הצעה דראסטית לשינוי הכדורסל הישראלי / מולי המתרגם

השתלשלות מאמר על הצעה דראסטית של "מולי המתרגם" לשנות את כל עולם הכדורסל הישראלי בגלל שכפי שהוא מנוהל היום הוא "בדיחה" שלא מובילה לשום מקום.

**********

אחרי קריאת המאמר עניתי למולי בזו הלשון:

מולי,

לצערי איני יכול להכניס את המאמר שלך כפי שהוא כי ישנן בו יותר מדי בעיות. אתה כותב לאסור בעלות פרטית. נניח מין "משרד הספורט" או "מועצת ההימורים" לוקחת את בעלות ראשות הליגה וקובעת ניהול, מאמנים, משכורות וכו'.

אז מי מקבל את הכסף מההכנסות? לאן הולך הכסף? למי יהיה איכפת אם הקבוצות נושאות רווחים או הפסדים? מי יהיה נושא ההפסדים, וכמה הפסדים יהיו "מקובלים"? ישנה עוד בעייה רצינית ביותר: איזה "זר" יסכים לחיות בישראל 5 שנים מבלי שישחק? ממה יתפרנס? לא יהיה אפילו אחד שיסכים. עוד: אתה כותב שהקבוצה תארגן קהל אוהדים. כיצד עושים זאת? איך אפשר לארגן "אוהדים" ולקבוע מי אוהד ומי לא?

 פשוט גיליתי יותר מדי דברים בלתי מציאותיים לחלוטין בהצעה שלך.

 אולי תחשוב יותר ותשפר אך ככה אני לא יכול להכניס כי לא חשבת על כל הדברים השליליים שייקרו בהצעה שלך.

היום העולם קפיטליסטי, וההצעה שלך מתאימה יותר לברית המועצות כשהיתה קומוניסטית.

 

תחשוב שוב ואולי תשנה ותנסה שוב.

תודה

 

מנחם

******************* 

מולי ענה לי:

 

מנחם שלום

 

מקווה שלא תראה זאת כעזות מצח מצדי לחלוק על דבריך ועל גישתך.

גם לי וגם לך ברור שהסיכויים שהצעתי תתקבל אינם גבוהים יותר מאלו של מיני לפריקורן שסובל מבעיית גדילה.

גם לי וגם לך ברור שהמצב הנוכחי אינו שפיר ושצריך מחשבה רעננה כדי לשנות את המצב,

אני מנסה כאן להכניס מחשבה רעננה,  ולהימנע לחלוטין משמירה על המצב הנוכחי רק כי הוא קיים (פייאוף או משחק בודד).

IT IS BROKEN SO WE  MUST  FIX IT!!!

אני חושב שברור שזו אינה תכנית מושלמת, ואני מקווה שאנשים יתנצחו אתי עליה, יקטלו אותי, זה נהדר, ומי יודע אולי רעיון אחד מכל מה שאמרתי, או מהדיון שיהיה באתר אחרי הפרסום יחלחל לתוך מוחותיהם של אלו שקובעים, ואז הצלחנו לעשות שינוי , וזה נהדר!

 אז מה אם חלק מהדברים לא ישימים? אז מה אם זה לא מתאים לדרך הקפיטליסטית? אז מה אם אף זר לא יגיע לליגת העל? זו הרי בדיוק המטרה שלי, ואם הזר הזה  רוצה, הוא ישחק בליגה השניה תמורת כסף משך חמש השנים, ואחר כך אם ירצה – יתאזרח אחרי חמש שנים.

 אני מבקש ממך לשקול שוב את הפרסום, ומבחינתי להוסיף גם את התכתובת הזו שלנו.

 

בברכה

מולי

 ************

תשובתי למולי:

אני מוכן להכניס אותו רק בתנאי שאסביר שהיתה לי התנגדות להכנסתו, ולהכניס את ההתכתבות בינינו כהקדמה!

****************

מולי נתן את הסכמתו.

***************

המאמר המדובר:

 

מנחם שלום

 

בהמשך מאמר שכתבתי ואשמח אם תפרסם אותו.

 

בברכה

מולי

******************* 

 הצעה מהפכנית לארגון מחדש של "ליגת הבדיחה" הישראלית

מאת מולי "המתרגם"

 

ליגת הבדיחה בכדורסל החלה זה עתה, ואני רוצה להציע דרך אחרת שלטעמי תגרום לשיפור של הליגה הישראלית בכדורסל ולשיפור איכותו של השחקן הישראלי.

 

(את אותם עקרונות, אגב, אני חושב שניתן ליישם גם בכדורגל.)

 

מאחר והמטרה שאני מאמין בה היא ליגה ישראלית ושיפור יכולת השחקן הישראלי (ולא, נאמר,  זכייה באליפות העולם בכדורסל), הרי אני מציע את המהלכים הבאים:

 

החשוב ביותר הוא להגביל את התקציב השנתי הכולל של כל קבוצה בליגת העל בכדורסל למינימום ארבעה מיליון ש"ח ולמכסימום של חמישה מיליון ש"ח. ותקציב הכרחי של ארבעה מיליון ש"ח למחלקת הנוער.

 

אולי אז ישקיעו בנוער, אולי אז יהיה מתח. אולי אז תהיה ליגה ולא פארסה. ובעיקר, אולי אז נצליח לבנות קדימה לעתיד.

 

אני גם מאמין שחייבים לוותר לחלוטין על זרים אם רוצים לשפר את הישראלים, אין לי בעיה עם מתאזרחים, אך רק אחרי שיואילו להיות בישראל (בלי לשחק בליגת העל) חמש שנים ברציפות,  ואז יקבלו אזרחות ויוכלו לשחק כמו כל אזרח ישראלי.

אגב, אני מציע שמותר יהיה לקבוצות בליגת המשנה ובקבוצות הנמוכות יותר להביא שני זרים בלבד, אך אף  זר !!!!  בליגה הראשונה. חשבו על זה, זה לא כל כך מטורף כמו שזה נשמע במחשבה הראשונה.

 

אני מציע לאסור על בעלות פרטית או עירונית על קבוצות!  הבעלות צריכה להיות של גורם אחד: הליגהעצמה? מועצת ההימורים? משרד הספורט? לא משנה מי, העיקר שהבעלות תהיה של גורם אחד שישלם למנהלים (שיקבלו בהכרח שכר מדורג על פי מצב קבוצתם בליגה בחודש האחרון ושכר ידוע שלא בעונה) ויקצה את כל הסכומים לכל הקבוצות.

 

גם שכר המאמנים יהיה מדורג, קבוע וידוע מראש, וישתנה בדיוק כמו שכר המנהלים בהתאם ליכולת הקבוצה בחודש האחרון. חוזה המינימום למאמן יהיה לשנתיים. כל קבוצה תחתים שלושה מאמנים שיקבלו בדיוק את אותו שכר, ויהיה  מותר לה  –  אם תרצה בכך –  להחליף ביניהם את עמדת המאמן הראשי שבחוזה שלו, יהיה אוטומטית לשלוש שנים. בתום החוזה לא תחוייב הקבוצה להמשיך עם המנהלים.

 

השכר של השחקנים בקבוצות צריך להיות קבוע מראש לפי מדרוג, כשבעצם התחרות היא מי יקבל את השכר הראשון בטיבו בתוך כל קבוצה, מי את השני, וכך הלאה עד הארבע-עשר – כן כן, יחוייב סגל של ארבע עשר שחקנים בכל קבוצת כדורסל.

 

עוד חוק שאני מציע  יחייב שכל שחקן מהעשיריה שנרשמת בטופס המשחק יישחק לפחות ארבע דקות בכל משחק, אלא אם כן הוא נפצע תוך כדי המשחק.

בנוסף, אסור יהיה לשתף שחקן יותר מארבעים דקות בכל משחק. זה גם ישמור על בריאות השחקנים, גם יישפר וייתן ניסיון לכל סגל הקבוצה,  גם ימנע את תסמונת "נערי הפוסטר" ובעיקר ייגרום ויאפשר למאמנים לגדל שחקנים – פשוט כי לא תהיה להם ברירה אחרת.

 

כל שחקן שיורחק מהמשחק ייקנס קשות באותו חודש, ובנוסף יירד בהכרח מעמדו במדרוג  השכר הקבוצתי.

כל מאמן שיורחק, יורחק מיידית לחודש מינימום ולא יקבל כלל שכר על אותו חודש.

 

על הקבוצה יהיה לארגן מועדון אוהדים, או לחילופין לאפשר התארגנות עצמאית של כמה מועדונים שכאלו, וכל מי שיירשם כאוהד, של קבוצה אחת בלבד בו זמנית, יוכל לבחור פעם בשנה, ביום הבחירקות של כל הקבוצות, מי יהיה מנהל הקבוצה.  למנהל תהיה זכות בלעדית לשכור את המאמנים בתנאים שעמדנו עליהם קודם.

לקהל האוהדים יובהר מראש שאיש מהשחקנים, מהמאמנים ומההנהלה לא יוחלף משך כל השנה.

 

בסוף השנה, מלבד מאמנים שיהיו בסוף שנתם הראשונה מבין השנתיים או השלוש שבחוזה שלהם,  כולם!!!! יוכלו להיות מוחלפים: כל השחקנים מלבד חמישה שהמועדון יבקש לשמור עליהם, כל ההנהלה וכל המאמנים שסיימו חוזה. האוהדים יקבעו ביום הבחירות את ההנהלה, רק ההנהלה תקבע מי מהמאמנים יישאר ומי יוחלף, רק המאמנים, שלושתם יחד, יקבעו מי מהשחקנים "יישמר", מי יישאר ומי יוחלף.

 

כל שחקן שירצה בכך, אגב, יכול בסיום השנה לבקש לעזוב את הקבוצה ואז הקבוצה תחוייב לשחרר אותו ולא תוכל לבקש לשמור אותו. כל שחקן יהיה רשאי גם לעבור רק בסיום השנה לקבוצות בחו"ל כאשר את העלות יקבע  מעמדו בתוך סגל הקבוצה, גילו  ומעמד הקבוצה בסוף הליגה על פי טבלה ידועה מראש.

שחקן שיבקש לחזור מחו"ל, יוכל לעשות זאת רק לקראת תחילת העונה ולעולם לא באמצעה.

 

בליגה שכזו, כך אני מאמין, יהיה עניין, תהיה המשכיות, תהיה תחרותיות, תהיה מקצועיות ובעיקר יהיה שיפור הן ברמת הענף, הן ברמת הניהול, הן ברמת האימון ובמיוחד ברמת השחקנים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. מעניין .
    כמה הערות
    א. בנוגע למאמנים -לא מסכים – יותר בכיוון של חצי שנה-שנה חובה !
    ב.בעלות פרטית -חובה – אולי יותר כמו קבוצת רכישה .
    ג.פשוט תקרת שכר .
    ד.צודק בנוגע לשחקנים אבל חושב ש2 זרים יועילו (אם אפשרות להחליף 1 )
    ה.12 שחקנים טופס 10 חייב לשתף,
    אני חושב שצריך פשוט לעשות ליגה ביניים בין המכללות ל NBA -מכבי -אווט
    ואולי יהיה עניין השאלה העיקרית זה איך אתה מוכר את הליגה הזאת ???

    1. אייל

      אנסה לענות להערות שלך אחת אחת.

      אם אנו מנתחים את מה שבעלי המקצוע אומרים לנו, הרי הדרך היחידה לשפר את השחקנים היא באמצעות מאמנים.
      ההכשרה המקצועית לכל סוגיה השונים, היא החשובה ביותר בבניית ובשיפור השחקן והקבוצה. ולכן צוות מקצועי מחורבן יהרוס כל קבוצה.
      אןם המטרה היא שיפור השחקן הבודד, ובעקבות כך שיפור רמת המשחק, חייבים לשים דגש לאורך זמן על מי שיוכל לגרום לשחקנים להשתפר, וזה צוות האימון.
      כדי שזה יוכל לעשות מאלכתו נאמנה, עליו להישאר מספיק זמן במערכת כדי להכניס את האינפוט שלו ולא להתחלף כל רגע. .

      לגבי בעלות פרטית אענה לאחרים.

      לגבי תקרת שכר, החיסרון שלה הוא מצב כמו בנבא בו יש לשחקן כלשהו שלושים-ארבעים אחוז מכלל השכר. יותר מזה, ברגע שהוא קיבל את השכר הזה, אין לו יותר למה לשאוף מבחינה כספית.
      אני רוצה ליצור מצב של שוויונות בין הקבוצות, ולא עשירות ועניות, ולכן סך הכול של השכר יהיה שווה בכל קבוצה. אני גם רוצה שאם מיכי ברקוביץ יהיה הטוב ביותר בקבוצה שלי היום, הוא יהיה חייב לטרוח להיות הטוב ביותר בכל משחק ומשחק, כי כל משחק ישפיע על המשכורת שלו. ואז חסל סדר משחקים לפרוטוכל…

      לגבי ליגת ביניים, ניסו את זה כבר בליגת אימונים לסוגיה וב CBA וזה פשוט לא זה, כדי שהעסק יעבוד , זו צריכה להיות הליגה הבכירה ביותר.

      אני לא צריך למכור את הליגה הזו, אני צריך, לצערי הרב, רק לחכות עד שהמצב הנוכחי יתדרדר פי שמונה או שמוניןם — וברור שהוא יתדרדר, עד שיבינו שחייבים שינוי דרסטי ומהפכני, שחייבים לשבור את כל הכלים ולהתחיל בדרך חדשה ושונה.

  2. כפי שכתב שי, מאמר הזוי על הצעה בלתי מעשית, בלתי אפשרית, ובלתי ניתנת לביצוע, אפילו בברית המועצות הקומוניסטית. כשאתה מוציא את המוטיבציה לנצח כי באף קבוצה אין "קביעות", לא יהיה רצון ולא תהיה מוטיבציה.

    1. סמדר, ישנם מקומות בהן ליגת בתי הספר היא בבעלות איגוד כלשהו.
      עד כמה שידוע לי, עד לפני לא הרבה שנים, ליגת העל בכדורסל היתה בבעלות דה פקטו של מרכזי הפועל ומכבי.

      גם בנבא, דייויד סטרן הוא שכיר של מנהלת הליגה שהיא במקרה, (או לא, שהרי זו ארה"ב) בבעלות בעלי הקבוצות.
      מצדי שלא המדינה או גוף כלשהו אלא את סמדר, או מנחם לס תהיו הבעלים היחיד, כל עוד הבעלים יהיה היחיד שיוכל לקבוע ולכפות את החוקים שאני מציע – זה החלק החשוב.

  3. אפילו בצפון קוריאה הסופר-קומוניסטית הקבוצות לא שייכות ל-"גוף אחד" אלא למועדונים, בתי חרושת, צבא, וכו'. לא ייתכן "בעלות אחת" כי אז אין גם תחרות.

    1. דוד
      בהצעה שלי, לדעתי, יש KSG,H יותר תחרותיות מאשר במצב הנוכחי:

      האם כעת יש משמעות לדירוג של הקבוצות בכל מחזור ומחזור? (כי בהצעה שלי יש)

      האם כעת יש משמעות ליכולת של כל שחקןו ושחקן בכל מחזור? (כי בהצעה שלי יש)

      האם כעת יש תחרות לגבי מי תהיה ההנהלה? (כי בהצעה שלי יש)

      האם כעת המאמן הראשי צריך להתחרות בצוות שלו על משרת המאמו הראשי? (כי בהצעה שלי יש)

  4. כל הכבוד על ההשקעה, אבל אתה לגמרי שופך פה את המים עם התינוק.
    יש כל כך הרבה באגים בהצעה הזו שפשוט קשה להגיב לזה ברצינות. בכל זאת, משהו שאחרים לא אמרו עוד: שחקן יוכל ללכת לאן שירצה בתום העונה = כולם בסוף ירצו ללכת לאותו מקום. וגם – עם שני זרים קבוצות ליגה שניה יהיו טובות מהראשונה. ועוד – מה יהיה במשחקים בגביעי אירופה?

    בקיצור – יש כאן כוונה טובה, אבל חוץ מזה לא הרבה

    1. בוקר אור ינון
      אז מה אם כולם ירצו ללכת לקבוצה אחת? בכל מקרה יוכלו להיות בה עד מכסימום 14 שחקנים.

      מאחר והמשכורת תלויית הישגים של הקבוצה ושל השחקן הקבוצה, אתה באמת חושב שאנשים ירצו לקבל משכורת של מספר חמש בקבוצה הראשונה במקום של מספר אחד בקבוצה אחרת?

      אני בונה הן על התחרותיות והן על הרצון להשתכר יותר מה שימנע למעשה את ריכוז השחקנים הטובים בקבוצה אחת.

  5. הדוקטור היה עושה בשכל אם היה עומד על שלו ומונע מהכתבה להיכנס כי יש בה יותר בעיות מפתרונת. הבעייה הגדולה ביותר כפי שיבור כתב היא שליגת המשנה תהיה חזקה ומעניינת יותר מהליגה הראשונה…

    1. איתן,
      אם ניקח את המצב בשנים האחרונות בכדורגל, ובחלק משמעותי מהשנים גם בכדורסל, הרי הליגה הלאומית היתה מעניינת הרבה הרבה יותר מליגת העל.
      זה גרם למישהו מהשחקנים לרצות לשחק בה ולא בליגת העל?
      זה גרם למישהו מהאוהדים לרצות שקבוצתו תרד ליגה?

  6. לאן ילך הכסף?

    מנחם שאל לאן ילך הכסף?

    התשובה שלי היא שקודם כל הלוואי ויהיה כסף. הרי נכון לעכשיו כל הקבוצות הארץ נהנות מתרומות של הבעלים או של האוכלוסיה דרך המממשל המקומי או של כלל האזרחים המהמרים (מועצת ההימורים).
    מנחם, אני שמח שאתה מעלה על דעתך שבדרך שלי ייו רווחים, הלוואי וכך יהיה,

    בכל מקרה, התשובה שלי היא שהכסף, במידה ויהיה, ילך לקהילה.

    הרשו נא לי לצטט מתוך האתר של הפועל קטמון, שלמי שלא יודע היא קבוצה בבעלות האוהדים:

    היוזמה החברתית היא ההמשך הטבעי ליוזמה שנקראת הפועל קטמון ירושלים . היא בנויה, קודם כל, על הרגשת הסולידריות והמעורבות החברתית שמאפיינת את הקבוצה הזאת. אך בבסיס הרעיון עומדת גם התובנה שהיום, בעידן בו קהילות אמיתיות הן מצרך נדיר, קבוצת כדורגל משמשת כקהילה בעלת כח משיכה והזדהות, לטוב ולרע. אנחנו מאמינים שאפשר לחנך בתוך קהילה כזאת באופן חי ועמוק, על ידי המפגש האנושי המתרחש בתוך הקהל. הפועל קטמון מביאה איתה ערכים חיים, הקבוצה עצמה היא הצהרה בדבר קיומם של נכסים קהילתיים, שאינם משועבדים לחוקי השוק ולכסף הגדול. הקבוצה מאופיינת גם בהתנגדות לגזענות ואלימות כערך שאינו בגדר סיסמא מנותקת, אלא הוא חלק יומיומי ומהותי מהתנהגותו ותפיסתו העצמית של הקהל.

    ניתן לקרוא על כך ב:

    http://www.katamon.co.il/data.asp?id=2

  7. ישנה התעלמות מוחלטת מההחלטה הגזענית/לאומנית – לא לאפשר לזרים לשחק בליגת העל בכלל אלא אם חזירים יתחילו להתעופף.

    ההצעה המשמעותית ביותר היא להשקיע משמעותית במחלקות הנוער, חלק גדול מזה ילך להבאת מאמנים בעלי שיעור קומה במשכורות מכובדות לא פחות מהליגה הבכירה (בכלל אני חושב שמאמנים יהנו יותר לאמן בליגה מסוג זה).

    חוץ מזו יש עוד המון הצעות הזויות, אתייחס לאחת מהן.
    שיטת השכר המדורג – (אני מניח שאת הדירוג קובעים לפי הסטטיסטיקות המקובלות) תגרום לכך שהסטטיסטיקה האישית תהיה חשובה יותר מהנצחון.

    1. גיא, חושב שכתבתי, ואם לא אז אני מציע שאת הדירוג השכר יקבע צוות האימון, וזה אומר שהקביעה תיעשה לא רק על פי סטטיסטיקה אלא ע"פ סדר התרומה לקבוצה.

      ולגבי העוהדים הזרים, ההחלטה לא לאפשר להרשות ייבוא עובדים זרים, קיימת ברוב המשק הישראלי. וגם לאלו שכן מגיעים במקצועות ספציפיים יש מכסות ומגבלות, כך שהמצב כיום הוא כבר , אם לצטט אותך גזעני ולאומני.

      יותר מכך, לשיטתך אני מבין שמאחר ולפרלמנט של כל מדינה יכולים להיבחר/להתמנות רק אזרחי המדינה, הרי כל הפרלמנטים של כל מדינות בעולם שבהן זה כך – הן לאומניים (נכון) וגזעניים!!!

      האמנם במידה והיינו יכולים לייבא חברי כנסת זרים מחו"ל המצב שלנו היה טוב יותר? הכנסת היתה מתפקדת טוב יותר? אני מודה שאני לא בטוח מה התשובה.

  8. המאמר מעניין מאוד כי הוא גורם לחשוב. ליגה שכל הקבוצות בה הן כמו הפועל קטמון ?
    היישום לא חשוב כרגע – בוא נישאר בתחום התיאורטי.

    1. גלעד, הרבה זמן חשבתי שהלוואי וכל הקבוצות היו בבעלות האוהדים.

      אבל ראיתי במציאות שגם המצב של קבוצות האוהדים לא מרפא את חליי המציאות. יש אולי שיפור קטן, אבל מאחר ואנשים הם אנשים, הרי הפוליטיקה שולטת בכל, ואני רואה זאת הן בברצלונה… והן בקטמון.

      מאז שעלה בי הרעיון הנוכחי שנותן לאוהדים שליטה על בחירת ההנהלה, אך לא על הבעלות, הוא מוצא חן יותר ויותר בעייניי.

      מועצת ההימורים נותנת כרגע איקס כסף לכל קבוצה. עוד כסף מגיע מחסויות ומכרטיסים.

      נניח שהיה מנגנון שהיה משווק את החסויות לכל הקבוצות (מנהלת ליגה?) ומחלק שווה בשווה את הסכום כחלק מהתקציב הידוע מראש.

      נניח שרק הכסף ממכירת הכרטיסים יהיה לא ידוע וקבוע מראש, ובהכרח מיועד לפעולות חברתיות ולמען הקהל שבעצם שילם אותו (כי כל השאר כבר תוקצב).

      וכן. זה בהחלט גורם לך לחשוב….

  9. בעניין הזרים לדעתי כן צריך לעשות 2 זרים לקבוצה בליגת העל. בליגה הלאומית ומטה 0. צריך לבטל את ליגות הקט סל והילדים כי זה פשוט בדיחה. למה ילדים בגילאים כאלה צריכים לשחק בשביל לנצח ולא להתאמן על היסודות ולהשתפר ומדי פעם לעשות משחקי אימון? יש כמה דברים בלתי אפשריים שנאמרו פה כבר במאמר אבל יש גם כמה רעיונות יפים ובכל מקרה רוב הסיבות למה לא יהיה פה שינוי גדול הן כסף כסף וכסף.
    דווקא במחזור הראשון היה מאוד מעניין שראינו ישראלים צעירים וישראלים מבוגרים שמובילים את הקבוצה שלהם ומשחקים צמודים אך עדיין יותר מידי זרים וזה מוציא את החשק לראות את הליגה הראשונה

    1. יניר, זה לא הכסף עצמו, זו השליטה על הכסף, כלומר הכוח…

      אולי אני טועה אך לדעתי מבחינה משפטית הקבוצות הן כעת עמותות.

      אני מציע להפוך אותן למלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח), דהיינו (מצטט מויקיפדיה) " ארגון שמטרתו איננה צבירת רווחים לבעליו, אלא קידום מטרות שונות שאינן עסקיות. מטרתו של מלכ"ר היא לעודד, לסייע, לעזור, ולממן את המטרה לשמה הוא הוקם. "

      לגבי הזרים, בצעירותי לא היו זרים בכדורגל ובכדורסל. ואז הביאו אחד, ובסוף יש לנו מצב שעל המגרש משחקים חמישה שחקנים זרים.
      אני מצטער, אבל לא זו הדרך בה אני תופס את הכדורסל/כדורגל הישראלי.
      אם יהיה אחד או יהיו שניים, מהר מאוד זה שוב יחזור לחמישה. כבר היינו שם.
      הדרך היחידה היא אז פשוט לאסור על עובדים זרים בתחום הכדורסל/כדורגל, זו גם הסיבה בעטייה אני רוצה בעלות שאינה פרטית, אני לא חושב שאני רשאי לומר למישהו מה לעשות בעסק שלו.
      אני כן חושב שאתה רשאי לקבוע "חוקיםן למשחק" כאשר הבעלות אינה פרטית.

      1. הבסיס לכל ההצעה של המבנה החדש הזה הוא (כמובן לשיטתי) שאתה רוצה לראות ישראלים ואתה רוצה מתח. זה חייב להיות בכדורסל?

        אני בעד הגברת התחרותיות במחשבה שזה דווקא יעלה את הרמה של המשחק וכמובן הקניית בסיס לילדים ונוער.
        אבל רבאק ליגה ברמה נמוכה (וזה עוד תיאור נחמד של הרמה בליגה הזאת) רק שישחקו שם ישראלים? מה עם אלה שאוהבים כדורסל ורוצים לצפות בו ברמה הגבוהה ביותר שניתן?
        ליגה תחרותי בא ישחקו רק ישראלים ותהיה תחרותית אתה יכול להקים עם החבר'ה שלך. מה רע?

        1. גיא,
          הבעיה העיקרית של הכדורסל הישראלי היא שאלו ש" שאוהבים כדורסל ורוצים לצפות בו ברמה הגבוהה ביותר שניתן?" כמו שכתבת – הולכים לראות NBA בטלוויזיה.

          אין לכל קבוצה ישראלית שיש בה ישראלים שום סיכוי להתחרות ב NBA. זו עובדה.

          הדבר היחיד שכן אפשר הוא לחסות לשפר את הכדורסל הישראלי כמה שיותר, ואשמח לשמוע מה הדרך שאתה מציע לעשות זאת.
          זו מטרת המאמר!

      2. מולי אתה מבין שזה דבר גדול מידי כדי שאנשים לא יעשו מזה רווח ולכן זה לא הגיוני. גיא ד אני רוצה לראות ישראלים ברמה גבוה שלא נבלעים מאחורי זרים ויש מגמה גדולה בשנתיים האחרונות של הקהל הישראלי שרוצה חד משמעית לראות ישראלים על המגרש. מולי, עוד הצעה נחמד היא לעשות ליגה לגילאי 18-21 בכפוף לצבא וככה שחקנים עם פוטנציאל להיות שחקנים מעולים אבל עם התפתחות מאוחרת לא יתפספסו במסגרת הזאת שנקראת צבא.

        1. אין ישראלים ברמה גבוהה. טוב, זה לא נכון לגמרי. יש, אבל אין מספיק. בטח שלא לקיום ליגה מקצוענית.
          האם באמת יש ישראלים טובים שנבלעים מאחורי זרים? יכול להיות (אם יש אז זאת לא כמות רצינית, אולי אחד או שניים שהתפספסו). אם הישראלים נבלעים מאחורי הזרים זאת אשמתם של הזרים? הם קובעים מי ישחק?
          אז לפני שאנחנו באים לתקן כדאי שנחשוב מה שורש הבעיה.
          לפי דעתי הבעיה הגדולה היא שהרמה המקצועית עליה מתחנכים כדורסלני העתיד לא טובה. היחס הוא מזלזל, אנשי המקצוע לא טובים והיום אנחנו רואים את הביטוי בליגה הבכירה.
          גם הליגה החדשה תסבול מאותה מחלה רק שיפזרו עליה עוד אבקת סוכר בדמות ישראליות ושייכות ועוד כל מיני מוטיבים לאומניים (זנחתי את הגזעניים) שבעצם כל מה שאנחנו צריכים זאת אהבה למשחק.

          1. זה האשמתי את הזרים.. האשמתי את החוקים שהמטופשים שבגללם יש הרבה זרים ואין מה לעשות שקבוצות רוצות לנצח אז הם משתפות זרים על חשבון ישראלים. יש המון ישראלים שהיו יכולים להיות ברמה הרבה יותר טובה אם היו רק 2 זרים בליגה. היינו רואים כדורסל כחול לבן עם הרבה צעירים וזה מה שרוב הקהל רוצה לראות.

        2. מבחינתי – כל מה שיציל אותנו מדשדוש בביצה הנוכחית הולך.
          כעת לא רק שכבר לא בא ללכת לצפות במשחקים, אלא שגם כבר לא בא לראות אותם בטלויזיה ו/או באינטרנט ואפילו כבר לא בא לקרוא עליהם…

  10. מולי הדבר הכי נחוץ בליגה זה – ( תדמיין פונט ענק אני מהפלא ולא יודע איך עושים )
    הורדת הפטור ממס לזרים!!!!!! תחשוב שאם יש לך ישראלי ברמה א וזר באותה רמה יותר משתלם להביא זר! ולכן ליאור אליהו( שאני אגב לא מחזיק ממנו ) היה עולה למכבי המון כסף ולכן היה עדיף לחתוך אותו. נכון זה יקשה על מכבי אבל זה יפסיק את רכבת הזרים הבלתי נגמרת.
    זה הכי חשוב( ניתוח ראשוני ).אחרי זה נדאג לשאר.

    1. אייל, זה נכון והלוואי שזה היה אפשרי, אבל הבעיה היא שנושא המיסוי שייך למערך היחסים שבין מדינה למדינה ולא לענף ספורט זה או אחר.

      כל האמריקאים שעובדים בארץ, לדוגמה, משלמים מס בארה"ב שהוא נמוך יותר ואני חושש שזה בערך הדבר היחיד שלא נוכל לשנות עקב ההשלכות על כלל המשק.

  11. מולי שלום,
    לא קראתי את כל התגובות, אז סליחה אם אני חוזר על משהו (מנסה לא לחזור על מה שכן קראתי).
    1. כל ישראלי שמסוגל לעשות צעד וחצי יעזוב לליגה בה ניתן בה השכר גבוה יותר (אפילו ליגות בינוניות מאד כמו סין או אפילו אזרביג'אן). אנשים לא יבוא לראות כדורסל ברמה של ליגה א'.
    2. לא לתת שכר חודשי למאמן שהורחק? עזוב את זה שזה לא חוקי, זו פשוט חוצפה. אין לי מושג אם יש לך משפחה או מה מצבך הפיננסי, אבל רוב המשפחות בישראל, קח מהן שכר חודשי והן ברחוב. אתה תממן את המזון למשפחה? את הגן? התרופות? המשכנתא?
    בוא נתחיל מזה שאתה תוותר על שכר חודשי ונראה איך ממשיכים משם.

    1. MG

      מקבל את ההערה שלך לגבי שכר חודשי. אז נשנה את זה למשהו שיגרום לכך שאנשים לעולם לא יורחקו כי זה לא יהיה שווה להם.

      אני שונא את זה שמאמנים גורמים לעצמם להיות מורחקים כדי לנער את הקבוצה שלהם.
      אשמח לכל מנגנון שאתה תציע שיגרום לביטול השימוש הציני הזה בהרחקות בפרט, ולוויתור על הצורך בהרחקות ככלל.

      לגבי זה שאנשים לא יבואו לראות משחקים, כמה כבר באים בימים אלו? יותר מכך, כמה באים לעומת המצב לפני שלושים שנה העידן שלפני היות הזרים? אני מקווה שעשירית אבל מאמין שפחות.

  12. בדרך כלל אני לא כל כך קיצוני אבל בנאדם ההצעה שלך הזוייה מעבר לכל דמיון (אל תיקח אותי אישית אבל זה המצב)

    למרות זאת, על דבר אחד כולם מסכימים, דרוש שינוי

    1. עידן, שים לב לתכתובת ביני לבין מנחם בראשית המאמר . כתבתי שם:
      "גם לי וגם לך ברור שהסיכויים שהצעתי תתקבל אינם גבוהים יותר מאלו של מיני לפריקורן שסובל מבעיית גדילה.

      גם לי וגם לך ברור שהמצב הנוכחי אינו שפיר ושצריך מחשבה רעננה כדי לשנות את המצב,

      אני מנסה כאן להכניס מחשבה רעננה, ולהימנע לחלוטין משמירה על המצב הנוכחי רק כי הוא קיים (פייאוף או משחק בודד)."

      ומי יודע, אולי רעיון שאתה תעלה כאן, בעקבות הגירוי שלי במאמר הזה, הוא זה שיציל את הכדורסל בישראל?

  13. שלום מולי . קודם כל סחטיין על ההשקעה , הרעיונות והיוזמה המבורכת בפתיחת דיון בכדורסל הישראלי שקצת נובל לנו מול עיניינו .
    אני חושב שהכיוון נכון וזאת צריכה להיות הדרך אך כמובן שכל השינויים האפשריים יצתרכו להעשות בהדרגה . למשל לא תוכל בשנה הבאה לעשות ליגה בלי זרים אלא לקבוע תוכנית לצמצום מספר הזרים בהדרגה + שינוי שיטת המיסוי עליהם , בעניין הכספי קצת קטונתי מלדבר על כך אבל רעיון המלכ"ר מצא חן בעיניי . בדבר אחד אני חולק עלייך בקיצוניות , הליגה התחילה ברמה טוב אם כדורסלנים טובים ומקצועים הן הישראלים והן הזרים , ואני נהנה מאוד משידורי הכדורסל ורמתם. אין ספק כי ניתן וצריך לעשות שינויים על מנת לשפר אבל לא לחתוך בבשר החי!

    1. ניב, כל מה שיכול לעזור – אני בעד.
      אני חושש שאם נמתין, כבר לא יהיה את מה לשפר,
      כבר היום הרבה פחות ילדים משחקים כדורסל מאשר לפני עשור ולפני דור והמלחמה על קיום הענף וקיום הספורט בכלל היא יומיומית ואם לא ייעשה משהו דרסטי: נידונה לכישלון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט