שובו של הרעם – פריוויו אוקלהומה סיטי ת'אנדר / תומר שנאן

מאזן: 24-40, מקום חמישי במערב

מאמן: בילי דונובן שנמצא בקבוצה מ-2015

שחקנים מרכזיים: כריס פול כמובן, המספרים של הגארד הותיק מצוינים העונה (17.7 נק', 6.8 אס', 4.9 ריב' ו-1.6 חט' למשחק), נוסף עליו יש לנו את שג"א שמוסיף 19.3 נק', 6.1 ריב', 3.3 אס' ו-1.1 חט', גלינארי שמוסיף 19.2 נק' ו-5.5 ריב', שרודר שמתפקד מעולה מהספסל עם 19 נק', 4.1 אס' ו-3.7 ריב' וסטיבן אדאמס ששולט בצבע עם 10.9 נק' ו-9.4 ריב' למשחק.

חשוב גם לציין את נרלנס נואל שמספק תפוקה מרשימה מהספסל ואת חזרתו הצפויה של אנדרה רוברסון אחרי היעדרות ממושכת (מאוד) מהמגרשים, שני שחקנים שיכולים לסייע מאוד לת'אנדר במאבק שלהם בפלייאוף. אך נרחיב על שניהם מאוחר יותר.

הגנרל של התקפת הת'אנדר, פול

מה שהיה: לאחר שאוקלהומה נפרדה מווסטברוק וג'ורג' עם סיום העונה שעברה רבים חשבו שאוקלהומה הולכת לפרוסס גרסת הת'אנדר. שמועות על טריידים נפוצו מכל עבר, כשכמעט כל שם עלה כטרייד אפשרי. בקדימונים רבים לקראת העונה (כולל של עבדכם הנאמן, לצערו הרב) צפו לת'אנדר עונה של בנייה מחדש, בה הקבוצה מסיימת במקום נמוך לקראת בחירה גבוהה בדראפט. ו-וואו, כמה שטעינו.

הת'אנדר היו נהדרים העונה. פול ניהל את ההתקפה וההגנה של הת'אנדר כשהוא מוציא את המירב מכל חברי הקבוצה שלידו, שג"א המשיך להתפתח והיה הסקורר המוביל ביעילות לא רעה בכלל (51.1% אפקטיבי), גלינארי צלף מחוץ לקשת עם 3 שלשות למשחק ב-40.9%, אדאמס המשיך לסייע לקבוצה עם יכולות נהדרות בצבע ושרודר ונואל הוסיפו המון מהספסל. כאשר דונובן הציג לראווה גם הרכב מוות של שלושה גארדים בצירוף גלינארי ואדאמס שהיווה מכשול עבור לא מעט קבוצות בליגה, ואם נראה אותו בפלייאוף הוא בהחלט יכול להוות קושי עבור קבוצות המערב.

האיום הגדול ביותר של הת'אנדר מחוץ לקשת העונה

בהשוואה לעונה שעברה, אוקלהומה נמצאת פחות או יותר במקום בו הייתה כשנכנסה לפלייאוף. היא במקום החמישי מרחק משחק אחד מיוטה שבמקום הרביעי, אותו מאזן כמו הרוקטס בשישי ומשחק וחצי מהמאבס שבמקום השביעי. אלא שהפעם לטעמי מצבה אפילו מעט טוב יותר. למה? בגלל הלו"ז הנותר של הת'אנדר.

מה שיהיה: היריבות הנותרות של אוקלהומה הן הג'אז, הנאגטס, הלייקרס, הגריזליס, הוויזארדס, הסאנס, ההיט והקליפרס.

בעוד ששלושת המשחקים הראשונים יאתגרו מאוד את הת'אנדר כאשר הקבוצה פוגשת את יוטה, במשחק שעשוי להתגלות כזה שקבע את זהות הקבוצה האחרונה עם יתרון ביתיות במערב, הנאגטס שנמצאים במקום השלישי ובו הם ככל הנראה גם יסיימו את העונה ואת הלייקרס שנמצאת במקום הראשון בקונפרנס כשלברון ודיוויס צפויים לחזור בכושר טוב מאוד שאר המשחקים לא באמת אמורים להוות אתגר לאוקלהומה. הגריזליס לא נמצאים ברמה של הת'אנדר, הוויזארדס הם אחת הקבוצות החלשות בבועה אם לא החלשה ביותר, הסאנס נותנים להם פייט ראוי בנושא הנ"ל, להיט כבר לא יהיה על מה לשחק ככל הנראה מאחר והמיקומים במזרח יהיו כבר כמעט סגורים והקליפרס כבר יבטיחו את המקום השני עד המשחק האחרון לפני הפלייאוף.

תוסיפו לכך את החזרה של אנדרה רוברסון להרכב הת'אנדר, שאמנם אנחנו לא צפויים לראות ממנו יותר מדי במהלך התקופה לפני הפלייאוף אך הוא עדיין צפוי להיות חיזוק משמעותי מאוד בהגנת הת'אנדר, ותקבלו תמונה בה הת'אנדר יכולים לסיים במקום הרביעי בקונפרנס, שמקנה יתרון ביתיות לפחות בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

יסייע לאוקלהומה למרות ההיעדרות?

אני מהמר שהת'אנדר יצליחו לכבוש את המקום הרביעי בקונפרנס המערבי, כאשר בסיבוב הראשון הם יפגשו את הג'אז או הרוקטס. הם יעברו את מי מהיריבות שיפגשו בדרך להפסד מכובד בחצי גמר המערב מול הלייקרס, עם הפנים קדימה לעבר עונת 20-21.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. תודה על פוסט מעולה ושבת שלום
    מאד מקווה שלא יהיה מפגש עם יוסטון בסיבוב הראשון .
    מאמץ בחום את ההימור שלך על מעבר לסיבוב השני .
    אם אוק. של cp3 עוברת סיבוב אחרי שאוק. של ראס נכשלה 3 פעמים ברצף , מה זה בעצם אומר ?
    האם צדקו מקטרגי ראס כמו מיקי ?
    מצפה לתגובתו של שחקן העבר 😊

    1. זה לא אומר שפול טוב מווסטברוק כי יש עוד המון משתנים, אבל זה אומר שהוא לא פחות טוב. כפי שאמרתי למטה, לדעתי התקרה של ראס יותר גבוהה.

      1. שבת שלום לשחקן העבר .
        השאלה שלי לא התיחסה להשוואה בין ראס ל-cp3 . היה פה בעבר דיון בשאלה על מי אוק. היתה צריכה לותר מבין שלושת ה-mvp שבחרה ( אם אתה מקבל את התיאוריה שלי ש-KD נדחק החוצה כדי לתת את המפתחות לראס ) . מיקי בסדרת מאמרים הגיע למסקנה שהיו צריכים לותר על ראס ולהשאיר את הארדן . השאלה שכוונה אליך היתה האם העובדה ש-cp מוביל את הקבוצה לאותם הישגים כמו ראס למרות שהתקרה שלו יותר נמוכה , שינתה את דעתך ביחס לנקודה הזו . סליחה על החפירה .

        1. אני תמיד הייתי בעד ראס. מסכים שההתפתחויות הראו שטעיתי ושהיה עדיף להשאיר את הארדן.
          אבל.
          חייבים להתייחס לזה בהתאם לתקופה: אוק׳ אחרי פלייאוף מהסרטים, הארדן שבק בגמר ובכל מקרה הגיע מהספסל. מי שהוביל להישגים האדירים והנהיג את הכדורסל השמח, אתלטי, מהיר, כישרוני ובלתי עציר – היה ראס (עם דוראנט). לוותר עליו אז לא נראה הגיוני. אף אחד לא ציפה למה שיצא מהארדן.
          .
          ב-2016 ראס בשיאו הנהיג עם דוראנט קבוצה שניצחה את ס.א. והייתה רחוקה משחק 6 פסיכי אחד של קליי מלהדיח קבוצה היסטורית. ההימור על ראס היה יכול להצליח.
          .
          מסכים עם זאת, שדוראנט עזב כנראה בגלל ראס. דגש על ׳כנראה׳.
          .
          שורה תחתונה – בדיעבד ברור שהיה עדיף להשאיר את הארדן. בזמנו – הייתי נישאר עם ראס.

          1. מזכיר כדי לנסות לעצור את הנראטיב החוזר הזה – בגמר ההוא, "השביקה של הארדן", ווסטברוק "אשם" הרבה יותר בהפסד. ההתעקשות שלו לזרוק ללא הפסקה (זרק יותר מדוראנט למרות אחוזים נמוכים בהרבה) פגעה הרבה יותר בקבוצה מאשר חוסר יכולת של השחקן השישי.
            ואישית בחיים לא הייתי מגדיר את הכדורסל של ווסטברוק כשמח, אבל זה אישי, או בלתי עציר, אבל זה סטטיסטי.

            1. מסכים לגבי הגמר של ווסטברוק.
              לגבי – בלתי עציר – תחזור לשנים 2016 ו-2014
              (כמעט) רק פציעות עצרו את הקבוצה הזאת.

            2. ווסטברוק היה פצוע בגמר 2014? הסכמת הרי שהוא נעצר שם.
              וזה שהוא כל שנה בקריירה קולע פחות אפקטיבי מהממוצע של הליגה?

            3. הדיונים על האחוזים של ווסטברוק מיצו את עצמם כאן באתר. אמרתי את דעתי כבר אלף פעמים. היא לא שינתה אבל גם לא תשתנה. השנה, בגיל 31, הוא יגשים את הנבואה.

            4. מה לעשות שחזרה על פייק אלף פעם לא הופך את זה לנכון?

  2. מצוין. אני ממש בטוח שיעברו בסיבוב הראשון את יוטה, ולא פוסל שגם את יוסטון. בפנטזיה שאני לא מצליח להשתחרר ממנה הם לוקחים אליפות אדירה, ועם קצת וירוסים לקבוצות מלוס אנג'לס זה יכול לקרות.
    .
    תודה רבה תומר.

  3. תודה תומר
    הפגרה פגעה ב OKC, היא הייתה הקבוצה הכי מלהיבה בליגה לאחר פתיחת עונה מגומגמת.
    היתרון הגדול של הקבוצה שיש לה 6-7 שחקנים שמסוגלים לקלוע.
    עם כל הכבוד לפול. שרודר ושרגא( שיי רבנו גיגלוס אלכסנדר) הם העתיד של המועדון
    אני רוצה לראות את אדמס משתולל בבועה ומציג כדורסל גדול.
    סדרה מול יוסטון בסיבוב הראשון תהיה חלום, בעיקר לווסטברוק שלא עובר סיבוב ראשון באופן עיקבי

  4. ניתוח מעולה, תודה.
    הלוואי מקום 4 ורק לא יוסטון בבקשה.
    אוק׳ אכן מלהיבים והכל זה כריס פול. הוא הביא איתו את המחוייבות והקבוצתיות. זה היה גם בקליפרס וביוסטון.
    לשאלת ראס – נראה שפול טוב ממנו כמעט בכל התחומים, למעט אתלטיות ויכולת מסירה (ראס מוסר לא מוערך). אבל התקרה של ראס יותר גבוהה.
    הגמר שלי השנה: פילי-יוסטון

      1. לצערי אתה צודק ב-95%
        אני אאחז בחמישה הנותרים.
        לעבור את ג״ס מודל 2016 היה יותר קשה (למרות שאז היה לנו אחד, קיי די, שהיחידי בעולם שטוב ממנו זה קיי די בי, אבל זה בכדורגל….)

        1. אוריאל דסקל כתב לאחרונה טור על זידאן, וכמה מגיבים צעירים טענו שזידאן רק מעט פחות טוב מדה ברוינה. אני כבר לא ממש צופה בכדורגל ואני לא מכיר את הבלגי, אז פטרתי את זה כטפשת נעורים וזכרונו הקצר של הציבור, אבל לאור הערתך דלעיל אני מתחיל לחשוב שאולי אני מפספס משהו. הכצעקתה? אתה באמת חושב שדה ברוינה טוב מדוראנט או זידאן?

          1. השוואות זה לפעמים דבר מצחיק. שחקן יכול להביא אתו יותר ממה שהוא נותן פיסית במגרש.
            זידאן היה מנהיג ענק, גם בנבחרת הלאומית וגם בריאל כשחקן והיום כמאמן (3 גביעי אירופה בינתיים ושתי אליפויות בספרד כמאמן).
            דה בריינה נמצא עכשיו בשיאו. אני לא רואה גביע עולמי, לא רואה יורו לא רואה גביע אירופה וכמה אליפויות יש לו? הוא לא בר השוואה לזיזו בשום פרמטר, אולי ביופי של המשחק. מנהיגות? הם לא ברי השוואה….
            מיקי אתה צודק, זו חוסר הכרה של הצעירים את זיזו.

            1. נכון, רק שהשמטתי את האליפויות של קדב באנגליה, נדמה לי שיש לו שתים כאלה עם הסיטי וגם גביעים. אבל מה עם הליגה של הגדולים? ודה ברויינה באמת שחקן שקונים כרטיס בשביל לראות את המסירה או הגול בוולה לחיבוקים של השער והחיבורים עם החבר'ה.

          2. פחחחח איפה דה בריינה ואיפה זידאן.
            זידאן הוא שחקן טופ 10 היסטורי לפחות.
            דה בריינה? אחד האוברייטדים הכי גדולים שחקן שבקושי טופ 10 בכדורגל ושום שנה לא היה טופ 5.
            זה קצת כמו להשוות את בירד לפול גורג

            1. אני לא השוויתי, אבל הוא לא אנדרייטד, הפסיד מונדיאל לקבוצה שאי אפשר לנצח. צרפת היום מעמידה שני הרכבים שהחלש בהם יפסיד רק לברזיל בלגיה והולנד. גם זה לא בטוח. זה יותר מגולדן 18

            2. לא אוברייטד 🤦‍♂️

  5. אחלה פריוויו. אני חושב שיכולים להגיע למקום הרביעי ואולי גם לסיבוב השני, אבל היציאה של שרודר מהבועה יכולה לגמור אותם. טוב שהזכרת את רוברסון – אם הוא באמת חוזר להיות מה שהיה לפני הפציעה זה פותר את בעיית הסמול פורוורד ההגנתי שהת'אנדר צריכים, עם כל הכבוד לדורט ופרגוסון

  6. אוק, קבוצה מצויינת והוציאו הלילה את הסלטיקס פאתטיים. עבדו מעולה בהגנה ונתנו היום שיעור מכאיב מאד לסטיבו. הפיקאנד רול של אדמס עם מי שלא מוסר לו מעולה והוא יעשה המון בעיות לכל קבוצה נגדם הם ישחקו.
    הסתכלתי על המאמנים מה עשו ומה שפת הגוף שלהם במשחק כמו שני הפכים חיוני (בלי לצעוק או להשתולל) מול אפאטי שצריך לגדול או ללכת.

  7. סי פי פול לראשונה בחייו משחק בקבוצה שתפורה למידות שלו. בלי מקריית ראש כמו הגינגי בקליפרס והארדן המוביל כדור ביוסטון.
    גדול הגנתי פר אקסלנס. 2 צלפים פר סופר אקסלנס. ומאמן שלא מפריע. זו יכולה להיות השנה שלו

    1. מסכים שלפול יש קבוצה מתאימה מסביבו אבל כנראה גם מוגבלת. הלוואי ואתבדה.
      פול של יוסטון היה הטוב ביותר. לקח את הקבוצה החזקה בעולם למשחק 7 בבית ורק קריסה של 0:27 מנעה ממנו הישג בלתי נתפס ואולי גם טבעת.

      1. שיחקו הלילה סופר קבוצתי והגנה מהמעלה הראשונה, כמו ווינרים אמיתיים.
        שרגא שיחק בשיא הרצינות בשביל לנצח.

  8. אני ממש רוצה סידרה אוק מול יוסטון סיבוב 1. הגיע הזמן שראס יראה לפול מי הבוס וינגב אותו ואם הוא לא מסוגל ויעוף עוד סיבוב הבושה עליו.
    בתקווה שראס יעמוד בלחץ אז סידרה מול הלייקרס שזו הסידרה שאני הכי מחכה לה.
    יוטה רק מפריעים שיעופו למקום 6 ויקבלו בשקט בראש מדנבר, היא לא מעניין.

    1. יוטה באמת נודניקים עם הכדורסל האפור שלהם אבל אני מעדיף שאוק יעיפו אותם ולא ראש בראש עם ראסל

  9. תומר, אני שמתי את OKC כמנצחת המערב. כמובן שזו נבואה פראית, אבל יש משהו הפעם שגורם לי צלהאמין בקבוצה הזאת. כאילו שזה הזמן של כריס פול.
    תודה על פריוויו מצויין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט