חמש על חמש: אז לאן מכבי ת"א הולכת השנה? / כתבי הופס

פינה חדשה במסגרתה חמשת כתבי הכדורסל הישראלי והיורוליג בצוות הופס יענו על שאלה אקטואלית. ולפתיחה: לפי מה שראינו בשני המשחקים השבוע (מול הפועל חולון ולבוראל) – מה יהיה עם מכבי ת"א השנה ולאן זה הולך?

 

אורי לנדאו:

לאן מכבי הולכת השנה? רגע , היא כבר הפסידה שני משחקים בשבוע ! אוי אברוך געוואלד ! אני מזמין עכשיו כרטיס לדוקטור לס שיבוא לארץ הקודש ויסקר את שקיעתה של האימפריה הצהובה…

אז בוא ניקח אוויר לרגע , מכבי עדיין מחזיקה בסגל איכותי ובצוות אימון שכולל את המאמן בטופ 3-4 באירופה , בניגוד לשנה שעברה השנה הלכו על קו קדמי שהוא מכור לטוב ולרע , את שון ג'יימס וסופו כולנו מכירים (הם לא חומר לפרנצ'יז פלייר אבל הם לא מלקלום תומס) ומאלכס טיוס אתה יודע מה תקבל.  נכון זה לא קו קדמי של הדרים טים  אבל הוא עדיף על הקרקס הנודד של שנה שעברה , בגזרת ה"זר מספרד" מכבי כנראה פגעה יותר טוב עם אינגלס מאשר סיפור קיינר מדלי , מה שקיבלנו זה את אותו השלד משנה שעברה של היקמן-אוחיון-סמית'-ג'יימס אבל עם חיזוקים יותר טובים , נכון , לקבוצה הזו יש תקרת זכוכית ברורה : היא לא שייכת לטופ 3 באירופה (צ"אסקא – ריאל – ברסה ) אבל עם פוטנציאל לא ממומש בדמותם של לנדסברג-אינגלס-רייס ותוספת כוח שלא הייתה שנה שעברה (בלו-סופו) הקבוצה הזו עוד תיתן פייט על מקום בטופ 16 , בקשר לליגה המקומית אז עם כל הכבוד לחולון כל קבוצה בליגה נבנתה מחדש כמעט לגמרי , בואו נחכה ונראה מה קורה שם, אל תשכחו את זה שלפני שנתיים אשדוד הגיעו לגמר הקופל פור עם הקבוצה של טפירו-קרטר-דאנקן וזו קבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השביעי (!!!) , לכן לסיכום, זה שקצת חשוך בחוץ לא אומר שהשמש כבתה או שהגיע הקץ, זה רק אומר שעוד מקודם.

(*) הכותב הוא אוהד מכבי .

דיויד בלו. כל עוד הוא נמצא, אורי לנדאו חושב שעוד מוקדם להספיד.

דור בלוך:

העונה של מכבי ת"א יכולה ללכת לאחד משני כיוונים:
החזרת ההרתעה בליגה ואליפות קלילה עם איום ממשי על הפיינל-פור ביורוליג, או דשדוש באירופה שיגמר לכל היותר בהדחה ללא קרב ברבע הגמר, ומאבק שווה כוחות עם הפועל ירושלים ומכבי חיפה על ההגמוניה בליגה המקומית, בלי פערי כוחות משמעותיים.
השאלה לאן משני הכיוונים העונה הזאת תלך תלויה בשאלה מי מנהל את משחק ההתקפה של מכבי ת"א. ולשאלה הזאת כרגע אין תשובה מספיק טובה.
לצהובים יש רכז אחד העונה לשם יוגב אוחיון, רייס הוא לא רכז, הוא לא היה רכז ולא יהיה רכז. הוא קלע, ועושה רושם שקלע לא רע, אבל זהו. בהנחה ומכבי לא תביא רכז באמצע העונה, היא חייבת להפנים שהיא תחייה ותמות על היכולת של יוגב אוחיון לתת 30 דקות אחראיות, הוא לא צריך לקלוע יותר מ-10 נקודות למשחק, הוא חייב לרדת מ-3 איבודים למשחק ולעלות מעל 5 אסיסטים למשחק.
מכבי הפסידה את שני המשחקים האחרונים שהיו צמודים ברובם כי בלאט לא תפס את אוחיון ואמר לו: אתה הבוס על המגרש, המשחק נראה מבולגן והשחקנים הלא נכונים, לרבות אוחיון עצמו לקחו את הזריקות המכריעות.
מכבי ת"א חייבת בוס על המגרש, ויש מועמד אחד ואחד בלבד לתפקיד – יוגב אוחיון, אני מאמין שהוא יכול לעשות זאת היטב, חייבים לתת לו את המושכות.

יוגב אוחיון. דור בלוך אומר שחייבים לתת לו את המושכות

רועי ויינברג:

מכבי של השנה עשתה כמה טעויות בבנייתה, בדמות אי החתמת רכז טהור ופאוור פורוורד, ויצירת עומס בעמדות הגארד (היקמן, רייס), סמול פורוורד (לדנסברג, סמית׳, אינגלס) וסנטר (טיוס, סופו וג׳יימס). הרבה קבוצות יוכלו להשתמש במיס מאץ׳ על העמדות החלשות של מכבי,ולפגוע בהם משמעותית. מכבי כרגע תעלה לשלב הבא, אבל אין לה לאן להגיע מעבר לטופ 16.

המחסור בפאוור פוגע בסנטרים, שנתקעים בצבע וצריכים לשחק ליד סמול פורוורדים שמשחקים כפאוור פורוורדים, וזה מוציא מהאפקטיביות של סופו, טיוס וג׳יימס, מה שהיה ניתן לראות ביורוליג ובליגת העל. הפתרון שלהם זה להחתים פאוור פורורד, למשל ליאור אליהו (שהיה חלש מאוד בעונה שעברה, אבל יודע לשחק עם היקמן, סמית׳ וג׳יימס), או פאוור שלא נבחר בדראפט האחרון. בלי זה הם לא יעברו את שלב הבתים השני.

 

ליאור אליהו. רועי ויינברג מתגעגע

יאיר זעפרני:

ברור שעוד מוקדם לדעת לאן העונה של מכבי הולכת אחרי שני משחקים. מבנה המשחקים בליגת העל או ביורוליג אומר שהכל אפשרי גם כשנראה שהכל גמור (זוכרים את הטופ 16 שנה שעברה?). אבל נראה לי שיש דבר אחד סביר ביותר שהולך לקרות : מכבי ת"א הולכת להיפרד מדיוויד בלאט וזה עוד עלול לקרות במהלך העונה הקרובה.

שני ההפסדים מהשבוע היו המשך ישיר לסוף העונה הקודמת. סוף עונה שבמסגרתו היה נראה שבלאט איננו כתמול-שלשום בכל הקשור למוטיבציה לנצח את המשחק. בסדרה בה מכבי ניגפה בפני ריאל מדריד ובגמר הליגה מול מכבי חיפה היא נראה שמשהו בבלאט כבה, שמשהו באמונה שלו בשחקנים כבר לא קיים. גם השבוע זה נראה אותו דבר בעיניי. לא לחינם הוא נתן לדיויד בלו לעלות בחמישיה למרות שלא היה חלק מההכנה, לא לחינם לא שוחקו תרגילים בשביל סופו או שון ג'יימס – בלאט נראה כמי שלא מאמין בסגל שהוא מאמן, עושה את מה שהוא יכול אבל לא חדור מוטיבציה כמו פעם. במחצית השנייה מול לבוראל הוא התעשת אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.  נדמה לי שיותר משמכבי איבדה את כוח ההרתעה שלה על הליגה, דיויד בלאט איבד את כוח ההרתעה שלו על השחקנים שלו ואת הרצון שלו לעשות שינוי. אצל מאמן מוכשר ויצירתי כמוהו – זה מתכון לאסון. לי זה נראה כמו הולך להסתיים בגירושין.

 

דיויד בלאט. לפי יאיר זעפרני הוא הולך להתגרש.

אלעד אייל:

קבוצות של בלאט מאופיינות בניסיון ליצור קבוצה שבה השלם גדול מסכום חלקיו. כשזה מצליח זה נראה נהדר, אבל כשכמה חלקים לא מתאימים לפאזל, זה נראה רע, וכל העסק קורס כמגדל קלפים. בעונה שנפתחה אמש וכחלק מהפקת הלקחים הצליחה הקבוצה להשאיר כמה עוגנים חשובים בקבוצה כסמית' ג'יימס, היקמן ואוחיון, וחוזקו עמדות חלשות תחת הסל ובעמדת הרכז. אתמול היה ניסוי הכלים המשמעותי הראשון וזה הזמן להתחיל לבחון את התבשיל.
בשנים האחרונות כל משחק ראשון של מכבי ביורוליג הוא תמיד חידה מסקרנת. אתמול במשך מחצית שלמה זה נראה רע ! הכדור נע לאט מדי ובאופן מסורבל, הירידה להגנה הייתה רשלנית במיוחד, והחמור מכל – לא היה בעל בית על המגרש. במחצית השנייה מכבי הידקה את ההגנה, סגרה את הצבע ושלחה את נוצ'יוני להפציץ מבחוץ, והייתה בעמדת ניצחון.
הבעיה הכי אקוטית הייתה ונשארה כמו בעונה האחרונה קבלת החלטות תחת לחץ. יותר מדי פעמים מכבי איבדה כדורים ברשלנות והחלטות רעות. דווקא רייס בדקות ששיחק היה לא רע, והוא ראוי ליותר קרדיט, ומרווח לטעויות.
בשורה התחתונה למרות ההפסד נראה כי למכבי יש.מספיק עומק לעומת העונה שעברה. סופו, ג'יימס וסמית' יכנסו לכושר, וימצאו את מקומם. אינגלס נראה כשחקן מגוון שיכול לתרום בכמה עמדות, הבעיה המטרידה ביותר כרגע היא ניהול המשחק, ואם רייס יצליח להיות בעל בית אמיתי יש מקום לאופטימיות.
בחזון של בלאט רייס הופך לשחקן המאני טיים מהסוג של פארגו, כזה שלא רועדות לו הרגליים, ויודע לעשות את הפעולות הנכונות. די ברור שאוחיון כבר לא יהיה ספנוליס או דיאמנטידיס לעניים, ולכן רייס הופך לאיש המרכזי שיכול לעשות את ההבדל בין רבע גמר לעונה חלומית.. האם הוא האיש המתאים ? ימים יגידו

 

טיריס רייס. אם הוא יהיה בעל בית טוב, אלעד אייל אופטימי.

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. מהרגע ששמלוק ניזרק בבושת פנים ממכבי, היא אינה יותר אותה קבוצה, ואני איבדתי את האהבה והגאווה הבלתי פושרת שהיתה לי אליה. הוא היה הסמל יותר אפילו משמעון מזרחי. בשעה ש-"הוזרק" מכבי איבדה את תמימותה ואת "הישראליות" שלה, אפילו שגם עם שמלוק כבר היו 3-4 אמריקאים ששלטו בפארקט

    1. גם במכבי הגדולה של תחילת שנות ה-2000, שגרמה לי לאהוד כדורסל, היו ישראלים ששיחקו הרבה, כמו שלף ובורשטיין. היו מתאזרחים בולטים, כמו שארפ ותומאס, אבל כאלה יש גם עכשיו

  2. ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית:
    -בעמדה מספר 5 יש לנו שלושה שחקנים מצויינים:
    1.סופו שכבר הוכיח את עצמו במכבי וידוע שהוא יוכל לתת משחקים של 15 נקודות ב15 דקות. בלאט ילמד את השחקנים של מכבי למסור לו למקום הנכון והוא כבר יעשה את שלו וזה עניין של תרגול. דרך אגב אתם זוכרים שסופו מוסר טוב כלכך טוב? יכול להיות שוויציץ' לימד אותו משהו? כמה אסיסטים היו לו בויטוריה? וממש יפים.
    2.שון ג'יימס היה לפי דעתי בשנה שעברה בחמישיה השנייה של היורוליג?-נראה לי שאני צודק. שחקן התקפי והגנתי טוב מאד שייתן את ה25 דקות שלו ביורוליג ויהווה מטריה אווירית מעולה.
    3.אלכס טיוס היה שנה שעברה טוב מאד בקאנטו שגם שיחקה בויורוליג. הוא מעולה הגנתית לפחות מבחינת החסימות ויכול להוות תחליף טוב במקרה של בעיית עבירות של הגבוהים -נכון שהוא קצת מוגבל התקפית – אבל גם הנדריקס לא היה כזה מוכשר התקפית אלא חי מכדורים חוזרים ומפיקנרולים עם גיא פניני וכדומה וזה אני מאמין שגם טיוס יוכל לעשות וכמובן שהוא "ישראלי" ויוכל לשחק בליגה.
    -אינגליס שחקן מעולה:גניבת העונה. כמו שלקחו את שאראס מברצלונה בזמנו כך גם אינגליס. יותר טוב מאיידסון. קולע שלוש, חוטף, מוביל כדור, 3 קלאסי- מציאה.
    -רייס לא רכז וזאת קצת בעיה אבל האמת שאני מסכים עם כל מילה של בלוך. גם לפני שנתיים לא היה מחליף לאוחיון והיה שחקן שהוא יותר סקורר לידו – לנגפורד ואוחיון היה מעולה. אולי זה ציוות טוב יותר שאוחיון יהיה רכז ליד רייס והיקמן יעלה מחליף לאוחיון.

    לא יודע מה איתכם – אני מריח פיינל פור באוויר…

  3. קבלו כל הכבוד על הרעיון, אהבתי מאוד אבל עדיין חברה אי אפשר עוד לדעת כלום מ2 משחקים צריך להמתין ולראות איך מכבי תראה

  4. מנחם, ממזמן מכבי זה לא שמלוק ומגרש הבלטות.
    מכבי זה עסק שמגלגל מיליונים . מפעל מצליח לטוב ולרע שמחקה את הnba ואת קבוצות הכדורגל הגדולות מבחינת ניהול ושיווק.
    מבחינת הישראלים זה באמת עצוב ולי אישית זה מאד מפריע שאין ישראלים במכבי וכל סל של אוחיון ממש עושה לי טוב אבל מה לעשות שאין ישראלים טובים וראינו את זה באליפות אירופה האחרונה.

    1. אני יודע, אבל ברגע שמכבי של אולסי פרי, מגי, וויליאמס – ושמלוק הוא האבא-אח של כולם – הלכה לנו, גם האהדה שלי אליהם אבדה. אבל היא עדיין הקבוצה ההמועדפת עלי בישראל, אחרי מכבי חיפה כמובן.

  5. מנחם גם אני מתגעגע למכבי מהתקופה ההיא, אבל זו גישה רומנטית שכבר חלפה מן העולם. בעידן המקצועני הדברים עובדים אחרת ויש לזה גם צדדים רעים. בכלל מכבי לא ממש יודעת להיפרד יפה מאף אחד כולל שחקני עבר כמיקי, הנפלד ועוד.

    נוח נכון שרייס לא רכז קלאסי אבל גם פארגו לא היה. זה סוג של קומבו גארד בעל יכולות מגוונות ויש לזה יתרונות וחסרונות. בעיני יוגב לא מספיק יציב, ונעלם לפרקי זמן ארוכים על הפרקט. בעונה שעברה הוא גם הוכיח שאין לו את היכולת לסיים משחקים בפעולות נכונות. כפי שכתב אורי זה נראה שלמכבי יש תקרת זכוכית שהוא טופ 16. הדרך לפרוץ את התקרה היא להמר ומכבי הימרה על רייס שיכול להפוך לשחקן מהסוג שיוביל אותה לשבירת התקרה.

  6. מסכים איתך בקטע של רייס ופארגו. אפשר גם להכניס את לנגפורד למשוואה.
    אבל אני לא מבין איך אתם אומרים שהטופ 16 זאת תיקרת הזכוכית. בשנה שעברה למכבי הייתה קבוצה הרבה יותר גרועה – לא היה מחליף לג'יימס, חתכו שני שחקנים – תומאס ושרמדיני, קיינר מדלי נתן משחק אחד או שניים טוב וככה גם רוט ועדיין הגענו לטופ 8.
    ועכשיו הקבוצה התחזקה אז תעשו לבד את המתמטיקה – לאן נגיע השנה??

  7. סליחה אתה צודק התכוונתי לטופ 8, למרות שבשנה שעברה מכבי התעלתה בסיבוב השני עם ניצחונות חוץ בלאבוראל ופיראוס והמקום הריאלי היה טופ 16.
    בכל אופן הקבוצות הגדולות כצסק"א בארסה וריאל התחזקו, וגם היווניות לא פראייריות יש גם את חימקי והאיטלקיות כך שעל הנייר מכבי לא שווה יותר מטופ 8

  8. מכבי חוזרת לטעות הבסיסית שלה סגל רחב מדי של 13 שחקנים.
    אני הייתי משחרר את פניני ונעימי ובמקום טרייס את היקמן לוקח מישהו קליבר רציני ומשלם לו את השכר של שניהם ואם צריך גם את הכסף שחסכתי (אם חסכתי) על פניני ונעימי.
    לגוף העניין זוהי קבוצת בלאט טיפוסית.
    יש פוטנציאל אין ספק אך הרבה תלוי ב"איש " של מכבי מהקו האחורי .
    הרבה הושקע באיגאלס אני חושב שהוא שחקן ראוי וטוב שיתרום משהו כמו שאיידסון תרם אך הוא לא פארגו למשל.
    אין במכבי איזה פארגו שכזה שלא לדבר על פארקר.
    בלאט הפיק מסגלים כאלה בעבר רבעי גמר ומעלה אך זה לא תלוי רק בו זה תלוי בהגרלה ובחיבור של הקבוצות האחרות.
    השנה יש את אובראדוביץ בפנרבח'צה ויהיה מרתק לראות האם הוא סוף כל סוף יצליח להוביל אותם לפיינל פור . (נראה לי /גם לו זב ייקח עוד שנה לפחות ).

  9. אהרון כשמכבי בנתה את הסגל נעימי הוחתם כשהיה חוסר וודאות לגבי אוחיון ומכבי הייתה צריכה ישראלים. מכבי ניסתה להחתים את פארגו, והוא הבריז ברגע האחרון. מי בדיוק היה מגיע ? ספנוליס ? דיאמנטידיס ? למכבי אין תקציב לתיאודוסיץ' ואני לא בטוח, ופלניניץ' למשל הוא בכמה רמות מתחת להם אני לא רואה יותר מדי תותחים גדולים שעמדו בתור. מכבי תמיד הצליחה לקחת מתחת לראדאר שחקנים רגע לפני הפריצה הגדולה כמקדונלד, האפמן, פארקר, ניקולה וכו'. אני חושב שצריך עדיין לתת צ'אנס לרייס.

    1. אלעד אני אומר כמה דברים כבר זמן רב.
      1. את עוגת התקציב צריך לחלק בין פחות שחקנים אין למכבי צורך בעומק כזה גדול אדרבא זה פוגע בה באיזון.אם היא הייתה משחקת בספרד אכן היא הייתה צריכה להיות כזו עמוקה בארץ לא.
      2. אם תיקח את התקציב ותחלק אותו ב 13 שחקנים ותכפיל בעשרה שחקנים בכירים (לדעתי צריך אפילו פחות ) תקבל כסף רב מאד שיכול היה להינתן לזר בכיר מאד. לדעתי מכבי הייתה יכולה להתמודד על כל שחקן בכיר ביבשת. גם אם זפינוליס לא רוצה לבוא אתה יכול להשקיע זאת בשחקן לעמדות 2-3 למשל .
      3. אשר לנעימי כמו שאומרים הרמת לי להנחתה .
      מדוע ? כי כתבת שנעימי הוחתם כשהיה חוסר וודאות כלפיי אוחיון.
      זה נכון אך עוד לפני כן באותו חוסר וודאות שיחררת את רוט ולא סגרת את הסיכום עם יותם הלפרין .
      ממה נפשך אם אכן יש חוסר וודאות כלפיי אוחיון למה לשחרר את רוט ? ובמה נעימי יתרום יותר ממה שתרם רוט לסיטואציה ??.
      דבר שני בהחתמת זר רציני בעמדה הרי שאתה צריך לדאוג לכך שיהיה לך מחליף סביר בארץ.
      ראשית למה לא איתי שגב ? למה בברצלונה ובאולימפיקוס יודעים לתת לבחורים צעירים לקפוץ למים הקרים ובמכבי לא ?
      אך נניח ששגב זה חזון אחרית הימים בשביל מכבי חסר בארץ גארד נורמלי ? לסתימת חורים לליגה הישראלית ?

      4. בקשר לעבודה של מכבי מתחת לראדר שים לב שאת כל השמות הבאת מהעבר הרחוק שחקנים שפרשו כולם.
      בשנים האחרונות מכבי הביאה כמה שחקנים שהתאימו לה מאד אך לא בלטו במיוחד במקומות אחרים (הנדריקס ,איידסון ולאנגפורד).
      בנוסף אם כבר אתה מביא מישהו מתחת לראדר תעשה זאת נכון.
      1. החתמה לשנתיים.
      2. אופציה בלעדית של הקבוצה לעוד שנתיים נוספות בשדרוג סביר.
      הרי אותם שחקנים לא מגיעים עם כזו עמדת כח .
      בקיצור אלעד מכבי בעברה עשתה דברים מרשימים.
      זה קרה כשפיני היה המאמן וכשבלאט התפנה לאתר גניבות ושכוחו של שמעון עדיין היה הכח המרכזי.
      לצערי הרב היום אנו נמצאים במקום אחר בהיבט זה.

      1. 1. למכבי בגדול יש כרגע 5 גארדים כלומר 2.5 מחליפים, 4 פורוורדים – 2 מחליפים ו3 סנטרים. נעימי אמור להשתחרר ואולי גם ג'ייק כהן כך שיהיו -12 -11 בכירים. לדעתי פחות מ-10 זה קצת בעיייתי אם לוקחים בחשבון פציעות ועונה ארוכה מאד ביורוליג.
        2. בכל מקרה אני לא בטוח אם מכבי יכולה לשלם 1.5 -2 מיליון יורו לשחקן בכיר גם אם תחתים פחות שחקנים.
        3. אני הייתי נגד שחרור רוט. לדעתי למרות המגרעות שלו בהגנה ויש לו, הבמעלות שלו עולות בהרבה על החסרונות. בדקות שקיבל מבלאט הוא תרם הרבה. והיה תורם יותר אם היה מקבל הזדמנות אמיתית. בכל מקרה בלאט לא האמין בו, וזו בעיה. נעימי הוא שחקן מסוג אחרהרבה יותר סקורר, אבל גם הוא לא יצליח אם לא יקבל צ'אנס. אני לא יודע מה קרה עם הלפרין, ולמה דווקא נעימי, אבל עובדה שכרגע נעימי מועמד להשאלה וזה מראה שהוא כרגע מיותר. בכל מקרה מספר השחקנים שבאמת מסוגלים לשנות קבוצה הם ספורים ורובם לא יעזבו מקום מוכר כדי לקבל את אותו שכר. בכל מקרה עובדה שמכבי כבר נפלה עם ארויו ששילמה לו 3 מליון דולר עבור כלום. לא תמיד הכסף הוא שקובע, ותמיד יש הימור
        4. באופן כללי אני מסכים שבשנים האחרונות מי שמשפיע על ההחלטות המקצעיות זה ההנהלה הצעירה וברור שיש בלבול רב ומאבקים בבניית הסגל מה שמשפיע על מהלך העונה. קביעת היררכיה מקצועית ברורה וחלוקה בין אנשי מקצוע לאנשי ניהול עשויה להועיל למכבי בהיבט הזה, אבל כרגע זה נראה שבעל המאה מתעקש להיות גם בעל הדיעה גם בעיננים שאין לו מושג בהם.

        1. להלן הסגל של מכבי בעונת 2003-2004
          חמישייה שאראס ,פארקר ,בורשטיין ,באסטון וניקולה.
          ספסל אפקטיבי שארפ ,בלו תומאס.
          קצה קצהו של הספסל שלף והלפרין.
          סיכום 8 שחקנים בכירים אתה יודע מה 9 שחקנים כולל שלף.
          יותם היה ינוקה.
          בשנת 04-05 הסגל היה אותו דבר בשינוי קל
          במקום בלו בא קומטוס שתרם אף פחות ולקצה הספסל הצטרף גרין.
          אלו היו השנים היפות של מכבי בעשור האחרון.
          שורה תחתונה לחלק תקציב ב 12-13 שחקנים בכירים מחלק את העוגה לפרוסות יותר קטנות לחלק תקציב ל8-10 שחקנים כששחקן 9-10היכול להיות צעיר מוכשר כמו שגב או כהן יאפשר גם לפתח שחקנים וגם לתת יותר כסף ליותר בכירים מה שיאפשר בחשבון פשוט להביא שחקנים יותר איכותיים.
          פשוט וקל.

          1. אהרון אני לא יודע כמה קיבל פארקר למשל, אבל לא נראה לי שזה היה יותר ממליון דולר. כנ"ל ניקולה ושאראס. היום סמית' מקבל כ-800 אלף כנ"ל סופו. ג'יימס אם אני זוכר נכון כ-500 אלף אני לא יודע כמה אינגלס. לפארגו מכבי רצו לתת 1.2 מליון וזה היה רחוק מאד מלהספיק. היום בחיים מכבי לא הייתה יכולה להביא שחקן כמו פארקר בשכר שקיבל אז. המחירים פשוט יצאו מפרופורציה.
            למרות זאת אני מבכים שצריך לצמצם את הסגל אבל לדעתי ל9-10 שחקנים. 8 זה נראה לי מעט ומסוכן מדי.

  10. אתם צריכים לזכור שכשפארגו פרץ היה לידו את דורון פרקינס המדהים וכשלנגפורד פרץ היה לו את אוחיון בעונת שיא. מי בדיוק אמור להיות הרכז הדומיננטי שיעזור לרייס לפרוץ?

    1. לאלעד גם בתקופת פארקר הוא לא היה השחקן היחיד אלא בודירוגה למשל. החשבון הוא פשוט שאתה מחלק עוגת תקציב ב 13 תמצא סגל רחב אך פחות שחקנים איכותיים כבודדים.
      למה 8 -9 שחקנים בכירים לא היה מעט ומסוכן מדי בשנים 2004 ו 2005 ואילו השנה זה מסוכן מדי הסבר ונמק

      1. גם אז זה היה מסוכן ולראיה הפציעה של תומאס סיכנה את הזכיה השניה.בגביע. הענין הוא שהקבוצה של אז הייתה כל כך איכותית שבסופו של דבר גם תרומה יחסית שולית של קומאטוס הספיקה.
        דוגמה הפוכה היא הפציעה של גודס שהחריבה למכבי את העונה כי לא היה מחליף ראוי. ב-2008 הפציעה של הסנטר שאיני זוכר כרגע את שמו הייתה פחות קריטית כי היה מספיק עומק מהספסבל.
        בשורה התחתונה תמיד יש הימור ובדיעבד זה תמיד קל יותר לשפוט, אבל או שמהמרים על סגל קצר ואיכותי יותר על הנייר או שמנסים לבנות יותר עומק, ולקוות למצוא יותר איכות בפחות מחיר.

        1. הנה בדיוק הוכחת.
          אפילו בסגל קצר יחסית מכבי ידעה לקחת גביע גם כשתומאס נפצע.
          מדוע ? כי היה ואקום קומאטוס התעלה מקצה קצהו של הספסל ונהיה האקס פקטור בפיינל פור והביא גביע.וזה רק מחזק את המסקנה שסגל של 8-10 שחקנים מספיק.
          ברדותך הפציעה של גודס קרתה לפני יותר מ 20 שנה .הפציעה החריבה את העונה כי שני שחקנים שהיו בסגל לא נתנו את המצופה מהם.
          1. קורן אמישה : שהיה הבטחה גדולה לא פחות מגודס וההבטחה התרסקה.
          2. דיוויד אנקרהאם :השחקן האנוכי ביותר בכל הזמנים שלבש את מדי מכבי ת"א.

          3. אשר לשנת 2008 הפצוע היה פרייזר וההפך לחלוטין דווקא כשאף אחד לא היה פצוע מכבי החלה להפסיד וכשהוא היה פצוע מכבי טסה.מדוע ? לא בגלל שהוא היה רע הוא היה בסדר גמור.האמת היא שכשהוא היה פצוע ההייררכיה נהייתה ברורה ופשוטה ניקולה ובטיסטה.
          כשהוא נכנס לרוטציה זה יצר בלבול גדול.

          4. כאן אנו מגיעים לשורה התחתונה והשורה התחתונה היא במילה אחת "אסטרטגיה " אני חוזר א ס ט ר ט ג י ה.
          אתה צריך לשאול מהי האסטרטגיה שלך כארגון.
          בעיני ישנו צורך באיזון נכון בקבוצה.
          מצד אחד אתה לא רוצה ששחקנים יפלו מהרגליים.מאידך אתה רוצה שהרוטציה ובעיקר ההררכייה תהיה ברורה.
          לכן אתה צריך לשאול שאלה אסטרטגית.
          שאלה ראשונה
          1. איך אני משיג יציבות. ?
          תשובה .
          חמישייה קבועה (כולל בליגה הישראלית ).
          שאלה שנייה היא כמה זמן אני רוצה שתשחק החמשייה ?
          תשובה 65-70 אחוז מהזמן .
          מדוע ?
          כי פחות מכך אין "הררכייה "
          יותר מכך שוחק.
          שורה תחתונה אם החמישייה משחקת אכן 65-70 אחוז מהזמן.
          זה מותיר לספסל 60-70 דקות.
          עכשיו אם אתה משחק עם סגל של 8 מחליפים אתה מוצא עצמך עם ספסל שמשחק בממוצע פחות מ 10 דקות.
          מה שזה גורם זה מרמור ,תסכול וחוסר מצוי של ההרכב.

          בשורה התחתונה נכון ייתכן ותהיה פציעה שתפגע בך .
          אבל
          1. זה רק סיכון לעומת סגל גדול שיוצר בעיות קשות בהרבה.
          2. בהרבה חלקים בעונה ניתן למצוא מחליף אם וכאשר יש חלילה פציעה.
          3. זה בדיוק הזמן לעשות מעשה ולהכניס שחקן צעיר בהדרגה.
          אם תקבע אסטרטגיה שאומרת כי כל שנה צריך לגדל שחקן חדש.אז תוכל לגדלו בנחת עם סגל קטן ואם חלילה תהיה פציעה הוא ייכנס לנעליים.
          בדיוק כמו שזה קורה באולימפיקוס ובברצלונה שלא לדבר על מדינות יוגוסלביה לשעבר.
          שורה תחתונה אני מאמין שכל איש ספורט שקורה תגובה זו השתכנע בענק.

          1. אהרון אתה טועה,
            פייזר היה חלש מאוד בתחילת העונה אבל ברגע שצביקה שרף החליף את קטש השימוש בפייזר היה הרבה יותר אפקטיבי ואז מכבי התחילו לנצח.
            כשהוא נפצע, מכבי כבר היתה בתנופה וזה לא מנע ממנה להגיע לגמר, אבל שם מול צסקא שהיתה 2 רמות מעל מכבי, זה היה הפסד ידוע מראש.

            לגבי שאר הדברים אני מסכים איתך. הבניה לרוחב שמתאפיינת בשנים האחרונות פשוט גרועה.
            הסגל צריך להיות היררכי. נגיד שני שחקנים ברמה ממש גבוהה, עוד שניים ברמה אחת מתחת וכו'.
            שחקנים 9-10 צריכים להיות מהנוער. לא יכול להיות שמועדון הכדורסל עם מחלקת הנוער הכי מושקעת במדינה לא מגדל כשרונות צעירים. אם בספרד נותנים לצעירים לשחק, גם פה יכולים.

          2. אהרון בנית סגל קבוצה זה לא כמו פאזל מהסיבה הפשוטה שבפאזל החלקים נשארים קבועים, ואינ ם זזים ממקומם. בבנית פאזל אפשר לתכנן מראש איך בונים. בנית סגל היא ענין דינמי וגם כשמחליטים על כיוון מסוים ובונים על שחקן ספציפי, הרבה פעמים יש תחרות על שירותיו, ולפעמים נאלצים לשנות כיוון ולבנות את הסגל באופן שונה מכפי שרצו בהתחלה. כשיש בקבוצה פארקר או וויצ'יץ' הכל הרבה יותר קל לבנות סביבם, אבל להשיג את אותו פארקר זה לא תמיד קל.
            בלאט יודע לבנות קבוצות, אבל נראה שבשנים האחרונות יותר מדי אנשים שלא ממש מבינים הנחיתו לו על הראש כל מיני פלניניץ' למיניהם, והכתירו אותם ככישרונות על. בזה אין לנו שום ויכוח. עכשיו האם מכבי לדוגמא הייתה צריכה לקבל את בלו חזרה ? יש טיעונים לכאן ולכאן, מכיוון שהדברים דינמיים לעיתים, ורק הזמן יוכיח האם ההחלטה מוצדקת או לא.

            בכל אופן יש דוגמאות לשני הכיוונים לגבי בניית קבוצה, וכמו שאיש לא האמין שאולימפיאקוס (כולל אני ואתה) תזכה פעמיים רצוף בגביע, כך יש גם דוגמאות לקבוצות משופעות כוכבים כברצלונה, וצסק"א גם ב2005-5 וגם בשנתיים האחרונות שנכשלו, או פנרבחצ'ה אולקר ומהעבר הרחוק יותר טים סיסטם בולוניה. עם וילקינס ופוצקה ומאיירס ודייויד ריברס שנכשלה לחלוטין. כך שלא תמיד התכנון המקורי עובד היטב, מכיוון שהדברים משתנים, ויש לקחת בחשבון גם משתנים אנושיים שלא תמיד יש עליהם שליטה.

        2. אתה מדבר על מרקוס פייזר שבחלק השני של העונה היה פשוט פנטסטי.
          הוא כנראה לא היה מביא את גביע היורוליג אבל אין ספק שבלעדיו לא היה למכבי מה למכור מול צסקא בגמר.

          1. דורבן 32
            בו נעשה סדר.
            1. תחילת העונה אכן פרייזר היה לא בעניין עד שהגיע צביקה.
            2. בתחילת העונה דווקא ניקולה וויציץ השחקן הטוב ביותר במכבי בשנת 2007 נפצע .
            3. כשפרייזר החל למצוא את מקומו זה קרה כשניקולה לא היה בעניינים.ואז ככל שפרייזר נהיה טוב יותר ויותר ניקולה התקשה לחזור.
            4. בתחילת הטופ 16 נפצע פרייזר .רק לאחר שהוא נפצע נצא ניקולה את מקומו בלית ברירה.לפחות מול אולימפיקוס ניקולה ניצח את המשחק (בחוץ) בזכות חוכמת משחק יוצאת דופן ספק רב אם פרייזר היה מנצח משחק זה. לאחר מכן חזרה קצת ההיירכיה לקבוצה.

          2. דורבן בענין פייזר אני מסכים עם אהרון, פייזר היה שחקן מאד דומיננטי וזה בא על חשבון ניקולה. פייזר לא היה שחקן משלים שיכול לעלות מהספסל, ולכן הוא וניקולה באו אחד על חשבון השני, בניגוד לבאסטון למשל שהשלים נהדר את ניקולה

  11. בשלוש שנים האחרונות בלאט לא ניצח את המשחק הראשון… כנראה שזה לא הקטע שלו. גיימס הגיע לא מאופס ראשו היה איפשהו בעננים … אבל!! מי שעוקב ראה את מכבי בגביע ווינר וראה שלנסברג כבר לא חתול בשק אלה שחקן שעם יפתח את העיקביות מסוגל לשמור על 15 חיצים במשך כול העונה. גיימס בעונה הקודמת היה בעשרב שחקנים הטובים ביורוליג וסופו בצהוב זה סיפור שונה לגמרי )לטובה( תוסיפו מאמן גבוהים ושמו ניקולה וויציץ ניהיה לי וורוד בעיניים. אוחיון בהחלט סימן שאלה וישאר כך… הפתרון הוא ריקי היקמן כול השינוי מומנטום ורצף הנצחונות היה שהיקמן אוחז בכדור ולא אוחיון…. בקשר למאני טיים בעונה הקודמת לקח לייאפ ונראה כיאילו ידע שיכנס תוסיפו קלעי עונשין פסיכי 94% במקרה ומכהי מובליה במאבק צמוד..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט