מעורב הופס לשבת: היום לא פחות מתריסר קטעים / מנחם לס

1. רק עמיחי כהן ואור גמר נוספו אתמול לפותרי 'אם האתגרים'. יש לכם עד הלילה בחצות להצטרף ל-12 פותרי האתגר

אולי הסיבה שישנם רק 12 פותרי אתגר עד עתה (לפי מיטב זכרוני שיא שלילי של כל הזמנים של האתר!) הוא שם האתגר – 'אם האתגרים' – שאולי נשמע 'תינוקי' לכמה מתוחכמים מכם. אז שנה את השם ל-"אתגר", אוקיי? אילו הייתי בגילכם הייתי מת לפתור אתגר כזה (אווופפפסססס…שכחתי שאני 1 מ-12 פותרי האתגר אבל אני מוותר על המתנה והמקום הראשון לזה שיגיע אחרי), אבל אני מבין שזמנים השתנו, ואיתם העניין באתגרים וחידונים (ב-1993 נתתי פעם חידון ב'מעריב' כשגייל ואני בילינו את הקיץ בבית ינאי, וענו לי מעל 800, והכל במכתבים כי אז האינטרנט עדיין היה בחיתוליו)

בקיצור וברצינות, יש לכם עוד את השבת עד חצות לענות על האתגר, לשלוח לי העתק כמוסבר בשורה הבאה, ולשמור את הוראות הניקוד העצמי כשהתוצאות יפורסמו ע"י הליגה, משך הפלייאוף.

אז ככה: את התשובות שולחים לי באימייל ל- meless1937@gmail.com

עדיף בקובץ 'וורד' שתצרפו לאימייל, אבל למי שאין וורד שיכתוב את התשובות באי מייל עצמו.

בקשר לניקוד אני נותן הפעם דוגמת חישוב לניקוד באתגר "1" שהוא הניקוד ל-MVP. (כל הבחירות ל-"1" עד "6" יחושבו באותה צורה.

"7" יחושב מעט שונה.

נא שימרו את בחירותיכם ושימרו את הדרך לחישוב תוצאות האתגר שלכם, כי כשיבוא היום, כל אחד עושה חישוב עצמי ושולח לי ס"ה נקודות על כל אתגר מ-"1" עד "7", ואז סך הכול הכללי.

 

2. האתגר

1.מי יהיו חמשת הראשונים ב-MVP לפי סדר בחירתם

2. חמשת הראשונים ב-'רוקי העונה' לפי סדר בחירתם

3.חמשת הראשונים ב-'השחקן המשתפר' לפי סדר בחירתם

4. חמשת הראשונים ב'השחקן השישי' לפי סדר בחירתם

5. חמשת הראשונים ב'שחקן ההגנה' לפי סדר בחירתם

6. חמשת הראשונים ב'מאמן השנה' לפי סדר בחירתם

7. שלוש החמישיות הראשונות.

ה-NBA תודיע את המנצחים בכל הקטגוריות ורשימת 5 הראשונים, ושלוש החמישיות הראשונות בזמן הפלייאוף כנראה. לא הכל יחד, אלא קטגוריה אחרי קטגוריה וכמובן שנפרסם זאת באתר.

 

3. הניקוד ייעשה ע"י כל אחד בצורה הבאה:

מ-"1 "עד "6" אתה נותן לעצמך 10 נקודות על כל פגיעת בול של חמשת הראשונים בסדר שניבחו. ואז אם 'המרחק' שלך (למעלה או למטה, לא משנה!) מהנבחר האמיתי הוא 1 אתה מקבל 5 נק', אם המרחק הוא 2 אתה מקבל 4 נק', אם המרחק הוא 3 אז אתה מקבל 3 נק' ואם המרחק הוא 4 אתה מקבל 2.

לדוגמא: בחירת העתונאים היא 1. יאניס, 2 לברון, 3 הארדן , 4. לוקה, אנטוני תומאס

ואתה בחרת: יאניס, הארדן, לברון, אנטוני תומאס, יוקיץ'

הניקוד שלך הוא 10 על יאניס, 5 על הארדן (מרחק של 1 מהעתונאים) 5 על לברון (מרחק של 1 מהעתונאים), 5 על אנטוני דייויס (מרחק 1 מהעתונאים) או יחד 25 נקודות!

(וכך הלאה עד, וכולל "6")

ניקוד החמישיות הוא כזה:
א) ניקוד החמישייה הראשונה: אם שחקן החמישייה שלך נבחר לחמישייה הראשונה אתה מקבל 10 נק' על כל שחקן. אם הוא נבחר לחמישייה השנייה אתה מקבל 5 נק', ואם ניבחר לחמישייה השלישית, אתה מקבל 3 נק'.
ב) ניקוד החמישייה השנייה: אם קלעת בול – 7 נק' על כל שחקן. אם השחקן שבחרת לחמישייה השנייה נבחר לחמישייה הראשונה או שלישית – 5 נק' לכל אחד.
ג) ניקוד החמישייה השלישית: כל שחקן בחמישייה ה-3 שלך שקלעת בול – 5 נק'. את שחקן שבחרת לחמישייה השלישית נבחר לחמישייה השנייה 3 נק', ואם הוא ניבחר לחמישייה ה-1 אז אתה מקבל נקודה אחת.

המנצח יקבל ממני גופיית NBA רשמית עם שם השחקן כמבוקשו. מקום שני צעיף NBA עם שם הקבוצה, ומקום שלישי מגבעת NBA עם שם הקבוצה. זה ייעשה מיד כשהטיסות לישראל יאושרו לאמריקאים ללא בידוד לשבועיים. המזוודות כבר ארוזות. אז נארגן מפגש הופס בפארק הירקון. אני לא יכול לחכות.

בינתיים ענו לאתגר יחיעם לב, מיכה לוי, יגאל בורוביץ', זיו פנמה, רועי ויינברג, אלרן רותם, גדי הלוי, שחר צ'קוטאי, ומנחם לס. אל תתנו ל-9 מאיתנו (למעשה 8 כי אני אוותר אפילו אם אזכה, ואני מניח שאזכה) לזכות כך מההפקר. אני מקווה שהיום ומחר תגענה רשימות רבות!
שוב: היענות לאתגר  עד שבת בחצות. זוהי אחריותכם (1) לשלוח לי את בחירתכם, (2) לשמור את בחירתכם , (3) לשמור את המדריך לחישוב תוצאת האתגר ו-(4) לחשב את תוצאתכם הסופית ולשלוח אותה אלי ל-  meless1937@gmail.com

4. הלייקרס משחקים פוטבול באימון. ווסטברוק הוא BEAST! היילייטס של משחקי מבחן היום

 

 

5. ככה זה התחיל ביום רביעי

לא הייתי שם (יכולתי להיות שם בבועה – קטי האחראית על כתבי אסיה והמזרח התיכון כתבה לי שאני יכול לבקש אקרדיטציה – אילו הסכמתי לעזוב את גייל שלי בת ה-84 וחולת פרקינסון לחודשיים-שלושה) אז עלי להסתמך על מה שכתבו ב-ESPN, AP, YAHOO SPORTS, ועוד, ואסתמך עליהם עד הסוף מבלי להזכיר שמות שוב ושוב, שוב ושוב. אז כל מה שאני כותה מעתה ועד סיום הבועה מסתמך על עיני הרואות בטיווי, ומה שכותבים כתבי ה-NBA השונים הנמצאים בבועה.

אני מקווה שהעניין ברור לכולכם.

כל עניין הבועה הוא מוזר ולא רגיל. אולי אפילו אבסורדי. מאמנים כמו אריק ספואלסטרה, ריק קרלייל (ואני לא בטוח בקשר לפופ – אולי עזרו לו) מזיזים כסאות, מודדים 6 FEET אחד מהשני, שמים עליהם מגבות ובקבוקי גייטורייד, ושמות שחקנים כך שכל אלה שיודעים לקרוא יידעו היכן לשבת.

99 דקות לפני המשחק הראשון של דנבר, מייקל מלון הדביק את השמות – אחד אחד – ודאג שהכל יידבק ישר ובדיוק באמצע כי יש לו בקבוצה שלושה שחקנים עם OCD (גם בצוות ישנם כמה ברוך השם, כולל עבדכם הנאמן, אם-כי פעם ה-OCD היה הרבה יותר בעייתי) . בשורה הראשונה – – קרייג (עבור טוני), האריס (עבור גריי), מוריי (ג'אמל), ברטון (וויל). אף אחד מהם לא ישחק במשחק הראשון

הוא בילה שעתיים עם עוזרי מאמניו לחשוב ולחשוב שוב, היכן להושיב את השחקנים. לכל מושב ישנה משמעות. על כל מקום בו הוא הושיב שחקן העיתונאים יכתבו 300 מילה. 

מלון רצה את החמישייה הפותחת בשורה השנייה. הוא שם את המדבקות כמו שמורה בכתה א' שמה את שמות תלמידיה על כסאות הלימוד שלהם, כי היום ילדים בכיתה א' כולם – או רובם – יודעים כבר לקרוא.

מה זה בשורה השנייה? ניקולה יוקיץ' פוינט גארד? בול-בול, 2.18 מק' – משחק 2 (או 3, קשה לדעת). מייסון פלמלי סנטר? ג'רמי גראנט הוא כנראה מס' 4. פול מילסאפ מס' 3 או 2. החמישייה הגבוהה ביותר שאי פעם עלתה לשחק בתולדות היקום.

הכל נראה כל כך אבסורדי!

וכך התחיל היום הראשון של משחקי המבחן.

 

6. היום השלישי למשחקי המבחן: סבוניס יצא מהבועה לטיפולי מומחי plantar fasciitis

דומנטס סבוניס מהפייסרס נאלץ לעזוב את הבועה לטיפולים בפציעה הנקראת בלועזית PLANTER FASCIITIS, ולהפתעתי בעברית 'דורבן כף הרגל'. ההסבר היחיד שיש לי לשם המוזר הזה לדלקת בחלק התחתון של כף הרגל והעקב הוא שהדלקת  לרצועה המודלקת מרגישה כאילו מין 'צריבה' בכף הרגל. דקירות כמו קוץ של דורבן, או משהו כזה. אגב, קראתי ברפרנס רפואי מתקדם שהשם המקצועי לדלקת הוא 'חיתולית הכפית'. שיהיה.

בשלב מסויים לדוקטורט עבדתי מעט במחקר על הביומכניקה של תחתית כף הרגל, ואני קצת מתמצא בנושא (בואו נגיד שלפני 55 שנה התמצאתי בנושא…). החיתולית הכפית היא רצועה רחבה וארוכה לאורך תחתית כף הרגל

ה-PLANTER FASCIITIS היא רצועה רחבה וארוכה הנמתחת לאורך תחתית כף הרגל. היא מקשרת בין העקב לבין כל אחת מהאצבעות ותומכת בקשת של כף הרגל. היא מין מיתר ארוך הנמתח לאורך הקצוות של קשת כף הרגל. עומס כתוצאה של ניתורים ונחיתות יכול להזיק לרקמות של הרצועה ולגרום לדלקת ולכאבים. דורבן הוא מצב דלקתי בחיבור של הרצועה לחלק הקדמי התחתון של עצם העקב.

קראתי שלאחרונה פיתחו מין שוק חשמלי לכף הרגל שעוזר בריפוי הדלקת הכרונית. ייתכן שזה בדיוק מה שסבוניס מנסה עכשיו ב'MAYO CLINIC שם פיתחו את הפרוצדורה החדשה.

 

7. ציון חזר לבועה לפני שעה (עכשיו יום ששי 20:30) וניכנס מיד לבידור של ארבעה ימים

ממש הרגע פורסם:

 

"בידור ארבעת הימים" הוא לא דבר שפורסם אבל לפי מה שזכור לי כל שחקן בריא (ז"א 'שלילי' לקורונה) היוצא מהבועה, ניבדק יומית, וחוזר לבועה וניבדק שלילי – חייב להיכנס לבידוד (QUARANTINE) של ארבעה ימים.

אם כך הוא יהיה כשר למשחק הראשון נגד יוטה ג'אז ב-30 ליולי.

הוא חזר אחרי שחייב היה לטפל 'בעניין משפחתי' (כמעט בטוח בשוחד חצי המיליון שקיבל אביו החורג אנדרסון כדי שיבחר לשחק בדוק יוניברסיטי. לדעתי לא שמענו את הסוף בנידון.

8. היילייט של הת'אנדר נגד הסלטיקס



9. עכשיו גם 'סוויט' לו ויליאמס עזב את הבועה בגין עניינים אישיים

קודם פטריק בברלי. אח"כ מונטרזל הראל. עכשיו 'סוויט לו' ויליאמס עזב את הבועה. כולם בגין עניינים אישיים. כולם יחזרו מתי שיחזרו אבל עליהם להיכנס מיד ל-QUARANTINE של לפחות ארבעה ימים, ובעוד חמישה ימים מתחילים משחקי הליגה.

10. עכשיו (כמה עוד 'עכשיו' ב-24 השעות הבאות?) גם אוסטין ריברס מהרוקטס עזב את הבועה בגין 'עניינים אישיים'

(אוסטין ב'דוק')

אני חוזר שוב: כשיחזרו, עליהם להישאר בבידוד מחלט בחדריהם ל-4 ימים לפחות. 5 ימים מהיום הליגה מתחילה.

11. לאשך, לשמעון ושאר רפי ההבנה שלא האמינו לי בקשר לבן סימונס: תאכלו אותה!!!


12. היילייטס של רוקטס נגד רפטורס שרק הסתיים



מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. בן סימונס זה כמו מוסטנג רץ חופשי בהרים של קולורדו , עוצר לרגע קולע שלשה ונותן בעיטה אחורית לשמעון וברוך

      1. בן סימונס יסתום לך את הפה , 250 פאונד של שרירים , במהלך הפגרה הוא גבה ל 7,2 ,יכול להטביע מקו השלוש , מחוסן טבעי נגד קורונה,שוחה עם כרישים ,רוכב על קרוקס ומתאגרף עם קנגרוס

            1. רגע, עדיין בודקים את זה ב-replay center

  2. תודה רבה דוק, מעורב משובח.
    מקווה שסימונס ימשיך לזרוק, ובתקווה לקלוע. הוא כבר עכשיו אחד השחקנים הכי מגוונים ושלמים בליגה, ובתוספת קליעה יהיה מפחיד מאוד, מחכה לזה ומקווה לא להתבדות.
    טוב שזאיון חזר, ונקווה שבקרוב גם האחרים. כבר יש כדורסל, ובעוד מספר ימים הרמה תעלה. לא יכול לחכות.

  3. סימונס עשה הלילה במשחק את מה שהוא עושה הכי טוב –
    להיות בכל מקום.
    רכז, PF, מה זה משנה?
    הוא חלק מהותי מהנעת הכדור בקבוצה,
    אם זה בהתקפה העומדת כאשר הוא במרפק, אם זה כמוביל הכדור בהתקפת המעבר.
    השורה התחתונה היא שזה עובד.
    הקליעה?
    הלילה הוא זרק פעמיים מטווח השלוש, קלע פעם אחת.
    יהיה מעניין לראות האם תהיה לכך המשכיות.
    .
    ראיתי טיפונת מהמשחק של הסלטיקס. הם הסריחו. אבל ממש. לא היו מסוגלים לפגוע בכלום.
    אני מקווה בשביל אוהדיהם המרובים כאן בהופס, שיש להם מספיק זמן בשביל להוריד את החלודה הניכרת לעין.
    .
    תודה, מנחם.

  4. מנחם, מה שהאשה הנחמדה מהנבא לא אמרה זה שתכין גם אי אילו 50,000 דולר לשלם על השהות בבועה. זה טווח העלות לעיתונאי לפי בן גוליבר מהוושינגטון פוסט.
    .
    ולעניני ג"ס: אם אתם ג"ס אתם מחליפים את בחירת הדראפט וה TPE עם שיקגו תמורת סטורנסקי ומרקנן? אם אתם שיקדו אתם מסכימים?

      1. חברים, שבת היום, בטח יש לכם זמן להסביר ולנמק.
        .
        ג"ס צריכה: הגנה, שלשות, ריכוז משחק ועתיד. מה תניב בחירת הדראפט אך אחד לא יכול לומר בודאות. סטורנסקי נותן תפוקות ידועות (דעתי עליו חיובית מאד) מרקונין עדין יכול להתפתח. השנה האחרונה בשיקגו לא עזרה לשניהם. שיחקו תחת אחד המאמנים הפחות טובים הליגה. האם מרקונין יכול לשחק בעמדה חמש מול יוקיץ, מגי וגאסול? כמה כסף מרקונין שווה בשוק?

        1. סטורנסקי גארד איכותי ביד, עם קליעה ויכולות קבוצתיות שמאוד הולמות את הקבוצה – בינגו.
          מארקנן היה הבטחה גדולה. הוא קמל בבולס אבל עדיין יש לו פוטנציאל עצום – גבוה מוכשר עם קליעה, בייבי דירק.
          יותר פוטנציאל מרוב הפוטנציאליים האפשריים על הלוח.
          ביחד זה בינגו כפול.
          לא ישיגו יותר מהחבילה המשולבת בעד שום פוטנציאל דראפט קיים במחזור הנוכחי.

        2. בנוגע ל"הגנה, שלשות, ריכוז משחק ועתיד"
          לדעתי גולדן צריכה בעיקר SF מוכשר תחליף דוראנט/האריסון בארנס. לא חושב שהיא צריכה ריכוז משחק לחמישיה, ואני לא בטוח ששווה לוותר על בחירה גבוהה עבור גארד לספסל דוגמת סאטורנסקי.
          מסכים שכדאי שהבחור שיגיע ידע לצלוף משלוש ולעשות הגנה. ממה שהבנתי אדוארדס/טופין ואחרים מתאימים לפרופיל הזה. מסכים שמרקנן קצת "אכל אותה" כשהגיע לשיקגו, אבל קשה להפריד משתנים ולא בטוח שמעבר לגולדן סטייט ישפר את מצבו. יתכן שהוא יתברר כסוג של דרגן בנדר, וכזה כבר היה ללוחמים. אם כבר לקבל את מרקנן הייתי שולח לשיקגו את וויגינס, בוחר פורוורד בדראפט ורואה איך הבחירה ומרקנן מתפתחים – פיצול של הסיכון.

          1. וויגינס לא הולך לשום מקום. הוא עונה על הצורך של ג"ס ב SF. עוד שחקן כנף גבוה יהיה מצוין אבל אין הרבה כאלו בשום

            1. אם כך אתה רואה את זה אז כן, שווה סטוראנסקי על הtpe כסטאנד אלון או אם תוספת בחירת סיבוב שני. אבל עדיין לא חושב שמרקאנן שווה את הבחירה, מעדיף את הבחירה או טרייד בחירה על מישהו אחר – רוצה את אולדריג'? יהיה לך סמול בול מצוין ל-48 דקות, ואין סיבה שלא יחתום אצלך לעוד שנתיים.

          1. בנבא היום כולם צריכים קליעה. מעבר לכך ג"ס נכשלו בגמר של 2019 כי אחרי שדוראנט וקלי נפצעו לא היה בהרכב שלהם אף אחד שקלע מרחוק פרט לקרי

            1. קשה ללמוד מהגמר הזה. איגי וגרין היו השחקנים היחידים שהיו שחקני ליגה לגיטימיים באותה סדרה ליוונגסטון פרש ולא בכדי. קוק בל ומקיני (מצחיק שהיו חלקים שהוא אשכרה שמר על קוואי בגמר. פערי רמות מטורפים) לא ממש מקבלים דקות בקבוצות שלהם השנה. בוגי חזר מפציעה כפולה. נורקיץ' דווקא מאוד יכול להתאים להם אבל כאמור הוא לא ממש על הפרק מבחינת הבלייזרס

  5. עניתי על החידון במעריב בזמנו. חושב שזה היה אבל ב1995 או 1996 ולא 1993. הגעתי בין המקומות הראשונים וציינת את השם שלי בעיתון.
    הייתי כל כך עצבני על חבר שלי שהיה מעריץ של שון קמפ ושיכנע אותי שמגיע לו להיות בחמישיה הראשונה ולא לקארל מלון, אם לא הטעות הזו הייתי מגיע ראשון (לקמפ הייתה עונה ענקית מכל בחינה, אבל זו הייתה טעות טיפשית, כי מלון היה… מלון).
    טינאייג'רים עושים כאלו טעויות 🙂
    זו גם הייתה אחת הפעמים היחידות ששלחתי מכתב לעיתון.
    מצחיק שאני עדיין זוכר את זה.

  6. תודה דוק
    .
    ההגנה של יוסטון תענוג. איזה תיאום. היכולת שלהם ללכוד את טורנטו בחלק מן הפוזשנים היא מעולה. הם מצליחים לייצר בכל כניסה לסל מלכודת שצריך להיות מוסר מאוד מיומן בשביל לפצח אותה. מת על זה.

  7. תודה רבה דוק.
    סימונס מתמחה במשחקים כאלה.
    סקרימג'ים, משחקים נגד נמושות בעונה רגילה, ריצות במגרש פתוח כשאין לאף אחד כוח לשמור.
    פחות בפלייאוף.
    השאלה איזה רמת אינטנסיביות נראה בפלייאוף השנה, ואיזה רמת תיאום הגנתי.
    אני מהמר שקבוצות הגנה טובות ילכו רחוק בטורניר כי ההתקפה תסריח והיתרונות שלהן יהיו יותר בולטים.
    במחשבה זו טורונטו ומיאמי יבעטו לסיקסרס בתחת.
    סימונס והשלשות? להזכירך הוא זרק וקלע גם בקדם עונה נגד שנחאי שארקס.
    ראינו לאן זה הוביל.
    אני אומר שלא יזרוק כלל, אבל אם ינסה קצת יחטיא פעם-פעמיים ויפסיק לנסות.

    1. פילדלפיה קבוצה הגנה מצוינת
      תשאל את ג'א מוראנט איך נהנה מ 40 דקות של ג'וש ריצ'רדסון ומאטיס טייבול , הוא כל כך נהנה שהביא אותה ב 3 מ 12

          1. 2 יתרונות אדירים על פילי:
            – המאמנים – נרס וספו מול בראון. לא כוחות.
            – כימיה וחיבור בין השחקנים – שוב לא כוחות. טורונטו מס' 1 בתחום, מיאמי גם מהמצטיינות בתחום החברתי. פילי בצרות עם מאבקי אגו בין שני כוכבים אינפנטיליים ומבוגר אחראי שלא משתלב.

  8. תודה מנחם,
    חוזר על התחזית שלי, פילי תצא מהמזרח אחרי קרב מר נגד מילווקי. סימונס לא יקלע שלשות, אבל הוא הבחירה השנייה שלי במזרח – אחרי יאניס.
    חייב מילה על עניין הביתיות – זה לא נכון שהיא תחסר רק במשחקי 7.
    בחלק גדול מהמקרים שבהם קבוצה פחותה עוברת קבוצה עדיפה -זה בזכות הביתיות. גונבים אחד בחוץ ואז נלחמים על הבית, בעזרת הקהל. דוגמה מעולה ועצובה – אוק' סיטי 2016. גנבה את הראשון בחוץ נגד ג"ס וכמעט גנבה את הסדרה בזכות הצ'ספיק ארינה. כנ"ל דאלאס נגד ס"א שנה קודם (נדמה לי). גם בוסטון מתחה את מילווקי לפני שנתיים, כל קבוצה לקחה את המשחקים בבית. במגרש ניטרלי זה היה נגמר 4:1.
    ניטרליות כשיש סדרה – עובדת לגמרי לטובת הפייבוריטית.
    יוצאות מהכלל קבוצות שהבית שלהן לא ממש מפחיד – או להיפך. לדוגמה יוסטון עם הקהל המאחר שלה, או ג"ס עם הקהל הפסיכי שלה לפני המעבר לפריסקו. אז בעצם יהיו לנו גם פיבוריטיות שייפגעו – אבל לא הרבה – למשל בוסטון (סלחו לי הופמן ואברי, אני לא צופה לכם גדולות ונצורות בפלייאוף הזה)

    1. אחד הניתוחים הכי מופרכים שקראתי לגביי יתרון ביתיות
      הקבוצה עם יתרון הביתיות פיבורטית ב 95 אחוז מהמקרים(להוציא פציעות, או מפגש בין קונפרנסים בגמר)
      ברגע שאתה לוקח את יתרון הביתיות אתה מנטרל את אחד היתרונות הכי חשובים בספורט.
      למה לעזעאל מגרש ניטרלי זה יתרון לקבוצה הפיבורטית??? היא מאבדת את יתרון הביתיות ולכן מגרש ניטרלי אמור להקטין את סיכויי ההצלחה שלה לעבור קבוצה נחותה בסדרה.
      האם הקבוצה הטובה מנצחת את הפיינל פור שנערך במגרש ניטרלי? מה היו סיוכיי ההצלחה שלה לנצח במגרש הביתי?
      קבוצות שאירחו את הפיינל פור(יורליג) זכו באחוז גבוה מאוד. בין אם היו פיבורטיות או לא

      1. אהבתי את המילה "מופרך".
        1. מה קשור לכאן פיינל פור? מדובר במשחק אחד. נראה לך שמכבי 2014 הייתה עוברת בסדרות את צ'סקא וריאל?
        2. 95% לביתיות. נייס. בוא נבדוק את השנתיים שלוש האחרונות ברשותך.
        בשנה שעברה פורטלנד הגיעה לגמר המערב אחרי שעברה את דנבר ללא ביתיות, אחת הקבוצות עם האולם הכי קשה בליגה (מייל היי). גם האלופה טורונטו עברה את מילווקי ללא ביתיות (טורונטו ניצלה את הבית כדי להפוך את הסדרה, גנבה את החמישי וסגרה בבית. לדעתי, במגרש ניטלרי, מילווקי היו עוברים אותם).
        לפני שנתיים קליבלנד עברו את טורונטו ואת בוסטון ללא ביתיות. ג"ס עברו את יוסטון ללא ביתיות והג'אז עברו את אוק' סיטי ללא ביתיות, בעיקר כי לקחו את המשחק השני ואוק' לא הצליחו לחלום אפילו על ניצחון ביוטה. ניו אורלינס טאטאו את פורטלנד ללא ביתיות.
        שנה קודם לכן יוטה עברו את הקריפרים ללא ביתיות וקליבלנד שחטו את בוסטון.
        בשנת 2016 הידועה לשמצה קליבלנד זכתה ללא ביתיות אבל חוץ ממנה אוק' סיטי עברה את סאן אנטוניו ופורטלנד עברה את הקריפרים.
        זאת גם השנה שבה – בגלל טענתי המרכזית בדיון – כמעט התרחשה סנסציה וקבוצת ה-73:9 הייתה בדרך להדחה. הכל בזכות הפולאפ ההוא של קיידי (אני בוכה עכשיו) והצ'ספיק ארינה. בסדרה באולם ניטרלי, לדעתי, זה היה נגמר בחמישה משחקים.
        אבל היי – 95% זה 95%
        🙂

        1. אתה לא מבין מה שכותבים לך
          לפני שסדרה מתחילה, ב 95 אחוז מהסדרות הקבוצה עם יתרון הביתיות תהיה פיבורטית לנצח בסדרה. אם יש לך בעיה עם זה תפנה לסוכניות ההימורים בלאס ואגס.
          לביתיות יש אפקט סופר חשוב בספורט.
          ניטרול הביתיות ייתן יתרון לאנדר-דוג, אם הצלחת לשכנע את עצמך אז אשרייך
          אתן נותן דוגמאות שלא קשורות לטיעון שלי.
          גולדן סטייט הייתה עוברת את OKC ב 5 משחקים במגרש ניטרלי… היא גם הייתה מסיימת את העונה 0-82 אם לא היה קהל במשחקים?

          1. לא נכנס לעצם הטיעון של מהי החשיבות של הביתיות אבל מן הסתם זו עם הביתיות תנצח סדרה כי קבוצה טובה יותר ולכן סיימה את העונה במקום שהוא מעל הקבוצה הלא ביתית. לא ככה?

            1. מסכים עם חגי.
              .
              צריך, לפחות לנסות, להפריד משתנים – סביר מאד להניח שקבוצה במקום הראשון תגבר על קבוצה במקום השמיני פשוט מכיוון שהיא טובה יותר, ולא בגלל הביתיות. וסביר להניח שגם אם היינו "הופכים" את יתרון הביתיות, הקבוצה שסיימה ראשונה הייתה מנצחת בסדרה.
              .
              בזמנו ניסיתי לטפל בזה על ידי הסתכלות רק על הסדרות בשלבים הגבוהים ביותר – שני הגמרים האזוריים והפיינלז. המחשבה הייתה שאיך שלא מסתכלים על זה, לשלבים האלה מגיעות קבוצות חזקות ולכן משקל הביתיות יגבר.
              .
              התוצאות יצאו שזה די נכון בגמר המערב ופיינלז, אבל לא בגמר המזרח. הסיבה לאנומליה במזרח ענתה לשם לברון ג'יימס.
              .
              בדיון עצמו עלו שתי אסכולות מתנגשות – האחת אומרת שיש חשיבות למומנטום בסדרה, ולכן מייחסת חשיבות לביתיות שמחד מגבירה את האפשרות להוביל 2-0 בסדרה, ומאידך גורמת לאבדן ביתיות (נצחון חוץ, כמו שדה-שוט ניסח את זה) לפגוע במומנטום. השנייה אמרה שאין משמעות למומנטום בסדרה ולכן הביתיות חשובה רק אם וכאשר מגיעים למשחק שביעי.
              .
              לדיון המלא ראו כאן:
              https://hoops.co.il/?p=130520

            2. יפה אמרת מיקי.
              שאלה – בסדרה אפשרית היום בין הלייקרס לפורטלנד – מה יעדיפו פורטלנד? נייטרלי או בית-חוץ?

            3. ראה מה שכתבתי לך שם…

            4. עידו, ציינתי את עמדתך, ועמדת ינון, שם – השניה מבין האסכולות המתנגשות, לפיה זה רלבנטי רק במשחק שביעי.

          2. אולי אני טועה, לא עשיתי על זה דוקטורט. זה משהו שלא היה אף פעם. נחכה לבועה ונראה מה יעשו הפייבוריטיות. חזיתי גמר פילי-יוסטון, בניגוד לניתוח שלי כאן למעלה, אבל זו יותר משאלת לב.

    2. דה שוט לקחת מהחומר של כרמלו?
      אתה תעבור את גורדן בקצב הזה. אני מתכוון כgm יותר גרוע.
      מה תעשה עם סימונס כשחקן מס 1 בקבוצה שלך? תרד ליגה?
      לא שכחת אחד דוראנט ננוחם לפחות? וטייטום? וסיאקם שעולה על סימונס בכל פרמטר וגם קולע פה ושם שלשות?
      אני לא אזכיר את הקוריוז כי יודע שאתה מחובביו אבל אם תחליף בינו ובין סימונס יהיו כמה טבעות לפחות לברט בראון שיזכר כאחד מגדולי המאמנים למרות שעדיין יסרב לעשות פיק אנד רול.
      ונתעלם מאמביד ובאטלר גם.

      1. שכחתי את דוראנט כמובן. כל השאר אחריו. טייטום וסיאקם לא יכולים להיות מספרי 1 בקבוצה גדולה. השנה תראה.

      2. באטלר זה בלוף, טרבל מייקר, בכל מקום שהוא מגיע רק מביא צרות. השנה אתם בגמר המזרח קל. הקוריוז יהיה תותח אבל עדיין לא מצליח להשפיע על המשחק. סימונס ייתן הצגות. בלי שלשות, ברור, הבן אדם משליך סלעים.

  9. מנחם תודה רבה על המעורב
    לפני 8 שנים חבר המליץ לי על הופס, היה אתגר משפחה/אחים
    ניצחתי ופרשתי בשיא
    https://hoops.co.il/?p=6026
    מאז הגיע מומי אחד שהשתלט על כל הפרסים והוא היווה תחרות קשה מאוד
    אם בן סימונס יקלע מדאון טאון באופן עיקבי הוא ואמביד יכולים להיות צמד ברמת מג’יק קארים
    הפוטנציאל של סימונס בשמיים, זה יהיה בלתי אפשרי לעצור אותו אם הוא יעניש מ 3
    אגב גם לברון וגם דוראנט משחקים הכי טוב כשהם בעמדת ה PF. זה שינוי שפילי הייתה צריכה לעשות מזמן

  10. כמה מחשבות בעקבות סופ"ש של צפיה במשחקים:
    .
    1. כדורסל בלי קהל (ובמיוחד ה-NBA עם הקהל הצבעוני שלו) זה המבורגר בלי תוספות בלחמניה.
    .
    2. הארדן לא רזה כמו שאומרים. אם תתקלו בו ברחוב הדבר הראשון שתפגשו עדיין יהיה הכרס שלו (ולא האף או החזה).
    .
    3. מה קרה לשדרנים הקבועים של TNT ו-NBC ומי לעזאזל משדר את המשחקים עכשיו? זה נשמע כל כך תפל.
    .
    4. הנהלת ה-NBA כביכול שתלה מיקרופונים מתחת למגרש כדי לתת חוית סראונד שלא נשמעה קודם. בפועל השידור מלא ברעש של קפיצות הכדור, חריקות הנעליים על הפרקט, מכות של הכדור בטבעת ואז הדים של כל אלו גם יחד. בפועל זה נשמע כאילו כתב נכנס עם מיקרופון נייד לאיזה משחק אימון ומשדר משם. אני בטוח שיש דרך לסנן באופן ממוחשב חלק מהרעשים האלה כך שהשידור יהיה יותר חלק ומעניין אם בהפקה עובדים על שיפורים כי זה באמת בלתי נסבל. עם כל התסכול שבדבר נראה שהם צריכים לותר על המיקרופונים המיוחדים שלהם..
    .
    5. הנו לוק פאס הזה של סימונס: https://www.youtube.com/watch?v=k_TZ46H0JQ0

  11. מנחם, לאנשים היום אין כוח לפתוח מייל או וורד ולכתוב שם, אם זה בצורה של טופס נניח זה היה יותר קל
    .
    אף פעם לא הבנתי למה מי שנבדק שלילי פעמיים צריך בידוד. גם למה במגרש צריך אמצעי זהירות אם השחקנים נבדקים כל הזמן ובסוף נוגעים אחד על השני בזמן המשחק?

  12. אהבתי את התמונה של אנאס קאנטר אחד הכדורסלנים האהובים עלי. היה ראיון איתו השבוע בערוץ הספורט. הוא סיפר על הרדיפה הבלתי פוסקת של אנשי ארדואן אחריו ואחרי משפחתו. אבל הוא גם סיפר שבשנה הבאה הוא יקבל אזרחות של ארה"ב. אז יוכל לצאת לטייל מחוץ לגבולות ארה"ב בלי חשש. הוא אמר שאחד המקומות הראשונים בהם ירצה לבקר הוא ישראל.

    1. אנס קנטר בחור טוב, באמת טוב אבל גם קצת ג'ונגליסט ושטותניק, בגלל זה אני מתחבר אליו.
      מקווה שאכן יקבל את האזרחות מהר ויביא את משפחתו לארה"ב כי כל עוד ארדואן המוסלמי בשלטון טורקיה בצרות.

    2. אתה צריך לראות איך מתנהגים אליו בחדרי ההלבשה, אפילו סטפ קרי לא מקבל כזאת אהבה. לזכותו ייאמר שזה מגיע לו לגמרי והוא מחזיר אהבה לכולם, כאשר יש לפעמים מצבים בהם איש התקשורת של הקבוצה צריך ממש למשוך אותו כדי שיפסיק לענות על שאלות.

      1. הוא ובובי תופעות טבע.
        הקטע האחרון שראיתי היה האבקות בינו לבין מרכוס סמארט.
        קטע לא פחת טוה מהאבקות של האחים לופז ויאניס אנטהקמפופו

  13. דוק, הדורבן זה בא מspur, כמו בסן אנטוניו ספרס, לא porcupine החיה. זה מתאר את התחושה שיש לך spur בעקב, רק שהשפיץ הולך פנימה ולא אחורה.

  14. לסימונס אולי יהיה יותר קל בבועה דווקא מפני שאין קהל. יכול להיות שכשהוא זורק שלשות, הוא יודע שהוא גרוע, ואז הציפייה מהקהל והרחשים משפיעים עליו עוד לפני הזריקה. במגרש ריק זה הרבה יותר קל. מה גם שבפינה יש רווח יותר גדול בין קו השלוש לבין שולי המגרש מאשר במגרשים רגילים. בקיצור – יותר קל. אם זה אכן יתן לו ביטחון לזרוק ואם (אם גדול) הוא אכן יצליח לקלוע גם במשחקים אמיתיים, אולי בשנה הבאה נראה סוף סוף סימונס משופר.

  15. לגבי הפציעה של סבוניס – הייתה לי את אותה הפציעה כשעברנו לניו יורק. האורטופד שלי (שהוא במקרה האורטופד של מילווקי באקס) ישב והסביר לי שהוא יכול לשלוח אותי לטיפולים כאלה ואחרים ולתת כדורים, אבל זה יעבור באמת – מעצמו – רק בעוד 9 עד 12 חודשים.
    אני חייב להגיד שהוא צדק בכל מילה.
    (אגב, זאת אותה פציעה שחיסלה את הקריירה של ג'ואקים נואה. אחריה הוא לא היה אותו שחקן)

    1. אני יודע שעם הזמן הפציעה עוברת, אבל אם צריכים הקלה מייידית (כפי שסבוניס צריך) יש כנראה מין טיפול חשמלי חדש (מין 'שוק' לכף הרגל) שמדברים עליו. יש לי רושם שזה מה שסבוניס עובר עתה.

    2. איזה קטע! קראתי לא מזמן ריאיון עם אריק בלדסו על אותו אורטופד ואותה פציעה-
      .
      My orthopedist (who happens to be a Shahar Dalal orthopedist) sat down and explained to me that he could send me for these and other treatments and give pills, but it would really go away – on its own – in just 9 to 12 months.
      I must say he was right in every word.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט