אירועי דיומא – 15.08.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

היום – גמר אליפות העולם בסנוקר ומירוץ איל לומבארדיה.

כדורגל:

ליגת האלופות / דור בלוך

22:00 מנצ'סטר סיטי – אולימפיק ליון ספורט 5: רבע הגמר האחרון של ליגת האלופות יפגיש את מנצ'סטר סיטי, פפ והכסף הגדול של השייחים עם אולימפיק ליון, עם הכשרונות הגדולים שלה שהדיחה את יובנטוס ומנעה דו קרב חלומי מבחינתה של אופ"א. במוקד מבחינתי נמצא קווין דה בריינה, זינדין זידאן של העידן שלנו, השחקן שמשפיע הכי הרבה על מה שקורה על הדשא, מבלי בהכרח להיות מעורב בשערים עצמם.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות העולם – הגמר:

15:30, 21:30: רוני אוסליבן-קיירן ווילסון (יורוספורט 1)

וואו. פשוט וואו. אין דרך אחרת לתאר את היום המסיים של שני חצאי הגמר אתמול, אחד הימים הדרמטיים ביותר שנראו אי פעם באליפות. ונתחיל בחצי הגמר הראשון שהסתיים, זה שבין קיירן ווילסון לאנתוני מקגיל. השניים נפגשו לסשן מסיים עם ווילסון ביתרון של שני פריימים בתחילתו. מקגיל הצליח בעיקשות להיצמד ללוחם, ואף לעלות ליתרון של פריים במרחק של אחד מניצחון. אלא שהלוחם הצליח לכפות פריים מכריע. תקצר היריעה מלתאר את השתלשלות העניינים בפריים הזה, שהיה אחד הארוכים, הדרמטיים והפסיכיים הזכורים באליפות. נספר רק שבסופו הצליח ווילסון לנצח ולעלות לגמר. המשחק השני, בין רוני אוסליבן למארק סלבי, ייכנס ודאי לצמרת הקרבות הקלאסיים בין שני ענקי הסנוקר האלה. הסשן הראשון השאיר את המשחק בסטטוס קוו של היתרון שאיתו הגיע סלבי. סשן הלילה הראה את רוקט רוני משווה את העניינים, רק כדי שהג'סטר יברח לו שוב ליתרון של שני פריימים ולמרחק של פריים אחד מהגמר. רוקט רוני הצליח לנצח את שני הבאים ולכפות פריים מכריע. ברייק שלו שכמעט סיים את הפריים לטובתו, ואח"כ ברייק נגדי של סלבי שהיה עושה אותו דבר, הסתיימו בקרב מכות הגנה איכותי, שבו רוקט רוני יצא עם ידו על העליונה, ועם העלייה לגמר. חבל רק שהקהל היחיד לשני המשחקים האלו היה באולפן ובבתים.

משחק הגמר יפגיש את רוני אוסליבן עם קיירן ווילסון (היום ומחר, ארבעה סשנים בפורמט הטוב מ-35). את רוקט רוני כמובן אין צורך להציג – כנראה גדול השחקנים בכל הזמנים, וודאי המהנה והצבעוני מכולם, שניצחון שלו יעניק לו את התואר העולמי השישי בקריירה הארוכה שלו. ליריב ווילסון זוהי הפעם הראשונה שבה הוא מגיע לגמר, לאחר עונה בה לא זכה באף תואר (לרוני יש אחד). על הנייר, יש כמה סיבות מדוע רוקט רוני יזכה בתואר השישי שלו: מלבד הניסיון העודף והכישרון המוכח, שלא נראה שנפגע על סף גיל 45, הוא מגיע לאליפות במוד רגוע במיוחד, כזה שאיפשר לו לזכות במשחקים למרות פיגורים משמעותיים במהלכם. גם היריבים מולם ניצב במהלך האליפות עדיפים בהרבה מאלו אותם פגש ווילסון – כשמלבד ג׳אד טראמפ, שהגיע לאליפות במצב פגיע במיוחד, כל האחרים הגיעו לאליפות כבלתי מדורגים (והראשון אף לא התייצב למשחק הפתיחה). עדיין, לא כדאי כלל וכלל לזלזל בסיכוייו של ווילסון לזכות בתואר העולמי הראשון שלו. לא בכדי הוא מכונה "הלוחם", זאת עקב האופי הנחוש והבלתי מתפשר שלו. מדובר למעשה בגרסה מרוככת של מארק סלבי, בעל סנוקר מחושב עם ניצוצות התקפיים, שבמשך זמן רב נחשב ע"י מומחי הענף כחומר של אלוף עולם. היום ומחר נראה עד כמה זה נכון. לא להחמיץ.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

הגראנד פרי הספרדי – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במסלול בברצלונה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:10.

אופניים:

מירוץ איל לומבארדיה / דוד "פאקו" סעדה

שבוע לאחר המונומנט הראשון של העונה (מילאנו סן רמו, בו זכה וואוט ואן ארט בסיום מרתק), אנו מקבלים את המונומנט השני – מירוץ איל לומבארדיה. זהו מירוץ שבד"כ מבשר את סיום עונת הרכיבה בתקופת הסתיו, ולכן מכונה גם "מירוץ העלים הנושרים". הרבה עלים נושרים אין באמצע אוגוסט, אבל זוהי כנראה עוד אחת מהתוצאות של תקופת החזרה מפגרת הקורונה. זהו מירוץ של 231 ק"מ, הנערך בין הערים ברגאמו וקומו (נק' ההתחלה והסיום מתחלפות לאורך השנים, בשנים האחרונות זה מתחיל בברגאמו ומסתיים בקומו). המירוץ כולל כמה קטעי טיפוס קשים במיוחד, בעיקר לקראת סופו. במיוחד מדובר על הקירות של הסורמאנו והצ'יביליו, האחרון קצר בשיפוע ממוצע אכזרי של 10 אחוזים. בסיום המירוץ על רקע הנופים הציוריים של אגם קומו, נוכל מן הסתם לראות רק מספר קטן של מטפסים. העובדה שרבים ממטפסי הצמרת של הענף נמצאים במירוץ דופינה המקביל (עוד אנומליה של התקופה) תביא לכאן מספר נמוך של אלו יחסית למהדורות הקודמות של המירוץ. עדיין, אלו שכן יגיעו מבטיחים לנו מירוץ מרתק כתמיד. השם החם והמסקרן ביותר מבין אלו שיגיעו לכאן הוא רמקו אוונפול. הסנסציה הבלגית הצעירה של קוויק סטפ כבר אוחז בארבעה נצחונות מתוך ארבעה מירוצים בעונה הנוכחית, חלקם בסגנון המזוהה איתו של תקיפת סולו ארוכה עד לניצחון. מולו יתייצב הדני יאקוב פוגלסאנג, אחד שניהל קרבות מרים עם רוכבי קוויק סטפ בעונה הקודמת, עד שזכה למונומנט הראשון שלו בליאז'. עוד נראה כאן אחד שזכה פעמיים במונומנט הנוכחי – וינצ'נזו ניבאלי, וגם את זוכה הג'ירו בשנה שעברה, ריצ'רד קאראפאז. שמות מוכרים נוספים שנראה כאן הם ראפאל מייקה, פאביו ארו, וילקו קלדרמן, מייקל מתיוס, גג׳ורג׳ בנט, מייקל וודס, טים וולנס ומתיו ואן דר פול. שידור ביורוספורט 2 ב-17:50.

קריטריום הדופינה – קטע 4:

קטע 3 ראה את דויד פורמולו תוקף בריחה של 9 (שכללה גם את גיא ניב מ-ISN) על הקול דה מדלן ומצליח לשמור מרחק גם מהפלוטון עד לסיום ולקחת ניצחון סולו מרשים. יומבו ויסמה ששלטו בפלוטון לאורך כל הדרך הכתיבו קצב שלא נתן לאף אחד לברוח למעט התקפה קטנה של ריגוברטו אוראן. זה איפשר לרוגליץ' להאיץ בקלילות לקראת הסיום ולגנוב את שניות הבונוס למקום השני. הוא כעת מקדים את פינו ב-14 שניות ואת בוכמן ב-20 בדירוג הכללי, כשקטעי ההרים הקשים מאחורינו.

קטע 4 יהיה עוד יום מפרך בהרים כשהפלוטון יעבור שני טיפוסים מדרגה 1 בתחילתו ועוד 4 בהמשך. הקשה בהם יהיה המונט ביזאן – טיפוס HC של 12.7 ק"מ בשיפוע ממוצע של 7.7%. למרות זאת הסיום אמור להיות פחות מאתגר, כאשר השיפועים יהיו מתונים בהרבה, מה שאמור לאפשר ליומבו ויסמה ופרימוש רוגליץ' להמשיך ולנהל את הדבוקה כרצונם. ובהחלט יש סיכוי טוב לעוד ניצחון מהבריחה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. סיטי יעבדו הערב חזק מול ליון שיבואו מוכנים אחרי הטרגדיה של בארסה.
    חייב מילה על ניימאר – הוא עשה 30 דריבלים ולא הפסיק לעבוד ובעיקר להאמין מול אטאלנטה. הוא גם זה שאחראי על הרמונטדה ההיא (1:6), גם שם לא הפסיק להאמין. השנה יחזור לגמר, ווינר גדול.
    בארסה בזבזה למסי 5 שנים בפריים השני שלו (הראשון עם צ׳אבי ואינייסטה). פושעים. קבוצה זקנה בלי הגנה שכבר 4 שנים חוטפת צרורות באלופות.
    בכלל, זה אומר דרשני על הליגה הספרדית. ריאל ובארסה עפות בשמינית וברבע. העתיד בגרמניה ואנגליה. כדורגל צעיר חזק ומהיר.

    1. זה היה צפוי כתבתי על משחק ההגנה הלא קיימת של ברצלונה בטח במשחק המעבר סלטה ויגו קבוצה תחתי פירקה את ההגנה הזאת בקלות אז קבוצה דורסנית כמו באירן לא היה להם צ’אנס.
      .
      דוק רזי תזכור את המילים שלי סיטי הולכת לנצח את באירן הפרש של שני שערים זה לא בארסה .לדעתי האלופה השנה תבוא לצרפתים בדו קרב של השיחים

      1. ברוכנו
        לגמרי מסכים שהסיטי זה עולם אחר אבל אתה זילזלת בבגין… היה צליל זלזול!
        המשחק לדעתי יהיה דיי שקול ולכל קבוצה יהיו את ההזדמנויות שלה.
        לבאיירן ההתקפה והקישור הכי טובים השנה בבונדס וגם באלופות, לגבי ההגנה, הנרטיב שלי מוכר לזרא, שם צריך איזה בעל בית אמיתי כמו וואן-דייק בשביל שבאיירן יהיו מבעיתים. הבעיה בהגנה וזה ידוע כבר כמה שנים. הסיטי אולי חזקה מבאיירן בהגנה אבל ההתקפה היא זו שסוגרת משחקים…. בדרך כלל.

        1. אני חושב שגם ההתקפה של סיטי חזקה יותר מזאת של באירן, טעויות כמו שעשו אתמול מול סיטי והמשחק ייגמר מהר מאוד, באירן קבוצה מדהימה אבל לדעתי סיטי הקבוצה הטובה בעולם כיום

        2. שניכם צודקים, רזי טיפה יותר. ברוך צודק לגבי סיטי – כל שחקן שם זה טופגאן, בכל עמדה (למעט ווקר וקומפני אבל גם הם נתנו תמורה וקומפני כבר בחוץ). אבל באיירן משחקת כל כך חזק, מהר, נכון ו-קדימה שכל התקפה שלה זה גול בפוטנציה. יש לשחקנים שם המון ניסיון, תראו את הגול ה-7 של קוטוניו – מולר נתן לו כדור של ניסיון. רזי צודק – ההגנה חלשה כי אין בלמים! אלבה זה סתימת חור, הוא בכלל מגן, ובואטנג בגיל שלי 😀 שזה לברון וברוני ביחד… (פלוס מינוס 😀😀😀)

            1. איפה שימון שיצחיק אותנו עוד קצת.

  2. מה אתם אומרים על הליגה הספרדית? בארסה הזקנה הזאת כמעט לקחה אליפות וריאל עפו בשמינית. לדעתי גרמניה ואנגליה זה העתיד

      1. אההה, אם גרמניה זה רק באיירן, אז כן.
        אגב אני מחזיק את כל האצבעות ברגליים ובידיים לליון הקטנה שתעקוץ את הסיטי 1:0 קטן במתפרצת ואחר כך תעשה בונקר עם בריקדות ובקבוקי תבערה וככה "תגנוב" ניצחון.
        לא ריאלי אבל ווישפולי

    1. אור, תודה על הקישור לצפייה שצרפת אתמול. ראיתי מאוחר, אז פשוט עקבתי אחרי התוצאות וצפיתי מאוחר יותר ביוטיוב

      בדיעבד, אפשר לומר כי צ'פטגיי המשיך מהיכן שהפסיק. בפברואר, כחודש טרם התפרצות המשבר והפסקת הפעילות, האוגנדי בן ה-23 קבע שיא עולם בריצה לחמישה ק"מ בכביש בתוצאה נפלאה של 12:51. התחרות נערכה אף היא במונאקו.

      אמש, הוא שמר על קצב קבוע של כשישים שניות להקפה, בעזרתם של מכתיבי הקצב והשימוש החדש בקרן לייזר שמסייעת אף היא בשמירה על הקצב המתוכנן, ובשני הסיבובים האחרונים אף האיץ ורץ כ-59 שניות בכל אחד מהם.
      תוצאתו, 12:35.36, מהווה שיפור של כשתי שניות לשיאו של קנניסה בקלה האתיופי (12:37.35), מגדולי הספורטאים בכל הזמנים, שעמד על כנו כשש עשרה שנה.

      מלבד תוצאתו המרשימה של צ'פטגיי, נרשמו תוצאות נהדרות נוספות במפגש האיכותי במונאקו.
      ריצת ה-1,500 לגברים היתה ברמה גבוהה מאוד. טימותי צ'רויוט הקנייתי, אלוף העולם במקצוע, קבע תוצאה נפלאה של 3:28.45. מיד אחריו הגיע יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי עם שיא אישי ושיא יבשתי של 3:28.68. גם ג'ק וייטמן הבריטי, שסיים במקום השלישי, קבע שיא אישי עם ירידה יוקרתית מאוד מגבול ה-3:30 (3:29.47).

      ארמנד דופלנטיס, שיאן העולם בקפיצה במוט, עבר שישה מטרים בדיוק, תוצאה המעידה על כושרו המעולה.

      נואה ליילס ניצח במאתיים המטר בתוצאה איכותית ביותר של 19.76 והקדים את אחיו, ג'וזפוס, שקבע 20.30.

      דונובן ברזייר האמריקאי, אלוף העולם בשמונה מאות מטר, ניצח בתחרות וקבע אף הוא תוצאה מעולה של 1:43.15, כשהוא מקדים בשמונה מאיות בלבד את בן ארצו, ברייס הופל, כשעבור האחרון מדובר בשיא אישי.

      התוצאה הבולטת ביותר בתחרות הנשים היתה שייכת להלן אובירי הקנייתית, שניצחה בריצה ל-5,000 מטר וקבעה תוצאה פנטסטית של 14:22.12 (כארבע שניות איטית יותר משיאה האישי) והקדימה בארבע שניות את גידיי לטסינבט האתיופית.

      מעיון בתוצאות, עולה כי מרבית התוצאות של האתלטים מהווים את תוצאות השנה שלהם במקצועות השונים. הדבר מיוחס כמובן לדחיית העונה בעקבות משבר הקורונה.

      לתוצאות המלאות:
      https://monaco.diamondleague.com/en/programme-resultats-monaco-en/#baseFrame#__athSchedule#ScheduleInit#Monaco2020_CURRENTEVENT_JSON

  3. לני קאמנה לוקח ניצחון מרשים מהבריחה בדופינה. אחן דינוי בדירוג הכללי כשיומבו ממשיכים להשליט טרור על הפלוטון.

  4. בלומברדיה 50 ק"מ לסיום החבורה המובילה כוללת את פוגלסנג עם עוד רוכב מהקבוצה יחד עם אוונפול, בנט והשלישיה החזקה של טרק: ניבאלי, מולמה, וצ'יקון

  5. בנט ופוגלסנג תוקפים 20 ק"מ לסיום.
    אוונפול נראה במצב לא מזהיר אחרי ההתרסקות מגובה רב אבל הדיווחים הם שהוא בהכרה.

  6. רוקט רוני ממשיך לגנוב לווילסון פריימים. עכשיו 7:2 לטובתו, וווילסון יצטרך מהר מאד לסובב את ההגה, או שזה ייגמר רע מאד מבחינתו.

  7. טוב אז קשה מאד לסכם סופ"ש שכזה
    נעשה זאת בקצרה ובהודעה הבאה ננסה להתייחס לחצי הגמר והגמר .
    מינכן -ברצלונה 2-8
    תוצאה היסטורית ובלתי נתפסת
    הפעם האחרונה שהיו יותר שערים במפגש כפול !!! בשלב הייתה בשנת 2015 אז אותה מינכן מחקה פיגור 3-1 בפורטו ל 1-6 ביתי ול 4-7 בסיכום ששתי המשחקים

    הפעם האחרונה שבו קבוצה הגיעה ל 8 שערים במפגש כפול הייתה ברבע גמר 2012 אז ריאל ניצחה 2-8 בסיכום את אפועל ניקוסיה לאחר 0-3 ו 2-5

    אשר למשחק בודד הפעם האחרונה שקבוצה הביסה בהפרש הזה הייתה בשנת 2007 אז היונייטד הביסה את רומא 1-7 (והפסידה במשחק הנוסף 2-1 )
    הפעם היחידה שקבוצה כבשה שמינייה במפגש בודד הייתה בשנת 1958 עת ריאל הביסה את סביליה בשלב 0-8 וזו הייתה גם הפעם היחידה שבו קבוצה הובסה ביותר שערים בשלב במפגש אחד מאשר ברצלונה אתמול (הגומלין אגב הסתיים ב
    2-2 )

    אשר למשחק ליון -סיטי
    עוד הפתעה גדולה מאד מצד אחד ואכזבה גדולה בסיטי שלא מצליחה לעבור את מחסום הרבע ובדרך כלל מודחת מול קבוצות פחות טובות ממנה אשתקד הייתה זו טוטנהאם
    על חצי הגמר בתגובה הבאה

  8. טוב הגענו לחצי הגמר
    המשחקים
    בשלישי פ.ס.ז -לייפציג
    ברביעי מינכן -ליון שני דו קרבות גרמנים /צרפתים
    והנה כמה נתונים כוללים לפני שנתייחס למשחקים עצמם

    * תהיה זו הפעם השנייה בהיסטוריה בו יהיו שני דו קרבות בין אותם המדינות בשלב חצי הגמר גם בפעם הקודמת היו אלו 2 קבוצות גרמניות אז מול ספרדיות
    מינכן שיחקה גם אז והביסה את ברצלונה …גם אז רק אז בחצי 0-7 בסיכום (0-3 ביתי ו 0-4 חוץ)
    דורטמונד עברה אז את ריאל 3-4 לאחר 1-4 ביתי (רביעייה ללבנדובסקי ) והפסד במדריד 2-0

    * תהיה זו הפעם הראשונה מאז שנת 2007 שלספרד אין נציגה בחצי הגמר
    משנת 08-2019 שלחה ספרד לא פחות מ 19 נציגות לחצי הגמר ב 13 עונות (כמעט 1.5 נציגות בעונה) לא פחות מ 11 נציגות בגמר ו 9 זוכות .
    למעשה רק בגמרים 08,10,13,19 לא היו זוכות מספרד והיו גם 2 גמרים כפולים.

    * לראשונה מאז 1991 אין נציגות בחצי הגמר לשלושת הליגות הגדולות אז בחצי גמר 91 הדיחה הכוכב האדום בלגרד את מינכן בחצי הגמר בעוד מארסיי עברה את ספרטק מסוקבה מה שאומר שלראשונה בתולדות ליגת האלופות אין נציגות בחצי הגמר לאחת משלושת הליגות הגדולות .

    *. לליפציג ,פ.ס.ז וליון יש ביחד 2 הופעות בחצי הגמר בעוד למינכן לבדה ישנם 19 הופעות בשלב
    לשלושת הראשונות אין ולו גמר בודד ולמינכן 10 כאלו כולל 5 זכיות ככה שבכל הקשור למסורת הפייבוריטית ידועה
    מינכן גם זכתה בתואר האחרון שלה כאשר דרסה קודם לכן את ברצלונה וגם זה סימן היסטורי

    4. עד כה בכל ההיסטוריה היו 2 מפגשים בין קבוצות גרמניות לצרפתיות בשלב והפעם שני מפגשים בעונה אחת
    אז בשנת 75 מינכן התגברה על סנט אטיין עם 0-0 ו 0-2 מינכן המשיכה וזכתה במפעל לאחר 0-2 על לידס
    (ושנה לאחר מכן פגשה את סנט אטיין הפעם בגמר המפעל )

    בשנת 2010 היא פגשה את ליון וניצחה אותה פעמיים 0-1 ביתי ו 3-0 בצרפת ככה שהגרמניות עדיין לא חטפו שער מהצרפתיות אך הם לא גרמניות אלא גרמנית.

    5. גרמניה /צרפת נפגשו העונה פעמיים בבתים בבית 7 ליון ניצחה בלייפציג 2-0 וסיימה ב 2-2 ביתי בכדי לעלות לחצי הגמר אגב ליון חזרה מפיגור 2-0 בחצי במפגש שאם הייתה מפסידה הייתה מודחת גם מהאירופאית .
    בשמינית הגמר מחקה פ.ס.ז הפסד 2-1 בדטורמנד לניצחון 1-2
    ככה שהמאזן דווקא לטובת הצרפתיות 1-2 בניצחונות 0-1 בהדחות ו 4-7 בשערים

    6. מבט לגמר
    הוא יהיה או צרפתי /גרמני
    ואז זה יהיה הגמר השני בהיסטוריה גרמני /צרפתי לאחר כאמור גמר 1976 בו גברה מינכן על סנט אטיין 0-1
    (היה ביניהן מפגש אחד בגמר 92 וגם אז הגרמנית ניצחה אז ברמן את מונאקו 0-2 והיה גמר אופ"א 96 מינכן ניצחה בשער חוץ לאחר 0-2 והפסד 3-1 בבורדו של זיזו )
    הוא יכול להיות גם גמר כל גרמני ואז יהיה השני בהיסטוריה לאחר גמר 13 בו גברה מינכן על דורטמונד 1-2

    והוא יכול להיות גמר כל צרפתי וזה יקרה לראשונה בהיסטוריה (עד כה אין כל גמר כל צרפתי בהיסטוריה לא באלופות לא במחזיקות לא באופ"א לא בסופר קאפ)

    על אופציית הגמרים בתגובה הבאה.

  9. אפשרות 1
    גמר לייפציג מול מינכן שיהיה גמר כל גרמני ראשון .הקבוצות לא נפגשו בזירה האירופאית אך כן בזירה המקומית כולל גמר הגביע הגרמני 2019 ו ניצחה מינכן 0-3

    העונה נפגשו בליגה הגרמנית פעמיים
    במסגרת המחזור הרביעי ביום 14/9/19 הם סיימו ב 1-1
    במסגרת המחזור ה 21 ביום 09/02/20 הם סיימו ב 0-0 והיה זה המפגש היחידי מאז ינואר אותו מינכן לא ניצחה.

    2. לייפציג -ליון : שוחק השנה בבתים : ליון ניצחה בלייפציג 2-0 וסיימה ב 2-2 ביתי אך דווקא לייפציג סיימה ראשונה אך ליון עלתה כסגנית. זהו כמובן גמר ראשון בין 2 קבוצות שלא היו שם קודם לכן וזה לראשונה מאז 1991 אז שיחקו הכוכב האדום ומארסיי

    3.פ.ס.ז -ליון שיהיה גמר כל צרפתי היסטורי שוחק בגמר הצרפתי 2008 וליון ניצחה 0-1 שיחקו גם בגמר גביע הליגה 14 ופ.ס.ז ניצחה 1-2 ובגמר גביע הליגה 2020 לפני שבוע וקצת ופ.ס.ז ניצחה 5-6 מהנקודה לאחר 0-0 ב 120 דק.

    פ.ס.ז הביסה את ליון גם בחצי גמר הגביע 1-5
    במסגרת הליגה
    שיחקו במסגרת המחזור השישי ביום 22/9/19 בליון ופ.ס.ז ניצחה 1-0
    הספיקו לשחק גם במחזור ה 24 ביום 09/02/20 וגם אז פ.ס.ז ניצחה 2-4

    4. פ.ס.ז -מנכן שיחקו 3 פעמים בבתים אך אף פעם ל בנוקאאוט .
    בשנת 95 פ.ס.ז ניצחה ועלתה ומינכן הודחה.

    בשנת 98 כל קבוצה ניצחה משחק מינכן 1 ופ.ס.ז 2 עלו.

    בשנת 2018 פ.ס.ז 1 ומינכן 2 עלו (פ.ס.ז הביסה 0-3 במחזור השני ומינכן החזירה 1-3 במחזור 6 )

    יש גם אקסים
    במינכן משחק קומאן 3 מש בלבד בפ.ס.ז אך עם צמד אליפויות וגביע
    בצד השני בפ.ס.ז משחק ברנאט עם 75 מש 3 שערים 4 אליפויות וגביע

  10. חצי גמר אלופות יום שלישי 18/8 פ.ס.ז -לייפציג.

    מה עשו העונה
    פ.ס.ז סיימה ראשונה את שלב הבתים בבית 1 עם 5 ניצחונות ותיקו ויחס 2-17
    לפני ריאל קלאב ברוז וגלא
    עברה בשמינית הגמר את דורטמונד לאחר הפסד 2-1 היא ניצחה 0-2 ביתי
    ואת אטאלנטה ברבע הגמר עם 1-2

    מאזנה הכולל 7 ניצחונות תיקו והפסד (81 אחוז) ויחס של 5-22 (0.55-2.44 למשחק)
    איקרדי ואמבפה מובילים אותה עם 5 שערים
    אמבפה מוליך אותה עם 5 בישולים לפני די מריה עם 4.

    היא סיימה כאלופת צרפת לאחר שהליגה נעצרה והיא הוליכה בהפרש דו ספרתי
    מאזנה לפני הפסקת הליגה היה 22 ניצחונות 2 תיקו ו 3 הפסדים 68 נק' אחוז הצלחה של 83.95
    ויחס שערים של 24-75 ( 0.89-2.78 )
    הקבוצה זכתה גם בגביע ובגביע הליגה המקומי
    מאזנה הכולל העונה בכל ארבעת המפעלים ובסופר קאפ המקומי
    37 ניצחונות 5 תיקו 4 הפסדים (84 אחוזי הצלחה)
    ויחס של 33-128 ( 0.72-2.78 )

    לייפציג :
    סיימה ראשונה בבית 7 עם מאזן של 3 ניצחונות 2 תיקו והפסד ויחס 8-10
    בשמינית הגמר השיגה ניצחון כפול על טוטנהאם 1-0 חוץ ו 0-3 בית
    ברבע הגמר הדיחה את אתלטיקו 1-2

    מאזנה הכולל במפעל 6 ניצחונות 2 תיקו והפסד ויחס של (74 אחוז) ויחס של 9-16 (1.00-1.78 )
    זביצר ,פרוסברג וורנר שעזב מוליכים אותה עם 4 שערים כ"א
    זביצר מוליך את המבשלים עם 3.

    בליגה סיימה את העונה במקום השלישי עם מאזן של 18 ניצחונות 12 תיקו ו 4 הפסדים (כ 65 אחוזי הצלחה)
    ויחס של 37-81 ( 1.09-2.38 )

    הקבוצה הודחה בשמינית גמר הגביע הגרמני
    מאזנה העונתי הכולל 26 ניצחונות 14 תיקו ו 5 הפסדים (68 אחוזי הצלחה )
    ויחס של 52-107 ( 1.16-2.38 )

    פ.ס.ז הופיעה פעם בודדת בחצי הגמר בעונת 1995 אז נוצחה פעמיים בידי מילאן 1-0 ו2-0
    לליפציג זו הופעה שנייה בסה"כ באלופות וראשונה בנוקאאוט .
    אם תעפיל לגמר תהיה לראשונה שעושה זאת ללא זכייה באף תואר בהיסטוריה.

    לפ.ס.ז יש תואר גביע אירופה למחזיקות בעברה.
    יהיה זה גם דו קרב גרמני בעמדות המאמן במפגש בין 2 קבוצות שכבשו שערים מאוחרים בכדי להגיע למעמד .

  11. חצי גמר אלופות רביעי 19/8 מינכן -ליון

    הקבוצות התמודדו בחצי הגמר הכפול לעונת 2010 מינכן ניצחה 1-0 +0-3 ו 0-4 בסיכום זו הייתה ההופעה היחידה בהיסטוריה של ליון בחצי הגמר .
    מינכן מבחינתה עם 19 הופעות בשלב כולל 10 בגמר ו 5 תארים אך היא נוצחה בארבעת מפגשי חצי הגמר האחרונים שלה
    לליון אין תואר אירופאי

    ליון
    סיימה שנייה בשלב הבתים בבית 7 אחרי לייפציג ולפני בנפיקה וזניט עם מאזן של 2 ניצחונות 2 תיקו ו 2 הפסדים ויחס של 8-9 (שהיה המאזן החלש ביותר מבין העולות לשמינית הגמר )

    בשמינית הגמר היא עברה את יובה לאחר 0-1 ביתי והפסד 2-1 בחוץ בזכות שער החוץ (היחידה מכל העולות שעלתה בזכות שער החוץ ולמעשה האחרונה שעלתה כך לאור שינוי השיטה מהעונה הבאה )

    ברבע הגמר עברה את הסיטי 1-3

    דפאיי מוליך אותה עם 6 שערים כאשר לעוואר 4 בישולים

    מאזנה הכולל במפעל 4 ניצחונות 2 תיקו 3 הפסדים ( 52 אחוזי הצלחה) ויחס של 11-14 ( 1.22-1.56 )

    את הטבלה הצרפתית סיימה בהפסקת הליגה במקום 8 עם מאזן של 11 ניצחונות 7 תיקו ו 10 הפסדים (48 אחוזי הצלחה)
    ויחס של 27-42
    היא הודחה בחצי גמר הגביע והפסדיה בגמר גביע הליגה

    מאזנה הכולל בכל המפעלים 21 ניצחונות 11 תיקו 14 הפסדים ( 54 אחוזי הצלחה) ויחס של 51-80 (1.11-1.74)

    מינכן :
    סיימה ראשונה בבתים במאזן מושלם של 6 ניצחונות ויחס 5-24
    היא סיימה לפני טוטנהאם ,אולימפיוקוס והכוכב האדום

    בשמינית הגמר הביסה את צלסי 3-0 חוץ ו 1-4 בית בדרך ל 1-7 בסיכום
    ברבע הגמר קרעה את ברצלונה 2-8
    ומאזנה הכולל 9 ניצחונות ב 9 מש' 100 אחוזי הצלחה ויחס של 8-39 ( 0.89-4.33)
    אין מה להגיד חוץ ממפחיד

    לבנדובסקי מוליך אותה ואת המפעל עם 14 כיבושים לג'ינברי 7
    לבנדובסקי מוליך גם את טבלת הבישולים עם 5 לפני טוליסו ודיוויס עם 4
    בליגה סיימה אלופה עם מאזן של 26 4 4 ( 80 אחוזי הצלחה) ויחס של 32-100
    (0.94-2.94 )
    הקבוצה זכתה גם בגביע (אך הפסידה בסופר קאפ ללברקוזן )
    מאזנה הכולל 41 ניצחונות 4 תיקו 5 הפסדים ( כ 85 אחוזי הצלחה )
    ויחס של 50-155 (1.00-3.10 )

  12. בסוף היום הראשון של גמר הסנוקר אוס'אליבן מוביל 10-7 על ווילסון (הטוב מ-35) אחרי משחק מבולגן וחסר יציבות של השניים. לראשונה בטורניר יש קהל ב'קרוסיבל' אם כי האולם לא מלא בשל ההגבלות.
    ההמשך והסיום היום, 16.8.2020

כתיבת תגובה

סגירת תפריט