פריוויו ממפיס גריזליס – דובים ללא מאלף / דור בלוך (24)

ממפיס גריזליס – דובים ללא מאלף

איצטדיון- FedEX FORUM (18,119 מושבים)

רקורד בעונה הקודמת- 56-26, מקום חמישי במערב והפסד בגמר המערב לספרס (4-0)

מאמן- דייב ג'ורגר (קודם למאמן הקבוצה לאחר שהיה עוזר המאמן ומומחה ההגנה של הגריזליס ב-6 השנים האחרונות)

הגיעו- קוסטה קופוס, ג'מל פרנקלין, ניק קלטיס, ג'וש אקונגון, מייק מילר

עזבו– דרל ארתור, קיון דולינג, אוסטין דיי, טוני וורוטון.

חמישייה אפשרית– מייק קונלי, טוני אלן, טיישון פרינס, זק רנדולף, מארק גאסול.

ממפיס אומנם הובסה בגמר המערב בשנה שעברה, אבל היא יכלה לראות את עצמה כמרוצה. הקבוצה עשתה התקדמות מרשימה, הגיעה לגמר המערב, ונראה שעם עוד התאמה קטנה או שתיים והגריזליס יכולים להפוך להיות קונטנדרים של ממש.

אבל למרות כל ההיבטים החיוביים, ההנהלה של ממפיס לא הצליחה ליצור כימיה עם המאמן המצליח ליונל הולינס שמצא עצמו בחוץ ובמקומו קודם עוזרו, דייב ג'ורגר.

המהלך הזה הופך את העונה הזאת לניסוי מרתק בנוגע לשאלת חשיבות המאמן בקבוצת NBA, שרבים באתר ובעולם הכדורסל בכלל מתחבטים בה. בשתי העונות האחרונות נפגשו ממפיס והקליפרס בפלייאוף, בפעם הראשונה ניצחו הקליפרס ובשנייה הגריזליס. הקליפרס השקיעו אנרגיות וכסף רב כדי להביא את דוק ריברס המוערך לקבוצה ואילו הגריזליס מינו מאמן שמעולם לא אימן קודם במקום מאמן מצליח ומוערך.

אם נחזה בירידה ברמתה של ממפיס ועלייה ביכולתם של הקליפרס, זה בהחלט יהיה טיעון חזק לטובת מי שטוען לחשיבות גדולה למאמנים מנוסים ומצליחים לקבוצת NBA, כמובן שתמיד יהיו שיטענו לגורמים נסיבתיים, אבל כשכמעט כלום לא משתנה להוציא גורם אחד, שינוי בתוצאה בהחלט יעיד על חשיבות הגורם המשתנה.

ניתוח SWOT:

חוזקות:

גם ממפיס נהנת מסגל שרובו ככולו רץ ביחד מהעונה הקודמת והיציבות הזאת אמורה לסייע לדובים לפתוח את העונה היטב ,כמו גם להתגבר על משברים וקשיים בלתי נמנעים בהם יתקלו בהמשך העונה.

הגריזליס היו בעונה שעברה קבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה וקבוצת ריבאונד טובה מאוד. עם צמד הגבוהים הקשוח והאגרסיבי בדמות מארק גאסול ששיחק באליפות אירופה בקיץ, וזאק רנדולף, וטיישון פרינס הבלתי נגמר אין סיבה שהגריזליס לא ישמרו על החוזקות האלה.

נראה שהם עשו התאמות נבונות, עם מייק מילר שנותן כוח אש מהשלוש (אפילו בלי נעל, כפי שהוכיח מול הספרס), וקופוס שיתן דקות משחק איכותיות ונחוצות מאוד לגאסול והסגל שלהם נראה עמוק ומאוזן.

חולשות:

החולשה של הגריזליס בריווח המשחק זעקה לשמיים מול סן אנטוניו, הגריזליס הייתה בעונה שעברה קבוצה בלא אופציות מחוץ לקשת, ואחת הקבוצות עם מספר האסיסטים הנמוך בליגה (מקום 24), בליגה שבה השלשות הן כלי מרכזי ושובר שוויון אמיתי, הגריזליס יודעים שהם חייבים לשפר את ההיבט הזה במשחקם, אם הם רוצים להיות קונטנדרים אמיתיים במערב.

גם המאמן החדש שלא היה מעולם מאמן ראשי, עלול להיות חיסרון, כן, היו מאמנים שעשו את המעבר בהצלחה, אבל מדובר במאמן שעיקר הקרדיט לו הוא זוכה מתבסס על העבודה שעשה עם בניית ההגנה של הגריזליס, בעוד כדי לעשות את קפיצת המדרגה הבאה, או אפילו כדי לא להתדרדר אחורנית הגריזליס יהיו חייבים להשתפר בהתקפה, ובעיקר למצוא קלעים.

הזדמנויות:

אד דיוויס סומן כפוטנציאל לרשת את זק רנדולף שיש הטוענים שאין לו עוד יותר מעונה אחת גדולה בגופו הענק. עד כה דיוויס לא הצליח לעשות את הפריצה, אבל אם הוא יזכה ליותר דקות העונה, ולאמירה של הסגל המקצועי שהוא יהיה היורש זה בהחלט עשוי לעזור, כי הפוטנציאל  נמצא שם.

התובנה שהופנמה בקבוצה, לפיה כדי לעשות את הצעד הנוסף הם חייבים קליעה טובה מבחוץ, עשויה לתת לקווינסי פונדקסטר הזדמנות לזרוח עבור הגריזליס. קווינסי נתן פלייאוף יפה, אבל לא פרץ את מחסום הנקודות הדו ספרתי, אבל כן קלע 2.5 שלשות ל-36 דקות בפלייאוף באזור ה-45% דיוק, אחוז שהיה אף גבוה יותר מהפינות. קפיצת מדרגה נוספת של פונדקסטר יכולה לייצר לממפיס חמישייה שניה מלהיבה ואפשרויות אמיתיות לשינוי קצב המשחק וגיוון בסגנון כשלא הולך עם ג'רד בייליס או ניק קלת'יס, מייק מילר, קווינסי, אד דיוויס וקופוס, לממפיס יש השנה עומק שקשה לזלזל בו.

סיכונים:

הסיכון הברור ביותר לגריזליס הוא כמובן גיל שחקני הפנים שלה, לשחקנים כאלה יש נטייה ליפול לפציעות, ולירידה פתאומית ביכולת. בלי יכולת עילאית של גאסול ורנדולף, לדובים אין מה למכור בפלייאוף.

סיכון נוסף הוא שהגריזליס פשוט שבעים אחרי עונת השיא של שנה שעברה, מדובר על פרנצ'ייז נטול ציפיות, ובלי אספרציות, דבר שבא לידי ביטוי באופן בניית הסגל שאינו נוטה למהלכים גדולים. אם השחקנים המרכזיים בגריזליס ירגישו שהם עשו את שלהם, הגריזליס יגלו מהר מאוד שלהשאר במקום ב-NBA זה ללכת אחורה, ומהר.

השאלות הבוערות:

  1. מה תהיה כמות וחשוב מכך אחוזי השלשות של מייק מילר וקווינסי פונדקסטר?
  2. האם זק רנדולף ומארק גאסול יוכלו לשמור על בריאותם ועל הקשיחות והאגרסיביות שאפיינו אותם בשנה שעברה?
  3. איך המאמן החדש של הקבוצה יסתדר עם סגל וותיק ומנוסה שיודע את העבודה, ויודע לנצח ביחד, והאם יש לו ערך מוסף לתת להם?
  4. איך ניק קלת'יס יתאקלם בליגה הטובה בעולם?
  5. האם קופוס ודיוויס יוכלו לתת דקות מנוחה איכותיות לגבוהים?

תחזית אופטימית:

שחזור ההישג של השנה שעברה. מצטער, גם בתרחיש אופטימי שבו הגריזליס מתחברים טוב, הקו הקדמי לא סובל מפציעות או ירידה ברמה, מייק מילר משתלב היטב וקווינסי פונדקסטר ממשיך לקלוע שלשות באחוזים גבוהים, קשה לי לראות את ממפיס הולכים מעבר לגמר המערב. בתרחיש האופטימי הם מסיימים במקום ה-3 או ה-4 במערב, עוברים סיבוב אחד, אבל כדי להגיע לגמר הם יצטרכו לנצח עוד שתיים מבין הקליפרס, סן אנטוניו, יוסטון, גולדן סטייט או אוקלהומה, תלוי מי מהן תתחבר טוב יותר. עם כוח האש הנוכחי שיש לה קשה לי מאוד לראות את זה קורה.

תחזית פאסימית:

ממפיס מגלה שלהישאר במקום זה ללכת אחורה. המאמן החדש לא מסתדר עם הסגל הוותיק והמנוסה שלו, ולא מצליח לתת ערך מוסף בהתקפה, רנדולף מגלה בעיות חדשות בשריר החשק, ובגריזליס חוזרים להתגעגע לגיי. ממפיס נכנסת בקושי לפלייאוף מהמקום ה-8 או ה-7 ועפה כבר בסיבוב השני מול אריה צעיר ורעב יותר.

******************

אתגר של מנחם לס על הקבוצה האלמונית והמשעממת ביותר בליגה: מי הם השחקנים שבתמונות?

(עם יד על הלב, בלי להסתכל במספרי השחקנים ברוסטר)

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. שאלות, שאלות, שאלות. מחליף מעו8לה למייק קונלי? האם מייק מילר יחזיק מעמד כקולע השלשות שיכול לעזור לממפיס לפתוח את ההגנה האוייבת? האם פראינץ הוא שחקן חמישייה של קבוצת-על?
    אולי, אולי הגעה לגמר ההמערב, אבל גם זה בספק גדול.

  2. הגריזליס זה הקבוצה עם הכי הרבה מזל בשנת 2012/3.

    סיבוב ראשון מאמן עם שם של רוטב סלט נחנק עם קבוצה פצועה. גריזליס מנצחים

    סיבוב שני – המנוע של הקבוצה היריבה נפצע גריזליס מנצחים

    סיבוב שלישי וגמר המערב – ליונל הולינס לא התפלל עם כוונה שלמה או שמי שהוא השגיח שהגריזליס התפלחו לאולם ומורידים עליהם את הגרזן.

  3. מה, רק אני שמתי לב שבחלק שלה "סיכונים:" כתוב על סאן אנטוניו בטעות ?
    או שאני פה הוזה…
    זו הבעיה עם כדורים נגד הזיות, אתה הוזה שלקחת אותם ואז אתה בבעיה.

  4. נאא… סה"כ העריכה בסדר.
    מחלקת ההגהה עשתה פה פאדיחה רצינית.
    מחכים לסבב גיוסים הבא כדי לעבות את מחלקת ההגהה.
    כך שמעתי במסדרונות המערכת
    יש גם ליחשושים שמנהל מחלקת ההגהה מועל בכספים ובגלל זה מה שמגיע למגיהים לא מגיע אליהם.
    לא מרגיע. המצב.

  5. טורונטו ניצחה אותם אמש על 36 נקודות. משחק אימון, אוקיי, אבל כולם מהחמישייה שיחקו 25+ דקות. זה לא צחוק.

  6. לממפיס יש הגנה מעולה
    גאסול , פרינס וצמד הרוצחים קונלי ואלן
    זה לא מספיק לעונה הרגילה , בפליאוף יתקשו לשחזר את הישגי העונה הקודמת
    מקסימום חצי גמר מערב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט