פריוויו לחידוש העונה – הרפטורס/ דור בלוך

פריוויו לחידוש העונה – הרפטורס/ דור בלוך

כשבני הבכור נולד, לפני 5 חודשים, תן או קח, חשבתי לעצמי שהתזמון נפלא, התינוק לא יישן, אני גם ככה קם לראות NBA, גם אצא אב השנה, וגם אהנה מפלייאוף NBA מהנה, אבל הקורונה חשבה אחרת, וב-5 חודשים האחרונים אני מתעורר בין 4 ל-5 בבוקר ללא תכלית. לא עוד!

ה-NBA חוזרת והיום ניפגש להיכרות מחודשת עם האלופה היוצאת (למי שזוכר) שנפרדה מהכוכב הגדול שלה, אבל הצליחה לשמור על כבודה בחלק העונה שעד הקורונה, האם היא תוכל להמשיך ולהיות קבוצת צמרת במזרח?

אז מה היה לנו?

אחרי שרבים צפו לטורונטו דעיכה משמעותית, הרפטורס הפתיעו עם עונה עקבית וטובה, שהובילה אותם למאזן 18-46, השני בטיבו במזרח, כאשר השיא מגיעה בדמות 15 נצחונות רצופים בין ינואר למרץ, רצף שנקטע דווקא בהפסד לברוקלין.

לפגרת הקורונה הם הגיעו עם מומנטום מצוין ו-4 נצחונות רצופים, כשהם נשענים על ההגנה הכי טובה בליגה מבחינת ספיגה למשחק, כופים את האחוז מהשדה השני הכי נמוך בליגה, האחוז משלוש הנמוך בליגה, וכופים את מספר האיבודים השני הכי גבוה בליגה (אחרי הבולס אגב, מה הקטע עם זה?).

בדומה לעונה שעברה, טורונטו מציגה סגל מגוון של שחקנים עם ידיים ארוכות שיכולים להחליף על כל שחקן. פסקל סיאקאם ממשיך את תהליך הפיכתו לסופרסטאר והוא הכוכב של הקבוצה הזאת, יחד עם קו אחורי שכולל את קייל לאורי המנוסה, ואן וליט שממשיך להתקדם ונורמן פוואל, התקפה היא אולי לא החלק החזק של הקבוצה הזאת אבל יש לה דיי כח אש כדי להתמודד. בקו הקדמי סרג' איבאקה ומארק גאסול חולקים את הדקות כאשר גם או ג'י שהפך לשחקן מוביל השנה תורם את שלו, בתור קוואי לעניים..

גם כנופיית הספסל של הרפטורס ממשיכה את המסורת, של לשחק הרבה יותר טוב מהציפיות, כאשר בנוסף לאילו שהוזכרו, גם הגארד טרנס דיוויס הראה ניצוצות, פאט מקאו והוליס ג'פרסון תרמו לפרקים, ומאט תומאס שימש בתפקיד ספשייליסט השלשות ותו לא על שם קייל קורבר.

איפה אנחנו היום?

אם כבר הפגרה אמורה לעזור לרפטורס, שסבלו מאוד מפציעות במהלך העונה, והמנוחה עשויה להועיל לשחקנים שלהם, בעיקר גאסול, איבאקה ולאורי הוותיקים.

הם מגיעים עם הרכב מלא, ואפשר גם להניח שהניסיון של הקבוצה, הביטחון שלה כאלופה וההיכרות המאוד טובה והכימיה הקבוצתית בין המאמן לשחקנים ובינם לבין עצמם יסייע להם בשלל האתגרים שבינם לבין כדורסל יש מעט מאוד – החיים בבועה, השפעת מחאת ה-BLM, התחלת העונה מחדש אחרי פגרה ארוכה ישר לשיא שלה וכיו"ב.

מה צפוי לנו?

כל לוח המשחק בבועה הוא מפגר באיכותו, אבל לטורונטו יש באמת לוח משחקים מטורף כשתפגוש את הקרם דלה קרם של הליגה. הפתיחה מול הלייקרס, המשחק השני מול מיאמי לאחריו אורלנדו, בוסטון, ממפיס, מילווקי, פילדלפיה ולבסוף דנבר.

הרפטורס לא יאבדו ככל הנראה את המקום השני, ואין להם סיכוי להגיע למקום הראשון כך שהמצב מחייב להסתכל למטה, כאשר הם צפויים לפגוש את ברוקלין או אורלנדו. ברוקלין מובילים בחצי משחק על פני המג'יק. מחד ברוקלין בוודאי עדיפה איכותית בהנחה וקיירי ישחק, מנגד הבלגאן שם כרגע הוא כזה שלא ברור באיזה מצב צבירה הנטס יגיעו לבועה.

מכל מקום, הרפטורס פייבוריטים להגיע לגמר המזרח, מול מילווקי לעומת זאת, זה סיפור אחרי לגמרי. הבאקס ניצחו את הרפטורס בשני המפגשים ביניהן ונהנים מיתרון איכותי, לא רואה את הרפטורס עוברים אותם, כמובן בכפוף לשלל השאלות שמלוות את חזרת העונה החריגה הזאת.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. המפתח לניצחון על הבאקס הוא שיבוש המשחק של מילווקי. בודנהולצר חלש מאד מהתאמות. יש לקבוצה שלו שיטה אחת שעובדת מצוין וכשהיא משתבשת אין לו פתרונות. כדי לשבש את המשחק של מילווקי צריך להוציא ליאניס את הכדור מהידים.
    .
    במעבר מהיר למה שבאמת מענין אותי. הסיכוי של ג"ס להחתים את מרק גאסול על חוזה של 5.7 מיליון. זה מה שהיא יכולה לשלם. טורונטו לעומת זאת יכולה לשלם הרבה יותר. השאלה למי שמכיר את הנהלת טורונטו. האם הם ישלמו?

    1. נראה לי שגאסול יעדיף להישאר בטורונטו על אותו סכום.
      אני לא חושב שטורונטו יתקשו לשלם לגאסול, בהנחה שהדרישות שלו לא יהיו גבוהות במיוחד. זה גם יחסוך להם את הקאפ-הולד הכבד שלו.
      הפיי-רול של טורונטו לקיץ הוא 85 מיליון, לא כולל הקאפ-הולדס על גאסול, ואן-ווליט ואיבקה. סביר שנראה את טורונטו הולכים על בטוח ומחזירים את שלושתם, בעיקר כי עם החוזים הבאים יהיה אפשר להוציא מהם טרייד על כוכב.

    1. גם אני חשבתי שיש להם לב של אלופים. עד שון וליט שפך את ההתבייכנות שלו לפני שבוע שבועיים. לא נראה לי שבא לו להיות שם.

      1. הבעיה של ון וליט היא שהם גם בבידוד וגם שהם הגיעו הרבה לפני כולם.
        בגלל שהם מקנדה אז הם נכנסו לבועה שבועיים לפני שנכנסו לבידוד וזה משמעותי כשיש לך משפחה ותינוק בן פחות משנה בבית.

  2. יש סגל, יש מאמן, ניסיון וכוכבים משניים. אבל חסר הכוכב שיקח וינצח בפלייאוף (וסיאקם ולאורי הם לא אלה שיעשו את זה). החיים בפלייאוף הקודם ללא ציפיות ועם קוואי היו נוחים, לא בטוח שזה יהיה ככה הפעם.
    גמר המזרח ולא יותר מזה.

  3. טורונטו קבוצה מושלמת, רק חסר לה דבר אחד: קוואי לאונרד או כל שחקן טופ 5 אחר כגון דיוויס,יאניס,הארדן והמלך

  4. חסר להם קליעה מול הגנות שיעלו הילוך בפלייאוף הם יתקשו לקלוע. כמו שאמר nba בדם חסר להם כוכב גדול.
    לדעתי אם לוקה או טריי היו שם הם היו לוקחים את המזרח בהליכה כי יש להם הגנה רצחנית ואתלטית ומאמן לא מקובע מידי.

    1. פסימי – אם מאבדים את המקום השני (ראה תגובתי למטה) אז פוגשים את פילי או מיאמי ועפים בסיבוב הראשון.
      ריאלי – אתה באמת חושב שהם יעיפו את בוסטון בסיבוב השני (אם יגיעו לשם, כאמור)? הם כרגע במאזן שלילי מולם.
      אופטימי – אשריך, זה באמת חתיכת תסריט אופטימי.

  5. הקשר בין העונה שנגמרה לבין מה שמתחיל עכשו קיים רק בראש שלנו, הרי ההפסקה ארוכה כמו הפגרה בין עונות. רוצה לומר, מה שהיה לא ממש יכול להעיד על מה שיהיה.
    בטורניר כזה, אחד הדברים העיקריים שקבוצה תמדד בה זה האופי שלה, ומזה אני חושב שיש לטורונטו די והותר.
    תודה רבה

  6. יכולים לצאת מהמזרח, בזכות השילוב בין חוכמת המשחק העצומה של הסגל שלהם והמאמן (הגנה שונה ויעילה על כל סופר-סטאר) והעובדה שהם בקושי שיחקו בסגל מלא העונה. החמישייה שלהם בקושי שיחקה ביחד, אבל מצד שני יש להם רקורד די בינוני נגד קבוצות עם מאזן חיובי וחשוב לזכור שבשנה שעברה הם היו צריכים סדרה מדהימה מקוואי רק בשביל לעבור את הסיבוב השני. כל תוצאה מהדחה נגד הסלטיקס בסיבוב השני עד לגמר NBA לא תפתיע יותר מדי

  7. נהדר דור. אגב, המקום השני לא כזה מובטח. יש להם ראש בראש עם בוסטון וזה יהיה משמעותי, ומספיק שיפסידו עוד 2-3 משחקים והם בצרות (בהנחה שבוסטון מנצחים כמובן – הלוז שלהם קל משמעותית משל טורונטו).

  8. תודה דור!
    כמו שרועי כתב המאזן שלהם נגד קבוצות טובות הוא ככה ככה, מיאמי ובוסטון חזקות ויכולות לגנוב סדרה מולם.
    מקווה בשבילך שהילד יישן טוב ויקום החל מ7 בבוקר

  9. מה שיש לטורונטו יותר, אולי, מאשר לכל קבוצה אחרת זה גאטס. הם באים ללא כל רגשי נחיתות. אני רק לא מבין מה קרה למרק גאסול. הוא נראה כחולה סרטן שלושה וחצי שבועות לפני מותו.

  10. תודה רבה דור. יופי של פתיח.
    .
    יש להם בעיית מאצ'-אפ למרות המיקום. הבאקס בוסטון ופילי פייבוריטיות מולן. צריך לזכור שלא רק קוואי עזב אלא גם דני גרין שומר ומרווח. הרוטציה כמובן תתקצר כך שהאלוף 3 ברצף ומן הסתם גם דיוויס ובושר יראו פחות פרקט. אני מהמר שיודחו בחצי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט