הת'אנדר והקליפרס הביסו, וורן להט והראפטורס הזכירו שהם עדיין אלופים – סיקור משחקי שבת/ צוות הופס

לילה שלישי בליגה המחודשת וכל הקבוצות כבר נכנסו למעגל המשחקים, ההיט גברו על דנבר הפצועה, הקליפרס והת'אנדר הביסו את הפליקנס ויוטה. TJ Warren להט מול הסיקסרס. ובמפגש בין הראפטורס לטוענת לכתר מ LA, טורונטו הזכירה שהיא עדיין האלופה המכהנת.

היום בצוות: רועי ויינברג, חגי ניסני, ראובן בראל.

דנבר נאגטס (23-43) 105 – מיאמי היט (24-42) 125

מיאמי ניצחה את דנבר חסרת גארי האריס, וויל ברטון וג'מאל מארי.

הרבע הראשון היה צמוד כשניקולה יוקיץ' הרזה מחזיק את דנבר בתמונה נגד ההתקפה הקבוצתית של מיאמי. הנעת הכדור של ההיט לא עבדה ברבע השני (38.1% מהשדה לעומת 54.2% של הנאגטס), כל קבוצה יצרה ואיבדה יתרון גדול ובמחצית היה 56:57 לדנבר. בול בול ערך את בכורת ה-NBA באותו רבע שני וקלע 5 נקודות.


הרבע השלישי היה של ג'ימי באטלר. אחרי התחלה קשה במחצית הראשונה באטלר נכנס פעם אחר פעם לסל, העלה הילוך בהגנה והוביל את מיאמי לרבע אדיר של 38 נקודות ב-12 מ-18 מהשדה. מיאמי עלו ליתרון של 20 נקודות, 103:83, 09:42 לסיום. יום הקליעה הרע של דנבר ( לשלוש) מנע מהם לחזור והמשחק נגמר בניצחון של מיאמי שמתקרבת למקום השלישי במזרח.

במיאמי, באטלר (7 אסיסטים, 3 חטיפות) ואדביו (9 ריבאונדים, 6 אסיסטים) קלעו 22 כל אחד. קלי אוליניק קלע 20 נקודות, כולן ברבע האחרון עם 8 מ-11 מהשדה ודאנקן רובינסון 17. דראגיץ' 13 (9 מ-10 מהעונשין) עם 5 אסיסטים, נאן 11.

בדנבר, יוקיץ' (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים) וגרנט קלעו 19 כל אחד. מוריס 13, פורטר ג'וניור שפתח 11, קרייג 10 עם 5 ריב' ו-4 אס' ובול סיים עם 5 נקודות ו-5 ריבאונדים בבכורת ה-NBA שלו.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (24-41) 110 – יוטה ג'אז (24-42) 94

משחק אדיר של אוקלהומה בשני צדדי המגרש.

הת'אנדר פתחו נהדר כשדנילו גלינארי וכריס פול שיחקו היטב ברבע הראשון, לצד הגנה חזקה שמנעה מדונובן מיטשל ומייק קונלי להכנס לצבע. הם עלו ל-15:29 בסיום 12 הדקות הראשונות והמשיכו ללחוץ בשני צדדי המגרש בדרך ל-42:66 מוחץ בסיום המחצית, כשהג'אז לא מצליחים לקלוע מחוץ לצבע בצורה משמעותית. הת'אנדר עלו ל-49:78 באמצע הרבע השלישי, מה שמעשית סגר את הסיפור.

באוקלהומה (53.2% מהשדה), אלכסנדר קלע 19 נקודות עם 6 אסיסטים ו-3 חטיפות. פול 18 עם 7 אס' ו-7 ריב', אדאמס 16 עם 11 ריב', גלינארי 15 (11 ברבע הראשון), שרודר 13 ובייזלי 10 עם 7 ריבאונדים.

ביוטה (39.1% מהשדה), מיטשל קלע 13 ב-5 מ-15. קונלי 12, קלארקסון 11 ב-4 מ-17, גובר ואוניל 10 כל אחד.

לוס אנג'לס קליפרס (21-45) 126 – ניו אורלינס פליקנס (38-28) 103

הפליקנס הובסו מול הקליפרס וסופרים הפסד שני באורלנדו. לשמחתם לוח המשחקים שלהם נחשב לקל ביותר בבועה, מכאן והלאה הם יפגשו רק קבוצות עם מאזן שלילי ויצטרכו לנצח לפחות חמישה כדי לשמור על סיכויי פלייאוף.

המשחק נפתח עם מטווח שלשות של הקליפרס – שש הזריקות הראשונות שלהם מעבר לקשת (שלוש מהן של פול גורג') צללו פנימה, עוד שלוש זריקות מוצלחות עד לסיום הרבע השוו שיא עונה – 9 שלשות ברבע ויתרון 12 בסיומו.

ברבע השני הקליפרס הגבירו את הקצב והידקו את ההגנה. הם סיימו אותו עם 40 נקודות מול 20 של הפליקנס והפכו את החצי השני לעוד משחק אימון.

פול ג'ורג' סיים עם 8 שלשות מ 11 נסיונות , החטיא את כל 6 הנסיונות בתוך הקשת וסיים עם 28 נקודות. קוואי תרם 24. עד סיום הרבע השלישי היו לקליפרס 21 שלשות וקצב של שבירת שיא 27 השלשות של יוסטון. שחקני קצה הספסל של הקליפרס לא עמדו במשימה והוסיפו עוד 4 בלבד.

הפליקנס לא נראו טוב לאורך כל המשחק, ניקל אלכסנדר ניצל את מלוא הדקות שקיבל ברבע הרביעי כדי לקלוע 15 נקודות ולהוביל את רשימת הקלעים, ציון עדיין תחת הגבלת דקות, קלע 7 בלבד.

אינדיאנה פייסרס (26-40) 127 – פילדלפיה 76 (27-39) 121

מפגש הפוך בין יחסי כישרון – מיצוי, וטי-ג'יי וורן כגולת הכותרת.

שלוש הדקות הראשונות נתנו סימנים שפילי הולכת למעוך את אינדי. בלי ברוגדון (הפעם פציעה בצוואר) ובלי סבוניס פילי טחנה את אינדי ואמביד הדביק לטרנר 2 מהירות. אבל אז אינדי נזכרה שהשד לא כל כך נורא ועלתה ליתרון על ידי  עיבוי של הצבע, והתעוררות של וורן שדפק 19 נקודות ברבע הראשון והיה בלתי עציר. 35-29 נגמר ברבע הראשון. 

רבע שני ובורק קצת מעיר  את פילי עם 2 שלשות. אמביד ממשיך להראות דומננטיות אבל כרגיל לא היה מספיק בצבע. בצד השני למעט וורן אין אף שחקן עם תרומת נקודות משמעותית, אבל כולם מסוככים בהגנה וכולם עוזרים לעבות את הצבע. וורן כבר אמרנו? הבחור ממשיך ללהוט גם ברבע השני ומגיע למחצית כאשר באמתחתו 29 נקודות. בטבלת הבוקס סקור  דיפו משתרך  אחריו עם 8 נקודות. פילי מסיימת את המחצית הזו עם 14 איבודים על 12 אסיסטים וממשיכה להצדיק את הביקורות הרבות עליה. 61-55 לאינדי במחצית.

ברבע השלישי אמביד מדביק את העבירה הרביעית לטרנר ועובר סוף סוף לשחק קצת יותר פנימה. גם סמפסון עם 4 עבירות וטי-ג'יי ליף נקרא אל הדגל ומתקשה להחזיק מעמד. פילי קצת יותר מרוכזת וגם מעלה את קצב המשחק ושמה כמה סלים קלים  בהתקפות מעבר. וורן קצת נרגע ובלי התרומה שלו אינדי התקשתה לייצר סלים. 87-81 לפילי בסיום הרבע.

הרבע הרביעי ממשיך להיות צמוד טרנר החבוט מקבל דקות לאחר שנאלץ לבלות את רוב דקות המשחק על הספסל בשל העבירות שצבר. אהרון לבית הולידיי מייצר עבור אינדי כמה סלים חשובים וגם וורן על אף שהיה נראה שהוא נרגע ממשיך לצבור נקודות ביעילות גבוהה. דקה וחצי לערך לסיום ואינדי עם יתרון של 8. הסיקסרס נראים רע בשני צידי המגרש. הם לא מצליחים לעשות סטופ לוורן וחבורותו למרות לחץ על כל המגרש. התקפית אתם שואלים? אתם יודעים מה דריל מורי שונא יותר מזריקות מיד-ריינג'? הוא שונא יותר זריקות מיד-ריינג' בתנועה ועם יד על הפרצוף. אלו הזריקות שפילי מצליחה להגיע אליהם בחלקים נרחבים של הרבע. למרות כל הלכלוכים האלו פילי מצליחים לצמצם ל3 עם שלשה של האריס. התקפה  אחרונה של אינדי שהולכת כמובן לוורן – שלשה לתוך פרצוף של סימונס. פילי הולכת עוד הפעם להאריס  שמחטיא וזה נגמר.

לאינדי וורן עם 53 כולל 9/12 מהשלוש. דיפו עם 15 ו10 אסט'

לפילי אמביד עם 41 נק' 21 ריב' ו3 חסימות. האריס עם 30.

טורונטו רפטורס (18-47) 107 – לוס אנג'לס לייקרס(15-50) 92

מפגש בין האלופה  לבין הטוענת לכתר. המשחק היה צמוד לכל אורכו כך שהתוצאה משקרת מעט.

האלופה פתחה חזק ביותר ואחרי 3 דקות הם מובילים 10-0. הלייקרס מגבירים קצת את הקצב על מנת להיכנס למשחק, ומצליחים לצמצם את הפער. קוזמה היה זה שבעיקר שמר עליהם בתמונה ברבע הראשון עם 7 נקודות.

רבע שני ממשיך את אותה המגמה. הגנות טובות במשחק מסודר ושתי הקבוצות מנסות לעשות סלים בהתקפות מעבר. עד השריקה למחצית הלייקרס מקבלים 13 נקודות מהחמישייה שלהם ו31 נקודות מהספסל.  כשקוזמה מוביל עם 9

הרבע השלישי גם הוא ממשיך עם הגנות טובות מאוד. הלייקרס מניסים להניע את המשחק ולהמריץ אותו ומתקשים מאוד במשחק עומד. מגי והאוורד ממעטים לקבל דקות, ודיוויס מואיל בטובו לשחק ב5 ומראה שהוא יודע לעשות את זה בצורה די טובה כאשר הוא צובר זריקות מהקו מדביק עבירות לגאסול ואיבקה. הפרש 2 לראפס

את הרבע האחרון לברון פותח חזק עם 2 שלשות ואננובי מחזיר עם 2 שלשות משלו. לברון יוצא – דיוויס נכנס וטורנטו מצליחים לעשות מיני ריצה ולעלות ל7 הפרש. כשלברון חוזר הלייקרס נראים טוב יותר, ומצליחים להניע את ההתקפה. מהצד השני לאורי ביום מעולה לא מפסיק להגיע לעונשין. 3 דקות לסיום דופק שלשת אין יור פייס לקוזמה, ואחר כך סוחט ממנו 3 זריקות. הלייקרס מתקשים לקנות סל ו1:50 ההפרש עולה ל16. ישחקו המחליפים לפנינו.

ללייקרס לברון עם 20 נק' ו10 ריב'

לטורנטו לאורי עם 33 ו14 ריב'. אננובי עם 23 נק'

חייבים לומר דברים טובים על לברון וקצת פחות טובים על הלייקרס. נשמעו לא מעט ביקורות על ההגנה של לברון במהלך העונות האחרונות. אני לא יודע האם הוא מסוגל לשחק ככה פלייאוף שלם או אפילו משחק שלם. אבל יש לא מעט פוזשנס שהוא פשוט משתק את היריב על ידי הגנה אישית אדירה. ראינו את זה מול קוואי במשחק הקודם, ואנחנו רואים את זה גם היום מול אננובי. מצד שני זה נראה שהלייקרס לא מספיק עמוקים בשביל אליפות. הם ניצחו על הקשקש את הקליפרס בלי הארל ולו, והיום על אף שהיה משחק בסך הכל צמוד הם נראו חסרי כוח אש. קוזמה שחקן טוב אבל משלמים בריבית עליו בהגנה. מגי והאוורד מתקשים מאוד במשחק עומד מול שחקנים ארוכים. הם יצטרכו את לברון ודיוויס בשיא כל משחק על מנת לעשות ריצה משמעותית בפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. איזה כיף מסיקור מוקדם ומשובח.
    נראה שלברט בראון יש חומרי סחיטה על בכירים בהנהלה של פילי אחרת לא ברור איך הוא שם.
    מהמורה קטנה בדרך. לא נורא
    🙂

  2. בוקר טוב לכולם
    צפיתי כמעט בכל מה ששודר , חויה . הליגה מתעלה על עצמה , הקהל ממש לא חסר והרמה מעל ומעבר למצופה .
    2 נקודות ספציפיות :
    1. OKC נראים מצוין ! היו דקות של הנעת כדור שבהן ראיתי למה בילדו נחשב בזמנו למאמן מכללות כל כך מוצלח . אני די בטוח שהם עוברים סיבוב , אלא אם יפגשו את יוסטון בסיבוב הראשון , מאד מקווה שזה לא יהיה התסריט .
    2.משחק נפלא של וורן מאינדיאנה . המחשבה שעברה לי בראש זה השתתפות בצערם של עידו וגיא . היה להם יהלם והחליפו אותו בפחם . לגבי פילי , נראה באמת שאי יכולת הקליעה של סימונס פוגעת בהם . עד כמה שאנחנו אוהבים לבקר את המאמנים , הם לא יכולים להקנות יסודות בשלב הזה בקריירה של שחקנים . סימונס ייטיב לעשות אם ישכר מאמן קליעה , ויזרק כל יום באימון האישי 500 שלשות ו-500 זריקות עונשין .

  3. 1.המחצית הראשונה בין אוקלהומה ליוטה הראתה את הפוטנציאל של הת'אנדר. גם כשהמשחק הקבוצתי לא במיטבו יש להם הרבה שחקנים שיכולים לעשות סל מכלום על המגרש עם פול, אלכסנדר, שרודר וגלינארי ולכל אחד היו את הרגעים שלו. גם מהשלוש, גם מחדירה וגם מהמיד-ריינג' ארבעתם סקוררים טובים וכמו שראינו בדקות הקלאץ' העונה מאוד קשה לשמור עליהם. היום זה נראה כאילו כולם הגיעו בכושר טוב לבועה.
    .
    הסיפור המדאיג מאותו משחק הוא זה של יוטה, 15 ברבע הראשון וסיימה את המחצית בפיגור 42:66. בלי בוגדנוביץ' ועם ספסל חלש אין ליוטה קליעה מרחוק, לכן ראינו כמה שחקנים מאוקלהומה מחכים בצבע פעם אחרי פעם וזה עבד. הג'אז צריכים להוסיף ריווח לחמישייה, בין אם בדקות של קלארקסון ליד מיטשל וקונלי או בתפקיד גדול יותר לאינגלס כשחקן שקולע אחרי חסימות או ממסירות (מה שבוגדנוביץ' הפצוע נתן להם). המקום השלישי במערב פתוח, אבל הצבע לא מצליח להיות כזה לחדירות של קונלי ומיטשל.
    .
    2.ניקולה יוקיץ' הרזה היה מעולה. הצליח להשתמש בפיזיות שלו בצבע גם במשקל החדש והשתפר בהגנה, שזה נראה כאילו הגוף יכול לבצע את מה שהמוח רוצה לעשות לראשונה בקריירה.
    .
    למרות זאת, דנבר לא תגיע לשום מקום בלי הגארדים שלה. היום הם שיחקו בלי מארי, גארי האריס ובארטון, 60% מהחמישייה. כל עוד הם בחוץ, למרות הכושר של יוקיץ', דנבר עוד יכולה ליפול עד המקום השישי.
    3.ניצחון מרשים מאוד של טורונטו היום. המאזן שלהם נגד קבוצות עם מאזן מנצח לא טוב, אבל הם הראו שהיכולת שלהם בסגל מלא היא אולי מהחזקות בליגה, במיוחד בכל הקשור להתאמות הגנתיות ליריבה.
    .
    הלייקרס קלעו ב-35.2% מהשדה כשדיוויס, פופ וגרין עם 4 מ-21 משותף ביחד. ההגנה החכמה הזאת של טורונטו יכולה להפוך אותה לפייבוריטית נגד הסלטיקס ואולי גם נגד מילווקי בפלייאוף.

    1. +1 על ההגנה של יוקיץ'. אמנם לא ראיתי אותו במשחקי הכנה, אבל הלילה הוא פתאום נראה לי כאילו שאם יתאמץ יוכל לא רק להיות מגן נייטרלי, אלא אולי אפילו ממש להפוך לעוגן של כל דנבר גם בצד הזה של המגרש

  4. OKC – לקבוצה יש גנרל על המגרש והם ממשיכים בעונה הנהדרת שלהם. עבור יוטה זה כבר משחק שני שהם לא משהו, פשוט הפעם הייתה יריבה טובה מולם להבדיל מהמשחק הראשון. מיטשל צריך להבין שהוא האיש שיסחוב אותם ולא אף אחד אחר.
    פילי – עוד חוזר הניגון… אבל כל הכבוד לפייסרס, טי ג'י וורן עלה באש במשחק הזה מול כל השומרים של פילי (שזאת אמורה להיות החוזקה שלהם) והיה נהדר לראות את אולדיפו חוזר לעצמו ואפילו את ליף מקבל דקות עקב החסרון של סאבוניס.
    מיאמי – הם אמרו שהם לא יחפשו תירוצים בבועה וממשיכים את המומנטום. דנבר היא משוכה גבוהה, אבל החסרון של מורי משפיע.
    טורונטו – היו מצויינים. הם הקבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש והם יכולים לראות את עצמם מגיעים רחוק במזרח.
    לייקרס – אני בטוח שהם לא אהבו להפסיד, אבל היה להם חשוב יותר לנצח את הקליפרס במשחק הראשון.

  5. תודה לצוות על סיקור מעולה!
    .
    ציפיתי יותר מנ"א, עד כה הם מאכזבים מאוד.
    .
    ג'ימי באטלר שמר מעולה את יוקיץ בדקות שבאם היה על הספסל, יכול לתת סימן לבאות.

  6. תודה חברים. Okc היו מדהימים. המון כח אש ואינטלגנציית משחק עם פול וגאלו. יש לי הרגשה שבקצב הזה הם בהחלט יהיו הסוס השחור במערב. הנאגטס לעומת זאת נראו רע אבל באמת בלי 3 גארדים מובילים לא היה להם מה למכור. יוקיץ׳ עם כל הרצון הטוב הוא לא פליימייקר. בפילי-אינדי וואו איזו הצגה של וורן. הייתי בטוח שפילי יקרעו אותם והוא החזיק לבדו את אינדי בחיים ובתוספת השטויות הרגילות של פילי זה נגמר נכון.

  7. פילי של השנה מזכירה את בוסטון של שנה שעברה,הרבה פוטנציאל וכישרון על הנייר ובפועל הם נראים חסרי חשק,חסרי תיאום,והכי בולט זה שהם פשוט חסרי זהות,אין להם מושג מי מהם,או איך לשחק,והמאמן שלהם עדיין עסוק בלשכנע את הרכז שלו שאם הוא יזרוק מה3 היד שלו לא תעלה בלהבות הגיהנום.

    טורנטו נראים מצויין,כמו שהם היו כל השנה,אך אני עדיין חושב שהאיום הכי גדול על הבאקס הוא מיאמי,הם משחקים בדיוק על החולשות של הבאקס.

  8. אולי זה כי הרעיבו אותי כמה חודשים, אבל בינתיים הבועה התחילה ללקק ת'אצבעות.
    מת על זה שבליגה של כוכבי על וסופר-טימס יש כמה קבוצות חסרות כוכב (רפטורס, OKC, אינדי) שמי יודע לאן יגיעו בעונה מוזרה כזו

    כמובן, תודה למסקרים

  9. השעה היתה כבר אחרי 1 בלילה כשמיהרתי לכתוב את המעורב שלי לפני שאני הולך לישון. זוהי מלחמה מתמדת: הרופא שלי ציווה "10 או 10:30 מקסימום, ואני מוסיף לזה 3 שעות… אז סיימתי מהר, אולי 1:30 בלילה – 8:30 בבוקר של ישראל, ולהפתעתי מאמר הצוות הזה כבר היה בפנים.

    וואללה שאני לא מבין כיצד אתם עושים זאת, בקואורדינציה מופלאה ממש.
    תודה וכל הכבוד!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט