"מפוצצים את הבועה" – מפתיעי השבוע הראשון / הגולש אורי הדר

אורי הדר חייל משוחרר בן 22 מזכרון יעקב ומשתתף בקורס "ספורט פאנל". גולש ותיק באתר.

טי ג'יי וורן (אינדיאנה פייסרס)

33.8 נקודות (53.6% מהשלוש, 58.7% מהשדה) ו-7 ריבאונדים למשחק בבועה.

בקיץ 2019 שלחו פיניקס את וורן בטרייד שכלל כסף ובחירת סיבוב שני בדראפט לאינדיאנה, כדי לפנות מקום להחתמה של ריקי רוביו. בעונה שלפני האתחול וורן נתן לאינדיאנה עוד כח מחץ בהתקפה ומילא את החסר בהעדרו של אולדיפו- לפחות בקטע ההתקפי. וורן מעולם לא היה ידוע כשומר נהדר אבל כבר מימיו בקולג' היה סקורר מעולה, שחי מקליעות מחצי מרחק, אך מעולם לא היה קלעי ידוע לשלוש. לאחר חמש עונות בליגה נראה היה שהוא מוצא את לעצמו בית באינדיאנה, וכבר במשחק הראשון מאז האתחול מול פילדלפיה, קלע וורן 53 נקודות עם 9 מ-12 לשלוש מול השומרים החזקים של פילדלפיה שלא הצליחו לעצור אותו וכך הוא השיג לקבוצתו נצחון חשוב. וורן מספק וורסטילויות עם יכולת הקליעה המצוינת שלו, כאשר הפייסרס יכולים להשתמש בו בהרכבים גבוהים כסמול פורוורד ובהרכבי סמול בול כפאוור פורווד שמרווח את המגרש לגארדים הזריזים שלה. עם חזתרם של אולדיפו וברוגדון וחזרתו הפוטנציאלית של סאבוניס בהמשך, יכול להיות שוורן יהיה האקס פקטור במפגש המסתמן מול ההיט בסיבוב הראשון ולהמשך תקוות הפלייאוף של אינדיאנה.  

יוסוף נורקיץ' (פורטלנד טרייל בלייזרס)

22 נקודות, 11 ריבאונדים, 4.3 אסיסטים, 3 חסימות ו-1.5 חטיפות במשחק.

אחרי גמר המערב בעונה שעברה היו בפורטלנד מעט תקוות אליפות בעונה הזו, אך מכת פציעות הורידה אותם לקרקע. הקבוצה התנדנדה מחוץ למקום בפלייאוף רוב העונה. עם חזרת הליגה היה ברור שהמרוויחים הגדולים הם הבלייזרס- ההזדמנות לעלות לפלייאוף וחזרת נורקיץ' וזאק קולינס להרכב. הסנטר, שנבחר בסיבוב השני בדראפט ובכל שנה מאז הראה שיפור מתמיד, נכנס בעונה שעברה לחמישייה של פורטלנד עד ששבר את רגלו וגמר את העונה.

משחקיו באתחול הנבא, הראשונים מאז שנפצע, הראו את חשיבותו להתקפה ובעיקר להגנת הקבוצה. בהתקפה יכולת הפוסט אפ שלו היא כלי מצוין מול קבוצות נמוכות כמו יוסטון. אך הסוד האמיתי הוא בראיית המשחק שלו בהיי פוסט, מה שמסייע ללילארד וסי ג'יי מקולום בשורט פיק אנד רול ובהנד אוף. הוא גם עבד על יכולת הקליעה שלו מחציהמרחק. בהגנה, מעבר להיותו אחד הריבאונדרים הטובים בליגה, הוא משמש עוגן הגנתי נהדר ושיפר פלאים את יכולת ההגנה שלו בחילוף אל מול גארדים וסווינגמנים זריזים, מה שמאפשר לבלייזרס להשאיר אותו על המגרש גם מול קבוצות נמוכות יותר. במקרה של מפגש פוטנציאלי מול הלייקרס בסיבוב הראשון, יכול נורקיץ' להוות בעיה רצינית לאנתוני דיוויס כאשר ידוע שלפורלטנד אין תשובה אמיתית ללברון. 

מייקל פורטר ג'וניור (דנבר נאגטס)

26.3 נקודות למשחק (57.8% מהשדה, 50% מהשלוש) עם 7.5 ריבאונדים וחסימה בערב.

בדראפט 2018 נחשב פורטר ג'וניור לטופ 3 בכשרון עד שנפצע בגבו במשחקו הראשון באיווה סטייט. לאחר מכן עבר ניתוח שגרם לו להחמיץ את שאר העונה בקולג' ולצנוח בתחזיות הדראפט בשל בעיותיו הרפואיות. דנבר לקחה את הסיכון על הכשרון הצעיר ובחרה אותו במקום ה-14 בדראפט ביוני של אותה שנה.

חודש לאחר מכן ביולי, נאלץ פורטר לעבור ניתוח שני בגב, דבר שהביא לסיום עונת הרוקי שלו. עם פתיחת העונה הצהירה דנבר כי הוא כשיר למשחק וצפוי להיות כלול בחמישייה, אך פורטר נפצע שוב לפני תחילתה. הממוצעים שלו במשך העונה לא היו מרשימים בלשון המעטה (7.5 נקודות ו-4.1 ריבאונדים למשחק) נוסף על סימני שאלה רבים בנוגע להגנה שלו. הרוטציה הרחבה ומלאת וותיקים של דנבר ותקוות האליפות לא אפשרה למייק מאלון הרבה אופציות אלא לשלב את פורטר הצעיר בהרכב.

בחזרת הליגה דנבר נקלעה לבעיית פציעות חמורה שהכניסה מיידית את פורטר לחמישייה. הצעיר הראה את הפוטנציאל שלו מיד, פורוורד שמתנשא לגובה 2.08 מטר וקליעה של גארד (השוואה לדוראנט מתבקשת?). יוקיץ', שמתפקד כפוינט גארד אבסולוטי בהיעדרו של ג'מאל מארי, מאפשר לפורטר לשחק כסקורר טבעי עם תנועה ללא כדור. יוקיץ' המצוין מוצא אותו פעם אחר פעם מהפוסט לשלשה פנויה או לליי-אפ קל אחרי באק-דור. במתפרצות, קשה מאוד לעצור אותו בשל המהירות והאורך שלו. אינני חושב שפורטר בעונתו הראשונה בליגה הוא זה שיצעיד את דנבר צעד אחד לעבר האליפות אך הפוטנציאל ברור. לצד יוקיץ' ומארי (אם ישאר בריא) יכול פורטר בעתיד הלא רחוק לגרום להרבה נזק במערב ולקדם את הנאגטס לעבר אליפות ראשונה בתולדות הפרנצ'ייז.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מאמר בכורה טוב מאוד אורי, תמשיך לכתוב לנו. נורקיץ' הסיבה המרכזית לקפיצה של הבלייזרס ועוד יביא אותם לפלייאוף, כשמלבד יכולת המסירה שלו בהיי-פוסט הוא עושה תנועה הרבה יותר טובה מוויטסייד עם או בלי הכדור. שחקן אדיר כשהוא בריא ואנדרייטד בטירוף, יכול להיות שאחד מחמשת הסנטרים הטובים בליגה (יוקיץ', אמביד, גובר ומשם זה פתוח בהנחה שאדביו, דיוויס ופורזינגיס פאוור פורוורדים)

  2. תודה ותמשיך….
    הנרקיס הזה הוא שושנה אמיתית.
    נקודות בטוחות בקופה. הוא יציב. הוא זקוף והוא משפריץ נקודות . אני לא מאמין שהשניצלונים החליפו את פלמלי בנרקיס. אבל יש לי עוד הצעה פנטסטית עבורם. קחו אולסטאר מוכח. תביאו את מייקל פורטר. לנו זה עולה יותר. פשוט כבר יש לנו שחקן עם אפס על הגב.

  3. תודה, אחלה פוסט.
    לחשוב שלדנבר היה את נורקיץ' ויוקיץ' ביחד, אחלה פגיעה, במיוחד בראיית משחק.
    על פורטר דיברו המון לפני הדראפט(לפני שנפצע), אז כשרון ידוע שיש לו. רק הבריאות.
    ובנוגע לדוראנט הבא, אני שומע לא מעט השוואות "לדוראנט הבא", אני הייתי מחכה בסבלנות…
    אחד השחקנים היותר טובים במילניום הנוכחי…

  4. תודה רבה על הסיכום.

    לגבי הבחירה של דנבר בו. אני לא חושב שזה סיכון אלא אסטרטגיה חכמה. בדרך כלל במקומות סוף לוטרי קבוצות בוחרות שחקנים שאתה מצפה שיהפכו להיות בין רול פליירס לשחקנים טובים, משהו כמו ג'רום רובינסון או טיילר הירו. העניין הוא שבהנחה ואתה צודק, אתה לא משלם להם הרבה פחות ממה שהם שווים, ואז אתה גם בדרך כלל תשלם להם יותר מדי בהארכת חוזה. כשאתה בוחר מישהו עם פוטנציאל להיות כוכב או כלום (בגלל הפציעות) אתה מסכן הפסד של רול פלייר (וזה לא שאין טיילר הירואים בשוק), אבל אתה יכול לגמור עם כוכב על חוזה רוקי סופר נח. פורטר ג'וניור הולך להרוויח בשנתיים הקרובות ביחד פחות ממה שזאיון ירוויח בשנה הבאה. ואתה גם יכול לתת לו הארכת חוזה נדיבה מבלי להרוס את הפיי רול.

    בגדול, מבחינת בנית קבוצה אני חושב שהכי גרוע לבחור בדראפט שחקנים טובים

  5. אני לא חושב שנורוקיץ' הוא כל כך הפתעה כמו השניים האחרים. כולם ראו את היכולות שלו מאז שהגיע לבלייזרס. הוא נותן להם מלא אופציות התקפיות והגנתיות. הבעיה כמובן היא הפציעה הקשה שעבר.
    עכשיו שהוא בריא שוב רואים כמה הוא חשוב להם ואיזה שחקן נפלא הוא.
    .
    פורטר, הפוטנציאל שלו בשמיים. הוא בינתיים לא ממש לוקח על עצמו ובעיקר זורק מרחוק,המון תנועה בלי כדור (וניצול המיסמאצ'ים מול שומרים נמוכים מולו). הוא התברך גם לשחק עם אחד, יוקיץ' שמו, שמוצא אותו בכל חיתוך ומיסמאצ' מתחת לסל. מה שבהחלט מפתיע הוא כמות הנקודות שהוא צובר.
    עכשיו צריך לראות איך הוא יסתדר לצד מורי שיחזור (ויקח את נפח הזריקות שלו) והאריס (או כל SG בריא)
    .
    וורן – רק לחשוב שהסאנס שילמו כדי לשחרר אותו… סקורר בחסד שפשוט פורח בפייסרס. השאלה אם זאת תקופה מסחררת או שהוא ימשיך ככה גם בעונה הבאה ויהפוך לשחקן משמעותי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט