קרבות מיקום ומשחקים לפרוטוקול בשלישי/ אינדיאני

בלי ששמנו לב אנחנו לקראת סוף משחקי הבועה, ובעוד במזרח שמונה העולות כבר בטוחות (כאילו שמישהו אי פעם האמין בוושינגטון) במערב יש לנו קרבות אכזריים על המקומות השמיני והתשיעי שככל הנראה ילכו למיני-מערכה בסוף העונה. בשני הקונפרנסים יש לנו קרבות מיקום במרכז הטבלה, ובהיעדר יתרון ביתיות הקבוצות ינסו בעיקר למקם את עצמן מול יריבה נוחה כמה שיותר. ובכן, יום שלישי הגיע ואיתו כמה שיעמומונים אבל גם לא מעט קרבות מרתקים.

השבוע נארח בפינתנו את רנה מגריט, צייר בלגי שנחשב לאחד הציירים הסוריאליסטיים החשובים של המאה הקודמת. עבודותיו נודעו בעיקר בשאלות הפילוסופיות שהעלו אודות התפיסה של האדם את המציאות והתעתוע שהיא יכולה לייצר. מגריט, שנפטר השבוע לפני כ 53 שנים ילווה אותנו לאורך הפריוויו ויחווה את דעתו המלומדת על המשחקים.

This is Not a Pipe. The Treachery of Images | by Cobus Greyling ...
בתמונה: דעתו של מגריט על הכדורסל בבועה

ועכשיו – כדורסל:

20:00  אורלנדו מג'יק (39-32, 4-1 בבועה, מקום 8 במזרח) – ברוקלין נטס (36-34, 1-4 בבועה, מקום 7 במזרח)

הקבוצה הביתית שהבטיחה את מקומה בפלייאוף מגיעה אל המשחק מזאת שמקדימה אותה כשהיא מחליטה לתת לרוב השחקנים לנוח. אחרי הפציעה של אייזק גם טרנס רוס, ארון גורדון, איוון פורנייה ומייקל קארטר-וויליאמס ינוחו הערב ונראה שבמקום להיאבק על המקום השביעי אורלנדו תנסה בעיקר לשמור כוחות לקראת הפלייאוף. ווצ'ביץ' יצטרך להעביר 48 דקות עם קבוצה מוגבלת ועם פולץ שמתחיל להראות ניצוצות ונראה כשחקן חמישייה לגיטימי בעתיד. מולם תתייצב ברוקלין שכבר הבטיחה את המקום השביעי ועסוקה בעיקר בהכנות לקראת המפגש הצפוי עם טורונטו בסיבוב הראשון ותתמקד בעיקר בניסויי כלים לקראת הפלייאוף המתקרב. בינתיים היא נראית טוב בבועה עם ניצחונות מרשימים על הקליפרס והבאקס כשההפסד היחיד ב 5 המשחקים האחרונים הגיע נגד תצוגת התקפה משוגעת של בוסטון. ניצחון גם בשני המשחקים הנותרים יקנה להם את הביטחון להגיע לפלייאוף בראש מורם. עם זאת נראה שאף אחת מהקבוצות לא מעוניינת לשחק אבל זה לא נראה של -NBA יש מדיניות החזרים לכרטיסים ונצטרך למצוא דרך להעביר את הזמן.

איך אורלנדו תנצח? זאת לא השאלה המרכזית אבל ננסה בכל זאת. המג'יק ניצחו את ברוקלין במשחק הראשון בבועה הודות ללא מעט נקודות של פורנייה ואייזק שבחוץ. ועדיין, יש לאורלנדו כלים התקפיים והיא הייתה יותר ממרשימה בהפסד האחרון לבוסטון בהארכה. אם פולץ יפתח ויספיק להתחמם אפשר יהיה לסמוך עליו אחרי שהוכיח את עצמו כמוביל התקפה לא רע במשחק הקודם. קלארק ודי ג'יי אוגוסטין עדיין יכולים להוות איום מבחוץ כך שאם ישחקו מסודר וזהיר וישכילו לנצל את הפוזשנים שהם מקבלים מחטיפות ומריבאונד התקפה, תחומים שהקבוצה טובה בהם, אפשר יהיה לגנוב פה ניצחון של כבוד.

איך ברוקלין ינצחו? ימשיכו לשחק מהר. המשחקים בבועה שברוקלין ניצחה בהם עברו את רף ה 110 נקודות וכשהיא מתבססת על ההתקפה והשלשות היא במיטבה. לא תהיה להם בעיה לאפשר לווצ'ביץ' קצת מרחב לאור העובדה ששאר הסגל חלש.

שווה צפייה? האמת שלא. ברוקלין משחקת טוב בבועה אבל לאור המנוחות היזומות והעובדה שאין לאורלנדו באמת סיכוי להגיע למקום השביעי לא אמורה להיות כאן מלחמה רצינית.

איך זה ייגמר? אהיה זהיר. קבוצות חלשות כבר הוכיחו את עצמן בבועה לכן אלך על ברוקלין ב 7

Lovers by Rene Magritte
בתמונה: שתי הקבוצות, וכל מילה מיותרת

21:00 יוסטון רוקטס (25-44, 1-4 בבועה, מקום 4 במערב) – סן אנטוניו ספרס (38-31, 2-4 בבועה, מקום 11 במערב)

הדרבי הטקסני מפגיש בין יוסטון שעדיין רוצה לעלות על חשבון דנבר למקום השלישי ולא לפגוש את אוקלהומה בסיבוב הראשון לבין הקבוצה של פופ שממשיך להתעקש כמו פרד על עלייה לפלייאוף ובכל משחק מפתיע מחדש. למרות שהספרס כנראה לא ייכנסו לפלייאוף היא בהחלט נהנית לנצח קבוצות ולסבך אותן במאבק שלהן על מיקום טוב בפלייאוף. סן אנטוניו, בתפקיד הורסת מהסיבות, תנסה להציק גם לווסטברוק (הארדן לוקח מנוחה) וחבורתו. שתי הקבוצות נמצאות במומנטום טוב וניצחו את שני המשחקים האחרונים שלהם כולל על יריבות חזקות (יוסטון את הלייקרס בלי לברון, הספרס את יוטה) וינסו להמשיך את רצף הניצחונות כשנותרו משחקים ספורים לסיום העונה. לשמחתנו, רק אחת תזכה בכך. הנתון המפתיע לקראת המשחק שייך דווקא להתקפה: כמעט בכל פרמטר התקפי סן אנטוני משחקת יותר טוב מיוסטון בבועה. סן אנטוניו עם 121 נקודות למשחק בעוד יוסטון עם 116 בחודש אוגוסט (המשחק מול דאלאס בתחילת הבועה היה חריג בכל קנה מידה), כך גם באחוזי השלשות – 41.3% מרשימים לשלוש לקבוצה של פופ מול 35.5% ליוסטון. ההתקפה של האדומים ממשיכה להיות בנויה על בידודים של הארדן והמטרת שלשות כמעט חסרת תקדים של כל הקבוצה. במשחק הקודם מול סקרמנטו היה תורו של אוסטין ריברס מהספסל להתפוצץ עם 41 נקודות ו 6/11 מהשלוש, ובאמת נראה שמייק דאנטוני בונה על כך שבכל משחק מישהו אחר יעלה הילוך וגם אם לא תמיד יש הארדן. ובכן, לא במשחק הקרוב.

איך יוסטון ינצחו? שוב התשובה המפתיעה – הגנה. יוסטון ממשיכה להיות קבוצת חטיפות טובה מאוד עם 11 כאלה למשחק, בעיקר הודות לידיים הזריזות של הארדן וווסטברוק. היא מצליחה לעצור קבוצות התקפיות טובות על סקור נמוך (הם עצרו את הלייקרס על 97!) ודווקא בגלל שהיא לא מתבססת על ההתקפה בלבד יש לה סיכוי טוב מאוד לנצח הלילה גם בלי הארדן. השלשות ימשיכו להיערם בכמויות ויהיה מרתק לראות איך פופוביץ' יחליט להתייחס אליהן, לאור העובדה שסן אנטוניו לא מצטיינת בשמירה על קשת השלוש.

איך סן אנטוניו תנצח? תזרוק יותר משלוש. עם אחוזי קליעה טובים כאלה אין סיבה לנסות לזרוק יותר מהטווח הרחוק ולייצר יותר בעיות להגנה של יוסטון. יש לסן אנטוני לא מעט קלעי שלשות (והגיע הזמן שדרוזן ינסה גם הוא את מזלו מחוץ לקשת, אבל זה כבר נראה אבוד) כך שאם פופ ייתן להם יותר חופש פעולה ופחות פחד להחטיא יהיה קשה לעצור אותם בהתקפה, במיוחד כשתמיד ישנו האיום של דרוזן באחד-על-אחד ופולטל שנותן עבודה סבירה בצבע בדקות שהוא מקבל.

שווה צפייה? כן. מפגש בין שני סגנונות משחק הפוכים ושני מאמנים בעלי אופי שונה לגמרי תמיד מייצר משחקים מעניינים. יהיה מעניין לראות את יוסטון בלי הארדן ואת פופ מנסה בפעם המי-יודע-כמה לשלוף שפנים מהכובע.

איך זה ייגמר? מפתה אותי מאוד לראות את הספרס מסבכים עוד קבוצה. סן אנטוניו ב 2 במשחק דרמטי.

René Magritte: The Pleasure Principle | Times Higher Education (THE)
בתמונה: השלשות של יוסטון

23:30 פיניקס סאנס (39-32, 0-6 בבועה, מקום 10 במערב) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (28-46, 2-3 בבועה, מקום 6 במזרח)

אליפות ראשונה בהיסטוריה לסאנס? ובכן, כך זה נראה לפי ששת המשחקים האחרונים של הקבוצה מאריזונה שהפכה למרענן הרשמי של הבועה. עכשיו ברצינות. שק החבטות הרשמי של הליגה בשנים האחרונות מתייצבת פעם אחר פעם מול קבוצות חזקות ופשוט מתעללת בהם. הדבר המדהים הוא שאם מסתכלים על הסטטיסטיקה של הסאנס לא יכולים לנחש שמדובר בקבוצה החמה בליגה. זה לא מפריע לה לנצח את היריבות שלה ב 11 נקודות בממוצע עם תצוגות קלאץ' מדהימות וביטחון עצמי של קבוצה שנראית מחוברת ומנוהלת על ידי שחקן צעיר. מסתבר שלביצים אין סטטיסטיקה, המשחק אתמול מול אוקלהומה החזקה הראה את זה באופן מושלם. המשחק אתמול הוכיח שוב עד כמה הקבוצה מסוגלת לשמור על קור רוח ולהפוך מחצית ראשונה גרועה בה פיגרו ב 15 נקודות למחצית שניה דורסנית מול קבוצה מעולה שלא מצאה פתרון לבוקר. מה שנשאר זה לקוות שהסאנס יצליחו להשתחל לפלייאוף ולהציק קצת למלך וחבריו, כי בשלב הזה באמת נראה שמתוך המועמדות היא היחידה שתעמוד מולם ולא תשתין במכנסיים.

מולם תעמוד פילדלפיה הלא-ברורה שממוקמת במקום ה 6 והלא-מרשים בלשון המעטה במזרח, כשהיא נושפת בערפן של אינדיאנה ומיאמי ויכולה אפילו למצוא את עצמה במקום הרביעי כשהעונה תסתיים. באופן עקרוני פילי צריכה רק לעבור את אינדי כדי לא לקבל את בוסטון בסיבוב הראשון אלא את מיאמי. ניצחון במשחק הקרוב ילחץ לקיר את אינדי ומיאמי שאמורות עוד לפגוש אחת את השנייה למשחק האחרון של העונה, במשחק שכל כולו רווח נקי של הסיקסרס. עד שנגיע לשם, הקבוצה של ברט בראון צריכה קודם כל לנצח, ובמשחק הזה זה לא יהיה פשוט בכלל. אה, ודרך אגב, כמעט כל החמישייה של פילי בחוץ.

איך פיניקס ינצחו? האמת, אני מודה, קשה לי להצביע על הנקודה המרכזית שהופכת את פיניקס לקבוצה המרעננת שהיא. הנקודה המרכזית היא כנראה האחוזים המרשימים מהשדה (47.6%) ובאופן כללי היעילות של כל שחקן בנפרד ושל הקבוצה כולה. את בוקר אסור להשאיר לבד אף פעם ורוביו מנהל את ההתקפה באופן חכם עם 7 נקודות אבל 9 אסיסטים. הניסיון והמנהיגות שלו עוזרות מאוד לחבר'ה הצעירים של הקבוצה. לכן, הקבוצה מאריזונה צריכה להמשיך לעשות את מה שהיא עשתה עד עכשיו ולשחק מהר ובביטחון ולנסות לשמור על הכדור. היות וסימונס, אמביד והורפורד יהיו בחוץ הערב פיניקס תוכל להשאיר את אייטון על הספסל ולהשתמש בסאריץ' שהוכיח את עצמו כסקורר יעיל במשחק הקודם. מעניין האם הירידה של אייטון לספסל הייתה החלטה ספציפית או שמא מדובר בהחלטה אסטרטגית. אם וכאשר יגיעו הסאנס לפלייאוף הם לא יוכלו להרשות לעצמם לשחק סמול-בול, בטח לא מול הענקים של הלייקרס. בקיצור, יהיה מעניין.

איך פילי תנצח? אממ, שאלה קשה. בלי אמביד, הורפורד, סימונס וטוביאס האריס פילי איבדה את הייתרון היחיד שהיה יכול להיות לה על הסאנס. בהיעדר שחקנים ראויים פילי תצטרך להשליך את כל השחקנים הבינוניים שנשארו לה על בוקר ולנסות לגרום לשאר הקבוצה לנצח אותם. קשה להאמין שזה יקרה.

שווה צפייה? כן. בוקר הרוויח את זה ביושר.

איך זה ייגמר? קשה לי להאמין שהשאריות של פילי יהיו מה שיעצור את המאזן המושלם של השמשות. פיניקס ב 15.

René Magritte - Wikipedia
בתמונה: פיניקס במהלך העונה. עוד בתמונה: פיניקס בבועה

00:00 בוסטון סלטיקס (23-47, 2-4 בבועה, מקום 3 במזרח) – ממפיס גריזליס – (38-33, 5-1 בבועה, מקום 8 במערב)

משחק סופר חשוב עבור הגריזליס, שלא רוצים לסבך את עצמם וינסו לשמור על עמדה טובה במאבק האיתנים שמתנהל בין הקבוצות שרוצות להפסיד ללייקרס בסיבוב הראשון. ממפיס עם מאזן מזעזע בבועה כאשר הם מפסידים גם לניו אורלינס ולסן אנטוניו, ולא יהיה מופרך לראות אותם בסוף העונה הרגילה בחוץ. ג'ה מורנט מספק לא מעט היילייטס אבל מתקשה לשמור על יציבות וממפיס יכולה להיות גאה בעצמה ואופטימית עם הסגל שיש לה לשנה הבאה, אחרי שאיבדה את קונלי וגאסול בשתי העונות הקודמות. כדי להקשות עליה, בראד סטיבנס החליט להעמיד מולה את הקבוצה שלו בהרכב המלא (מלבד ת'ייס שבחוץ). למרות ההפסד למיאמי והמשחק הקשה לפני יומיים מול אורלנדו בוסטון נראים מצוין עם כמה משחקים של תצוגת תכלית מכל הקבוצה. טייטום לאט לאט מוריד את המניירות הקובי בריאנטיות ומצליח להבין מתי הקבוצה צריכה אותו כחלק מהפאזל ומתי הוא צריך לקחת על עצמו את האחריות. לידו הייווארד, אולי האקס פקטור של הקבוצה, עדיין לא יציב ומתנדנד בין משחקים בהם הוא לא פוגע לבין משחקים שבהם קשה לעצור אותו. ושוב, בשקט בשקט ג'יילן בראון עושה את מה שנדרש ממנו בשני צידי המגרש והופך להיות השחקן שכל מאמן היה רוצה בקבוצה שלו. בלי ת'ייס סביר שנראה את קאנטר הסביר פותח בעמדת הסנטר לפני שסטיבנס יחזור לסמול בול שכרגע נראה לרגעים בלתי עציר.

איך ממפיס תנצח? קודם כל, תתפלל חזק. במשחקים בהם הכל הלך לבוסטון היא הייתה בלתי עצירה ולממפיס אין כלים הגנתיים לשמור על שלושה שחקנים מוכשרים במקביל שבקבוצה אחרת אולי היו מקבלים דאבל טים. לעומת זאת, עדיין לא הייתי מספיד את הקבוצה המלהיבה של מורנט וחבריו שבכל זאת מחזיקה כמה שחקני התקפה לא רעים כמו קייל אנדרסון, ואלאנצ'ונס ודילון ברוקס. הבעיה היא שלממפיס יש ספסל נוראי שלא יוכל להתמודד עם הגמישות בסגל של בוסטון. נוסיף את העובדה שלבוסטון לא נשאר על מה לשחק ונישאר עם תקווה שלא הולך להיות משחק חד צדדי עם כמה היילייטס.

איך בוסטון ינצחו? קודם כל, זאת לא אמורה להיות השאלה החשובה עבורה. לסטיבנס יש הזדמנות נהדרת לנסות את כל הקבוצה הבריאה שלו, לשנות הרכבים ולהראות קצת יצירתיות, תחום שהוא קצת מוגבל בו. היכולת של המאמן לזהות את השחקן החם ולהציב את הגבולות לכולם (וגם לצעוק על השופטים! לעזאזל איתו) ומצד שני לתת לשחקנים שלו חופש שהם זקוקים לו יאפשר לו להגיע אל המפגש בסיבוב הראשון (כרגע עם פילי) בצורה מיטבית. ובכל זאת, אם הם ירצו לנצח את המשחק הזה רוב הסיכויים שיצליחו. במשחק הזה כל שחקן יכול להתפוצץ או לחילופין לחלק באופן שווה את הנקודות כמו שקרה בכמה מהמשחקים האחרונים. אם הייווארד מגיע בכושר, אפשר לסגור את הבאסטה מוקדם.

שווה צפייה? לא. יש היילייטס מחר.

איך זה ייגמר? דווקא כאן אהמר על הפתעה. למרות כל מה שכתבתי אני חושב שלבוסטון המשחק הזה באמת לא חשוב והם לא יסכנו כלום כדי לנצח אותו. ממפיס ב 5

René Magritte's 'Le Temps Jadis', a Study of a Poetic and ...
בתמונה: מוראנט בפעולה

01:30 פורטלנד טרייל בלייזרס (32-39, 2-4 בבועה, מקום 9 במערב) – דאלאס מאבריקס (30-43, 3-3 בבועה, מקום 7 במערב)

עוד משחק בין שתי קבוצות שיש להן עוד על מה להילחם. פורטלנד מגיעים אל המשחק עם חצי משחק מאחורי ממפיס השמינית והיא תלויה אך ורק בעצמה בשביל לחטוף את הכרטיס לפלייאוף. מאחוריה נמצאים פיניקס וסן אנטוניו שמקוות למעידה של הקבוצה של טרי סטוטס וגם משחקות הערב. בבועה פורטלנד נראית טוב סך הכל עם 123.3 נקודות למשחק כשהיא מנצחת 4 משחקים עם לוח משחקים קשוח. כרמלו נראה טוב בסך הכל ובשיתוף עם לילארד שהתפוצץ במשחק הקודם מול פילדלפיה ונורקיץ' היעיל מצליחה לשחק כדורסל פשוט אך יעיל ולהשתמש באופן חכם בקלעים שלה סביב נורקיץ'. מולה עומדת דאלאס שנמצאת בצד הלא נכון של הבק-טו-בק אחרי ניצחון מרשים על יוטה הלא-יציבה והחליטה לתת לכוכבים שלה לנוח. למרות הבק-טו-בק דונצ'יץ' ופורזינגיס משחקים כך שנראה שדאלאס באים למשחק כדי להוציא בו W ובעיקר מתכוננים לקראת הפלייאוף והמפגש הצפוי מול הקליפרס.

איך פורטלנד ינצחו? ישתמשו שוב ושוב בנורקיץ'. בלי פורזינגיס לדאלאס אין גבוה שיכול לשחק הרבה דקות ולהיות יעיל, אלא אם כן ינסו להשתמש בבובאן יותר דקות ולקוות שלא יהיה חור ענק בהגנה. ההפסד מול הקליפרס לא אמור לשנות את האסטרטגיה של פורטלנד ועם כל הכבוד לסת' קרי שמשחק נהדר בבועה לא אמורה להיות להם בעיה לצאת עם הניצחון הקריטי.

איך דאלאס תנצח? כמו במשחק עם יוטה אתמול, תשתמש יותר בבובאן מריאנוביץ' שהיעילות שלו בצד ההתקפי לא ניתנת לפקפוק. דאלאס מתחילה לקבל תפוקה מהשלשות שלא נכנסו בתחילת הבועה והאיום שלה משלוש בדמות בראה שחזר לא מזמן, סת' קרי וטים הארדאוויי ג'וניור יכול לאפשר לו להתקרב יותר לצבע ולהניח את הכדור בתוך הסל.

שווה צפייה? כן. מדובר בשתי קבוצות שבאות אחרי ניצחון חשוב, דאלאס עשתה זאת גם בלי שני הכוכבים שלה. הרבה שלשות יומטרו מחר באורלנדו.

איך זה ייגמר? הקבוצה שתרצה יותר תנצח. בלי ספק זו פורטלנד ב 10 משכנעות ופזילה לעבר המשחקים האחרים הערב שחשובים לה מאוד.

The Heart of the World (Le Coeur Du Monde) - Rene Magritte - Art ...
בתמונה: פורזינגיס

04:00 ניו אורלינס פליקנס (40-30, 4-2 בבועה, מקום 12 במערב) – סקרמנטו קינגס (40-29, 5-1 בבועה, מקום 13 במערב)

הגענו אל סופו של הערב שמשאיר אותנו עם שני משחקים שהמילה משעמם קטנה עליהם. שתי קבוצות התחתית שהגיעו לבועה כדי להשתעשע קצת כבר מחוץ לתמונת הפלייאוף ויציגו לנו יופי של משחק שאפשר להגיד עליו שהוא בכל המובנים "ליגת הקיץ". השתיים נפגשו כבר בבועה אז סקרמנטו גברו על הפליקנס 140-125 במשחק נטול הגנות. מהצד השני גם סקרמנטו לא יכולים לצאת מרוצים מהבועה כשמלבד הניצחון על ניו אורלינס הפסידו את כל המשחקים האחרונים שלהם. ובכל זאת, אני חושב ששתי הקבוצות יכולות לצאת עם הרבה חומר למחשבה, בעיקר לעונה הבאה. הסגל הצעיר בהנהגת פוקס צריך מאמן קצת יותר טוב מלוק וולטון והבנה טובה של הכלים העומדים לרשותם, ויש להם. אצל ניו אורלינס המצב עוד יותר טוב, כאשר נראה שנבנית כאן קבוצת NBA לגיטימית בעידן שאחרי דייויס. אינגרם מתחיל להראות את היכולות המגוונות שלו והשימוש שלו באורך. לונזו עדיין מתקשה קצת בקליעה אבל לפחות מנסה ואחרי קיץ של אימונים אין סיבה שלא יפתח קליעה סבירה לצד ניהול המשחק הטוב שלו. ומעל לכל שאלת זאיון, שממשיך לייצר נקודות יותר מהדקות שהוא מקבל, וירידה במשקל לצד הבנה טובה של השימוש בו יכול להפוך את הצימוד שלו עם לונזו לקטלני, כאשר אינגרם נמצא בכנף ומרווח את ההתקפה.

איך סקרמנטו ינצחו? ימשיכו לזרוק ולקוות שהכדור ייכנס. עם המנוחה שהשחקנים שלהם מקבלים אי אפשר לדבר על נקודות חולשה או חוזקה אלא פשוט לשחק כדורסל רחוב כמו שצריך ולשמוח שהם לא צריכים להיות פוסטר של זאיון.

איך הפליקנס ינצחו? לאור העובדה שהחמישייה נחה לא נראה לי שיש הרבה על מה לדבר. יהיה מעניין לראות את לונזו מנסה לנהל לבד קבוצה בלי הולידיי ואינגרם וסקרמנטו הם ניסוי מושלם.

שווה צפייה? אם הילד קם באמצע הלילה תראו את המשחק הזה, כי המשחק השני מסריח עוד יותר.

specialparty | Magritte art, Rene magritte art, Magritte paintings
בתמונה: זהירות, זאיון

04:00 מילווקי באקס (16-55, 4-2 בבועה, מקום 1 במזרח ) – וושינגטון ויזארדס (46-24, 6-0 בבועה, מקום 9 במזרח)

אזהרה: משחק קשה לצפייה לפניכם. מילווקי עולה לשחק בלי יאניס ועומדת מול וושינגטון שכנראה רוצה להגיע למאזן של 7 הפסדים בלי ניצחון בבועה.

בלי קשר למשחק, יש לא מעט סימני שאלה ביחס למילווקי בישורת האחרונה של העונה. היא הפסידה 4 משחקים בבועה והשאלה היא האם מדובר בהפסדים מכוונים בשביל להגיע לפלייאוף רעננים או שמא הקבוצה המובילה של הליגה הגיעה לא מוכנה. אני נוטה יותר לאפשרות השניה, בעיקר כי אי אפשר להגיד שמילווקי עלו בהרכבים חסרים או חילקו דקות באופן מחושב במשחקים האחרונים אלא ניסו להריץ את ההרכב שדרס את הליגה עד שהיא הפסיקה. מלבד זאת, ההפסד מול השאריות של ברוקלין בשלישי שעבר והתבוסה מול מיאמי מעלים לא מעט סימני שאלה בנוגע לכושר של הקבוצה ועל המוכנות שלה לפלייאוף. למזלה, היא לא אמורה להתקשות בסיבוב הראשון מול אורלנדו ויהיה לה צ'אנס לחזור לצורה שבה אנחנו רגילים לראות אותה. מנגד, וושינגטון לא שווה מילים אחרי שהגיעה בטעות לבועה ויוצאת ממנה בלי שום דבר מעודד לקראת השנה הבאה.

איך מילווקי תנצח? תשחק כדורסל, זה אמור להספיק.

איך וושינגטון תנצח? היא לא.

איך זה ייגמר? בשביל להפסיד את זה מילווקי תצטרך לעבוד מאוד קשה. הבאקס ב 15.

rene magritte The Castle of The Pyrenees 1959 Framed Painting for ...
בתמונה: וושינגטון בנפילה חופשית

לסיום, עוד מישהי חשובה שנולדה השבוע היא ג'וזי כץ שהייתה חלק מלהקת החלונות הגבוהים. נסיים שם שיר נפלא שלה בשיתוף עם אריק איינשטיין המנוח:

לפוסט הזה יש 173 תגובות

  1. כותב מדהים כרגיל.
    אני רוצה לציין שאני מאוד מחזיק מפורטלנד ולפי דעתי לילארד רעב מתמיד,
    ומתכוון ללכת עד הסוף.
    לדעתי פורטלנד יגיעו לגמר ומשם יש רק אחד שיכריע (לילארד)!!

  2. פריוויו שמתעלה על המשחקים! אגב, מילווקי הצליחה להפסיד לברוקלין נטולת אלן, האריס ולוורט. לא הייתי שולל ניצחון בכורה של הוויזארדס

  3. הדבר היחיד שיכול להחזיר את החיים למסלולם כמו שהשנה הזו נראית, זה שהספרס יעשו פלייאוף. חייבים קצת עוגנים של בטחון בתוך הכאוס.

  4. הצטרפתי לשיקוצים מאנו ואשך הכל מתקדם נהדר וכצפוי גו ספרס גו
    אגב אין לי כוח לראות בפלאפון צוואר תפוס ואין שידור בערוץ הספורט והליג פס במחשב משום מה עושה לי בעיות (ככה זה הודים כנראה) יש לינק למישהו?

      1. תודה אשכוס עכשיו אני יכול לכתוב מהפלאפון ולראות במחשב במקום להיפך 🙂 שפוך בספה יש לי פציעת צוואר 4 ימים לא שיחקתי עבר קצת היום חזרתי לשחק חזר הכאב

    1. שמעון אהלן
      עצה חברית : תשקיע 200 שקל בסטרימר אנדרואיד טיוי ותוכל לצפות בליגפאס בטלויזיה . לחילופין תבדק אם הטלויזיה שלך תומכת באנדרואיד טיוי ( סוני בודאות ) , ואז אותו כנל . בעלי אקספרס ניתן לרכוש סטרימר כזה של שיאומי ב-35 דולר , אבל זמן משלוח ארוך .

      1. יש גם די הרבה סטרימרים של אנדרואיד רגיל שתומכים יפה בליג פס , אבל לדעתי בענין הספציפי הזה אנדרואיד טיוי עדיף .

  5. בלי קשר למשחק היום, ההעדפה של קבוצות לקבל את דנבר ולא את יוסטון מוזרה לי (בהנחה וג'מאל מורי בריא). האמת שגם את אוקלוהומה הייתי פחוחת מעדיף לקבל

    1. זה ליגה של סטאר פאוור הארדן ןראס זה יריבים שאתה לא רוצה לפגוש, אחד חבר מטכל בכיר אלוף פיקוד והשני תת אלוף לכן תמיד יכול לצוץ סיוע מהצוות החילוץ באפור.
      דנבר עדיף בהרבה, משחקים לאט, יוקיץ רכז לבנים כאלה ואין להם צוות חילוץ

      1. כן, אבל ההירובול שלהם נכשל שנה אחרי שנה בפלייאוף, אז מה עוזר כל הפסלונים? חושב ששחקנים מהסוג של כריס פול עדיפים

      1. דנבר של אז הייתה קבוצה בינונית פלוס עם הצלחה מאוד גדולה בבית. היום יחד עם פורטר יש לה כח אש

  6. שמעון – אני בנהיגה – תראה מה עשיתם? רק אני איננו מקבלים 20? הלך מקום 3 עכשיו נחטוף OKC 🤦‍♂️

  7. תודה ג'רונימו
    לגבי רנה מגריט, מי שצילומי התמונות מצאו חן בעיניו יכול לראות אותן במוזיאון מגריט בבריסל.
    אני ממליץ מאד על מוזיאון זה שנמצא במרכז בריסל. רק שימו לב שאסור לצלם שם!
    לרנה מגריט היה חוש אומור מצויין וגישה קלילה לחיים. הציורים שלו אווירתיים ואפילו דרמטיים, לפחות לדידי.
    צמוד למוזיאון מגריט תמצאו גם את המוזיאון הגדול לאומנות של בריסל עם המון ציורים נפלאים והרבה ציירים הולנדיים מפורסמים כולל תריפתיח קטן ומהמם של הירונימוס בוש לכל אוהבי החייזרים…. בצד השני של הכביש, ביציאה ממוזיאון מגריט עוד מומלץ שלי, מוזיאון כלי נגינה. עוד המון אתרים באזור ביניהם ארמון המלך והככר המרכזית, מומלץ לעצור לקפה או בירה בכיכר. לטס גו סלטיקס…

    1. הנה. לא התאפקת. שחרר את הקיטור בבית או בים – למה צריך לסבול את ניבולי הפה שלך באתר? למה ילדים צריכים לקרוא על 'מטומטם', ועל אפס'? לא מספיק רואים ושומעים את זה ברחוב ובאתרי הספורט הפופולריים? למה לדחוף את זה לכאן?

  8. נהנה לראות את הסלטיקס מובילים ולא פחות את ג'ה מוראנט מלהטט. לבחור יש אאורה של קיירי והכל בקלילות ואלגנטיות. אם מסביבו היו שחקנים יותר טובים, היו רושמים לו הרבה יותר אסיסטים…

    1. אני לוקח אותו לפני קיירי בכל הזדמנות בטח בראייה לעתיד (וכן אני יודע שהסטטיסטיקה האישית של קיירי יותר טובה), קיירי לא לקח את ברוקלין לפלייאוף במזפח , הוא מנפח סטטיסטיקות על חשבון הקבוצה ושתף המשחק ורעל בחדר הלבשה , מוראנט מפעיל את הקבוצה.

  9. אמביד לא על המגרש שומר עליו אוקייון שמגיע לו לכתף , ואם הניתור שיש לאייטון לברך, הוא חזק מממנו פי 2 ועדיין הוא לא לוקח אותו לפוסט, זה משחק שהוא אמור לסיים 30 נקודות ו15 ריבאונדים בשינה. פשוט לא חכם

  10. אם בוסטון מנצחים, זה עניין, הרבה זמן לא עלתה קבוצה שאין לה על מה לשחק עם הרכב מלא לקחת משחק מול קבוצה שצריכה אותו. ראו ס"א – יוסטון או אוק' – פניקס.
    יש מצב שהפלייאוף יהיה בין פורטלנד לפניקס

    1. אפשרי בהחלט ואף אחד לא באמת רוצה לראות את ממפיס בפלייאוף, הבעיה של הסאנס שהם צריכים לנצח פעמיים והשממפיס יפסידו פעמיים כי השובר שיוויון של ממפיס

    1. טייטום ייקח תברינקס בקרוב מאד. גרוייסבק יפתח את הארנק. JT ו JB הם ההווה והעתיד של הסלטיקס. ביחד עם קמבה והייווארד הם צריכים לקחת טייטל 18. זה יהיה פשע אם לא יעשו את זה…

      1. אני לא מסכים דוק זה לא סגל מספיק טוב, אם טייטום לא הופך לסופרסטאר (לא אולסטאר ) אין מה לדבר בכלל על אליפות

  11. בעצם, הניצחון של הספרס קובע שאם פורטלנד מפסידה היום לדאלאס – עתידה כבר לא בידיה.
    זה משחק סופר חשוב עבורם. למעשה – אם גם פיניקס מנצחים – פורטלנד תרד למקום ה-11 במערב אם תפסיד, כשיישאר משחק אחד בלבד לשחק!

  12. הגריזליז עם ריצת 6 בפחות מדקה וסוף סוף סטיבנס עם טיימאאוט ראשון במשחק הזה 5 דקות למחצית…
    הוא לא אוהב לקחת טיימאאוטים הבנאד.

    1. עזוב ההגנה של פיניקס בדיחה, מה שיוצר מעצבן אותי חמה זה בראון בכלל נותן דקות לראול נטו, זה שחקן של יורלינג במקרה הטוב

  13. ברוך מה קורה עם ממסי?
    שמעתי שרנה דירה במילאנו…
    נראה לך שישחק במילאן שנה הבאה? אולי עם זלעעעטון?
    זה יכול להיות בינגו… הוא רודף אחרי כריסטיאנווווו….

    1. מילאנו זה סופר טוב לאישה, זו בירת האופנה העולמית.למה אתה חושב שאיברה חזר למילאן? האישה לחצה….

      1. בוט בוקר טוב, איפה הוא הטביע ככה במשחק הקודם? מיותר לציין שצפיתי כן אבל אני מחכה שתביא לי קישור להטבעה כזאת מצידו

            1. למיליונרים אני מביא קישורים רק בתשלום משל 1000$ פר קישור

  14. דוק רזי הצבע שלכם פתוח כמו מועדון חשפנות 24/7 , מה זה הקלות הזאת אני חוזר ואומר לא רואה סיכוי מול מילווקי

      1. ראיתי עכשיו לא מאמין שיעבור למילאן עם זלאטן הוא לא יחזור לשחק דוק , לא אחרי פעם שעברה, יש פה עניין כלכלי.
        .
        ראית את הדאנק של מוראנט , איזה אתלט

  15. הסלטיקס משחקים כמו הטיימאאוטים של סטיבו. טוב שהכישרון מנצח. איפה הימים שהמאמן היה הייתרון שלהסלטיקס?

  16. ולנצ'ונס מקבל את הכדור על קשת השלוש, עושה כאילו הוא עומד לזרוק, קנטר הטורקי איכשהו קונה את ההטעיה וקופץ עליו, ולנצ'ונס מוריד את הכדור לרצפה, חודר לסל וסוחט עבירה. עכשיו תדמיינו את כל המהלך ההזוי בהילוך סופר סלו מואשן. ותירדמו.

  17. הליגה הודיעה שיבחרו חמישיה ושחקן מצטיין של הבועה . מי המצטיין שלכם ? אני מתלבט בין לילארד לבוקר . בכל אופן , הצגה של דיים , עוד אחת לאוסף .

  18. הדילמה הקלסית : איזה גשר הוא זה שרחוק מדי ? מתי המאמן צריך להגיד לכוכב שלו שנמצא בזון להרגע קצת עם המשחק האישי ? דאלאס עשו התאמה ועצרו את דיים שהתעקש על משחק סולני ולגמרי חזרו למשחק . סטוטס לקח פסק זמן אחרי שדאלאס עלו ליתרון .

  19. ומי אם לא כרמלו נכנס ומוציא את פורטלנד מהמצב הקטטוני . לזכות שחקן העבר ולזכותי צריך להגיד שאנחנו היחידים שהמשכנו להאמין בו .

  20. נראה מה יהיה ברבע הרביעי , אבל עד עכשיו לוקה מקבל טיפול פלייאוף . יש לו 17 נקודות באחוזים ירודים . מי שמחזיר את דאלאס למשחק זה הזינגר בהצגה משלו .

  21. Yp, כמה דברים..

    נכון 0 פורזינגזס נהדר. אבל מה שמקסי קלבר עושה הערב (ובמהלך העונה כולה) הוא תרומה שלא תסולא בפז, משני צידי המגרש. בנוסף, פיני-סמית נהדר, ובאופן כללי דאלאס מפתיעים (אותי במיוחד) לטובה בעיקר בשני המשחקים האחרונים, שלכאורה לא משמעותיים במיוחד עבורם.
    ונקודה על לילארד – אני אוהב את השחקן הזה. יש בעיה עם השריקות שהוא מקבל לשלוש. משהו שם לא נכון בעיניי. זה יותר מדי הצגה ולפחות מבחינתי זה פוגם בכיף של לראות אותו משחק את המשחק שלו.

    1. והעניין הזה עם עבירה לשלוש על לילארד קרה עכשיו שוב. בעיניי זה ממש לא לעניין השריקות האלה. לדעתי הערב היו 4-5 פעמים, לפחות, שנשרקה עבירה על לילארד לשלוש. כל אחת מהן מעוררת מחלוקת בעיניי.
      וזה מצער שזה הפך לטרנד בנ.ב.א.
      במקום לשחק כדורסל השחקנים מחפשים לעשות הצגה בשביל לסחוט עבירה לשלוש.
      די, מספיק עם זה.

      1. התגובות שלך לא נקלטו כמה דקות , בסוף הכל הגיע בבת אחת . מודה שהעונשין האינסופי הזה לא מענג לצפיה , אבל אלו לא עבירות גבוליות שהשופטים סתם שורקים . לדעתי זו אסטרטגיה מכוונת כדי להתיש את דיים לקראת המאני טיים .

  22. דיים עם 51 נקודות , 6 דקות לסיום . דאלאס מנסים לשחוק אותו על ידי עבירה בכל מהלך . מלו ונורקיץ משוים . מי שלא צופה מפסיד קלאסיקה .

  23. דיים משווה שיא קרירה יותר מדקה לסיום . ההצגה הגדולה ביותר שראיתי בבועה ואולי בעונה כולה . מלו פשוט נפלא , אני חושב שיש פה כמה אנשים שצריכים לקנות כובעים .

  24. אחד המשחקים הבלתי נשכחים מהשנים האחרונות.. גם ההופעה של לילארד אבל גם ה7 מ9 של פורזינגס ועוד ועוד ועוד מהלכים נהדרים.
    אגב, אני לא יודע מה שיא השריקות לעבירות ברבע אחד בנ.ב.א. אבל נראה לי שברבע הרביעי כאן נשרקו המון – המון! – שריקות לעבירות

  25. ממש שערורייה השריקות ברבע הזה. חבל שמשחק מדהים שכזה מוכרע חלקית על ידי שופטים שלא מבינים שתפקידם להיות לא מורגשים.

  26. נצחון עצום של פורטלנד . מי שלא צפה הפסיד . דיים בהצגת קלאץ' נדירה . מלו בהופעת וינטג' . משולם במשחק נורא קלע 2 זריקות עונשין מכריעות . לוקה לדעתי לראשונה בקריירה טעם מה זה באמת כדורסל אמריקאי . מענין אם תהיה לו בפלייאוף תגובה דומה לזו של קוקוץ' .

  27. חברים בשנים האחרונות ממש איבדתי את ההנאה ממשחקי כדורסל.
    מבחינתי מסל הנצחון של ראס נגד דנבר במשחק ששבר את שיא הטריפל דבאלים לעונה עד היום לא היה משחק שעניין אותי ממש ממש בשלמותו.
    היום היה משחק עם מחצית שניה מהסרטים. גם מי שלא ראה בלייב מומלץ ממש לשבת לראות הכל. גם אחוז הקליעה היה גבוה מאד. בקיצור הנאה צרופה.

  28. חברים בשנים האחרונות ממש איבדתי את ההנאה ממשחקי כדורסל.
    מבחינתי מסל הנצחון של ראס נגד דנבר במשחק ששבר את שיא הטריפל דבאלים לעונה עד היום לא היה משחק שעניין אותי ממש ממש בשלמותו.
    היום היה משחק עם מחצית שניה מהסרטים. גם מי שלא ראה בלייב מומלץ ממש לשבת לראות הכל. גם אחוז הקליעה היה גבוה מאד. בקיצור הנאה צרופה.

  29. אהבתי את התגובה של לילארד בריאיון אחרי המשחק, כשנשאל לגבי המשחק היום חמישי נגד ברוקלין: "זה המשחק החשוב בחיינו".
    ואומר את זה שחקן שעבר משחק או שניים בקריירה.
    ומה שמרשים אותי בתגובה שלו זה העובדה שהוא חי בהווה, ולכן הוא צודק – זה המשחק החשוב בהיסטוריה שלהם.
    היה תענוג לצפות במשחק, למעט אינספור השריקות המיותרות של השופטים.
    רק לסבר את העניינים:
    1. 27-29 מהעונשין לבלייזרס, שזה 93% קבוצתי. מדהים. (לילאדר עם 18 מ-18!) —- 27-33 לדאלאס מהעונשין
    2. פורזינגס עם 7 מ-9 לשלוש במשחק נפלא
    3. 54 עבירות משותפות (!) פורטלנד עם 31 מהן
    4. פורטלנד שיתפה 8 שחקנים בלבד (הספסל תרם 22 נק' בלבד מה134 נק' הקבוצתיות). דאלאס שיתפה 10 שחקנים והספסל תרם אפילו פחות – 19 נק' מתוך 131 נק' קבוצתיות)
    5. לילארד, מעבר ל61 נק' תרם גם 8 אס' ו5 ריב')

  30. וואי וואי דמיאן שישמור קצת לשיקצה
    יאללה מקווה לסידרת הצלבה מול בוקר ואז מול שיקצה. אוהב את הסאנס מאד אבל מול ראש המטות המשולבים עדיף אלוף פיקוד עם שנות ניסיון רבות בצליפה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט