מכבי תל אביב מנצחת את הפועל ירושלים בארנה / עידן ארווץ וצוות הופס

בצוות: עידן ארווץ, שחר צ'קוטאי וחיים.

אז בשעה טובה חזרה אלינו ליגת העל בכדורסל שכל כך הייתה חסרה לנו בפגרת הקורונה, בכדי להכריע את האלופה ויורדת הליגה בצורה ספורטיבית – על המגרש. עוד בשיא הגל הראשון, כשלא הייתה את האופציה לסיים את הליגה כרגיל, הועלו מספר אופציות להחזיר, ולו לקצת, את הכדורסל הישראלי שלנו: טורניר קצר באילת, הענקת האליפות לראשונה בטבלה ועוד… למזלם של חובבי הכדור הכתום לאט לאט מספר החולים התחיל לרדת וניתן היה להמשיך את הליגה כרגיל עם הגבלות מסוימות שכוללות בידוד עד לסיום הליגה של כל השחקנים וכמובן ללא קהל.

הקבוצה שהובילה את החזרה של הליגה הייתה הפועל ירושלים, שחוותה עונה מדהימה, אולי הטובה בתולדותיה לפני פגרת הקורונה, בה זכתה בכל התארים ששוחקו, בכולם הייתה צריכה לעבור בדרך את מכבי תל אביב. מהצד הצהוב, הייתה הקבוצה שהכי לא רצתה שהליגה תחזור, בשל העובדה שהייתה במקום הראשון בטבלה לפני פרוץ המגיפה וקיוותה שיעניקו לה את האליפות בלי שתשוחק על המגרש.

בהתחלה, שתי הקבוצות הצליחו לשמר את הסגל של לפני הקורונה, והחזירו ארצה את כל הזרים. זה, כמובן, השאיר את הפועל ירושלים כפייבוריטית הראשית לזכייה באליפות. אבל, במפתיע החליטו ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס, 2 משחקני המפתח של ירושלים, לחזור לארה"ב במטרה להיות ליד ילדיהם ומשפחתם בתקופת הקורונה והמחאות באמריקה. זה שינה לחלוטין את מאזן הכוחות.

לג'ייקובן בראון עוד הביאו ירושלים מחליף בדמות ג'רמי פארגו אקס מכבי תל אביב, אבל לטיישון תומאס לא ורוב האנשים שתשאלו ודאי יגידו שמכבי תל אביב הפכה הפייבוריטית המובהקת לזכייה באליפות.

המשחק האחרון ששוחק לפני פגרת הקורונה היה, איך לא, הקלאסיקו בין האדומים לצהובים בארנה בירושלים, שם הביסו הירושלמים את התל אביביים. מאז נפגשו עוד פעם אחת בתל אביב במסגרת הבית העליון שלאחר הפגרה – שם ניצחה מכבי וצמצמה את המאזן העונתי בינה לבין ירושלים ל-3:2.

במסגרת הלא מתלבשים ואלה שבבידוד נמצאים סירווידיס הירושלמי ובראיינט, אייסי ודורסי (נכנס לבידוד לאחר חשיפה לחולה קורונה בעת שבירת הבידוד).

מכבי פתחו את המשחק עם הרבה דני אבדיה ושלשה שלו קבעה 7-11 לצהובים ו-7 אישיות לזכותו. גם האנטר ובעיקר קלויארו שלטו בצבע ויצרו סלים קלים שסידרו למכבי יתרון 10. הפועל קצת צמצמו, אבל דווקא כשווילבקין ירד לספסל השתלטו אבדיה וזוסמן על העניינים, וסל נהדר של דני עם הבאזר קבע 14-27 בסיום הרבע הראשון.

דורי סהר עלה לפרקט כבר בתחילת הרבע השני, אבל זוסמן היה זה שפתח עם שלשה. שלשה של בריימו צמצמה ל-11, אבל מכבי הגיבו בריצה נוספת וההפרש כבר התקרב ל-20. פארגו המשיך לא לפגוע ומכבי רצו וסיימו בצבע בקלות, מה שהעלה אותם ליתרון 23, רגע לפני שפארגו הצליח להוביל ריצת 2-8 של ירושלים שקבעה 37-54 צהוב בהפסקה. אבדיה וקלויארו הובילו את מכבי עם 13 ו-12 בהתאמה, ואילו את הפועל פלדין הוביל עם 9 ובלאט הוסיף 7.

ג'רמי פארגו נגד האקסית. תמונה: מנהלת הליגה

מכבי פתחו את הרבע השלישי בדיוק כמו את 2 הקודמים, כאשר אבדיה מריץ מתפרצות וההפרש שוב עבר את ה-20. הפועל המשיכו להתקשות התקפית וקלעו רק 3 נקודות ב-5 הדקות הראשונות של המחצית, ומכבי כבר עלו ליתרון 40-64. הצבע האדום המשיך להיות פרוץ לחלוטין, ואילו זה הצהוב ננעל כמעט לחלוטין, ואחרי עוד 2 דקות ההפרש כבר קפץ ל-29, מה שגרר פסק זמן ירושלמי נוסף. הפעם ירושלים עלו טוב יותר והכפילו את מאזן הנקודות שלהם ברבע מ-4 ל-9 תוך חצי דקה. ירושלים המשיכו במומנטום וצמצמו כבר ל-18, אבל שלשה של ווילבקין כמעט מהחצי קבעה 56-77 למכבי בסיום הרבע השלישי.

הפועל פתחו טוב את הרבע האחרון, ו-3 שלשות מהירות צמצמו ל-14 בלבד ושלחו את ספרופולוס להזעיק פסק זמן בהול. שלשה נוספת של פארגו צמצמה ל-11 בלבד ומכבי נראו אובדי עשתונות ואיבדו עוד כדור, אבל פארגו לקח זריקה קשה שהלכה החוצה וסנדי כהן החזיר בשלשה שקבעה 70-84 צהוב ושחררה הרבה לחץ אצל מכבי, 5 דקות לסיום. האנטר הוסיף עוד 2 לפני ששלשה נוספת של הולנד צמצמה ל-13 וחטיפה של פארגו הובילה לעוד 2, אבל שוב ווילבקין הגיב בשלשה שהחזירה ל-14. ווילבקין ניסה עוד שלשה מקילומטר, שהפעם הלכה החוצה, אבל הריבאונד נפל בידיים צהובות והזמן המשיך לרדת, ואחרי החטאת דאנק יומרנית של טרי היה זה קלויארו שסיים מתפרצת והעלה את מכבי ל-91 לעומת ה-75 של הפועל. אחרי סל של בריימו שני הצדדים התקשו למצוא את הטבעת עד ששלשה של בלאט עם הכניסה לדקה האחרונה צימקה ל-11. הדקה האחרונה עברה בתחרות הטבעות והורדת שניות ובסיום 82-93 למכבי בהפרש לא כל כך משקף.

אבדיה עם עוד כניסה לסל. תמונה: מנהלת הליגה

בשורות הפועל בלט תמיר בלאט עם 20 נקודות ב-7/9 מהשדה ו-4/5 לשלוש, פלדין הוסיף 18, הולנד סיפק 15 עם 6 כדורים חוזרים ופארגו קלע רק 6 ב-2/8 מהשדה ו-0/4 מהעונשין, אבל גם 7 אסיסטים.

ווילבקין הוביל את קלעי מכבי עם 23 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, קלויארו תרם 16 ו-9 ריבאונדים, אבדיה עם 15, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים והאנטר הוסיף 14 ו-6 קרשים.

מכבי תל אביב מצליחה להשוות את המאזן העונתי נגד האדומים ל-3:3 מינוס שני תארים. במבט להמשך, אם אכן הגמר יהיה הפועל ירושלים נגד מכבי תל אביב בעוד קלאסיקו, ה-8 לעונה אם אכן יקרה, הכל נפתח מחדש.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

    1. ממה שפורסם גם בכתבות וגם בראיונות עם דני וגם עם מתן סימן-טוב, הסוכן, ועם רגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי, נראה שדני ניצל כל שנייה ב"חופשה הכפויה" בעקבות הקורונה –
      – עבודה על הגוף (עלייה במסה – בראיון של דני עם רז שכניק מלפני כחודש ב"ידיעות אחרונות" ציין דני שהוא שוקל כיום כ104 ק"ג, כך שהעלה לפחות 5 ק"ג במסה, הוריד אחוזי שומן, הקפיד על תזונה ועבד הרבה בחדר הכושר, תוך כדי הקפדה על נזק מינימלי לאתלטיות, זריזות ומהירות) – CHECK
      – עבודה על הקליעה (שחרור מהיר, מיקום הרגליים, זווית הכדור, קליעות עונשין) – CHECK

      בהחלט מתקבל הרושם שהילד הוא GYM RAT ושיש לו את השריטה של אלה שמכוונים להיות גדולים באמת, כל פעם הוא עובד ומחזק עוד אספקט במשחק שלו, צריך להמשיך לעבוד, להיות צנוע, לעבוד גם על השליטה בכדור ועל הצד השמאלי (רוב, אם לא כל המשחק של דני, הוא על יד ימין) ולהמשיך להיות רעב, ועם הסיטואציה הנכונה, יהיה בהחלט כיף להתעורר בלילה To see the kid from Kibbutz Beit Zera, Israel!

  1. מנחם כמעט כול משחקי הליגה משודרים חי באתר ספורט 5. גם היום יש 2 משחקים ב AM 5 ו 7 AM שעון אטלנטה. לגבי המשחק אתמול, הוא היה במעמד צד אחד. ירושלים חייבים להביא רכז כי בלי גייקובן בראון ותמיר בלאט שעובר לברלין אין מי שינהיג. לגבי דני אבדיה, אתה צודק מנחם. הוא העלה מסת שרירים בפגרת הקורונה וגם שיפר את הקליעה.

  2. תנו לי לנחש, כותב המשחק מעדיף דברים בצבע אדום? 🤔
    אני לא יודע מה תהיה התוצאה בסיום העונה, אבל ספק אם י-ם בעצמה חשבה לרגע העונה שהיא שווה למכבי

  3. האווי עובדתית במשחק הנוקאאוט היחיד ביניהן העונה בגביע המדינה י-ם ניצחה (בעצם גם בגמר גביע השוקו של הכדורסל) . בשיטה הקיימת י-ם עם תומאס ובראון בהחלט הסתכלה לה ללבן של העיניים . בלי שניהם כנראה שלא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט