גביע ווינר – סיכום ביניים / שחר צ'קוטאי ועמיחי קטן

(מנהלת הליגה – צילום: עודד קרני)

הכדורסל הישראלי חזר אלינו ביום שלישי לזמן קצר, עד שהוחלט שבמסגרת הסגר שנכנס היום לתוקף גם הספורט הישראלי ייכנס לפגרה כפויה נוספת. האלופה, מכבי ת"א, עוד לא הספיקה לשחק בכלל במסגרת גביע ווינר המסורתי, וכך גם הפועל חולון, אבל בכל זאת היו לנו כמה משחקים אותם נסקר בקצרה, אבל קודם לכן, מעט התייחסות לפורמט הנוכחי של המפעל.

נתחיל מזה שהעונה יש בליגת העל 13 קבוצות. הסיבה לכך היא שבתחילת העונה הוחלט על 2 עולות ו-2 יורדות, אבל כתוצאה מהפגרה הקודמת באמצע העונה החליטו לצמצם את כמות היורדות לאחת. כדי לא לפגוע ב-2 הראשונות בליגה הלאומית, הוחלט שתהיה רק יורדת אחת, אבל 2 עולות. למעט הפועל ת"א ששיחקה במוקדמות ליגת האלופות, וכבר הספיקה למצוא את עצמה מודחת מהמפעל, כל שאר 12 קבוצות הליגה השתתפו במפעל הזה, כאשר 4 מוליכות הליגה בעונה הסדירה שעברה – מכבי ת"א, הפועל י-ם, מכבי ראשל"צ והפועל חולון, קיבלו כרטיס אוטומטי לשלב רבע הגמר, בעוד 8 הקבוצות האחרות נאלצו להתחיל בשלב השמינית.

כרגע יש דיונים האם לאפשר אימונים בזמן הפגרה, ועלתה גם הצעה להכניס את הקבוצות לבועה בכפר המכביה שם האימונים יוכלו להימשך כרגיל, מה שיאפשר לחזור לשחק מיד לכשיתאפשר. כרגע לא ברור עדיין מה יעלה בגורל האימונים, אבל אלו כמה הצעות שהועלו בימים האחרונים.

שמינית גמר:

מכבי חיפה – עירוני נהריה: 81:91

נהריה עלתה ליתרון מוקדם אך חיפה סגרה את הפער ועלתה ליתרון בעצמה. רבע צמוד לכל אורכו כאשר בשניות האחרונות שלשה של – סגרה את הרבע על פער של 2 .
ברבע השני חיפה יוצאת לריצת 16-2 מספר 9 בסגול מצמצם זמנית אך שלשה של דאו נותנת עוד בוסט לירוקים בחיפה שיורדים למחצית ביתרון 12.
נהריה מתחילה את המחצית השניה עם פעולות טובות ומצמקת ל-8. החלפת שלשות ועוד שלשה של לוקס בתוספת שתים מורידים את הפער ל-3 בלבד. דאו ולוקס צולפים שניהם מבחוץ. ומי אם לא לוקס תופר עוד שלשה שמורידה לפער נקודה. סורקין עם הטבעה מצויינת (אחרי אחת שהייתה לפני) קובע את תוצאת הרבע. 66-63.
חיפה עולה ל-6 הפרש ומסירה אגדית לבריסקר לשלוש וחטיפה קריטית מחזירים את הירוקים לדאבל פיגרס. הסגולים עוד עשו ניסון מאוחר אך פעולות מהירות של הירוקים סגרו את הסיפור.

את הירוקים של סאואנה הוביל בבכורתו המחודשת דונטה סמית עם 19 נק' 7 רב' 5 אס' ו-3 חטיפות. דאו גם הוא עם 19 ו-5 אס'. נאש וסורקין עם 15 לראש הראשון מוסיף 11 רב' והשני 6 רב' ו-3 חסימות. אלדז עם 13.
את הסגולים של פרנקו הובילו בלוסומגיים ולוקאס עם 23 לראש כאשר אלכסנדר מסיים עם 15 נק' ו-13 רב'.

עירוני נס-ציונה – הפועל אילת: 90: 94

נס ציונה פתחו את המשחק טוב יותר והובילו לאורך הרבע הראשון, אבל ריצת 12- 0 אילתית ברבע השני החליפה את ההובלה שנשארה בידי הדרומיים עד למחצית. הכתומים המארחים שוב השתלטו על העניינים ברבע השלישי וסידרו לעצמם יתרון 9 שהצטמצם מעט ל-71- 65 בסיום הרבע השלישי, אבל שוב אילת חזרו לעניינים ולקחו את היתרון. דקה לסיום, אילת ביתרון 5, אבל שלשה של צ'יטהאם מצמקת ל-2 בלבד, ומיד אחר כך מקבל דביון ברי הזדמנות גורלית להשוות, אבל הוא מחטיא, ואילת סוגרים עניין מקו העונשין.

אצל נס ציונה בלטו – צ'יטהאם עם 20 נקודות ו-10 קרשים, 17, 6 ו-4 של פטריק מילר, 14, 7 ו-4 של דביון ברי, האיש שהחמיץ את הזדמנות השוויון, 11 נקודות לאור קורנליוס הצעיר ונמרוד לוי תרם עשירייה.

בשורות המנצחים מאילת הצטיינו – שולדבראנד עם כ"ג נקודות, כמניין מייקל ג'ורדן, קייסי פראת'ר עם 19 ו-10 קרשים, צוף בן משה עם 14 נקודות ואליהם נוספו ג'וש ניבו וג'ו רגלנד עם 10 כל אחד, כאשר הראשון הוסיף תריסר ריבאונדים ו-4 חסימות והאחרון תרם 10 גם בתחום האסיסטים.

הפועל באר שבע – הפועל חיפה: 78:76

מחצית ראשונה צמודה לכל אורכה כשסל רודף סל. ווריק היה מצויין במחצית אך מנגד גם בנקס היה יעיל מאוד בהגנה.
ב"ש התחילה את הרבע טוב אך משעור משאיר את חיפה בתמונה, המשחק מוסיף להיות צמוד, שתי שלשות של וייס ובל שולחים את האורחים לטיים-אאוט בפיגור 7. חיפה מצמצת ל-3 בלבד בסיום הרבע.
הדרומיים פותחים טוב ועולים מהר ליתרון 9 אך סל אנד וואן של סיגרס בתוספת נקודות של משעור ופרימן מביאים את המרחק לקרוב מאוד אך בנקס נמצא במקום התקפית ודוחק את הכדור פנימה. 3 לדרומיים. פרימן מצמצם לנקודה, בל עונה ב-5 רצופות. משעור ובאקלס עונים. זיס מדייק מהקו בתוספת אסיסט לשלשה של וייס. בן צבי מוריד את ההפרש ל-3. סגל מדייק רק את השניה וקובע 72-76, 23 שניות לסיום. שתי שלשות רצופות של אוונס משאירים 3 שניות לסיום. סגל בזריקה קשה מאוד לא נזרקה בזמן וחיפה יוצאת עם ידה על העליונה.

אצל המארחים בראשות רמי הדר – וייס עם 20 בל 16 ווריק ואגאדה עם 14 לראש.

אצל האורחים מחיפה בראשות חסין- באקלס עם 18 נק' 7 רב'. משעור ומנצח המשחק אוונס עם 17 לראש. פרימן עם 13 נק' 15 רב'.

הפועל גלבוע-גליל – בני הרצליה: 78: 72

יפתח זיו, MVP הקורונה של הליגה בעונה שעברה כזכור, פתח מצוין יחד עם נתנאל ארצי, והרבע הראשון היה בשליטה של גליל שהובילו בסיומו כבר ב-11, אבל קנדל אנתוני מהרצליה תפר 4 שלשות ברבע השני, ויחד עם יכולת טובה של אלישי כדיר הותיק, ההפרש ירד ל-6 בלבד במחצית. גם קוטי קלארק נכנס לעניינים בהרצליה ברבע השלישי, והם השלימו מהפך והובילו לאורך רוב הרבע השלישי, אבל ריצה של גליל לקראת סוף הרבע החזירה להם יתרון 61- 59 בסיום הרבע השלישי.
הרבע האחרון התאפיין באחוזים נמוכים מ-2 הצדדים, וב-8:23 הדקות הראשונות של הרבע נקלעו סך הכל 23 נקודות, 13 מתוכן של הרצליה, מה שהעניק להם יתרון נקודה. כאן מי שלחץ על הדוושה היה יפתח זיו שתפר שלשה קריטית ומיד אחר כך הוסיף 2 מהעונשין אחרי מתפרצת. נתנאל ארצי קבע את תוצאת הסיום 78- 72 לזכות גליל.

את המנצחים הוביל ה-MVP המכהן עם 17 נקודות ב-4/5 מחוץ לקשת ו-3 חטיפות, ואליו חברו ג'ו תומאסון עם 13 ו-7 אסיסטים, נתנאל ארצי עם תריסר נקודות ו-7 כדורים לוזרים ועמית גרשון הוסיף 10 נקודות.

בלטו בהרצליה – קנדל אנתוני עם 21 נקודות, קוטי קלארק עם 15 נקודות, 10 ריבאונדים ו-3 חטיפות ואלישי כדיר עם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים.

רבע גמר:

מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה: 73:91

רבע ראשון צמוד כאשר חיפה היא השולטת ברבע, מסירה ענקית של דוברת לפליישר שקולע אנד וואן והרבע נגמר בשיוויון 19. כבר בתחילת הרבע השני ראשון יוצאת לריצת של 2-12 ופותחת פער של 10. שתי שלשות מהירות של חיפה מזעיקות את גודס לפסק זמן. טילור עם לייאפ מחד, נאש עם שלשה מנגד, חיפה ממשיכה להיות חזק בעניינים. דוברת ובן שימול מחליפים נקודות ובריסקר עם עוד 2 משלו כשמנגד דברת תופר שלשה וקובע את תוצאת המחצית. 40:45.

חיפה עושה עבודה טובה ושתי פעולות טובות בצבע של סורקין מביאות את חיפה ליתרון. ריצת 7-0 של דברת מחזיר את היתרון לכתומים. חיפה מצמצמים ומגיעים למרחק 4 נק' מראשון לקראת הרבע האחרון.
חיפה מצמצמת ל-2 בלבד ואז ריצת 3-17 של ראשון סוגרת את הסיפור. 12-26 ברבע. 18 הפרש בסיום.

את הכתומים של גודס הוביל נעם דברת עם 18 נק' מהספסל בדיוק 4-4 מחוץ לקשת. גוט וטיילור עם 17 לראש. אביבי 15, פליישר 9 נק' 7 רב' ומונרו 8 נק' 12 רב' 7 אס'.

את הירוקים של סאואנה הוביל נאש עם 16 נק' 10 רב', סורקין 15 נק' 9 רב', דאו ובריסקר עם 10 לראש. בן שימול וסמית' 9 כ"א.

הפועל י-ם – הפועל אילת: 80:93

המשחק מתחיל טוב כאשר בן משה קולע 5 רצופות לטובת אילת אך תומאס קולע ויוצא לאחר שנפגע בפניו. בלאט משווה. סל רודף סל וירושלים בראשות פיליפ עולה ליתרון 9. שולדבראנד עם 7 רצופות שלו בתוספת שתיים של רוינה משווים. רגלנד עם שלשה סוגר את הרבע עם יתרון תכול. בראון בתחילת הרבע השני משלים ריצת 14-0. ירושלים מתאפסים ומתחילה לרוץ, רגלנד עוד ניסה לצמצם לפני סיום הרבע וזה רק 8 הפרש במחצית.
הירושלמים יצאו מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח ועולים ליתרון 13, בלאט מזין את בלול וזלמנסון ועולים ל-18 הפרש. שתי שלשות אחרי נקודות של שולדבנראנד מעלים את ההפרש ל-22. הרבע נסגר ב-20. ברבע הרביעי 2 טכניות של זלמנסון שלחו אותו להתקלח מוקדם וגם קטש ספג אחת, אילת מנצלת את זה ומורידה את ההפרש ל-12 בלבד, אך בלאט שם כדי לסגור את המשחק.

הקבוצה של קטש הובלה בידי בלאט שמסר 11 אס' וקלע 15 כמו גם סירווידיס והיל האחרון הוסיף 8 רב'. פיליפ עם 13 נק' 5 חט'. בריימו 11 נק' זלמנסון 10.

בקבוצה של אריאל בית הלחמי שולדבאנד היה נקודת אור עם 16 נק' רגלנד הוסיף 14 עם 6 אס' בראון 13.

כעת אנחנו נכנסים לפגרה נוספת, כאמור, אבל לפניכם רשמית המשחקים שיהיו כשנחזור לשחק:

רבע גמר:

מכבי ת"א – הפועל חיפה

הפועל חולון – הפועל גלבוע-גליל

חצי גמר:

הפועל ירושלים – מכבי ראשל"צ

מנצחות רבעי הגמר הנוספים

וכמובן גם הגמר…

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. כתושב חיפה טוב לראות אחרי כמעט יובל 2 קבוצות מעירי ברבע הגמר. ניראה לי שהפועל חיפה הצליחו לבנות סגל מרשים שיביא אותם לאמצע הטבלה העונה. במכבי חיפה יש הרבה כשרון אבל אין קבוצתיות. אני במקום סאאונה הייתי מפסיק את האימונים ומעמיד את כול השחקנים על קוו העונשין להתאמן (במיוחד את נאש). האחוזים מהקוו בשני המשחקים הראשונים היו זוועה. חוץ מזה דחוף להצמיד מאמן מנטלי לדונטה סמית' שיעיר אותו קצת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט