אחת ולתמיד: מדוע בייסבול המשחק הכי טוב, ופריוויו לכל משחקי היום ומחר (רק לעכברי בייסבול) / מנחם לס

מה עושה מבייסבול המשחק הקבוצתי הטוב ביותר?

פוסט זה מחולק לשניים: החלק הראשון, הכללי יותר, לא דורש ידע מעמיק בבייסבול.  הוא רק קטע בו אני מביחע דעתי מדוע הבייסבול הוא 'המשחק של אלוהים'.החלק השני דורש יידע יותר מעמיק כי אני משתמש חופשי במונחים רגילים מהמשחק.  כפי שהציעו רבים כאן, אין טעם להמציא שוב את הגלגל. וואללה עשה עבודה נהדרת בהסבר מצויין על המשחק וחוקיו, והוא נמצא בהישג יד לכל המעוניין ב-

http://sports.walla.co.il/?w=/155/850372

היכן מתחילים? מאחר ואיני יודע, אעבור על יתרונות הבייסבול אחד אחד כפי שהם קופצים לי לראש.

1. ממדי המגרש

בכדורגל המגרש הפך קטן מדי ל-22 שחקנים. הכדור הוא קפיצי הרבה יותר משהיה ושוער יכול בבעיטה עם הקפצה אחת להבקיע שער. ההגנה יכולה להצטופף ולעשות בונקר, וישנם כל כך הרבה אנשים ברחבה שהרבה שערים ניכבשים במזל. ממדי המגרש הפכו אידיאלים לכדורגל נשים, אך קטנים מדי לגברים. בכדורסל הסל נמוך מדי וכמעט כל קבוצות ה-NBA מתגאות 12 שחקנים שכולם יכולים לדנקק בקלות, והמגרש צד מדי. בכדורעף הרשת כל כך נמוכה לשחקני היום שהם מנחיתים במכת הגשת פתיחה. לששה ענקים בגובה 2 מטר כל אחד המגרש קטן מדי בלפחות 50%. בבייסבול ממדי המגרש אופטימליים, מרחק גבעת הפיצ'ר בדיוק היכן שהוא צריך להיות, והעובדה ששיאי חבטות – בעייקר דיוק חבטות – נשברים לעתים רחוקות אם בכלל. שיאי ההום ראנס נקבעו בהשפעה סטרואידים. הכדור הוא אותו כדור כבר 150 שנה, וכן האלה, הכפפה, וממדי המגרש. מאומה לא השתנה. המשחק מתאים לשחקני היום כפי שהתאים לפני 150 שנה.

2. ייחודיות מגרשים

כמה משעמם לבוא למשחק כדורגל או כדורסל בכל חור שבעולם, וכל המגרשים, השערים, והסלים באותו גובה, אותו רוחב, הכל אותו דבר. טוב, יש הבדלים קטנים בין ה-NBA והכדורסל הבינלאומי במרחק הקשת, אך כל השאר אותו דבר. בבייסבול, יש איצטדיונים סגורים; פתוחים; חצי פתוחים; שלושת-רבעי סגורים. איצטדיונים עם 'הקיר הירוק' כמו בבוסטון, גן העדן של חובטים ימנים. את היאנקי סטדיום בנו פעם עם גדר קצרה יותר ב-RIGHT FIELD כדי שלבייב רות' יהיה קל יותר לעשות הום-ראנס. אין שני איצטדיוני בייסבול שווים בכל העולם. הבסיסים שווים, גבעת הפיצ'ר שווה, אך הגדר להום ראן שונה מאיצטדיוןן אחד לשני. איזה כיף לא להיות תוכים או קופים תמיד לשחק בדיוק באותו איצטדיון. בבייסבול מנג'רים ושחקנים חייבים לעשות כל מיני ADJUSTMENTS לפי מבנה האיצטדיון.

3. בבייסבול שחקן חייב לבצע מבצעים שונים ברגליו, וידיו. אתה לא יכול להיות רק מהיר בבייסבול. עליך להיות מהיר, חזק, זריז, מדוייק, בזריקות, תפישות, ריצות, חבטות, השתטחויות, ומה לא. הדרישות הן רבות יותר משבשאר המשחקים.

4. בבייסבול אין שעון. המשחק נימשך ונימשך עש שישנו מנצח, ומאפשר לנו סוף-סוף לחיות ללא שעון. אתה משחק עד שיש מנצח, והיו משחקים שנמשכו מעל עשר שעות. רק בכדורעף מכל המשחקים הקבוצתיים אין שעון.

5. הבייסבול הוא המשחק הקבוצתי שהוא גם האינדיבידואלי מכולם. כל שחקן חייב לחבוט נגד פיצ'ר. אבל בדאבל-פליי הוא לפתע הופך לקבוצתי מכולם. וכמובן שאין משחק בו ישנו שחקן אחד כה חשוב כמו הפיצ'ר בפוטבול, אפילו לא הקוורטרבק בפוטבול. לכן פיצ'ר "מנצח" משחק, בניפרד מקבוצתו.

6. בייסבול הוא המשחק הברור והמדוייק ביותר לציפייה. יש קו. יש בסיס. עליך להגיע אליו. ישנה גדר; ההום ראן צריך לעבור מעליה. בכדורגל וכדורסל קורות ערבוביות כאלה שהצופה, השופט, והשחקנים עצמם לא יודעים בדיוק מה קורה בהן.

7. משחק הבייסבול הוא המותח מכולם. כל זריקה של פיצ'ר היא כמו מכת עונש מ-11 מטרים בכדורגל. איזה כדור הוא יזרוק לחובט? לאיזה צד, באיזה חוזק, כדור ישר או בקשת? האם להקריב שחקן אחד כדי שהשני יעבור תחנה? שחקן בבסיס ראשון. האם 'יגנוב' בסיס לשני? הפיצ'ר יודע שהוא אוהב לגנוב במצבים כאלה. מה לעשות כדי להשאירו בבסיס?

8. לכן הבייסבול הוא גם המשחק הסרברלי (החכם) ביותר מכולם. גם למנג'ר וגם לשחקנים. מה לעשות עם הפיצ'ר? להושיבו ולהביא פיצ'ר שמאלי? להביא פםיצ'ר הזורק KNOCKLE BALL (כדור 'פרוע' הניזרק ללא רוטציה ולכן הוא פגיע לכל תזוזת אוויר. כל שחקן צריך להחליט היכן לעמוד בהגנה לפי תכונות החובט. לזוז קדימה? אחורה? ימינה או שמאלה?

9. הבייסבול הוא המשחק הקשה ביותר בעולם. אמרו כבר מזמן שלחבוט כדור קטן שמגיע אליך במהירות של 160 ק"מ בשעה, והוא ניזרק ב-SPLIT FINGER (מה שגורם לו פתאום לשקוע כמו אבן או לבנה הנזרקים מסירה אל תוך הים) מ-60' ו-6" (18.39 מ') הוא מבצע הספורט הקשה ביותר. תשאלו את מייקל ג'ורדן. רבים וטובים אחראים אמרו שאין דבר קשה מזה בספורט. גם פיצ'ינג הוא סקיל קשה ביותר כשעליך לזרוק כדור חזק לנקודה מסויימת, כשהכדור חייב להתנדנד באוויר ולהקשות על החובט לחבוט בו. שחקנים באווט פילד חייבים לזרוק מסירות מדוייקות על סנטימטרים ממרחקים של 100, ו-120 מטרים.

10. בייסבול הוא המשחק היחיד בו SCORING לא נקבע ע"י הכדור, אלא השחקן עצמו. מה ערך יש לכדור הנבעט מ-60 מטרים לכיוון השדער ע"י איש מרכז שדה שלמעשה ניסה להרימו לכדור נגיחה, ופתאום הכדור מוצא את עצמו בתוך השער. מה עשה איש מרכז השדה הזה כדי שיגיע לו הכבוד של 'מנצח משחק' כשכל מה שעשה היה להרים כדור. ספורט זה משחק שלך אנשים, ובבייסבול אנשים מנצחים אותו ע"י הבאת עצמם 'הביתה' במקום איזה כדור אליפסי בפוטבול, 'פאק' פלאסטי בהוקי קרח, או כדור של 'אדידאס' בכדורגל.

11. בייסבול הוא משחק של ווריאציות מכל המינים והסוגים. ישנם משחקים המסתיימים 0-2, וישנם משחקים המסתיימים 20-12. כמעט כל תוצאה עד 25 נחשבת 'מקובלת'. 20 או 25 ראנס הם פי עשר מ-0-2. בכדורסל משחק אחד יכול להיגמר 67-98, אבל אף משחק לא יכול להיגמר עם תוצאה גדולה פי עשר, ז"א 600-900 או משהו כזה.

12. מאחר ובבייסבול אין שעון, 'המשחק לא ניגמר עד שהוא ניגמר'. לקבוצה המפגרת בכל תוצאה תמיד ישנו סכוי לחזור.

13. הבייסבול מסמל "חיים חדשים". תחייה. החורף ניגמר, האביב הגיע, הפרחים מתחיליחם לפרוח, וכשמגיע הבייסבול כולנו יודעים שבא הסוף לקור, ושמש חמימה עומדת לחמם אותנו עד סוף הקיץ, תחילת הסתיו.

14. בכלל כל האמור למעלה ועוד, לבייסבול יש מסורת גדולה הרבה יותר מאשר לכל משחק אחר בקולנוע, ספרות, שירה, תיאטרון, ובמה. מאות סרטים ואלפי ספרים ניכתבו על המשחק הזה.

15. בייסבול הוא משחק עם הפסקות. בין האינינגים; כשמחלי]פים פיצ'ר. יש זמן לרדת למזנון, לבית השימוש, להתנער מעט, להתמתח, להחליף כמה מילים עם אוהדים אחרים. מה ה-RUSH? לאן ממהרים? כיף לרדת למטה לכמה דקות ולדעת שלא מפסידים מאומה.

16. בבייסבול כל קבוצה משחקת 162 משחקים. כמו החיים עצמם, זה מסע ארוך ומלא חתחתים (מצטער; לא בטוח באיות!). כמו בחיים עצמם, לקבוצת בייסבול ישנם מכשולים, פגעים, הצלחות, חריצים ועליות חלקלקות. הפסד אחד או נצחון אחד לא מוסיף או גורע (מלבד מה שראינו אתמול כשהפסד או נצחון קבע "וויילד קארד" או לא!…). כמו בחיים, אפשר להיכשל מעט ואז להתגבר ולהתרומם. בפוטבול, ב-NFL, שני הפסדים בתחילת העונה ואתה נפלת לבור עמוק שהעלייה ממנו היא כמעט בלתי אפשרית. בבייסבול יש זמן לשנות, להתגבר עיל חולשות, לסובב עניינים.

17. בבייסבול חוקים לא משתנים. בגדול, אותם החוקים שהיו בשנת 1892 כשהם ניכתבו לשתי הליגות, הם אותם חוקים היום. ב-AL הוסיפו DESIGNATED HITTER לחבוט עבור הפיצ'ר, וזה בערך זה. בכדורסל, בפוטבול, ובכדורגל חוקים השתנו כמה וכמה פעמים. למה? כי בבייסבול הכל כמעט מושלם. במשחקים האחרים ישנם חורים כמו במסננת של צפורה הטבחית, במטבח של קיבוץ עין חרוד..

18. בבייסבול אין תקרת שכר, ובכ"ז בעשר השנים האחרונות, תשע קבוצות שונות זכו בוורלד-סרייס. באף ספורט אחר לא קיימת ווריאציה כזאת בין המנצחים, אפילו עם תקרות שכר בכדורסל, פוטבול, והוקי קרח. ז"א כסף לא בדיוק מנעצח בבייסבול כמו בספורטים קבוצתיים אחרים!

19. כמו כדורגל, אבל לא כמו פוטבול, כדורסל, והוקי קרח, אתה לא צריך מיכשור יקר לשחק את המשחק. כדור ומקל זה כלך מה שחבורת ילדים צריכה כדי לארגן משחק בשכונה.

20. זה המשחק המאפשר לחובב הספורט במגרש או החוזה בטלוויזיה להיות המנג'ר של הקבוצה עם כל פיץ'. לתכנן…להחליט מה עושים…להתווכח עם חברים…לנבא מה יקרה. הכל נעצר. יש זמן לכל החלטה. כשיש רצים על בסיס 1 ו-3 עם "TWO OUTS" המשחק הופך למין משחק שחמט של "מה עושים עכשיו?".

21. זה משחק בו אין דרך "להשהות כדור", לשחק "בונקר", או לבצע כל דבר אחר כדי לעצור את הקבוצה היריבה. היא תקבל אותו תור התקפה כמוך, ואפשרות לנצח בדיוק כמוך.

22. בבייסבול היו כל מיני סוגי שחקנים. אם אתה גבר בוגר – אפילו גמד – אז תהיה בטוח שהיה שחקן כמוך בבייסבול. גובה, מבנה גוף, כוח, מהירות – הכל יכול לעזור אבל במינונים קטנים, וזה משחק בו כל יתרון במבנה הגוף הוא גם חסרון באספקט אחר של המשחק.

23. בייסבול הוא משחק בו אתה ניכשל כחובט (אם אתה טוב!) 7 מתוך 10 פעמים. עוד הוכחה שחבטה בבייסבול היא אחד הדברים הקשים ביותר. אבל בבייסבול, אם לא יהיה "OUT" אז לעולם לא תפסיד, ותחייה לעולם. אבל בייסבול הוא מראץת החיים מספר אחת בספורט. אין דבר כזה 'לא להיכשל'. אין דבר כזה 'לחיות לעולם'.

24. בייסבול הוא המשחק היחיד בו מותר לשחקן או למנג'ר לצרוח על השופט, להתווכח איתו לפני מיליונים, ולא להיענש. אלא אם-כן עברת את הגבול. בבייסבול השופטים הם 'חלק מהמשחק' ולכן מותר להם לטעות ב-'בולס' ו-'סטרייקס', והם מסרבים להשתמש באמצעים אלקטרוניים להחלטות של 'בולס' או 'סטרייקס'. בבייסבול השופטים הם לא עריצים כמו בענפי הספורט הקבוצתיים האחרים. הם אנשים רגילים המסוגלים לשגות. שוב, הם חלק מהמשחק.

25. הכדור בבייסבול הוא FAIR PLAY אפילו כשהוא עובר את גבולות המגרש. התופש המגן יכול אפילו לעלות ליציע ולתפוש כדור מעופף באוויר. ז"א שהאאוטפילד, כמו השמיים, אין להם גבול.

26. כדור הבייסבול הוא הכדור היחיד שאינו 'מושלם'. הוא לא עגול ואינו אליפטי. לכן הפיצ'ר יכול לעשות איתו כל כך הרבה דברים, ולהשתמש בחוקים אירודינמיים לטובתו.

חומר למחשבה!!!

********************************************
משחקי הוויילד קארדס הסתיימו. סנט לואיס קרדינלס גברה על הברייבס מאטלנטה 3-6, ובולטימור אוריולס גברה על טכסס ריינג'רס 1-5. במשחק באטלנטה, שלושת האינינג האחרונים, אטלנטה מילאה את הבסיסים עם 2 שרופים, והום ראן אחד היה עושה 6-7, אטלנטה. אך ההום ראן לא בא. היתה גם בעייה עם אחד החוקים הקונטרוברסיאליים ביותר בבייסבול, ה-'אינפילד פליי בול' שלפיו אם הקבוצה המגינה מחמיצה 'תפישה' קלה בכוונה כדי ליצור דאבל-פליי, החובט הוא 'אאוט' אוטומטית. היא תשחק בבית נגד הנשיונל ביום ראשון על חצי הגמר של אליפות הפננט של ה-NL בסידרת 3 מ-5. בולטימור תארח את היאנקיס ביום ראשון. בשני המקרים זה משחק ביתי, ואז 3 משחקי חוץ, ומשחק אחרון אם ישנה נחיצות, בבית.

קרדינלס מסנט לואיס

אלן קרייג הוא החובט הגדול בכל הזמנים שלא שמעת עליו. אני לא יכול לישוב על דרך טובה יותר לתארו. הוא ללא ספק השחקן האנדרייטד בכל הליגה. הוא הסיבה היחידגה מדוע הסנט לואיס קרדינלס לא החמיצו את אלברט פוג'וס שעבר לדודג'רס אפילו רגע אחד. ופוג'וס ניבחר ע"י ספורט אילוסטרייטד בשנה שעברה כ-"החובט הגדול של העשור". אפילו הפציעה של איש הבסיס הראשון לאנס ברקמן לא פגעה בהם יותר מדי בגלל אלן קרייג. אלן חובט 301. עם 22 הומרס (הום ראנס), ו-RPI (שחקנים שהביא 'הביתה') נפלא של 6 למרות שהחמיץ את ששת השבועות הראשונים של העונה. הוא וביל את ה-NL עם ממוצע של 403. כששחקנים נמצאים על חד הבסיסים, והכל במשכורת של 495 אלף, שהיא בערך משכורת חצי שבוע עבור פוג'וס. הם היו אנדרדוג במשחק הווילד קרד היום והם יהיו אנדרדוגס נגד הנשיונלס. בל לך תדע. אם ישמרו על קור רוח, אולי המנג'ר הרוקי מייק מת'ני יעשה איתם "SEQUAL". היא מארחת, כפי שכתבתי, את הנשיונלס ביום ראשון לחצי גמר ה-NL.

ג'איינטס מסן פרנציסקו

מנצח פעמיים סיי יאנג (לפיצ'ר הטוב בליגה) טים לימצקאם היה העונה הצל של עצמו עם רקורד של 15-10 , ו-ERA מבייש של 5.18, ונגדו עשו שחקני היריב יותר ראנס מאשר נגד כל פיצ'ר אחר בליגה. אולי בגלל שהוא בין היחידים לשחק 25 משחקים "ON RECORD". (פיצ'ר חייב לשחק משחקים כדי שרקורד המשחק ייחשב לחובתו או לזכותו). אבל המחצית השנייה של העונה הראתה שיני. זה לא יכול היה להיות אחרת כי לינצקאם הוא פיצ'ר טוב מדי. אבל למרות השיפור הרב בזריקתו, הוא עדיין SURRENDERED 11 EARNED RUNS ב-10 אינינגס בשני המשחקי האחרונים. הוא הירשה 23 הום ראנס נגדו – שיא אישי שלילי – אבל הוא יהיה הפיצ'ר במשחק השלישי. הג'איינטס לא יכולים בלעדיו. כולם זוכרים את ה-14 סטרייקאאוטס הנהדרים נגד הברייבס – מסטר פיס ממש – לפני שנתיים, במשחק הראשון שהוא ניצח , ואז את זריקותיו המזהירות באליפות הפננט ובוורלד סרייס. זה רק לפני שנתיים והוא עדיין צעיר במלוא אונו. העתיד של הג'איינטס תלוי בטים במיטבו. לי יש מין רושם שהוא יחזור עצמו ויתן לנו זריקות מגן העדן. היא מארחת בשבת את הרדס בביתה לחצי הגמר השני של ה-NL.

נשיונלס מוושינגטון הבירה

כשאתה חוזה בנשיונלס, אתה חוזה בברייס הארפר. הוא שחקן שבכל רגע נתון עלול לעשות משהו ספקטקיולרי. הוא יבצע תפישה מהמאדים; הוא ירוץ ישר אל תוך קיר המגן; הוא יחבוט הום ראנס שירוצו למדדוד עם טייפ כדי לראות איזה עוד שיא הוא שבר. מייק ריזו הג'נרל מנג'ר אומר עליו: "מספיק לחזות בו במשחק אחד כדי להבין עם איזה פריק יש לך עסק!". אבל פריק חיובי מאין כמוהו. הוא מין צ'יפר ג'ונס מהברייבס, לאוהדים המבינים ביניכם, שיתן את נפשו, אשתו, ושתי בנותיו עבור תפישת כדור. לברייס יש אימפקט כזה עצום על הקבוצה שאיתו הם יכולים ללכת סוף-בוף עד הסוף, או ליפול כבר בהתחלה. הוא רק בן 19, פור גאד סייק. הוא מוצר רק בתחילת בנייתו. למזלו המנג'ר שלו הוא דייבי ג'ונסון הוותיק שראה הכל ויודע הכל, ולא יוצא מעורו אפילו מהדברים שברייס עושה. כל מה שיש לו לו לומר על גאון הבייסבול הצעיר הוא ש-"הוא משתפר. הוא משחק SMARTERץ הוא מסוכל 'TO HIT THE CUTOFF MAN NOW'. מכל אדם אחר זוהי מחמאה קרירה, ודי בסדר. מדייבי ג'ונסון זה כאילו אמר "שחקן כ זה מופיע אחת ל-25 שנה".

טייגרס מדטרויט

כמובן שכולם מדברים וידברו על מיגאול קבררה שזה עתה זכה בטריפל קראון אחרי 45 שנים שלא הצליחו לעשות זאת, ואולי לא נראה אחד יותר עד סוף ימינו. אבל ידיעתכם, הוא לא כל כך חשוב כמו ה-MESS שנוצר שם באינינגים האחרונים. הקלוזר חוזה וולוורדה מסתמך רק על כדר סוג טחד: אש. הוא זורק רק אש. אבל FAST BALL מצופה באינינגים האחרוני הוא סימן רע לבאות. הסקאוטים יודעים שמידיו בא כדור מתותח, אבל כדור מהיר ללא אקשיון הוא כבר לא מה שהיה פעם. החובטים של היום מסוגלים לחבוט בכדור ישר ללא אקשיון הבא במהירות של 95-97 מייל לשעה, כאילו היה זה כדור ממכונת יריה באימון. למה הוא ABANDONED את הכדור הנפלא שהיה לו פעם – SPLIT FINGER PITCH – לא נגע. אולי הוא אבד לו, כפי שהטיטניק אבדה. הסט-אפ מן יוהקים במויט מרשה הום ראנס כאילו שחקני היריב נמצאים ב-'הום ראן דרבי' באול-סטארס. פיל קוק בחר את הזמן הכי גרוע להיכנס למשבר. אז מי הרליבר האמין ביותר? אל אלבורקרק מכל האנשים. אבל הוא חזר מניתוח מרפק וזקוק למנוחה של יומיים לפחות ממשחק למשחק.. מה כל זה אומר? שדטרויט צריכה להסתמך על הרוטציה הקבועה של ארבעת הפיצ'רס הפותחים שלה, ג'סטין וורלנדר – שהיה הטוב מכולם – דאג פיסטר, אניבל סנצ'ז ומרק שרזר – הרוטציה הטובה ביותר במייג'ור ליג, והסיבה שאני מאמין שאם הינקיס נופלים היכן שהוא, הטייגרס הופכים לבוצה עם הסיכוי הרב ביותר להיות אלופת העולם (אני מדבר כמו האמריקאים!). כדי שזה יקרה, אני הייתי נותן לכל אחד מהארבעה לזרוק COMPLETE GAME ולא להשתמש כלל ברליברס. הם משחקים בבית נגד האתלטיקס בשבת לחצי הראשון של הפננט של ה-AL.

אתלטיקס מאוקלנד

המשחק האחרון לפני הווילד קארד היה לפמתאון.. הם עשו SWEEP של הטכסס ריינג'רס בסריית המשחקים האחרונה של העונה ב-AL WEST. איך הם עשו זאת? לא נתנו לריינג'רס אף ראן בשלושת האינינגס האחרונים של שלושת המשחקים האחרונים. היה לה שון דליטל, ריאן קוק, וגראנט בלפור שיחד התלקדו ל-9 אינינגס שטכסס לא השיגה בהם אפילו ראן אחד, והם עשו זאת בעזרה 12 סטרייקאאוטס מכובדים. זה חשוב ביותר י לאוקלנד רוטציה מאד צעירה של פיצ'רים, ולכן חשוב מאד לבטחונם לדעת שכל אחד מהם חייב להגיע במצב טוב לאינינג -7, ואז הבול-פן יעשה את שאר העבודה. גראנט בלפור הפך לאייס החדש בבול-פן כשסיים עם 18 SAVES רצופים! היא היריבה של הטייגרס בביתה היום.

רדס מסינסינטי

ג'א ווטו מהרדס הוא – אולי – איש הבסיס הראשון הטוב בליגה.הא היה בדרו לעוד עוה של MVP עד שפצע את ברכו. הוא עבר ניתוח מיניסקוס וחזר ב-5 לספטמבר. האדם שחזר נראה כמוהו רק בשמו, כי למרות שאחוז חבטותיו מקובל מאד – 316. – הוא לא חבט הום ראן אחד כבר חודש ימים. הסלאגינג שלו הוא 42ץ והוא הביא הביתה שבעה אנשי בסיס מאז שחזר – לא אסל ולא באסל. הוא חייב לחזור למיטבו כדי לתת לרדס איזה שהוא סכוי. הרדס משחקת נגד הג'איינטס בשבת על חצי הגמר של הפננט של ה-NL.

יאנקיס מניו-יורק

הבעייה (הרגילה) של היאנקיס היא מה לעשות עם א-רוד בפלייאוף. במשחק האחרון נגד הרד סוקס הוא חבט דאבל ראשון – אקסטרה בייס ראשון – ב-39 פעם AT BAT, מהם חבט בהצלחה רק 6 פעמים לבסיס הראשון. וזה השחקן המשתכ יותר מכל שחקן אחר בעולם. הוא אסון בכל פלייאוף. היה איום נגד דטרויט ב-2010 כהוא לא חבט אפילו כדור חד, והסטרייק-אאוטס שלו היו מביישים, ובעונה שעברה נגד הריינג'רס הוא שוב STRUCK OUT. הקהל בניו יורק שונא אותו, ואני בטוח שג'ו ג'יררדי לא ישן בלילות, חושב מה לעשות איתו. לדעתי הגיע הזמן להושיבו על הספסל וזהו. בעיקר כשרובינסון קאנו הפך למפלצת הליגה, דרק ג'יטר ממשיך להובילאת הליגה עם 216 HITS, ואישיו סוזוקי מתחיל להיכנס לכושר ולמצוא את הכדור עם מחבטו. הבעייה של גיררדי היא לא 'מי ישחק', אלא 'מי לא ישחק'..

אוריולס מבולטימור

כאן חייבים לשים לב כמה אינינגים יכולים הפיצ'רס ברוטציה להישאר במשחק. כי כל זמן שהם משחקים, וכל זמן שהנם שומרים על לח נקי, הם הקבוצה הגדולה בהסטוריה. הרקורד שלהם השנה במשחקים של 0-1 הוא 9-29, ולא היתה אף פעם קבוצה שעשתה רקורד כזה. המנג'ר באק שולנדר אמר זאת בעצמו: "הסיכוי שלנו הוא אם הפיצ'רס הפותחים יכולים להישאר DEEP במשחק". הערב הם הוכיחו שהם יכולים בנצחון עצום על הריינג'רס בביתם. הם משחקים ביום ראשון בבית נגד היאנקיס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. מנחם – קודם כל תודה על העדכונים והרקע.
    אני אישית פחות מתחבר למשחק הזה, וחושב שחלק גדול מהיתרונות שרשמת הם בעצם חסרונות (אין שעון, 162 משחקים…).
    ועצה לסיום – תעבור על זה פעם אחת לפחות. די ברור שהכנסת את הכל לתוכנת תרגום מאנגלית ויצא מה שיצא. לי זה קצת צרם.

    1. אף פעם בחיי לא לקחתץי קטע באנגלית ותרגמתי לעברית. מה? השתגעת? כיצד אתה בכלל מעיז להאשים אותי בזאת?

      מה שכן, כתבתי הכל אחרי משחקי הלילה ולא עברתי על הכתוב.

      אני מאד מתפלא עליך ינון, וזאת בשפת המעטה. המאמרים הם ש-ל-י מא' עד ת'.

      1. לא אמרתי שזה לא שלך, אלא שכנראה כתבת באנגלית ותרגמת עם תוכנה. זה יוצר אי דיוקים מסוימים שלעיתים צורמים לעין. לדוגמה:
        "הוא הסיבה היחידגה מדוע הסנט לואיס קרדינלס לא החמיצו את אלברט פוג'וס שעבר לדודג'רס אפילו רגע אחד…". כנראה התכוונת:
        "did not miss Albert…"
        כשהכוונה היא "לא התגעגעו אליו", ולא "לא החמיצו אותו".

        אבל מה אתה נתפס לשטויות, זו הערה בונה להמשך. וחוץ מזה, זה רק בייסבול, לא איזה ספורט באמת חשוב 🙂

  2. עד כמה שהמשחק קשה ובעל הסטוריה עשירה, אני אישית לעולם לא יוכל להשוות אותו למה שאני קורא "לייב ספורטס". אין שום מגע פיזי (רק שהקצ'ר מנסה לחסום רץ שמגיע הבייתה, וזה מאוד, מאוד נדיר) או אקשן עוצר נשימה. לטעמי, זה יותר מדי כמו שחמט, קשה, אבל לא מדהים, או שוב, בהיעדר מושג מתאים יותר, עוצר נשימה. ראיתי כמה וכמה משחקי בייסבול בחיי, גם באיצטדיון וגם בטלוויזיה, והגעתי למסכנה שזה יותר כמו משחק חשיבה מאשר ספורט של ממש. בנוסף, כתבת על כל הדברים שצריך כדי להיות שחקן בייסבול מושלם, אבל אין אף שחקן, בבייסבול או בכל ספורט אחר, עם עלית סקילס בכל התחומים שציינת. מבחינה אישית, אין בבייסבול מספיק אקשן ופיזיות להתחרות בכדורסל וכדורגל.

  3. הערה קטנה מנחם, בייסבול אינו המשחק הקבוצתי היחיד בלי שעון, יש גם את הקריקט למשל…

    ואגב קריקט, מה לדעתך יותר קשה לחבטה: כדור הנשלח ישירות כמו בביסבול או כדור הפוגע באדמה ומשנה את מסלולו?

  4. תודה
    האם תועל לתת פרוש למעט סטטיסטיקה למושגים כמו ERA וכו למושגים העיקריים

    1. זה קשה מאד לחזור על הכל. תשאל ואני אענה. ERA זה מספר הראנס הנממוצע נגד נגד הפיצ'ר. הוא נקבע ע"י מספר הראנס שעשו נגדו חלקי מספר האינינגס שהוא זרק, והכל כפול 9.

  5. בייסבול זה משחק נהדר, אבל אני מעדיף יותר כדורסל. אחד הדברים הכי יפים בבייסבול זה המאני בול של אוקלנד אתלטיקס. קבוצה שנבנתה בתקציב מזערי והביסה פעם לאחר פעם את יריבותיה. סוף סוף האייז הגיעו לפלייאוף.

  6. מנחם תודה רבה על עוד פוסט נפלא!
    אני חושב שכדי לאהוב את המשחק הזה צריך באמת להבין את התרבות של המשחק, את הסיפורים שמאחורי הקלעים (עונה של 162 משחקים מניבה הרבה סיפורים), את הסטטיקסטיקה ובכלל את כל מה שהמשחק הזה מייצג.
    אחד הדברים העיקריים באהבה לספורט הזה לדעתי הוא העובדה שלא מדובר בספורט שצריך יכולת אצלטית מופלאה כדי להצליח בו, זה ללא ספק עוזר להרבה שחקנים אבל העובדה שיש שחקנים שלא בדיוק אתלטים ועדין נמצאים בטופ גורמת לקהל להזדהות יותר עם המשחק ועם השחקנים בו.

    אתמול הצלחתי לראות רק את המשחק בין אטלנטה לסיינט לואיס (השעה היתה מאוחר מידי). אטלנטה ללא ספק ירתה לעצמה ברגל, הם עשו כל כך הרבה שגיאות בהגנה, דבר שלא מייצג את היכולת ההגנתית הכל כך יציבה שלהם במהלך העונה.
    הקריאה של השופט ל- INFIELD FLY BALL היתה מאוד רעה, אפילו לפי הראיונות של השחקנים המעורבים אחרי המשחק היה אפשר להבין שמדובר היה בחוסר תקשורת שנבע בעיקר מהרעש ביציאים. מצחיק שחוק שאמור לשמור על שחקני ההתקפה דוקא עצר את המומנטום שהיה להם באינינג השמיני.

    זה גם היה משחק פרידה מצ'יפר ג'ונס, ללא ספק אחד הגדולים. חבל לי שהקהל התנהג בצורה כזו מה שגרם למאורע להתגמד. לפחות הוא סיים את הקריירה עם חבטה!

  7. מי שראה את המשחקים אתמול צפה בהיסטוריה לא קטנה.
    קודם כל,המשחק באטלנטה היה בזיוני ללא ספק,גם מצד הקבוצה ואחר כך כשהיא התחילה להתאזן,השופטים לקחו לה את המשחק.

    המשחק השני היה נהדר!
    ציפיתי מהריינג'רס לנצח,אבל בולטימור הפתיעו לטובה .
    אני לא מומחה גדול בכלל ואני רק מתחיל להבין את המשחק החוקים הבאמת קשים,אבל אתמול לא היה קשה לראות שג'וש המילטון היה גרוע,מה שגם,כנראה,מסתמן כמשחקו האחרון ככריינג'ר,לפי התקשורת.

    הדבר הכי כיפי בכל החודש של הבייסבול הזה הוא שאתה תלמיד מתחיל של המשחק,לכן יש בך את ההתרגשות הזאת שיש בכל אוהד ספורט שמתחיל לראות ספורט חדש.

    1. שני המנשחקים היו מצויינים מלבד השגיאה ב-INFIELD FLY BALLץ מה שבולטימור עשתה זה ממש מעל ומעבר כל סיום העונה.

  8. יהודה,זקן שכמותך!

    ERA-זה מה שנקרא Earned Runs Average.
    זה מושג סטטיסטי שקשור למגישים,והוא בעצם מחשב את הממוצע של הריצות שמאפשר הפיצ'ר בממוצע למשחק.

    הריצות הן נקודות,כך שבעצם,זה אפשרו נקודת למשחק ע"י הפיצ'ר.

    בייסבול זה משחק שכיף ללמוד אותו,כי הוא משחק חכם.
    לא משנה שהספורטאים בו הם זוללי סטרואידים/צ'יזבורגרים/סיגריות.
    יש משהו בספורט הזה שמחמם לך את הלב,שאתה מרגיש שזה המשחק העתיק בעולם….אני לא יודע,משהו במשחק הזה עושה לי הרגשה שהוא דווקא הכי טהור שיש,שהוא מדהים!

    מנחם,תודה רבה רבה על הכתבה,את סוג הכתבות יש לנסות ולהביא לאתר.
    אנשים כאן קצת מפחדים מבייסבול כי הם אינם מבינים את חוקי המשחק,וזה מובן,כי הוא מאוד קשה להבנה כשנכנסים לפרטים,אך אני מאמין שאם קצת רצון,כמו כתיבת כתבות כאלה,יביא את האתר לשגשוג מדהים וימשוך הרבה הרבה צופים.

    יאללה,העיקר שבולטימור תעיף את היאנקיז 😉

    1. "בולטימור תעיף את היאנקיס". IT WILL NEVER HAPPEN! היאנקיז זה כמו מכבי ת"א כדורסל. האוהדים מתים עליה (כמוני) ושאר העולם מתעב אותה, אפילו ללא הבנה. סתם בגלל שהם "היאנקיז".

  9. ליאנקיס יש הרבה אוהדים שחצנים ודורסניים. וזה מתסכל את אוהדי שאר הקבוצות ששחקנים שלהם עוזבים ליאנקיז כי יש להם הרבה כסף. חוץ מזה שהשחקן הסימפטי היחיד שלהם זה גרנדרסון. האוהדים לא עוטפים את הקבוצה כמו הרד סוקס למשל

  10. בבייסבול יש אינסוף "רגעים מתים", בהם מחכים לחבטה הבאה.
    בבייסבול אין מקום ליצירתיות מסוג כלשהו.
    אי אפשר לשחק בייסבול בשכונה.
    בבייסבול אין מהלכים קבוצתיים.
    בבייסבול אין מהלכים יפים. יש רק מהלכים טובים.
    בבייסבול אין אסטרטגיה בהתקפה.
    בייסבול הוא משחק הכדור הקבוצתי בו התמריץ להשתמש בחומרים אסורים הוא הגבוה ביותר.
    בבייסבול הערך של "קבוצה", בשונה מ"אוסף יחידים", הוא נמוך יחסית.
    לשחקן הבייסבול המפורסם בהיסטוריה קוראים בייב.
    המשחק הזה פשוט אמריקני מדי. הוא מתחרז לי עם נקניקיה בלחמניה.

    אני לא יודע כלום על בייסבול, אז בטח אני טועה בחלק מהדברים.
    תקנו אותי.

    1. ד"ר:
      1.בשכונה-כל מה שצריך זה מחבט, כדור טניס (או כל כדור קטן אחר), ואבנים לסימון התחנות.
      2.יש מהלכים קבוצתיים. כל שחקן רץ בנפרד, אבל לפעמים שחקן יחבוט 4 "בול" כדי שיזוז בסיס קדימה, וגם השחקן בבסיס הראשון יזוז לשני.
      3.חבטה שעפה מחוץ לפארק זה מהלך מרשים לכל הדעות.
      4.יש המון אסטרטגיה בהתקפה-לא תמיד חובטים בשביל הום ראן, כי יש סבירות גדולה שזה יוציא אותך. לפעמים חובטים חבטות של סינגל, דאבל או טריפל (בסיסים) בכוונה.
      5.בזה יכול להיות שאתה צודק, אין לי מספיק ידע.
      6. יש קבוצה. בהגנה כולם פועלים כצוות, אבל אני מסכים איתך שבהתקפה זה אינדיבדואלי.
      7.בייב זה הכינוי של רות'. קראו לו ג'ורג'. חוץ מזה, לשחקן הכדורגל הטוב אי פעם קוראים פלה.
      8.צודק.

      1. תודה! לא ידעתי שלא תמיד מכוונים להום-ראן.
        לגבי נקודה 3. התכוונתי לכך שאין "היילייטס" ייחודיים כמו שאתה רואה במשחקים אחרים. כל חבטה שיוצאת מגבולות המרגש זהה לאחרת.

      2. אני גם עדיין לא מבין איך אפשר לשחק בשכונה. צריך שטח עצום כדי שמשחק בייסבול יהיה רק חצי מהנה. מגרש כדורסל לדוגמה, קטן מדי כיוון שלכל חבטה שיוצרת מגע עם הכדור יש סיכוי לעוף מחוץ לתחומי המגרש.

        1. ד"ר נייסמית', בייסבול חבטת בייסבול קשה מאוד. מגרש כדורגל יכול להספיק (לא בהכרח מקצועני, גם מגרש אספלט).

      3. רועי, אני מבין שאתה כותב את זה אחרי שעות על גבי שעות של צפייה בפלה…
        חוץ מזה שהוא פלה בדיוק כמו שההוא בייב. פלה היה כינוי גנאי בילדותו ולא שמו האמיתי.

    2. היי דוקטור,
      ברשותך אני לחלק מהסעיפים שלך כי דעתי היא שהם נובעים פשוט מחוסר הבנת המשחק כפי שרשמת ולכן הרשה לי לנסות להסביר:
      מהלכים קבוצתיים: יש המון מהלכים קבוצתיים במשחק בייסבול החל מההגנה שמנסה לזרוק את הכדור לבסיס לפני שהרץ יגיע אליו. זה אומנם נשמע קל ונראה שגרתי לחלוטין אבל מדובר בכבודה מאוד מאוד קשה להגיע לתיאום כזה בין השחקנים. אם תשים לב במהלך משחק, כישנה חבטה כל שחקני ההגנה זזים, זוהי אינה תזוזה אקראית והיא קבועה מראש למשחק ההגנה הקבוצתי על מנת לשרוף כמה שיותר רצים או למנוע נזק ככל שניתן.

      אסטרטגיה: מדובר במשחק מאוד מאוד אסטרטגי! בהתקפה, המטרה היא להביא את הרץ "הביתה", שחקן יכול לעשות "באנט" (ליישר את המחבט מקביל לקרקע לפני שהכדור מגיע ולגרום לפגיעה בלבד ולא לחבטה). הבאנט משמש בדרך כלל לקדם רצים לבסיס הבא מכיוון שלוקח בדרך כלל להגנה קצת זמן להרים את הגדור ולזרוק אותו. בדרך כלל זה נגמר בפסילה של השחקן שחבט את הבאנט אבל המטרה היא לקדם את השחקן שכבר נמצא בבסיס.
      מנג'ר משתמש בסוגים שונים של פיצ'רים ויכול גם להחליף רוטציה במהלך המשחק בהתאם לתוצאה.

      אני מזמין אותך לראות ביוטיוב מהלכי תפיסה מרהיבים על מנת להבין שאכן יש מהלכים כאלה וגם גניבות בסיס מוצלחות.

      ערך הקבוצה הוא עדין משמעותי ביותר, בגלל העובדה שההגנה עובדת כצוות ובהתקפה הם תלויים אחד בחבטות של השני.

      מקווה שהצלחתי להסביר טוב את הדברים. אני באמת מאמין שמדובר בספורט מדהים! כשהתחלתי לצפות בו לקח לי הרבה מאוד זמן להבין אותו כי לא היה לי מישהו שיסביר לי אותו ופשוט הייתי רואה משחקים ומבין תוך כדי אבל היום כשאני מבין יותר אני פשוט נהנה מכל רגע!!

    3. לד"ר נייסמית

      הרשה לי לתקן אותך

      ראשית לכל מי שטען כאן שבייסבול הוא משחק משעמם, בייסבול זה משחק שאי אפשר פשוט פעם ראשונה לפתוח מקלט ולצפות צריך להכיר-את החוקים, את המספרים, את ההיסוטוריה

      קח אדם שלא ראה כדורגל מימיו ושים אותו מול הקלאסיקו הגדול היום, ב 90 דקות הוא יראה 2-3 שערים במקרה הטוב והמון זמן שלא קורה בו כלום

      פשוט צריך להכיר

      ולד"ר נייסמית

      אין מקום ליצירתיות? יש אין מקום לזה, חבטת הקרבה , גניבת בסיס שינוי חובט או פיצ'ר, אתה באמת חושב שהמשחק פשוט מתחיל וזהו?

      בייסבול הוא הענף היחידי שבו המהלכים "היפים" ההייליטטס הם מהלכי הגנה ששם רוב המהלכים הקבוצתיים

      אני ממליץ לך פעם אחת לראות משחק בלי דיעה קדומה, תקשיב למה שהפרשנים והשדרים אומרים ותראה שיש עולם ומלואו שם

      נסה להבין מה זה פיצ'ר , מה המשמעות של זה ולמה זהו התפקיד הכי קשה ועם הכי הרבה אחריות בספורט
      חג שמח ובילוי נעים

  11. מנחם – ינון בסך הכל האשים אותך שתרגמת את עצמך, ולא ח"ו שהעתקת מאיפשהו. בכל מקרה ברור שהוא טועה, כע מה שקורה באמת הוא שאתה אחרי כ"כ הרבה שנים שם אתה חושב באנגלית (לפחות בחלק מהזמן) ומתרגם תוך כדי כתיבה וזה לפעמים נראה כך, וכפי שציינת באמת לא עברת על זה.

  12. לינון יבור,
    אני בדר"כ לא מגיב לכאלה פרובוקציות אבל זה ממש לא לעניין מה שעשית.
    זה נחמד שזה קצת "צרם" לך אבל קודם כל תבדוק את הדברים לעומק לפני שאתה מכניס האשמה כזו חמורה.
    ולעיתונאי וכותב זו האשמה כבדה.

    מי שמכיר את מאמריו של הדוק יודע בוודאות שזה סגנון הכתיבה הייחודי שלו.

  13. לדעתי כולכם לא הבנתם את ינון.

    הוא לא אמר שמנחם העתיק, הוא אמר שלדעתו מנחם כתב את המאמר באנגלית ואז הכניס אותו לתוכנת תרגום.

  14. מנחם,
    מודה לך מקרב לב. זכרתי שהעלית לאתר שלך בעבר את הכתבה המעולה על ״יתרונות הבייסבול״, והרבה זמן חיפשתי אותה.
    ניסיתי למצוא אותה שוב אחרי צפייה משותפת עם החברה שלי בסרט ״מאני-בול״, היות ורציתי להסביר לה קצת על הספורט הזה ומיוחדותו, בעקבות הסרט.
    אני עדין חסיד של כדורסל, אבל לאט לאט מתחיל להכיר בייחוד וביופי של הבייסבול.
    תודה רבה על הכתבה ועל החומר למחשבה.

  15. מנחם – תודה
    ינון – אחרי שתשקיע כל כך הרבה בהבאת הספורט האמיתי כמו football ו-baseball לידיעת קוראי האתר שלא מתעסקים בדברי ההבל של קופמן ושות , תוכל לקרוא למנחם שיפסיק לתרגם עם תוגנה.
    ללא מנחם היית קורא רק "מאמרים " של אופירע הסייד (שבוש בכוונה) על מי ליקק למי

  16. יהודה
    בלי מנחם היה לי הרבה יותר זמן לעצמי, למשפחה, לסרוג וכיו"ב. אז הוא בהחלט אשם! שכל הספורט הזה מעניין אותי.

    וברצינות – מה אתם לוקחים את העסק בכזו רצינות? כולה בייסבול והערה שאמורה לעזור

  17. הייתי מוסיף עוד נקודת חן :זה משחק ששחקן בגיל 30 עוד יכול לקבל חוזה ל10 שנים. וכל מי שאומר שהמשחק משעמם אומר כך אמור לי מה משעמם אותך ואומר לך מי אתה.

  18. אני אישית מאוד אוהב ביסבול גם לשחק וגם לצפות כי גדלתי על זה(אבא שלי אמריקאי והיינו משחקים הרבה בקיבוץ משחקי ביסבול עם המשפחה+מתנדבים אמריקאים ואולפניסטים אמריקאים)

    המשחק נראה משעמם למי שלא מבין אותו ואת המושגים והסטיסטיקות

    ודי קשה להתחבר עליו בגיל מבוגר, אבל למי שיש ראש פתוח יש סיכוי 🙂

    אני לא מסכים שאין אקשן ומתח.

    כשאתה אוהד קבוצה, אתה מת שהחובט מהקבוצה שלך יתן HR ועוד יותר כשהבסיסים מלאים, גם כל H שממלאים בסיסים מגביר דפיקות לב.

    בהגנה דאבל פלי זה יפיפה, תפיסה אדיר באוט פילד שנראת כיוצאת מהמגרש, גניבת בסיס כשפיצ'ר לא שם לב….ווילד פיצ', כשהפיצ'ר נותן משחק קרוב למושלם(NO HIT) וכו'.

    אני אוהד כמובן את האינדיאנס שאיך שהוא תמיד מצליחים להיות לוזרים, אבל אני אף פעם לא אוותר עליהם.

    GO TRIBE!

  19. אני ילד בן 14 ואני רואה קרוב לשלוש שנים וגם טני בהתחלה אמרתי שבייסבול משעמם עד שראיתי יותר משחקים ואכשיו אני רואה יותר בייסבול מי כדורגל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט