מתכוננים להמשך העונה – סקרמנטו קינגס / רועי ויינברג

מאזן: 36-28, מקום 11 במערב (3.5 משחקים מהגריזליס במקום השמיני).

מאמן: לוק וולטון, עונה ראשונה בקבוצה. לפני כן היה המאמן של הלייקרס. ניסה להוביל לקצב איטי יותר העונה בהצלחה בינונית.

שחקנים מרכזיים: די'ארון פוקס המרכזי שבהם. הרכז המהיר של הקינגס שיחק ב-45 משחקים בלבד העונה בגלל פציעות, אבל קבע שיאי קריירה של 20.4 נקודות ו-4 ריבאונדים למשחק לצד 6.8 אסיסטים. נשאר המרכז של ההתקפה של הקינגס.

מלבדו יש את שני השוטינג גארדים, בוגדן בוגדנוביץ' ובאדי הילד. שניהם עברו בין החמישייה לספסל לכל אורך העונה כשלקראת ההפסקה בוגדנוביץ' (14.5 נקודות למשחק) תפס את המקום בחמישייה והילד (19.8 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים) הפך לשחקן שישי.

מלבדם יש את האריסון בארנס שקולע קצת יותר מחצי נקודה על כל מיליון דולר שהוא עושה השנה (14.7 נקודות ו-24.1 מיליון דולר, 0.61 נקודות למיליון) ובקו הקדמי את מרווין באגלי, שחקן השנה השנייה שסבל מפציעות ושיחק 13 משחקים בלבד העונה ואת רישון הולמס. הולמס היה סנטר מחליף ברוב שנותיו בליגה ופורח העונה עם 13 נקודות ו-8.3 ריבאונדים למשחק.

די'ארון פוקס ובאדי הילד. שלם שקטן מסך חלקיו העונה

העונה בקצרה: אחרי ההצלחה המפתיעה בעונה הקודמת (39 ניצחונות והמקום התשיעי במערב) רבים ציפו שהקינגס יעשו את הצעד הנוסף ויגיעו לארץ המובטחת לראשונה מאז 2006. בתחילת העונה הציפיות האלה התבדו כשהקינגס הפסידו את חמשת המשחקים הראשונים שלהם. הם ניצחו 6 מ-8 המשחקים שהגיעו מאוחר יותר, אבל לא הצליחו לשמור על יציבות.

זה המאפיין הגדול ביותר של העונה של הקינגס – רצפי ניצחונות והפסדים אחד אחרי השני. עד כה, העונה, היו להם תקופות של 5, 8 ו-6 הפסדים ברציפות נוסף על 7 ניצחונות ב-9 משחקים או 6 ב-8 (פעמיים). הם לא הצליחו להשאר יציבים, לא מעט בגלל פציעות. די'ארון פוקס החמיץ 19 משחקים העונה, באגלי שיחק ב-13 מ-65, בוגדנוביץ' פספס 11 והולמס 26.

הפציעות הן לא הסיבה היחידה לקשיים של הקינגס. לוק וולטון תלה חלק מהאשמה בהכנה הלקויה שהייתה להם לעונה בעקבות מסע המשחקים של סקרמנטו בהודו, מה שהשפיע על הכושר של השחקנים, נוסף על הניסיונות של וולטון להמציא את הקינגס מחדש. ההצלחה שלהם בעונה הקודמת התבססה על קצב מהיר ונקודות של פוקס במגרש הפתוח, ואילו וולטון ניסה להוביל לקצב איטי יותר בניסיון למשחק הגנה מסודר. הקצב של סקרמנטו ירד מהמקום ה-3 אשתקד ל-23 בליגה אחרי שהם העלו את קצב המשחק במהלך העונה.

נראה שהעונה של הקינגס גמורה, אבל הם עשו שינוי משמעותי לקראת סוף ינואר עם ההצבה של באדי הילד כשחקן שישי ופוקס בחמישייה. סקרמנטו ניצחה 13 מ-20 המשחקים בהם הילד עלה מהספסל, כשההתקפה וההגנה שלהם בטופ 12 של הליגה באותה תקופה, נתון ששייך ל-5 קבוצות נוספות בלבד. הריצה הזאת נעצרה עם הפסקת הליגה, אבל עכשיו, הודות למתן האפשרות לקבוצה במקום התשיעי להיות מרחק 2 משחקים מהפלייאוף במשחקי עלייה, יש להם סיכוי להגיע לפלייאוף.

מה ההמשך: המטרה של הקינגס היא להגיע לפלייאוף. נשארו להם 8 משחקים, כמו כל הקבוצות האחרות, כולל שניים ישירים נגד ניו אורלינס, אחד נגד הלייקרס ביום האחרון של העונה (כנראה חסר חשיבות ללייקרס) ושניים נגד אורלנדו – שמעשית הבטיחה את המקום השביעי – וברוקלין הפצועה. זה בעצם אומר שהקינגס יחסית תלויים בעצמם, כשהם ינסו לסגור את הפער מהגריזליס במקום השמיני. יותר סביר שנראה אותם נאבקים על המקום התשיעי בניסיון להגיע לשני משחקי העלייה נגד הגריזליס, מה שהופך את המשחקים שלהם נגד נ"א למרכזיים במיוחד.

איך הקינגס יהיו?

תלוי בבריאות של באדי הילד (ובמידה פחותה של ג'בארי פארקר ואלכס לן). שלושתם נדבקו בקורונה לפני חזרת הליגה ויכול להיות שיחלימו וכך יוכלו להשתתף, אבל בלי הילד הסיכוי של הקינגס להגיע לפלייאוף קלוש. סקרמנטו נותנת לו ולפוקס דקות ביחד, אבל ההפרדה הפכה את ההתקפה של הקינגס לדינמית בהרבה כשהם נותנים את החופש לכל אחד מהם להיות השחקן המרכזי ומאפשרים לקינגס לשחק היטב במשך 48 דקות.

שאלה מעניינת אחרת היא איך הגבוהים של הקינגס יסתדרו. הולמס היה נהדר כששיחק, אבל שיחק רק ב-2 מ-28 המשחקים האחרונים של הקינגס. באגלי לא נשאר בריא לאורך זמן ושניהם לא קיימים מרחוק – 6% מהזריקות של הולמס העונה ו-22% של באגלי בעונת הרוקי היו זריקות מיד-ריינג' ארוכות או שלשות כשבאגלי קולע באחוז יחסית נמוך. לכן, למרות האתלטיות של שניהם, יהיו בעיות קליעה אחד ליד השני.

לכן יותר סביר שנראה הפרדת דקות ואחד מהם משחק כסנטר בהרכב מהיר יותר, אולי לצד האריסון בארנס כפאוור פורוורד או נמניה בייליצה. בייליצה נתן עונת קריירה השנה כגבוה שיכול לקלוע מרחוק (42.4% מהשלוש במעל 6 ניסיונות למשחק) ולמסור עם 2.8 אסיסטים על 1.4 איבודים. הוא יהיה חשוב במיוחד ולא נמנע שנראה אותו מקבל יותר דקות מהשניים האחרים.

הכל יקום ויפול על שני המשחקים נגד ניו אורלינס, היריבה הרצינית ביותר של הקינגס על המקום התשיעי והמסלול המקוצר שהוא מציע לפלייאוף. ההתקפה של הקינגס יכולה לעשות חיים קשים לניו אורלינס, במיוחד בהתחשב בהתקפה המחודשת של הקינגס, אבל אין יתרון משמעותי לאף אחת מהקבוצות. שני משחקים ששווה לקום אליהם בלילה.

תחזית: אם באדי הילד לא ישתתף בבועה, סקרמנטו תסיים במקום ה-11. במידה והוא ישתתף מאמין שנראה אותם מגיעים למקום התשיעי, אבל מפסידים לממפיס ב-play-in על הכרטיס לפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. השינוי מאמצע ינואר הוא לאו דווקא השינוי בהרכב אלא לדעתי יותר ההחלפה של דדמון וארזה באלכס לן ובזמור, שני אלה הביאו המון גריט שהיה חסר מאד בהגנה של הקינגס קודם. הקינגס צריכים לשחק השנה בטורניר הכי טוב בשביל השנה הבאה, כדי ליצר באז חיובי שהוא במרחק נגיעה, טורניר טוב, באגלי בריא ומשולב,יצוב של הסגל והבאה של שחקן כנף טוב מהדראפט, 2021 הקינגס קבוצת פלייאוף מערבי מבוססת.

    1. זיו הקינגס חביבים ביותר. אבל תראה אילו קבוצות יתחרו על הפלייאוף בוודאות בשנה הבאה
      לייקרס. קליפרס דנבר יוטה יוסטון דאלס גולדן-סטייט ממפיס ניו-אורלינס ופטרטלנד. כל אלו עדיפות על הקינגס כבר עכשיו. יש עוד את פיניקס אוקלהומה ומיני שהם פחות או יותר ברמה של הקינגס. ויש את הספרס (סליחה מיקי)

    2. אם הם מצליחים לפתוח את העונה טוב ולהשאר יציבים זאת אפשרות, אבל כרגע יש 15 מערביות עם קייס לפלייאוף בשנה הבאה. בהנחה ש-7 הראשונות עכשיו יכנסו זה אומר שנשאר מקום אחד וההתקדמות של ניו אורלינס עם וויליאמסון בריא לשנה שלמה או גולדן סטייט עם קרי, קליי ודריימונד בריאים עדיפות משמעותית על הנייר

  2. תודה רבה רועי פריוויו מעולה. אני לא מאמין שהקינגס יגיעו לפלייאוף למרות שיש להם לוח משחקים לא קשה במיוחד, בכל זאת הייתי נותן את היתרון לממפיס וגם לניו אורלינס מעליהם.

    1. הם בגדול צריכים לנצח את הפליקנס פעמיים ואת הגרזיליס פעמיים ואז הם מסודרים ורשאים לחטוף סוויפ מהלייקרס.

  3. הסיפור של סקרמנטו?
    מאז 2013 הם בחרו את:
    בן מקלמור, ניק סטאוסקאס, וילי קולי סטיין, מרכיז כריס, דיארון פוקס ומרווין בגלי.
    מי היו על הלוח:
    יאניס, זאק לאבין, דווין בוקר, פסקל סיאקם, דונובן מיצ'ל ולוקה דונציץ (וגם טריי יאנג אם תרצו).
    ..
    אין להם לא שכל ( לקחת לדוג' את דונציץ)
    ולא מזל (לזכות בטעות במישהו כמו יאניס)

    1. הם לא לקחו את מרקיז כריס, פיניקס לקחו אותו.
      וחוץ מזה שחוכמת הבדיעבד היא חוכמה קטנה מאוד, המצב שלהם לא היה משתפר כקבוצה עם דונובן מיטשל על פני דיארון פוקס. ובטוח שהמצב שלהם לא היה משתפר עם זאק "קלוריות ריקות" לאבין היה משחק אצלם.

  4. תודה רועי. פריוויו מעולה!
    התאכזבתי מוולטון – הוא יצא מהקבוצה הכי טובה בליגה ובמשך שנתיים הקבוצות שלו מסריחות. השחקנים אצלו יורדים ביכולות ולא עושים את הקפיצה המיוחלת.

    1. אני אוהב מאד את באגלי, לא בטוח שאחרי פציעה כזו נראה ממנו משהו…
      לא ידעתי שיש בעיה…ויש גם שחקן שלישי שלוקח דקות בעמדה שזה בזמור
      לקינגס סגל מאד רחב ובריא מקווה ששוב יתחברו

    1. ראית אותם בפברואר?
      היו ממש טובים,
      אני יודע ששנינו התאכזבנו מפתיחת העונה אבל זה לא מה שהיה החל מסוף ינואר
      13:7 ולוז קשוח..

  5. לרועי תודה ניתוח מעולה
    אשך יקר מסכים איתך שהמצב בסקרמנטו לא טוב
    לא ברור לי עם האשמה בוולטון
    מה אתה חושב שצריך לשפר כדי להתקדם שם?

  6. תודה רבה רועי!
    כיף של פריוויו, והקינגס אחת הקבוצות שאישית אותי פחות מרגשות או מעניינות בבועה – אמנם פוקס שחקן מלהיב וכיפי מאוד, אבל יש הרבה חלקים שעוד לא שם.
    וולטון אחד המאמנים הרעים והמאכזבים בליגה, יש רק אחד לפניו, וזה בוילן. לא טיר טוב להיות בו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט