הבייסבול הוא המשחק הטוב ביותר. וכתוב כאן גם למה/ מנחם לס

 

 

הבייסבול הוא המשחק מספר 1 בעולם

 

ללא הרבה הקדמות אכנס ישר לדיון , ללא סדר מסויים בהצגת הסיבות (באדלפי זה היה סמסטר שלם של לימודים ב-"מנהל ושיווק ספורט". על כל אחת מהסיבות הייתי בכיף יושב אתכם שעה שלמה בכיתה ומדסקס את העניין, ובאדום רשמתי את הסיבה מספר אחת מ-33 או 34 למה הוא המשחק הקבוצתי הטוב מכולם):

עוד הערה: אני כותב הכל בשעה שהזקנה נוהגת ממוביל, אלבאמה, לכיוון ניו אורלינס, אז סליחה אם מוצאים שגיאות הקשה)

1. אין שעון. משחקים עד שיש מנצח

במקום שעון ישנם "OUTS". משחקים עד שישנה מנצחת שעשתה 27 OUTS . בגלל שאין "שעון" (למה שהשעון יכריע? למה 90 דקות ולא 98 דקות?) אז…

2. אין דבר כזה "השהיית כדור"

(אפילו עם שעון 35 שניות במכללות, 30 בבינלאומי, ו-24 ב-NBA משהים כדור כשצריך)

3. אין דבר כזה 'ביזבוז זמן'

("פציעות"; "החלפות" ברגעים האחרונים; בעיטות כדור ליציע; 30-40 שניות בהוצאת חוץ או בעיטת קרן)

4. אין "תוספת זמן"

(למה "3 דקות תוספת זמן ולא 3.45 דק'? ולפי מה השופט קובע 3 ולא 4? הכל לפי "תחושה' דפוקה. וראיתי הרבה ביזבוזי דקה ויותר בתוספת זמן. אז מה עושים? "תוספת לתוספת"? ואז "תוספת לתוספת של התוספת?)

5. אין פנדלים מטומטמים כמו בכדורגל

אין פנדלים לקביעת מנצחת במשחקים בהם חייבת להיות מנצחת. אחד הדברים המטומטמים, אוויליים, מאוסים, בלתי צודקים, מחוריינים, ומטומאים בספורט!

6. בגלל שאין שעון, לעולם לא תדע לאיזה משחק בייסבול אתה הולך.

שעתיים? שלוש? ארבע? הייתי פעם במשחק שלעולם לא אשכח בשנות ה-70 בין היאנקיס לרד סוקס (הרד סוקס ניצחה ב-16 אינינגס  6-7) שהסתיים אחרי 7 שעות ב-3 לפנות בוקר!

7. בגלל שאין שעון, כל תוצאה אפשרית בכל רמה

אתמול היו שני משחקי פלייאוף אדירים: דטרויט טייגרס ניצחה את הרד סוקס וסנט לואיס קרדינלס ניצחה את לוס אנג'לס דודג'רס 0-1. היום יום טיסות ב-NLCS אבל הטייגרס והרד סוקס נפגשות שוב. תוצאה של 12-10 לא תפתיע איש.

8. בני אדם מנצחים, לא כדור עור סינטטי. האדם הוא OUT. הוא "נישרף", לא כדור. האדם מביא RUN. הוא מביא RUN (נקודה), לא הכדור. אם לא יהיה אף OUT, המשחק יימשך לנצח והאדם יחיה לנצח! אבל מאחר ואף אחד לא חי לנצח, גם בבייסבול אף משחק לא נימשך לנצח.

9. כל מ"OUT" הוא "FAILURE OF HUMAN BEING.

לעולם לא תוכל להאשים את הכדור ש-"לא היה עגול", "לא היה מנופח מספיק", או "הרוח שינתה את הכיוון"!

10. עם אותה פילוסופיה, כל RUN הוא נצחון גוף ונפש האדם

אתה ניצחת! אתה עם גופך, שכלך, יכולתך, המוטיבציה שלך, חוסר הפחד שלך, והאינטיליגנציה שלך קבעה – RUN!!!!!

11. המשחק הוא אינסופי. כולנו רוצים לחיות לנצח!

המשחק יכול להימשך לנצח אם אף אחד לא מנצח בו. יש עוד דבר "אינסופי" במשחק: ההום-ראן! הכדור עכול להיחבט בניו יורק ביאנקי סטדיום, ואם הוא חזק מספיק, הוא יכול לנחות אפילו באוסטרליה, או אם ייחבט גבוה מספיק, הוא יכול לעוף לאטמוספירה ולסובב את העולם לנצח. ז"א שאתה יכול להשתמש באיצטדיון בייסבול ליירוט רקיטות אם תרצה, והכל באזור "החוקי" למשחק! משחק ללא גבולות. משחק נצחי. משחק אליו שואפת כל נפש: "נצח", ו-"אין סוף"!

12. כל BALL PARK הוא בעל נפש מיוחדת ואין אחר בעולם שישווה לו.

 

יאנקי סטדיום, "הבית שהבייב בנה"

אין אוהד בייסבול בעולם שלא שמע על "הקיר הירוק" של פנוויי פארק בבוסטון, ה-"פארק שהבייב קילל". ה'פולו פארק 'הישן של הניו יורק ג'איינטס, הבית של הצווארונים הכחולים, שהסבוויי הישן הגיע כמייל ממנו ואז עשרות אלפים ירדו והגיעו בשירה לפארק. 'אבטס פילד' בברוקלין, הבית של הברוקלין דודג'רס והמקום המועדף על כל חסידי ויליאמסבורג ואנשי המאפיה. היאנקי סטדיום של הצווארונים הלבנים, ג'ו דמ'ג'יו ובייב רות', האיצטדיון בו שיחק שייע גלאזר ומכבי ת"א נגד "הכוח" ניו יורק לנגד עיני הצופות.

 

 

 

 

חלונות חדרי השנה מעל ריגלי פילד "לציפייה וזיונים" איצטדיון רק למשחקי יום!

ריגלי פילד של השיקגו קאבס שאף פעם לא שיחקו שם משחק ערב כי לא היו בו זרקורים ואורות, ואנשים ראו משחקים מחדרי השינה שלהם, שהם השכירו ל-"צפייה במשחק $10 ,ואם גם לזיונים- $20" האיצטדיון שהקאבס לא ניצחה בו וורלס סרייס איזה 100 שנה!

32 ספרים נכתבו עליהם. אני ממליץ על

Historic Ball Parks Hardcover –

March 1, 2006

by Jim Sutton (Author)
אעצור כאן כי אני בקרתי כמעט בכולם ויכולתי לכתוב ספר שלם על זכרונותי מהבול פארק השונים.

 

13. אין BALL PARK אחד עם המידות של האחר

"הבית שבייב בנה" היה יאנקי סטדיום. הבייב חבט שמאלי. הוא הספורטאי הגדול ביותר מאז ומעולם, וזאת דעתי בגלל השפעתו על המשחק השפעתו על כל ה-ROARING TWENTIETH? מאחר והוא חבט שמאלי, בנו לו את היאנקי סטדיום עם גדר קצרה ימנית להום ראנס שלו.  הליגה לא מגדירה את מרחק או גובה הגדר להום ראנס. בד"כ המרחק הבסנטר פילד הוא 400 פיט, בערך 130 מטר. בצד הימני או הצד השמאלי, הרבה פעמים קבוצות ביתיות משנות את צורת ומרחק הגדר לפי החובטים שיש לה. ישנם איצטדיונים שהגדר השמאלית היא רק 80-90 מטר בגלל שיש לה חובטים ימניים גדולים. בקיצור, כל איצטדיון הוא חגיגה חדשה לעיניים, ולא אותו מגרש כדורגל אורך ורוחב מחיפה ועד ליברפול, והמגרש הלאומי של טיבט באמצע!

כמה מילים על "הבמבינו" – בייב רות'

eorge Herman "Babe" Ruth, Jr. (February 6, 1895 – August 16, 1948), nicknamed "the Bambino" and "the Sultan of Swat", was anAmerican professional baseball player. He was a Major League Baseball (MLB) pitcher and outfielder who played for 22 seasons on three teams, from 1914 through 1935. He was known for his hitting brilliance setting career records in his time for home runs (714, since broken),slugging percentage (.690), runs batted in (RBI) (2,213, since broken), bases on balls (2,062, since broken), and on-base plus slugging(OPS) (1.164). Ruth originally entered the major leagues with the Boston Red Sox as a starting pitcher, but after he was sold to the New York Yankees in 1919, he converted to a full-time right fielder. He subsequently became one of the American League's most prolific hitters and with his home run hitting prowess, he helped the Yankees win seven pennants and four World Series titles. Ruth retired in 1935 after a short stint with the Boston Braves, and the following year, he became one of the first five players to be elected into the National Baseball Hall of Fame.

Ruth was the first player to hit 60 home runs in one season (1927), a mark not surpassed until another Yankee right fielder, Roger Maris, hit 61 in 1961. Ruth's lifetime record of 714 home runs stood until 1974, when it was surpassed by Hank Aaron. Unlike many power hitters, Ruth also hit for a high batting average: his .342 lifetime average ties him with Dan Brouthers and Harry Heilmann for eighth highest in baseball history,[1] and in one season (1923) he batted .393, a Yankee record.[2] Ruth dominated the era in which he played. He led the league in home runs during a season twelve times, slugging percentage and OPS thirteen times each, runs scored eight times, and RBIs six times. Each of those totals represents a modern record.[3]

Ruth is credited with changing baseball itself. The popularity of the game exploded in the 1920s, largely due to his influence. Ruth ushered in the "live-ball era", as his big swing led to escalating home run totals that not only excited fans, but helped baseball evolve from a low-scoring, speed-dominated game to a high-scoring power game. He has since become regarded as one of the greatest sports heroes inAmerican culture.[4] Ruth's legendary power and charismatic personality made him a larger than life figure in the "Roaring Twenties",[5] and according to ESPN, he was the first true American sports celebrity superstar whose fame transcended baseball.[6] Off the field, he was famous for his charity contributions which included helping children to learn and play baseball, but also was noted for his often reckless lifestyle. He has been repeatedly voted onto teams made up of the sport's greats, and is considered by many to be the greatest baseball player and hitter of all time.

14.  כדור הבייסבול

הכדור היחיד שאין לו הגדרה. הוא לא עגול, יש בו שרוכים, הוא מאפשר שימוש באוירונאוטיקה ובכל חוקיה כגון "חוק בורנלי", "אפקט מגנוס", "LIFT" בגלל שרוכיו, ולכן הצורות השונות בו ניתן להחזיקו וליצור זריקות שונות כגון "כדור מהיר", "כדור קשת", "KNOCKELBALL", SPLITTER", "}CHANGE-UP", ומה לא. כל פיצ'ר מתמחה בשתיים-שלוש זריקות כאלה. כל חובט מעולה בסוגי זריקות מיוחדות נגדו. יריקה (בלתי חוקית) על הכדור משנה מעופו. הכל קורה במשחק הבייסבול. העכברים יודעים ומזהים כל תנועה, כל דבר, כל סימן מהקצ'ר לזורק.

15. המגרש עצמו – דשא וחימר, יישורת וגבעה

הפיצ'ר על הגבעה שלו. ההאווטפילדרס מחכים על הדשא. האינפילדרס על החימר. אפשר ללמור ארכיטקטורה וחקלאות על כל מגרש בייסבול.

16. האוהדים והאאוטפילדרס

לכו למשחק בייסבול ותשמעו מה הולך בין הקהל לבין האאוטפילדרס, הנמצאים במרחק קרוב לאוהדים, ומה שהולך שם עם פקה-פקה, קללות, וסיפורים במשחק אחד יספיק לכתיבת 5 ספרים.

17. כל מושב באיצטדיון – חווייה אחרת

ישנם אנשים המעדיפים את האקשיון בבסיס הראשון. ישנם המעדיפים אקשיון של הבסיס השלישי. ישנם המעדיפים לשבת מאחורי HOME PLATE ןלעקוב אחרי כל זריקה של פיצ'ר. ישנם המעדיפים סנטר פילד לחזות בהום ראנס. כל כרטיס מאפשר חווייה שונה בתכלית.

18. האומות המאוחדות

בסנט לואיס קרדינלס משחקים שחקנים מ-13 אומות מלבד ארה"ב. רובם מסנטרל אמריקה, קובה, ופורטוריקו. אך ישנם גם קוריאנים, יפאנים, ואפילו אוסטרלי אחד. בערך 47% לבנים, 25% היספנים, 23% שחורים, ו-5-6% אסייתים. אין משחק המערב בתוכו את כל הגזעים באולם כמו הבייסבול.

19. לכל עמדה – מבנה אנטרופולוגי אחד

קצ'ר חייב להיות נמוך יחסית עם מרכז כובד נמוך. פיצ'ר? או גבוה ורזהף, או "ג'לוב" עם כרס (מדוע כרס עוזרת בפיצ'ינג – פעם אכתוב על כך הסבר). שורט סטופ? אתלט מהיר וזריז. בסיס ראשון – גדול גוף. השחקן הגדול מכולם. אאוטפילדרס? אתלטים נעלים עם זרוע לזריקת כדור 100 מטרים. חובטים? חייבים להיות גדולים, אבל מאחר וכל אחד חובט – לא כולם יכולים להיות גדולים. לעתים מנג'רים מעדיפים חובטים קטנים יותר לחבטת בסיס אחד או שניים. היו ענקים והיו גמדים בבייסבול. בייב רות' – הגדול מכולם – היה OBESE במידה מסויימת. שמן.

20. "לא ניגמר עד שלא ניגמר"

יוגי ברה אמר זאת. מאחר ואין שעון, אתה לא מנצח עד שלא שרפת את האדם ה-27. קליבלנד אינדיאנס חזרה מדפיציט 18-0 נגד שיקגו לנצח 18-19. בפלייאוף הקמבק הידוע הוא של היאנקיס שפיגרו 1-10 נגד הריינג'רס לנצח 12-11. הקםבק המפורסם ביותר הוא הרד סוקס נגד היאנקיס באליפות הפננט , כשהיאנקיס מובילה 0-3 עם שני סטרייקאוט באינינג ה-9 נגד הרד סוקס, ומפסידה 4-3. בכדורגל אם אתה מוביל 0-3 עם שתי דקות לסיום, המשחק ניגמר לפני שהוא ניגמר.

21. הום-ראן – הדבר המהמם ביותר בספורט

יותר מדאנק, יותר מגול במספריים, הדבר המרתק, והמאצ'ואי ביותר בספורט הוא חבטת ההום ראן!

22. חבטת כדור – המבצע הקשה בספורט

חקרו זאת, כתבו על זה: אין מבצע קשה בספורט כמו חבטה באלה נגד כדור קטן המגיע אליך מ-60 פיט (18 מטרים) במהירות של 160 ק"מ לשעה, והוא בסיבוב, בקשת, או שוקע פתאום. החובטים הטובים בהסטוריה של היקום לא מגיעים לבסיס הראשון 6 מ-10 פעמים שמגיע תורם לחבוט!

23. משחק של מילימטרים

הכדור או האדם. מי הגיע קודם. DOUBLE PLAY – אחד הדברים הדורשים את השיתוף המלא ביותר בספורט.

24. גניבת בסיס

לרוב אתה תלוי באחרים. אבל אם האחרים מסרבים לעזור, אתה יכול לעשות זאת בעצמך: גנוב בסיס. ואז גנוב עוד בסיס. ואז הגיע הביתה בגניבה…אתה יכול לעשות ראן בלי לגעת בכדור: הפיצ'ר הוביל אותך לבסיס הראשון ב-"FOUR BALLS", ואז אתה גונב בסיס אחרי בסיס. ז"א אתה יכול לבדך לנצח משחק ללא חבטה אפילו אחת 1-0 והכל בהליכה לבסיס הראשון ואז 'גניבה' אחרי 'גניבה'. המלחמה בין הפיצ'ר לבין הרץ הנמצא בבסיס הראשון ומנסה לגנוב לבסיס השני היא אחת המלחמות 'אחד-על-אחד' המרתקות ביותר בספורט. בד"כ זה קורה כשהפיצ'ר כבר החל בזריקתו, והאבות המייסדים חישבו כבר לפני 150 שנה שלגונב מהבסיס הראשון לשני ישנם בממוצע 28% להצליח, בזמן שלוקח לכדור הפיצ'ר להגיע לקצ'ר, והקצ'ר הזורק לבסיס השני לשריפת הגונב. כמובן שישנם "גונבים" עם אחוז הצלחה מעל 50%!

25. ERROR!!!

כמה פעמים שוגה שחקן כדורגל במשחק? כמה פעמים שוגה שחקן כדורסל במשחק? אבל האם המסך הענק זועק "שגיאה!", ועוד מבזיק את שמו של המפשל באותיות ענק, וזה ניכנס לעולמי עולמים לסטטיסטיקה האישית שלו? רק בבייסבול מצביעים על האדם ואומרים "פישלת, יא קומראד! האשמה בך ולא בכל אחד אחר!

26. סטטיסטיקה

בגלל עצירת המשחק מפיץ' לפיץ', ובגלל שהמשחק מורכב מפעולות ייחודיות העומדות בפני עצמן, וחוזרות על עצמן שוב ושוב, זה המשחק הנהדר ביותר לחולי סטטיסטיקה, שמילוי דף הסטטיסטיקה מעניין אותם יותר מהמשחק עצמו. לא ארבה לדבר כאן: אבל בבייסבול ישנה סטטיסטיקה על כל משתנה שעולה במוחך. אתה רוצה לדעת אחוזי ההצלחה של חובט ימני נגד פיצ'ר שמאלי כשישנם אנשים על בסיס אחד ושלוש, ושניים שרופים, כשהמצב הוא שני סטרייקים ושני בול, והכל באינינג הרביעי? יש על זה סטטיסטיקה.

27. שיאים

על כל דבר בבייסבול ישנם שיאים. על כמה שיאים נעשו סרטים. על שיא ההום ראנס נעשו 3 סרטים. על ס"ה החבטות נעשו סרטים. על PERFECT GAME ("משחק מושלם" של הפיצ'ר) נעשו סרטים.

28. סרטים, הצגות, ספרים, בלאדות

המשחק כה מלא דראמה שניכתבו עליו אלפי ספרים (זו לא הגזמה. לכו לגוגל ותמצאו בעצמכם). ישנו ויכוח על כמה סרטי בייסבול היו. כמובן שהבעייה היא ההגדרה של "משחק בייסבול בסרט". מצאתי תשובות מ-162 עד 764. בכל מקרה – בוודאי שמעל 200. כמה סרטי כדורגל אתם מכירים? וכמה מסרטי הבייסבול נחשבים לטובים מהסרטים. הנה רשימה אחת:

 

Here are our Top 25 Best Sports Movies for Baseball. See how our selections match your picks for the best. If you disagree with the list, please feel free to show us your best sports movies by going to YOUR List and sending us your picks. We will be happy to include your list on our pages.

For now though, sit back, relax and browse the top 25 baseball movies.

1. Field Of Dreams (1989, Starring Kevin Costner, Amy Madigan, James Earl Jones, Ray Liotta, Burt Lancaster)
Field of DreamsAn Iowa farmer hears voices that tell him to build a baseball field.

2. The Natural (1984, Starring Robert Redford, Glenn Close, Kim Basinger, William Brimley)
An aging baseball player, that has never played in the big leagues, tries to bring his team from last place to a bid for the playoffs.

3. Bull Durham (1988, Starring Kevin Costner, Susan Sarandon, Tim Robbins)
A career minor league player is sent down to class-A baseball to groom a rookie pitcher.

4. Eight Men Out (1988, Starring John Cusack, Clifton James, Michael Lerner, Christopher Lloyd)
Members of the 1919 Chicago White Sox are approached by gamblers to throw the world series of baseball.

5. Pride Of The Yankees (1942, Starring Gary Cooper, Teresa Wright, Babe Ruth, Walter Brennan)
The life story of one of baseball's greatest players. The famous "today, I consider myself the luckiest man on the face of the earth" speech is heart-wrenching.

6. 61* (2001, Starring Thomas Jane, Barry Pepper, Richard Masur, Bruce McGill)
New York Yankees Mickey Mantle and Roger Maris make a bid to break Babe Ruth's single-season home run record of 60 set in 1927.

7. The Rookie (2002, Starring Dennis Quaid, J.D. Evermore, Rachel Griffiths)
A former minor league pitcher turned Texas high-school chemistry teacher and baseball coach signs a minor-league contract with the Tampa Bay Devil Rays. Can this 38 year old make it to the big league?

8. The Sandlot (1993, Starring Tom Guiry, Mike Vitar, Patrick Renna, Chauncey Leopardi, James Earl Jones)
Rag tag bunch kids from a small town play baseball and find trouble.

9. Major League ( 1989, Starring Charlie Sheen, Tom Berenger, Wesley Snipes)
Hillarious story of the losing Cleveland Indians baseball team being threatened with relocating to Miami. 

10. The Stratton Story (1949, Starring James Stewart, June Allyson, Frank Morgan, Agnes Moorehead)
The true story of a pitcher that lost a leg in an accident an how he overcame it to continue to pitch in the majors.

A League of Their Own11. A League Of Their Own (1992, Starring Tom Hanks, Geena Davis, Madonna, Lori Petty)
Candy-maker Walter Harvey (played by Garry Marshall) decides to create a women's baseball league during World War II.

12. Bad News Bears (1976, Starring Walter Matthau, Tatum O'Neal, Vic Morrow, Joyce Van Patten)
The coach of a losing little league team brings in a female pitcher. 

13. Bang The Drum Slowly (1973, Starring Michael Moriarty and Robert De Niro)
A baseball player with a terminal illness gets help from a teammate. 

14. The Bingo Long Traveling All-Stars & Movie Kings (1976, Starring Billy Dee Williams, James Earl Jones, Richard Pryor, Rico Dawson)
Black baseball players barnstorm the country playing ball.

15. The Jackie Robinson Story (1950, Starring Jackie Robinson, Ruby DeeMinor Watson, Louise Beavers,)
Jackie Robinson plays himself in this true story of the man who broke Major League Baseball's color barrier. 

Bingo Long16. Damn! Yankees (1958, Starring Tab Hunter, Gwen Verdon, Ray Walston)
Be careful what you wish for. Joe has a rough journey and even though he negotiated for an “escape clause”, he does not want to see those Damn Yankees win another pennant. 

17. The Pride Of St. Louis (1952, Starring Dan Dailey, Joanne Dru, Richard Hylton, Richard Crenna)
Dizzy, whose real name was Jay, and his brother Paul (called Daffy) combined for 49 wins for the 1934 Cardinals. 

18. Fear Strikes Out (Starring Tony Perkins, Karl Malden, Norma Moore)
Anthony Perkins portrays '50s baseball star Jimmy Piersall, who fought back from a mental breakdown to return to the majors. 

19. Chasing 3000 (2008, Starring Trevor Morgan, Rory Culkin, Ray Liotta)
Roberto Clemente, the Great One, was a young kid's idol. The way he caught a fly ball, the way he ran the bases, the quirky movement of his head and neck at the plate, hey we all emulated his play. 

20. Angels In The Outfield (1951, Starring Paul Douglas, Janet Leigh, Keenan Wynn)
A sailor-mouthed manager who mends his ways after some divine intervention lifts his Pittsburgh Pirates team out of the cellar.

21. Baseball – Ken Burns (1994, Commentary from George Will, Bob Costas, Billy Crystal)
A chronology of the game of baseball from its inception. Divided into nine segments, each representing an inning.

Cobb22. Cobb (1994, Starring Tommy Lee Jones, Robert Wuhl, Lolita Davidovich)
Ty Cobb nicknamed "The Georgia Peach," was a baseball player and is regarded by some historians as one of the greatest players of all time.

23. The Bronx Is Burning (2007, Starring Oliver Platt, Kevin Conway, Daniel Sunjata, John Turturro)
This sports drama chronicles the story of the Yankees' championship season against the backdrop of a team–and a city–engulfed in chaos and controversy.

24. The Babe (1992, Starring John Goodman, Kelly McGillis, Trini Alvarado)
The Babe is of course the story of George Herman "Babe" Ruth. John Goodman plays the Babe. This film was not well received in the box office. 

25. Mr. 3000 (2004, Bernie Mac, Angela Bassett, Michael Rispoli)
He quit the game assured he would be voted into the baseball Hall of Fame leaving his team high and dry. But, an error in the stats is discovered and Mr.3000 has just 2,997 hits, three short of the magic number.

היו הצגות ברודוויי, שירים, בלדות. המשחק הוא חלק מההווי האמריקאי כמו ה-"תמתיחה של האינינג השביעי".

29.  PERFECT GAME

המשחק הקבוצתי היחיד בו שחקן אחד יכול לנצח קבוצה שלמה (או, לפחות, לא להפסיטד) כשהפיצ'ר שורף את כל 27 החובטים הנעמדים מולו במשחק, ה-PERFECT GAME הידוע, הקורה פעמיים או שלוש בעונה (ולפעמים לא קורה בכלל) באלפי-אלפי משחקים (כל קבוצה משחקת 162 משחקים לעונה, חלקי שניים, כפול מספר הקבוצות. אלפים!)

 30. משחק הדורש יכולות אתלטיות שונות

ריצה, תפיסה, חבטה, מסירה, השתטחות, זריזות, מהירות. הכל, מלבט בעיטה.

31. אם מדברים על בעיטה וכדורגל…

כדורגל? אם אלוהים היה רוצה שתהיה לנו קואורדינציה ו-DEXTERITY ברגליים, הוא היה עושה לנו רגליים על הכתפיים. הוא היה בורא אותנו שנאכל ונכתוב ברגליים. שנלטף ברגליים. רגליים ניתנו לנו למטרה אחת: לנוע ממקום למקום. פה זה מתחיל ופה זה ניגמר!

32. המשחק הקבוצתי והאינדיבידואלי היחיד בעולם

משחק קבוצתי ביותר. פיצ'ר זרק לקטשר, ואנשי שדה מפוזרים לעזרה. מולם עומדת קבוצה? לא. מולם עומד שחקן אחד ויחיד המנסה לחבוט בכדור. זה משחק של אחד נגד אחד. אחד נגד קבוצה. קבוצה נגד אחד. וקבוצה נגד קבוצה. אין משחק אחר כזה בעולם בו השחקן עומד לבדו נגד שאר הקבוצה, פעם אחרי פעם.

33. מאה ששים ושניים משחקים

כמו החיים עצמם, המשחק – והחיים – הם GRIND. מאבק בלתי פוסק. אפילו אם מעט משעמם לפעמים ללכת לעבודה, עלינו להשכים כל בוקר ולהתחיל הכל מחדש. ככה גם בייסבול. מתחיל וניגמר, מתחיל וניגמר. פישלת? תמיד יש את יום המחרת!

34. זמן לשוחח, לדבר, ולללכת להשתין

כמה פעמים בכדורסל מתתי להשתין אבל פחדתי ללכת באמצע שמא אפסיד משהו? בבייסבול, כמו בחיים, יש זמן לכל דבר. אפילו ב'קהלת' כתוב שיש זמן לשלום וזמן למלחמה. זמן לעבוד וזמן לנוח. ובבייסבול יש זמן לדקות מהממות, וזמן ללכת וליהנות מהוט דוג!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 131 תגובות

    1. מסכים. אתר של כדורסל ואני מאוד אוהב כדורסל אבל אין על כדורגל!
      משחק פשוט, אפשר לשחק בכל מקום, כל קבוצה יכולה לנצח ואין על ההתרגשות של גול.

  1. כדורסל(רק nba נכנס בקטגוריה מבחינתי)
    הספורט שמשלב את האנשים הכי חכמים בכושר הכי טוב במשחק קבוצתי(אני לא יודע איזה עוד ענפי ספורט יכולים להתהדר בכל כך הרבה שחקנים מוכשרים שכלית שמצליחים בעולם הפוליטי והכלכלי כמו ה-nba)

  2. פעם זה היה בשבילי כדורגל וכדורסל.
    הכדורגל דעך אצלי לחלוטין.
    הכדורסל (NBA) עשה קאמבק מאז שיש את הופס.
    איתו בראש הרשימה נמצא הסנוקר.
    משחק מרתק וסופר קשה.
    דורש המון יכולת טכנית ומנטלית.
    משחקים מרתקים ומלאי תהפוכות בין אנשים שבאמת ניחנים ביכולות מדהימות. היכולת האנושית בשיאה וגם החולשות האנושיות!
    + אווירה אירופית של קלאס והשדרים והפרשנים זה כנראה הספורט שאעדיף לראות כרגע על פני כל אחד אחר…

  3. NBA.
    כל כך הרבה יופי וכישרון וסיפורים אנושיים…

    על מה לעזאזל אנחנו קורעים את התחת בהופס לילות כימים?? כל הפגרה עובדים כדי שכל מי שמסתובב כאן יחשוב ככה.
    אז בבקשה…

  4. שאלה קשה, המשחק הכי טוב הוא כדורסל, בגלל שהוא משלב בין הפיזיות של הפוטבול, במידה מסוימת, מתח מרתק, טקטיקה משובחת ומהלכים מדהימים. בקטגוריה הזאת בעיקר ה-NBA מבחינתי, היורוליג זה 10 דרגות מתחת

  5. הספורט מספר אחת שתאהבו זה בדיוק כמו ז'אנר הסרטים החביבים עליכם.
    אם אתם אוהבים דרמות פסיכולוגיות (עם עליות וירידות) – אז כנראה שטניס ברמות הכי גבוהות שלו זה הספורט בשבילכם,
    אם אתם אוהבים מתח ואקשן בלי רגע דל אז כדורסל כמובן הוא הדבר.
    אם אתם בקטע של טקטיקה ואסטרטגיה – לכו על פוטבול,
    אם אתם אוהבים לקחת את החיים בקלות וברוגע אז לכו למשחק בייסבול.
    אם אתם אוהבים קומדיה, אז כל ספורט ישראלי הוא מושלם (הספורט הישראלי טוב גם לחובבי המדע הבדיוני)
    אם אתם אוהבים ארוטיקה צפו בכדורעף חופים או כדורמים נשים.

    אבל רוב העולם לא חי בסרט ולכן מרבית האנשים אוהבים כדורגל. כי כדורגל זה כמו החיים – רוב הזמן לא קורה הרבה ואז לדקה או שניים יש רגע שמח או עצוב שבשבילו אנו חיים ואח"כ חוזרים לשגרה האפורה.

  6. אנחנו מגיבים באתר שקוראים לו hoops, לא? בשבילי רק כדורסל, NBA, קטסל גידמים, הליגה האיראנית למקומות עבודה, מה שתביאו

  7. כדורסל ללא צל של ספק בכל ליגה מכל סוג
    NBA , יורו ליג , ליגה , גביע , גביע וינר
    איבדתי את האמון בכדורגל הישראלי ולא צפיתי במשחק כ 3 שנים ( בעבר הייתי צופה בכ 20 משחקים בעונה מהמגרש )
    למזלי הרב זכיתי לראות משחקי כדורגל באנגליה, צרפת , איטליה , ספרד ואף ביורו האחרון באוקראינה ובמשחקי ליגת אלופות .אלו חוויות אדירות. מהכורסא ? הצרחות של רמי וייץ והקשקשת של שגיא כהו זה טו מאץ ……
    בשנים האחרונות הבייסבול ממלא תפקיד מרכזי בחווית הספורט שלי
    ואף צפיתי במספר משחקים בארה"ב
    בביסבול חש את הדרמות הכי גדולות , זה לא נגמר עד שזה נגמר
    טקסס היו רחוקים סטרייק אחד מאליפות והרדנילס הפכו
    הסיפור של הרד סוקס , האוהד שתפס את הכדור בריגלי פילד
    פוטבול אמריקאי מעניין אותי רק בפלי אוף
    גם טניס ברמות הגבוהות ( דוויס וגראנד סלאמס ) בתמונה .

  8. במחילה, אני אלבש את כובע המתחכם.
    זה לא הענף שאתה רואה, זה מי שצופה ביחד איתך.
    כשיש לי חבורה טובה לצפות איתה באופן סדיר בליגה כלשהי, ולא משנה אם זה צ'מפיונס ליג, נ.ב.א. או מכבי בערבי חמישי, או פוטבול, אז זה הענף שאני הכי נהנה ממנו באותו הזמן.

  9. אני יקדים תרופה למכה ויכתוב:
    שאף אחד לא ימציא שהכדורגל הוא הספורט הפופולארי בעולם!
    שנייים וחצי מיליארד סינים מתים על פינג-פונג!
    מיליארד וחצי הודים אוהבים רק קריקט!
    אצל שלוש מאות מיליון אמריקאים יש לפני הכול פוטבול,בייסבול וכדורסל!
    ובנוסף מאה מיליון פיליפינים רואים רק את הכדור הכתום (כדורסל) מול העיניים!

    לכל אוהבי השחקנים עם השכל ברגליים אני ממליץ לקרוא את הכתבה של רן בורכורב מהלינק הזה העוסקת בנחיתותו של הכדורגל אל מול שאר ענפי הספורט: http://www.kick.co.il/article/3557

    הנה טעימה מהכתבה האדירה הזו:
    "מוצג תביעה מספר 3: שברים פשוטים. נניח כי משחק כדורגל הסתיים בתוצאה 4-5, שכמובן ייחשב למשחק עצום אדיר ורב כחול אשר על שפת ריו דה ז'נרו. רגע, אבל בממוצע הובקע גול פעם ב-10 דקות, לא? אם נקביל את זה למשחק כדורסל, מדובר על משחק שהסתיים בתוצאה 4-5 (סל כל עשר דקות) ואפילו כל סל היה דאנק מהעונשין, השחקנים בעצמם היו נוחרים מרוב שעמום. אם נשווה לשחיה, אנחנו מדברים על משחה גמר, בו שחיין צדיק אחד הצליח שלא לטבוע, או משחק טניס בו פעם ב-10 דקות מישהו מצליח לעבור את הרשת. מרתק הכדורגל הזה, מרתק."

    1. יש טיעונים לכאן ולכאן, דווקא הציטוט הזה לא תקף בעיני, כי הגול, ככל שקשה יותר להשיגו הוא משמעותי, מעין טאצ'דאון

  10. אני נמצא עכשיו באלבאמה. עוד מעט מתחילים כמה משחקים חשובים מאד, וביניהם הקרדינלס נגד הדודג'רס משחק השני, פן סטייט נגד מישיגן, ועוד. אח"כ רד סוקס נגד הטייגרס.
    בין לבין אתחיל לכתוב לכם למה הבייסבול הוא המשחק מס' 1 בעולם כשמשייכים את המשחק לחיים עצמם, ליחסים חברתיים, לצדק נגד אי צדק, לחיים ולמוות, ליחסי אנוש, ולסופיות נגד אין-סופיות.
    את הכל לימדתי בקורס שיצרתי והשם שנתתי לו היה "תורת המשחק" והיום העתיקו אותו מממני ומלמדים אותו בכל תכנית של מייג'ור בחינוך גופני,
    ואפילו במחלקות לחינוך.
    לזכותי ישנן כמה וכמה המצאות ופיתוחים כאלה שאף פעם לא ספרתי לכם עליהם בגלל ענוותי ורצוני להישאר 'קטן כזה' ולעולם לא להיראות ככזה קנון בכל הדבר הקשור בספורט, מהפיזיולוגיה והביומכניקה שבו, ועד הפילוסופיה והפסיכולוגיה, ויחסי האנוש שבו, שלא להזכיר את הידע המיוחד שלי ב-NBA, במיוחד למה מיאמי תהיה אלופה על בטוח, והלייקרס צתישאר מדשדשת בבוץ עד הברכיים עד שנת 2019.

    1. הבה נשמע, אגב דוק העברתי את השבת על חיצים ובונבונים, והתברר ל ששליש מהספר אני מכיר מהאתר, אבל כמו שהחברים שלי מאור-יהודה אומרים, זה ספר נהדר
      כמה כתבות שלא הכרתי שמצאו חן בעיני במיוחד:
      1. שופט עליון
      2. הבוסטון גארדן הישן, עם הקופים
      3.העז מניגולט מהגטו
      4. העו"ד המשוגע מוושינגטון

  11. לרועי אני בד"כ מעריך את דעתך,
    ולכן אני המום לקרוא כי היורוליג זה 10 דרגות מתחת לנבא,
    אני מבטיח לך תביא כיום כל קבוצת נבא שתרצה לשחק בבית של פנאתייקוס או ברצלונה או צסקא ואני יכול להבטיחך נחרצות כי בודדות קבוצות הנבא שיצאו משם שידם על העליונה.
    צר לי ידידי אך דברייך איכזבו אותי

  12. בשבילי רק ספורט קלאץ'

    טניס
    NBA פלייאוף
    קריקט T20
    אוריג'ין רוגבי
    רבע גמר ומעלה ליגת אלופות ופוטבטול מונדיאל
    אולימפיאדה – הכל!

  13. מה מצחיק בצניעותי וענוותי? הצעירים צריכים ללמוד ממני 'והצנע לכת', כפי שלימדו אותי בבית ספר 'ריאלי' בחיפה, בית הספר מספר אחד בארץ, במזרח התיכון , ואולי גם באירופה אין בי"ס כזה!

  14. מנחם, תקרא שוב את התגובה שלך. לזה אתה קורא צנוע? את כבר ברמת זכיכות שלא מאפשרת לך לראות את האמת.
    שאלה למנחם: נניח שהלייקרס זטכה בוויגינס והוא מתברר כתותח על.אתה תצליח לכבוש את הייצר שלך ללכת עם הפייבוריטים? יאללה לייקרס אליפות.

  15. מנחם
    כמה שתנסה למכור את הבייסבול – זה לא יילך. אפילו האוהדים ביציע בעיקר מפהקים בין נקניקיה לבירה, אז אתה עוד מצפה שנשב לראות את השעמום הזה בטלוויזיה?!?! משחק עם "אתלטים" בני 40 פלוס שמלאים בסטרואידים, והנה כדוגמה משחק מהיום שהסתיים בתוצאה העלובה של 0:1 !! וזה עוד בין שתיים מהארבע הטובות בעולם! רק ליצן אחד הצליח לצאת למסע של ארבע תחנות ולחזור בשלום, כל המשחק! זהו משחק עם כל כך הרבה רגעים מתים שני מתקשה לקרוא לו באמת "ספורט". הוא בוודאי מדורג אצלי נמוך ברשימה.
    הייתי רוצה לשים את הפוטבול בראש, אבל מאוד מפריעים לי שני דברים:
    1. התחושה שאלו הגלדיאטורים של העת החדשה שפוגעים לעצמם בבריאות הפיזית והמנטלית (פגיעות קסדה וכו', שלעד יהיו קיימות למרות נסיונות לצמצם).
    2. השיטה המצחיקה של הבתים ושל הפלייאוף, שלמעשה קובעת שיהיה קשר די רופף בין הקבוצה הטובה ביותר לבין זו שלבסוף תניף את הלומבארדי (עיין ערך הפאטס בעונת 1:18 שלהם).

    אז גם זה ירד. הכדורגל, לטעמי, סובל מבעיות רציניות של התחזויות, קצב ארועים וכמות שערים למשחק, ויש גם את העובדה שזה אחד הענפים היחידים שיש סיכוי משמעותי לנצח גם אם שיחקת פחות טוב.

    אז נשארנו למעשה עם הכדורסל, שמביא מתח ואקשן מההתחלה עד הסוף, שמביא לנו אלופה בצורה של סדרות, שמציג בפנינו אתלטים מדהימים, שמשלב עבודת צוות עם יכולת אישית (עוד משהו שהבייסבול לוקה בו), שנותן מקום לטקטיקה ותרגילים (לא רק "תכה הכי חזק שאתה יכול בכדור"), שפופולרי בכל אזור בגלובוס – בקיצור – הספורט הכי טוב בעולם. כמובן שגם לו יש מגרעות, אך הן לאין שיעור משמעותיות פחות מהמגרעות של הענפים האחרים שציינתי.

    1. ינון, שני משחקי ה-0-1 וה-1-0 אתמול היו ממשחקי הספורט שנהניתי מהם ביותר מכל המשחקים שראיתי – בייסבול, פוטבול, כדורסל, או כדורגל (והייתי אישית בשלושה מונדיאלים)

  16. אני עם שמואל, כדורגל מוביל, ולו רק בגלל שזה הספורט הפופולרי בעולם.
    חלק מתחברים לספורט כזה או אחר בגלל המתח, חלק בגלל תחושת שייכות (למי שלא קרא את הספר של ניק הורנבי, אהבה על הדשא, שיקרא), חלק בגלל שאוהבים את האסתטיקה ועוד ועוד. בקיצור, אין מדד אחד להשוואה ולכן מספר האוהדים הוא המדד למה הספורט המוצלח ביותר.
    עוד סיבה למה מספר האוהדים הוא המדד הטוב ביותר היא מכיוון שכדי להגדיר מה ענף הספורט המוצלח ביותר צריך קודם להחליט מה המטרה
    של כל הסיפור הזה, ככל שהמטרה היא הנאה ופעילות חברתית, מספר האוהדים והשחקנים הוא המדד לעמידה במטרה.

    מנחם יכתוב שבייסבול זה "ה" ספורט. הוא טועה.

    כתבתי פה בעבר ואני כותב שנית, בישראל, אירוע הספורט הכי מוצלח הוא הדרבי של ראשון בכדוריד (אני מוכן לתת כמה נקודות לדרבי של תל אביב בכדורגל), לצערי הכדוריד לא ממש פופולרי ולכן אני לא יכול לטעון שזהו הספורט המוצלח מכולם על אף שבמדדים השונים הוא עולה על אחרים.

  17. קצת לא קשור.. ברנט בארי ובי ג'יי אמסטרונג מגיעים להרצות בישראל ביום שלישי.. אשמח אם מישהו שחווה אותם בזמן אמת ירשום עליהם קצת כדי שאני לא אגיע להרצאה בלי לדעת עליהם כלום

    1. אפלטון, אתה יודע כמה שפוט אני על כדורסל, אבל הייתי רוצה להיות היום בפנוויי פארק בבוסטון נגד דטרויט יותר מאשר בכל משחק פלייאוף הבכדורסל. יהיה שם טרוף היום. ט-ר-ו-ף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. מה אני יעשה,
        לא הומצא עוד הספורט שאני אקום בשבילו באמצע הלילה, אדלג בעדינות מעל האישה (וכמובן שאפגע לה בראש ואשמע על כך במשך חודש), אדליק את הטלוויזיה על מיוט ואשב בשקט בחושך כמו גנב כדי לראות משחק קדם עונה.
        אה בעצם כן. כדורסל

        1. עם האפליקצייה של הליג פאס אתה מקבל את זה ישר לנייד או לאייפד בלי להזיז אצבע.

          מצד שני, עם המהירות של הרשת אצלך כל תמונה של כוסית יורדת בפסים אחד אחרי השני תוך שעה, אז יש מצב שזה ייתקע אצלך.

          1. רגע אנחנו מדברים על כדורסל לא על פורנו כן?
            אצלי הליג פס לא עושה את העבודה. מה גם שאני תחת ההגבלות של הליג פס האמריקאי.
            חוץ מזה שאני אולד פאשן, כדורסל רואים בטלוויזיה-לא במחשב ובטח שלא בפלאפון.
            ולראות את התצוגות של כספי בהחלט שווה את הבעיטה בראש 🙂

          2. צ'אנדלר פארסונס… סבבה. הוא תמיד מזכיר לי את צ'ייס מהאוס.

            בכלל יש לכם קבוצה נחמדה. הבעיה היחידה שלכם זה הסיני. אם אתם בונים עליו ועל בוורלי לPG זה ייגמר בבכי.
            אלא אם כן אתם בונים על זה שרכז שקוראים לו אייזיאה כנען יהרוג ישינסה לעצור אותו.

          3. אני ממש אתאפק ואחכה עד הפריוויו של יוסטון כדי לענות לך.
            כולה 3 משחקי הכנה ואני שיניתי את הדיעה שלי על יוסטון ואומר שהם יהיו עם יתרון ביתיות בפלייאוף המערב

  18. מנחם, בייסבול?
    בייסבול??
    בן אדם עם מקל וכרס מנסה להרביץ לכדור מסכן הכי חזק שהוא יכול בזמן שכל הקבוצה שלו מגרדת בביצים ויורקת במקום לעזור לו?

    90 אחוז וושים במשחק, כל עשר דקות איזה קלאנג, שברוב הפעמים זה פאול ובשאר תופסים מהאוויר וביי.

    שנייה, פסק זמן. איזה זקן שמן בטייטס וקסקט עולה לדבר עם האיש על החול וכל האצטדיון מחכה בסבלנות עד שייגמרו לגרבץ אחד לשני.

    החלקים הכי טובים זה שפעם בעשרה משחקים האיש עם המקל חוטף את הכדור ביד ונופל, ופעמיים בעונה מקבל אחד לראש ומתעלף.

    אם אתה רוצה לעשות פיקניק ולהרוג את עצמך עם הנקניקיות זבל שלכם עדיף כבר ללכת לאיזה דשא במקום לשבת על בטונים.

    1. דובי, לא תארתי לעצמי שאתה שייך לקהילת הישראלים חסרי המושג. קראת את המאמר בכלל? לפי התגובה שלך נראה לי שלא. ואגב, לשמנים בני ה-40 האלה משלמים בממוצע 4 מיליון לעונה – השכר הגבוה בכל עולם הספורט – וזה ממוצע של בערך 1,400 שחקנים.

      אבל מה? מה האמריקאים המטומטמים האלה מבינים?

      1. ברור שקראתי. אין מצב שאני מגיב בלי לקרוא.

        מה שכן, לא במיוחד ניסיתי להשתכנע.

        לפני כמה שנים הייתה עונת השיא של בארי בונדס ואפילו עקבתי אחרי הבייסבול, עד לרמה שראיתי את אנהיים נגדו בגמר. זה היה בגמר? אין לי מושג.
        אפילו היה די מעניין.
        היה לאנהיים איזה מגיש סיני או משהו כזה שהרג כל מי שעלה מולו.
        אתה יודע על מה אני מדבר? מתי זה היה ומה היה שם?

        יש איזה לייבסטרימינג לבייסבול למי שאין לו טלוויזיה? אולי אני אתחיל להסתכל.
        אני לא מתחייב לאהוב את הדבר הזה. רק לנסות להסתכל

        1. אתה לא צריך להתחייב כמו שאתה לא צריך להתחייב לאהוב לאכול לובסטרים. או שאתה אוהב או לא. אבל לי, שמגיל 24 אני חי עם המשחק הזה, אין דבר יותר נעלה ממנו בספורט. מה לא הייתי נותן על להיות הערב ב-8 בבוסטון…
          לפחות אראה זאת בטיווי גדול בלאונג' של מלון יקרתי עם איזה 200 איש!

  19. סיימתי לראות עכשיו את השידור החוזר של דטרויט בוסטון מהבוקר.
    פשוט מדהים מה שהלך שם- ביחוד בתחתית האינינג השישי- כל הבסיסים מלאים וסנצ'ז עדיין על נו היטר והוא הצליח לצאת מזה.
    אף מגיש מעולם לא הצליח להשתיק את בוסטון בפלייאוף והנו היטר היה ממש קרוב אלמלא הפסיכי בנויט.
    מה שיפה בביסבול זה העליות והירידות במשחק- בקטע הזה זה מאוד מזכיר כדורגל- אפשר להשתעמם 50 דקות ואז מתחילה דרמה…

  20. מנחם אתה בא לחנך אותנו?
    הכל בעיני המתבונן….בייסבול זה קריקט ליאנקיס,
    נו טוב לפחות אפשר להרביץ לפורצים עם האלה.

  21. מנחם על כל הכבוד על כתב התביעה המרשים שלך על הבייסבול…

    המשחק מ-ש-ע-מ-ם ! מ-ש-ע-מ-ם !

    זה אחד המשחקים הנוראיים ביותר לצפייה, שום דבר לא קורה בו ועד שיש הום ראן הנשמה יוצאת.

    לא היא אשכרה יוצאת, אתה בינתיים בקומה של 4 שעות , ואז היא חוזרת ואתה מחליף ערוץ..

    עוזב נו.. רק על היפנים ו 15 קובנים השטיקים האלה של הבייסבול עובדים.

    אירופה, דרום אמריקה, קנדה, מזרח תיכון, אסיה למעט טיפה יפן, אוסטרליה לא קנו את זה אז הבעיה היא לא בקוראים החביבים של האתר אלא במשחק הילדותי הזה.

    גם מאוד קשה לשחק סנוקר את מי זה מעניין שקשה לחבוט בכדור.
    יש עוד מילייון פרמטרים אחרים ובייסבול לא עומד באף אחד מהם.

    אבל זה רק אני ו עוד 99.999 אחוז מהאנשים אז..

    1. דקסטר, זה כמו לדבר אתך, ושאר המזרח תיכוניים באתר, על מוסיקה , או ספרות קלאסית. זה פשוט מעל יכולת הבינה שלכם TO GRASP את היופי של המשחק, ולהרגיש בלב את העליונות של בייסבול על המשחקים הברבריים שלכם. תגיד לי, גם על כדורגל היו 300 סרטים ו,1500 ספרים? (ו4-5 הצגות תיאטרון)?

  22. מנחם
    אתה ממשיך לירות לעצמך ברגל ולתת לי עוד תחמושת:
    1. בדיוק הזכרת ש"לכל מגרש אופי משלו". תגיד לי אתה רציני?!?!? בוא נבנה גם מגרש כדורסל שבו סל אחד בגובה 2:00 והשני תקני (3.06), מה אתה אומר? או שבגבעת ברנר ישחקו עם קשת שלוש 6:70 מהסל ובמשחק חוץ בנען הקשת תהיה 7:21. איך אתה יכול להלל משחק שבו כל מגרש שונה ממשנהו?!?!?

    2. ומה דעתך שביד אליהו, אם דיאמנטידיס חוטף כדור (אוקיי, סליחה. בשבילך אשתמש בשמות קצרים – ג'ונסון כלשהו חוטף כדור) ורץ לסל קל, פתאום קופץ איזה אוהד ודופק לו גג? או מתייצב טוב ולוקח ממנו תוקף? נראה לך הגיוני שאוהד ישתתף באופן פעיל במשחק?!?

    למעשה, המשחק הזה, שזה בעצם "הקפות" ששיחקנו ביסודי, הוא כל כך נחות יחסית לענפים שמכבדים את עצמם שפשוט קשה לי לראות אדם in his right mind ממש מעדיף אותו על ספורט אמיתי.

    תהיה לי בריא עם הבדיחה הזו.

    1. דחילק ינון, תהיה קצת יותר ריאלי. אתה אחרי הכל אדם שעיושה פוסט דוקטורט.
      אני אפסיק כאן כי אין ברצוני להעליב אותך. פשוט אתה לא יודע על מה אתה מדבר.
      עכשיו טרוף בבוסטון שלעולם לא תראה בכדורסל או בכדורגל!

    1. מנחם,
      דרמות ספורטיביות יש בכל ענף.

      הרי לא מזמן היה קאם בק אדיר באמריקאס קאפ.
      ולפני רגע מיאמי שלך חזרו מהקבר נגד הספרס.

      אבל כיף לקרוא את התשוקה שלך למשחק..

  23. אם הייתי רוצה לראות ספורטאים שמנים הייתי רואה סנוקר או שחמט… בייסבול הוא אחד מענפי הספורט היותר נחותים שקיימים, מבחינתי ברגע שבענף לא דרוש להיות בכושר, הוא כבר הרבה פחות מעניין(הדבר היחיד שקורה בבייסבול הוא חבטה בכדור כל כמה זמן, וזהו)

  24. לשי, ולשאר רפי ההבנה בבייסבול באתר: אתם חושבים שהשמנים "לא בכושר"? ומה בהרמת משקולות במשקל כבד? השמנים הרוסים ששוקלים 230 ק"ג הם "לא בכושר"?
    ניסיתי להסביר למה משקל כבד הוא יתרון בחבטה בבייסבול. לא היו משלמים לדויד אורטיז 18 מיליון דולארים אם הוא "לא היה בכושר", ויש מספיק אמריקאים "בכושר אופטימלי" שהיו יכולים להביא במקומו. אז למה לא מביאים במקומו?
    BECAUSE HE IS THE BEST.
    ואם לא מוצא חן בעיניכם, הפסיקו לקרוא בייסבול, כי הקרירה שלכם מבוזבזת בגלל חוסר הבנה, אז למה לבזבז את זמנכם וזמני?

  25. ללשי, ולשאר רפי ההבנה בבייסבול באתר: אתם חושבים שהשמנים "לא בכושר"? ומה בהרמת משקולות במשקל כבד? השמנים הרוסים ששוקלים 230 ק"ג הם "לא בכושר"?
    ניסיתי להסביר למה משקל כבד הוא יתרון בחבטה בבייסבול. לא היו משלמים לדויד אורטיז 18 מיליון דולארים אם הוא "לא היה בכושר", ויש מספיק אמריקאים "בכושר אופטימלי" שהיו יכולים להביא במקומו. אז למה לא מביאים במקומו?
    BECAUSE HE IS THE BEST.
    ואם לא מוצא חן בעיניכם, הפסיקו לקרוא בייסבול, כי הקרירה שלכם מבוזבזת בגלל חוסר הבנה, אז למה לבזבז את זמנכם וזמני?

  26. דרמות יכולות להיות גם בדוקים, זה לא מוכיח כלום.
    זה פשוט משחק שתפור בדיוק על האמריקאים השמנים (לא השחקנים, האוהדים) שנותן להם זמן להעמיס על עצמם עוד קלוריות וכולסטרול

  27. חצי מהסיבות אלו 2 סיבות שקיבלו מתיחת פנים והפכו כל אחת ל- 7-8 סעיפים שונים וגם הן טפשיות, אני אדגים:
    1. אין שעון
    סיבות 2-7 ו- 11 מה קורה כשאין שעון.
    למה זה טוב?אם זה כל כך טוב, למה כל האמריקאים גומרים מבאזר ביטר? מה ההבדל בין להגיע לשחקן האחרון שלא יצא לבין לתת את הכדור למסי 25 מטר מהשער בדקה 92?

    ועוד משהו – בייסבול זה משעמם. מבין שחולים עליו, אבל זה רק אמריקאים ששיחקו בליטל ליג.
    אין שום דבר יפה בבייסבול (אולי איזו תפיסה שהתאמצו בשבילה) אפילו הום ראן זה משהו שפשוט קורה (כמו באזר ביטר), אין מה להשוות את זה לאסיסט גאוני בכדורסל או לסלאלום בכדורגל.
    אין שום דבר מעניין בבייסבול חוץ מהמתח עצמו, זה כמו לראות אנשים משחקים "מלחמה" בקלפים ולהתלהב כי למישהו יצא אס. אין כמעט טקטיקה, אין התאמה למשחק של היריב חוץ מלשים חובט שהסגנון שלו מתאים לזורק, איפה זה ואיפה פוטבול.
    ולסיום, מאד אהבתי את מאניבול, גם בלי לאהוב את הבייסבול הספר אחלה אבל הוא רק ממחיש את הנקודה של כמה זה ספורט מטופש, כל מה שעושים שם זה לבטל את הטענה שלמאמן יש השפעה על המשחק, פשוט בוחרים שחקנים שהסטטיסטיקה שלהם מראה שיש להם הרבה walk's שמים אותם אחד אחרי השני על המגרש, ואומרים להם להשיג כאלה, המשחק עצמו כבר מיותר ויסתדר לפי הסטטיסטיקה.

  28. מנחם
    אל תספיד את דטרויט
    וולרדה החריב להם משחקים מול הינקיז ומול אוקלנד והם בכל זאת הגיעו לוורלד סירייס…
    כך שמשחק אחד (בטח כשהוא בחוץ) ושבסך הכל נותן 1-1 בסדרה כשורלנדר הולך להגיש את המשחק הבא – עדיין נותן את המומנטום לדטרויט. גם אם אורטיז "גנב" את המשחק זה לא נותן שום ערובה שהחובטים לא יחנקו שוב במשחקים הבאים.
    ראיתי איך סנצ'ס הוריד להם את כל הביטחון.

  29. ד"ר מנחם
    וואלה יופי של סיבות
    מומי לפני שהגיע לאל איי היה בטוח בייסבול זה משחק של קוקסינילים ושל הפועלים המקסיקנים במחסן של שאול הפרסי.
    ממש גועל נפש .
    אבל מה , פעם אחת הלכתי למשחק של הד'וגרס ,אין מה לומר נפלתי למשחק כמו שהאף של לאמר אודם נפל לקערה של קוק פרסי.
    זה משחק של גברים ברזל , השמנים האלו , פרינס פילדר , ראיין הווארד , סיסי ( שם של קוקסינל ) סב'תיה שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש ומרוויחים אללה יוסטור .

    מומי עדיין חולה בית"ר ירושלים ואז הלייקרס ואז הדוג'רס ואז אנה איבנוביץ ובימים קשים הבזזים של סילבי בימים קשים מאוד חולה על נבחרת ארגנטינה.

    1. מומי, לך תסביר זאת לכמה ישראלים שחושבים שהם יודעים (ומבינים) הכל.
      ומומי, אולי תשנה למכבי חיפה, מיאמי היט, וקרדינלס? וסילבי חולה על ארגנטינה כי השחקנים שם הכי חתיכים.

  30. טוב לא חשבתי שאני אסנגר פה על בייסבול אבל מי שפוסל ספורט בלי להכיר אותו בכלל לא יכול להבין את הגאונות שלו.
    כמו שאשתי צופה איתי בכדורסל ומפרשנת: הנה הוא מכדרר מכדרר מכדרר זורק לסל ועכשיו לצד שני מכדרר מכדרר מכדרר זורק לסל. וואו. מרתק.
    את הבייסבול חייבים להכיר, כולל ההיסטוריה התרבות והדקויות הקטנות כדי להבין אותו ולכן גם הכדורגל הוא הספורט הכי פופולרי בעולם, כי הוא פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר. לא צריך לדעת כלום, כמעט ואין חוקים ועשו מחוק הנבדל כאילו זה תורת הקוונטים.

    1. קליעה מצויינת למטרה!
      "גניבת הבסיס השני" היא לבדה מספרת את כל הדקויות הקטנות הללו שמי שלא מבין, לא יודע "מה הביג דיל?"

  31. מנחם זהו פוסט נדיר על בייסבול, שיכול להצטרף לבלדה המפורסמת שהראת לנו. תודה רבה.

    מכל מיני סיבות לא התחברתי למשחק, אבל כל כך הרבה אנשים חושבים שהוא ה-ספורט, אז לא אוכל להתעלם מכך.

    שוב, תודה על פוסט אדיר זה.
    יש ענפי ספורט המתאימים במיוחד לאמריקאים, והבייסבול הוא אחד מהם.

    1. תודה.
      קשה להתחבר למשחק בלי לדעת את ההסטוריה, את החולשות ונקודות החוזק של כל פיצ'ר וכל חובט, בלי להבין לפי החזקת הכדור איזה מין כדור יעוף, וכל הדקויות האחרות אתה סתם מסתכל על זריקה ונסיון חבטה, וזה לא מספיק לחלוטין.
      ישנם משחקי בייסבול משעממים עד מוות.
      אבל אז בא משחק שבגללו כל "הסבל" שווה.
      . עובדה שקריקט אני לא אוהב. חזיתי בכמה משחקים והשעמום פשוט הרג אותי. כנראה שהיתה לי אותה בעייה, אם י אני ב-ט-ו-ח (כי אני מעט מבין קריקט) שאין שם את כל הדקויות שיש בבייסבול.
      ואתה צודק: מתאים לאמריקאים, אבל לא כל כך בגלל "אופיים" אלא בגלל שזה המשחק הלאומי עם הסטוריה עשירה.

  32. לי מספיק השיאים שיש בבביסבול והסטטיסטיקה בכלל כדי לראות בזה ספורט, אך זה בכל מקרה יכול להיות משעמם מאוד לצפייה למי שלא בקי בפרטים הקטנים של המשחק.

    בכל מקרה מבחינת דברים מרהיבים במשחק גם הום-ראן לא יכול לתת תחרות כלשהי להטבעה מהממת או מסירה מבריקה וסלים קשים ובייחוד כשהם סלי ניצחון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט