט רואה את זה, זה שם ואתה יודע שאתה צופה במשהו מיוחד.

הקוריוז למשל רואה בטריי ולוקה לפחות MVP עתידי ואילו בטאונס שייתכן שיעיל מהם הוא רואה מס 3 בקבוצה אלופה ואם נהיה ממש אופטימים מס 2 (לא באמת) או חלק מקבוצת כוכבים למשל בבוסטון כזה אבל שם הוא לא יקלע בצרורות.

אז איזה קלוריה/אסכולה אתם אוהבים?

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה שמעון. הזדמנות טובה לכתוב שאנחנו מתכננים פריוויו מקיף יותר לכל אחת מהסדרות בימים הקרובים. אני לא חושב שאטלנטה צריכה את באדי הילד אלא להמשיך עם החמישייה הקיימת ואולי להביא שחקן יותר ותיק לאחת מעמדות הפורוורד, כי הבעיה שלהם היא לא התקפה אלא הגנה. אולי השילוב של קפלה (מעשית רכש חדש) וקולינס יעזור להם.

  2. עבורי מיאמי – אינדיאנה היא הסידרה המרתקת ביותר. יוסטון ו-OKC זאת גם סידרה שנוצרה בגן העדן. ולבלייזרס יש את המספר של הלייקרס. חכו מוראו.

  3. שמעון מצויין, יאנג בעונה השנייה בליגה תן לילד זמן , טאונס בעונה החמישית אפס השגים קבוצתיים מופיע ליד לווין כתמונה במושג קלוריות ריקות במילון,
    בכללי הגישה של מוסד שב״ר בניתוח שחקנים היא גישה שבשפה המקצועית נקראת Bottom Up. כלומר, צופים בהמון משחקים , ואז מסתכלים ובוחנים את הסטטיסטיקות. חווים את המשחק דרך העין האנושית, קולטים בה את הניואנסים של השחקנים ואז מחברים לזה את המספרים.
    .
    זה אחת הסיבות שקלטנו מהר מאוד שקארל אנטוני טאונס לא קלוריות ריקות ולא קרוב לסופרסטאר למרות שהמספרים לא אומרים את זה בצורה לאחד משמעית, שבן סימונס נגר שלא יפתח קליעה , ולונזו בול פלופ מארץ הפלופים, שהארדן מגן נוראי למרות הסטטיסטיקה ההגנתית…
    .

  4. שמעון,אתה מתעלה על עצמך.הגיגים מעולים.לגבי הסיבוב הראשון אני חלוק עליך רק לגבי יוסטון.אני חושב שאם ראס בחוץ לכל הסדרה,OKC תיקח.אם לחלק מהסדרה,זה שקול.אם ראס זמין,יוסטון עדיפה.לגבי יוטה,לא בטוח שהם גמרו את הסיפור.לדעתי,ינסו עוד עונה עם הצוות הזה פחות או יותר,ואם לא ילך ינסו להבנות מחדש סביב מיצ'ל.אל תשכח שהוא פחות או יותר כבול אליהם לעוד כמה שנים.
    לגבי ענין הקלוריות,אני משתדל לא למהר לשפוט שחקנים על סמך הייפ ו/או שנים ראשונות.אני חושב שלסכם קריירה צריך לעשות לקראת הסיום ולא לקראת ההתחלה.יש שחקני על שמגיעים לליגה בשלים לגמרי ומצליחים כבר בגיל צעיר לסחוב קבוצות להישגים.אבל רוב השחקנים עוברים איזו תקופת הסתגלות עד שמבשילים.התקופה הזו היא בדרך כלל 3-5 שנים,ורק אז אפשר לדעת באמת אם מדובר בשחקן פרנצ'ייז,או 1A, וכולי.כך שלגבי קאט ולונזו הייתי מחכה קצת.

  5. הנטס ימררו לרפטורס את החיים.
    .
    כנ"ל אינדיאנה למיאמי.
    .
    מסכים אתך לגבי יוטה. קונלי פגר מת שיקבל 35 מיליון. הם יכולים לנסות להעביר אותו לאטלנטה. שלנק שמחוייב רק ל 60 מיליון יקבל מבול של טלפונים. כל ה GMים ינסו לפרוק אצלו חוזי מקס גרועים. היתרון של יוטה שבחוזה של קונלי נשארה רק שנה אחת.
    .
    אטלנטה יכולה לשבור את השוק על האריס מנטס (תתחרה עליו עם ניקס) ועל ברטנס. לה זה שווה. הראשון יספק גם מנהיגות ובגרות. השני אולי טוב יותר אבל צעיר וזר.

  6. תודה שמעון.
    אני לא חושב שפילי יעברו, אבל יעשו לבוסטון חיים הרבה יותר קשים מאשר אם סימונס היה משחק.
    4-3 או 4-2 קשה.
    יוסטון לא עוברים את אוק'. כריס פול הולך לשרוף אותם ויוסטון זרים לכדורסל.
    קלוריות ריקות אצלי זה שחקן שמתרכז יותר מדי בנקודות שלו על חשבון טובת הקבוצה.
    שחקן כזה למעשה לא ימקסם את יכולות חבריו וקבוצתו תהיה גרועה יותר ממה שהיא יכולה, בעוד הוא מעמיד סטט' מרשים בטור הנקודות.
    הכי גרוע במקרה שהקלוריה הריקה משחקת בעמדת הרכז, כמו שהולך ונהיה נפוץ.
    דוגמא קלאסית – טריי יאנג.

    1. כן. לכן כאשר הוא יורד לנוח הרייטינג ההתקפי של
      ההוקס יורד ב15.5 נקודות. כי אלכס לן ברונו פרננדו ג'ברי פרקר קאם רדיש דיאנדרה האנטר קווין הורטר ואף ג'ון קולינס פירקו כל קבוצה אם כשהוא היה פצוע ולא שיחק ולכן הם במאזן 5-2 שלילי במשחקים הללו (אה ואחד מהם היה ניצחון מרשים על הקליפרס בלי קוואי ג'ורג' בברלי ולו וויליאמס) סך העל מאוד מאוד הגיוני מה שאתה אומר. וזה גם כל כך ברור שאפילו לא צריך לראות משחקים בשביל לדעת שזה ככה.

  7. אני די מכור לקלוריות ריקות בכללי ומנסה להתמודד שנים רבות אז אני לא מרגיש שאני יכול לענות על זה בכלל…
    בורקס
    🙂

  8. חמסה חמסה חמסה
    פלפל שום וביצה קשה נגד העין הרעה.
    יופי של פוסט, הכי אהבתי את מבחן העין העיוורת שלך 🙂
    בעניין הקלוריות הריקות…
    תאכלו יותר פירות וירקות ופחות לחם וגלוטן, והכל יהיה בסדר.
    בוסטון פילי תהיה סדרה קשה בגלל המאצ-אפ אמביד והורפורד. להאשים את בראון אחרי שעף מול קליעה מזליקית של הסייבורג? זה חוסר מזל!
    לא חושב שהוא מאמן מעולה אבל הוא לא כל כך רע כמו שאתה עושה ממנו.
    רק מקווה שאף אחד בסלטיקס לא ייפצע ביןעם יעברו או לא יעברו לשלב הבא.
    הייתי מחכה קצת עם ההחתמה של סטיבנס, לפחות שלב אחד בפליאוף!
    דנוור? אני מקווה שאם ראס לא יהיה בגמר אז לפחות הגאון. הנאה גדולה לראות איך שחקן לא אתלטי עושה ביצ'פר לכל אתלטי העל באן בי איי. הוא לא לארי בירד אבל אולי יהיה הסגן שלו בסיום הקריירה. נחייה ונראה?

  9. מצויין שמעון, אחלה הגיגים.
    אוק׳ יוסטון זה אסון. יכול ללכת לכל כיוון.
    בוסטון פילי כנ״ל. משהו בבוסטון נראה לא יציב. פילי לא צפוייה.
    לגבי קלוריות ריקות – נושא מעניין ומורכב. אם יאנג איננו כזה, ההוקס חייבים בשנה הבאה להכנס לפלייאוף. בטח במזרח.

  10. שמעון רק נזכיר את הכישלון הקולוסאלי של מבחן העין שלך " לא בושה להיןת גלינרי". (ואז תענה כרגיל " כולם טועים" רק שאף אחד לא עושה טעויות בקצב שלך מצד אחד ומדבר בכזה ביטחון מצד שני) הילד זה. פיתרון שלך להוקס? לא שאני חושב שבאדי שחקן רע אבל איזה ערך מוסף הוא מביא? להחתים על חוזים קצרי טווח? הרי בתור מי שמתעלה על רוב הgm של הליגה שבכלל מונו בקומבינה אתה אמור לדעת שדווקא עכשיו ההוקס צריכים לנצל את זה שאין להם כמעט מחוייביות ולהחתים שחקנים לטווח ארוך כי אוטוטו הם יצטרכו להתחיל לשלם לקולינס וליאנג.
    .
    מה שבאמת קבוצות הריבליד צריכות לקוות זה שתהיה תאונה מצערת ליוסטון ופילי, לקוות שיחליטו שמכוניות היוקרה הללו מחורבנות והבעלים שלהם ימכור אותם לחלקי חילוף. (נגיד קובינקטון, האריס או ריצ'רדסון שיגיעו בטרייד)

    1. דווקא מבחן העין ניגב את מבחן הסטט ברוב המוחלט של המקרים רוצה שנעשה השוואות? זה יהיה ממש לא נעים..
      אנשי הסטט גם נחרצים לעיתים רחוקות למנוע "טעויות" ובעצם לא אומרים כלום אלא רק בדיעבד אחרת הניגוב היה אף יותר גדול…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט