NBA RESTART – פריוויו ברוקלין נטס/ ניר לוין

מה היה?

לברוקלין הייתה עונה די בינונית עד כה. כצפוי עונת הגשר עד לחזרתו של קוין דוראנט עמדה בצל של קיירי אירווינג והשתלבותו בארגון הדי מוצלח הזה, לפחות בשנים האחרונות. בתרחיש הרע של פרויקט פתיחת העונה חזיתי: "הכול מתפוצץ אחרי הפסד ביתי מאכזב לאטלנטה של טרה יאנג וירידה מתחת למאזן 50%. קיירי מבקר את חבריו – "ככה זה לא ילך. אם לא נשמור ולא נשחק חזק לא נגיע לשום מקום ובטח שלא נציב את עצמנו בעמדה לזכות בטבעת, עם או בלי קווין. החבר'ה הצעירים חייבים להיות חזקים יותר מנטלית". לאברט ודינווידי חווים צניחה באחוזי הקליעה ודיאנדרה ג'ורדן מעמיד מדד פלוס מינוס זוועתי ומתקשה לעזור על גארדים מהירים וזריזים. ברוקלין מסיימת את העונה עם מאזן 41-41 מאכזב, עולה מהמקום השמיני ומודחת בסיבוב הראשון על ידי יאניס."

אז קיירי אמר דברים דומים לתחזית – למרות שהיה פצוע ברוב שלבי העונה – אטקינסון המצוין פוטר משם מה והנטס מגרדים מאזן 50-50 מלמטה וקרובים לסיים במקום השמיני ולהיות מודחים על ידי הבאקס. אבל לא הכול היה שם שחור. דינווידי נתן עונה מצוינת וגם לאברט וג'ארט אלן המשיכו להתפתח, גארט טמפל מוסיף בגרות וג'ו האריס הוא ג'ו האריס, וברוקלין נתנה כמה משחקים מאוד מהנים העונה.

מה יהיה בבועה?

יותר נכון מי לא יהיה. הנטס ספגו מכות קשות כשדינוידי, פרינס וג'ורדן שנמצאו חיוביים לקורונה הוצאו מהרוסטר. קיירי גם לא ישחק כמובן, וברוקלין מצאה את עצמה בבעיה לא פשוטה במטרה להימנע מלהיות בשר התותחים של הבועה.

למרות זאת, אני מאמין שברוקלין תהיה פחות גרועה ממה שחושבים. ג'מאל קרופורד וטיילר ג'ונסון (שנראה בינתיים טוב מאוד) חתמו, לאברט המצוין יקבל את המושכות, ובסגל יש עדיין שחקנים כמו קורוקס טמפל האריס ואלן, שיכולים לייצר נקודות ולשמור לא רע, והפייבוריט שלי – כריס צ'יוזה שהוא אגדה עוד בחייו. אם לא תקריינה הפתעות מיוחדות, לפלייאוף הם יגיעו, גם אם יחטפו בדרך תבוסות לא נעימות בידי קבוצות טובות באמת.

מה יהיה בעונה הבאה?

מה שבאמת מעניין בברוקלין זאת השנה הבאה, השנה בה קיירי ודוראנט סופסוף חוברים להם יחדיו ליצירת מפלצת דו-ראשית, כשהשאלה העיקרית היא מי יהיו שאר החלקים בפאזל?

בימים האחרונים נפוצו שמועות שברוקלין חמה על זאק לאבין, וחושבת להכניס אותו לחמישייה יחד עם לאברט דוראנט וקיירי. אני חושב שזה רעיון לא טוב. קיירי ודוראנט חייבים פועלים שחורים סביבם ועוד שחקן שמאוהב בכדור לא יעזור, במיוחד שכרגע חתומים בקבוצה דינווידי ולאברט לעונה הבאה.

בכלל, ניהול הפיי רול של הנטס בעונה הבאה הולך לשחק תפקיד מאוד משמעותי. דוראנט ואירווינג מקבלים ביחד 72 מיליון, ולאברט ודינווידי גם אמורים לקבל סכומים לא נמוכים. לדברים של קיירי יהיו משמעות בעיצוב הסגל העתידי וכנראה שגם לשמונת המשחקים (+ הפלייאוף) הקרובים.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. טוב לשמוע ממך ניר. מקווה שכולכם בסדר עם הקורונה.
    מקווה מאד לתחייה בעונה הבאה. כל דבר שהוא 'ניו יורק' קרוב ללבי.
    אם לא הדבקת את הפוסט אני הולך לעשות זאת עכשיו.

  2. הנטס עושים ניקס – הביאו שחקנים עם אופי בלתי מושלם, פיטרו מאמן טוב וקבוצתי, ויהנו מעליית ערך הקבוצה בכל מקרה.
    .
    ובראיה קצת יותר היסטורית – הנטס עושים נטס, ואם דוראנט לא חוזר כמו שצריך התפנית הזו תיזכר כמו ההחלטה על הווטרנים – פירס, גראנט, ד-ויל וג'וג'ו. מקבלים שחקנים טובים בצד הלא נכון של הקריירה.
    .
    וזה קצת חבל כי לפני זה הם בנו שם קבוצה מעניינת מאד, אבל את הנעשה יהיה קשה להשיב.
    .
    מניח שיחפשו כוכב שלישי (ג'ורדן מקשיש וכבר לא עונה להגדרה הזו), ויוותרו על ספנסר או לאברט עבורו, וגם זו תהיה החלטה מעניינת. שיקחו את דרוזן (קיירי גם ככה פצוע חצי מהזמן) או את אולדריג', ולפחות יצא (לי) מתוק מהעז הזה.
    .
    תודה רבה ניר.

  3. תודה ניר. ההחלטה על הפיטורין של אטקינסון זו אחת משערוריות העונה מבחינה מקצועית . הוא שילם את מחיר הבאת הפרימדונות קיירי את דוראנט . בבועה בעיקר באים להעביר את הזמן ולחטוף סוויפ מכובד ממילווקי.

  4. תודה ניר. אלא אם כן דוראנט חוזר בפולפאואר הקבוצה הזאת לא תתרומם וגם אם כן אני לא רואה אותם אפילו קרובים לאיים על ראשות המזרח. בקיירי לא הייתי נוגע עם מקל של מטאטא

  5. תודה
    היו צריכים להמשיך בקו של פיתוח הקבוצה המאד מוכשרת שלהם עם אטקינסון.
    קשה לעמוד בפיתוי של בניית סופרטים עם דוראנט וקיירי, אבל בכלל לא בטוח שזו היתה החלטה נכונה.
    מעניין איזו קבוצה תהנה מהשחקנים שהם ישחררו ומאטקינסון (הוא חתם איפהשהוא?)

  6. שנה הבאה קיירי, דוראנט והחבר הטרמפיסט יקבלו 83 מליון דולר, יחד עם החוזים הנוחים יחסית של לברט, דווינדי ופרינס הם כבר על 124 מליון דולר ו-0 סיכוי לקחת אליפות.

  7. אני מניח שאת אטיקסון פיטרו בגלל מצוקה קשה של מקום בחדרי ההלבשה, שצריכים להכיל את האגו של דוראנט וקיירי יחדיו. יש היום מאמנים מאיקאה שבכלל לא תופסים שטח אחסון, מושלם למקרים כאלו. היה שם פרוייקט נחמד, שהצליח לצאת ממעמקי הטרייד עם בוסטון למעט אופטימיות, נראה לאן שני הסטארים ייקחו אותם.
    תודה רבה ניר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט