חם מהתנור: דווייט האוארד יצטרף לקבוצה באורלנדו / מנחם לס

דווייט האוארד – עם 'חמסה' תלויה על חזהו, אמר עכשיו ל-CNN (השעה 22:55) אחרי עשר דקות של בלבול ביצים על 'אחריות משפחתית', 'אחריות אזרחית', ו-'נאמנות', שהוא החליט לשחק באורלנדו.

לא שזה הישג כזה גדול – אבל ייתכן מאד שהיינו ראשונים בעולם לפרסם זאת בכתב. ארבע דקות אחרי שהוא אמר שהוא מופיע, הכנסתי זאת לאתר ומיד קפצתי ל-ESPN, ל-NBA.COM, ל-NYT – ואף אחד בינתיים לא הזכיר מילה. הייתכן שאנחנו יודעים זאת עוד לפני הלייקרס? כנראה! הוא בחר להודיע על החלטתו בשידור חי ל-CNN' , ואני הייתי בערוץ כי רציתי לשמוע שוב את טראמפ אומר ש"ארה"ב מובילה את העולם במלחמה בנגיף הקורונה"

("אבל את המשכורת שארוויח שם אתרום למערכה לשוויון אזרחי")

(כן? כמה זה? אפילו לי יש כנראה יותר כסף)

ידעתי מההתחלה שכל ההצהרות שלו לא יחזיקו מים, כפי שאומרים באנגלית להבטחות שלא היה בהן מאומה מלבד מילים ריקות.

**********

טראמפ אמר היום ש"אנחנו מובילים את העולם במלחמה בוירוס"

ושעתיים אח"כ יצאו דיאגרמות מה-FDA שגם מכסיקו וגם בראזיל "עושות מיום ראשון – אתמול – טוב יותר מארה"ב במלחמה בנגיף הקורונה"

בפלורידה 18 'גושים' (COUNTIES) מדווחים על 100% תפוסה בכל בתי החולים ומחלקות החרום, ושימוש בכל מכשירי ההנשמה. מי שזקוק למכשיר הנשמה? לוקחים אותו מזקן, שממילא לא נשארו לו הרבה שנים לחיות. ומושל פלורידה עדיין לא דורש לחבוש מסכות פנים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 129 תגובות

    1. זה היה הסוף שלו באן בי איי (בקבוצה עם אוריינטציה לאליפות) עם לא היה מסכים לשחק. הוא יודע את זה.

  1. שהחדשות נהיות מגוחכות מיום ליום.

    אני אתרום את החדשה המגוחכת שלי.
    באוסטרליה לא היתה התפרצות. ישבנו בבתים חודש והמסםרים הגיעו לאפס. חוץ מסידני ומלבהורן שהיו על חד ספרתי מאנשים שבאו לחול וישר עברו למלון קורונה. בסידני שמו שוטרים על המלון. במלבורן שכרו חברת שמירה של איזה אוליגרך. השומרים במלבורן מיד עשו קומבינות, הרשו פה ושם לקפוץ לאיזה קפה קצר, פה איזה סקס מזדמן, שם הרשו לקרובים להכנס.
    היום במלבורן מחד ספרתי אנחנו על מאתיים ביום בעליה של מכפיל אחד וחצי. בסידני אפס.

  2. טוב לשמוע שדוויט מצטרף. קיבל הוראה מלברון? אישור לילד? מנחם אחרי שכתבת על הנזק לילד שלו זה חשוב לנו פה לדעת אם הוא מצטרף לאביו. עדיין חבל לי על בראדלי שאני מאוד מעריך ולקבל במקומו את ג׳י אר זה להחליף נעלי נייקי בנעלי גלי.
    אין על עידכוני טרמפ. הוא לא פירט מובילים במה. הוא ביבי לעניים. הוא מחליט מה האמת ולא אף אחד אחר. מדהים שבטוח יש אנשים שקונים את זה

  3. גם אם מגיע הווארד נשמע כאילו לא כזה חשוב לו לנצח ולקחת אליפות. מקווה שאני טועה אבל המצב בלייקרס כולל החיסרון של בראדלי לא אידאלי

  4. נפלתי מהכסא. איזו הקרבה מצידו, כולנו עדים.
    במעבר מהיר לטראמפ ואמריקה. מנחם כדי שתבדוק את המספרים אתמול היו 378 מתים ושלשום 262. הכי נמוך מזה שבועות שלא לומר חודשים למרות שמספרי "ההדבקה" "בשיא" בכלל כשמסתכלים על הגרף הכללי של המגיפה נתן לראות שמספרי "ההדבקה" "בשיא כל השיאים" (גם בארה"ב וגם בעולם) אבל שיעורי התמותה בירידה. "למומחים" הפתרונים.
    .
    נ.ב
    .
    חושב לזכור שרוב המספרים הם בין שקר לסילוף אז יש לקחת אותם בערבון מוגבל.
    .
    נ.ב 2
    .
    טראמפ הוא כלי משחק על לוח השחמט הזה אומנם כלי מסוג מלך או מלכה אבל הוא לא זה שמשחק את המשחק. אני לא יודע מה יותר מנותק שלא לומר הזוי, לחשוב שהוא קובע הכל לבד או לחשוב שאתה יותר חכם מהנשיא של המעצמה הגדולה בעולם. אני לא אומר שהוא לא עושה שטויות או חף מטעויות(בעיני) ולפעמים גם מתנהג כליצן אבל לחשוב אוטומטית שזה נובע מטיפשות ולא מאג'נדה זה לכל הפחות נאיבי.

    1. נאיבי זה מילה יפה צל יקירי, בכללי הקורונה היא בלון שמנו פח בעשרות מונים על המידה שלו (הCDC אמר שיש לפחות פי עשרה יותר חולים ממה שידוע דרך אגב) , והפגיעה שפגעו בכלכלה בגללו תעלה בהמון חיי אדם הרבה יותר מהקורונה עצמה, משתמשים בהפחדה הסופר זולה אם זה באמצעי התקשורת ואם זה הפולטיקאים עצמם כדי להפוך למשטרים אפלים , בטח בישראל, והדבר העצוב שאני מכיר לא מעט אנשים שמהפחד תומכים בזה ומצדיקים את .

        1. אשך אין לי כוח להיכנס שוב לפוליטיקה אז זה תהיה התגובה האחרונה שלי בנושא ונראה לי שסיכמנו כבר הכל וברור לי שלא נגיע להסכמה , אני לא הסכמתי לגזענות שביבי הציג במשפט העלוב והפתתי ערבים נוהרים לקלפיות. אני חושב שהצבעה שלהם כחברה משקפת מאוד את הדעות של רובם , ואני לא יודע איך אתה מתעלם בבוטות מהפעולות וגם מאמרות של כל פעילי הרשימה המשותפת, אם זה עידוד פגיעה באזרחים ובחיילים , אי הכרתה כישראל כמדינה יהודית, עידוד BDS… ,( כמובן שיש ערבים טובים שרוצים להשתלב בחברה) , לגבי אדם כאדם אני מתייחס תמיד לפועלו של האדם כאדם ולא למוצאו דתו, צבע עורו…

          1. המשך המשפט הוא:
            "עמותות הסמול מביאות אותם באוטובוסים".
            והדברים נאמרו בהקשר של "צאו להצביע כבר, כי הצד השני עושה הרבה יותר מאמצים מאתנו"

            זה כמובן עוד ציטוט של ביבי שהוצא מהקשרו, "השמאל שכחו מה זה להיות יהודים", להלן הציטוט המלא:
            "אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים, הם חושבים שאת הביטחון שלנו ישימו בידי ערבים, הערבים ידאגו לנו הערבים ידאגו לנו– ניתן להם חלק מהארץ והם ידאגו לנו."
            – עכשיו ניתן בפירוש להבין שביבי לא התכוון שהשמאל הם מתבוללים עוכרי ישראל, אלא שהם לא מסתכלים על המפה מראיה היסטורית ומעדיפים להיות נאיביים ולטמון את הראש בחול.

            אבל זו הבעיה פה, ברוך. כי כמו שאתה אומר בהקשרים של ארה"ב, פה התקשורת אפילו יותר גרועה מבארה"ב.
            יצטטו ויסלפו ויוציאו מהקשר ומה לא.

            אני רק אזכיר שב4 שנים האחרונות, הועברו 15 מיליארד שקל לחברה הערבית. לא היה דבר כזה מקום המדינה.

            1. אכן ההשקעה בשנים האחרונות במגזר ענקית ורובם לא יודעים להוקיר תודה.

          2. ואשך הוא אחוס"ל שטוף מוח ולכן הוא לא מסוגל להסתכל על התמונה כמו שהיא.
            זה לא משנה שהם לא מכירים במדינת ישראל כמדינת העם היהודי.
            זה לא משנה שאיימן עודא שנחשב מהיותר פרגמטיים שם, לא מגנה רצח חיילים.

            כל מה שתגיד לו, הוא יענה לך בחזרה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.

            1. אחוס״ל יקר,

              1. תראה לי בבקשה התבטאות אחת גזענית שלי נגד ערבים
              2. תראה לי ביטוח תמיכה בשחיתות אחד.

              אבל אתם, האשכנזים מהשבט הלבן, אובבים דמוקרטיה כל עוד היא בצד שלגם. ברגע שהרוב אומר משהו שלא עומד בקנה אחד עם דעתכם, תעשו הכל כדי לשנות את זה.

              התיקים של ביבי הם בדיחה אחת גדולה.
              1. אין תקדים בעולם לפוליטיקאי שעומד לדין על סיקןר אוהד.
              2. עסקת בזק-יס אושרה על ידי היועמ״ש דאז, יהודה ויינשטיין.
              3. ה״מתנות״ אושרו על ידי גדול משפטני ישראל, יעקב ויינרוט.
              4. ביבי אפילו לא נחקר בפרשת הצוללות.

              אבל אתם, אחוס״לים עלובים, החחטתם שזה לא משנה בכלל, ואתם תנפנפו בזיוני שכל משפטיים למרות שאין להם שום בסיס, כי זו הדרך היחידה שלכם לעמוד מול אדם כמו ביבי, שלא מצאתם דרך אחרת להדיח.

              בניגוד אליך, היה לי בוס ערבי, אני יהודי ממוצא ערבי (בין היתר), אני בראיונות עבודה העברתי ערבים במה שניתן לומר אפילו העדפה מתקנת.

              מילה אחת רעה לא מצאת ולא
              תמצא שאגיד עליהם, אבל עצם השתייכותי למחנה שהןא לא שלך הופך אותי לתומך בשחיתות, גזענוצ וכו׳.

              אין מה לעשות אחוס״ל יקר, אתם. מיעוט במדינה גם דמוגרפית וגם פוליטית, אז תתרגל, ואם לא טוב לך אז אתה מוזמן לעבור לברלין, שם תתקבל בברכה והרבה כאפות אצל המהגרים התורכיים, סוריים וכו שיאהבו אותך ללא תהאים.

    2. ברור שיש לו אג'נדה: כמה שהוא יותר מטורף ושקרן, כך האנשים שעליהם הוא בונה (רדניקים, לבנים קיצוניים, לבנים חסרי השכלה, ועשירים ממש) יותר מוקירים אותו.

  5. בזבזנו יותר מדי מילים על האוורד, שחקן בדמדומי הקריירה שלו. הוא לא יוסיף הרבה ללייקרס. הקליפרס מזמן הקבוצה הטובה בעיר.

    לגבי פלורידה, אזור מיאמי DADE COUNTY החליט על דעת עצמו להטיל עוצר כללי בין 10 בלילה ל 6 בבוקר.

  6. לא שזה מחדש משהו למישהו, אבל איזה דפקט הדווייט הזה. לצד ההגדרה של דפר במילון יש תמונה שלו מחייך את החיוך הדבילי שלו. מתאים כמו כפפה לטרלול המתמשך הזה שנקרא לוס אנג'לס לייקרס. חבל (אם כי לא מפתיע) שאין בלייקרס איזה מבוגר אחראי שיושיב אותו לשיחה ויסביר לו על סדרי עדיפויות בחיים ועל המשמעות של להיות הורה. טרגדיה בהתהוות מול העיניים שלנו, כואב הלב.

    1. מה המשמעות של להיות הורה? עם כל הכבוד לבלבולי מוח של מנחם זה שטויות, דוויט ההוארד לא מעורב בחיי הילד הזה חוץ מלהביא לו כסף ולעשות לו פייס טיים פה ושם , אני מעדיף שהילד יישאר עם מטפלות אומנות פסיכולוגיות … שיכילו אותו מאשר להישאר עם אבא מכה כמו דוויט שברור שלא ידע להכיל אותו (זה בעיה של החינוך בקהילה השחורה לא של דוויט עצמו). הלייקרס נתנו לו אופציה לשחק אם יירצה והוא בחר לממש אותה, כל שאר הניתוחים זה קונספירציות זולות .

            1. היי – היא רצתה את זה.

            2. בשביל שישים כן תשב.

      1. זה שדווייט לא היה מעורב בחיי הילד שלו לא אומר שהוא לא צריך להיות מעורב עכשיו כשהאמא של הילד מתה. זה סוג של גיים צ'יינג'ר הייתי אומר. ברוך, אתה מדבר על בעיות מערכתיות של חינוך בקהילה השחורה אבל אין לזה שום קשר לדווייט – הוא דווקא גדל בבית סופר חזק עם אבא נוכח וערכי כנסיה חזקים (אני מניח ששם הוא למד על השימוש בחגורה כאמצעי חינוכי). להגיד שעדיף לזרוק את הילד על מטפלות שמתחלפות כל תקופה מסויימת וכשכירות יקשרו לילד רק עד דרגה מסויימת ואז ינטשו כשהחוזה יגמר – תסלח לי ברוך, זה די נורא.
        אתה אומר עדיף? אז אני אגיד לך מה עדיף, שדווייט ישאר בבית, יעזר באומנות ומה שצריך אבל שיהיה שם, יקח שיעורי הורות פה ושם, וישחק עם הילד שלו במקום עם לברון ג'יימס.

        1. דוויט חונך באלימות כמו רוב חברי הקהילה האפרו האמריקאית שבגיל ההורות כיום, זה לא שפתאום הוא התחיל להכות את הילד מאפס, הוא גם ימשיך לחנך אותו ככה לא בגלל שהוא אדם רע אלא בגלל שככה חונך , היו לי לא מעט חברים ועובדים שחורים שהיו נאורים בכל תחום אחר אבל בכל הנוגע לחינוך ולאלימות הם לא הבינו שזה לא בסדר להכות ילד, בגלל שזה היה חלק נורמטיבי אצלם.
          .
          ברור שעדיף שדוויט הווארד יהיה הורה מושלם ויקח שעורים בהורות ויקח אחריות שהיא לא רק כלכלית על הילד שלו אבל זה לא מה שיקרה במציאות, ואם צריך לבחור בין השארות אם אב מכה להשארות עם מטפלות אני אבחר באופציה של המטפלות בכל פעם מחדש

          1. אתה מסווג את דווייט כסובל מהקשיים הסטריאוטיפיים/סוציאלים של הקהילייה השחורה בארה'ב אבל שוב – זה לא המקרה. אתה גם החלטת שהוא לא למד כלום מהמקרה ההוא, שהוא יוגדר כאב מכה לתמיד, ושעדיף לבנו לגדול בלעדיו. אלו המון הנחות שנעות בין חוסר ביסוס (לא ידוע לי על תלונות אחרות/נוספות בעניינו) לחוסר הבנה בסיסי בגידול ילדים (עדיף לגדול בלי הורים).

            1. https://www.tmz.com/2014/11/16/dwight-howard-child-abuse-investigation-cleared/
              אני לא מסווג אני זוכר את המקרה , אותו דבר עם פטרסון שפשוט לא רואים דבר פסול בבעיה … לשנות את הדור הנוכחי כמעט בלתי אפשרי אבל את הדור הבא בהחלט אפשרי. לגבי החלטות אתה כינית אותו טיפש בגלל שהוא לקח החלטה מושכלת לשחק כדורסל , אתה גם לוקח את זה רחוק זה לא שהוא גודל יתום הווארד תומך בו כלכלית וחודשיים בבועה בלעדיו (ילד שגם ככה לא גדל איתו וראה אותו בפייס טיים) לא יעשה ביג דיל

          2. חביבי
            למה אתה עושה הכללה כאילו כל ההורים האפרואמריקאים מכים את הילדים?
            זה לא נכון. נכון שיש בהרבה משפחות כאלה אלימות במשפחה אבל אתה לא יכול להכליל.

            1. דוק זה לא כל ההורים בקהילה האפרו האמריקאית אבל זה חלק אינטגרלי בחינוך שלהם (של רובם) ושזה חלק כל כך טבעי מהחיים שלך הם לא מבינים את הבעייתיות שבזה, יש המון ספרים על הבעייתיות שבזה אני ממליץ לקרוא את Spare the Kids של סטייסי פאון
              גם בישראל זה היה נפוץ בתקופה שלי, בתקופתי השיטת חינוך שהייתה נהוגה זה ״חוסך שבטו שונא בנו״ כמה עשורים של הסברה וחינוך שינו את זה, וזה גם מה שצריך בקהילה האפרו האמריקאית .

          3. ברוך, אתה ממש גורם חטא כי אתה מציג לקוראים מישראל תמונה שהיא רחוקה מלהיות מציאותית ונכונה. אתה גורם גם חטא לקהילה השחורה בכללה שאתה בכלל לא מכיר. אני הייתי עים שחורים ממש יומם ולילה כבעל ארבעה בנייני דירות (בסדר, SLUM-OWNER)בהמסטד השחורה בלונג איילנד (היום החברה הטובה ביותר של אשתי גייל היא אנג'לה, שהיתהה שחורה חד-הורית באחת הדירות), לימדתי אותם באוניברסיטה, הייתי מאמן הכדורגל שלהם, גרתי בסביבתם – במיוחד בגרינוויל, והיום באטלנטה, למרות שזה מגדל מפואר, 40% מהדיירים הם שחורים שמשלמים $3,500 – $4,000 שכר דירה לחודש). השחורים בארה"ב הם בכלל לא אלה שאתה מתאר. אתה מתאר רק את הזבל שבהם, הפושעים והעניים, וההומלסים – שהם מיעוט קטן בין האוכלוסייה השחורה שרובה רודפת שלום ורוצה רק לחיות בשקט.

            1. ברוך הוא גזען – זה עובד עם כל אחת מהקהילות..
              הערבים טרוריסטים ברברים
              הכושונים מטומטמים ומכים
              היהודונים מושחתים ולא נאמנים לשום דבר

            2. רגע, אז אתה בעצם אדון שמשכיר דירות לשחורים ואתה קורא בערל לכל אדם שני פה גזען?

        1. רועי הוא הכה את הילד שלו בחגורה הילד הגיע לבית חולים אם שברים ומה לא, זה שלא הוגשה תלונה זה לא אומר שהוא אבא מכה.
          .
          לגבי השטות השנייה של גזענות , היית פעם באמריקה? אתה מכיר את הקהילה השחורה , אין שום גזענות במשפט הזה,
          מכות לילד וחינוך באלימות אם זה על ידי הצלפה בחגורה , סרגל ברזל … הוא חלק בלתי נפרד מהחינוך שעברו השחורים שבגיל ההורות היום. כשהחינוך באלימות זה חלק כל כך טבעי בחיים שלהם , זה הרבה יותר קשה לראות ולהבין כמה זה מעוות ולא מוסרי, צריך להשקיע בקהילה הזאת הרבה כסף במיוחד בחינוך כדי להעלים את התופעה , אבל האלימות אצלם חיה ובועטת.

            1. The investigation has since been closed "with no substantiated findings of physical injuries", said a statement on behalf of the Florida Department of Children and Families.

              https://www.independent.co.uk/news/people/dwight-howard-cleared-of-child-abuse-basketball-player-was-accused-by-ex-girlfriend-royce-reed-9865402.html

              זו לחלוטין לא הצדקה לשום סוג של אלימות מצידי – זו רק תגובה לברוך שהזכיר 'שברים ומה לא', סרגלי ברזל וכיוב.

            2. אל תשנה את מה שכתבתי , זכרתי שברים טעיתי , מכות עם חגורה אבזם סרגל… זה חלק אינטגרלי הווארד מהחינוך של האפרו אמריקאיים שהיום הורים, הווארד הודה בעצמו שהוא לא הבין את הבעייתיות שבזה , בגלל שהוא חונך ככה כמו שחורים רבים אחרים
              Howard and he confessed to the belting, but said he didn't realize there was anything wrong with it because he was disciplined the same way as a kid.

            3. איפה מישהו שינה מה שאמרת?

            4. ״ זו לחלוטין לא הצדקה לשום סוג של אלימות מצידי – זו רק תגובה לברוך שהזכיר 'שברים ומה לא', סרגלי ברזל וכיוב.״
              דבר ראשון ערבב פה דברים שכתבתי הראשון על דוויט והשני על האלימות בקבילה האפרו אמריקאית כדי לנסות להצדיק את הטענה שלו זה די מגוכח, זכרתי שברים טעיתי.
              .
              בכללי האתר הולך לכיוון לא טוב בדומה לתרבות לכיוון הפוליטקי קורקט, לתאר את המציאות זה רחוק מגזענות ומשום מה מנסים לשלב אותה כאן

            5. שניהם דברים שהזכרת באותו הקונטקסט אולי לא באותה תגובה אז תפסיק להתבכיין אף אחד לא סילף אותך. וזה שאתה מדבר על הכיוון שהאתר הולך אליו זה שיא האירוניה.

            6. ברור שזה משנה , זה די מצחיק שאתה לא רואה את זה כשאתה מחבר שני תגובות גם אם מאותו הקונטקסט כדי להשלים טענה זה רחוק שנות אור מהמציאות.
              .
              לגבי הדאבל סטנדרט, הפולטיקי קורקט והנסיון למתג כל אדם כגזען זה התחיל עוד עם מנחם ושמעון
              https://hoops.co.il/?p=140892

            7. כל ה"טענה" שלו היא שדיברת שטויות כשאמרת שהוא הגיע עם שברים מה לא. הוא לא היה צריך ל"חזק אותה". איזה דאבל סטנדרט. מישהו הפריע לך להגיד כאן משהו? תפסיק להתבכיין.

            8. טענות להתנהלות של מנחם תפנה למנחם.

            9. זה לא אני שמשנה את מה שכתבת… ברור לכולם שהוא כנראה חטף עם החגורה כשהוא היה ילד (כמו הרבה אנשים אחרים אגב – גם מנחם מספר לנו על אותו סרגל מיתולוגי…) ובהחלט נראה לי הגיוני שהוא חשב שזה בסדר ולכן עשה זאת. בדיוק מזה אני מסיק שהוא לא עשה זאת כי הוא אדם אלים, אלא בגלל שהוא חשב שזו נורמה מקובלת. בדיוק אנשים כאלו אפשר לחנך ולשנות את ההתנהגות שלהם כי זה לא אקט של עצבים, חוסר שליטה או אלימות. שוב, מאז לא היו שום תלונות נוספות.

              וכן, אני חושב שזו החלטה נוראית לחזור לשחק בבועה (וממש לא החלטה מושכלת, כמו שאתה כותב). ילדים בגיל כזה צריכים את ההורים שלהם, וקרוב.

              יכול להיות ברוך, שהויכוח הזה נובע מפער הדורות ביננו. אני בהחלט מקבל שכשאתה גידלת ילדים ה'שגר ושכח' היה הרבה יותר מקובל והנזקים של הגישה הזאת היו הרבה פחות ידועים.

            10. ברוך: טוען טענה.
              אנשים: אתה טועה, והנה הסיבות.
              ברוך: אבל למה אתם מעוותים וכותבים בדיוק מה שכתבתי? אני מסתכל על המציאות, בעיניים גזעניות דרך מתווכים שמקדמים גזענות, למה אתם קוראים לי גזעני?

            11. Ljos איזה עיניים גזעיות? מה גזעני במה שכתבתי אני באמת מנסה להבין, ידוע על פי כל גורם סטטיסטי , פסיגולגי ומה לא , שחלק אינטגרלי בחינוך בקהילה השחורה אצלנו בטח אלה שהורים כיום כלל אלימות, אם לכתוב את האמת ולהציג את המציאות זה גזענות? אז אני גזען.
              .
              לחבר שני טענות נפרדות גם אם באותו קונטק כדי להוכיח שמישהו כתב משהו זה לא נכון.

            12. ברוך, הכל בטוב. מתדיינים, מקשקשים, לא לקחת כלום מזה ללב. אתה עוד בהסגר?

          1. Ljos תגיד אתה עושה צחוק, מה זה משנה הנסיבות עכשיו? יש בעיה שהיא קיימת בקהילה האפרו אמריקאית, איך הסיבה לבעיה קשורה לדיון?
            .
            אברי כן אני עדיין בארץ , מחר נגמר הבידוד.

            1. כי לקחת משהו, לנתק אותו מההקשר, מהסיבות (במיוחד שהסיבות קשורות לגזענות ממוסדת) ולתת פיתרון שמתעלם מכל אלה – זו פרקטיקה די נפוצה (ופריבילגית, אם המילה הזו לא יותר מדי PC בעיניך) אצל אנשים שלא מנסים לטפל בבעיה אלה רק להשחיר ולהחמיר. נחש אצל מי היא הכי נפוצה?

            2. רק מדגיש את הנקודה החשובה במה שכתבתי –
              אתה הראשון פה בדיון שקרא לך גזען.
              אברי רק טען שכתבת שטויות שלא קשורות למקרה (שאני מוסיף שהיה לך דחוף להעלות אותן ולהמשיך להגן עליהן למרות שעדיין לא הוכחת שיש קשר).

            3. אני לא אתייחסתי לאברי הציטוט של רועי :״
              לא הוגשו נגדו אישומים כלשהם בקשר להכאת ילדים. סתם פייק ניוז עם ניחוח כבד של גזענות״ , לא היה שום גזענות במה שכתבתי, אני לא התייחסתי לסיבות ולמה, אני התייחסתי למצב בפועל שקורה עכשיו לא מה סיבה X.,Yאו Z שהובילה אליה.
              כתבתי על הגזענות במוסדות אצלנו פה לא מעט בעבר.
              .
              עכשיו כאשר הסכמנו שהבעיה קיימת, מה לדעתך הפתרון הנכון? , אני כתבתי שצריך להשקיע ולהזרים הרבה כסף בחינוך בקהילה הזאת כדי למגר את הבעיה , שוב מה לא נכון בזה?

            4. רועי גם לא קרא לך גזען. הוא דיבר על הפרקטיקה ועל סוג ההאשמות האלו.
              ואחר כך אתה זה שבחרת להציג דברים בצורה מסויימת ולא קשורה למקרה הנוכחי, כמו שאברי הראה לך.
              שוב, לנתק את המצב מההקשר – תרגיל שגזענים משתמשים בו. אתה רוצה לדבר על הכאת ילדים בקהילה השחורה? תשים בקונטקסט המתאים. אתה רוצה להציע פיתרון? תציע משהו שיטפל בגזענות הממוסדת, באי השוויון ההולך ומתעצם, תקרא למשל את המחקר שצירפתי, ולא תציע סתם שטויות שירגיעו את האשמה הלבנה שלך.
              וכן, כתבת בעבר על הגזענות בארצות הברית. הדבר הכי טוב שאני יכול להגיב עליהם תהיה שתיקה.
              וברצינות, אני לא יכול לחזור על עצמי שבע מאות פעמים. תקרא מה שכותבים לך, תפנים, אל תפנים, לא אכפת לי כבר, המאמץ שלי מיותר כי גם ככה עוד יומיים תכתוב בדיוק את אותו דף מסרים בלי שינוי ובזלזול בדיוק כמו שאתה עושה תמיד.
              לך תתיש מישהו אחר.

            5. cברוך הוא אדם שמעוות את המציאות בצורה חמורה ביותר אין לו בכלל מושג על השחור הממוצע בארה"ב. אני חי כבר 60 שנה עם שחורים כשכן, כמורה, כמאמן, כבעל דירות, כבעל קייטנה. פגשתי מאות משפחות שדחורות בביתן כשעשיתי RECRUITING לשחקנים שחורים. ב-25 שנים של מנהל קייטנות לכדורגל, כדורסל, פוטבול, בייסבול (כן, כולל קייטנה לשוק מניות וקייטנה לשח, ועכשיו אשתי הזכירה לי שהיתה לנו גם קייטנה ל-CHEERLEADING) היו לי מאות – אם לא אטלפי ילגדים שחורים שניפגשתי עם הוריהם והם היו צריכים לשלם כמו כולם. עתה אני גר במגדל ש-40% מדייריו הם שחורים, והם משלמים בממוצע $3,750 לחודש שכר דירה.
              אני מכיר את החתך של השחורים פי אלף מברוך. הכאת ילדים? איזה שטויות. הוא מדבר עלמ אחוז קטן של פושעים, ורוצחים מהסוג שעתה יורה והורג 40 איש, אשה, וילד ליום, בדרום שיקגו. אלא שחורים שגדלו ללא הורים עם פחדים ועיוותים שהפכו אותם למפלצות. אזל זה אחוז קטנטן מכלל השחורים.
              80% מהשחורים הם אחרים לחלוטין. הם עניים יותר ממוצע האוכלוסיה, זה נכון. אבל רובם הגדול, הנשואים, הם בדיוק כמו כל משפחה בעולם המגדלת את ילדיה ורוצה רק את הטוב ביותר עבורה.
              אני מסכים שבין השחורים הצעירים, בנים לאמהות חד הוריות, אחוז הפשע גדול יותר. אבל התמונה שברוך מצייר היא מעוותת לחלוטין. הוא מדבר רק על הפושעים והפורצים לחנויות בזמן הפגנות. הוא כותה רק מה שהוא רואה בטיווי ובעתונים, ואולי ספורים סנסציונים על מקרים מיוחדים – זוועתיים – במגזינים וכו'. אבל אין לו מושג על 80% מהשחורים הגרים בביתם פרטיים – רובם קטנים ודי זולים, אבל בתים עם גינות ואורות אשוח בחג המולד, ואחוז גבוה מאד מהם הולך לכנסייה כל יום ראשון, וכאן אצלנו בבנין יו"ש וועד הבניין מתנדב הוא שחור שאני פונה עם כל בעייה ותוך יום הכל מסתדר אני מכיר (והכרתי) אישית שחורים מכל המינים, הסוגים, והגילים, ובהרבה דברים נוח לי איתם יותר מאשר עם לבנים.
              הדבר שממש מפריע לי הוא שברוך מעוות את המציאות, וגורם להרבה ישראלים הרחוקים מכל העניין לקרוא דברים הרחוקים מהמציאות.

            6. מנחם זוהי המציאות לא התמונה שאתה מנסה לצייר, יש לי לא מעט חברים שחורים שנהיו עשירים , הם חכמים ונאורים בכל דבר אחר לא מבינים שיש בעיה בחינוך.
              .
              לגבי Ljos קראתי את מה שכתבת המלצתי באופן אישי על הספר שהיא כתבה, אני מסכים שי בעיה במוסדות וצריך לטפל בהם , בטח גם באי שוויון אבל אי אפשר להשאיר את הקהילה השחורה כיפה מפשע וצלחת שכולה תכלת , יש בעייתיות שם (כן גם היא באה מעבר ואני לא מקשר צבע עור לאלימות או משהו כזה)

            7. וקראת כהרגלך רק כל מילה רביעית ומהן הרכבת משפט שיצדיק את מה שחשבת מראש?

  7. איזה כיף ששמו את כל הג'יפה במקום אחד,
    קל להיפטר מהזבל.
    הלייקרס ברשימה השחורה …. אין טיטולים ללוס אנג'לס

  8. עוד קצת בקשר לקורונה.
    קישור ל"מפות חום" של התפרצות/התפשטות הקורונה באורלנדו:
    https://www.orlando.gov/COVID-19/Data-Tracker
    מצד אחד זה רע לי, זה פוגע בחידוש משחקי הנבא ומצד שני זה טוב לי כי המודל שלנו נותן בדיוק מפות כאלה
    צר עולמי כעולם נמלה אנוכית.
    🙂
    מחר אשלח את הלינק למאמר המלא.

  9. תודה על העדכון
    היה די צפוי שדווייט יצטרף, הוא כדורסלן מקצוען והוא בקבוצה בכירה שהיא מועמדת מובילה לאליפות (ביחד עם הקליפרס). אי ההגעה של בראדלי היא פחות מקצועית, הוא יכל שחק ושבנו פשוט לא יצטרף לבועה לאותם כמה שבועות.
    לגבי הילד של דווייט, לא כולם יודעים אבל יש לו הרבה ילדים מהרבה נשים (משהו כמו 8 ילדים מ 6 נשים, אל תתפסו אותי במילה) ועם רובם ככולם הוא לא היה בקשר רציף, וכל אחד גר במיקום אחר, וזה לא שפתאום הוא יהיה חסר לילד שלו כמו הורה רגיל (לגבי הכאה, אני לא מעודכן בפרטים)

    1. דווקא כן כולם יודעים על הילדים של דווייט – עובדה די ידועה, לפחות לקוראים באתר הזה. העניין עם הילד הספציפי הזה הוא שאמא שלו מתה לאחרונה באופן פתאומי. אי אפשר להשוות את זה לעסקים כרגיל אצל דווייט. חבל שדווייט לא מבין את זה (או שזה פשוט לא מעניין אותו).

  10. חחח ברוך העלת נשכחות איזה צדקנים היו פה omg ירון😂😂
    ממש רגשניות עדינות עם נפש של בובה.
    הכי אהבתי את המשפט האלמותי של מנחם יש פה ילדים בני 10 אוי זה היה גדול.
    כרגיל צודק לגבי דוויט אנשים פה חושבים הוא בטח כל היום משחק עם הילדים שלו ומקריא להם סיפורים לפני השינה 😂😂😂

  11. ברוך הוא אדם שמעוות את המציאות בצורה חמורה ביותר אין לו בכלל מושג על השחור הממוצע בארה"ב. אני חי כבר 60 שנה עם שחורים כשכן, כמורה, כמאמן, כבעל דירות, כבעל קייטנה. פגשתי מאות משפחות שדחורות בביתן כשעשיתי RECRUITING לשחקנים שחורים. ב-25 שנים של מנהל קייטנות לכדורגל, כדורסל, פוטבול, בייסבול (כן, כולל קייטנה לשוק מניות וקייטנה לשח, ועכשיו אשתי הזכירה לי שהיתה לנו גם קייטנה ל-CHEERLEADING) היו לי מאות – אם לא אטלפי ילגדים שחורים שניפגשתי עם הוריהם והם היו צריכים לשלם כמו כולם. עתה אני גר במגדל ש-40% מדייריו הם שחורים, והם משלמים בממוצע $3,750 לחודש שכר דירה.
    אני מכיר את החתך של השחורים פי אלף מברוך. הכאת ילדים? איזה שטויות. הוא מדבר עלמ אחוז קטן של פושעים, ורוצחים מהסוג שעתה יורה והורג 40 איש, אשה, וילד ליום, בדרום שיקגו. אלא שחורים שגדלו ללא הורים עם פחדים ועיוותים שהפכו אותם למפלצות. אזל זה אחוז קטנטן מכלל השחורים.
    80% מהשחורים הם אחרים לחלוטין. הם עניים יותר ממוצע האוכלוסיה, זה נכון. אבל רובם הגדול, הנשואים, הם בדיוק כמו כל משפחה בעולם המגדלת את ילדיה ורוצה רק את הטוב ביותר עבורה.
    אני מסכים שבין השחורים הצעירים, בנים לאמהות חד הוריות, אחוז הפשע גדול יותר. אבל התמונה שברוך מצייר היא מעוותת לחלוטין. הוא מדבר רק על הפושעים והפורצים לחנויות בזמן הפגנות. הוא כותה רק מה שהוא רואה בטיווי ובעתונים, ואולי ספורים סנסציונים על מקרים מיוחדים – זוועתיים – במגזינים וכו'. אבל אין לו מושג על 80% מהשחורים הגרים בביתם פרטיים – רובם קטנים ודי זולים, אבל בתים עם גינות ואורות אשוח בחג המולד, ואחוז גבוה מאד מהם הולך לכנסייה כל יום ראשון, וכאן אצלנו בבנין יו"ש וועד הבניין מתנדב הוא שחור שאני פונה עם כל בעייה ותוך יום הכל מסתדר אני מכיר (והכרתי) אישית שחורים מכל המינים, הסוגים, והגילים, ובהרבה דברים נוח לי איתם יותר מאשר עם לבנים.
    הדבר שממש מפריע לי הוא שברוך מעוות את המציאות, וגורם להרבה ישראלים הרחוקים מכל העניין לקרוא דברים הרחוקים מהמציאות.

    1. אין לי חשק או אנרגיה לחפירות,
      אבל……
      "ברוך הוא אדם שמעוות את המציאות בצורה חמורה ביותר"
      מנחם מנחם מנחם אתה מסלף,מעוות,מסדר את המציאות לפי החשק שלך כל הזמן.
      ב% גבוהה מהכתיבה שלך,
      אתה מביא את המבט הסובייקטיבי שלך מעורבב עם טונה של רומנטיקה חסרת מציאות.
      בעזרת זוםזום וחבריו 3…2…1…. כןכן אני טיפש, אני מפגר ,אני חבר צוות שמסתתר מאחורי כינוי בלהבלהבלה

        1. זאת האמת בעיני,
          אתה מסלף דברים כשמתאים לך מנחם.
          אתה לא זוכר,אבל כבר עברתי איתך גל איומים בעבר.
          ממליץ לך לא להתחיל,זה לא עובד,תשאל את האשך,הוא יסביר לך

            1. אולי תיקח אחריות על השטויות שיוצאות לך מהפה

            2. אני יכול להמשיך ככה כל היום

    2. ממש ממש לא נכון, מנחם זה בעיה ידועה בקהילה השחורה, יש י לא מעט חברים שחורים בורגניים שנאוריים בכל דבר אחר , אבל לא מבינים את הבעייתיות בחינוך

      1. מנחם אתה ספרת את כל ה130 אלף? תפסיק לאכול את השטויות שמאכילים אותך
        אם אתה מאמין למספרים אז ברור שבסין מתו רק 4000 אנשים ונדבקו בסך הכל 80 אלף.
        זה נשמע לך אמיתי? השקר הזה הוא ממש מול העיניים. אתה זוכר איך יום אחד הם עידכנו במכה אחת 1200 מתים כי הייתה "טעות" בנתונים?
        אני מזכיר לך זו המדינה שממנה יצא הנגיף והסתירה אותו במשך שבועות אם לא חודשים. מדינה שלברון ג'יימס ואדם סילבר הרגישו שהם ממש נחמדים עם הונג קונג וברור שאין להם מספיק ידע בשביל להגיד משהו חשוב על מה שהלך והולך שם, אולי שישאלו את דריל מורי, יש לי הרגשה שהוא יכול לעזור להם.
        בעולם נכון להיום מדווחים 12 מליון מקרים של קורונה ובסין שהיא מדינה של מיליארד וחצי תושבים נדבקו בנגיף רק 80 אלף. עולם דפוק.
        אתה חי בעידן פוסט מודרני הרסני בו אנשים רעים עם יצר הרס מנסים לפרק כל מוסד אקדמי וממשלתי מהיסוד רק לשם החורבן ובעבור פיצוי על רגשי הנחיתות והאפסיות שהם מרגישים על הכישלון של האידיאולגיה שלהם.
        אני אתן לך לנחש לבד באיזו אידיאולוגיה מדובר, רמז: אתה טוען ששנאת את האידיאולוגיה הזו בצעירותך.
        עידן כזה שבו מנסים לשכנע אותך שהאמת היחידה היא אמת סובייקטיבית ואין שום אמת ראליסטית אובייקטיבית אז פשוט אפשר לתאר חולה קורונה איך שתבחר. נניח אם הוא שתה בירה קורונה גם אפשר לתאר אותו כחולה קורונה, הרי כולם יודעים שעץ שנופל ביער לא עושה רעש אם לא היית שם לשמוע.

  12. יואש ידידי… אני בטוח שזה רק מקרה ששכחת לציין שהציטוט של ביבי על העמותות שמביאות אותם באוטובוסים הוא…המצאה. שקר. ואם לדעתך זה לא גזעני תחליף את המילה "ערבים" ב"יהודים". כן כן אני יודע…אני אחוס"ל וכל הרשימה המשותפת הם מחבלים. זה לא שהעם שלהם נמצא תחת הכוונות של צהל כבר 53 שנה. להם אין מתים. הכיבוש של צהל הוא מלטף וצודק. אין קשר. וזה לא שביבי משתין על כולנו…יש לחות טבעית באוויר פשוט. ביבי לא מסית נגד חצי עם. הוא קורבן. תנו לו עוד 10 שנים ותראו איזה הישגים יביא. כי כרגע השמאל חזק ומונע ממנו ללכת בדרכו. מנדלבליט אשם. דרוקר אשם. בשלב הזה אני די בטוח שאם מלקקים אותך עולים על טריפ פסיכדלי. תירגע קצת, לא הכל קונספירציות נגד הדוצ'ה העלוב שלך. לא הכל שמאל ימין. ביבי פשוט חלש לחיץ וחסר עמוד שדרה. כל מנהיג אחר עם הכח האלקטורלי שיש לו היה מביא הישגים הרבה יותר מרשימים. סתם גנב דעת שלא אכפת לו מכלום רק כח כסף והסתה.

      1. מה לא ענייני? חוק הלאום היה מקובל גם אם היה מופנה ליהודים? ביבי לא מתקרבן? לא מסית נגד כל העולם ואשתו? אולי המצאתי את זה? הוא לא גונב את כספי משלם המיסים למטוס היקר בהיסטוריה? לא ענייני עאלק….כי הפיכה של דיפ סטייט בראשות ימנים שביבי מינה זה שיא העינייניות…

          1. חחח…אתה משעשע. הנאום של ביבי ביום פתיחת משפטו היה כנראה על אחדות העם. על אחווה ושלום. הוא לא הסית נגד הרשות השופטת את כת מעריציו. המצאתי את זה. לנסות להפחיד יהודים בזה שערבים מצביעים זו לא הסתה. (הסתה זה רק כלפי יהודים כנראה. בעולמך המטורלל. ערבים מצביעים, אמאלה! איך נותנים להם?!). והטוויטר של בנו הפרזיט זה עמוד של פיוס שלום ואחווה. והכל שם אמת צרופה. יואש…אתה חלש. אם רוהמ שמאלני היה מדבר ככה על ימנים היית מתחפף. מתפלפ. ובצדק. יש לי כמה דוגמאות להסתה בשבילך: יגאל עמיר, אמיל גרינצוויג, אבו חדיר, זאב שטרנהל, שופטי ביהמש העליון שמקבלים איומים וזקוקים לאבטחה. לך לכל דף פייסבוק ותראה בעצמך שהצד הימני מזמן עבר את שלב ההסתה. אתם בשלבי הביצוע. לא אתה אישית, אני יודע. יש אחרים מהמחנה שההסתה של ביבי היא הוראות ההפעלה שלהם. זה קורה יום יום. לילה טוב.

          2. יואש אתה צודק בחלק מהביקורת שלך אבל אין שום דרך שבא תוכל להגן על ביבי. בשום צורה.
            האדם הזה הוא אחד האנשים הניבזים והמרושעים שהנהיגו את העם הזה אם אפשר לקרוא למה שהוא עושה הנהגה.
            הוא השתמש בכל טריק של הפרד ומשול שכתוב בספר.
            זה שממשכים לבחור בו וזה שאי אפשר להעמיד מולו אדם בעל שיעור קומה זו תעודות עניות לבוחרים שלו בפרט ולחברה הישראלית ככלל.
            אל תטעה, את ביבי מעניין רק ביבי ואולי בקטנה גם המשפחה שלו.
            ביבי הוא לא ימין והממשלות שלו הן הכל חוץ מימין, גם מצביעי ביבי ברובם אינם ימנים ולא בטוח שהם בכלל יודעים מה זאת אומרת אידיאולוגיה ימנית. ביבי אולי היה ימין לתקופה מאוד מאוד קצרה כשהיה שר אוצר אי שם בתחילת שנות האלפיים.

    1. ובבקשה, כמו שביקשתי לא לסלף ציטןטי ביבי, נא לא להמציא ציטוטים שלי.

      הרשימה המשותפת לא מחבלים ולא טענתי כך. מה אני כן חושב עליהם? שבתור מפלגה סקטוריאלית, למגזר שלהם הם לא מביאים תועלת. הם לא מגנים פיגועים ובאופן כללי עושים לאזרחי המדינה הערבים יותר נזק מתועלת.

        1. דרור 81 אחוז הצביעו לכאלה שקוראים לפגיעה בישראל באזרחיה ומחיקת ישראל העכשווית , הרשימה המשותפת זה סרטן בגב האומה שבית המשפט ״הנאור והליברלי ״ אישר בשל חופש דעה (למרות שמעודדת לשנאת האחר) כמו שהציבור היהודי היה מצביע לבין גביר כהנה… , אם הייתה ממיר את זה לציבור יהודי ביחסי ההצבעה ואוכלוסיה זה משהו כמו 80-90 מנדטים אבל בעוד שאצלנו בן גביר לא עובר את אחוז החסימה , הרשימה המשותפת (שכל מי שהצביע לה הוא תומך טרור) קיבלה 14 מנדטים

        2. ברגע שהציבור הערבי באמת ירצה להשתלב במדינה , ותקים מפלגה שתתמוך באיחוד לבבות בבניית ארץ ישראל כמדינה יהודית ועם זאת שוות זכויות , אני הראשון שיתפקד למפלגה הזאת , מה שקורה עכשיו עם רוב הציבור הערבי זה מביך, בוכים אכלו לי שתו לי אם זאת לא מתגייסים לצבא, אני לא מדבר בכלל על תשלומי מיסים או על בנייה בלתי חוקית , ועוד תומכים במפלגה שקוראת להשמיד את ישראל ולפגיעה באזרחים.

    2. ומצחיק שאתה מציג כיבוש ולא טרור דרכם יש שם משטר טרור שלא מכיר בישראל ומחנך לשנאה ,שאולמרט הציע להם לחזור לקווי 67 ולהכריז על ירושלים המזרחית כבירה הם סירבו והמשיכו לירות טילים. אני לא מדבר על תוכנית החלוקה שהם סירבו לה, אבל עזוב אותך היסטוריה וסטטיסטיקות כבר גיבשת דעה ונרטיב ובוא נשנה את ההיסטוריה בשבילה

  13. קודם כל, חייב לומר שאין הרבה דברים יותר משעשעים משני יהודים אמריקאים זקנים שרבים ביניהם על מי מכיר טוב יותר את הקהילה השחורה.

    לגבי הווארד, לא יודע מי האיש PR שלו אבל מגיע לו בונוס. רק בקיץ שעבר GMים התרחקו ממנו כמו מאש וב-LA נדחקו להחתים אותו רק אחרי שבוגי נפצע, ועכשיו אחרי כמה הערות וסיקור בתקשורת מדברים עליו כאילו הוא הכוכב שיביא ללייקרס טבעת…

        1. יואל אני ואתה מסכימים על הרבה דברים, היה משבר באמון בינך לבין מוסד שב״זר אחרי שדחפת לי את החיתולים סוג ז ואמרת לי שהם יתמודדו מול הלחץ וההתפרצויות של אמביד וסימונס .

    1. #שאתה חושב שלמילים של נשיא ארה"ב יש אותו משקל כמו למילים של שחקן פוטבול עם 900 אלף עוקבים.

      ואיך בדיוק הגזענות מותרת כשאתה שחור אם הוא קיבל בקלש על זה והתקפל והתנצל כמו שדרו בריס התקפל והתנצל אחרי שקיבל בקלש על זה שאמר שטויות? חשבתי שהטענה היא שיש איזה מוסר כפול אבל מסתבר כאן בעצם שאין.

  14. ברוך יקר כיבוש=טרור. מישהו הכריח את המתנחלים להתיישב שם? למה בכלל ממשלות (שמאל וימין) מאפשרות לאנשים להתיישב שם אם אי אפשר לספק להם בטחון ראוי? לגבי גיוס ערבים לצהל זה מסובך ויש פתרונות טובים יותר. הפרות בניה? כמה ישובים ערבים חדשים נוספו מאז קום המדינה? וכמה יהודים? העלמות מס? כן…רק ערבים מעלימים מס. לילה טוב. וליואש…רק השבוע כמעט התנפלו על אברמוביץ ואלוהים יודע מה היו עושים לו. אבל כנראה שאין קשר בין זה למנהיגים שלנו. אלו סתם עשבים שוטים. זה לא שהמנהיג מסית נגד התקשורת. לא ולא. איפה היית כשלימדו את "מבוא לפאשיזם"?

    1. דרור אתה מבין את הבעייתיות אתה נותן להם לגיטימציה לעשות טרור ולהרוג אזרחים אתה מבין כמה זה מעוות ? שמעת על מאורעות תרפ״ט נולדתי עשור אחריהם לא היה שום קשר לשטח, הטרור הערבי היה קיים הרבה לפני השטחים, בעזה לא מכירים בישראל הם מחנכים אותם לשנוא אותך ולהשמיד את היהודים (תקרא על הדועה), כל פעם שנסגת משטח הבאת טרור גדול יותר למדינה , איך זה מסתדר עם הטענה שלך שכיבוש= טרור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט