מעורב הופס ליום ד' / מנחם לס

1.אעשה זאת בקיצור: הנשיא טראמפ איבד זאת לחלוטין

היום, בגן השושנים, הנשיא טראמפ שהוא גם המפקד העליון של הצבא (ואפשר לומר 'של כל העולם החופשי'), נתן הופעה שאיני יכול להגדיר אחרת מלבד הופעה של אדם שאיבד את דעתו לחלוטין. בין השאר הוא אמר:

א)"הג'וב שאני עושה בקשר לנגיף הקורונה לא יכול להיות מוגדר אחרת מאשר 'ג'וב שהוא TOO GOOD"

(הג'וב שאני עושה נגד הקורונה הוא 'יותר מדי טוב'. זה הכל מצולם – מסיבת העיתונאים של טראמפ אתמול ב-ROSE GARDEN. חמישים ושלוש דקות של הדבר המוזר, החריג, והתמוה מימי ששמעתי ממנהיג של אומה)

ב) "אני הצלתי לארה"ב עם פיתוח הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם של ארה"ב מיליוני קורבנות. אני הצלתי חיים של לפחות 2-3 מיליוני קורבנות – I SAVED AT LEAST 2-3 MILLION CASUALTIES"

ג) "עם התכנית שלנו נגד הקורונה אחוז המתים בארה"ב ביחס לנדבקים הוא הנמוך בעולם"

(- עוד שקר מטונף. ארה"ב היא שביעית מהסוף עם אחוז הקורבנות ממספר הנדבקים. היום מספר הנדבקים עלה ב-37 מדינות, וב-12 מהן שיאי עלייה בנדבקים. היום מספר הקורבנות הגיע בארה"ב ל-137,270 עם שיאי קורבנות מהנגיף ליום אחד בפלורידה, טכסס, אריזונה, וקליפורניה.)

ד) "כל בתי הספר ייפתחו, וזו הוראה שנתתי לכל מושלי המדינות, או שהם יפסידו כספים פדרליים".

כמו שאין כל הנהגה מהטופ כיצד להילחם בנגיף, וכל מושל מדינה (ואפילו ראשי ערים) צריכים לטפל בבעייה בעצמם כשאין כל EMERGENCY PLAN כפי שצריך להיות במלחמה, טראמפ רק מקשקש. טראמפ לא מקשיב למומחי הרפואה (ולמעשה יוצא בהצהרות מנוגדות למה שהם דורשים), ועתה הוא עומד לגרום למשבר איום שאיש לא יודע את תוצאותיו כשהוא מכריח מושלים לפתוח בתי ספר אפילו באזורים מסוכנים ביותר, כשאין כל תכנית המציעה כיצד לפתוח את בתי הספר, מה בדיוק לעשות במקרה של התפרצות המונית של המחלה, וכיצד להגן על המורים. ארה"ב – מנהיגת העולם החופשי – היא בכאוס מחלט.

כולם רוצים שבתי הספר ייפתחו. אבל רק כשארה"ב מראה שהקורונה בירידה כמו באירופה, כשהקו הוא מאוזן, ורק טיפה מעל האפס, ולא כמו בארה"ב כשהקו עולה ועולה ועולה לכיוון אנכי.

ואז עתונאי אחד שאל אותו אם הוא ידרוש פתיחת בתי הספר אפילו אם יהיו הוכחות שפתיחת בתי ספר באזורים מסוימים הוא 'UNSAFE THING TO DO'. הוא ענה: "אני רוצה ('DEMAND') פתיחת כל בתי הספר – –

"EVEN IF IT IS NOT SAFE'"

אני מתפלל רק שמאומה לא יקרה לישראל עד שטראמפ יוחלף כנשיא. כי אם ישנו מישהו מכם המאמין שטראמפ יזיז אצבע כדי לעזור לישראל – אם אי פעם חלילה וחס נצטרך התערבות אמריקאית – טועה טעות מרה. ואגלה לכם דבר נוסף: ישנם בארה"ב מספיק אנשים כברוך רובין שיצביעו עבור טראמפ ולא משנה מה. יש לי חברים כמוהו שהפסקתי לדבר איתם כי תמיכתם בטראמפ מחליאה אותי. בדבר אחד אני כמעט בטוח: אם יקרה אסון וטראמפ ייבחר לארבע שנים נוספות, אני מנבא אסון כבד לעולם, ולישראל.

חדשה אחרונה ממשפחת לס: הבת אפרת צילצלה לפני שעה קלה והודיעה שהנכדה טלי נמצאה 'חיובית' בבדיקות סופר מדוייקות בבי"ח 'אמורי'. היא והנכדה שירה בילו שבוע עם מייק, החבר של טלי (בני ה-17) ואמו, בבית הקיץ שלהם על שפת אגם בהרי האפלשים בג'ורג'יה. האם החלה להשתעל וחום גופה עלה, והיא מיהרה לבית חולים מקומי שם מיד בודדו אותה ושם היא עדיין שוכבת. טלי -כבר נוהגת – חזרה עם שירה הביתה במכוניתה. טלי בבידוד בחדרה בבית. אנחנו לא היינו בחברת הבת והנכדות לפחות שבועיים, וטלי כנראה נידבקה באגם כמה ימים אחרי שראינו אותה לאחרונה. שירה – בינתיים – 'שלילית'. אנחנו לא חוששים לעצמנו, ולא נתראה איתם עד, לפחות, שהליגה תתחדש.

טלי בת ה-17, חולת קורונה חדשה – הימנית, שירה בת ה-15 השמאלית. (שירה אלופת מכבי ארה"ב בטניס לנערות עד 16)

2. לקירק גולדסברי מ-ESPN ישנן 8 שאלות על 8 שחקנים שכל אחד מהם יכול להיות ה-X-FACTOR של הפלייאוף

אפילו שימון והאשך יודעים שהבאקס, הקליפרס, והלייקרס הן המועמדות לזכות בגביע לארי או'בריאן – שהוא גביע אליפות ה-NBA – בעונה המוזרה, שונה, וחריגה מכל אלה שידענו.

אבל דווקא משום שהעונה הזאת היתה כה אקסטרווגנטית ויוצאת דופן, ישנן ללא סוף שאלות שאיש לא יודע את התשובות עליהן כי הכל בסיום העונה הזאת והפלייאוף, הוא לא מובן, ואין כל דרך לנבא את השפעות כל הדברים המוזרים האלה, כי הם לא קרו אף פעם לפני כן.

*איש לא יודע כיצד משחקים ללא קהל ישפיעו על ה-PSYCHIC של קבוצות שונות.

*איש לא יודע כיצד משחקים ללא קהל ישפיעו על ה-PSYCHIC של שחקנים שונים.

*איש לא יודע כיצד החיים בבועה ורחוק מהמשפחה – במיוחד הורים לתינוקות, ילדים וילדות צעירים – ישפיע עליהם.

וישנן עוד שאלות על גבי שאלות. לכן אני מצפה להפתעות מרעישות וסידרת משחקים חמה ביותר גם במשחקי סיום העונה (ה-8 לכל קבוצה) וכמובן הפלייאוף.

גולדסברי בחר ב-8 שחקנים שהוא מגדיר כ-X-FACTOR של מה שמצפה לנו.

א)פסקל סיאקם: האם הוא מסוגל להוביל התקפה לאליפות?

במשחק הראשון של הפלייאוף של העונה שעברה הוא קלע לטורונטו 32 נק' ב-17 זריקות. בסדר, אבל האם הוא יכול להוביל את טורונטו לאליפות ללא קוואי לינארד?

סיאקם הוא אחד מכוכבי הליגה הבלתי מצופים ביותר שהפך להיות אחד מה-TWO-WAY CENTERS הטובים בליגה. הוא מערבב ISOLATION, פיק-אנד-רול, ופוסט אפס בטבעיות ובקלות כשהוא נראה נינוח בכל מה שהוא עושה. הוא היה אחד הגורמים החשובים שעזרו לטורונטו לסיים עונה מצויינת ללא קוואי.

כשסיאקם עם הפרקט, טורונטו מסיימת עם 112.8 נק' מכובדות ל-100 פוזשיונס, ובלעדו הם יורדים ל-106.8

גולדסברי משאיר אותנו פעורי פה ורק מכניס עובדות ונותן לנו לענות על השאלה.

אז תשובתי היא לא. סיאקם שחקן טוב מאד אבל אין לו את הכתפיים הדרושות להיות סנטר של קבוצה לאליפות. אין לו את האוטוריטה, הסמכות, הפרסטיז'ה, והקומפטנציה, להוביל קבוצה לאליפות. הוא אדם שני מצויין, אבל, לצערי עדיין אין לו – ולדעתי גם אף פעם לא יהיה לו – את האוומממפפףףף הדרוש להרים את הגביע.

ב) באם אדביו: האם יוכל לעצור את יאניס?

הבאקס הם, אולי, הקבוצה החזקה ביותר מכולן, אבל אם אתה יכול לנטרל את יאניס, נטרלת את הבאקס. אבל הבאקס הפסידה פעמיים העונה למיאמי, והסיבה העיקרית היתה שבאם צמצם את יאניס ל-20% מה-3. למיאמי יש את השחקן היחיד ב-NBA – אוקיי, אחד מ-2 או 3 – שהוא פיזי מספיק לעצור את יאניס, ואם לא לעצרו, אז להאיט אותו מספיק כדי ששאר שחקני מיאמי יוכלו לנצח.

התשובה שלי היא כן. באם יעצור את יאניס, ומיאמי תנצח את הבאקס, בעיקר בגלל שאם יאניס מנוטרל, קלעי השלשות של מיאמי יאכלו אותך.

ג) האם משחק ההתקפה של ג'ייסון טאטום יספיק לסלטיקס?

טאטום קלע העונה 24 נק' למשחק. ה-2.03 מ' הזה מסוגל להתקיף אותך עד הטבעת, ולסיים שם את מה שהתחיל, כשהחדירה שלו עד החישוק מהווה 30% מכל זריקותיו. זה המון. זה גם מביא אותו הרבה יותר לקו.

בעונה האחרונה הוא הפך לג'אמפ שוטר הרבה יותר טוב כשהוא שיפר את הזריקה שלו עם ה-STEP-BACK.

הכל טוב ויפה. אבל האם טאטום הפך לשחקן התקפה ארסי מספיק להביא את הסלטיקס עד הסוף? לדעתי הוא לבדו לא טוב מספיק. אבל אם המיד-ריינג' שלו ייכנסו, והוא ימשוך קהל, אז גורדון הייוארד וקמבה וולקר יהיו משוחררים יותר לקלוע את שלהם, ואם הם ינצלו את השיפור של טאטום, ולכן את תשומת הלב שהוא ימשוך, בסלים משלהם, אז התשובה על מטאטום המשופר היא כן.

ז"א לבדו השיפור שלו לא יספיק. הוא לא איש של 35-40 נקודות. אבל אם הוא יהיה האדם שבגללו הייוארד וקמבה משתפרים ב-3-5 נק' לגופה – התשובה היא כן. אנטי מקווה שירדתם לסוף דעתי, כמו שאומרים החברים שלי מחצרים.

ד) האם כריס מידלטון טוב מספיק לעשות זאת אם יאניס מנוטרל?

בשאלה הזאת תלוי כל גורל הבאקס. מידלטון הוא לא סתם 'השחקן השני בטיבו בבאקס'. הוא השחקן שצריך לקחת את משא הבאקס אם עוצרים את יאניס.

האם הוא יכול?

מידלטון הפך לאחד מה-'VOLUME JUMP SHOOTER' הטובים בליגה. הוא לא המדוייק ביותר והוא לא בדיוק PURE SHOOTER, אבל הוא הג'אמפ שוטר שזורק המון, מכל מקום ובכל צורה, וכך עשה העונה קריירי-היי גם במספר הנקודות למשחק וגם ביעילות הזריקות.

אבל…

לא נשכח כיצד הוא נעלם בעונה שעברה נגד טורונטו. במשחק השלישי – הבאקס הפסידה על 6 נק' – מידלטון היה 3 מ-16 ל-9 נק'. במשחק ה-5, עוד הפסד על 6, מידלטון קלע 6 נק' ב-2 מ-9.

למייקל זה לעולם לא היה קורה. גם לא לקובי. למידלטון זה כן יכול לקרות כי כשהג'אמפ לא ניכנס לו, הוא ניכנס למין ייאוש וויתור.

אסור שזה יקרה. הוא חייב למלא את מקומו של יאניס כשיאניס נח כשהוא גורם לכך שבמשחקה של הבאקס לא ייראה כל שינוי. יש לו את זה. צרתו היא שאין לו את זה כל הזמן.

ארבעת הבאים – מחר.

3. ברט בראון: "אני מתכונן לתת לג'ואל אמביד 'דקות כבדות' באורלנדו!"

אמביד שיחק רוב הקריירה שלו בפילדלפיה 30 עד 33 דקות למשחק. העונה הוא שיחק 33.7 דק' למשחק.

בשיחה היום עם דריק בונדר מ'האתלנטיק' בראון אמר: "אנחנו עומדים לחדש עוד דברים מלבד בן סימונס ב-PF. אני מתכונן לתת לאמביד 'דקות כבדות'.

-'דקות כבדות'? מה זאת אומרת?

I set a target of 38 minutes per game for Embiid in the playoffs

4. ניקולה ג'וקיץ' יצא מבידוד. הוא נראה שחיף (או בכושר מצויין?)

הדיעות חלוקות בעניין. הוא אמר במרץ – באירופה – שהוא מעדיף לשחק 278-280 פאונדס (חלקו ב-2.2). כשיצא מבידוד באורלנדו תפשו אותו. צילמו אותו. הוא סרב לגלות כמה הוא שוקל. הוא רק אמר: "אתם תראו מעופף חדש".

5. מייקל ביזלי נידבק. הנטס שלחו אותו הביתה. הוא לא יחזור לאורלנדו.

6. הריסון בארנס – "חיובי"

7. היום הגיעה משאית ל-YACHT CLUB, ושני סבלים הורידו פריג'ידר לחדר מספר 1124

מי מתגורר בחדר 1124? ג'אש הארט.

מה היה ה'תוכן' של הפריג'ידר?

בקבוקי יין צרפתי.

שאלו אותו לפשר הטרוף.

"אני מתכונן FOR THE GOOD LIFE IN THE BUBBLE" (https://larrybrownsports.com/basketball/josh-hart-wine-fridge-delivered-orlando-hotel-room/558735

8. השאירו זאת לאחד והיחיד לוקה: 'בועט שלשה' באימון באורלנדו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 192 תגובות

  1. לוקה ענק, איזה חמוד הילד הזה.
    רק בריאות לאפרת לטלי ולשירה.
    מנחם ראית שעניתי לך בקשר למאמר שלנו על הקורונה?

  2. עוד יכתבו הרבה ספרים על תקופת טראפ. אני לא עף על ג'ו ביידן אבל אצביע לו ביד בטוחה ולא רועדת.
    .
    יוקיץ' הרזה אולי צריך להסתכל על קווין לאב. לאב הכבד הייתה מפלצת צבע וריבאונד שהצריך דאבל טים. לאב הרזה שהיה רול פלייר של לברון איבד הרבה ברגע שלא יכל יותר לדחוף בצבע. היכולת של יוקיץ' להשתמש במשקל שלו בהתקפה היה כלי מאוד חשוב במשחקו. מה שבטוח ישתפר זו ההגנה שלו.

    1. אני די בטוח שיש משהו שכולם יכולים להסכים לגבי טראמפ – התעשייה שהכי חוזקה ממעשיו בשלטון היא תעשיית ספרי ה-Tell All.

  3. טראמפ שוב מדבר שטויות ואין לו מושג מה הוא יכול לעשות.
    פתיחת בתי הספר היא באחריות המושלים וטראמפ לא יכול לעשות שום דבר בנושא הזה , אם הוא מחליט לקצץ להם בתקצוב של בתי הספר אז דבר ראשון הממשלה הפדרלית מתקצבת רק 8 אחוז מזה ודבר שני זה לא משהו חוקי, המושלים מייד יתבעו אותו לבית המשפט וינצחו.
    בכל מקרה זה לא ממש משנה , יש לו עוד כמה חודשים לחגוג ולדבר שטויות.
    מנובמבר עד ינואר הוא יתעסק בנסיון להשיג לעצמו חנינה ומניעת חקירה פלילית כי ברגע שהוא לא נשיא תתחיל עונת הצייד על טראמפ,על העבירות שהוא ביצע שאי אפשר לשפוט אותו כשהוא נשיא (הדחת עדים,שיבוש חקירה,מסירת מידע מסווג לסוכני מדינה זרה)

  4. רבים ממכרי ומשפחתי בארה"ב כבר לא לוקחים את טראמפ ברצינות וזה רק ימשיך להתדרדר.
    כל מה שנכתב על כושר השחקנים לפני פתיחת ה"באבל" הוא בגדר ספקולציות בלבד. צריך להמתין ולראות באיזה כושר כול קבוצה תגיע.

  5. שיהיו בריאות הנכדות.
    .
    אני לא מחזיק ממידלטון. בקיץ באליפות העולם הוא לא הרים את הכפפה.
    .
    אם הריסון בארנס שכונה על ידי אוהדי ג"ס הסנטור והוא הכי חנון שאפשר נדבק ב covid-19 , אז אין סיכוי לבועה. הקונספט טוב אבל הוא תלוי במשמעת עצמית של השחקנים ואלו מוכיחים שאין להם כזו.

    1. אין לי ממש רצון להגן על הבועה והחורים בה, אבל אני חושב שברנס נדבק לפני הכניסה לבועה ואין בזה שום דבר שקשור לסיכוי הבועה להצליח. כאילו, גם חנונים אדוקים שיוצאים רק פעם בחודש מהמרתף בלחץ ההורים יכולים להידבק בקורונה (מההורים, מהנשימות העמוקות שהם צריכים כשהתקף הפניקה מכדור האש הגדול שבשמיים שצורב להם את העיניים מתחיל לתקוף, גם מסיכות הן הרבה יותר מגנות שאתה לא תדביק אחרים). הידבקות בקורונה לא בהכרח שווה חוסר משמעת עצמית.
      שחקן שיוצא להביא אוכל מבחוץ כי השומרים קיבלו הוראה לא להכניס אוכל, זה למשל חוסר משמעת עצמית.
      עובד דיסני שיוצא הביתה ונכנס לבועה אחר כך, זה למשל חוסר אכפתיות תאגידית.

  6. תודה רבה דוק, מעולה.
    טראמפ? לצערי לנו יש את האסון שלנו, לא פחות גדול, אפילו יותר מסוכן, שכן פועל יותר במחשכים ולא בטוויטר, ושולח את גרורותיו לכל מקום במדינה כבר יותר מ-20 שנה.
    .
    תשובותי לשאלות:
    א' – כן, סיאקם יכול.
    ב' – לא. בחוקי ה-NBA העלובים והלא ספורטיביים, לא ניתן לעצור מפלצת אתלטית כמו יאניס. דרוש מערך קבוצתי כולל (שיש למיאמי) שיעזור לו, וניתן רק להאט במידה מסוימת.
    ג' – מאמין שכן. כוכב אחד וקבוצה מצוינת סביבו אשר בשיטה של סטיבנס גדולה מסך חלקיה.
    ד' – פשוט לא.
    .
    ברט בראון הדביל… חחח אין גבול לטמטום שלו. ייתן דקות "כבדות" יקבל שחקן "כבד" שלא זז על המגרש, ומאבד בלי סוף בסיומים, כמו שכבר ראינו…

  7. רק בריאות לך ולכל המשפחה, מנחם! מחזיקים לכם אצבעות
    ה- NBA עשו טעות גדולה שהלכו על מהלך כל כך ארוך ומסורבל. הסיכוי שלא יתחילו עוד ועוד הדבקות ותסבוכות הוא קטן. היו צריכים או לוותר, ואם בכל זאת הולכים על זה – ללכת על קונספט שונה לחלוטין של טורניר מקוצר – או בסגנון מרץ מאדנס או בסדרות מקוצרות של 3 משחקים (כמו בסיבוב הראשון פעם). ככל שזה יותר ארוך ומתמשך הסיכוי שזה יתפרק להם בידיים יותר גדול.

    1. אני לא יודע אם עשו טעות או לא, ימים יגידו. מה שבטוח שבדיוק באותו הזמן יתרחש טורניר קטן באירופה שנקרא ליגת האלופות. יהיה מעניין מי משני ענקי הספורט העולמי ינצח במאבק על איכות הטורניר, אחוזי צפייה בינלאומיים, והכי חשוב איזה טורניר יצליח להגיע לשלב של הנפת גביע על המגרש. לדעתי כל המורשת של הקומישינר סטרן מונחת בידיו או על פדחתו של הקומישנר סילבר. הוא הולך פה אול אין כי הטורניר ארוך, השחקנים לא בכושר, ברוקלין ווושינגטון הוזמנו!!!!, והבועה הזאת כבר עכשיו נראית כמו מסננת.

  8. מנחם מה שאתה עושה פה זה רדיפה פוליטית ופולט פה גיבובי שטויות פעם אחר פעם שאתה שומע בcnn בניו יורק טיימס שבאים עם אג’נדה פוליטית וכלכלית ברורה … מה מספר המתים אתמול מקורונה יש ירידה ברורה במספר המתים למרות עלייה במספר החולים, אבל אתה ממשיך בהפחדה הזולה, לגבי תקציבי חינוך ולימודים טראמפ לא מסוגל לעשות כלום, ההחלטה היא בידי מושלי המדינות בלבד , אני אף פעם לא הבנתי את השנאה התהומית והבלתי מוסברת סטטיסטית, נסיבתית לטראמפ, כמות השטויות ועיוותי מציאות פה פשוט לא מתקבלת , אין נשיא שעבר רדיפה פוליטית כמו טראמפ (אפילו ביבי בישראל לא מקבל כזאת רדיפה פוליטית), והוא מחזיר באותו המטבע .
    .
    לגבי טראמפ אני עדיין לא יודע למי אני אצביע הראש נוטה לביידן, לא מעט פעמים הצבעתי לדמוקרטים בעבר, הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה שלנו היה גורג בוש הבן ודמוקרטי הוא לא היה, אחריו היה עוד נשיא נוראי אובמה שמו, טראמפ כמה שאתה אוהב להכפיש אותו וללכלך טוב משניהם , אני מסכים עם טראמפ פה הכלכלה חייבת להיפתח המחיר בחיי אדם גדול משמעותית מהנזק שהקורונה עושה, אני לא מבין איך אתה מתעלם מעובדה שאני מזכיר פעם אחר פעם שישי בשנה 1.5 מליון מתים ממחלות לב וסרטן כאן בארהב (וטווח הגילאים נמוך משמעותית), הקורונה לרוב הציבור היא כמו שפעת אחוזי התמותה בה אפסיים לפי הCDC (עם אחוז הנדבקים גדול לפחות פי 10 מהמספר האמיתי משמע אומר שגם אחוז התמותה קטן ב10, ואני לא מדבר על האוברשוט הרציני שיש לקורונה עם מחלקת הציבור שלו, עם זאת כמות החולים במצב קשה, שכל אחד שהיה לו חשד מהקורנה נחשב כמת מקורונה…)
    .
    אני לא יודע איך פעם אחר פעם אתה מתעלם מכך שהמצב היה נפלא עד תחילת 2020 הכלכלה הייתה במצב כלכלי אדיר התעשיות פרחו, טראמפ עשה עד אז הרבה דברים חיוביים. עוד שקר מטונף זה לגבי טראמפ וישראל , איזה נשיא בהיסטוריה שלנו תמך בישראל כמו טראמפ? טראמפ הוא הנשיא הטוב ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל ואם אני אגיד שזה לא גורם משמעותי בהחלטה שלי אני אשקר. אני לא יודע איך כולם בטוחים שטראמפ יודח פה הסקרים גם פעם שעברה היו ברורים לטובת הילארי, הבעיה שהיום עם הפוליטקי קורקט בתקשורת הסופר שמאלנית אי אפשר לתמוך בטראמפ בפומבי אחרי זה אתה חוטף לינץ פוליטי, ולא מעט אנשים הולכים להביע את הדעה האמיתית שלהם בקלפי, דעתי שטראמפ נבחר שוב אבל האמת שהפעם זה לא כזה משנה כיוון ששני המועמדים לא רעים ביחס לעבר (אין כמעט נשיאים טובים, ואם קלינטון שוב הייתה מועמדת הייתי שם את הפתק לטראמפ בלי לחשוב בכלל).
    .
    1.לגבי הכדרוסל, סיאקם הוא תותח הוא אולסטאר שב״ר בחסד שנה הוא אצלי טופ 15 בליגה לא חושב שהסגל בטורנטו מספיק חזק לאליפות.
    .
    2. יאניס מפלצת אתלטית אין אף שחקן בעולם שיכול לעצור או להאט אותו באחד על אחד, זה חייב להיות מאמץ קבוצתי, למיאמי אין סיכוי מול מילווקי למרות שהקבוצה הם משחקים בדיוק לחסרונות של מילוןקי

      1. בדיוק הפולטיקי קורקט בשיאו, מנחם בטור ״ עוד שקר מטונף. ארה"ב היא שביעית מהסוף עם אחוז הקורבנות ממספר הנדבקים״
        ואחרי זה לא מבינים למה השמאל פעם אחר פעם מפסיד בבחירות .

    1. ברוך אני משתדל לכבד דעות של כל אדם כל עוד יש בהם הגיון אבל אתה משתמש בסמנטיקה זולה וטיפשית ברוב הטיעונים שלך.

      אז כן אנשים מתים גם ממחלות אחרות אז מה? זה אומר שהקורונה לא קיימת? זה אומר שלא מתו ממנה כבר 140000 בארה"ב? ואתה לגמריי מתעלם מכך שלמחלות אחרות לוקח שנים לפעמים להיות קטלניות.הקורונה מחסלת תוך שבועות. מה אתה מציע שפשוט נעמיד פנים שהקורונה זה צינון קל?

      לגבי טראמפ. אוקי יפה שאתה זוכר את הביצועים הכלכליים מתחילת השנה. רק חבל שכבר הספקת לשכוח שהוא טען שהקורונה זאת תרמית של הדמוקרטים והמליץ לאנשים להזריק חומריי ניקוי. מנהיג נימדד במשברים. תסובב את העובדות כמה שאתה רוצה ולא תתחמק מכך שמשבר הקורונה בארה"ב הוא החמור בעולם בפער עצום. זה הופך את טראמפ למנהיג הגרוע בעולם במשבר הזה (ובמקום השני התאום הברזילאי שלו). נכון הדמוקרטיה בארה"ב היא מסובכת ולמושלים יש חופש החלטה אבל טראמפ יכל לפחות להוביל מדיניות סגר ברורה. הוא בחר במקום זאת בכלכלה מתוך מחשבה על הסיכויים שלו בבחירות (וכמובן שזה לא עבד) ולכן הוא אחראי למותם של עשרות אלפי אמרקאים.

      אתה מביא בתגובה אחרת את סינגפור כדוגמא לביטוח פרטי שעובד. יופי טופי. אבל מה הקשר לכל הרוחות? זה שזה עובד במדינה פצפונת כמו סינגפור אומר שזה עובד במדינת ענק כמו ארה"ב? מה אתה מציע לפרילאנסרים בלי בטוח שבלי אובמה קייר צריכים לבחור לבין לשלם מאות דולרים עבור כל בן משפחה או להיות בלי לגמרי בטוח ולשלם אלפיי דולרים בכל ביקור בחדר מיון. בוא תהיה גבר ותגיד מה היית עושה אם היית בנעליים שלהם? עדיין היית מעדיף שום בטוח על פני אובמה קייר???

      1. מי טען שהקורונה זה תרמית, אני טוען דבר מאוד פשוט שזה הרבה פחות נורא ממה שמציגים את זה, יש לך מליון וחצי הרוגים כל שנה ממחלות לב וסרטון בארהב (מתחילת השנה כמעט מליון איש ) ולא עוצרים את העולם בגללם.
        .
        טענה שנייה טראמפ התנהל רע עם הקורונה, בהתחלה הסכמתי אבל מהר מאוד כמו שמוכיחים מחקרים רבים מגלים שהקורונה היא הרבה פחות מסוכנת מממה שמציגים, לעצור את כל הכלכלה היה טעות נוראית וטראמפ צודק לחלוטין שהוא מנסה לפתוח את העולם.
        .
        טענה שלישית טראמפ המליץ לאנשים לשתות משהו שהגדירו כחומר ניקוי , עם זאת מחקרים אחרונים מוכחים.
        .
        טענה רביעית משבר הקורונה בארהב הוא החמור בעולם- שוב לא נכון ביחס לאוכלוסייה מדינות כמו בריטניה צרפת ספרד ואיטליה אם אחוזי מתים גבוהים בהרבה ביחס לאוכלוסיה .
        .
        מנהיג נמדד במשברים זה נכון אבל אחד לא מצפה למשבר שלא היה 100 שנים.
        .
        הרבה אנשים פה לא יודעים איך הביטוח בסינגפור עובד, הסיבה שזה לא יעבוד אצלנו זה בגלל הדמוקרטים , ביטוח הבריאות בסינגפור מחייב כל אדם לשים X אחוזים מהמשכורת שלו לבריאות בדומה לישראל השונה הוא שזה לא מועבר לקופת חולים אלא נשאר אצל האזרח בחיסכון יעודי בשם Medisave, והוא בוחר מתי להשתמש בו ולאלו צרכים, אובמה קר נבנה על תלאים תלאים של הסכמות והפיל על האזרח הפשוט יותר מסים. לגבי ביטוח הבריאות אצלנו כתבתי אז לאברי בהרחבה זה נושא שלם שמעט מאוד מבינים בו אם תרצו אכתוב פה בהרחבה ועל הפתרונות היעילים / מה הולך בעולם…

        1. ברור שלא עוצרים את העולם ממחלות לב וסרטן… כי הן לא מדבקות! אלוהים אדירים, באמת צריך להסביר לך את ההבדל הקטן הזה?

          אף מנהיג לא חזה את המשבר הזה אבל רוב מדינות העולם (אם לא כולן) מנהלות אותו בצורה הרבה יותר מוצלחת מארה"ב. כולל מדינות ענק כמו סין, הודו, ואינדונזיה ובטח שיפן, דרום קוריאה, טייואן ואפשר להמשיך עם עוד 191 מדינות (אגב לפי מה שאתה אומר אולי באמת נשפוט את המנהיגים שלנו רק ע"י משברים שמכשפה עם כדור בדולח תספר להם כי אחרת זה לא הוגן כלפיהם להתמודד עם משברים לא צפויים).

          מספר הנידבקים בארה"ב הוא הגבוה בעולם בפער עצום. אז לפי זה טראמפ הוא המנהיג הגרוע בעולם. אבל גם לפי ההשקפה העקומה שלך של אחוז הקורבנות הוא סבבה לגמריי. ועדיין במספר קורבנות אבסולוטי ארה"ב עדיין גם מובילה את העולם. כמובן שאפשר לשחק ככה עם המספרים בלי סוף. אבל הבוטום ליין שאם טראמפ היה מכתיב מדיניות ברורה וממוקדת חייהם של עשרות אלפיי אמריקאים היו ניצלים!!!

          במקום זאת הבעיה עם טראמפ שהוא זיגזג בלי סוף. או שאתה בוחר בהחלטיות בכלכלה או שאתה עושה סגר ובוחר להציל כמה שיותר אנשים. כשאתה מזגזג ומנסה לרקוד על כל החתונות עם מדיניות מבולבלת שמשתנה מיום ליום אז אתה גורר את המדינה שלך לאסון הומניטרי ובדרך גם מדרדר את הכלכלה.

          מבחינת הרפובליקנים שום צורה של בטוח בריאות ציבורי לא בא בחשבון. אז תחסוך ממני את ההסברים על אלטרנטיבות לאובמה קייר כי הן בחיים לא יתממשו. זה או אובמה קייר או כלום.

          אז אני מבין שלא איכפת לך מ30 מיליון אמריקאים בלי בטוח. אבל שאלתי אותך שאלה פשוטה – אם אתה במצב בלי בטוח וצריך לשלם אלפי דולרים בכל ביקור בחדר מיון אתה עדיין מתנגד לאובמה קייר ומעדיף כלום!? תענה לי כמו גבר בלי סמנטיקות והסברים מיותרים. זאת שאלת כן/לא!

      2. אל תאמין לשטויות שלו . בסינגפור 12 בתי חולים. עשר ממשלתיים שתיים פרטיים. יש מחירון לכל דבר . שמיים וארץ מהביטוח הפרטי של אמריקה שיום אשפוז יכול להיות עשרת אלפים דולר.

        1. איזה שטויות מה כתבתי שלא נכון? מערכת הבריאות אצלנו נוראה בסינגפור מצויינת , בסינגפור להבדיל מאצלנו ההוצאות לא נופלות על הביטוח אלא על הלקוח עצמו, בסינגפור הממשל עצמו שולט על כל הרובדים הרפואיים הוא שולט בביטוח, תוך כדי שמירה ברורה על עקרונות שוק פתוח – הכוונה שהממשל
          בניגוד אלינו שהתפקיד העיקרי של הממשל זה לנהל את הביטוחים.
          אני ארחיב טיפה על מערכת הבריאות בסינגפור מערכת הבריאות בסינגפור שבנוייה על כמה Mעיקריים .
          .
          Medisave- זהו חסכון של האזרח שכתבתי עליו ממקודם בין 7-9.5% שהוא יכול להשתמש רק בו כדי לקנות תרופות וטיפולים לא מסובסדים (וזה עוזר גם לממשלה לסבסד חלק מהטיפולים והתרופות) אבל זה לאחרי , הממשלה הסינגפורית מאמינה שטיפול רפואי בדיוק כמו כל דבר אחר בחיים הוא החלטה של הצרכן מתי להשתמש בו ואיך.
          .
          Medishield- ביטוח רפואי יקר נורא שנקבע על פי פרמטרים של גיל מצב רפואי … שמכסה את הטיפולים שלא כלולים במערכת הבריאות הרגילה, הקטע שהביטוח הזה עובד על שיטת מצליח והממשלה רושמת אותך אוטמטית אליו.
          .
          הרעיון שמאחורי זה שהצרכן יחליט בעצמו מתי להשתמש בכסף שלו בשביל הטיפוליים היומייים הפשוטים מהחיסכון , ומתי שהדברים נהיים מסובכים מהביטוח הרפואי, בניגוד אלינו שכל ההוצאות מהביטוח הרפואי.
          .
          עכשיו ציינת נכון שיש 10 בתי חולים ממשלתיים בסינגפור מה שלא ציינת, שיש רמות שונות של שירותים, ושהממשלה מסבסדת רק את השירות הנמוך ביותר שכולל שירותים משותפים כמה אנשים בחדר … ואם הצרכן רוצה להשקיע יותר זה מכיסו הפרטי. עכשיו מערכת הבריאות הפרטית שם היא בערך 25%

        2. האלמנט הכי משמעותי זה שיש מחירון 'הרגולטור קבע לכל טיפול. זה משהו שגם ליפנים יש ששם אותם בראש הפירמידה של רפואה ציבורית. אתה אפילו לא צריך ביטוח עשרת אלפים בצד לחדר ניתוח לשבוע מספיק בהחלט לאדם הרגיל

          1. נכון ואובמה קר לא באה לטפל בזה אלא רק לחייב את כולם לעשות ביטוח שבעצם נותן פחות ועולה יותר, והנטל בא על המעמד הבינוני

    2. לקרוא טוב בלי לפחד ולהבין מי זה המצביעים של טראמפ וביבי.
      .
      אחד ממאה אנשים באמריקה חולים בקוביד. זה כבר בכל משפחה שלישית רביעית.
      .
      בקשר לטיעון של הכלכלה.
      כיוון שהכלכלה העולמית נכנסה במצב טוב למגפה, מדובר על עקומת V, צניחה תלולה ועליה מהירה. כסף לא נעלם כמו שמשקיעים בבורסות רואים. כלכלות שסגרו מהר מימנו את האזרחים עכשיו פותחים ועולים מהר לרמה שהיתה לפני זה .
      מדינות מפגרות כמו ישראל וארהב שפתחו לפני שהדברו את המגפה אוכלים אותה גם בזה שעקומת ה V הופכת ל / .
      .
      מנחם בריאות לך ולבני משפחתך. אנא עדכן אותנו.

      1. עוד פעם ההתנשאות המגעילה מהצד השמאלי של המפה, רק באתר חלק מתומכי טראמפ הם דוקטרים הייטקיסטים, רואי חשבון… יש סיבה למה רוב העולם ימיני

        1. דבר לעניין רובין. התגובה היא עליך בלבד. כולם רואים טראמפ ומבינים שזה אדיוט מוחלט. רובין רואה טראמפ ואומר תשמע זה נשמע לי הגיוני. אתה לא קולט שהוא מטורף?

          1. ״לקרוא טוב בלי לפחד ולהבין מי זה המצביעים של טראמפ וביבי״ ואחרי זה אתה מדבר על גזענות.
            ראשי גפרור…. רק חלק מהנפלאות שיוצאות לך מהפה לא צריך מלחזור ולקרוא חלק מהתגובות שלא על מי שלא מסכים עם הדעות שלך. אני גם לא מתיימר להיות חכם יותר מנשיא של מדינה ועוד אחת כמו ארהב ומבין שיש גם שיקולים כלכליים פוליטיים… אני חושב שטראמפ אחד מהנשיאים המבישים שהיו לנו אבל אי אפשר להתעלם מהרדיפה הפוליטית שהוא עובר, מאשימים אותו בכל דבר ומחפשים כל סיבה להפיל אותו , למרות שהוא נבחר בבחירות דמוקרטיות לחלוטין.
            .
            לגבי הקורונה אני לוקח את המידע שלי מCDC ולא מתקשורת שהיא לא הדבר הישיר ביותר בעולם, ולפי מחקרים שעשו אחד מתוך עשרה חולה , מה זה אומר על אחוז התמותה?

          2. ראשי גפרור זה כאלה שאפשר לקחת את המח שלהם ולשים בגפרור לפי דעתי. אם זה מעליב אותך כבר ההצאתי לך להפסיק להגיב לי, אני ממילא לא קורא אותך . אבל אתה בעצמך קראת לי מגוחך רדיקלי. אז אני מניח שכמה העלבות ידודיתיות לא ישנו לפה או לפה. לי אישית לא מפריע שאתה קורא לי מגוחך . 👍

        2. כשאתה מצביע עבור שחיתות / גזענות אתה או מטומטם, או מנוול.
          אין פה שום התנשאות אלא ציון אמת פשוטה.
          וזה בלי לדבר על כשלונות אחרים של מנהיגים כאלה – רק השחיתות וההסתה.
          כשתצביע למועמד ימני כלשהו, שהוא אדם ראוי, יהיה אפשר לדבר על פוליטיקה ואידיאולוגיה, ולהתדיין.
          עד אז, אתה פשוט מטומטם/מנוול, תבחר מה שבא לך מן השניים.
          (אגב ההמון הוא בדר"כ מתחת לממוצע האינטיליגנציה. ככה זה עובד. בנוסף להיות "ימני" זה לא כ"כ קשור לאינטיליגנציה של מספרים, מחקר ומדע, אלא בעיקר לאינטיליגנציה רגשית – חוסר שלה – בראיית האחר וטובת הכלל והתרכזות בטובת העצמי וה"שבט" בלבד)

          1. אחוס״ל יקר, מי בעינייך הןא מנהיג ימני ראוי?

            עד כמה שאני זןכר, בגין היה מוקצה. בן גוריון אפילו לא הזכיר אותו בשמו מעולם, וכמובן טבע כת המושג ״בלי חירות ומק״י״.

            אז מי כן?

          2. אשך מצטער שלא הגבתי לך הייתי בסידורים של עסקה בקנה מידה גדול מאוד ,״ציטוט של האשך מהיום״ כשאתה מצביע עבור שחיתות / גזענות אתה או מטומטם, או מנוול.
            אין פה שום התנשאות אלא ציון אמת פשוטה.
            וזה בלי לדבר,
            ציטוט נוסף של האשך ״ אזרחים נאמנים ותורמים הרבה יותר מהחרדים, הגונים הרבה יותר מהם ומהמתנחלים, שיונקים את תקציבי המדינה לצרכיהם הסקטוריאליים ומשאירים את השאר לקרוס".
            .
            אני לא מבין איך אתה לא מבין שרוב הציבור הערבי לא מגנים פעילויות טרור ויתרה מכך מצביעים לאנשים שתומכים בהם ובפגיעה במדינה.
            .
            לגבי ההסתה כחול לבן או ארדואן זה לא הסתה? להפיל את הדיקטטור …

      2. אינני נוהג להגיב אבל הבורות השטנה וההסתה עברה כל גבול. החכם בגרוש שרוב הסיכויים שלא ניהל עסק משלו מעולם מרצה לנו על עקומות v , מערבב בין האסטרטגיה שננקטה בארה"ב לזאת שבישראל, ומהלל את המנהיגים באירופה (נחשו לאיזה מחנה הם משתייכים) ללא קשר למציאות והכל בשביל להכפיש את טראמפ ונתניהו. והטיפש הזה (עידו) עוד מוצא לנכון להעליב את מצביעי הימין שכל חטאם שהם לא מטומטמים כמוהו

        1. סרחיו ענק
          האליפות הזו על שמו
          חד משמעי.
          ראיתי גם את היונייטד סופגת שוויון בשניות האחרונות. בגלל שאין לה סרחיו כזה. בן 35 בערך…
          ניסיון ולב זה הבנאדם….

  9. לפני הכל בריאות לכל המשפחה דוק
    ==
    חוץ מזה, מעורב שלם בלי אף מילה על הלייקרס??
    ==
    לוקה החמוד הזה, הוא פשוט קוסם.
    ==
    תודה רבה דוק

  10. רק בריאות דוק, אני בטוח שהנכדות יתגברו ויחלימו ויעבור להן מהר. לגבי המקרר של ג׳וש הארט, חממה לגידול גראס לא מסדרים לשחקנים בבועה?

  11. רק בריאות דוק. שתתבשרו בשורות טובות
    .
    האם באם יכול לעצור את יאניס – לא, זה מאמץ קבוצתי. באם מחכה ליאניס בשלשה ולצידו 2 שחקני כנף (ווינסלו וגונס בתחילת העונה, קראודר באטלר וגונס במרץ) שמצופפים עליו ברגע שהוא מנסה להיכנס לצבע. מונעים ממנו כדור כמה שיותר.
    .
    גואל צריך מאמן שיקרע לו את הצורה עד שהוא יהיה בכושר 45 דקות משחק! רק ככה הוא יהיה אפקטיבי למשך 38 דקות

  12. ברט בראון משחק באש, לשים את אמביד לכל כך הרבה דקות יכול להוביל לפציעה גדולה ועוד אחת כזאת ויכול להיות שלא נחזור לראות את אמביד כמו שהתרגלנו אליו בשלוש שנים האחרונות…

  13. אירופה גדולה מארה"ב בערך ב-10%
    האוכלוסייה בה גדולה כמעט פי שלושה מאוכלוסיית ארה"ב
    באירופה חזרו לפעילות מלאה כמעט כל ליגות הכדורגל הבכירות. הן הושלמו במלואן, ואף אחד לא חולם לשים כוכביות על האליפויות של ליברפול, באיירן, ריאל (אינשאללה) ויובה. פסז' שחקה לפני שלושה ימים משחק אימון לעיני 5000 צופים!
    בסגל של קבוצת כדורגל יש בין חמישה לעשרה שחקנים יותר מאשר בקבוצת כדורסל.
    בארה"ב, מתוך 22 קבוצות כבר הפסקתי לספור את החולים.
    איך לא דווח על חולי קורונה בקרב שחקני הכדורגל באירופה? (מאז שחזרו הליגות)
    .
    בישראל השנה, בחודשים המקבילים לחודשי הקורונה אשתקד מתו כ-2000 אנשים פחות. עד כה דווח על 350 בלבד, שמתו – כביכול – מקורונה.
    אין לי מושג מה קורה בארה"ב, הייתי שמח לראות את מספר המתים הכולל שם – בהשוואה לשנים קודמות.
    בינתיים אני מציע למבוגרים ואלה שבקבוצת הסיכון – כפי שאני מציע להורי – לשמור טוב על עצמם ולהתרחק משאר האוכלוסייה. מי שלא יכול לעשות זאת – המדינה צריכה לסייע לו.
    .
    אני לחלוטין נגד נתניהו וחושב שסגירת המשק הישראלי היא פשע. אני מקווה שהאשמים יועמדו על כך לדין (בר סימן טוב וחבר מרעיו) אבל מאמין שזה לא יקרה.
    אני גם מתנגד כמעט לכל מה שטראמפ מייצג וחושב שכל אחד עדיף עליו. בלי קשר – מה מנע מהמושלים של 50 המדינות לעשות סגר במדינות שלהם? לכפות מסיכות בחוק? להגביל התקהלויות? לסגור אירועים, מסעדות, עסקים, חופים, בריכות וחדרי כושר? כולם עושי דברו של טראמפ? יש כאן באתר מומחים גדולים ממני לענייני ארה"ב.
    .
    ברוך – אני אתך במאבקך נגד איוולת הקורונה – אבל זה קרב אבוד. תכנע!
    .
    פילי תחזור מפלצת ותצא מהמזרח. אף אחד לא יעבור אותה ללא ביתיות.
    לגבי הדיון מאתמול – ללייקרס אין רכז. מאמן אמיץ ילחץ את לברון (כנראה המוסר הטוב בליגה) על כל המגרש ויכריח את ווגל לקבל החלטות כואבות.

  14. דה שוט, משהו פה הביא מחקר שעשו הטיימס שהראה מספר כללי של מתים באמצע מרץ. עשו את זה על ידי ספירת קברים חדשים.
    זה היה אז, עליה של עשרים אחוז יותר.

    1. אני אודה לך אם תפנה אותי אל המחקר הזה (בישראל אין צורך במחקר – יש את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – הכל שם. פחות מתים מבשנה שעברה, ודומה לשנה שלפניה. חד משמעית. כל השאר זה פרשנות).
      .
      איך אתה מסביר את היעדר החולים בקרב כדורגלני אירופה?

      1. אוקיי. אני אחפש את זה מחר בבוקר.
        גם אני לא האמנתי עד שראיתי את זה. אני מחזיק כמה עסקים ושתיים מהם פשוט משותקים. אבל שסופרים קברים זה צף מיד. ישראל נורבגיה הם אגב היחידות שיצרו חיוביות מהסיפור.

      2. כן, יש את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אני אשמח לדעת מה הוא הנתון שפורסם שמחזק את טענותיך?
        .
        אני אעזור –
        פורסמו עד כה נתוני ינואר – מאי. בכל החודשים למעט אפריל יש ירידה בכמות הנפטרים בהשוואה ל2019 .
        לא מסובך להבחין בחלק הפעוט הדורש: "למעט אפריל".
        מממ,
        מעניין מה היה באפריל?
        (רמז: 200 מהנפטרים מקורונה היו בחודש אפריל)
        .
        בינינו?
        לא אכפת לי "מה, מו, מי". לא אכפת לי אם הסיבה שאנשים יחבשו מסכה, ישמרו על ריחוק הגיוני, וישמרו על היגיינה היא רצון לסולידריות חברתית, פחד מקנס, או בוז וחוסר רצון לתת למקבלי ההחלטות במדינה תירוץ להמשיך ולהשתמש בנתוני התחלואה כתירוץ להחלטות פוליטיות.
        .
        העיקר שיישמרו עקרונות לא מסובכים אלו.

        1. 3872 מתים באפריל 2020
          3812 מתים באפריל 2019
          60 מתים יותר.
          כשאתה שותה אספרסו שעולה 9 שקלים ומשאיר טיפ של שנקל – אתה בעצם משאיר טיפ עצום של 22%. תאכלס – זה שני שקל.
          אתה איש של סטטיסטיקה – אתה אמור לדעת כמה חשובים המיספרים, מכל הסוגים.
          60 מתים יותר. האם זה מצדיק את הפעולות שנעשו כאן בארבעת החודשים האחרונים? כפי שאמרתי, זאת כבר פרשנות.

          1. אם בינואר, פברואר, ומרץ, מס' הנפטרים ב-2020 היה נמוך משמעותית מזה שבחודשים המקבילים של 2019,
            ובאפריל יש 60 נפטרים יותר,
            האם השינוי שצריך למדוד הוא רק בעליה היחסית בין אפריל 2020 לבין אפריל 2019?
            .
            (אני לא סטטיסטיקאי, אבל נראה לי שאם ב-3 החודשים הראשונים יש ירידה של 4% בממוצע בכמות הנפטרים, ואז בחודש ה-4 יש עלייה של 2%,
            אז ל-4% יש משקל מסויים…
            דרך אגב, יש הלימה בין כמות הנפטרים מקורונה בחודש אפריל, לבין השינוי באחוזים הכולל את ההבדלים ב-3 החודשים הראשונים)
            .
            עכשיו,
            מה בין הפעולות שנעשו או לא נעשו, לבין ההבנה הבסיסית שאם אנחנו כציבור לא ניקח את עצמנו בידיים, אנחנו לא רק נפגע בעצמנו, אנחנו גם ניתן לכל מני גורמים אינטרסנטיים את הכלים לנצל את המצב בשביל להמשיך ולפגוע בחירותינו האישית, ובדמוקרטיה בכלל.
            לא מסובך –
            שים מסכה. שמור על מרחק הגיוני. שמור על היגיינה. על תאפשר סיבות ותירוצים שיחזרו אליך (ואל כולנו) כמו בומרנג.

          2. דה שוט דבר ראשון אתה מערבב מתים מזקנה עם מתים שלא מזקנה (נכון "שמתים מזקנה" זו הגדרה בתחום האפור). אתה צריך קודם כל להוריד את המתים האלה, שלצערנו היו הולכים לעולמם בין כה וכה כי הם הרוב הגדול.
            בנוסף, אל תשכח שבמספר המתים באפריל ישנן פלוקטואציות בין שנה לשנה. יכול להיות שמספר המתים השנה ללא קורונה היה 3700 ואז הקורונה אחראית על 172 מתים.
            זה כמובן יכול ללכת לכיוון השני, לכן צריך להסתכל על מספר המתים המדווחים מקורונה לפי מקורות אמינים (הדיווחים בארץ הם אמינים).
            אתה צודק שבאופן יחסי מספר המתים מקורונה הוא רק חלק קטן מהתמותה הכללית.

            1. גיא – בחודש מאי כבר מתו פחות מבשנה שעברה. המגיפה נגמרה?
              .
              עגל – ״מספר המתים מקורונה״ זה שקר שאין שום דרך להפריך אותו.
              בכל מקרה – מציע למי שחושש, שיגן על עצמו. אני מכבד את החוק ושם מסיכה.

            2. ללכת עם ולהרגיש בלי…
              .
              זה לא באמת מסובך. גל הנפטרים מקורנה הגיע באפריל בעקבות ההדבקות בחודשיים שקדמו. סגר באפריל? פחות מתים במאי.
              חכה, בקרוב יהיו הנתונים של יולי, ואז תראה את ההשפעות של חוסר המשמעת המשוועת של הציבור, והניהול הקלוקל של הממשלה. חצי חודש עבר, ויש 50+ נפטרים מקורונה אחרי שבין אמצע מאי לאמצע יוני היו בסך הכל 20 נפטרים.
              .
              הניסיון לטוות את הנתונים לפי אג'נדה הוא בין סתמי (בגלל שלא מסובך להתחקות אחרי נתוני האמת) למסוכן (ע"ע תסמונת מתנגדי החיסונים).
              יש נתונים שהם ברורים למדי –
              הקורונה מזכירה למדי את השפעת, למעט דבר אחד "פעוט".
              היא פי 5 (בשקלול נתונים סופר שמרני. יש מי שיומרו פי 10) קטלנית מהשפעת –
              כמעט 0.5 נפטרים על כל 100 נדבקים (לקחתי את המספר הרשמי של 42,360 מקרים מאומתים, והכפלתי ב-2. נגיד יש כפול נדבקים מהמספר המאומת. התוצאה היא 0.44 נפטרים לכל 100 נדבקים. נתון השפעת הוא 0.1 נפטרים לכל 100 נדבקים)
              .
              כל זה, הוא לא יותר מסתם התפלפלות.
              אתה חובש מסכה? נזהר במרחב הציבורי?
              אחלה.
              במקרה כזה, אין לי אתך באמת ויכוח.

          3. ואולי זה שסגרו הכל הוביל למספר מתים יחסית מצומצם (וירידה כללית בתמותה)? מחד אתה בוכה על הסגר ומאידך משתמש בתוצאות שלו בשביל להראות שהוא היה מיותר. לא משנה, הבטחתי לעצמי שאני מפסיק עם הדיונים האלו.

            1. אברי אבל הוכח מעל ספק שזה לא נכון, אין עלייה ברורה בכמות המתים , יש עלייה חדה אצלנו בארהב בכנות הנדבקים בטח אחרי שמיליונים יצאו להפגין ברחובות אבל כמות המתים יורדת.
              הלוואי שהיה לי יותר זמן לפרט

            2. חחח אברי – כולנו הבטחנו את זה…
              ברוך – אני לגמרי איתך בעניין הקורונה, אנשים כאן עיוורים, אבל זה מה יש. בכל מקרה תשמור על עצמך, כמו שצריך לעשות כל אדם בגילך ובגיל של מנחם. אין צורך "להתנדב" לחטוף קורונה – אם יש או אין דבר כזה.
              🙂
              אני לא איתך בעניין של טראמפ, אבל כיוון שאינני בקיא מספיק בפוליטיקה האמריקאית, לא אכנס לוויכוח הזה.
              לגבי נתניהו – הוא האסון הגדול ביותר שקם למדינת ישראל. פילג ושיסע אותה עד כדי כך שאינני רואה דרך לתקן את הנזק. הלוואי שאתבדה. בכל מקרה – הוא יסיים את דרכו במעשיהו. במוקדם או במאוחר.

            3. אין לי זמן לעשות Factproof לכל תגובה של הבוט, אבל כי על זו כבר עברתי:
              ההפגנות לא הובילו לעלייה במקרי הקורונה – https://www.nber.org/papers/w27408.pdf

            4. אני עמד בינתיים בהבטחה שלי לא להיכנס לדיונים האלה… אבל זה כבר משהו אחר:
              אני מבקש הבוט – זה קופירייט ששמור לthog.

            5. איסלנדי אני יודע שאתה לא רגיל להפעיל את הקופסא אבל לא מתאים לך , מה הייתה העלייה בכמות הבדיקות יקירי? אני עובד לפי הגיון פשוט שצילומי אנשים צועדים אחד ליד השני ללא אמצעי מניעה הסיכוי להתפשטות גדל כן? אולי אני צריך להסביר לך עם כבשים כדי שתבין

            6. בסדר, בסדר, מקבל.
              מה התהליך עכשיו? צריך לשלם תמלוגים או שבאווירת דיסני אתם פשוט תכרתו לי ישירות את כל היד?

            7. אתה מקבל פאס הפעם …

            8. פיו.
              (ואם אני עובר תגובה-תגובה של ברוך ועונה לו "טוב, ברוך", עדיין יהיה לי פאס? שואל בשביל חבר)

            9. רק אם אתה מוסיף אדוני

            10. נה, לא שווה.
              אדוני.

            11. גילרי פתאום אתה מגן על זכויות יוצרים…
              בכל מקרה, מוטב מאוחר וגו'

            12. רק כשזה כרוך בנפוטיזם

            13. זה לא עובד כי ברוך לא מסוגל באמת לקרוא אז צריך לספק לו את המידע בוידאו

              https://youtu.be/-0771TCU_Ao

  15. "עד הקורונה המצב היה מצוין"…תמצית העיוורון שלך במשפט אחד ברוך. מצבך טוב, עבדת, הרווחת חסכת, סחטיין עליך…מאחל לך בריאות ואושר. באמת. אבל המצב לא היה טוב לרבים. טרמפ וביבי עושים בפועל הפיכה שלטונית לאוטוקרטיה דיקטטורה איך שלא תקרא לזה. מרכזים את כל הכח אצלם ושמים עצמם מעל לחוק. דורשים נאמנות אישית להם, מסיתים נגג כל מה שזז. שחיתות וגם בגידה במדינה(ביבי והצוללות, טרמפ ואדונו פוטין). דרור מברוקלין שאל אותך לגבי אובמהקר….תענה. אל תספר לי מה לא בסדר בנובמבר, אני יודע לקרוא. תענה מדוע טרמפ מנסה לפגוע בביטוח שלהם? מה היית עושה במקומם. מה היית עושה לו היית מוסלמי השטראמפ קרא לעצור כניסת מוסלמים לארהב? ותרשי מאתמול, אף בבון לא לקח לי את המדינה. קשקשן בשקל. ביבי חטף לכולנו את המדינה, והתברר בלפור. הוא העבריין ועכשיו אינשאללה נצא כולנו לרחוב (כמו אתמול בבלפור) ונדרוש שיתפטר. איך אמר אמדורסקי? שירותי ניקיון. שחיתות זה לא פוליטי. ביי. ובקשר לאמביד? כל קשקוש נוסף שיוצא מילי רק מחזק רותי את האשך בדעתנו שהם לא עוברים סיבוב שני. אלו סתם ניחות קלות בכנף. נאד ברוח. סימונס ב-4. וואו. אימת הליגה ממש. פפפפ

    1. אני טיפה עסוק עכשיו אני מבטיח שאנה מאוחר יותר אלייך , קיבלתי הצעה מעניינת מאוד על גידולי קנאביס רפואי שאני עובר עליה, אני בעד לעצור את כניסת המוסלמים לארהב , רק צריך לראות מה קורה באירופה , דרך אגב טראמפ עצר את כניסת המוסלמים רק מארצות שאין לנו יחסים כלכליים איתם, לגבי ביבי וגנב את המדינה אני ממליץ לך ללמוד איך מערכת הבחירות בישראל עובדת .

        1. רזי יקירי, אם ביבי אינו דיקטטור מדוע הוא מונע גישה לפרוטוקולים של הטיפול בקורונה? לא סתם מונע, נעל אותם ל-30 שנה. מדוע לא העביר את הטיפול המקיפה לרח"ל? מדוע הוא חלש במשך תקופה לא מבוטלת על שישה שבעה משרדים והיה השר שלהם בפועל? זה נראה לך תקין? מדוע הוא מחתים את כל שריו על החרגות בענייני תקשורת? מדוע רודף עיתונאים? פרקליטות? בגץ? אגלה לך…כי הוא גם דיקטטור וגם עבריין כבד.

          1. דרור חביבי
            קודם כל סחטיין על הנימוס, אני לא רגיל שלא יורדים עלי ומקללים אותי.
            קודם כל הנהנתן נבחר בבחירות דמוקרטיות ביחד עם גנץ. אני לא מעודכן לגבי הפרוטוקולים כך שאינני יכול להביע דעה. אם יש פרוטוקולי, מי מודע להם ופועל דרכם? לי אין מושג, אולי תאיר את עיני.
            אני יכול רק לשער מדוע חלש על 6 7 משרדים. אולי קיווה שכהממשלה תתרחב (ליברמן?) ויוכל למסור את התיקים הללו לשותפיו לקואליציה? אני הייתי מתמוטט אם הייתי צריך לטפל ביותר מתיק אחד. לא ידעתי שהוא רודף אחרי עיתונאים אבל אני כן יודע שיש כמה מאות שרודפים אותו. אתה יכול להעלות דוגמאות לרדיפה שלו אחרי עיתונאים?
            יהיה משפט ושם ייקבע אם הוא עבריין כמו שאתה טוען, כרגע הוא חף מפשע. לגבי ההחתמות של שריו, האם מדובר רק על שרי הליכוד או שגם שרים מכחול לבן. נניח שהתכוונת לשרי הליכוד. הוא ראש הליכוד והם קיבלו את זה.
            יש לך ספק שאם היתה קמה פה ממשלת ככול לבן-ליברמן והמשותפת הנהנתן מבלפור היה נמצא עכשיו באופוזיציה?
            לי אין ספק שזה מה שהיה קורה. אז קצת בעדינות עם המילה הזו דיקטטור.
            תודה.

    2. דרור אפשר להתייחס סעיף סעיף ממה שאתה אומר ולהראות הרבה אי דיוקים, השערות, שקרים, תמיכה באלימות וכו' אבל אתה יודע מה באמת צורם לי בכל העסק הזה? המילים "הפיכה שלטונית". זו פשוט הזיה אין מילים אחרות. אני שם את שאלת גנץ – בגד או לא בגד במצביעיו (כי ללכת עם הרשימה המשותפת כמו שהיו דיבורים על כך זה לא פחות "בגידה" בהבטחות טרום בחירות) היו פה בחירות, העם אמר את דברו שלוש פעמים בקול די ברור. נכון שהיה פלונטר פוליטי אבל הנה הוא נפתר. אז איפה לעזאזל יש כאן "הפיכה שלטונית"? על מה אתה מדבר בנאדם? או שבעצם היה זיוף של הקולות? זה מה שאתה אומר?. מצחיק איך פעם היה ביטוי על הימין הסהרורי ואני רואה כמו ג'ורדן באותו סל מפורסם פשוט מחליפים את הידיים מימין לשמאל. הדיבורים שלך דרור הם לגמרי שמאל סהרורי.

        1. ביטול סמכויות של שופטים זו אולי הפיכה שלטונית. נתניהו מתבזה עם ההתבטאויות שלו כנגד גורמי החוק אבל זו ממש אבל ממש לא הפיכה שלטונית (אגב אתה יודע מה יותר קרוב להפיכה שלטונית? האמירה של ח"כ שלא צריך לציית לחוק)

          1. ברור שלא צריך לציית לחוק של ראש ממשלה מושחת שדינו כבר ניגזר ואוטוטו ישב במעשייהו ויספר מעשיות….

            1. הוא לא התעלם הוא התפטר. אם הוא לא היה מקיים אותו זה היה התעלמות. זה צעד מחאתי וזה שונה מאוד גיא (לא שאני קרוב להסכים עם הצעד הזה..)

            2. יושב הראש לשעבר בחר במפורש שלא לקיים את הנחיית בג"ץ.
              אני לא מוצא דרך להצדיק את המעשה, או לצבוע אותו בצבע אחר מאשר "פגיעה בשלטון החוק".

            3. אתה יודע טוב מאוד למה הוא עשה את זה ולא, לא על מנת ל"פגוע בשלטון החוק" אלא כדי למנוע מה שלדעתו הוא לקיחת סמכויות שאינן נתונות לבית המשפט.

            4. מה זה "לדעתו"?
              .
              לך, לי, למישהו שאתה מכיר,
              יש את הבחירה לא לקיים את הוראות החוק, או את פסיקות בית המשפט?
              נגיד ובית המשפט פסק שאני מחוייב לשלם X שקלים בגלל סיבה כזו או אחרת,
              האם יש לי את אפשרות לבחור להתעלם מהפסיקה מבלי לשלם על כך מחיר?
              .
              הפתח שנפתח, כאשר נבחרי ציבור בוחרים להתעלם מהחלטות בית המשפט, הוא בדיוק זה –
              פגיעה בשלטון החוק.

      1. עזוב חגי, זה וויכוח שאין לו תכלית.
        הדמוקרטיה בסכנה וזהו, לא תשכנע אותם שאנחנו חיים בדמוקרטיה הכי טובה בעולם. דמוקרטיה שנותנים למפלגה שכל חברי הכנסת שלה מעודדים את השהידים שהורגים בנו להמשיך בפועלם בכנסת ולהיות נגד מדינת ישראל בכל דרך אפשרית. אין דבר כזה בכל העולם ובכל זאת בוכים שהדמוקרטיה בסכנה. אתמול ראיתי שגם ירון לונדון בחר במשותפת.
        הופ הופ טרהלהלה… כן אני יודע, מאד בוגר מצידי….
        איך? איך?…..
        מנסים להגביל את הכח שבג"ץ צבר מאז המהפיכה השיפוטית, אז אהרון ברק פשוט בהחלטת יחיד או עם חבריו החליט שהוא יותר חשוב מהכנסת והמילה שלו היא המילה האחרונה. 40 שנה בית המשפט העליון לא התערב ולפתע פתאום מתערב בכל דבר. אז כשרוצים להחזיר את בג"ץ למימדים הקודמים נעמדים ידידינו על רגליהם האחוריות, ארדואניזציה, פוטיניזציה טרמפיאדה (ציה ציה ציה….)
        מחכה לתגובות ולנאצות, כבר התרגלנו לעליהום הזה למי שלא מתיישר לפי האג'נדה.

      2. אם כך מדוע אינו מתפטר? נראה לך הגיוני שלי אסור לעבוד במקום מסוים כי אני נאשם בפלילים אבל לרוהמ זה בסדר?

        1. כן זה נשמע לי מאוד הגיוני אם זה מה שהחוק אומר. וזה מה שהחוק אומר. שכל עוד אין פסק דין חלוט הוא יכול לכהן. ההגיון של החוק הוא על מנת למנוע הפיכות שלטוניות אגב. תאהב את זה או תשנא את זה – זהו החוק.

          1. אוקי. החוק לא דמיין שמישהו יהיה כלכך צבוע וחצוף אבל נניח…(זוכר מה ביבי אמר על אולמרט באותו מצב?). אם אני לא טועה לשר אסור לכהן אחרי כתב אישום אז החוק פה זה לקונה טכנית שאתם נדבקים אליה. בסדר. מה יהיה על החוק במדינתנו לדעתך כשביבי ישלים את משימתו למוטט את הפרקליטות ובגץ? זו לא הסתה בעינייך? ומה לגבי השחיתות המוכחת של הזוג המלכותי? זה לא מצדיק התפטרות/הדחה?

          2. האמת היא שהחוק נקבע בשעתו על מנת למנוע *הדחה* של ראש ממשלה מכהן, כדי שתוך כדי כהונתו לא יתעסק בעניינים אחרים מניהול המדינה.
            המחוקק אז כלל לא חשב והאמין שמישהו ינצל את ההגדרה הלא מלאה, וממש ינסה להיבחר תוך כדי שהוא עומד בפני כתב אישום.
            בקיצור – רוח החוק היא למנוע הדחה באמצע כהונה, כדי שבסוף הכהונה יתמודד הנאשם עם אישומיו. לשון החוק לא נוסחה באופן מספיק ברור, ולכן נמצא מי שמנצל זאת, ונמצאים גם אחרים שמוכנים להגן על האבסורד הזה.
            הרי אם אדם כזה היה מנסה להתקבל להיות מורה בבי"ס של הבן שלך, או להתגייס להיות כבאי או שוטר, או אם היה מנסה לעבוד בתפקיד זוטר בעירייה כלשהי – היו באים ואומרים לו (ובצדק) – קודם כל תסיים את ענייניך המשפטיים ואז תשלח קורות חיים.
            איך הגיוני למישהו שלהתקבל למשרת ראש מדינה זה לגיטימי, אבל כמו בעיריית חדרה זה לא אפשרי?!?
            .
            זה דבר שנפלא מבינתי.

            1. "… אבל גנן בעיריית חדרה…"
              אוטוספלר דפוק

            2. תודה ינון

            3. ועדיין, בית המשפט העליון בתפקדו כבג"ץ הכשיר את נתניהו לכהן כראש ממשלה עם כתב אישום.
              .
              אי אפשר כאשר זה נוח להגן על בית המשפט כאשר מנסים לערער את סמכותו למרות שבמפורש הוא פועל במסגרת הגדרות החוק,
              ומהצד השני לקבוע שהחוק לא תופס כאשר התוצאה לא נוחה.
              .
              זה מקרה קלסי של –
              "זה החוק. זבש"כם… לא מתאים? תשנו את החוק!"

            4. ינון אשמח שתביא תימוכין לטענות שלך.
              .
              ההשוואה שאתה מביא למקצועות הללו היא לא במקום. אנחנו מדברים על תפקיד עם המון כוח ומן הסתם תמיד יהיו יריבים שירצו לסדוק בכוח הזה. במורה או בגננת לא מטפחים יריבים פוליטיים שהיו רוצים לפגוע בהם ולכן ההשוואה הזו ממש אבל ממש לא במקומה.

            5. עזוב גיא אתה פשוט צודק. כשתרצה לנהל דיאלוג ולא לנקוט ברטוריקה שברי"ת אתה יודע איפה למצוא אותי

            6. גיא – לא באתי בטענה לבג"ץ.
              הטענה שלי היא נגד מי שבורח מעמידה למשפט, אבל בעיקר – נגד מי שמכשיר את השרץ.
              .
              אני איש שמאל, אבל האירוניה המצחיקה היא שאם הימין היה מנקה את האורוות ומריץ ראש מחנה שאינו נאשם בשחיתות, הוא כבר מזמן היה בשלטון. הרי חלק גדול ממצביעי ליברמן (וגם הוא עצמו) הם אנשי ימין. גם סיעת תל"ם, וחלקים מכחול לבן ואפילו מיש עתיד. לדעתי הימין בישראל הוא משהו כמו 75-80 מנדטים (לצערי), וההתעקשות (על ושל) נתניהו רק גרמה להם כמעט להפסיד, ולבסוף לצאת בתיקו רב שערים אחרי שלוש הארכות…

            7. אה וינון טני אשמח לשמוע את ההתייחסות שלך ךמה שהיה בזמנו עם יעקב נאמן

            8. חגי אני לא משפטן.
              אלה דברים ששמעתי מאנשי משפט שאני מעריך את דעתם. ההיגיון הוא לא לגרום לטלטלה שלטונית באמצע כהונה ובכך לייצר מציאות חדשה. עם זאת, אחרי בחירות יש בכל מקרה מציאות שלטונית חדשה, לכן ההגיון אומר שמי שיש נגדו כתב אישום לא יוכל לרוץ.
              .
              להזכירך, בעבר האווירה הציבורית היתה כזו שמספיקה *התחלת* חקירה משטרתית כדי לגרום לרה"מ להתפטר (רבין). בהמשך, לאחר סיומי חקירת משטרה והעברה לפרקליטות עם המלצה, ההוויה הציבורית הספיקה להתפטרות (אולמרט, כשגם נתניהו מצהיר כי זה לא ייתכן שרה"מ יכהן תחת כתב אישום). החוק הזה חוקק עוד לפני התפטרות אולמרט. כלומר – הנוהל הציבורי היה שחקירת משטרה היא כתם מספיק כהה כדי לגרום להתפטרות – ולכן לדעתי לשון החוק לא חשבה להיות כה ברורה. מאז אותה נקודה נחצו לא מעט סייגים במקרה של נתניהו. נכתוב זאת ברוח פסח:
              אם המשטרה היתה פותחת בחקירה אך לא ממליצה להגיש כתב אישום – דיינו.
              אם המשטרה היתה ממליצה להגיש כתב אישום אבל הפרקליטות לא היתה פותחת בבדיקה – דיינו.
              אם הפרקליטות היתה פותחת בבדיקה אבל חוזרת בה לאחר שימוע – דיינו.
              אם הפרקליטות לא היתה חוזרת בה לאחר השימוע אבל לא היתה ממליצה להגיש כתב אישום – דיינו.
              אם הפרקליטות היתה ממליצה להגיש כתב אישום אבל רק בתיק אחד ולא בשלושה – דיינו.
              אם הפרקליטות היתה ממליצה להגיש כתב אישום בשלושה תיקים אבל ראש הממשלה לא היה מתחייב ש"ראש ממשלה תחת כתב אישום אינו יכול לכהן" – דיינו.
              .
              .
              אבל כל זה לא קרה – אז הגיע הזמן שיתפטר.

            9. לא מכיר את עניין יעקב נאמן. אשמח לשמוע.
              אבל על כאלה נושאים יש לי דבר חשוב להגיד: זה שמישהו אחר עושה משהו שגוי/אסור, לא מכשיר את הקרקע לאחרים. הרי אפשר לתת אינסוף דוגמאות. זה בעיקר מזכיר לי שאחרי כל התפרצות גזענית או מכוערת של מישהו מאוהדי הפועל, ישר היה מי שקפץ ואמר "אבל מה עם מה שעשו אוהדי בית"ר?".
              זה שאדם אחר פעל בניגוד לחוק/נורמה, לא מתיר גם לך (או לי) לעשות אותו דבר. זה לא טיעון לגיטימי בעיניי.

            10. יפה כתבת ינון (בשתי התגובות למעלה).
              ועכשיו מה שנותר הוא להלחין את השיר "די דיינו" על עוולותיו של ביבי

            11. ינון לא נכנס להכל. אבל לא צריך להיות נביא גדול בשביל חהבין שמתישהו יש בחירות. ההסבר שאתה נותן הוא בעייתי בלשון המעטה

            12. חגי, אתה לא חושב שיש בעייתיות במערכת שמאפשרת לאדם גם לכהן בתפקיד כאשר הוא נאשם באישום פלילי, גם להמשיך להבחר לאותו תפקיד, גם להמשיך להבחר ללא הגבלת כהונות, וגם להשפיע על התנהלות חקירתו ומשפטו מכח עמדתו בתפקיד?
              האם אתה לא רואה את הפתח העצום לשחיתות כאן והאינסנטבציה לאדם להאחז בכח בתפקידו בכל אמצעי שברשותו תוך כדי מעילה בכל דבר עבור השרדותו בתפקידו לשם מניעת הרשעתו בפלילים שנוצרת במצב זה?

            13. איש אני לא חושב שעל זה הדיון. אבל אם כבר העלית את העניין אני חושב שזו החלופה הכי סבירה. כי אם לא תחשוב כמה קל להדיח איש ציבור ולהלך אימים מצד מי שצובר כוח במערכת הפקידותית על אנשי ציבור שאמורים לקבוע לאותם פקידים את המדיניות

            14. ראשית, ההנחה שזה קל לא ממש מבוססת.
              שנית, בהחלט ניתן לשנות את המערכת בצורה שתשנה את האינסנטיבציות האלו (לדוגמה הכנסת הגבלות כהונה בתפקיד)

            15. רגע, מתי התחלנו לדבר על פקידי האוצר?

    1. או, שאלה שאני יכול לענות עליה בלי להקפיץ את הלחץ דם –
      שמעון-ברוך. ניסיון היתולי לתת שם לסוג הדיון וההגדרות שהצמד מקדם.
      רק שלא באמת מדובר בראשי תיבות טהורים, כמו שיותר מדי נפוץ בחברה הישראלית. כאילו, תיכון הליד"ה? "ליד האוניברסיטה" אתם מקצרים לליד"ה? פשוט לקחתם את המילה הראשונה באפינג שלמותה ואת המילה הארוכה קיצרתם ל-ה' הידיעה שבתחילתה? אתם מבינים איך ראשי תיבות עובדים? ובכלל, זה השם הרשמי של התיכון? "ורדים" או "עסקן עשיר שחי פעם וכנראה היה גזען אאוגני אבל בחיים לא נתייחס לזה ברצינות הדרושה" לא מספיק טוב בשבילכם?
      מה אמרנו על לחץ הדם שלי?

  16. או התגעגענו לפוליטיקה וקורונה. אני בטוח שאור הכי התגעגע לזה.
    אגב אור ראית שמוסד הגופות בעקבות ההצלחה פתחו סניף גם בישראל ודונטה סמית חתם במכבי חיפה?

    ברוך ודה שוט הביאו בניגוב בפוסט של היום.

    מנחם אתה לא מתייחס לשמועות ששחקנים נמלטים בשושו מהבועה וחוזרים.
    רובם מאשימים את כריס פול שמדווח למורה סילבר?
    הם לא יכולים להישאר דקה במלונות כאלה ואתה מצפה שלא יהיה התפשטות של קורונה בארהב יא מנחם?
    הנגיף הסיני יודע לתת עבודה.
    שיהיה רפואה שלמה למשפחה והבראה מהירה.

    1. בעוונותי היה לי פעם מינוי למכבי הרצליה (אז נחקק חוק בן סהר השני) – לא פעם הצלחתי להשתדרג ליציע המרכזי על "הרצפה". משם ראיתי את דונטה כשהיה טיפה אחרי שיאו (שנה אחרי האליפות). מפלצת במונחים מקומיים – מין יאניס כזה רק עם קליעה. תענוג לצפייה. אחלה ביצוע של האגף האירופאי במוסד הגופות.

        1. בעיקר הניתוח של איך הבולס של אז היו בנויים לשחק הגנה גם בימינו ועל איך שכל ההגנה שמשחקים היום הייתה בעצם אסורה אז.
          על לאן המשחק הולך מבחינת זה שאתה תצטרך בקרוב לשים 5 שחקנים שמסוכלים לקלוע על המגרש.. ואם תרצה עוד אז תתגבר על המונוטוניות של כספי ועל ההתגרדויות של קר.

          1. אוקיי, זה באמת מעניין, תודה.
            התוכנית הייתה לכתוב שוב "נה, לא שווה. אדוני", אבל שוכנעתי אולי לתת לזה הזדמנות.

            1. למקרה שלא היה ברור האדוני זה לבעל הממון.

            2. לא הייתי בטוח.
              אם ככה, אז חובה לתת את הכבוד הראוי למי שהוכיח שהוא יותר טוב מכולם.

    1. זה הכל pc להישאר בברנזה לא מלכלכים על קולגות.
      ישנם כאלו שעבודתם ללכלך גם על הקולוגות זו עבודה אחרת והיא בעיקר בתאגיד.
      עומרי ילד טוב ולקר יש חיוך יפה ופרצוף תמים.

    2. חחח גדול, ראיתי אתמול, כספי עשה לי בית ספר, עכשיו רק חסר שקרי יחתום בברוקלין. מסכים עם גילרי.

  17. רק בריאות מל
    הבעיה עם טראמפ היא בהתבטאויות וביחס למחלה ולמיעוטים
    אבל מה שלא ברור לי, הוא למה אנשים חושבים שהבעיה היא שהגבולות פתוחים, בשעה שהם סגורים הרמטית באופן שמקשה מעשית עליי ועל משפחתי

  18. לעניין רוה'מ המואשם בפלילים: יש חוק. החוק הוא ברור, ראש ממשלה יכול לכהן עד הרשעה בפסק דין חלוט אחרי ערעור עם קלון. כל ניסיון למנוע כהונת ראש ממשלה בגין כתב אישום הוא נסיון להפיכה שלטונית על ידי לקיחת הסמכות מהריבון והעברת הסמכות לפקיד (בכיר ככל שיהיה).
    יש טעם בהתעקשות המחנה הלאומי להציב את נתניהו כמועמד שכן התיקים כנגד ראש הממשלה הם בעייתיים מאוד מבחינה משפטית- ראשית האשמה בסיקור חיובי היא תקדים עולמי ורעידת אדמה. יש דוגמאות למכביר לסיקור חיובי של עיתונות לפוליטיקאים ומעולם לא הוגש כ. אישום בנדון. רק להזכיר אפיזודה ממערכת בחירות 2013 כאשר ידיעות אחרונות פמפם את יש עתיד והפלא ופלא קיבלו תקציבי פרסום שמנים מהמשרדים של יש עתיד לאחר הבחירות. שלא לדבר על הקלטות של מנהלת הקמפיין של הרצוג נותנת הוראות למערכת ynet בבחירות 15. להגיד שנתניהו-הפוליטיקאי המושמץ ביותר בישראל מעולם קיבל סיקור חיובי בוואלה היא טענה בעייתית מאוד. וכל התיק נשען על 2 עדי מדינה- שבדיני הראיות עדותם נחשבת חלשה. מה גם שההסכם אתם נחתם לאחר סחיטה באיומים-מעשה פלילי לכל הדיעות.
    אדרבה ההפיכה השלטונית מקורה במחנה השני מחנה אשר איבד את אמון הציבור ועל כן מנסה להעביר את מרכז קבלת ההחלטות מהריבון אל עבר פקידות שממנה את עצמה. החלטת בג'צ בעניין שר הנאשם בפלילים-הלכת דרעי פנחסי- היא הפיכה שלטונית פר אקסלנס נהיינו מדינת הלכה- אייטולות בגלימות מחליטים עבורנו מי יהיו נציגנו באמצעות פסקי הלכה. לא משנה שאת ההלכה הזאת ביטלו בחוק בכנסת- את האייטולות זה לא מעניין ומבחינתם ההלכה שרירה וקיימת. הפיכה שלטונית נוספת היא בעניין מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה- היועץ המשפטי- אדם שלא נבחר ולא הוסמך בחוק קובע שיש "מניעה משפטית" למנות כל אדם אחר חוץ מהמועמד שלו, אין דרך אחרת לתאר את המהלך הזה אלא כהפיכה. ובג'צ תומך במהלך ומוציא צו מניעה בחוסר סמכות ומוסיף חטא על פשע בהרחיבו את הצו למרות שלא התבקש ובכך לוקח את הסמכות מהשר ומעבירה לפקיד. זה נקרא הפיכה שלטונית.
    לא שמעתי את יפי הנפש מזדעקים למה לא חוקרים את ההדלפות מחקירת ראש הממשלה. ראש הממשלה ביקש פעמים רבות לחקור את ההדלפות. הדלפה מחקירה היא עבירה חמורה של שיבוש הליכים אשר בגינה יש עונש מאסר על כל הדלפה והדלפה. אין בכלל ויכוח שגורמים במערכת האכיפה בוחשים במינויים פוליטים ומסכלים מינויים שהם לצנינים בעינייהם רשימה חלקית: יעקב נאמן, רובי רבלין, אביגדור קהלני, חיים רמון, גל הירש, משה אדרי, דן אלדד, אורלי בן ארי גינצבורג ועכשיו בנימין נתניהו.
    לפני מספר שנים נחשפה פרשה חמורה בה התגלה שאגף חקירות בראשות מני יצחקי אוסף חומרים על נבחרי ציבור על מנת "לתפוס אותם בביצים" ככה נראית הפיכה שלטונית

    1. מסכים איתך לגבי הבעייתיות של העמדה לדין בגין סיקור חיובי.
      ועדיין – יש עוד שני תיקים.
      ועדיין – טובי המשפטנים, ואלו שחייבים להיזהר בכל צעד שלהם כדי לא להביא לכישלון במשפט, החליטו שיש פה מספיק "בשר". אז אני לא משפטן, אבל כמו שאני סומך על הרופא שלי בעניינים רפואיים, על השרברב שלי בעניינים אינסטלטוריים, על המוסכניק שלי בענייני רכב, ועל המומחה לענייני רבייה של נחשים ב… ענייני רבייה של נחשים – כך אני סומך על השדרה המשטרתית-משפטית בעניינים אלו. אחרת – הייתי מתחיל להטיל דופי בכל דבר ועניין. הייתי בסוף גומר כמו קיירי אירווינג ומאמין שהעולם שטוח, כי אף פעם לא לקחו אותי לחלל להראות לי שהכדור עגול.
      וזה בכלל לא קשור לימין-שמאל. אמרתי כבר שלדעתי נתניהו הוא משקולת פוליטית למחנהו ולא נכס, אז לכאורה יש לי אינטרס שיישאר. זה פשוט עניין של להיות גאה בבנאדם שמייצג אותך בעולם. עזוב גאה – פשוט לא להתבייש בבנאדם כזה. לא להחביא את עצמי כשמזכירים לי שאני (אנחנו) בחרנו בנאדם שהוא לכאורה פושע, שיהיה האזרח מספר אחת שלנו. למה זה מגיע לנו? לא מגיע לך מישהו שאין נגדו חשדות כאלו? מישהו שמוסדות המדינה (!!) לא מאמינים שהוא פושע?

      1. כשם שאתה סומך על הרופא בעניינים רפואיים ועל מוסכניק בענייני מכונאות רכב כך עליך לסמוך על הריבון בעניינים ריבוניים, והריבון אמר את דברו פעם אחר פעם אחר פעם.
        ועוד, לו היו חוקרים "ללא מורא וללא משוא פנים" את ראש הממשלה כמו אחרון העיתונאים והפקידים הייתי סומך על מערכת האכיפה. אולם מאחר וכל פעם נדחות הדרישות לחקור הדלפות פליליות, לחקור פקידים שסרחו או סתם פוליטיקאים שהתמזל מזלם לייצג את הצד הנאור יש לי ספיקות בעניין האינטרסים של מערכת האכיפה.
        איך אתה לא מזדעק מהברוטליות המאפיוזית של גורמים במערכת שמשליכים את בן ארי גינסבורג ודן אלדד מלכהן בתור מ"מ פרקליט המדינה? הרי הם לא אנשים מהרחוב הם אנשי מקצוע בכירים מאוד בפרקליטות בעלי ניסיון של שנים רבות. איך אתה עובר לסדר היום כאשר יו"ר האופוזיציה הוא מריונטה של נוני מוזס?? ששר החוץ שלך ניסה לבצע פוטש כנגד שר הבטחון ורוה'מ, ששר הבטחון שלך מקמבן קומבינות עם המפכ'ל ודופק לך 4 מיליון שקל? רק לפני שבוע הודיעה המשטרה שלא תחקור את פרשת המימד החמישי. איך אתה לא מזדעק שרות דוד- פרקליטת מחוז ת'א לשעבר עשתה עסקים פליליים עם הפושע מספר אחת בישראל איציק אברג'ל ועדיין מסתובבת חפשי? איך לא אכפת לך שכמה אייטולות בגלימת שופט חומסים ממך את החירות לחיות על פי חוקים שאתה מעוניין בהם ומנכסת את הסמכות בעניין לעצמה? זכותך לסמוך בעיניים עצומות על השדרה המשפטית. אני מרשה לעצמי להטיל ספק

        1. אני אכן סומך על הריבון. הריבון מינה את מי שהוא מחשיב למומחים הטובים ביותר בתחום המשפט (פרקליטות). המומחים הטובים ביותר בתחום אכיפת החוק (משטרה). המומחים הטובים ביותר בתחום השיפוט (שופטים).
          ולכן, אם שתי חבורות מומחים (משטרה ופרקליטות) טוענים שאדם כלשהו אשם בפשע – אני נוטה להאמין להם. ליתר ביטחון, אני לא חורץ דין עד שגם חבורת המומחים השלישית (שופטים) נותנת את אישורה. אבל לרוב, עבור למעלה מ-90% מהמקרים, אם השופטים עוד לא אמרו את דברם, אני מאמין לשתי הקבוצות הראשונות. כשתפסו את האנס בני סלע, אני חושב שאין הרבה אנשים שחיכו להכרעת השופטים כדי להחליט בינם לבין עצמם שהוא אשם. כשהעמידו לדין את אולמרט, מניח שרוב רובו של הציבור חשב שהוא אשם עוד לפני פסק הדין של השופטים.
          ומכאן – שאני כרגע מניח שנתניהו יימצא אשם. פשוט כי אני מאמין לקבוצות המומחים שאותן מינה…. מי אם לא הריבון! אז כן, אני מאמין לריבון. [ובסוגריים – גם אם אני לא מאמין לשתי קבוצות המומחים הראשונות – לא הייתי רוצה שהאזרח מספר אחת שלי הוא מישהו ששתיים (או שלוש) קבוצות מומחים כאלו קבעו שהוא עבריין. גם אם אני חושב שהוא לא אשם (סיקור חיובי וכו'…) – אני לא מוכן שהעומד בראש מדינתי יעמוד תחת כאלה סימני שאלה גדולים מצד כל כך הרבה גורמים מומחים (שהוא עצמו מינה!) ]

            1. אתה לא קולט את הניגודיות שבדבריך? אני כתבתי שהריבון מינה אותם ואתה עונה שהוא לא מינה אותם (אז מי כן? מי ממנה אנשים במדינה? נבחרי ציבור). ולהוסיף על הסתירה הלוגית שלך (הכל בשתי שורות בלבד, בחיי שזה מצחיק), אתה כותב ש"… הם אנשים ממונים!!! ".
              אז רגע – אף אחד לא מינה אותם, אבל הם אנשים ממונים?!?
              [מזל ששמת כמה סימני קריאה – זה הופך את זה ליותר הגיוני ונכון…]

            2. לא לא.

              הריבון ממנה את חברי הכנסת, שממשיכים ומקימים ממשלה.

              הוא -לא- ממנה שופטים, לא פקידים ולא פרקליטים.

            3. אין פה סתירה לוגית.
              הריבון הוא העם, לא נבחרי הציבור ולא אף אחד אחר.

            4. אז מי זה "העם" אם לא נבחריו שבכנסת ובממשלה?
              אתה רוצה משאל עם על כל מינוי של סגן מפקח במשרד החינוך מחוז צפון?

          1. אין ספק שביבי עשה הרבה טעויות כשנתן לשקד את המשפטים, שלא העבור כבר את פסקת ההתגברות ולא ניקה את שירות המדינה מכל אנשי הדיפ סטייט.

            הועדה למינוי שופטים למשל, היא מורכבת משופטים, מאופוזיציה ומנציגים של לשכת עורכי הדין. יש להם שם רוב מובנה. אתה לא רואה שבגצ הוא סניף של מרצ?

      2. לא יודע אם אני אמור לצחוק או לבכות שיש אנשים שממשיכים לקרוא לדבר שנתניהו מואשם בו סיקור חיובי. זה כמו לתאר רצח בתור הפרדה מקרית ממצב מונפש.

          1. רצונו של אדם כבודו. אני מרבה נחשים בעצמי תרתי משמע ולכן חשבתי שאולי במקרה חשבת עלי. אם תרצה לרכוש פיתון בייבי אולי יהיה לי אחד בשבילך בעוד 4 חודשים.

            1. זו היתה דוגמה כללית. אני ממש לא בעניינים האלו. אם כבר, אני כמו בוגי יעלון שהמליץ למחליפו בתפקיד ללכת עם נעליים גבוהות גם בקריה, בגלל הנחשים

            2. וצפעים אני הכי אוהב אבל יש חוק ועל פיו אסור להחזיק….

      3. טובי המשפטנים?
        מדובר בפרקליטות וביועץ המשפטי.

        אתה מבין שהפרקליט לשעבר צינזר קלטת של שבה אשכנזי אימר למנדלבליט שצריך להשמיד ראיות. אתה מבין את זה?

        אתה מבין שמנדלבליט שיבש הליכי חקירה ובכלל לא היה יכול להבחר לתפקיד? ולא, הוא מינוי של שקד שעבר את ועדת טירקל, לא של ביבי. ביבי אישר, אבל זאת ממש אבל ממש לא משרת אמון שלו.
        אם אין מה להסתיר, למה יש צו איסור פרסום?

        אתה מבין שמ96 לא היה ראש ממשלה שלא נחקר?
        זה נקרא פוליטיזציה של ההליך הדמוקרטי, כך אמר ד״ר אבישי בן חיים.

        אתה רואה בכלל על מה התיקים?
        סיקןר חיובי – פחחח
        עסקת בזק עם יס – היועמ״ש ויינשטיי בזמנו אישר אותה.
        מתנות לכאורה – יעקב ויינרוט נתן חוות דעת משפטית שזה בסדר.
        ראית מה עשו בחקירות לייר חפץ? זה תקין?

        הם פשוט לא מצליחים להדיח את ביבי בצורה דמוקרטית ולכן פונים להליכים אחרים.

        1. מי שנתלה באילנות כמו אבישי בן חיים, אני באמת מאמין שיהיה לי קשה להגיע איתו לדיון סביר והגיוני.
          .
          ולגבי היועץ – הוא (כמו גם אלשייך) היה מינוי הכי קרוב לאישי של ראש ממשלה כלשהו. הדיבור היה שזה מינוי שיעזור לביבי לגנוב סוסים, ולכן נתקל בהרבה מאוד התנגדות של אנשי שמאל, ואושר על אף הביקורות הגדולות משמאל. אתה מצפה ממני להאמין שהוא הונחת על ביבי?!? אני אמנם לא כל כך צעיר אבל הזיכרון עדיין עובד באופן סביר. זה היה מינוי שהרבה חששו ממנו שיהפוך לכלבלב חסר שיניים ויכשיר את השרץ, אבל ביבי התעקש רק עליו.
          .
          אגב, אני לא מסכים עם כל דבר שאומרת המשטרה או הפרקליטות. אבל רבאק – זה לא בנאדם אחד או שניים. זו שדרה שלמה של אנשי משפט, עם צוותים שלמים שבודקים בציציות ולא מוכנים לשים את האינטגריטי המקצועי שלהם בסיכון ולהיזכר בתור אלו שהגישו שלא לצורך כתב אישום נגד ראש ממשלה. אתה יודע כמה כבדת משקל החלטה כזו? אתה לא הולך על זה אלא אם אתה בטוח ב-150%, לא 100.
          אז כן – הוא נרדף תקשורתית כבר הרבה זמן. אולי בצדק ואולי לא. אני לא אוהב כל חצי כותרת צהובה. אבל זה כבר לא המצב. זה כתב אישום פלילי ולא איזו השמצה במקומון "קול השרון".

            1. הוא קליקבייט מהלך.
              הדוגמה החיה לאדם שמייצר מחלוקות וחי מהן. מייצר חדשות דמיוניות במקום לדווח על המציאות.
              .
              דוגמה לכל מה שרע בתקשורת (אל תדאג. יש כאלה גם מהצד השמאלי של המפה. ברק רביד היה כזה בימיו ברדיו, אבל לא בכזו תפוצה והיקף כמו ה"דוקטור").

            2. ברק רביד כזה גם היום.
              גליקמן נולד ככה.

              אבישי בן חיים נוגע בעניינים (חרדים, ימין-סמול, עדתיות) שלא נעים תמיד לגעת בהם. אני לא באמת יודע למי היא מצביע בקלפי אבל הוא הרבה הרבה יותר אובייקטיבי מחבריו לערוץ (חלקם לשעבר)

          1. אז בוא תגיד לי למה שי ניצן גנז את הקלטות?
            ולא, החוק מכשיר האזנות אם בוצעה שם עבירה מסוג פשע.
            הוא גנז אותן כי הן מראות שמנדלבליט היה שותף בטיוח פרשת הרפז ובכלל לא יכל היה להתמודד לתפקיד וכמובן משם להגיע לבגצ.

            זה היועמ״ש שהעמיד את ביבי לדין.
            זה היועמ״ש שמנע מינוי של דן אלדד, שאמר שצריך לחזןר ולחקור את מנדלבליט.
            זה היועמ״ש שמחליט שלביבי יש ניגוד עניינים כל שני וחמישי ולו אין.
            זאת תפירת תיקים.

            1. אני לא אגיד לך, כי אני לא יודע.
              אבל אני גם לא אוכיח לך את תורת היחסות, כי אני לא יודע איך. ועדיין – אני מאמין שהיא נכונה.
              ואני גם לא אסביר לך על מבנה הריבוזום, כי אני לא יודע איך. ועדיין – אני מאמין שהוא נכון.
              כי באיזשהו שלב אנחנו צריכים לאפשר למומחים שאנחנו מינינו (וכן – אתה ואני זה הריבון, ודרך ההצבעה שלנו אנשים אלו מונו) – צריכים לאפשר להם לעשות את עבודתם ולסמוך עליהם, בטח כשבדרך יש עוד הרבה אנשים נוספים שבודקים אותם.
              .
              אז כן, תמיד אפשר להטיל ספק בכל דבר, ולצאת רנה דקארט/קיירי אירווינג (מחק את המיותר). אבל כדי לחיות בחברה סבירה ולא להצטרך כל פעם לסמוך על עצמך בלבד, אתה חייב לתת אמון במערכות כלשהן. אתה הרי לא הולך ובודק כעת כל הרשעה של כל נאשם, נכון? אתה חייב קצת אמון במערכת.
              ומערכת שעומדת לביקורת ציבורית יומיומית – קל וחומר שחייבת להתנהל באופן הישר ביותר – אחרת מישהו כבר יעלה על זה.

            2. אין בעיה, אל תבדוק כל תיק.

              מה לגבי לבדוק פרשה מאוד חמורה נגד היועמ״ש? לא צריך, שישאר צו איסור פרסום.
              מה לגבי לבדוק את המימד החמישי? להה, לא ביבי לא חוקרים.
              מה לגבי גוף שיבדוק ניגודי עניינים של שופטים? אה לא צריך, הם נציגי האלים בכדור הארץ ויהיה אדון לדמוקרטיה לבדוק.
              מה עם לשנות את הרכב הועדה לבחירת שופטים? אסור לגעת באבני יסוד הדמוקרטיה!

              המערכות רקיבות, עזוב תיק כזה או אחר.

            3. כפי שכתבתי בתחילה, באמת התדיינות חסרת תוחלת. נגד תאוריות קונספירציה אין יותר מדי מה לעשות, ואכן לא איכזבת וסיפקת את הסחורה (כולל סימני קריאה!!!!!).
              שיהיה לך לילה טוב.

            4. כפי שכתבתי בתחילה, באמת התדיינות חסרת תוחלת. נגד תאוריות קונספירציה אין יותר מדי מה לעשות, ואכן לא איכזבת וסיפקת את הסחורה (כולל סימני קריאה!!!!!).
              שיהיה לך לילה טוב.

            5. כפי שכתבתי בתחילה, באמת התדיינות חסרת תוחלת. נגד תאוריות קונספירציה אין יותר מדי מה לעשות, ואכן לא איכזבת וסיפקת את הסחורה (כולל סימני קריאה!!!!!).
              שיהיה לך לילה טוב.

            6. כמובן שכל דבר מעבר ליכולת של האדם הסמולי "הסביר" להתמודד איתו, אוטומתית הופך לקונספירציה.

    2. ב-2 מילים –
      לא נכון.
      תקרא את פסיקת בג"ץ. זה לא מסובך, הרשומות זמינות. תקרא את חוק יסוד: הממשלה כפי שתוקן ב-2001. גם זה לא מסובך.
      זה פשוט למדי לגלות שהמחוקק לא קבע ש-"רק אם".
      נגיד והיה רוצה המחוקק לקבוע אחרת, יכול היה לעשות זאת.
      .
      כל השטות הזו של ה-"הפיכה של בג"ץ" מזכירה לי בכי של ילד קטן שלא מקבל מה שהוא רוצה…
      הימין בשלטון כבר לא מעט שנים. בדיוק כפי שהעביר את חוק הלאום, יכל היה לתקן את חוק יסוד: הממשלה כך שהיה נקבעת הלכת "רק אם".
      אני אחזור ואכתוב את מה שחובה לציין –
      בג"ץ מעולם לא פסל חוק יסוד. זה פשוט לא קרה. כל הפסיקות הן פסיקות הנעות במנעד הסמכות שיש לבית המשפט.
      כל הבכי על בג"ץ?
      לא יותר מתעמולה של מי שפשוט לא הצליחו להעביר את החוק הדרוש בדרך המקובלת והחוקית.

      1. מה שאתה מנסה לעשות הוא לטהר את השרץ בק"נ טעמים. לבגץ אין סמכות לפסול חוק וכל שכן חוק יסוד. בגץ נטל לעצמו סמכויות שלא מופיעות בחוק על זה אין ויכוח. בית המשפט מתבסס על העיקרון שהכל שפיט. הכל שפיט? בבקשה! אבל תן לי לקבוע מי השופטים שלי. מצד אחד מבקש בית המשפט לנכס לעצמו סמכויות בטענה ששיקול דעת הנבחרים נתון לביקורת שיפוטית, מצד שני בית המשפט והמערכת הציבורית בכלל נוטלים לעצמם סמכויות למינויים שלא מופיעים בחוק וממנים את אנשי שלומם לתפקידי מפתח (כי יש מניעה משפטית). למעשה יש קומץ של אנשים שלא נבחרו ולא קיבלו את אמון הריבון הרואים בעצמם אליטה וטוענים כי שיקול הדעת של נבחרי הריבון הוא לא נכון ועל כן יותר ויותר החלטות ימסרו לפקידי הדרג המקצועי.
        לזה אני קורא הפיכה שלטונית

        1. אין ויכוח?
          תבדוק מה היא לשון החוק. תקרא ותלמד מה הוא חוק יסוד: שפיטה.
          .
          אבל אם אני כבר כאן, אז בקצרה, זו המהות, במשפט אחד:
          .
          "בעניני שפיטה אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה, זולת מרותו של הדין."
          .
          עכשיו, אם בבג"ץ עסקינן, זו לשון החוק בעניינו:
          "בית המשפט העליון ישב גם כבית משפט גבוה לצדק; בשבתו כאמור ידון בענינים אשר הוא רואה צורך לתת בהם סעד למען הצדק ואשר אינם בסמכותו של בית משפט או של בית דין אחר."
          .
          סעיף זה קודם, ומכפיף את הסמכויות המפורטות:
          "לתת צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים ולאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין, ואם נבחרו או נתמנו שלא כדין – להימנע מלפעול"
          .
          זה באמת לא מסובך לראות שבית המשפט לא כפוף ל-
          מדיניות.
          משילות.
          או כל דבר אחר שקואליציה מזדמנת כזו או אחרת אוהבת להטיח בבג"ץ.
          .
          תקרא שוב את הוראת החוק.
          .
          עכשיו, אין באמור להציג את בג"ץ כריבון.
          בית המשפט, ובראשותו, בית המשפט העליון,
          הם כפופים לדבר אחד מהותי ויסודי. "מרותו של הדין".
          לא מרותו של שר המשפטים. לא מרותה של הממשלה. גם לא מרותו של ראש הממשלה.
          .
          בכל זאת, יש שבב אמת אחד במה שכתבת –
          בג"ץ לא יכול לבטל חוק יסוד.
          רק מה?
          זה בכלל לא נושא לדיון, היות ובג"ץ מעולם לא ביטל חוק שכזה.

          1. בגצ לא יכול לבטל חוק יסוד.
            כמה חוקי יסוד כבר יש?
            באיזה תדירות מחוקקים חוקי יסוד?

            את חו המזתננים למשל, בגצ ביטל כבר בערך 50 פעם. כל פעם בטענה אחרת.
            סכום x אינו מידתי, אז בבקשה תנקבו באיזה באיזה סכום.
            אבל למה להם? אם ינקבו לא יוכלו אחר כך לבטל את החוק.

            חוש יסןד הממשלה מ2003 או 2001, לא זןכר כבר, אומר שראש ממשלה יכול לכהן רק אחרי פסק דין חלוט של הרשעה גבוהה.
            זה לא המקרה אצל ביבי, לא התחיל המשפט, אז למה הם בכלל התכנסו לדון?
            ויותר מזה, לא רק שהם התכנסו, אלא שחלקם, בעיקר מני ״עלה התאנה המזרחי״ מזוז קבע שסולם הערכים של העם הוא מקולקל אם בחרו בן. מי שאל אותך בכלל? וזה גם לא המקום שלך להביע את דעתך.

            ״זה לא מידתי״
            ״מה היה רוצה המחוקק הסביר״
            ועוד כל מיני זיוני שכל משפטיים.

  19. מאז הקורונה הופס הפך אתר לדיונים פוליטים.
    כמו עבודה מהבית, מעניין אם זה כאן כדי להישאר או יעלם כש-NBA יחזור.

    מה שכן, הרייטינג של ה-NBA הולך לנפץ שיאים שיזכרו לעוד שנים רבות.
    BLM קיבלו חתיכת נדל״ן ששווה מאות מיליונים.

      1. חחח הדבר היחידי שאפשר להאשים בו את האייטוללה זה שהוא הקים לנו פה אתר וקהילה מדהימה שאני אשכרה נכנס אליה כמה פעמים ביום ואפילו לא קופצות לי פרסומות מהצדדים! D:
        כולם אנשים בוגרים, אם לא היה לזה קהל הוא לא היה כותב. וחוצמזה לא אמרתי שזה רע, רק תהיתי אם זה כאן כדי להישאר.

          1. ושלא ישתמע שאני לא מפחד מכלום באופן כללי.
            אני למשל מאד מפחד שבוקר יפצע בבועה או שסימונס יפתח קליעה לשלוש.

            1. אתה מפחד גם מסימני קריאה ושאלה

            2. מאד!!!???

      1. קודם כל הספארס בירידה בערך כמו מפלגת האבודה.

        אבל לענייננו:
        האתר עסוק בפוליטיקה, ובלהשוות בין אורך הפין של סימונס לזה של לברון, או במי יסיים לאכול 3 מגשי פיצה מהר יותר: בארקלי או ג׳ארד דאדלי.
        יש מעט מדי כדורסל, הרבה מדי דיבורי סרק (אפילו נמאס לי לשמוע על דיוני הgoat).

        אני מדי פעם נכנס ומגלה כל פעם מחדש איך מנחם עובר את הגבול שוב ושוב בהסתה ופייק ניוז ככה שאת הכמה דקות שאני מעביר, הן בדכ מסתכמות בזה.

        1. היי יואש מצטער שלא היה לי זמן להגיב הייתי עסוק בעסקה גדולה של קנאביס רפואי, מנחם לצערי איבד את זה עם ההסתה הפרועה שלו והפייק ניוז , פעם אחר פעם אני נאלץ לתקן אותו, בקשר לעידו אני מבין אותו שהוא לא מביע דעה אני מכיר לא מעט אנשים חכמים נבונים מצביעי ימין שלא מביאים דעה בגלל לינץ שהם עוברים ממצביעי השמאל

          1. מה קורה ברוך?
            אתה עדיין בארץ?

            ולגבי עידו, זה לא יפה לעשות אאוטינג לאנשים.
            האקדמיה עוד עלולה לנדות אותו.

            1. אני בראשוןיהיה בקליפורניה כבר, אני פעם אחר פעם דוחה טיסה מהלחץ של התקשורת

          1. זה מדהים כמה שהפכנו להיות קבוצה לא מעניינת.

            אני עדיין קורא פה הרבה, גם בבליצ׳ר מדי פעם.
            אבל מה אני כבר אגיב בדיון על מי יותר טוב: ספייק לי או דובר קוזשווילי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט