דרמות גדולות בתחילת הפלייאוף בליגת ווינר / עמיחי קטן

(מנהלת הליגה)

הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל 80- 77

הפתעה גדולה בחולון, אבל לאורך רוב המשחק נדמה היה שהכל הולך לכיוון הצפוי. ריצת 12- 0 של גליל ברבע הראשון סידרה להם את היתרון, וחולון אמנם צמצמו אותו ל-5 בסיום הרבע הראשון, אבל בהמשך גליל ברחו שוב, ובמהלך הרבע השני ההפרש עמד כבר על 19 – 47- 28. ההפרש מעט הצטמצם, אבל לא באופן משמעותי, וגליל מצאו את עצמם ביתרון 75- 61, כשנותרו 8 דקות לסיום.

מהשלב הזה, הצפוניים נעלמו לחלוטין, ו-2 שלשות של קולמן התחילו לצמצם, אוחיון ו-2 שלשות של פניני השלימו מהפך מדהים וריצת 19- 0 חולונית קבעה 80- 75 למארחים, דקה וחצי לסיום. יפתח זיו צמצם בליי-אפ, אבל חולון הורידו את השעון וריבאונד התקפה של פניני סגר עניין.

(מנהלת הליגה)

קולמן הוביל את חולון עם 19, הובר והול קלעו 12 כל אחד, פניני קלע 11 ולאב הוסיף 10.

אצל גליל בלטו מיצ'ל עם 14, זיו עם 13, יאנג עם 11 ותומאסון עם 10.

מכבי תל-אביב – הפועל תל-אביב 67- 66 (תוצאת סיום)

הפועל פתחו חזק ועלו ל-7- 2 מוקדם כשזאנה מוביל אותם. אבדיה קבע שוויון 10 בשלשה, אבל הפועל שלטו במשחק, בעיקר בגלל יכולת התקפית רעה מאוד של מכבי, ושמרו על יתרון. מדר ושוכמן קבעו 20- 16 אדום בסיום הרבע הראשון. 2 הקבוצות שיחקו רע מאוד בהתקפה, אבל הפועל הצליחו לנצל איבודים בצהוב כדי לצאת למתפרצות ולסדר יתרון שהגיע בשיאו ל-10. 2 של אבדיה קבעו 39- 31 אדום במחצית מפוזרת ודי רעה.

קלויארו פתח את המחצית בשלשה, אבל מדר הגיב ב-2 על הפנים שלו. זוסמן החזיר ב-2 משלו וכפה איבוד ממדר. ים מדר וגינת שמרו על יתרון אדום בזמן שפעולות טובות של האנטר השאירו את מכבי בעניינים. ווילבקין בפרט ומכבי בכלל לא פגעו בכלום והפועל החזירו לעצמם יתרון דו-ספרתי. קופרברג מהפועל דחף את האנטר מה שהתחיל מהומה ודחיפות משני הצדדים. אנחנו קיבלנו בעיקר בזבוז זמן מול המוניטור ובסוף עבירה בלתי ספורטיבית לכל אחד מהצדדים. הפועל המשיכו לנצל את היכולת הרעה בצהוב והשלימו ריצת 10- 0 שקבעה 55- 40, לפני שאמארה קטע את הריצה מהקו. שלשה של ג'ייק כהן צמצמה את ההפרש ל-10 ואחרי 1/2 מהקו של זאנה דורסי קבע את תוצאת סיום הרבע השלישי 56- 47 לאדומים.

(מנהלת הליגה)

אמארה פתח את הרבע האחרון בדאנק שצמצם ל-7 והמשיך ריצת 9- 1 בצהוב, וההפרש ירד ל-7, אבל איבודים רבים בצהוב מנעו את האפשרות לצמצם יותר. ההגנה של מכבי אילצה את הפועל לזרוק שלשות, ומשם כלום לא הלך להם ואמארה וזוסמן צמצמו ל-56- 52 בלבד ושלחו את הפועל לפסק זמן בהול. הידיים הרועדות באדום לא הצליחו לקלוע גם מתחת לסל ושלשה ראשונה של ווילבקין ודורסי כל אחד העבירה את היתרון למכבי והשלימה ריצת 18- 1, לפני שמדר הצליח להחזיר להפועל את היתרון עם 2 חדירות.

הנרי הגדיל את היתרון של הפועל ודורסי בעיקר איבד, אבל ווילבקין השווה שוב מחוץ לקשת, רק שסק הנרי הגיב בשלשה משלו, השנייה בסך הכל של הפועל במשחק. ההגנה של הפועל התמקדה בווילבקין, ואבדיה ניצל את זה ל-5 נקודות רצופות, אבל במהלך הבא איבוד של ווילבקין שלח את דיוויס לקו והוא קבע 67- 66 בלבד לצהובים עם 1/2 מהקו, דקה לסיום. מכבי הלכו להאנטר שהחטיא ממצב נוח והפועל לקחו כדור אחרון שהסתיים בהחטאות של דיוויס והנרי, ומכבי הצליחו לשמור על הביתיות באופן דרמטי במיוחד, אחרי 20- 10 צהוב ברבע האחרון.

במהלך האחרון מכבי אכן עשו עבירה שלא נשרקה, אבל מכיוון שהייתה להם עבירה לתת, ובכל מקרה מדובר היה בעבירה מוקדמת ששווה כדור מהצד, ולכן ספק עד כמה יש לזה משמעות. כמובן שהתסכול האדום על זה הוא מוצדק.

הובילו את מכבי: זוסמן עם 12 ו-9 ריבאונדים, ווילבקין, אבדיה וג'ייק כהן קלעו 10 כל אחד, כאשר דני הוסיף 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-3 חסימות, האנטר עם 9, 6 ריבאונדים ו-2 חטיפות, אמארה עם 7 נקודות ב-5/6 מהעונשין, 5 ריבאונדים ופלוס 8 בדקות שלו על הפרקט ודורסי עם 6 ו-4 אסיסטים.

בלטו בהפועל: דיוויס עם 15 נקודות ו-3 ריבאונדים, אסיסטים וחטיפות, מדר עם 12, 4 אסיסטים ו-2 חטיפות, הנרי וגינת עם 9 כל אחד, כאשר הראשון הוסיף 3 אסיסטים, והאחרון תרם 8 ריבאונדים, 2 חטיפות ו-2 אסיסטים, זאנה עם 8 ו-11 ריבאונדים ושוכמן תרם 7 נקודות וריבאונדים יחד עם פלוס 10 בדקות שלו על הפרקט, הגבוה ביותר מבין 2 הקבוצות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה חיים!
    בשישי ראיתי את המשחק ראיתי את ההפרש הזה בתחילת הרבע הרביעי ואמרתי "יאללה נלך להתארגן לשבת, המשחק גם ככה גמור" ואז חולון הפתיעו ואני הייתי כבר צעד וחצי בתוך השבת….
    מתי המשחקים הבאים?

  2. אתמול נפלתי בגדול .
    היום במינוס 15 החזרתי את הכבוד והתערבתי עם חבר בווטסאפ שמכבי תנצח.

    בכל מקרה התבאסתי היום לגלות שגמר הפיינל פור במוצאי תשעה באב .
    זה חוסר רגישות שפוגעת ברגשות המסורת.
    לא רק שתשעה באב בקושי הסתיים ולא רק שנשבור אז צום.
    אלא עיקר הפורענות והאבלות חל בי באב .
    ולכן אני לא אצפה במשחק .
    אבל זה לא עניין רק שלי .
    אם ישנם שחקנים מסורתיים די מכריחים אותם לשחק ביום שנוגד את אמונתם וגם לא מאפשרים להם לצום שכן לא שייך לשחק מיד אחרי צום.

    זה מבאס .

    אמנם השנה הכל התהפך והמציאות לא שגרתית ועדיין הייתי מצפה לקיים את המשחק ביום ראשון לא היה קורה שום דבר עם קצת רגישות שאין לצערי ולא בפעם הראשונה.

  3. תודה על הסיקור חיים, אבל…

    לא לרשום בצורה ברורה ומודגשת על השוד לאור היום בהיכל הערב זו רשלנות.

    מה שהשופטים עשו היום לקבוצה הצנועה יותר היה מביש. לא מדובר על ההחלטה השנוייה במחלוקת בסיום אלא על החלטות משמעותיות במהלך המשחק כולו ובעיקר בנקודות מפתח שלו.

    אף אחד כמובן לא יזכור את זה עוד שבועיים, גם תודות להתעלמות שלך.

    מי שחושב שאני מגזים שייראה שידור חוזר ושייראה מה קורה בכל פעם שהספסל של מכבי מרגיש מקופח.. (רמז: שריקה לטובתו בהתקפה או בהגנה הבאה)

    1. אני ממש לא מסכים.
      בסיום הייתה החלטה שנויה במחלוקת/ לא נכונה והשתדלתי להתייחס אליה, אבל חוץ מזה אני חושב שהשיפוט היה די טוב, ובפרט באופן ההתנהלות מול הדחיפות של קופרברג והאנטר, או הבלתי ספורטיבית של שוכמן על זוסמן.
      אני אישית חושב שהשיפוט היה די מאוזן.

  4. תודה חיים. בתור אוהד הפועל בכוונה לא אתייחס לשיפוט בדק' הסיום (אין לי כח להכנס לוויכוח על הבוקר) ,
    חושב שהפועל למרות הכל הייתה צריכה לקחת את המשחק הזה ויוצאת בתחושת פספוס אומנם אבל היה תענוג לראות אותם למרות ההפסד.
    נק' לסיום: אין לו את ההייפ של אבדיה או את הנתוני פתיחה (והאמת שגם פחות כשרון טבעי) אבל ים מדר הולך להפתיע הרבה אנשים מבחינת המשך הקריירה שלו. לא אתפלא לראות אותו עוד שנתיים בליגה הטובה בעולם.

  5. הפועל פספסה אתמול ויכולה לבוא בטענות רק לעצמה .
    נכון מתסכל ככה להפסיד שהניצחון בכיס ולבוא לטענות לשופטים זה לעג לרש .

    2. נחזור למהלך האחרון אני אישית חיפשתי ולא מצאתי שום פאוול .
    ואשמח מתי הטענה על הפאוול בשים לב שאם זה לא בזריקה כי אם בר' בסוף אזי אין הליכה לקו גי למכבי הייתה עבירה לתת ולמעשה תם הזמן .

    3. גם אם יוכח שהיה פאוול ויש זריקות הרי שהפועל שמו 10/18 מהקו ולכן סביר מאד שכדור אחד לפחות היה יוצא החוצה והופ הארכה שם מכבי הייתה ארוכה בהרבה.

    ככה שבשורה התחתונה הפועל יכולה לבוא בטענות רק לעצמה למה היא שמטה +15 לתלות בשופטים ( שכאמור לא טעו ).

    האמת היא שהטענות לא לשחקנים שהיו לגמרי קצרים אלא להנהלה הכושלת שלה שלא העמידה מספיק כלים למאמן .

  6. ראיתי שכמה התייחסו לנושא השיפוט, אז אני אתן את חוות דעתי בנושא:
    1. מכבי ניסתה לעשות עבירה במהלך האחרון וכנראה שאכן הייתה עבירה שלא נשרקה – מה שהיה נותן להפועל כדור מהצד עם 2-3 שניות לסיום. הזכרתי את זה בפוסט עצמו, ואני חושב שההשפעה של זה היא מינימלית.
    2. חוץ מהמהלך הזה השיפוט היה די מאוזן, מה שלא סותר את זה שיכול להיות שהיו טעויות לטובת שני הצדדים.
    נ.ב. במשחק שבו הפועל ירושלים ניצחו את מכבי במלחה (עונת 2013-4) הפועל הובילו ב-2, ונשרקה עבירה על אוחיון 2 שניות לסיום. מכבי קיבלו כדור מהצד והחטיאו, ובדיעבד התברר שזו הייתה עבירה קבוצתית חמישית ואוחיון היה צריך ללכת ל-2 זריקות עונשין. סתם סיטואציה דומה קצת שנזכרתי בה…

    1. חיים תודה ברשותך התייחסותי
      1. א. אני לא ראיתי שום עבירה והסתכלתי עכשיו כמה פעמים בכדי לנסות ולהבין
      איני יודע למה אתה אומר כנראה האם זה בכלל ששלף אמר ? (התייחסות לשלף בסוף)
      אני בכל אופן לא ראיתי שום עבירה

      ב. למען ההגינות הזווית שערוץ הספורט אראה לנו הייתה לא ברורה וללא תקריב אבל ממה שנראה לא הייתה עבירה.

      ג. אם הייתה עבירה הטענה שזה היה במגע בין הנרי לאבדיה …בדקתי היטב לא היה יותר מ 2.5 שניות לדעתי קרוב יותר ל 2 גג 2.3 לסיום

      ד. בסיטוציה שנוצרה המשכת המהלך עם פאוול עדיפה הייתה מבחינת הפועל מאשר עצירה וכדור מהצד ל 2.3 שניות לסוף .

      ה. ראיתי שגינת גם טוען שנעשתה עליו עבירה אבל זה היה בר' כאשר השעון היה במאיות האחרונות שלו במאבק לעל ר' ככה שלכל היותר יש כאן כדור מהצד לזמן מינימליסטי ביותר לא ניתן היה לעשות דבר.

      אשר לשלף
      אז ככה
      1. הוא נרדף לא פעם בעבר על ידי האנרכיסטים האדומים

      2. ולכן נח לו לומר שהייתה עבירה ולא לריב עמם

      3. ואז אוהדי הפועל אומרים אם המכביסט אמר שהייתה עבירה אז זו הוכחה הכי טובה שהייתה

      אז זהו שלא המכביסט אמר כי מה אכפת לו ? לעומת אם היה אומר לא פאוול שוב היה זוכה לגידופים

      וזו הבעיה שלנו ניחא היה רק בספורט אך זה בכל תחומי החיים האנרכיסטיים לא מעצבי דעת קהל אלא מכריחים אותה .
      שוין ממילא כבר כמעט כולם לוקחים זאת בערבון מוגבל (את הדעות של כל מיני "פרשנים" למינם לא רק בספורט אלאבהכל …והנה יצא לי טל ברודי )

      1. זה נחמד שיש באזזוורד חדשה. ובעיקר טוב לדעת שיש קהילה אנרכיסטית גדולה בארץ, לא האמנתי שיגיע היום.
        רק שאלה – איזה אנרכיסטים הם? הם אנרכו-סינדיקלים? אקו-אנרכיסטים? מעדיפים קומונות או השתלטות על אמצעי הייצור? הם חובבי פאנק? מה הם למדו ממלחמת האזרחים בספרד וההפסד לפרנקו? הם מאיימים לבוא לכל ילד ולסיים לו את האוכל מהצלחת?

      2. אני ראיתי עבירה של אבדיה. גם אם יש ספק אם הייתה עבירה בפועל, רואים די בבירור שהוא ניס לעשות עבירה. אני חושב שזה לא כל כך משמעותי, כי התוצאה הייתה צריכה להיות כדור מהצד עם 2.5 שניות בערך, אבל זה דבר שכן ראוי לציון לדעתי.
        לגבי גור שלף – אני משתדל להתעלם ממה שהוא אומר, כך שאין לזה משמעות מבחינתי. שיגיד מה שהוא רוצה…

      3. שלף הרבה יותר אדום מצהוב. תבדוק ותראה. לכן לומר שהוא ״מאשר״ שהיתה עבירה בגלל שהוא נרדף בעבר ע״י האנרכיסטים באדום זה קצת מוקצן (אנדרסטייטמנט). מעבר לכך הוא ממילא לא דופק חשבון ואומר מה שהוא חושב בלי קשר לאהדה כזו או אחרת

  7. אשר לחולון האמת הופתעתי מכיוון שהגליל עולה עליה בכמה דרגות.
    אני עדיין חושב שגליל תעבור ואף בקלות דו ספרתי בואכה 20 הפרש כל משחק כי חולון הזו לגמרי דלילה וחיוורת .
    אך אם בטעות יתפתח משחק צמוד אז פניני ואוחיון עברו כבר הכל בכדורסל כשגם להרוש לא חסר ולמרות שאף אחד כמעט לא מכיר את מאמן חולון ואפילו לא את שמו ..במשחק צמוד זה שלהם .
    אבל גליל תעבור .

  8. העבירה של אבדיה אם הייתה, הייתה במהלך החדירה אחרי שהנרי כבר ביצע את הכדרור האחרון, אני אולי טועה אבל למיטב זכרוני עבירה אחרי הכדרור האחרון לפני זריקה נחשבת עבירה בזריקה בגלל שהצעד וחצי נחשב חלק מהעלייה, במקרה כזה הפועל היו צריכים לקבל זריקות.
    בכל מקרה בין אם אני טועה ובין אם לא, קצת מיותר להתעסק בזה מבחינת הפועל, היינו צריכים לנצח גם בלי הפאול. את המשחק איבדנו במיליון החמצות מהעונשין מהשלוש ומתחת לסל. הפתיחה של הרבה הרביעי עם משעור ואדם הייתה טעות וביחד עם עוד דברים גרמה לריצה של מכבי.
    חוץ מזה היה תענוג לראות אתמול את הפועל בשני הצדדים(בהתקפה עד הרבע הרביעי שהתחילו להשתולל) והלוואי ונראה ככה כל העונה הבאה

  9. בגלל זווית הצילום אי אפשר לראות אם נעשתה על גינת עבירה בזריקה. התנועה שלו מרמזת שמישהו אכן דחף אותו/את היד שלו, ולכן אני מאמין שהיו צריכות להיות 2 זריקות.
    עם זאת – מהזווית שלנו באמת אי אפשר היה לראות.

  10. ואין מה לייחס לשלף כל מיני כוונות נסתרות. הוא אומר מה שהוא רואה.
    יש לו מספיק דם רע גם עם האדומים וגם עם הצהובים. ויש לו מספיק דם טוב גם עם שתיהן. לא חייבים לחפש מניע נסתר בכל אמירה ומהלך.

  11. ליגה בדיחה עם שיפוט הולם- גם בדיחה. גליל עליון מקום חמישי אחרי שהחליפה כמעט את כל הזרים ועם ישראלי "בכיר" אחד, קבוצה מוגבלת שלא מסוגלת לנצח את חולון עם שלושה זרים שחלקם זרים למשחק, עם אוחיון שעמד על אפס נק' ורק החטאות ואיבודים עד הרבע האחרון ועם פניני עם ארבע עבירות איזה רבע שעה.. שלא לדבר על הובלה של 14 פחות משמונה דק' לסיום. הזר הבכיר שלה עמד על 11 נק' ברבע השני של המשחק וסיים עם אותו מספר נק'. מכבי צריכים להינצל בנס בסיום המשחק מול קבוצה שמסיימת שמינית והחליפה את כל הזרים שלה פרט לאיזה 14 שינויי שחקנים לאורך העונה ההזויה הזו , ומשחקת עם שלושה זרים בלבד..
    ליגה של רכבת הרים בזרים , גם בכל עונה רגילה ועכשיו בימי הקורונה זה כבר בכלל מגוחך. כל פעם אותם ארבעה חמישה שופטים שנחשבים לבכירים משובצים למשחקים של "הגדולות" והם בעצמם חלשים שחושבים שהם הכי חשובים בעולם וצריך לשמור על כבודם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט