השחקן שיביא את הקליפרס לאליפות המערב / מנחם לס

השחקן שיביא את הקליפרס לאליפות המערב

(לפני ההפסד הבלתי נמנע להיט בגמר)

 

המאמן דוק ריברס יקרא "42DJ". דיאדרה ג'ורדן ירוץ מאחורי כל השחקנים תחת הסל משמאל לימין. עכשיו יסתובב לכיוון הכתף השמאלית, יטעה ימינה, ואז סיבוב שמאלה לפני שהוא מנתר לשחקים ושאר השחקנים כחגבים מתחתיו. שנייה לפני כריס פאול יזרוק כדור הנראה כאילו מטרתו היא תקרת הסטייפל סנטר, אבל לא: מטרתו היא 80 ס"מ מעל הטבעת אליו מגיע ג'ורדן בניתור קליל שהוא מטר מעל שאר השחקנים , והוא מדנקק בכדור בכוח אימים המזעזע את העולם, ומומי במונית שלו חושב שהוא עלה על בור בכביש גהה.

זה יקרה העונה.סוף סוף דיאדרה ג'ורדן זכה בכבוד שחמישה תרגילים משורטטים עבורו במחברת ה-"PLAYS" של כל השחקנים החייבים ללמוד אותם בע"פ. לבלייק גריפין ישנם עדיין יותר תרגילים מאשר ל-DJ – שבעה במספר – אבל לחשוב שבעונה שעברה היו …תרגילים עבור DJ (מעל ה-"…" אתה יכול לרשום "0"), חמישה תרגילים זה 5 יותר מאשר האפס שהיה לו מאז הגיע לליגה. איש לא חשב על DJ יותר מקפצן טרמפולינה שלא יודע דבר מלבד לקפוץ לריבאונד, ועלי-הופ מזדמן.

DJ ביקש כבר מהדוק לא להכניס "DJ" לשם התרגיל. הוא רוצה שמות עסיסיים כמו "הרומס34" או "זרוע הכוכבים44". באנגלית משהו כגון "FUTURISTIC99" או "TWANG66". כשהם ייקראו העונה, הסנטר השני באתלטיותו אחרי ה-"אחד -ואין-שני-לו" ג'בל מגי – ולגבי הויכוח על מיהו המנתר הטוב בין השניים עדיין לא הסתיים – יידע שהוא הגיע. שהוא הפך לסנטר  לגיטימי ב-NBA. לא סתם לגיטימי, אלא ה-INGREDIENT  – מרכיב הכרחי – בהתקפת הקליפרס.

עד עתה כל התרגילים נשאו את שמם של כריס פול, בלייק גריפין, והסופר-סאב ג'מל קרופורד. דוק ריברס – אם הוא באמת מאמן ולא סתם שם מוגזם – יוסיף את שמו לשלושת נושאי התרגילים הראשיים בקבוצה. העונה דוק ריברס ו-COMP. יוצאים למסע מרתק שהוא חדש עבורם: מסע טוחן ורומס בדרכו כל קבוצה מערבית עד לאליפות המיוחלת של המערב. על מיאמי הקליפרס יתחילו לחשוב שנה אחרי, נניח ב-2014-15. המטרה העונה היא נצחון בגמר המערב על הפלח וחבר האיכרים הזרים שלו, ו-DJ הוא אחד מהיסודות ההכרחיים להשגת המטרה.

זה יהיה סימן של התבגרות וסימן שהוא, דיאדרה ג'ורדן, סוף סוף התקבל לחבר הנאמנים של הקבוצה. ריברס אמר אתמול לעתונאים: "אני מסתכל על הסטטיסטיקה שלו והוא בדאבל פיגר בכל משחק בסיום העונה האחרונה, ו-CP3 אומר לי שהוא עשה הכל מבלי שתרגיל אחד נקרא עבורו. הכל משגיאות והחמצות. הכל מהזבל שנשאר. במקום להתרכז בתפקיגו הוא היה מחכה לזבל שיפול לידיו. עתה הוא יוכל לשחק ולהתרכז בתפקידו ולא לחפש זבל. הוא יקבל מטעמים משאר השחקנים כי הוא לראשונה בחייו ב-NBA חלק חשוב במכונה!".

כריס פול מוסיף: "איזה תענוג לראות עתה את החיוך על פניו כשהוא מרגיש חלק מההתקפה, ולא סתם מכונת ריבאונדים והתקפה. עכשיו בהתקפה הוא מעורב, מרוכז, ויודע שבכל רגע אני עלול לקרוא את מספרו, וזה עושה ממנו גם מגן יותר טוב כי גם בהגנה הוא מרגיש כ-PLUG חשוב ולא סתם מכונת ריבאונדים שכל תפקידו הוא לקטוף החטאות של היריב".

הוא לא יהיה יותר ה-SUBPLOT – המערכה השנייה, מסתורית, לא מתוכננת – של ההתקפה אלא חלק ממנה. דוק ריברס ראה זאת כ-NO BRAINER כשהתחיל לאמן, וכל הגולשים שליגלגו על דיאדרה ג'ורדן כאחד שיודע רק לרחף ולדנקק בעלי-הופס, חושבים כך כי כך הוא הוכרח לשחק כשלא היה חלק מההתקפה של וויני דל נגרו, המאמן לשעבר. העונה הם יראו את DJ כחלק מהקבוצה לא פחות משמרק גאסול הוא חלק מהאופרציה של ממפיס: חלק אינטגרלי מהתקפה בשימוש חמישה שחקנים ולא שלושה, כפי שהיה בעונות הקודמות.

לא להיות חלק מההתקפהה היה דבר אחד שהוציא מ-DJ את החשק. הוצאתו הקבועה מהרבע הרביעי היתה קללה נוספת ברזומה שלו. הרבע הרביעי החל, ודל נגרו הוציא את ג'ורדן מהפארקט. למה? ה-38.6% מהקו. אז ה-"LOB CITY PLAYER" ראה את עצמו "שחקן של שלושה רבעים". בעונה שעברה הוא שיחק בממוצע 2:34 דק' ברבע הרביעי. הוא נגע בקרשי הפארקט רק ב-28 מ-82 הרבעים הרביעיים בכל העונה. יידע כזה מכניס כל שחקן חמישייה לבית חולים לחולי נפש. לדיפרסיה קלינית כשמגיע הרבע הרביעי, החשוב במשחק. מכל השחקנים בליגה ששיחקו לפחות 20 דקות למשחק רק אחד היה גרוע ממנו מהקו ושמו אנדרה דרמונד עם ה-31.7% שלו. גם דווייט האוארד לא היה טוב בהרבה. למרות זאת, דווייט שיחק 9.1 דקות ודרמונד  7.9 דקות בממוצע ברבעים האחרונים, ודיאדרה ג'ורדן יודע לקרוא את הסטטיסטיקה של ה-NBA ב-82.COM או בסטטיסטיקס רפרנס דוט קום בדיוק כמוך וכמוני, והוא ניכנס לדיפרסיה, ול'אנטי' רציני ביותר.

דוק עומד לשים לזה סוף. הוא יודע שלשחקן שנתנו לו 42 מיליון לארבע שנים, 8.8 נק' עם 7.2 ריב', ו-1.4 חסימות ב-24.2 דקות למשחק אלה מספרים שלא מסתדרים טוב בראש. משהו לא בסדר כאן.  ה-56 נצחונות בעונה הם מספר נאה, אבל ההפסד לממפיס בששה משחקים בפלייאוף הרס כל חלקה טובה בגאוות הקליפרס. הם פתאום הרגישו כמו הלייקרס. 'דוק' יודע שהוא חייב לעשות משהו.

והוא עשה.

הוא לקח את DJ לארוחת צהריים ואמר לו שהוא שחקן 'אול-סטאר' פוטנציאלי, ושהוא רוצה שהפוטנציה תיהפך למעשה כבר העונה הזאת. איך? הוא יישאר על הפארקט ברבע הרביעי "COME HELL AND HIGH WATER". מה DJ חייב לעשות? לשפר דראסטית את אחוז הפאולים שלו.

DJ אמר אתמול שהבטחון שדוק נותן בו הוא "HUGE" עבורו. "זה משנה את כל צורת מבטי על המשחק. אני מחוייב עתה למלא את הבטחון שיש לו בי. הוא אמר לי שאני הקווין דוראנט שלו, וזה דבר שאני לא יכול להפסיק לחשוב עליו. אני מבטיח לכם שתראו DJ חדש לחלוטין העונה!".

אין אחד שלא יכול לחכות כמו בלייק גריפין. "אני יודע שCP3, ג'מאל, ואני, לא יכולים לעשות זאת לבד. אנחנו צריכים קבוצה, ויותר מכל את DJ כסנטר דומיננטי. בינתיים במשחקי המבחן הוא השחקן שציפינו שיהיה! שחקן כמוהו חייב להיות על הפארקט ברבע הרביעי ובכל משחקי המבחן הוא היה. THIS IS A HUGE DIFFERENCE!".

ומה אומר DJ? "הרבע האחרון הפך לאובססיה אצלי. כל מה שאני חושב עליו עכשיו זה להיות על הפארקט ברבע האחרון, לנצח!".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

    1. אתה מצחיק יותר מהקומיקאי שבתמונה שפעם אמר שאימו נראית כמו מפלצת טרוריסטית מקרואטיה, ואביו מפלצת.

  1. מה שמדהים שלומר שהוא דומה לבולט (והוא לא) זו לא השטות הכי גדולה פה.
    אני אתן לך הימור נגדי – לא ג'בייל מגי ולא ג'ורדן יסיימו את העונה ב- 100 המובילים בליגה בנקודות למשחק ואף אחד מהם לא יהיה ב-20 הראשונים בליגה בריבאונד.
    הוא סנטר נחמד, הוא משפר כל שנה את ההגנה וזה נכון שאם הוא ישתפר משמעותית הקליפרס מועמדים לאליפות, אבל זה בגלל שהם לא צריכים הרבה, לא בגלל שיש לו הרבה מה לתת.

  2. רק לי מרגיש שכבר שלוש שנים מוכרים לנו שזו השנה שלו?
    מזכיר לי יותר חבר'ה כמו טיירוס תומאס ואנתוני ראנדולף. הוא אמנם חזק יותר מהם, אבל זהו.

    הקליפרס יצליחו רק אם גריפין יתחיל להיות אנוכי יותר וישתלט ככל האפשר (כי פול שם) על הקבוצה.

  3. בשנה שעברה התחילו כל התקפה בכדור פנימה עליו ואפילו נראו כמה ניצוצות. באיזשהו שלב זה ירד ל0. בהחלט פקטור מרכזי כי לקליפרס אין משחק פנין משמעותי ואי אפשר לקחת אליפות בלי משחק פנים אלא אם יש לך את לברון או דוראנט בקבוצה.

  4. שחקן כזה בינוני הדאנדרה ג'ורדן הזה…. למנחם יש נטייה להחזיק מכל מיני פסלים שלא בדיוק מועילים.

    כל שנה והנבואה שלה.

    לפני שנה זה היה האשים תאביט', השנה זה דיאנדרה ג'ורדן.

    המשותף לכולם, שבאף אחת מהן הוא לא צודק.

    נחיה ונראה.

  5. K-700!
    אני צודק בכל נבואה. זה שהשחקנים מאבדים מוטיבציה ולא ממלאים את הפוטנציאל שלהם זאת לא אשמתי.ואגב, בשנה שעברה הבנאדם שלי היה ג'בל מגי, אבל ג'ורג' קרל הסנילי לא הבין מה יש לו ביד.

  6. מסכים לגבי גורדן. הוא שחקן מעולה עם מובים מלוטשים מתחת לסל.
    לגבי דוק ואליפות המערב. שוב שינו כיוון של מנחם לס. לפני חודשיים הוא טען שהדוק אינו שיפור לעומת הליצן ויני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט