דיון הופס ליום רביעי PM: עד לאן תגיע יוסטון כשהשחקן הגבוה בחמישייה יהיה 1.95 מ'? / מנחם לס

כמובן ללא קפלה…

כשג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק יורשו להתאמן – תוך כמה ימים – הרוקטס תעלה עם החמישייה שכולה מתחת 2 מטרים- ווסטברוק, הארדן, אריק גורדון, רוברט קובינגטון, ו-פיג'יי טאקר. סליחה: קובינגטון הוא שני מטרים, אבל ייתכן שדנואל האוס יעלה במקומו, והוא מתחת לשני מטרים!. שני השחקנים היחידים בקבוצה שהם מעל שני מטרים הם טייסון צ'נדלר (2.14 מ') ולוק מבה-אמאוט (2.03 מ'). אבל צ'נדלר בן 37 ובקושי זז, ומבה בן 33 ואף פעם לא ידע לזוז.

היה להם גבוה בשם אייזיה הרטנשטיין (2.16 מ') שהם שיחררו לאחרונה, והם גם החליטו שטוב להם יותר ללא קלינט קפלה.

ב'מעורב' שלי היום מישהו צרף לינק לפודקסט של עומרי כספי בטו השתתף סטיב קר שאמר שלדעתו הכדורסל מתקדם לעבר חמישה שחקנים – כולם מין גארדים היודעים לכדרר, לחדור, ולקלוע.

ובכן? החמישייה של יוסטון היא הראשונה לנסות לשחק ככה, ואפילו אם הם חייבים עזרה מהספסל אין להם אף גבוה מלבד צ'נדלר הזקן, ומבה שהוא גם מבוגר וגם שחקן בינוני מאד.

יש להם מחליפים די טובים עם אוסטין ריברס, ג'ף גרין, דנואל האוס, ובן מקלמור – אבל כולם שוטינג גארדס מתחת לשני מטרים (מלבד גרין המשחק גם PF אבל נמוך יחסית).

אולי זאת הדוגמה הראשונה של פלייאוף אמיתי, אחרי חופשה רצינית, של'סמול-בול' אמיתי תינתן ההזדמנות הראשונה להוכיח את עצמו ככדורסל העתיד נגד מה שיש כיום.

ה'סמול בול' של יוסטון ייכשל הפעם. בעתיד יצטרכו קבוצה מעולה הרבה יותר של 'שחקנים נמוכים פחות משני מטרים', כדי לנצח קבוצות שיש להם אנטוני דייויס-ג'בל מגי'-דווייט האוארד, או אמביד-טוביאס האריס,-בן סימונס, או יוקיץ'-מייקל פורטר-מייסון פלמבי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. איזה ווילד-קארד יוסטון. יהיה להם מאוד קשה מול הלייקרס אבל דווקא מול הקליפרס הם יכולים לקחת. הגנתית הם כבר הראו שהם יודעים להסתדר גם מול הלייקרס. מת לראות את זה כבר

    1. ואני אחזור שוב על מה שאמרתי – אוף, לא היו יכולים לעשות את הניסוי הזה בקבוצה קצת יותר מעניינת לצפייה מהסטפבק של יוסטון? אורלנדו, נגיד, או גוש של צבע לבן שנפל ממשאית?

  2. ולעניין:
    אם קובינגטון יידע איכשהו לבזתדר עם לברון ולא להיות שטיח, אין לי ספק שהפ יכולים לקחת אותם ל7 משחקים ואפילו יותר.

    היחידה שהם לא יכולים להגיח בשום מצב היא הקליפרס.

  3. כרגע הם לא שווים הרבה בלי ווסטברוק.
    ראסל יכול לדעתי לעשות את ההבדל בין קבוצה שהולכת בסיבוב הראשון ובין קבוצה עדיפה על הלייקרס ובפיגור קל מהקליפרס ודנבר

      1. אכן.
        בואו נגיד שזה שווה קריאה.
        חשוב לציין שלקארים יש היסטוריה נרחבת כנגד אומת האיסלאם, גם כמוסלמי סוני וגם כמי שחווה ב-1973 פלג שלהם תוקף את ביתו של מורו הרוחני.

    1. including a quote he incorrectly thought was from Hitler (not your go-to guy for why-can’t-we-all-get-along quotes)

      המשפט הזה יותר קטלני מכל מוב שאי פעם היה לו. וזה האיש עם הסקיי הוק, כן?

    2. מוזכר בקצרה במאמר של קארים –
      השיר "strange fruit" של בילי הולידיי.
      מגדולי שירי המחאה של כל הזמנים. בילי הולידיי שילמה (ככל הנראה) בחייה על זה ששרה את השיר הנפלא הזה,
      שחבלי הלידה שלו מלמדים על החיבור שיכול וצריך להיות בין מיעוטים הנלחמים נגד גזענות. במקרה הנ"ל, שחורים ויהודים.

  4. יצא לי לשמוע את הרעיון של קאר מול כספי שלא חידש מאומה פרט לחיזוק האהבה העצמית של קאר.
    העובדה שהמשחק היום משעמם ומבוסס על שלשות היא בעיקר בגלל החוקים שהשתנו ע"י אדם סילבר.

    הסמול בול של סטיב קאר לא היה מגיע לאליפות ה"קשה" מכולם ללא הגורם קווין דורנט.| שמו אפילו לא מוזכר ע"י המאמן בראיון מול כספי.
    2-
    בניגוד לווריורס שהתפרקו לחלוטין אחרי הפציעה וההחלטה של האחרון.
    הרוקטס הוא פרנצ'יז שאיחר את הרכבת עוד בירידה ביכולת של כריס פול וההבאה במקומו את ווסטברוק שאף פעם לא היה בכיוון.

  5. עם כל הכבוד לטאקר,ראס ולקובינגטון האנרגטיים מי ייקח ריבאונד הגנה מדיוויס האימתני?, מי ייגן על הטבעת בצורה סבירה?
    הסמול בול נועד להביך גבוהים גמלוניים, אבל דיוויס כ4 זה סנטר שנייד כמו גארד.
    מול הלייקרס או יאניס הם בבעיה קשה.
    דווקא מול הקליפרס שאין להם גבוה מפלצתי יש להם יותר סיכוי

    1. אוקיי, אוקיי,
      עכשיו אני ממש רוצה שתהיה סדרת מאחוריי הקלעים של הבועה שתראה שהכל זה כמו סרט קולג'ים גרוע.
      שחקנים עושים רעש לאחרים כדי להפריע ערב לפני משחק, תחרויות שתייה של גייטורייד, לברון וסימונס מארגנים חבורה שתפרוץ למעון של יוסטון כדי לגנוב את תחתוני החשפניות שהארדן שומר למזל, יום לפני משחק גורלי מעלילים על מישהו שיצא מהבועה, האחים לופז חוטפים מסקוטים ומטביעים אותם בגיגית של הזיעה של יאניס, דברים כאלה.
      ESPN, הכדור אצלכם.

  6. יוסטון צריכים להיות בריאים קודם. אף אחד עוד לא ראה איך משחק בוגר קורונה. מיוקיץ ןגובר , דרך ספנסר דינוודי וסיים בוסטברוק

  7. התנאים של הבועה משחקים פיקס עבור יוסטון
    אין יתרון ביתיות, זה אומר שלא יסיחו את דעתם של ווסטברוק והארדן הילדותיים שמסוגלים לקחת כל אוהד קשה.
    אין טיסות – זה יאפשר להם לנוח ולהתאושש בצורה טובה יותר
    הארדן את ווסטבורק בהזדמנות היחידה שלהם לקחת טבעת כשחקנים מובילים
    יוסטון יהיו הסוס השחור של הבועה והקבוצה שאף אחד לא ירצה לפגוש. ביום נתון הם יכולים לנצח את הלייקרס ואת הקליקפס
    לפחות גמר מערב, אם לא הלייקרס אז יוסטון
    יהיה מעניין לראות גמר בין הארדן ליאניס, למי ששכח את הדם הרע בינהם מהאול סטאר ובעקבותיו

    1. הם פשוט לא מספיק טובים לדעתי. ראס לא פוגע מבחוץ (25% השנה), והצוות המסייע פשוט לא מספיק טוב (אם כל הכבוד לקובינגטון וטאקר). אני מחזיק מאוד מהזקן אבל גם עם קבוצות יותר טובות מזו הוא לא הלך עד הסוף.

    2. אכן פשוט לא מספיק טובים. חבר שם עומק והטרייד קאפלה-קובינגטון טעות קשה. מורי ניסה לקחת את הסמול לאקסטרים של האקסטרים וירה לעצמו ברגל

  8. מסכים שהם לא נראים כמו מי שיקחו את המהפכה הזו עד לסוף הדרך, אולי רק שלבים באבולוציה שלה. מאידך, בטורניר המוזר (והמעניין) שעומד בפנינו, מי יכול לדעת משהו?

  9. אם יוסטון הולכים עד הסוף צריך להמציא תואר לפי גיי טאקר, הרי אמ וי פי הוא לא יהיה, אבל איזה תואר אחר שיקרא גביע טאקר מעכשיו. זה שאומרים לו, שמע, אנחנו נהיה ארבעה גארדים, אחד מאיתנו יחזיק את הכדור 20 שניות, אולי לפעמים ימסור לך בפינה לשלשה, בעיקר תתרכז בהאסל, בהגנה ובריבאונד, כי בתחומים האלה הכל עליך חביבי.

  10. בהנחה של סגל מלא (בעונה הבאה)…. הביצועים של הארדן ירדו בצורת המשחק הזו. הוא אלוף בלהאט את המשחק וכאן מסתמכים על קבוצה שתרוץ מהר. תנו להארדן להיות בגבוהים עם פוטנציאל לשגשג בהתקפה איטית יותר.
    ווסטברוק, כגארד מהיר שלוקח ריבאונדים במספרים של סנטר, מושלם ללהוביל קבוצת סמול בול.
    אז בשילוב עם הארדן? לא. בלי הארדן אבל עם סגל שבנוי בהתאם סביב ווסטברוק? לך תדע. כנראה שגם לא הייתי מהמר עליהם כאלופים אבל זה יעבוד יותר טוב.
    צד שני, אולי זה שהארדן רזה יישפר לו גם את המהירות.

    1. ואני מצטט : "ווסטברוק מושלם להוביל…"
      אנא השלם את החסר כרצונך.
      אני כבר ראיתי אותו מוביל משהו, התוצאות ידועות.

  11. בוקר טוב
    מנחם , תשמרו על עצמכם ועל המשפחה , מאחל לכם הרבה בריאות מכל הלב .
    קצת וישפול , אבל אני מאמין שיוסטון יעשו קצת רעש הפלייאוף הזה . בהחלט מודע לסגנון הייחודי , אבל יש פה נקודה שמשום מה מתעלמים ממנה . זו הקבוצה היחידה שיש לה שני אמויפי בחמישיה,ומהעבר הקרוב ביותר.הדואו של יוסטון לדעתי עולה על כל דואו אחר כרגע בליגה,ונותן להם סיכוי ממשי מול כל קבוצה אחרת כולל הקליפרס.לא אומר שהם ילכו עד הסוף,אבל בהחלט רואה אותם בגמר מערב אם יצליחו להגיע למקום 4-5 בסיום העונה הסדירה .משם הכל פתוח .

  12. אוף טופיק (כמו כל דבר שקשור לספרס בימים אלו) – טריי ליילס סיים את העונה עקב אפנדיציט. החדשות הטובות הן שפופ הכריז שהדגש של הקבוצה הוא על התפתחות ולא מאבק בקבוצות הצמרת. יש סיכוי שהאסימון נפל אחרי שנתיים? ימים יגידו.
    .
    Spurs' Trey Lyles to miss rest of season after appendectomy https://es.pn/3fte5S9
    via @ESPN App http://espn.com/app

    1. נדחף רגע במקום מנחם… משער שיש דמיון. הווריירס של אז עדיין שיחקו עם חמישיה גבוהה יותר. הM בTMC, מאלין, היה גבוה וכבד מכל שחקן חמישיה ביוסטון של ימינו. וכשהקליעה משלוש לא הייתה כזו שיגרתית גם המשחק לא היה פתוח ברמה כזו – אז להסתמך על גארדים כנראה שלא היה אפקטיבי כמו היום. לא שבטוח שזה יעבוד גם בימינו.

      1. מאלין היה משתלב מעולה ביוסטון של ימינו. גם הוא לא עבר את ה2 מטר.
        בכל מקרה מבחינה קונספטואלית אין הרבה הבדל בין שתי הקבוצות. ההבדל המהותי הוא בכמות השלשות ששתי הקבוצות יידו. הארדן לבד זורק 3 יותר למשחק ממה שכל הקבוצה של ה-TMC לקחה במשחק.

        1. ליוסטון אין בכלל שחקנים בגובה 2 מטר שלא נמצאים עמוק בספסל. לא יודע אם מאלין היה משתלב אבל אני גם לא יודע איך החמישיה של יוסטון משתלבת עם עצמה, לא כל הגארדים אותו דבר..
          בכל מקרה,. גולדן סטייט של אז היו יותר שמרנים. הסנטר אלטון ליסטר פתח בהרבה משחקים והיו גם פורוורדים סבירים. תוך שתי עונות הם קצת נבהלו מעצמם והביאו גם את אוונס במקום ריצ'מונד. וחבל שכך. אבל הם בהחלט אלה שנטעו את המחשבה שהרכב נמוך ומהיר יכול לנצח ו25 שנים אחרי גולדן סטייט של סטף קרי ניצלה את זה עד תום.
          הם היו גם קבוצה שלא ממש הגיעה רחוק (סיבוב שני בפלייאוף) ואיכשהו כולם זוכרים אותם…

          1. זה בגלל החדשנות. וכן הם לא הצליחו יותר מדי בדיוק מהגורמים שצוינו – הם לא ידעו(כמו כולם) למצות את מלוא היתרונות של הסמולבול.

            1. 100%

  13. אני מסכים עם מנחם ועוד כמה באתר. יוסטון היא קבוצת התקפה נהדרת. אבל הגנה היא מילה גסה בשבילם. מלבד זאת אין לה ספסל ולכן ד'אנטוני כמעט ולא משתמש בו. בסדרת משחקים מרוכזת הם ייפלו מהרגליים. חוץ מזה, לדעתי ד'אנטוני הוא המאמן הכי גרוע ב NBA. הימור שלי, הם לא עוברים סיבוב ראשון בפלייאוף.

  14. בתור אוהד יוסטון אני חרד מבעית הגובה. די אהבתי את קאפלה ולבטח הוא יחסר (לחסום את יאניס בגמר, אלא מה . . .)
    מה שחסר ליוסטון זה 7 ס"מ.
    אם כולם היו בגובה 2.02 זה היה מושלם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט