הפנקס של ז'אקו יסדר/מומי החציל

הפנקס של ז'אקו יסדר/מומי החציל

בשנות ה 80 עוד שהמדינה נגמלה מהחיתולים והתחילה לעמוד על הרגליים, היה את ז׳אקו  כהן שהתחיל לעשות כסף גדול מסופר-מארקטים גדולים. הקדים את זמנו ועשה ערמות של כסף, אבל האוצר הגדול של ז׳אקו היה הבנות שלו – שושנה, ורד וכלנית.

 לקראת סוף שנות ה- 80 הבת הגדולה של ז׳אקו שושי עמדה להתחתן עם אחד שהכירה בצבא. הבחור היה מבאר שבע ומבחינת המשפחה שלו הרגישו כאילו זכה במפעל הפיס והביא 14 בטוטו באותו השבוע.

 ז׳אקו ראה את שושי הולכת בבית קצת עצובה, אמר לה -שושי יא חיים של אבא, למה את ככה עם הראש ברצפה? בעוד 3 וחצי יום החתונה שלך וזה צריך להיות היום הכי מאושר בחיים שלך. יש רקדניות בטן, נגנים תהיה לך החתונה הכי יפה בארץ. 

שושי השפילה מבט ואמרה שהיא לא בטוחה, אבל לבטל עכשיו? איזה בושות למשפחה….ז׳אקו שאהב את הבנות שלו יותר משפאבלו אסקובר אהב קוקאין אמר – תשאירי את הבושות עליי, אם לא מתאים רק תגידי. ז׳אקו קיבל את התשובה ונכנס עם 2 שומרי הראש שלו לאאודי 200 הכסופה שהייתה יבוא אישי ויחידה מסוגה בארץ. 

שראו את האוטו בשכונה של החתן שמו שוטר צמוד לאוטו שלא יהיה טעויות עם ילד שיקח בטעות את הסמל של האאודי. חוץ מסוברו DL ופורד סיירה של הבילוש לא היו כאלה רכבים בשכונה.איזה התרגשות הייתה במשפחה שז׳אקו כהן הגדול הגיע בכבודו ובעצמו לבאר שבע.ז׳אקו ביקש לדבר עם האבא של החתן והחתן ב 4 עיינים. האמא התרגשה התחילה להוציא מגשים מגשים של אוכל, מעמולים, עוגיות, בקלאווות שמה קפה על האש. אמרו איפה הכלה? זאקו אמר- על זה באתי לדבר, אין כלה.

אין כלה !!!!! האמא התחלה לצרוח במטבח ולהרביץ לעצמה, הרעש קצת הפריע לז׳אקו ששלח את אחד השומרי ראש להכניס אותה לחדר כביסה שתרגע קצת.

 אין חתונה, אמר ז׳אקו זה לא יקרה 

מה לא יקרה? שאל האבא של החתן. היום יום שני והחתונה בחמישי, נתנו הזמנות ואנשים קנו בגדים במשביר המרכזי לכבוד הארוע. מה נספר??? איך נחיה עם הבושה?

 אין בעיה אמר ז׳אקו ושלף את הפנקס צ׳קים 

צ׳ק מס 1 לחתן שיהיה לו על עוגמת נפש ותוספת בושה

צ׳ק מס 2 זה למשפחה על הביטול 

צ׳ק מס 3 ז׳אקו ראה בגינה ציבורית למטה הקרוסלה ונדנדות שבורות, זה בשביל להקים גן ציבורי בשביל שיהיה לנכדים בעזרת ה׳ איפה לשחק

 האמא יצאה מהחדר כביסה נתנה מבט בצ׳ק מס 2 החליפה את הצרחות בנשיקות, נתנה לכל שומר ראש 4 קילו מעמול בטייק אוואי בגלל שנפל לה האסימון שגם שבת חתן לא תהיה.

 השנה הייתה 1988 לאנשים בקושי היה טלפון בבית, היו אורחים שהגיעו לחתונה וחזרו על בטן ריקה הבייתה כי לא הספיקו לקבל הודעת ביטול. הדודה של הכלה שהגיעה כל הדרך מלוס אנג׳לס הייתה בטיול בארץ עם הבעל, נכנסו לחתונה של גרוזינים באולם הסמוך. שמו חצי באלטה דולרים מתנה. היו מבסוטים מהאוכל והאלכוהול לא שמו לב שזה לא החתונה שלהם. 

שושי הכירה נהג של הסעות בשם גבי והתחתנה איתו אחריי שנתיים, היא חיה איתו באושר ועושר והם מנהלים קו חלוקה של ארטיקים לקיוסקים ,הם מקבלים צ׳קים מז׳אקו אחת לכמה זמן. 

צילום נדיר של האודי של ז'אקו


ורד שהייתה פצצה לא נורמלית, זאקו שמר עלייה כל השנים כמו שתימני שומר על הארנק שלו. ורד התחתנה עם שימי בן לולו שהיה יד ימינו של ז׳אקו בסופרים. אבל מה הוא היה נאמן לאבא אבל לא לבת. היה בלי בושה נותן עבודה בקופאיות במחסן של העסק. שימי היה אומר – זה שיש סטייק על האש לא אומר שלא צריך להפשיר קבבים ליום סגריר. גם מידי פעם היה מחלק קצת מכות לורד בגלל שהייתה מעלה את עניין הגירושים. 

ז׳אקו שמע על העניין תפס את שימי לשיחה ב 4 עיינים, תראה מה יש לי פה שימי. עשינו לך בוק נותן עבודה בערום מלא בקופאית של קופה 5 במחסן של השוופס. יש 1000 עותקים בדרך לתעשייה אוורית, מי יודע אולי הציבור המסורתי/דתי כבר לא יצביע לאבא בבחירות לועד בעוד שבוע וחצי. ויש עוד 1000 עותק בדרך למשרד החינוך, שיראו שהבן של המפקחת הפדגוגית של בקעת אונו עסוק בלימודי גמירה במקום לימודי גמרא. או שאולי אתה רוצה שנשלח עותק לבעל הקווקזי של הקופאית, שישב עלייך כמה שנים בכלא. 

שימי ניסה לעשות קולות חטף סטירה מהיד עם הטבעת. ז׳אקו הוציא פנקס צ׳קים וגט. תחתום על הגט למה אתה מחלק כאפות בטוסיק ביום ומחלק לבת שלי כאפות בלילה?! איזה מין גבר אתה? אם לא היית עובד שלי הייתי שולח עותק לקווקזי שהיה גומר עלייך אבל לא מתאים פרסום שלילי לעסק.

 צ׳ק מס 1 – זה על פיצויים וסגירת תנאים סוציאליים על 9 וחצי שנות עבודה אצלנו 

צ׳ק מס 2 – זה מתנת פרידה אחרי חתימה על הגט 

צ׳ק מס 3 – זה עבור טיפול רפואי 

איזה טיפול רפואי??? שאל שימי ולפני שהספיק להגיד 3 ב 100!! תפסו אותו 3 בריונים דפקו בו מכות וזרקו אותו ליד הפח צפרדע של העסק והתקשרו ל 101 לספר על משאית של אוסם שדפקה רוורס ופגעה בשימי שקיבל רגליים מפלטינה ושיניים מזהב אחרי הטיפול המסור.

 ורד דפקה התאהבות בבחור שהיה שוטף לה האוטו, בחור על הכיפאק שהתאהב מאוד בורד. היה רואה מה עובר עלייה וחוץ מנקיון קומפלט של המרצדס שלה שם לא היה פספס אף ניקל ואף ז׳אנט, הוא היה מעביר ויש וניגוב גם על המנוע של ורד. ורד סגרה חתונה שבועים אחרי שקיבלה את הגט עם בח״ל קובי לוי. עשו חתונה לז׳ורנאל בפעם השנייה שלה בתוך שנה. קובי היה בחור טוב היה לו קשיים בעסק של השטיפה נהיה יד ימין של ז׳אקו בסופרים. בחור נשמה טובה שהיה יותר אמין ממנוע של טויוטה. עבד שנים בסופרים עד ששופרסל שמו הצעה וקנו מז׳אקו את העסק. ז׳אקו הוציא את הפנקס צ׳קים וישב לשיחה עם קובי. תשמע אתה עכשיו עוד צעיר, במקום להרים לי בחורות קח תקנה משאית עם מנוף. עבודה לא קשה. ורד שלי כבר קיבלה כוויה וזה לא מתאים עכשיו לילדים.

צ׳ק מס 1 – זה בשביל הקורס של המנופאים

 צ׳ק מס 2 – זה בשביל הדיפלומה 

צ׳ק מס 3 – זה בשביל המכונה

קובי שהיה בחור טוב הודה לז׳אקו ומאז הוא עושה פה ושם עבודות עם המנוף ברוך ה׳ כסף לא חסר ויש וילה גדולה עם בריכה וכל הפינוקים אבל גם האחלה גבר שבעולם לא בריא לו להיות כל היום עם האשה שלו.

 

פה ושם מרימים משטחים במקום להרים שטוחות


הבת ה 3 של ז׳אקו נדלק עלייה צ׳יקו מפוטו צ׳יקו בחתונה של שושי. עשה יותר צילומים לכלנית מאשר לחתן ולכלה. צ׳יקו היה לא פראייר בכלל, היו לו גם כבוד בשמיים ולא נתן לז׳אקו לקנות אותו. ז׳אקו תמיד היה אומר לו- ״יגיע יום אני אתה והפנקס נפגש״ צ׳יקו הרים עסק תענוג של צילומים, היה לו 20-25 עובד. בנה בית שלוש מפלס, גיפ BMW X6 וכסף שנזל לו מכל כיוון. אהב את כלנית ונתן לה חיים פיקס. היה לו כבוד ופיוז קצר. היו קוראים לו במשפחה צ׳יקו הג׳קסור. יום אחד התעורר בבוקר ראה שהשכן שלו בבית הצמוד עשה הרחבה למרפסת ונכנס חצי מטר לתוך השטח של צ'יקו. למה ככה? שאל בנימוס. השכן ענה לו שהוא יכול ללכת לדחוף אצבע לתחת.

צ׳יקו הוציא מסור ג׳קסו (המכונה בפי העם ג׳קסור) וניסר את המרפסת של השכן שהיה החבר הכי טוב שלו. שם אותה בכניסה לבית ואמר שבפעם הבאה הוא לא יהסס לעשות נדנדה מהעץ מנגו ולהוריד גם את השער של הכניסה לג׳ארז. 

צ׳יקו היה בעל למופת, היה מארגן כל שנה מסיבת יום הולדת מפוארת לכלנית, וח״ולים ומסאז׳ים ופינוקים ותיוגים בפייסבוק והיה אבא מהספרים לילדים. יום אחד התחילו לבוא לכלנית שמועות רעות באוזן שצ׳יקו מפזר את זרעו בשדות זרות.שמה על צ׳יקו חוקר פרטי שהביא חומרים אוי לעיינים. צ׳יקו במקום ללכת לאירועי בר מצווה לעשות תמונות נצפה במסיבות מין וחשק בוילות בשרון. 

כלנית שהייתה עקשנית כמו האבא שלה החליטה להרים מלחמה על צ׳יקו. צ׳יקו רצה להשאיר לה את הבית קומפלט ולצאת נקי, כולל מזונות רק שלא תגע לו בעסק שהרים. כלנית לא ויתרה והלכה איתו עורכי דינים והוצאות לפועל, רצתה חצי מהעסק.לא אחד כמו צ׳יקו יתכופף כמו אוחצ׳ה על משאית במצעד הגאווה. הלך ראש בראש ולא ויתר. כלנית עשתה מה שהיא יכולה להרוס לו את העסק. הלכה למתחרים השקיעה בהם וקנתה אותם חילקה לכל עובד של צ׳יקו הצעה יותר גבוהה. ככה מצא את עצמו צ׳יקו בגיל 48 חוזר לגור עם ההורים בדירת 3 וחצי חדר בבת ים. בלי כסף הלכו החברים וגם הבחורות עשו לו סיבוב יו טרן באי תנועה. יום אחד קיבל צ’יקו ביקור מז׳אקו. ז׳אקו כבר היה בא בימים אבל הוציא את הפנקס

 צ’ק מס 1 – זה בשביל הגט 

צ’ק מס 2 – זה בשביל שתוכל לקנות מחדש את העסק שלך מכלנית 

צ׳ק מס 3 – זה שיהיה לך למקום שתוכל לארח את הילדים שלך בכבוד

צ’יקו שהיה קשוח הזיל דמעה ולקח את הצ׳קים. אין בעייה שז׳אקו והפנקס שלו לא פותרים, הוא הבטיח מזמן לצ׳יקו שהוא והפנקס עוד יפגשו

היה לצ'יקו ג'יפ, היום עבר להוצאה לפועל

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אדיר יומי, אדיר, תודה על הפינוק לשבת. (רק שאצלנו בבאר יעקב קראו למסור ג'קסון, כמובן, אנחנו לא אנאלפבתים)

  2. תודה מומידן, מאד התגעגענו לסיפוריך הקצרים.
    הקטע שלך היה פתוח אצלי בקומפיוטר מהבוקר אבל רק עכשיו אני קורא בכיף, זה הקינוח על עוד מאמר שגמרתי לכתוב ושלחתי לפני כמה דקות לשותפי לכתיבה מיפן בתקווה שישפר אותו ושנשלח כדי שישפט ויתקבל לפרסום בעיתון מדעי טוב.
    עכשיו אפשר לתכנן דייט למחר בבוקר עם בת גלים אהובתי כי אין על בתגלים.

  3. מומי יש משהו בצורת הכתיבה שלך שגורם לי לצחוק. אחרי כמה שורות אני מתחיל קצת להתבלבל (גם אני בא בימים, אל תשכח) עם השמות של הבנות ועם המכוניות, אבל מה זה משנה? אתה תכתוב על שעון חול ואני אתחיל לצחוק. מה שאני לא מבין זה למה ז'אקו לא קרא לבנות שלו צוף, יסמין, ודייזי…

    האתר הזה פתוח לך תמיד אפילו תכתוב על מס הכנסה (שטראמפ הבנזונה מסרב להגיש למדינה שלו)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט