סיכום הופעת נבחרת ישראל למוקדמות מונדיאל 2014/ אהרון שדה

בס"ד

סיכום מונדיאל 2014 נבחרת ישראל

סטטיסטיקות ועוד סיבה לחוסר הצלחת נבחרת ישראל.

אומרים שסטטיסטיקה לא רלוונטית כמעט בכדורגל.

ייתכן שבמשחק בודד זה נכון

אך מסטטיסטיקה שנמשכת מעבר למשחק בודד ניתן ללמוד הרבה מאד.

בקיצור אם לא ניתן ללמוד ברמת המיקרו לבטח ניתן ללמוד ברמת המקרו.

הדבר המרכזי שלומדים מהסתכלות פשוטה בנתוני המוקדמות

הוא שאין שיטה ואין דרך בנבחרת ישראל .

אבקש לתת לכם קצת סטטיסטיקות על סיכום משחקי המוקדמות.

  • לא פחות מ 35 שחקנים שיחקו בעשרת משחקי המוקדמות .
  • רק 8 שחקנים שיחקו יותר מחמישים אחוז מהזמן .
  • רק שני שחקנים שיחקו את כל המשחקים.
  • רק השוער אוואט השלים 900 דקות מלאות בעשרת משחקי הקמפיין.
  • רק 14 שחקנים שיחקו לפחות שליש מהזמן.
  • לא פחות מ 21 שחקנים שותפו לפרקי זמן של 30 אחוז ומטה בקמפיין הזה.

אני עוקב מעת לעת על קבוצות ליגה.

נכון לא ניתן להשוות בין ליגה לנבחרת ישנם הבדלים מהותיים

ובכל זאת ע"מ לסבר את האוזן אבקש לציין מספר נתונים.

בראש ובראשונה לא תמצאו כמעט  קבוצת ליגה ממוצעת שמשתפת מעבר ל 25 שחקנים בעונה.

בדרך כלל השיא מדבר על שיתוף של 29 שחקנים לקבוצה הראשונה בליגה.

הרבה פעמיים קבוצה זו גמרה את העונה מוקדם ושיתפה הרבה נוער או שמדובר בקבוצת תחתית עומסת בעיות.

במילים אחרות קבוצה רגילה משתפת כ 25 שחקנים בעונה מלאה של כ 35 משחקים.

בקיצור בעוד בקבוצת ליגה שיתפו 25 שחקנים ב 35 משחקים

בנבחרת אנו משתפים 35 שחקנים ב 10 משחקים.

ללא פרופורציה

זו ממש רכבת ערים שכל רגע יורדים ועולים עליה.

אנו מדברים כאן על קמפיין בודד אך עקבתי גם על שינויים מקמפיין לקמפיין ושימו לב לנתון הבא.

1 14 שחקנים מתוך 35 המשתתפים בקמפיין לא היו בקמפיין הקודם.

2. 12 שחקנים שהיו בקמפיין הקודם לא המשיכו לקמפיין הזה.

חשבתם שזה נגמר כאן ? בואו תראו עוד כמה דברים מדהימים.

  • מבין שמונת השחקנים היחידים שכבר עברו את רף החמישים אחוז השתתפות

חמישה לא שיחקו דקה בקמפיין הקודם.

המדובר באיתן טיבי הבלם הממוקם שלישי בדקות המשחק בנבחרת,

בעדן בן בסט מלך שערי הקמפיין (חמישי בדקות המשחק) ,בשירן ייני (6) במליקסון (7) ובאלברמן (8 )

אגב מבין אלו שהיו בקמפיין הקודם ולא היו בקמפיין הנוכחי נמצאים למשל טווטחה וגולסה שני שחקנים צעירים מאד ומוכשרים שכבר היו חלק מהסגל ולא נותנים לכך המשכיות.

אם נחזור רגע לכדורגל הקבוצות נגלה למשל שקבוצה מצויה

משחקת בדרך כלל עם כ 15 שחקנים שמשחקים מעל חמישים אחוז מהזמן ועוד מספר שחקנים שמגיעים לפחות לשליש מהזמן .

זה מה שנקרא "היררכיה "

בקיצור לפני שמדברים על מאמן כזה או אחר יש למצוא פתרון פשוט לבעיות

ההיררכיה וההמשכיות.

הפתרון הוא פשוט מאד.

והוא לבנות קאדר של 20-25 שחקנים שירוצו לאורך זמן.

ורק במקרים חריגים מאד לשנות זאת.

ובכן למה העניין הפשוט הזה לא נעשה ?

התשובה לענ"ד פשוטה מאד.

כשקוראים למאמן הביתה אחרי משחק אחד הוא בפאניקה ובלחץ ולא חושב לטווח ארוך.

כשאני מסתכל למשל על נבחרות גרמניה או ספרד למשל אני רואה שלמרות המגוון הבלתי נדלה של הכישרונות בארצות אלו הרי שבנבחרת ישנה יציבות מדהימה.

בספרד אנו מדברים על

קאסיאס בשער ועל פיקה ,פויול ,ראמוס ואלברואה בהגנה.

בקישור צ'אבי ,אנייסטה ,אלונסו ,בוסקאטס ,פאברגס וסילבה.

ובחוד וויה וטורס מהווים את השלד כבר כמעט שש שנים.

בגרמניה אלו הם

נואייר בשער להאם ,בואטאנג ומדאסקאר בהגנה.

בקישור אלו שווישטנגר ,חודידה ,אוזיל ,קרוס ,פודאלולסקי ומולר

ובחוד זהו גומז וקלוזה.

ולאט לאט ובהדרגה משלבים כישרונות חדשים כמו למשל גצה ושארלה .

כשגם שחקנים שלא תמיד מבריקים בליגה או שמזדקנים ממשיכים לקבל קרדיט בנבחרת . (למשל פודולסקי וקלוזה ).

המשותף לנבחרות אלו הוא המאמן שבא לזמן ארוך.

יואכים לאו בנבחרת גרמניה נמצא כבר בשנתו השמינית בתפקיד כשלפני כן היה עוזר מאמן. לאחרונה האריך דל בוסקה את חוזהו בנבחרת הספרדית בשנתיים נוספות כשלאחריהם הוא יסגור שמונה שנות תפקיד.

במילים אחרות אם אני יו"ר ההתאחדות אני מחתים מאמן ל4-6 שנים ומבקש ממנו דבר אחד .תבנה שלד של 20-25 שחקנים שישמשו אותך למשך כל הקדנציה הארוכה. 

המחשה לסיום :

ניקח למשל את עמדת המגן השמאלי בנבחרת.

חמישה שחקנים לא פחות שיחקו בעמדה זו בנבחרת .

אף אחד לא יותר משליש מהזמן .

ואלה שמות:

1. יואב זיו (304 דקות 4 מש')

  1. דוידאזה (270 דקות( 3 מש')

3. רמי גרשון (180 דקות 2 משחקים )

4. עומרי בן הרוש (90 דקות משחק בודד)

5. שיש  (56 דקות משחק בודד)

מי שלא שיחק דקה הוא טוואטחה שחקן צעיר מוכשר ביותר שהיה כבר בקמפיין הקודם ושייך לנבחרת הצעירה.

מישהו באמת חושב שאם גוטמן או מאמן אחר היה מקבל את המושכות לחמש שנים הוא לא היה בונה אותו ?

תחשבו על זה

אשמח לשמוע אתכם בתגובות.

 

מוקדמות מונדיאל 2014 נבחרת ישראל
השחקן מס' מש' פתח סה"כ דקות שערים בישולים
1 אוואט 10 10 900
2 נאתכו 10 10 886 1 4
3 טיבי 8 8 720
4 בן חיים בלם 7 7 585
5 בן בסט 7 6 574 7 1
6 ייני 6 6 540
7 מליקסון 8 8 536 1 2
8 אלברמן 5 5 510
9 ראדי 7 5 399 1
10 שפונגין 4 4 360 1
11 שכטר 6 4 354 1 2
12 זהבי 5 4 334 1
13 חמד 4 4 314 5 1
14 יואב זיו 4 3 304
15 דן מורי 3 3 270
16 דוידזאדה 3 3 270 2
17 קינן 4 2 261
18 רפאלוב 6 2 257 1
19 חן עזרא 5 2 237
20 רמי גרשון 2 2 180 1
21 משומר 2 2 180 1
22 ברדה 3 2 152
23 ורמוט 3 1 124
24 בניון 4 1 106
25 אלעד גבאי 1 1 90 1
26 בן הרוש 1 1 90
27 כיאל 1 1 90
28 שיש 1 1 56
29 בן חיים חוד 2 0 51
30 אלמוג כהן 1 1 45
31 שהר 1 1 45
32 דמארי 2 0 28
33 עטר 1 0 27
34 ביטון 1 0 15
35 אבוחצירה 1 0 10
סה"כ   139 110 9900 19 15

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. אהרון ראשית כל הכבוד על ההשקעה באיסוף הנתונים.
    בעיקרון אני מסכים עם מה שכתבת, אבל האם בדקת גם את הענין של פציעות, שחקנים שעברו לחו"ל ולא ראו מגרש, או שחקנים שמסיבה כלשהי איבדו את כושר המשחק ? אני לא בטוח שזה היה משנה באופן דרמטי את הנתונים אבל בכל זאת שווה לבדוק כמה השפעה הייתה לענין הזה.
    הנקודה המרכזית היא כפי שציינת כמובן חוסר העקביות והחשיבה והראיה לטווח קצר שמאפיינת את רוב ענפי הספורט בארץ. אין כמעט תכנון ל 5 שנים קדימה שלא לדבר על עשור כפי שנעשה למשל בבלגיה (עד לשנתיים האחרונות), או פורטוגל עד אמצע שנות ה-90) . מדינות קטנות שהיו די בינוניות אם לא למטה מזה – אבל בנו תכניות לטווח ארוך עם תכנון מדוקדק מגיל הילדים, הנערים, נוער ועד לבוגרים, והן קוצרות את הפירות של שיטה אחידה, בניית יסודות כדורגל נכונים, ועקביות והפקת לקחים. לצערי הרב אצלנו זה לא יכול לעבוד מהסיבה שאי אפשר לנטרל את הלחצים הפוליטיים והאמוציונליים ולאפשר למאמן לעבוד בשקט. כשנתנו לשלמה שרף כמה קדנציות רצופות ראינו התקדמות עקבית מקמפיין לקמפיין, אבל זה היה חד פעמי.

  2. תודה על הסיקור
    לפי דעתי נאתכו הוא אכזבת הקמפיין משחקן מוביל בליגה הרוסית היית מצפה ליותר.
    הנבחרת הייתה צריכה להיבנות על השלד של הנבחרת הצעירה של גיא לוי שהגיעה ליורו הצעירות
    יש לי חשד למעלה מסביר שהשיקולים בבחירת ההרכב אינם טהורים , אלא ידם של סוכנים בדבר .
    יש לך הסבר שכל חלוץ של מכבי פתח תקווה היה בנבחרת ? ואז נמכר במחיר עתק ( עומר גולן, בן חיים , דמארי ) . חלוצים בינוניים כולם.
    שים לב לכמות החלוצים עם רזומה בנבחרת ישראל :
    בן סהר , טוטו תמוז, שכטר , בן בסט ( בצדק ) , תומר חמד ( בצדק ) , ברק יצחקי , המלאבסים , אבו חצירה , שלומי ארביטמן , ברדה , בוזגלו , עמית בן שושן

    ממש המפציצים מפלסטינה , מישהו גוזר קופון על חשבון הנבחרת
    בשנות השמונים תשעים היו אולי 5 חלוצים ששיחקו במדים הלאומים ( אוחנה , רוזנטל , ארמלי , טבק , דמתי , חרזי, האווירון )וזה על פני 15 שנה.

    הכל פה זה קומבינה ( לכאורה ) ואם מישהו חושב אחרת , תפאדל

  3. mbk אתה צודק.
    זה חלק מתרבות הקומבינות הקלוקלת במדינה.כל חלוצי שנות ה-80 שהזכרת ואפשר להוסיף אליהם גם את רונן חרזי היו חלוצים אדירים ביניהם מלכי שערים כארמלי, טבק, אלון מזרחי, וכאלה שעשו קריירה יפה באירופה, ולא על הספסל כאוחנה, ורוזנטל. האם יש חלוץ אחד נמהרשימה הנוכחית שמציג רמת יציבות ויכולת גבוהה לאורך זמן כמוהם ? התשובה ברורה.

    השאלה היא האם יש דרך לנתק את המרכזים הפוליטיים מהאחיזת החנק שלהם בכל המנגנון המקצועי והכספי. כל זמן ששיקולים לא ענייניים ימשיכו לעמוד בבסיס העבודה לא יתרחש שום שינוי

  4. אלעד תודה רבה.
    שמחתי שהעלית את עניין הפציעות .שמעתי רבות על ניסיון התירוץ הזה.
    אנסה להסביר בקצרה מה זה כלל לא משמעותי.
    1. כפי שכבר כתבתי נבחרת ישראל השתמשה בכ 40אחוז יותר במצבת כח אדם ביחס לקבוצת ליגה ממוצעת בכדי לבצע עבודה השווה בגודלה לפחות משלושים אחוז ביחס לקבוצה ממוצעת.

    2. במילים אחרות גם בקבוצות ליגה בארץ וביבשת יש פציעות /הרחקות שגורמות לשחקנים להפסיד משחקים ובכל זאת לא משנים כ"כ הרבה.

    3. כתבתי זאת פעם בנבחרת ישראל לא יודעים להשתמש ביתרון והופכים גם את היתרון שנוצר לחסרון .
    מהו היתרון ?
    בפשטות העומק יש לנו ברמת השחקני הראויים (לא הסופר סטארים)
    המון שחקנים שמסוגלים לשחק תיאורטית בנבחרת.
    אמנם זהו יתרון אך בתנאי שאתה מנצל זאת נכון .
    אם אינך מנצל זאת נכון אתה יוצר בלבול מוחלט וחוסר הייררכיה .

    4. עד כמה שידוע לי אף מגן שמאלי לא היה פצוע משמעותית במשך הקמפיין .ובכל זאת אף אחד לא שיחק יותר משליש זמן בעמדה.
    תחשוב על מכבי ביורוליג מעמידה חמישה סנטרים
    כשהבכיר מקבל 14 דקות והבא אחריו 13 דקות ואחריו 12 דקות.
    זה ייצור בעיות בתיאום .תחשוב שגם הרכז מתחלף כל רגע מה תקבל .
    מכבי של שנת 2008-2009 שהייתה רכבת הרים אחת גדולה ולא יציבה.

    5. בואו נבחן את העמדה איפה שאכן היו פציעות עמדת החלוץ.
    גם בן בסט ,חמד ושכטר היו פצועים מי בהתחלה ומי בסוף.
    מה היה עושה קבוצה /נבחרת עם שיטה ?
    אפשרות א' מתאימה עצמה למצב ומשחקת עם חלוץ בודד
    אפשרות ב' לוקחת שחקן בודד שיסתום את החור.
    מה עשתה נבחרת ישראל ?
    לא פחות משישה שחקנים קיבלו דקות
    ואלה שמות ברדה ,בן חיים ,דמארי , שהר ,עטר ,ואבו חצירה
    סה"כ כל הדקות של כולם ביחד הגיע לפחות משלושה וחצי משחקים.
    האם לא היה כדאי ללכת על חלוץ אחד בלבד שיקבל את כל הדקות הללו ?
    אממה יש עומק אז המאמן עושה אן דן דינו בין כולם.
    טוב שהוא לא נתן גם ליצחקי ,ארבייטמן ,תמוז וקולאטי לשחק .
    כולם חלוצים מעולים בליגה ובכל זאת לנבחרת צריך שיטה.

    6. הנה הצעה לסגל של 22 שחקנים שניתן להריץ אותו למשך זמן רב.
    בסגל שלהלן יש את מרכיבי הניסיון אך בעיקר מדובר בכאלו שניתן לבנות עליהם לעוד קמפיינים ורובם כבר הוכיחו עצמם כטובים בעמדתם .
    נתחיל
    1-3 שוערים : אוואט ,עמוס ,חיימוב (וסליחה מהרוש)
    4-7 בלמים : בן חיים ,קינן , טיבי וגרשון
    8-9מגנים ימניים : שפונגין ,גבאי
    10. מגן שמאלי טווטאחה (בעת הצורך גרשון יוסט ).
    11-18 קשרים : ייני ,ביטון ,נאתכו ,גולסה ,עזרא ,מליקסון ,זהבי ורפאלוב.
    19-22 חלוצים : בן בסט ,חמד ,שכטר ויצחקי.

    ניתן לעשות שינויים כאלו או אחרים .
    למשל אפשר להעדיף את עטר על יצחקי אין בעיה אך שהדבר יהיה עקבי לאורך קמפיין שלם בדיוק כמו שמאמן קבוצת ליגה לא מחליף בכל רגע את כל השחקנים שלו.
    מה קורה אם יצחקי נפצע ?
    שום דבר יש את שכטר ואם א את חמד או בן בסט לחליפין ניתן גם לשחק עם חלוץ בודד.

    1. אתה רציני בנוגע לסגל?? זה הבעיה סגל זקן – חלש…
      תראה את גרמניה שרצה עם אותו סגל כבר כמה שנים טובות רובם צעירים( מאוד מוכשרים) ולאב בקושי נוגע בו( ביורו זה בלט כשחקני דורטמונד כמעט לא שותפו למרות שזכו בדאבל ).
      אני חושב שצריך לעשות את הסגל ככה.
      שוערים – חיימוב, קליימן, עמוס/ברק לוי.
      הגנה( בלמים/מגנים)-טיבי קינן גרשון מורי /ייני גבאי טוואטחה דודיזאדה.
      קישור- ראדי/אלברמן נאתכו זאבי מיכה מליקסון רפאלוב.
      חלוצים – בן בסט חמד( לא מאמין שיבריא מהפציעה) עטר יצחקי.
      כפי שאתה רואה רוב הסגל מבוסס על שחקני של מכבי תל אביב ולא על אוסף תיירים…( גרמניה,ספרד דוגמא של שלדים ).
      וכמובן מאמן זר ל4 שנים.

  5. אהרון אני מסכים איתך, ובכל זאת הסתייגות קטנה – בנבחרת הקמפיין נמשך שנתיים ויש הפסקות גדולות בין המשחקים כך שלעיתים יש שינויים מתחייבים. כמובן זה אינו מצדיק שינויים כה קיצוניים, שמעידים על חוסר עקביות והיעדר דרך ברורה. אגב אני זוכר שגם אצל פרננדז הצבעת על אותה בעיה ודווקא מגוטמן ציפינו לדרך עקבית הרבה יותר. בהחלט אכזבה גדולה.

  6. תודה רבה על הכתבה. צודק לגמרי – אין דרך אין שיטת משחק אין הרכב. גוטמן אכזבה אוהב הפועל שמפחד לגעת בשחקנים פח שלהם( שכטר לא פוגע ופותח על פני חלוצים טובים ממנו ) וכל שניה מחליף הרכב. אני לא הייתי נותן לו צאנס נוסף אבל אם אין שום דבר יותר טוב אז להשאיר בלית ברירה.

  7. אחלה פוסט .

    במילה אחת – זבל.

    ב 2 מילים- אלי גוטמן

    ב 3 מילים – אין לנו דרך.

    ב 4 מילים- די לשחק באיצטדיון ר"ג.

  8. אתה משווה את זה לעונה סדירה ושוכח שמוקדמות מונדיאל נמשכות על פני שנתיים ולכן יש תחלופה גבוהה יותר של שחקנים ואין להשוות נבחרת לקבוצה זאת טעות גסה. תשווה את הזימונים של גוטמן לנבחרות אחרות, פרננדס לפניו זימן יותר מ-50 שחקנים.
    אני לא חושב שהיה קמפיין רע כל כך, הקמפיין הזה לדעתי יותר טוב מזה של גרנט שלא הפסיד משחק. ישראל שיחקה לפרקים כדורגל לא רע למשל נגד פורטוגל בארץ(גם בחוץ) ונגד אירלנד בחוץ.
    3 נק' אור:
    1. בן בסט.
    2. חמד.
    3. משומר.
    נק' חושך:
    1. אוואט.
    2. אוואט.
    3. אוואט.
    4. שכטר.
    5. איצטדיון רמת גן.

  9. אתה משווה את זה לעונה סדירה ושוכח שמוקדמות מונדיאל נמשכות על פני שנתיים ולכן יש תחלופה גבוהה יותר של שחקנים ואין להשוות נבחרת לקבוצה זאת טעות גסה. תשווה את הזימונים של גוטמן לנבחרות אחרות, פרננדס לפניו זימן יותר מ-50 שחקנים.
    אני לא חושב שהיה קמפיין רע כל כך, הקמפיין הזה לדעתי יותר טוב מזה של גרנט שלא הפסיד משחק. ישראל שיחקה לפרקים כדורגל לא רע למשל נגד פורטוגל בארץ(גם בחוץ) ונגד אירלנד בחוץ.
    3 נק' אור:
    1. בן בסט.
    2. חמד.
    3. משומר.
    נק' חושך:
    1. אוואט.
    2. אוואט.
    3. אוואט.
    4. שכטר.
    5. איצטדיון רמת גן.

    1. מיקי אתה חוזר על אמירתו של חברי וידידי אייל אלעד.
      אך אמירה זו היא טעות.
      קמפיין המוקדמות נמשך בדיוק שנה וחודש מספטמבר 2012 ועד לאוקטובר 2013 . לכן זה הרבה יותר קרוב לעונה סדירה בודדת של קבוצה מאשר שני עונות.
      נכון גם פרננדס זימן הרבה שחקנים (33 ) וגוטמן אף יותר אגב השיא שייך לקשטן (37 ) ולכן את המסקנה הזו כתבתי כבר לפני הקמפיין הקודם.
      בנוסף אבקש לומר את הדברים הבאים.
      1. תשוה את נבחרת ישראל לגרמניה או ספרד למשל תגלה שהמגוון שלהם גדול משלנו ובכל זאת שיתפנו הרבהי ותר שחקנים בטח בהרכב הפותח.
      2. מה קשור מה שאתה אומר לכך שחמישה שחקנים שיחקו בעמדת המגן השמאלי ? האם מישהו שם חווה פציעה משמעותית ? אלא כפי שאמרתי אין דרך ואין שיטה.
      3. דוגמה נוספת היא עמדת החלוץ. נכון גם בן בסט גם חמד וגם שכטר היו פצועים כל אחד בזמן אחר האם זה אומר ששישה שחקנים צריכים לשחק יחד במצטבר שלושה משחקים וחצי ???????
      למה לא להסתפק בחלוץ מחליף בודד (גג שני חלוצים ) ??
      למה פעם ברדה פעם דמארי פעם בן חיים פעם עטר פעם שהר ופעם אבוחצירה זה נראה לך רציני ????????
      4. אגב פציעות הם קימות גם בקבוצות לא רק בנבחרת .בסגל של קבוצה שמשחקת שבוע אחרי שבוע ולעיתים פעמיים בשבוע במשך עונה שלמה יש המון פציעות ועוד יותר הרחקות והשעיות פנימיות ובכל זאת אין תחלופה כ"כ גדולה ולכן זה צריך להיות קל וחומר בנבחרת.
      אלא שהכל מתחיל בגישה ובשיטה .כשיש דרך ויש שיטה יש הייררכייה .

      1. אוקיי, אתה מדייק כנראה בעובדות יותר ממני וישאפו על כך אבל אתה לוקח את הידע הזה לקלישאות של "דרך" ו"שיטה", כל מיני פרשנים יורים את זה שנים וזה כל כך לא נכון קודם כל מכיון שלכל מאמן הייתה שיטה כזאת או אחרת וגם דרך…הן פשוט לא עבדו….
        נבחרת לדעתי זה יותר עניין של אופי מתאים יש סיבה ששחקנים כמו רוזנטל, קלינגר וברקו בזמנו הצליחו יותר מאחרים בנבחרת, צריך שחקנים מחוייבים(המאמן צריך לדעת לבחור אותם), אני לא הייתי מזמן את רפאלוב למשל ובכלל יש יותר מדי שחקנים טכניים בנבחרת ופחות מדי פועלים שחורים. לדעתי בקמפיין הבא ישראל תצליח הרבה יותר ואין לפטר את גוטמן, מאמן זר זאת תהיה טעות כי ילך עוד קמפיין ומאמן מקומי אחר לא יהיה יותר טוב מגוטמן.

  10. זה מתחיל מזה שאנחנו מבלבלים את השכל עם תירוצים וקשקושים.
    המנטליות של השחקנים הישראלים ברצפה.

    צריך מישהו חיצוני שלא מעניין אותו מהבולשיט הזה ולרוץ כמה שנים.
    כמו סוזה במכבי תל אביב, וגרסיה לפניו.

    הרי כל טורניר ישנה נבחרת דרג3-4 שמעפילה ליורו\מונדיאל, כמו איסלנד ובוסניה השנה.
    הן פשוט משחקות את המשחק שלהן ומדי פעם זה תופס.

    גם אנחנו צריכים לשחק כמו שאנחנו יודעים בלבד ולא להיכנס לפניקה על כל שטות.
    וכן יש נבחרות יותר מאיתנו אז מה, זה אומר שצריך להפסיד להן לנצח ????

    יאללה שיתקדמו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט