ניתוח טקטי לקראת גמר הפיינל פור הערב / יהב מאירי

יהב מאירי הוא גולש בן 20 הקורא באתר כבר שלוש שנים. חובב כדורסל מגיל 10 ואוהד סלטיקס. הוא מביא לנו כמה נקודות להתמקד בהן לקראת הגמר בין מכבי ראשון למכבי תלאביב

אחרי עונה ארוכה (מדי) הגיע הרגע הגדול, משחק אחד על כל הקופה. מצד אחד קבוצה שהייתה בין אריות אירופה אך כעת היא פצועה וחבולה. ומהצד השני חבורה רעבה בכושר מעולה שרוצה לקחת את האליפות מאותה אחת שלא נתנה לה אותה שנה שעברה.

כמה נקודות לקראת המשחק:

1. יאניס השתמש בשיטת חילוף על כל חסימה בהגנה. זה עבד חצי קלאץ עד כאן בעיקר כי ים מדר סק הנרי ויפתח זיו לא קולעים איי איי איי משלוש ולכן נוח לסנטר להמר על הזריקה שלהם. לעומת זאת הריסון המילטון (וגם טישמן ביום מסוים) יתפרו את השלשות שיתנו להם ולכן יהיה הרבה יותר קשה לשמור עליהם.

נקודה נוספת בהגנת חילופים היא החילוף המשולש, ככה שאחד מהפורוורדים מכסה על הסנטר ומי שעשו עליו חילוף עובר לצד החלש. הבעיה היא שאצל ראשון מחכים הנקינס ומונרו שינצלו כל שנייה של בלבול בהגנה.

מסקנה : אני ממש ממש מקווה שיאניס ינטוש את הגנת החילופים ויתמקד באישית. במידה וימשיך עם חילופים עדיף לתת למונרו לעשות פוסט אפ ולא להביא עליו שני שחקנים, סמכו עליו שהוא ידע לנצל את זה יופי יופי.

‏2. גם ראשון לציון השתמשה בחצי הגמר בחילופים על מנת למנוע מהגארדים להטיל שלשות אך הם עשו זאת רק בסיטואציות מסוימות ולא חילוף בכל חסימה.יהיה מעניין לראות האם גודס ימשיך עם זה כדי לעצור את ווילבקין ודורסי. הפתרון של יאניס הוא לערב בפיק אנד רול את אבדיה ולהשתמש ביכולות הפוסט אפ שלו.

‏3. נועם דוברת כמעט ולא שיחק בחצי הגמר. אתם יודעים מה זה אומר? שאחד משחקני הלחץ הכי טובים בליגה יבא רענן מאד!!!.מובילי הכדור של מכבי ת-ת-כ-ו-נ-נ-ו.

‏4. למכבי יש בעיה של סייז אם גרג מונרו ישחק 4 אבל קלויארו הוכיח את עצמו מספיק פעמים (פאק יו מירוטיץ') כמי שיכול להתמודד כמעט עם כל שחקן.

5. המאצ'אפ המעניין ביותר לטעמי יהיה בין בלייזר לאבדיה. אבדיה יהיה חייב להיות מרוכז בהגנה, גם לחפות בשעת הצורך אך להיות עירני לתנועה המצוינת של בלייזר.

‏6. ראשון שיחקה בחצי הגמר עם הרכב של 4 גארדים ( הריסון המילטון אדם אריאל וטישמן). זה הרכב שמכבי תתקשה מולו מאד בעיקר בגלל מחסור בגארדים (זוסמן😭) אבל תוכל לנצל זאת בהתקפה דווקא עם ג'ייק כהן שמציג בינתיים יכולת לא כל כך טובה.

7. המשחק האחרון של אבדיה בהיכל בתקווה שלא יחזור עוד הרבה שנים. המון מונח על הכתפיים שלו במשחק גם התקפית אבל בעיקר הגנתית. הוא וקלויארו יצטרכו לתת חיפוי פשוט מושלם בצבע כדי שלמכבי יהיה צ'אנס לנצח את המשחק.

8. ראשון קולעת בפליאוף 40% מהשלוש. יש לה כמה וכמה שחקנים שלמכבי פשוט אסור לתת להם להכנס לזון. כמו כן ראשון תנסה לרוץ בכל רגע נתון. אם מכבי תצליח להאט את הקצב ולשחק משחק הגנתי משני הצדדים היא תנצח הערב. ומכבי עשתה את זה העונה ביורוליג. האם עדיין יש לה את הכלים ואת השחקנים בשביל זה? לא בטוח.

***

שעת הימורים: הראש אומר ראשון מהצד השני מכבי תמיד התעלתה בגמרים במיוחד נגד קבוצה שניצחה אותה פעמיים. תכלס רוצה להגיד ראשון אבל מכביסט ישאר מכביסט אז יאללה מכבי.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. נקודות מעניינות, תודה.
    1. ספרופולוס הולך על החילופים המשולשים ולא על הגנת חילופים רגילה. קלויארו ואבדיה שומרים מספיק טוב על גבוהים ואף אחד לא יחגוג עליהם, שלא לדבר על מונרו שאחרי חילוף משולש יקבל בעיקר את האנטר.

    2. אני דווקא התרשמתי שגודס הרגיש בנוח כשירושלים יורים שלשות ללא הכרה. הוא בהחלט בחר למי לתת את הקליעה ולמי לא, אבל אחרי חסימה הוא העדיף לסגור את הצבע, והוא קיבל 6/9 לשלוש מפארגו. ברור לי שהיום הוא ינסה משהו אחר, כי את ווילבקין ודורסי צריך להוביל פנימה, ושם הם מסתבכים יותר.

    3. גודס הוציא את דברת מהסגל בפלייאוף. בחצי גמר הוא קיבל דקות בודדות בגלל בעיית העבירות של מונרו ובלייזר, וקשה לי לראות מצב שהוא יקבל יותר מדקות בודדות.

    4. גרג מונרו חתם היום בחימקי. מונרו של ראשל"צ הוא דריל מונרו…

    5. אני מאוד אוהב את הבחירה הזאת שלך. תודה על המחשבה המעניינת.

    6. ג'ייק כהן היה דווקא יחסית טוב בחצי גמר, אחרי סדרת דרבי מזעזעת. קלויארו ואבדיה שומרים די טוב על גארדים, והיתרון שלהם בצבע יפגע משמעותית בהרכב כזה נמוך. כנראה שגודס ישתמש בו מדי פעם, והוא יכול להועיל לראשל"צ, אבל לא לאורך זמן.

    7. קלויארו מרגיש מניה בטוחה, וגם אבדיה עושה מצוין את התפקיד ההגנתי שלו. כולנו מקווים להצגה התקפית של אבדיה, אבל הוא כמובן יצטרך להתמקד בהגנה.

    8. הקליעה של ראשון מחוץ לקשת הייתה סבירה בחצי הגמר (9/25), ומה שהביא אותם ל-100 נקודות היה השליטה בצבע. מכבי היא קבוצת ההגנה על הצבע הטובה ביותר באירופה העונה – היריבות ביורוליג קלעו 48.1% ל-2 (מקום ראשון) והרייטינג ההגנתי ביורוליג עמד על 92.0 (גם מקום ראשון). אפילו בליגת העל הרייטינג ההגנתי של מכבי היה 97.8 (מקום ראשון כמובן), המפתח הוא בין הגנת הצבע של מכבי ובין הנקינס ומונרו. מי שתשלוט שם תשיג יתרון משמעותי. למרות השחקנים החסרים, ראינו שנותרו למכבי כלים הגנתיים טובים, ואני מאמין שהם אמורים להספיק.

    1. היי תודה רבה
      1 הזכרתי את החילוף ללא כדור ועדיין יש רגעים של בלבול בהגנה.
      2 ממליץ לך לראות את הריצה של ראשון ברבע הראשון ותראה כמה פעמים הנקינס שמר על אחד הגארדים
      3 זה קצת הימור אבל אני חושב שדווקא מול מכבי ללא מוביל כדור משמעותי הוא יהיה ברוטציה. שים לב שזה בדיוק מ שגודס עשה נגד מכבי לכל אורך העונה
      4 צודק לחלוטין טעות שלי
      5 תודה
      6 גייק כהן לא קולע טוב בכלל לא מסיים טוב קרוב לטבעת וחסר ביטחון באופן כללי.
      7 קלויארו אף פעם לא התמודד מול שחקן כמו מונרו אבל אני סומך עליו
      8 חוץ מחצי הגמר ראשון שיחקה בעיקר בחוץ עם המליטון והריסון אני חושב שנגד מכבי נטולת הגארדים זה בדיוק מה שהם יעשו במיוחד בגלל הגנת הצבע הטובה. והכי חשוב הם ינסו לרוץ.

    1. תודה רבה מנחם. אני חושב שבדף הבית הכתבה נמצאת מתחת לשתי כתבות שעלו מוקדם יותר בבוקר ולכן אנשים לא גוללים למטה.
      בכל מקרה אני כותב בשבחל לסכם לעצמי את הדברים אז הכל בסדר😀

  2. פוסט מעולה יהב, תודה רבה
    עוד שני פקטורים שישפיעו לדעתי הם העדר הקהל, כמובן, והעובדה שראשלצ כבר שנה שנייה רצופה בגמר. שתי הסיבות אמורות להביא לקצת פחות לחץ אצל הכתומים.
    על משחק אחד, במיוחד בתנאים כאלה, אני לא רואה אפילו טעם להמר. נקווה רק שיהיה משחק מעניין (וכן, שייגמר בניצחון צהוב..)

  3. עכשיו ננסה קצת חכמה בדיעבד:
    1. ההרכב הגבוה גרם לזה שמכבי עשו חילופים משולשים וזה הספיק.
    2. גודס התאים את עצמו נפלא לווילבקין שהחטיא ללא הכרה, אבל גם הקשו עליו מאוד. לאחרים הוא נתן לזרוק מבחוץ וזה פגע בו.
    3. דוברת לא קיבל דקות משמעותיות וראשל"צ כמעט ולא לחצו על כל המגרש.
    4. אמארה והאנטר חיסלו את מונרו. גם קלויארו עזר מדי פעם…
    5. כל אחד מהם היה משמעותי ררק לדקות בודדות בדיעבד, אבל כאלה עם משמעות.
    6. קשה לומר שראשל"צ ניצלו את ההרכב הנמוך מכבי ת"א גם לא הייתה צריכה את זה כדי לשלוט בצבע.
    7. הגנתית אבדיה וקלויארו היו טובים מאוד ושניהם היו פחות טובים התקפית. לא קריטי למכבי.
    8. ראשל"צ אכן קלעו טוב מחוץ לקשת, אבל בלי משחק צבע מספיק טוב הם התקשו. בסך הכל יצא להם 81 נקודות שזה לא רע, אבל הרבה פחות מהרגיל שלהם בתקופה האחרונה…

    1. שח מט של יאניס עם הרכב הגבוהים.
      ראשון לציון טעו במחצית הראשונה ושיחקו פנימה כדי לנצל את המיסמאצ' בצבע, מקום שבו מכבי יודעת איך לשמור. במחצית השנייה הם כבר תקפו עם הגארדים אחרי חילוף וההפרש אכן הצטמצם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט