מעורב הופס ליום ג': תוארי העונה לא יכללו את ה-RESTART

1.חיים בבועה, כולל תוארי העונה (רק עד מה שהיה לפני ה-11 למרץ!)

שחקני ה-NBA עושים כל מה שהם יכולים לעשות כדי שהחיים בבועה לא יהפכו למחנה טירונים בצבא. בערב רוב השחקנים והמאמנים מוותרים על ארוחת הערב במלון וממהרים ל-RIX SPORTS BAR AND GRILL הנמצא ב-RESORT 'קולורדו ספרינגס' (נא לא לבלבל עם האמיתי) . הקבוצות במלון ה-AKE בואנה ויסטהה סואן הן הלייקרס, הבאקס, הקליפרס, הג'אז, הרפטורס, והנאגטס.

אבל RIX בר הוא הפופולרי ביותר ולשם מגיעים כל ומי ומי. ב-10 בערב אילו זרקת פצצה שם היית מחסל את חצי ה-NBA.

לשם הגיע ה-MEMO מה-NBA ביום ששי בערב שתוארי סוף העונה לא כוללים את 8 המשחקים האחרונים לכל קבוצה. מיד החל הויכוח אם זה צודק או לא.

העיתונאי ג'ון וורנון מסתובב בבועה, פוגש שחקנים, שואל על הו ועל הא. הוא מדווח:

*הוא שאל את ג'יי ג'יי רדיק אם ה-ON וה-OFF של עונה זאת ישפיעו על החלטתו לפרוש ומתי לפרוש.

"לפי מיטב ידיעתי ישנם רק 3 שחקנים בבועה מבוגרים ממני (הוא בן 36) – אדוניס האסלם (40), קייל קורבר (39) וטייסון צ'נדלר (37)

תשובתו חשובה לזכור, כי היא בוודאי אומר מה שהרבה שחקנים בגילו מרגישים:

Actually that is a great question — the answer is yes,” Redick said. “First of all, I just turned 36, but I feel like I look at least 34 ½. I feel good still. I feel like I have years left in my body. As many of you know who have children and have a family, as they get older and you start missing milestones, it becomes harder to be away from them. I think as an athlete you want to have some sort of storybook ending. Most of us don’t get to have that. When you get towards the end, at least my thought process is as I get towards the end you sort of examine things in the moment. And, yeah, there’s uncertainty about next season and maybe even beyond that, it’s in the back of my mind about how much longer I want to play.

“I don’t know what normal looks like for the foreseeable future,” Redick said. “None of us do. And so you’re just examining in real time with the information you have.”

*מה חושבים רוב השחקנים על העונה הבאה?

הליגה החליטה על תאריך ה-1 לדצמבר, 2020. ארגון השחקנים צריך לאשר תאריך זה. אבל ישנן כל כך הרבה בעיות: כמה זמן יוכלו לשחק ללא קהל (עובדה שמורידה את הכנסות הליגה ב-40%)? כמובן שאנחנו כנראה קרובים למציאת חיסון, וזה עלול לשנות את כל פני העתיד.

*ממה חוששים השחקנים?

שבעלי הקבוצות ינצלו את כל המצב, ועונה שהיא לא ממש עונה, לצאת מההסכם הקיבוצי. ומה יקרה אז? בעלי הקבוצות יחליטו שבמצב כזה אין טעם בכלל לפתוח עונה חדשה, עד שיתגברו על הוירוס והכל יחזור למקומו בשלום. לשחקנים, כמובן, החלטה כזאת עלולה לפגוע בכיסם בצורה רצינית ביותר.

*מה קורה עם ציון ויליאמסון?

"שוחחתי גם עם המאמן אלווין ג'נטרי ולנוזו בול. לשניהם לא היה כל קשר אתו מאז שעזב את הבועה "בגלל בעיות משפחתיות שלא סובלות דחוי". לשניהם גם אין כל מושג 'מה הן הבעיות המשפחתיות'; האם הוא מתאמן, והאם מישהו מלווה אותו או שהוא משכיר מכונית, מגיע לשדה תעופה, עומד בתור לרכישת כרטיס טיסה וטס ל…(לאן אף אחד לא יודע). ועוד דבר ג'נטרי ולונזו לא יודעים: מתי הוא מתכונן לחזור!"

(ג'ייג'יי רדיק מתערב: "הוא מהקבוצה שלנו אז הוא בן משפחה. אנחנו לא יודעים בדיוק מה המצב אבל כולנו עבורו ומחכים לשובו, WHENEVER IT MIGHT BE")

הערה שלי: ציון הוא לא מין שמעון שיכול לטוס בכל העולם בלי שאיש יזרוק לעברו מבט – (כן, שמעון, זו האמת, מה לעשות?) –  אז היכן הוא? איש לא ראה את מפלצת האדם הזו בשדה תעופה, בחברה להשכרת מכוניות, או בשום מקום. פשוט התאייד ונעלם.

מה קורה כאן?

לדעתי מה שקרה הוא שציון נעזר בעורכי דין שהטיסו אותו – אולי במטוס פרטי – במשהו שקשור להאשמה שאביו החורג קיבל חצי מיליון דולארים כדי 'לדאוג' שציון יבחר באונ' דוק לשנת הפרשמן שלו. לך תדע. אולי גם הוא עשה משהו שלבוגר תיכון בן 18 העומד להיות פרשמן באוניברסיטה, אסור לעשות. אולי אפילו משהו פלילי? אוי, לא. מקווה שהוא לא עשה משהו פלילי. אפילו אם לא פלילי אלא סתם 'לא כשר' זה לא בריא להתחיל ככה קריירת NBA.

*אז מה קורה עם הבחירות לתוארי העונה?

ההודעה של ה-NBA הגיעה כהפתעה גם לבוחרים (עיתונאים נבחרים) שחשבו שעליהם לכלול גם את המשחקים שנותרו עד הפלייאוף. (מ.ל: זה משנה מאד את התמונה, לדעתי, כי אם הם ירצו או לא משחקי ה-RESTART עד הפלייאוף ייערכו לנגד עיניהם הרואות – או בטיווי – של הבוחרים,  ולמשחקי ה-RESTART תהיה השפעה על בחירתם, אם ירצו או לא!)

*מה יש לפרנק ווגל לומר בנידון (בקשר לבחירות תוארי סוף העונה)?

“Nobody impacts winning more than LeBron James, I do believe that he should be the MVP this year,” Lakers coach Frank Vogel said. “I believe he should be the MVP and I believe Anthony Davis should be the Defensive Player of the Year. I hope those awards go to our two players. That’s not to take anything away from some of the other candidates. But what LeBron means to our team, even before the season begins when the roster is being put together, with the number of guys that are on the Lakers because LeBron James is here and want to play with him. I think it starts there. And then obviously what he’s able to do on the basketball court, orchestrating the offense, leading the league in assists and really setting the tone on the defensive end. We’re the third best defense in the NBA, best in the West and a lot of that comes from his commitment this season, which has been greater than the last few years from what I’m told, has really set us apart in terms of being the best record currently in the Western Conference.”

מה יהיה שונה במשחקי ההכנה?

לכל קבוצה יהיו שלושה משחקי הכנה בשלושה ימים רצופים , שישוחקו כמו במכללות – 4 רבעים של עשר דקות.

2. מרק קיובן: KNEELING בעת ניגון ההמנון? – "לא בעייה שלי"

חילופי דברים וטוויטרים בין בעל דאלאס מבריקס והסנטור טד קרוז. ארוך מדי לדיון כאן, אבל מעניין ביותר למעוניינים:

https://www.yahoo.com/sports/mavericks-owner-mark-cuban-national-anthem-police-out-of-control-sen-ted-cruz-164719685.html

3. מהו הבילוי המועדף על שחקני ה-NBA בבועה? צדקתם. דייג!

דייג תמיד היה הבילוי המועדף של שחקני ה-NBA עוד מהימים של ג'ורג' מייקן במינסוטה (שזכה בכמה 'תחרויות דייג בזמנו). דייג היה תמיד IN ב-NBA, כשאחרי מייקן, ג'ון הבליצ'ק, בוב מקדו, ריק ברי – והרבה אחרים משנות ה-70 – פירסמו את הדייג, וכמובן שספורי הדייג של לארי בירד ומג'יק ידועים לכל עכבר אמיתי.

גם בובי נייט היה דייג מפורסם!

המסורת נשמרה ועדיין דופקת כשעון. הדייגים הטובים הם בד"כ השחקנים מהעיירות הקטנות בקאונטרי, אבל לא בהכרח. השמועה אומרת ש'הדייגים' הטובים ביותר בין השחקנים בבועה הם פול ג'ורג' וג'ייג'יי רדיק.

הבילוי מס' 2 בין שחקני ה-NBA בבועה הוא גולף (אבל בשמש החזקה של אורלנדו רובם משחקים רק 9 חורים) והבילוי השלישי הוא באולינג.

4. המאמנים מדברים

קוין סניידר – יוטה ג'אז

כתבתי את שמו כפי שכתבתי כי מבטאים את שמו הפרטי כמו 'מלכה' באנגלית. ה'אתלטיק' ראיינה ב'זום' כמה מאמנים בבועה.

קוין סיפר שהוא חייב היה להתקין 'אלכסה' בחדרו כדי שהיא 'תרשה' רק לשיחות מבני משפחה, חברים קרובים ביותר, ושיחות חרום לעבור 'כי אחרת הטלפון היה מצלצל נון סטופ'. לאנשי ה-NBA ושחקניו ישנן מספר טלפון סלולרי סודי.

"כשאני חושב שהשארתי בבית אשה עם 4 ילדים בגילאי 9, 7, 5, ו-3 אני מרגיש לא רק אשמה אלא דאגה, ולעתים חרדה. אני לא יודע לאן כל זה מוביל, מה יהיה הסוף, ומה הילדים – בעיקר השניים הקטנים – חושבים על אבא שנעלם פתאום. אף פעם לא היו לי כל כך הרבה עניינים שלא קשורים לכדורסל לדאוג להם. זה לא פחות ולא יותר מ-AWAY TRIP של 3 עד 4 חודשים. זה עבור המאמנים הרבה יותר מ-'X' ו-'O'. יש כאן עניינים מנטליים שלא קשורים לכדורסל. זה נכון, זה התחיל אצלנו עם רובר גובר, אבל אז זה פרץ כל גבולות והשפיע עלי כמאמן כפי ששום דבר אחר לא השפיע עלי עד עתה!

מייקל מלון – מאמן דנבר נאגטס

מייקל הגיע לאימון במקרה. הוא היה מוכן מנטלית ורגשית להתחיל קריירה ב-SECRET SERVICE. "לפני זמן-מה שחקני הצעיר, הפורוורד ג'רמי גראנט התחבר לג'יילן בראון במפגן המחאה על הריגתו של בריאונה טיילור. הייתי כל כך גאה בו!" הוא הוסיף: "מדהים ששחקן כה צעיר מסוגל להבהיר את עמדתו בשפה כה ציחה וחזקה! אמרתי לעצמי, 'ישנם דברים בעולם יותר חשובים מכדורסל'. מיד הרגשתי שעלי למצוא דרכים לעזור לשחקני גם בדברים שאינם קשורים לכדורסל"

“I know me and my coaches have had more Zoom calls with different groups – My Brother’s Keeper, I Am a Voter, and different groups in the local Denver community – and we’re looking to continue that conversation and find out which groups we can partner with moving forward to impact real change in our local communities.

מלון השאיר בבית אשה – ג'קלין – ושתי בנות קייטלין (15) ובריג'ט (13). "זה הדבר הקשה עבורי מכל. אני יודע שיהיו שיגיבו, 'על מה אתה מדבר? תסתכל על אנשי הצבא באפגניסטן!'. אני יודע. ולכן עתה אני מעריך את מה שהם עושים פי כמה. ובנוסף, לא חתמתי כאיש צבא. אני מאמן NBA. לי קשה מאד ללא משפחתי. אני לא מבין את האיסור להיות כאן עם המשפחה. האמת? לא קל להתרכז כאן בכדורסל. אתה מרגיש כאילו אתה בעולם זר".

ריק קרלייל – דאלאס מבריקס

Like so many other coaches, executives and players right now — wanted to turn the spotlight to racial injustice.

כואב מאד שכל המצב כאן באורלנדו הסיח את הדעת מהבעייה שהפכה למספר 1 בארה"ב – SOCIAL INJUSTICE. אנחנו כאן כאילו בגן-עדן סגור רחוקים וסגורים מהעולם, כשכל תשומת הלב נלקחה מהדבר שהוא באמת הדבר החושב ביותר – האגרסיביות המשטרתית נגד שחורים בעיקר. מה חבל ששני הדברים – קורונה ו-SOCIAL INJUSTICE קרו בעת ובעונה אחת!

בקשר לבועה? השארתי בבית אשה (דונה) ובת בת 16, EBBY. אני מנסה לקחת את כל הניסיון הזה כדבר חיובי. אמרתי לשחקני לקחת את ההזדמנות הזו כאילו – –

Once-in-a-lifetime opportunity. …This is like going to basketball camp, but instead of being in a cabin in a hard bed and not enough blankets, or being in a university in a dorm, you know, we’re in a first-class resort, and we’ve got armies of people doing everything that they can do to make us comfortable and to make the environment friendly. And so, it’s just really cool.

ואז הוא מסיים:

“And look, being away from the families is very challenging. There’s no question about. And so we’ll just keep riding the wave here. As the challenges increase, as more time away from the family stacks up, we’re just going to have to adjust and find a way to make it a positive. The family aspect of it, really, is the most difficult part.”

דוק ריברס – מאמן הקליפרס

"היתרון שלי…יש לי בן משפחה בבועה איתי. בני אוסטין…

אבל ברצינות, כמובן שהכל שונה אבל הכל שונה לכולם". וכמו קרלייל הוא אמר לשחקניו:

You’re in one of the most elite basketball camps in the history of mankind. When you think about it, that’s basically where we’re at. But it’s unique for sure. There is a lot on your plate, for sure. But it’s an awesome responsibility. I don’t know. I think it’s really cool. You have a chance to come out of this and play games and then go to the playoffs. I think it’s awesome, and I think what the NBA has done (is great). I keep hearing a lot of negative stuff out of here. (The environment is) not normal, but what we’re doing and what they’ve done, man, overall I don’t know – I feel like we’re in the safest place in the world. Just the work that they’ve put into this is amazing.”

5. דווייט האוארד לא מאמין בחיסונים

6. היום 346 נבדקים בבועה – אפס 'חיוביים'!

7. תמונות נבחרות

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. מנחם ציון שם לוגו של הncaa על הנייר טואלט שלו. לא בריא להתחיל ככה קריירת nba? 😂 להיפך הכי בריא להתחיל עם כמה מיליונים. מה יעשו לו ישעו אותו? 😂😂😂
    ציון קרוב כבר למעמד שיקצה הווה אומר אנטאצבול. אין חקירות אין בדיקות סמים יש מותג שצריך להכין.
    סיפורי הבאבל בהחלט מצחיקים אגב דייג זה משעמם תחת.
    ברור שהוא טס במטוס פרטי מה חשבת הוא יעבור בשדה תעופה?
    בטח שיודעים מה הסיבה רק לא מגלים לתקשורת.
    מנחם אני לא מעודכן אבל קאווי כבר בבועה?
    ואחלה תמונות של השחקן הכי אהוב עליי.

    1. דייג לא משעמם בכלל
      דייג ממכר ואני הייתי לפני כמעט 30 שנה מכור גדול לדייג ובוייבז 🙂
      בסוף יצאתי מזה כנראה בגלל תאונת אופניים.

  2. המאמן המולטי מיליונר יכול לשכור אנשי צוות כמו מנקה,מבשלת,נהג ואומנת לילדים
    לא ברור לי על מה הדאגה לבני הבית?

      1. אולי אתה מתפלל לקבל 3 חודשים בלי האישה והילדים אבל לפחות תקבל את זה שיש כאלה שהמשפחה חשובה להם.

        1. +1
          אחרי שבוע בבידוד למדתי להעריך יותר את המשפחה. שימון תחשוב שהם אשכרה לא ראו את הילדים והאישה כבר שבועיים ויש להם לפחות עוד חודש. קשה.

          1. שימון רק מדבר כמו שופוני. הוא בתוך תוכו דובי חמים, שמחכה כל יום לבלות עם הבן שלו במגרש ולעשות הארדנים אחד לשני

            1. האמת שנראה לי שאתה צודק ולכן התגובה שלו מעצבנת…

            2. חחח בטוח שאתה צודק

            3. 💯+
              .
              מסיים עכשיו 12 יום בבידוד עם המשפחה. לא להיות מסוגל לרדת לפארק עם הילד וכדור היה אחד האלמנטים הכי קשים בסיפור הזה.

            4. אני דובי חמים בהחלט ומבלה עם משפחתי בכיף אבל מה הקשר בשביל כמה מיליונים הייתי טס בכיף לבועה ולא הייתי בוכה כמוהם. ישהלהם מספיק כסף הם בחרו ללכת אז מה הבכי והני אוי אוי בחייאת.

            5. לא שמעון – הם לא בחרו בחרו בשבילם.

            6. נחמד איך אצלך הכסף מצדיק הכל.

            7. אפשר לחשוב גם איזה אגם הםה בכו. בסך הכל אמרו בראיון שזה קשה להיות רחוק מהמשפחה. ממש בכי ונהי.

            8. בחרו בשבילם עידו? באמת? יכחו לא להתייצב כמו שעשו הנטס הלטבי ועוד כמה. איש לא הכריח אותם להגיע.

            9. המאמנים לא היו צד בהחלטה על הבועה.

            10. ותראה לי קבוצה אחת שתשאיר מאמן שלא יגיע

            11. עידו אתה קצת מיתמם כאן. אני איש משפחה, זה בערך מה שאני עושה, אבל סביבי אנשים קרייריסטים טסים לחו״ל פעמיים בחודש, חוזרים בלילה הבייתה, היו מתים לחודש מעבר לים, כולם עם משפחות. גם לי יצא לטוס, אין כמו לסיים יום עבודה בשש ולא להתחיל את היום עבודה השני. זה לא אומר שלא אוהבים את הילדים. חוץ מזה יש בן זוג שלפעמים מחכה לנסיעה של בן הזוג השני. ומה עם מילואים? כולם באים לשם בדיכאון? תחשוב שוב. אני לא בקצה של שמעון כאן, אבל יותר לכיוון שלו. הבכי באמת קצת לא לעניין.

            12. למה אני מיתמם? כי אני חושב ששלושה חודשים ללא המשפחה זה קשה? שזה לא שווה את זה גם בשביל הרבה כסף?

            1. לא יודע מה הם אמרו לא קראתי רק הגבתי לקלייד הוא אמר שהם בכו😉

  3. מנחמנו
    תיכף אקרא את הפוסט אבל תרשה לי להכניס ידיעה מצערת לחובבי הירוק.
    טומי היינסון (84), שחקן עבר בבוסטון ושדרן טלויזיה כיום, מאושפז ומחלים מקרישי דם.
    אני בטוח שמייק גורמן, שותפו לשידור, נמצא כרגע בסביבתו. בכל מקרה זה לא יהיה אותו הדבר בלעדי צמד הזקנים של בוסטון על תקן הזקנים מהחבובות…
    נאחל לשניהם וגם לנו שיחזורו לשדר על הקוים.

  4. תודה מנחם על שהזכרת את התשובה אייברסון.
    חבל שלא הצטרף לקובי. השנים האלה היו יכולים לקחת עוד כמה אליפויות (וזה מאוהד סלטיקס)

  5. האלו אנשים ומנחם, תתעוררו, ה אן בי איי חוזר מחר!!!!!!! (כי סימני פיסוק הם צעקות וצהלולים).
    מחר ב 10 בלילה משחק אימון ראשון המגיק מול הקליפרס. קוואי ישחק?
    מחר-מחרתיים ב 2 בלילה ניו אורלינס מול ברוקלין, ברור שציון לא ישחק!!!!!

  6. ממש לא אוהב את הערסיות של שחקני הנ.ב.א,
    ואלן אייברסון חזק בקטע….. ערסוואת מצוי,
    כמובן עדיף על מראה המחבל הבולבוסה המהלך #1

  7. תודה מנחם.
    .
    אשכרה הליגה חוזרת, החיוך שמרוח לי על הפנים לא יורד!! איזה אושר!
    .
    כמה שאהבתי את אייברסון, הוא היה כל כך גזעי ומגניב! התחפשתי אליו בכיתה ד, עם גרב על היד, חבר של אחי הגדול התחפש לגורדן ושיחקנו אחד על אחד במגרש כשכל השאר צופים. הפסדתי, הוא היה גדול וקלע מצוין, אני לא התאמנתי, בטח שלא באימון.

  8. אחלה מעורב אבל קנית אותי בסוף עם אייברסון שאני חולה עליו במיוחד.
    איך הלך לבטישקאש ולא בא לחולון, איך????
    🙂

  9. תודה מנחם. הפלייאוף של אייברסון ב 2001 כולל הגמר נגד הלייקרס הוא עד היום הפלייאוף האהוב עלי. AI היה בלתי ניתן לעצירה ורק שילוב של שאק בשיאו וקובי היה גדול עליו. תן לסימונס רבע מהאופי שלו ופילי עושה פודיום

  10. תודה מנחם.
    מחר מתחילים! אלה לא יהיו משחקי אימון של תחילת העונה כי הפעם הגדולים ישחקו יותר – כדי להכנס לכושר. שווה.
    אתמול רונאלדו נתן משחק פצצה נגד לאציו. בא עם אנרגיות של צעיר. גם ראמוס, מסי ובן זמה חזרו ככה, עוד קודם באיירן מינכן נראתה מפחידה. אם מתייחסים לכדורגל באירופה – המקבילה לאנ בי איי פחות או יותר – יש בהחלט למה לצפות בכדורסל – החבר'ה יחזרו בטירוף, אין טיסות, אין משפחות (יש תסכול), המרחב מצומצם והכל מסביב מאוד סטטי – זה יביא להתפוצצויות על המגרש. נראה אינטנסיביות שלא הכרנו.
    .
    אייברסון היה אגדה. הוכיח שהגובה לא יכול לשמש כתירוץ. כמו שהמאמן האמריקאי שלי מהנוער היה אומר לנו, כשהיינו מתחילים לספר לו תירוצים:
    "היא לא מעניין".
    זה מוטו טוב לחיים.
    .
    "אין נדבקים בבועה" חחח גם לא יהיו. יש שידורים בטי-וי ממחר.
    ובינתיים בארצנו הקטנטונת, באולפו שישי של חדשות 12, ממשיך המעקב בעזרת הלמ"ס:
    3305 מתים בחודש יוני בממוצע בשנים 2019-2015
    2982 מתים בחודש יוני 2020
    כמעט עשרה אחוזים פחות
    🙂

      1. חדשות 12, דני קושמרו, יום שישי
        הם פרסמו בעבר את חודשים פברואר-מאי עם מספרים כמעט זהים לאלה שפורסמו באתר של הלמ"ס (הלמ"ס עדיין לא פרסם את יוני).
        מספר מתים באופן כללי בישראל. ללא פרשנות.

        1. דה שוט, מה משנה כמה מתו השנה לעומת השנה שעברה? אותי מעניין כמה מתו כשנכנסו לבית חולים בגלל הקורונה ויצאו משם מכוסים. בארה"ב זה 900 ליום וסיבת המוות: קורונה.

          1. מנחם – קודם כל מבוגרים חייבים לשמור על עצמם, להתרחק כמה שיותר ולהקפיד על מסיכות. מעבר לזה – יש הנחיות ברורות לסווג כל מוות בספק – בתור קורונה. זה לא אומר שזאת בוודאות סיבת המוות. מעבר לזה – בארה״ב גם מיספרי המתים הכוללים גבוהים ביחס לשנים קודמות, גם באנגליה. אז אולי שם הקורונה הכתה חזק. אצלנו – לא! איזו מין מגיפה זאת אם בשורה התחתונה מתים עשרה(!!) אחוזים פחות?
            תהיו בריאים ותשמרו על עצמכם, אבל גם לאושר ולחיוניות יש חשיבות גדולה – בעיקר מבחינת המערכת החיסונית. חרדה זה דבר מסוכן. ככה אני חושב.

        1. תודה.
          אני לא מכיר את הנתונים כפי שמציגים אותם בחדשות ערוץ 2, היות והנתנוים המעודכנים נכון להיום בלשכה המרכזית לסטטיסיטיקה עדיין לא כוללים את מלוא נתוני יוני.
          .
          מה שאני יודע בוודאות, זה שהכתבה לא מדייקת. לפי פרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הן באפריל, והן במאי, הייתה עלייה בכמות הנפטרים. גם בהשוואה לשנה שעברה, וגם בהשוואה לממוצאים רב שנתיים
          .
          http://www.cbs.gov.il/he/publications/DocLib/2020/לוחות%20תלושים/פטירות%20של%20תושבי%20ישראל,%20לפי%20שנה%20וחודש%202020-2000.pdf
          .
          הפרסום כפי שהופיע בחדשות 2:
          "גם בחודשים הקודמים הייתה ירידה בנפטרים לעומת החודשים בשנים הקודמות"
          .
          חסר גם קונטקסט –
          השנה, בינואר – פברואר – מרץ כמות הנפטרים הייתה נמוכה משמעותית מבשנה שעברה.
          .

            1. במבחן העין 2020 נראית כמו כל שנה אחרת, ובפרט כל חודש ב2020 התנהג כמו החודש המקביל אליו משנים קודמות, גם חודשי הסגר, וגם לפני הסגר, נחכה לראות את המספרים של יוני.

            2. שרת יקר, תודה על הגרפים.
              רואים שישנו "רעש" ברור, עליות וירידות בין שנה לשנה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בודאי יודעת להסביר את זה.
              אבל אני מציע שתיקח את כל העקומות ותחסר מהן בערך 1350. הערכה גסה – זהו מספר המתים "מזקנה" (whatever that means).
              זאת תהיה אינדיקציה יותר טובה לכמה מתים ממחלות.

            3. הכוונה לגרף התחתון, של המבוגרים.
              מהגרף העליון אני מציע לחסר כ-3100

            4. תמיד יהיו רעשים אבל דווקא הגרף יחסית נקי ורואים מגמה ברורה של יותר מתים כל שנה החל מנובמבר עד לשיא בינואר ואז ירידה למינימיום בחודשי הקיץ. גם השנה היא לא שונה, ובאשר לסדרי הגודל אם מנרמלים לפי כמות האוכלוסיה את המספרים (גידול של 2 אחוז בשנה) אז נקבל ששנת 2020 מתנהגת בדיוק כמו 2019. לגבי ההצעה שלך לנקות בערך 1350, זה בדיוק הקטע, שהמספרים הטוטאליים מספרים סיפור אמיתי כלשהו. ברגע שמתחילים לנקות ולשחק עם המספרים אז כבר יוצקים פרשנויות ומניחים הנחות שאי אפשר להניח. במקרה הזה אנחנו רוצים להבין האם יש עליה בתמותה כתוצאה מקורונה. אם נחליט להוריד מהמספרים מוות מזקנה אז אנחנו בעצם מכניסים הנחה לא מבוססת שמשפיע על מה שאנחנו רוצים לבדוק. למה 1350 ולא 1300 או 1400 ? והאם אתה מתייחס לשונות בין החודשים או שלקחת מספר ממוצע כלשהו. ואם אתה רוצה לנקות את המתים מזקנה אז המספר הוא אותו מספר לשני הגרפים, מה ההגיון לחסר 3100 מהגרף העליון ? מה 3100 אומר ? בקיצור אתה מציע לשחק עם המספרים כדי לקבל את ההסבר שאתה רוצה לקבל.
              .
              זה היופי בגרף. הוא מציג את הנתונים באופן ויזואלי וברור מאוד. הגרף הזה מראה את כמות המתים הטוטאלית. לא צריך לנקות ממנו שום מספר כדי לראות שהקורונה לא גרמה למוות ״עודף״ בישראל (בינתיים ואני מאמין שזה גם לא ישתנה).

            5. אתה צודק לגבי החיסור של מספר כלשהו, שצריך להיות שווה בשני הגרפים.
              אבל אני חושב שאתה לא צודק לגבי המסקנה – מספר המתים "הרגילים" שלא קשורים למגיפה כלשהי הוא מספר עצום, והמוות מקורונה הוא רק חלק קטן ממנו.
              עכשיו, ישנו רעש גדול בתמותה בין השנים – תסתכל לדוגמא על המספר בחודש ינואר (גרף עליון) – המקסימום הוא ב-5000 והמינימום הוא ב 3850 וברור שהגידול לא קשור לגידול באוכלוסיה. כלומר כל מספר שתיתן נניח X הוא x פלוס-מינוס 500 שזה ענקי. לכן הסקת המסקנות מאוד מסוכנת.
              אם נחסר את מספר המתים שלא קשורים למגיפה נקבל גרף "רועש" עוד הרבה יותר באופן יחסי. אבל אני אוקיי גם עם להסתכל על הגרף כמות שהוא ללא חיסור.
              קשקשתי הרבה, הבוטום ליין הוא שסך המתים מקורונה הוא קטן ביחס לטוטאל, ולא ניתן להסיק מהגרף הזה כלום, חוץ מזה שיש בחורף יותר מתים.

            6. …חוץ מזה שבחורף יש יותר מתים ו… שעד כה 2020 נראית כמו כל שנה שקדמתה לה.
              .
              כמו שאתה אומר כמות המתים מקורונה היא זניחה.
              .
              השונות שיש בחודש ינואר כמו שאמרת היא עצומה. רק תסתכל על ינואר 2017 (ודצמבר 2016) אלה שני הפיקים הכי גבוהים בגרף, גורם לי לתהות אם ב2017 היתה מגיפה ויראלית קשה יותר מהקורונה. אגב, גם באיטליה שכולם חוששים לא להיות כמוהה החורף ב-2017 היה קשה יותר מהחורף הנוכחי.

            7. מסכים

            8. יפה דרשת, שרת. כל מילה

    1. דה שוט, כבר אמרנו לך שהסך הכללי של מתים לא אומר הרבה על הקורונה. כי הרוב זה אנשים שהולכים לעולמם מזקנה בגיל מופלג. אתה צריך להשוות את מספר המתים משפעת + מחלות מדבקות אחרות, נניח.

      1. עגל יקר (זוגם גיא והופנו) – אני עונה מתוך נימוס, באמת שאינני רוצה לחזור ל-קרבות קורונה. כבר די מיצינו 🙂 אלה פחות או יותר המיספרים, שכל אחד יפרש אותם איך שהוא רוצה. גם להגיד שהם לא נכונים זאת דרך לגיטימית.
        .
        אם אתה כבר כאן – תתחיל לעשות סטרצ׳ים – השנה יש לכם תוספת גדולה שהופכת אתכם למועמדים ללכת עד הסוף (ממש כך): ראסל (שיהיה בריא), אנוכי (בתקווה שלא יהיה מפגש טראגי עם אוק׳ סיטי), ושמעון. לא מאמין שנצליח למשוך אוהדים מפיניקס, הם בטח יעברו ללברון (פייר אינאף), אבל אולי ברוך יגיע מתוקף משמעת סיעתית במוסד שב״ר, ואפילו האוסטראלי – אחרי שיתברר שמלו הרזה לא יספיק כדי להדיח את הסגולים. כיוון שנורקיץ׳ אמור לחזור, אני צופה לאורגונים מקום 8 (על חשבון ג׳ה דה מורמונט וציון – האיש והתעלומה.

        1. תודה על התמיכה, אנחנו צריכים כל עזרה שרק ניתן.
          (אם כי לא ברור לי למה שאוהדי פיניקס יעלו על העגלה של יוסטון)
          יהיו משחקים חזקים מאוד השנה, יתחילו בכל הכוח ולא לאט יגבירו

        2. ברוך עם יוסטון וחובש 13 אדום אני עם ה0 והזקן.
          מקווים לעלות מקום 1 בדירוג שמס 0 יתן בראש לציפי 3 ואז מנגבים את השיקצה והגבה בסטפבק שרונדו וקארוסו נשארים בלי רגליים אחרי מה שראס יעשה להם. ואז יהיה כיף לתת ללואד מנגמנט בראש.
          במציאות סיכוי טוב שיעופו סיבוב 1😎

    2. רונאלדו נתן אתמול את המשחק הכי טוב שלו לדעתי השנה. יכול היה לגמור עם חמישייה אבל נסתפק בשנים ששם.

            1. מאז ימי זלעטן העליזים?
              גם נוטלה היה בדרך הנכונה עד שהבעלים איבד את הסבלנות ומה קיבלנו? קבוצה שעושה הכל לא נכון אבל במשחקים האחרונים הכל מתחבר….

            2. מאז ימי זלעטן העליזים?
              גם מונטלה היה בדרך הנכונה למעט פתיחת העונה ב 2017 עד שהבעלים איבד את הסבלנות ומה קיבלנו? קבוצה שעושה הכל לא נכון תחת גאטוסו אבל במשחקים האחרונים הכל מתחבר….

          1. אור אני חושב אחרת. אם תעקוב ותשווה לשנה שעברה – רונאלדו השתלב השנה, בעיקר בשת״פ עם דיבאלה שיחד עם קיי די בי טוען לגיטימי לקשר קדמי הטוב בעולם. רונאלדו פעיל מאוד במשחק הקבוצתי ויש לו מנהיגות ונוכחות שמעלה את המחוייבות של כולם. 3 גביעים רצוף לא בא סתם. חבל על מסלול ההתנגשות שלהם עם המפלצת (סיטי).

      1. הבעייה היא המסלולים. שמו את כל החזקות על אותו ענף, אם ריאל למשל רוצה גביע – היא צריכה לעבור את סיטי (בלתי אפשרי), יובה (בינוני), באיירן/בארסה (קשה קשה) ובגמר – פסז'/אתלטיקו/אטאלנטה (הכי קל).
        אבסורד.
        צריך הגרלה חדשה.

            1. עזוב – איך פרס נתן שזה יקרה? באותו עניין, מעניין כמה עולה לסדר פנדל לראגנר באלופות. בטח פי שלושה מאשר ב-לה ליגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט