מעורב הופס ליום רביעי: היום 50 אלף נידבקים. ב-15 ליולי יהיו 100 אלף (ליום!) / מנחם לס

1.מספר נדבקי הקורונה הגיע כאן ל-50 אלף ביום ובדרך ל-100 אלף ביום, אלא אם כן טראמפ יכריז, מיד, 'מלחמה' על הנגיף!

לארה"ב ישנו נשיא חולה נפש. נרקיסיסט.

מה זה נרכיסיסט? זה אדם מלא CONCEIT. SELF-LOVE. SELF-OBSESSION. אגואיסט. איגו-מניאק. חולה גדולה.

העתקתי מויקיפידיה, וטראמפ כאילו חצב בעצמו את ההגדרה:

  1. תחושת חשיבות עצמית גרנדיוזית (הערכה מוגזמת של כישורים והישגים, ציפייה להכרה בעליונות על ידי הסביבה, למרות היעדר הישגים ההולמים ציפיות אלו).
  2. עיסוק מוגזם בפנטזיות על הצלחה בלתי מוגבלת, כוח, "מבריקות", יופי או אהבה אידיאלית.
  3. תחושת מיוחדות וייחודיות המתלווה לתחושת האדם כי רק אנשים ייחודיים או נעלים כמוהו יוכלו להבינו.
  4. דרישת הערצה מוגזמת.
  5. אמונה בזכאות לזכויות יתר ופריבילגיות מיוחדות – ציפייה בלתי ריאלית לטיפול ייחודי או שיתוף פעולה מיידי עם ציפיותיו.
  6. נצלנות המתבטאת בפגיעה בזכויות אחרים כדי לקדם מטרות אישיות.
  7. היעדר אמפתיה: חוסר יכולת או רצון להזדהות עם רגשותיו של אדם אחר.
  8. תחושה עזה של קנאה באחרים לעיתים קרובות או אמונת האדם כי הוא מושא קנאתם של אחרים.
  9. הפגנת גישה או התנהגות יהירה

ד"ר פאוסי, מנהל ה- U.S. National Institute of Allergy and Infectious Diseases – המכון הלאומי לבריאות, וראש ה-TASK FORCE של הנשיא טראמפ עצמו – אמר היום שאם לא יהיה צו פדרלי ללבוש מסיכות, מספר הנפגעים יגיע ל-100,000 ליום ב-15 ליולי, ואז יהיה קשה מאד לעצור את פריצת הוירוס ללא מעצור.

אני לא מדבר דמוקרטים או רפובליקנים. אני לא מדבר טראמפ או ביידן. ששניהם ילכו לעזאזל. אני לא מדבר משטרה אגרסיבית – לא משטרה אגרסיבית. אני לא מדבר אחווה לשחורים – לא אחווה לשחורים. אני מדבר רק על דבר אחד שיכול להציל עשרות אלפי נפשות, ולך תדע, אולי יגיע למאות אלפים, ועכשיו מחקרים מוכיחים זאת בוודאות שחור-על-לבן: אני מדבר ר-ק על חובה לחבוש מסיכות פנים. מה יש כאן לא להבין? מה הנשיא האידיוט הזה לא מבין כאן?

היום אפילו המושלים הרפובליקנים (מלבד מושלי פלורידה וג'ורג'יה) , אנשי הקונגרס, ורוב הסנטורים הרפובליקנים הודיעו שמסיכת פנים היא חובה. בימים האחרונים פורסמו כמה מחקרים המוכיחים ללא ספק שרק מסיכות ושמירת מרחק – רק הם – יכולים לעצור את המגיפה. מושל ניו יורק קומו – שחייב את תושבי ניו יורק למסכות פנים הוריד את מספר המודבקים לנפש בניו יורק ממקום ראשון בארה"ב, למקום 49. מקום 50 היא רוד איילנד. מקום 48 – קונטיקוט.

עכשיו נראה שזה "טראמפ נגד כולם". אפילו נגד חבריו הרפובליקנים. הצרה היא שמתוך מאיזה 380,000,000 תושבי ארה"ב, ישנם לטראמם איזה 80,000,000 שפוטים רדניקים שיעדיפו למות מאשר ללבוש מסיכה כי טראמפ עשה מחבישת משכה מין 'מוגות לב', וחוסר 'גבריות'. ה-60,000,000 מיליון האלה לא יאפשרו לארה"ב להתגבר על המגיפה. רק אם הנשיא העקשן הזה יחליט על מצב חרום בו מסיכה היא חובה., כששוטרים יתחילו לעצור רדניקים על אופנאי ה'הארלי דייוידסון' שלהם ולתת להם קנסות של $500 הם יבינו. מה שמפתיע ביותר הוא שבין הדבילים הללו ישנם איזה 10,000,000 אנשים שפויים לחלוטין ודי איטיליגנטים כמו כמה חברי הישראלים כאן, או אחד כמו קני, בני החורג, שהם שפוטי טראמפ ויהי מה.

50 אלף חולים חדשים ביום. עד אמצע יולי יהיו 100 אלף חולים חדשים כל יום בארה"ב. המגפה עלולה להתפתח עד כדי כך שהיא תגיע עד זקנים כמו גייל ואני כי לא יהיה לנו היכן להתחבא יותר. אנחנו עושים את כל מה שביכולתנו עם בידוד מקסימלי ככל האפשר, מסיכות פנים, ושמירת מרחק.

אך חייבים לצאת מהבניין, וחייבים לפגוש אנשים. היום חשמלאי חייב היה להיכנס לדירתנו. הוא הגיע ללא מסיכת פנים וניזהרנו לא להיות בחדר אחד עמו. מיד כשעזב צלצלתי להנהלת הבניין ואיימתי עליהם בתלונה. הרגשתי שליגלגו עלי. למי אתלונן? למושג ג'ורג'יה שהוא יותר נרקסיסיט מטראמפ עצמו?

מחר (מוקדם היום בבוקר) עלי לקחת את גייל לבית חולים בה יכניסו TUBE דרך פיה (בהרדמה), יצלמו את ה-HERNIA, ונקבל החלטה סופית אם היא חייבת ניתוח מיידי או לא. ניתקל בוודאי בעשרות אנשים ללא מסיכות פנים כי אנחנו גרים בג'ורג'יה, מדינה דרומית שאפילו באטלנטה מתנהגת כמדינת רדניקים על אופנועי HARLEY DAVIDSON!

פחד אלוהים. נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ממשיך להופיע עם כל אנשי הקבינט שלו ללא מסיכת פנים ומסרב לעשות את הדבר ההכרחי: להכריז על מצב חירום בכל ארה"ב, ואז צוו לכל אמריקאי לחבוש מסיכת פנים ולשמור על מרחק חברתי. זה הדבר ההגיוני והפשוט ביותר לעשות. אבל הנקסיסיסט הזה לא יעשה זאת אפילו חצי מתושבי ארה"ב ימותו בגללו. הידבקות במחלה – פרוספקט שסיכוייו לקרות עולים יום-יום בגלל הנשיא ושלנו הזקנים הוא כמעט פסק דין מוות.

2. לאדם סילבר לא נותרה ברירה אלא להצהיר היום ש-"ה-NBA עושה ככל יכולתה לסיים את העונה בצורה הבטוחה ביותר, אבל קיים סכוי שה-RESTART יהיה בלתי אפשרי"https://www.espn.com/nba/story/_/id/29389139/adam-silver-track-coronavirus-spread-stop-nba

3. דיאנדרה ג'ורדן נידבק בנגיף. "אני מחוץ ל-RESTART"

   DeAndre Jordan coronavirus

מה שאדם סילבר לא כלל במיסמך בן ה-113 עמודים שלו הוא מה יקרה אם קבוצה מסויימת מפסידה שחקני מפתח לנגיף?

הנטס תשחק – אם תשחק – ללא קווין דוראנט וקיירי אירוינג – זה ברור, אבל גם ללא וילסון צ'נדלר שכך החליט, וללא ניקולאס קלסקסטון, ספנסר דווינדי, ועתה כם דיאנדרה ג'ורדן.

4. דנבר נאגטס סגרה את מיתחם האימונים שלה אחרי שנמצאו "כמה ניבחנים חיוביים"

ההודעה הראשונה הבוקר (אתמול כמובן) היתה:

The Denver Nuggets closed the team’s practice facility starting on Saturday after a round of positive tests for the coronavirus, sources tell ESPN.

בצהריים הגיעה ההודעה השנייה:

The Nuggets had two members of the team’s 35-person Orlando traveling party — which encompasses players, coaches and staff — initially test positive prior to the weekend shutdown, sources said. There was at least one more positive test since Saturday, sources said.

ז"א 3 מה-35 לבועה חלו אתמול בדקורונה-וירוס. השמות לא נודעו בינתיים.

5. גם לפליקנס שלושה חולים מה-35 לדיסני. דייויד' גריפין בינתיים לא פירסם את שמותם (אני לא בטוח אם לקבוצה ישנה חובה לפרסם את שמות הנידבקים)

תארו לכם שאחד מהשלושה הוא ציון.

David Griffin says Pelicans as an organization have had 3 players with positive COVID tests but won’t comment on who that is.— Andrew Lopez (@_Andrew_Lopez) June 30, 2020

6. שמונה הקבוצות שאינן בדיסני לא יורשו להתאמן או לשחק

המנכ"לים של 8 הקבוצות שלא בבועה ביקשו מה-NBA רשות להתאמן בכל עונת ה-RESTART ואפילו לארגן משחקים ללא קהל.

הם נענו בשלילה.

7. דטרויט מתים על טרוי ויוור, המנכ"ל החדש (הראשון משמאל)

הדטרויט פיסטונס שכרה לפני כעשרה ימים את טרוי ויוור להיות המנכ"ל החדש, כשהמטרה היא לשכוח מהעבר ולהתחיל חיים חדשים. סגן המנכ"ל זה כמה שנים (12) של הת'אנדר – והאחראי היחיד שעמד על בחירת הדראפט של ראסל ווסטברוק.

לויוור יש שם מצויין בכל רחבי ה-NBA והשאלה הגדולה תמיד היתה למה הוא נשאר ב-OKC כל כך הרבה שנים.

ויו.ור והמאמן דוויין קייסי הם ידידים מזה שנים, ונראה שהפעם הפיסטונס קלעו בול. עם שני הוותיקים בלייק גריפין, דריק רוז, כמה צעירים טובים בקבוצה, בחירת דראפט גבוהה מאד, ומספיק כסף תחת הסף להביא שחקן חפשי מצויין, לפיסטונס יש סכוי להתחלה טובה.

8. הגארד ריאן ברוקוף – החתמה טובה מאד לסיקסרס

הסיסקרס פגעו בול, ובחרו באחד מקלעי השלשות המדוייקים ביותר בליגה שאיש לא מכיר. ריאן הוא אוסטרלי מויקטוריה, אוסטרליה ששיחק בוולפרייסו, אחת המכללות הקטנות הבלתי נודעות בארה"ב, וכן, אחת מהמצויינות בכדורסל – וטובה מאד אקדמאית. מכללה מאידנדיאנה שמשחקת 'אינדיאנה בסקטבול', והיתה בריקוד הגדול כמה פעמים. הוא סיים לימודיו ב-2013 אבל לא ניבחר בדראפט. ב-2018 דאלאס מצאה אותו משחק בטורקיה (בשיקטש) או רוסיה (לוקומוטיב) והביאה אותו לקבוצה.

אבל היה לה אז שחקן חדש בשם לוקה, וראין הלך לאיבוד. לפני כמה חודשים דאלאס אמרה לו שלום כדי למצוא מקום למייקל קיד–גילכריסט. היא ויתרה על קלעי שלשות ב-40.7% דיוק, 2 מטר לבן, 'אאוסי' שתרם רבות לנבחרת אוסטרליה, והוא בדיוק שתרשים שהרופא רשם לסיקסרס. הוא – וקלעי השלשות החדש של הקבוצה, הלא הוא בן סימונס ולא אחר. יש לקבוצה שני AUSSIES שכבר בדיסני יזמרו את 'זמר השלוש'.

9. מאחר ושחקנה (החשוב מאד) של ההיט דריק ג'ונס נמצא 'חיובי', ההיט סגרו את מיתחם האימונים שלהם

כל כך הרבה לא ידוע על הנגיף, שלמיאמי היט לא היתה ברירה אלא לסגור את כל מיתחם האימונים שלהם. הרי הוא היה בחדר ההלבשה, בחדר הטריינר, ולמעשה עדיין לא ידוע בבטחון כמה זמן הנגיף נשאר מסוכן. גם לא ידוע בבטחון כמה זמן לוקח לאדם להימצא 'חיובי' אחרי שהנגיף ניכנס לגופו. בינתיים כל שחקני ההיט האחרים נימצאו שליליים.

10.

Lakers GM says there are ‘extenuating circumstances’ surrounding Dwight Howard

extenuating circumstances???

התרגום הוא 'נסיבות מקילות'.זה עדיין לא עונה על השאלה אם הוא ישחק או לא.

בעת ההפגנות על SOCIAL

הלייקרס מתחילים להתאמן היום, יום רביעי. הם החתימו את ג'יי אר סמית להחליף את אברי בראדלי (למה לא את סטיב נאש? – – אבל זה סתם מתחת לחגורה).

עם כל הכבוד, אברי בראדלי לא ישנה את גורל הלייקרס. אבל דווייט האוארד ישנה גם ישנה.

שאלת ה-RESTART הגדולה היא אם דווייט האוארד ישחק או לא ישחק.

בעת ההפגנות הגדולות בגין ה-SOCIAL CHANGE הוא אמר שהוא לא משחק. ואז האמא של בנו בן ה-6 ניפטרה מ'אפילפסי'. רוב פלינקה אמר היום לעתונאים שלדווייט האוארד ישנן 'סיבות מקילות' (https://www.latimes.com/sports/lakers/story/2020-06-30/lakers-training-camp-dwight-howard-covid-19-rob-pelinka). מה שהוא לא אמר – כי הוא עצמו בוודאי לא יודע – זה אם דווייט האוארד יופיע או לא (שימון, עשה לי טובה ונסה פעם אחת לא להתפרץ "הוא בטוח יהיה לבוש לשחק", אוקיי?).

הוא יודע שיש סכוי שהאוארד לא יגיע. הוא אמר לכולנו שבמקרה זה ישנן מסיבות מקילות.

וזה נכון.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 154 תגובות

  1. מנחם, שים בקבוק אלכוג'ל וחבילה של מסכות חד פעמיות ליד הדלת ותוסיף פתק על הדלת שאומר שאתם אנשים מבוגרים וכל מי שנכנס צריך לשים מסכה. אני מאמין שהרוב יסכימו ומי שלא מסכים – אל תכניס הביתה. העיקר הבריאות, ותודה על המעורב.

    1. +100
      זו ממש הפקרות. מפתח נשבר במנעול אצלי בדירה והזמנתי מפתחן שיוציא את החלקיק שהיה בפנים למרות שלא מנע את פתיחת הדלת עם חלק המפתח שהיה בידי. המתקן הגיע עם כפפות, אלכוג'ל ומסכה ועשה את העבודה מיד. גם אני הייתי עם מסכה וכפפות.
      כל יציאה מהמעבדה זה עם מסכה. חייבים לשמור על הכללים כל עוד המגיפה בקרבנו.

  2. לפני שאני הולך לישון נכנסתי לכמה עתונים ואתרים ישראלים. גם במאמרים,
    וגם בתגובות, כותבים על 'תכנהית טראמפ זו' או 'תכנית טראמפ אחרת' על הסיפוח. אם יש ביניכם נאיבי אחד החושב שלטראמפ יש מושג על הסיפוח או לא הסיפוח, ואם יש לו זמן להתעסק עם זה, יש לו טעות מרה. אני בטוח שישנם בממשל כמה שקצת יודעים במה מדובר כמו אבי לבקוביץ או אבי ),ברקוביץ, אבל האמינו לי שלטראמפ, או ל-SECRETARY OF STATE שלו ("שר החוץ') פומפיאו (עוד דביל מושלם) אין מושג במה מדובר, וגם לא מעניין אותם.,

  3. תשמור על עצמך מנחם. מקווה שמה שרשמת ייחלחל. התגובה הנפוצה מידי כאן לכל דבר מטומטם או מרושע שטראמפ עושה היא: "כן, אבל הוא טוב לישראל". הוא לא… אבל זה מרגיש כמו מאבק אבוד לשכנע אנשים אחרת.

    1. אתה מראש מתכנן את השיימינג למי שלא מקבל את דעתך?
      ההכרה בגולן כישראלי והעברת שגרירות לירושלים לא טוב לנו?
      ברור שהוא כמו פיל בחנות חרסינה ומה שמנחם אומר נכון אבל זה לא סותר את העובדה שהוא אכן פועל למענינו ומבין שאין עם מי לדבר בצד הערבי ביהודה שומרון ועזה.

      1. אלו שתי מתנות לקמפיין הבחירות של ביבי שלא שינו שום דבר מבחינת הבעיות האמיתיות שלנו. אנחנו עדיין שולטים צבאית בפלסטינים ואנחנו עדיין לא מקבלים לגיטימציה מהעולם. אתה חושב שאיזושהי התנחלות תקבל לגיטימציה בזכות זה? בחייאת.
        ברית ביאושים עם טראמפ, שכל העולם המערבי שונא, זה לא מה שייפתור לנו את הבעיות. בקיצור, אתה לא צריך אותי בשביל לעשות לעצמך שיימינג.

        1. הנה שוב עשית שיימינג.
          את הדבשת אתה לא רואה אבל היא ענקית על הגב שלך.
          כל דבר טוב אתה הופך לרע, הכל משנאה….

          1. העברת השגרירות היא מתנה בקנה מידה היסטורי .
            גם רמת הגולן.
            נכון הוא שיש חשש שעכשיו הסיפוח יתמסמס (אשמה בזה כרגיל מועצת יש"ע שלא מרחיקה ראות ).
            וייתכן חלילה שפספסנו את הרכבת לפעם הזו.

            1. אהרון, זה נשמע טוב בקטגוריית הכבוד הלאומי אבל אני לא רואה איך זה פותר משהו. הפלסטינים לא יפסיקו להיות מתוסכלים, אלה בעולם שרוצים הסכם שלום ימשיכו לדחוף לשינוי, התנחלויות ימשיכו לא לקבל הכרה ואין חדש תחת השמש. מה שגרוע מזה, זה שאנחנו מסתכנים בלאבד את הקונצנזוס בארה"ב. אני לא רואה במה שטראמפ עשה בשבילנו הרבה יותר מחיבוק דוב.

            2. הערבים לא מתוסכלים, יש להם משנה סדורה ואתה מתעלם ממנה כאילו היא לא קיית
              אגב, שמה תורת השלבים. אבל תמשיך לטמון את ראשך בחול ונשנוא את בני עמך שחושבים אחרת, את הערבים הכי אוהבים.
              החשיבה הקיצונית שלך שוות ערך לחשיבה הקיצונית של פדרמן-בן גביר. אותו השטנץ. שחור או לבן.
              אתם דומים ואתם לא מקבלים את היוזמה המבורכת הזו, הוא לא מימין ואתה לא משמאל, התוצאה היא אותה התוצאה.
              לך סתכל בראי, בן גביר למולך….

            3. יונתן, וזכותך להנות מפספוסי שלום שהיו ב 30 השנים האחרונות.
              שאני אזכיר? אוסלו, יוזמת ברק, יוזמת אולמרט. הערבים אף פעם לא ויתרו על תורת השלבים. ההוכחה היא שאין עדיין שלום. אז לא צריך. בסוף תהיה פה מדינה פלסטינית בלי שלום. היא תהיה קטנה יותר וזהו. ימשיכו להיות פה פיגועים לצערי. אבל היו פיגועים גם כשפרס "התנשק" עם ערפת ואבו אללה.
              איזה כיף?

          2. אז כל מי שלא מקבל את העמדה שלך והערבים מחזיקים באיזושהי תוכנית שלבים… מינימום הפרוטוקולים של זקני ציון. סבבה. אני לא אהרוס לך את הבאזז שאתה מקבל ממחוות שלא משפרות את החיים של אף אחד אבל מעצבנות את העולם. כולנו צריכים אסקיפיזם, זכותך להנות ממעמדי חתימה וחיתוכי סרטים.

            1. יונתן, וזכותך להנות מפספוסי שלום שהיו ב 30 השנים האחרונות.
              שאני אזכיר? אוסלו, יוזמת ברק, יוזמת אולמרט. הערבים אף פעם לא ויתרו על תורת השלבים. ההוכחה היא שאין עדיין שלום. אז לא צריך. בסוף תהיה פה מדינה פלסטינית בלי שלום. היא תהיה קטנה יותר וזהו. ימשיכו להיות פה פיגועים לצערי. אבל היו פיגועים גם כשפרס "התנשק" עם ערפת ואבו אללה.
              איזה כיף?

        2. אני אזרח אמריקאי וגם ישראלי , ישראל היא בארץ בה גדלתי אני לא יכול להוציא את ישראל מהמשוואה שאני בוחר לנשיאות.
          .
          אתה שוכח משהו מאוד פשוט בכוונה הפלסטינאים לא רוצים שלום אף אחד שם לא מכיר בישראל , לבכות כל הזמן לתמוך בטרור ולא לקבל את ישראל או להכיר בה בכלל כמדינה יהודית ואז להגיד שהם מתוסכלים זה בדיוק להחזיק את המקל בשני צדדיו.
          לא אנחנו סירבנו לתוכנית החלוקה , לא אנחנו סירבנו להצעה של אולמרט (חזרה לקווי 67, חילוק ירושלים וויתור על הריבונות הישראלית) מה לעשות שבמקום להגיד כן המטומטמים המשיכו לירות עלי ישראל טילים ודרשו מילוני ״ פליטים״ שיכנסו לישראל (הם לא גורשו אלא עזבו מרצון ורצו לחזור אחרי שעם היהודי יושמד ויקחו לו את הרכוש).

          1. שוב, יש כאן הכללה על הפלסטינים ואיזושהי ראיה שהיא שטחית לחלוטין. שרון הבטיח שברגע שהפיגועים של האינתיפאדה השניה יירגעו נחזור לשולחן המשא ומתן, זה מעולם לא קרה. יש צדדים בישראך שמתנגדים לכל הסדר ומראש מודיעים שלא ייוותרו על אף סנטימטר אז גם הצד שלנו לא ממש שולר שלום.
            אני לא מתעניין גדול ברמת המדינה ואני לא חושב שצריך לרוץ להסכמים מדיניים שהסוף ייצאו רעים לשני הצדדים. בעיני יש אנשים שאנחנו עושים להם רע. לפעמים באופן אקטיבי ולא רק כי "אין להם הגדרה לאומית". באותה מידה לא הייתי ממהר להזיז מתנחלים כי הם לא סתם מיטלטלין של המדינה. אבל עד שיהיה איזשהו פיתרון מדיני הייתי מפסיק לחפש דרכים לדפוק את הפלסטינים. הסיפוח כנראה לא יישנה את החיים של הפלסטינים אבל יש לו סיכוי מצוין לדפוק אותנו דיפלומטית יותר מאשר לעזור לנו. אבל היי, כבוד לאומי והערבים הם ככה וככה אז בוא נעשה שטויות ברמה הבינלאומית.

            1. יונתן, אתה בהחלט צודק שיש אנשים בישראל שלא מוכנים לוותר על גרגר חול אבל יש כאלה שמוכנים לוותר גם על הכל. העניין הוא שצריך שנים בשביל טאנגו. הקיצונות בשני הצדדים לא מקדמת אותנו. צריך באמצע. לעשות את הסיפוח על 40-30% מהשטח ואת השאר לייעד למדינה הערבית החדשה. לקבע את זה כי אין ברירה וצריך להיפרד מאותם הערבים ביהודה ושומרון.

            2. עוד דבר, אתה צודק כשאתה אומר שהסיפוח יגרום לבעיות פה בפנים, עם הערבים, עם אירופה ועם "יהודי ה PC בארה"ב".
              מה חדש? העולם הוא אותו עולם ולא ישתנה. פיגועים ימשיכו להיות פה גם עם לא יהיה סיפוח, החינוך הערבי ביהודה ושומרון ימשיך להיות אנטי שלום ולא ישתנה, אירופה תמשיך לכפכף אותנו באום ובשאר מקומות ויהודי הסנדרס ימשיכו להיות נגד ישראל ויחתמו על כל מיני עצומות על התניות נגד ישראל.
              הסיפוח יכול להביא לבעיות אבל אפשר להתגבר עליהן, הזיכרון של העולם קצר מאד….

            3. דוקטור, אני מסכים שאני צודק. אני רק לא רוצה להיכנס לשום מסלול שיביא לעוד כפכופים. זה נשמע מאוד בשמיים הכעס של האירופאים אבל אני עבדתי עם שותפים אירופאיים ואני מכיר את המשמעויות של זה. זה פוגע ביצואנים ואני לא חושב שהרוב השפוי בקרב המתנחלים רוצה להיות מתויג לנצח כסוג של עבריין.

            4. אני חוזר, הזיכרון של העולם קצר מאד. יבואו בטענות, חלק יקראו אולי לשגריר לשיחת נזיפה, תוך כמה שבועות הכל יעבור וכולם יעברו לאייטם הבא. זה מנהגו של עולם. יש קורונה עכשיו וזו ההזדמנות לספח, זה חלק מהפיתרון לסכסוך. בכל מקרה לא תפנה חצי מליון יהודים מיהודה ושומרון ולא את בקעת הירדן אז אין בעיה לספח אותם.

  4. מנחם בוקר טוב . אני רק יכול להביע הזדהות עם עם מה שאתה וגייל חשים . תשמרו על עצמכם . הרבה הרבה בריאות ואריכות ימים .

  5. מנחם זה שטראמפ אגו-מאנייק בוטה ומסוכן היה ברור כשמש עוד מהפריימריס של הרפובליקנים לפני 5 שנים. השאלה למה לקח לאנשים משכילים כמוך כל כך הרבה זמן וקורבנות בנפש להתעורר ולהבין זאת והאם מספיק מסומאים יתעוררו עד הבחירות? בניגוד אליך שחושב שההפגנות והמהפיכה החברתית הולכות לסיים את עידן טראמפ אני חושש שהן דווקא מחזקות אותו. בלי ההפגנות הפוקוס של הבחירות היה הכישלון הטוטאלי שלו בניהול משבר הקורונה. אבל ההפגנות מסיטות את תשומת הלב מזה והולכות להפוך את הבחירות ל "דונלד טראמפ נגד העולם" ולאגד את בסיס הכוח שלו (שאולי היה מתלבט לאור מניין הקורבנות) סביבו. טראמפ אולי הנשיא הגרוע איי פעם בפער אבל מה שבטוח שבמניפולציות הוא מבין טוב מאוד. לכן מה הפלא שבמקום להרגיע את המצב הוא מעדיף ללבות את האש?! אם הליגה כן תחזור ותצליח להוות פלטפורמה למחאה חברתית פחות אגרסיבית זה יכול להרגיע את הרוחות ואולי יעזור לאזן את העניין הזה. השחקנים צריכים לקרוא לציבור ללכת להצביע בכל הזדמנות וראיון. חזרת הליגה יכולה להוות משקל מסויים בקביעת הנשיא הבא!

      1. צודק, זה מה שקורה כשנותנים לארגונים רדיקלים להרים ראש.

        רצונם של יהודים רבים בארה"ב לעשות את "הדבר הנכון" בעיני השמאל ולהביט מהצד באנטישמיות, מוביל אותם במסלול מסוכן • התמיכה במחאה האלימה עלולה להיות גול עצמי

        בחג השבועות חוללו כמה מחברי תנועת (‭Black Lives Matter (BLM‬ פוגרום בפיירפקס, רובע חרדי בלוס אנג'לס. כתובות נאצה רוססו בחמישה בתי כנסת אורתודוקסיים ושלושה בתי ספר יהודיים ומרבית העסקים בבעלות יהודית נבזזו.

        חברת הקהילה, אליסון טיילור, סיפרה ששמעה את ההמון משמיע קריאות לפעולה נגד המשטרה והיהודים ולפגיעה בהם, וכך גם אריה רוזנפלד, יהודי אורתודוקסי שניסה לשמור על חנותו בערב שבת. העיתונאי דניאל גרינפילד חשף השבוע כי הקריאות האנטישמיות של מחוללי המאורע לא באו במקרה. להפך. המפגינים רצו לפגוע דווקא ביהודים. תנועת ‭ BLM‬ בלוס אנג'לס, לפי הדיווח של גרינפילד, מקיימת קשרים קרובים עם "אומת האסלאם" האנטישמית בראשות לואיס פראקאן שמהלל את היטלר ומכנה יהודים "טרמיטים".

        לאורך השנים האחרונות צברו מלינה עבדאללה, ראש התנועה בלוס אנג'לס, ובתה ת'אנדיווה עבדאללה, שעומדת בראש תנועת הנוער של ‭ BLM‬ בלוס אנג'לס, רקורד רווי אמירות אנטישמיות והמאדירות את פראקאן באופן קבוע. אמנת ‭ BLM‬ תומכת בקמפיין החרם ומאשימה את ישראל במשטר "אפרטהייד" ובביצוע "רצח עם" נגד הפלשתינים. מכל זה עולה שהמתקפה נגד היהודים בלוס אנ'גלס במהלך חג שבועות היתה מכוונת ולא מקרית.

        ומי לא גינה את התוקפים?

        יש שני היבטים של הפוגרום בלוס אנג'לס שמדגישים את הבעייתיות ההולכת וגדלה ביחסי הקהילה היהודית בארה"ב עם השמאל האמריקני. הראשון הוא היעדר עניין תקשורתי באירוע החמור. האירוע כמעט שלא הוזכר, בוודאי לא כאירוע אנטישמי, זאת משום שהתקשורת האמריקנית ברובה מקבלת על עצמה את המגבלות על חופש הביטוי שמכתיב השמאל. השמאל כיום נשלט בידי שוחרי פוליטיקת הזהויות בראשות אנשי ‭ .BLM ‬

        כפי שחלק מהזרמים ב-‭BLM‬ הם אנטישמיים, כך גם פוליטיקת הזהויות באמריקה כיום. היהודים – במיוחד ישראלים, יהודים ציונים, ויהודים שמתלבשים כיהודים – נחשבים פחותים. ועל כן, לא במפתיע, כתובת גרפיטי באחד מבתי הכנסת שהושחתו בשבועות היתה נגד היהודים וישראל באותה נשימה.

        כאות לכניעת התקשורת להמון הזועם של פוליטיקת הזהויות של השמאל, פיטר ה"ניו יורק טיימס" את עורך הדעות שלו לפני שבועיים. השבוע הודיע העיתון כי עיתונאית פרוגרסיבית למהדרין בשם שארלוט גרינסיט, תחליף את קודמה. בחודש שעבר חיברה גרינסיט בין המשטרה האמריקנית לבין ישראל ובחשבון הטוויטר שלה צייצה: "כוחות ביטחון ישראליים מאמנים שוטרים על אף היסטוריה של הפרות זכויות אדם שלהם".

        ועם הפוליטיקה הנכונה באות השנאות הנכונות, ובראשן שנאת ישראל. ההיבט השני שחשוב לציין ביחס לאותו פוגרום הוא ההתייחסות המינורית שלה זכה מהקהילה היהודית. גרינפילד מדווח כי בעוד היהודים החרדים – שהותקפו – בירכו את השוטרים שעצרו את המהומות וגינו את התוקפים, הקהילה האורתודוקסית המודרנית סירבה לגנות את התוקפים, אפילו שמצאו לנכון להוציא את כל ספרי התורה מבתי הכנסת שלהם כדי לשמור אותם. במקום זאת, הם אמרו שיש לגנות את הגזענות ולעמוד לצד השחורים.

        השתיקה של ראשי הקהילה היהודית לנוכח הפוגרום בלוס אנג'לס איננה יוצאת דופן. בניו יורק, ראש העיר ביל דה בלאזיו כבר מזמן הפנים והתחיל להדגים את האנטישמיות בשורש פוליטיקת הזהויות. בשבוע שעבר הוא שיגר שוטרים לנעול גן משחקים ברובע החרדי וויליאמסבורג בברוקלין כדי לאכוף את מגבלות ההתכנסות שהוטלו בקורונה. באותה שעה שנעלו את הגן, השתתף דה בלאזיו בהפגנת המונים נגד גזענות.

        היהודים העיקריים שמבקרים את האפליה האנטישמית של דה בלאזיו הם החרדים בעצמם. קשה לחבר את השאר למאבק למען זכויות של יהודים.

        כך קרה שביום שלישי הפסיד חבר הקונגרס היהודי הוותיק אליוט אנגל במרוץ הפריימריז שלו, למועמד בשם ג'מאל בומאן. אנגל, שמכהן כיו"ר ועדת החוץ של הקונגרס, הוא אחד התומכים החזקים של ישראל במפלגה. בומאן לעומתו, תומך באופן עקיף בתנועת החרם, משווה בין השחורים באמריקה לפלשתינים, ותומך בהתניית הסיוע הצבאי האמריקני לישראל בוויתורים ישראליים לפלשתינים. הקמפיין נגד אנגל – גם של בומאן וגם של התקשורת – התמקד בעמדותיו הפרו-ישראליות. המסר היה ברור: אנגל היהודי נאמן לישראל, לא לאמריקה.

        בומאן זכה ללא מעט תמיכה מיהודים פרוגרסיביים. כפי שנימק זאת כותב בעיתון היהודי שמאלני "הפורווארד" בתחילת השבוע, "מועמדותו של בומאן מבקשת מהקהילה שלנו לחזור לאכפתיות שהיתה לה בעבר לנושאים כלליים ודורשת שנכיר בצורך הדחוף להתמודד ולתקן את הסבל החברתי, כלכלי וגזעי בעם שלנו". אנגל, כך נטען, שבטי מדי ופרו-ישראלי מדי.

        קורבנות משטרת המחשבות

        יש למעשה שלושה הסברים לאי-התנגדות היהודים לעוינות הגואה של השמאל האמריקני: או שהם מפחדים לדבר, או שהם לא מכירים בבעיה, או שהם חלק מהבעיה.

        לא מעט בעלי עסקים יהודים שנבזזו על ידי אנשי ‭ BLM ‬ הביעו הבנה ואמפתיה כלפי התוקפים. ללא ספק, רבים מהם פשוט מפחדים להגיד דבר רע על הפורעים. במקרים רבים בעלי עסקים שהתקשרו למשטרה או התנגדו בדרכים אחרות הותקפו פיזית והושמצו בתקשורת החברתית כנקמה על כך.

        העיוורון לסכנה הוא פועל יוצא הן מהסתרת האנטישמיות המובנית של חלק מאנשי ‭ BLM‬ בפרט ושל פוליטיקת הזהויות בכלל מהציבור. יהודים אמריקנים ברובם מגדירים את עצמם כדמוקרטים ליברלים. הם לא צופים ב"פוקס ניוז", הם קוראים את ה"ניו יורק טיימס". זאת ועוד, המוסדות היהודיים הגדולים, לרבות התנועה הרפורמית, תומכים בפומבי ב-‭.BLM ‬

        וזה מוביל אותנו להסבר השלישי. השבוע, קבוצה של ארגונים יהודים קיצוניים פרסמו מכתב לקהילה ובו דרשו מיהודי ארה"ב בכלל והארגונים היהודיים בפרט להתחייב ל"ברית חדשה" המבוססת על שבעה עקרונות חדשים. הראשון – "לתמוך באופן גלוי ב-‭,Black Lives Matter‬ ללא סייג או תנאי". אז לא רק שאין התמודדות עם האנטישמיות המובנית של חלק מהזרמים ב-‭,BLM ‬ יש כיום ציווי של יהודים רדיקלים לשאר הקהילה להפוך את התמיכה בהם ליסוד הראשון של הזהות היהודית האמריקנית.

        בינתיים, גם ארגון הסטודנטים היהודי "הלל" וגם הפדרציה היהודית בסן פרנסיסקו פרסמו מכתבי תמיכה ביוזמה. אחרים, כמו התנועה הרפורמית, מצווים על אנשיהם לתמוך ב‭BLM- ‬ ולטהר את קהילותיהם מ"גזענות מובנית".

        במאמר מערכת ביום שני קראו העורכים של ה"וול-סטריט ג'ורנל" לאנשי שמאל להתעורר ולמרוד נגד משטרת המחשבות של פוליטיקת הזהויות. למרבה הצער, הקורבנות הבולטים של אותה משטרת מחשבות – היהודים – יהיו האחרונים לשמוע או להשמיע את קריאת המרד. •

        קבוצת ארגונים יהודיים קיצוניים פרסמה מכתב לקהילה ובו דרשו מיהודי ארה"ב בכלל והארגונים בפרט להתחייב ל"ברית חדשה", שהעיקרון הראשון בה: "לתמוך בגלוי ב-‭,Black Lives Matter‬ ללא סייג"

        1. אתה מבולבל. אין דבר כזה "ציווי" בקרב הקהילה הרפורמית. אין איזה "מנהיג" רוחני המסוגל לתת ציווי. מה שכן יש, זה רצון חופשי.
          ההחלטה (בת עשרות השנים) של רבים מבני הקהילה היהודית בארה"ב (לרבות רוב מכריע בקרב היהדות הרפורמית) לתמוך בתנועת זכויות האזרח, במהותה, קשורה ללקחי עבר ולרצון חופשי.
          .
          האויבים הגדולים ביותר של BLM?
          הם האנטישמיים הגדולים ביותר
          (כאלו שבעבר היה ניתן לראותם חובשים כובעים לבנים מחודדים)

            1. אך ארגון קיצוני של שחורים שהוא אנטישמי ואלים באנטישמיות שלו, אינו ממש יותר טוב מאלו שבעבר היה ניתן לראותם חובשים כובעים לבנים מחודדים

            2. וככה נראית דמגוגיה במיטבה.
              .
              אני מגנה גזענות באשר היא.

            3. וזה ההבדל בינך לבין BLM.
              BLM לא מגנה גזענות כל עוד היא לא משרתת את האינטרסים הפוליטיים שלו.
              זו הסיבה שהוא ארגון רדיקלי עם ים של פשיעה.

              הוא למשל לא מדבר על כך ש 94% מהרצח של שחורים הוא ע"י שחורים בעצמם.

              איפה גרג פופוביץ'?

  6. המון בריאות מנחם, אני מקווה שאצלכם יקבלו שכל ויחייבו ללכת עם מסיכות, אגב כם כאן אצלנו חובה לשים מסיכה אבל כמו שאפשר לדמיין כמובן שהרוב הולכים בלי, וגם במקומות עבודה עושים מזה יחסית צחוק ולא מקפידים.
    אפשר לומר שאולי טראמפ גרם לעסקים לשרוד עוד קצת עם הזרמת 3 טריליון הדולר שהוא נתן לעסקים, אך את האזרחים הפשוטים הוא שכח מבחינה בריאותית בלבד( הרי מענקים כספיים הם קיבלו בצורה מאוד יפה, הרבה יותר מאצלנו).

    לגבי הנטס – אני לא חושב שזה הוגן שהם ישתתפו בכלל, הרי יהיה להם סגל של ג'י ליג מחוזק.

  7. היה ברור שארה"ב תחטוף את זה הכי חזק
    מדינה ענקית עם המון מוקדים צפופים, מרכז העולם, אינסוף תיירים, אינסוף טיסות
    חוסר משמעת ואי וויתור על החופש.
    .
    זה לא משנה מה טראמפ או כל נשיא אחר היה אומר או עושה המצב היה נשאר זהה.
    כמו שאף אחד לא עצר במשך שבועות את ההפגנות שבוודאות גרמו לעליה תלולה במספר הנדבקים.
    .
    הדרך היחידה לעצור את זה בטח במדינת ענק כמו ארה"ב היא סגר מוחלט והתנהלות דיקטטורית במשך מספר חודשים כמו שעשו בסין.
    מן הסתם זה לא משהו ריאלי ולכן קרה מה שקרה.
    .
    עדיין לא הוכיחו את יעילות המסכות והאם הן יכולות לגרום לנזק אחר, כי הן משמשות כמעין צלחת פטרי לחיידקים וכי רמת החמצן יורדת לרמה קריטית וממילא כשאתה אוכל במסעדה\מדבר\שותה או כל פעולה אחרת המסכה יורדת מהפנים ובמספרי הענק של ארהב זה לא באמת משנה אם 50 אחוז מקפידים או 90 אחוז מקפידים. עדיין קבוצה ענקית של אוכלוסיה תישא את הנגיף ותעביר אותו הלאה..
    .
    השאלה האמיתית היא באמת מהי רמת הקטלניות שלו. ופה דווקא העובדות מראות שהוא לא קטלני ואחוז המתים רק מהוירוס עצמו ללא מחלת רקע שואפת לאפס. אוכלוסיות בסיכון צריכות להיערך בהתאם.
    .
    אחרי הפליקנס והנאגטס אני באמת בספק אם העונה תתחדש

    1. דקסטר
      יש מסכות שניתן לכבס.
      אני עם 3 מסכות KN95 ומכניס בסופשבוע למכונה את כולן.
      יוצאות נקיות ומבושמות.

    2. ארצות הברית מדינה בסד"ג של סין, הודו וברזיל רק פחות צפופה משלושתן, הרבה פחות מהשתים הראשונות. יחד עם זאת, בארה"ב נמנו מעל 8,000 מקרי הקורונה למליון נפש לעומת 6,000 בברזיל, 420 בהודו וקרוב ל 60 בסין. המינימום שאפשר להבין מהנתונים האלו הוא שלצפיפות אין קשר לנפוצות המחלה. אגב, גם תיירים כבר כמעט ואין בחודשים האחרונים, לא בארה"ב ולא במדינות האחרות.
      .
      אה, ויעילות המסיכות דווקא הוכחה במגוון מחקרים הנה לינק עם בערך 20 מהם ויש עוד.
      https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/cloth-face-cover-guidance.html#recent-studies
      .
      למה כל כך קשה לכם להודות שלטראמפ יש חלק מרכזי במצב הקטסטרופלי של ארה"ב?

      1. ולא יזיק גם לבדוק מקרי מוות מקורונה (למה? כי זה כבר קשור להיערכות של מערכת הרפואה, לא לצפיפות ולא לשום דבר):
        ארה"ב – קרוב ל 400 מתים למליון נפש
        ברזיל – 280 למליון
        סין – 3
        הודו – 15

      2. הוא חד משמעית חלק מהבעיה. אני מניח ששומע ליועצי אחיתופל ומיישם. אולי הוא צריך להחליף גם אותם….

            1. בדיוק
              אחיתופל שווה ערך לפראייר
              אחיתופל זה אחד שנותן עצות טובות שלא שמעו להם כמו שפראייר במובן המקורי (לפי הדודה מימי קום המדינה) היה אחד פיקח שמצליח לסדר דברים לטובתו, בשני המקרים ההגדרה התהפכה עם השנים.

    3. Do you know why daily new cases in the United States increased … while the daily new deaths in United States has decreased?
      .
      This week the CDC (Centers for Disease) said coronavirus has likely infected ten times more Americans than official case total.
      If accurate , that would mean it’s also ten times less deadly. Which would put its mortality rate in line with seasonal influenza.

      1. ?
        130,000 מתים בארה"ב במהלך 4 חודשים (להזכיר – ללא חודשי חורף קשים. ולמרות סגר שהיה בחלק ממוקדי התחלואה המרכזיים)
        מתי מתו בארה"ב כל כך הרבה אנשים משפעת?
        .
        אני אזכיר –
        בתקופות בהן לא היה לשפעת חיסון.
        (הכי הרבה מתים משפעת בארה"ב בעשורים האחרונים זה 65,000 בשנה אחת. הממוצע נמוך בהרבה)

        1. עברתי שוב על הנתונים גיא אתה בהחלט צודק זה יותר מסוכן משפעת כאן בארהב . עם זאת יש לך 11.5 אלף מתים בממוצע מסרטן, ועוד 11.5 אלף מתים בשבוע בממוצע ממחלות לב כאן בארהב , עם החישוב שלי נכון מדובר על מיליון וחצי בני אדם, ואני לא רואה שעושים סגר בשבילם

          1. אמממ
            מעניין למה. יכול להיות שזה בגלל… שסרטן לא מדבק???
            .
            (גיחוך קליל על הבוקר בצד, אני בספק אם הסגר יחזור. לפחות במקומות בהם יש לאנשים מינימום שכל בקודקוד.
            אתה יודע מה? יש מצב שהסגר הראשוני היה מוגזם. בהחלט יכול להיות. מה לעשות, קבלת החלטות בתנאים של חוסר מידע זה לא דבר קל. הבחירה להחמיר היא לחלוטין הגיונית, גם בדיעבד)

            1. גיא גם השמנה לא מדבקת עדיין היא סיבה עיקרית למחלות לב שמתים מהם 800 אלף בשנה בממוצע , ואני לא מדבר בכלל על הנזקים הבריאותיים הנוספים, אם היו משקיעים על הסברה על ההשמנה והסכנות בסוכר ובגאנק פוד כמו שמקשיעים בקורונה היו לך עוד כמה מליונים שחיים היום , אני לא רואה אף ממשל עושה פעולות משמעותיות ואמיתיות כדי להיאבק בזה (ותסלח לי מישל אובמה עם הגינה האורגנית) , אלא ממשיכים את מה שרייגן התחיל

        2. מת על הנחרצות שלך "130,000 מתים בארה"ב בארבעה חודשים"
          ברור שהם מתו מקורונה ולא משום דבר אחר – אתה בדקת אישית כל אחד מהם (לא מחלות רקע, לא השמנת יתר, לא תמותה טבעית, לא סרטן).
          מדהים אותי שאדם חכם כמוך מדקלם את השירים של תזמורת האבסורד הזאת. חשבת לבדוק מספרי מתים באופן כללי? תגלה דבר מעניין – גידול התמותה בארה"ב השנה זהה לשנתיים הקודמות (גידול של 1.2%) וקטן מהגידול בחמש השנים שקדמו להן (שם זה מגיע אפילו ל-1.45%).
          באיטליה בשנת 2017 מתו משפעת 25,000 איש ובסה"כ יותר מהמתים באופן כללי השנה.
          התמונה של הקברים מהקופקבנה שזעזעה את העולם – הייתה מייצג של סטודנטם לאומנות. זה לא הפריע ל-YNET ודומיה לפרסם אותה בעמוד הראשי.
          בישראל בחודשים פברואר-מאי 2020 מתו 1790 אנשים פחות מאשר בחודשים המקבילים בשנת 2019. וזה במדינה שבה מתים בשנה 48,000 בסה"כ. אתה קולט את גודל המספר הזה? 2000 מתים פחות!!!! בארבעה חודשים בלבד.
          מה שעצוב – שאנשים חכמים כמוך מעבירים כל הזמן את המנטרות על המסיכות והפאניקה ומספרי המתים המפוברקים, ומשתמשים בכל המילים החדשות ("שיחדש" למבינים) שהמציאו לנו: "חולה מאומת", "תחלואה", "שרשרת הדבקה", "ריחוק חברתי", ומשאירים את הרושם החזק שמדובר בעובדות מדעיות ובמחקרים רציניים (שנעשו בשלושה חודשים – ממש "מחקרים") – ואנשים מאמינים לזה, או יותר נכון פשוט נכנעים לזה.
          למה נכנעים ולא מאמינים?
          כי ההמונים מצביעים ברגליים ושמים את המסיכה מתחת לסנטר. הייתי בפאב אתמול, הייתי בקניונים ובים – חכמת ההמונים – הישראלים לא טיפשים – הם הבינו שעבדו עליהם.
          .
          ומילה אחרונה לסיום: לפי דרישתך ודרישת המומחים, צריך להחליף מסיכה כל יום. בין חמישה לשישה מיליון מסיכות בישראל ביום! עזוב את הכסף ואת מי שגוזר כאן קופונים – מה עם זיהום הכדור? מה עם הצבים? זוועה! על גבול הפרימיטיביות.

          1. המספרים שאתה מציג פשוט לא נכונים.
            תבדוק את מסד הנתונים של ה-CDC.
            .
            לגבי כל השאר?
            תקשורת, פםוליטיקאים, אינטרסים, נרטיב?
            כמו בכל תאוריית קונספירציה, ישנם גרעיני אמת גם בזו שלך.
            .
            הקורונה קיימת.
            היא מדבקת מאוד.
            היא מזכירה ברמה מסויימת את השפעת (לא חמורה בהרבה),
            למעט פרט אחד קטן שמשום מה כל חסידי הקונספירציות משמיטים –
            אין לה (עדיין) חיסון.
            המשמעות היא שהאוכלוסיות הפגיעות, אלו שבדרך כלל דואגות להתחסן לפני עונת השפעת, לא יכולים להתגונן.
            המשמעות היא שלרופאים קשה בהרבה להתגונן מלהפוך למפיצי זיהומים מול אותן אוכלוסיות פגיעות לקורונה.
            מה שכן יכול לעזור, ועוזר, זה לצמצם את הסבירות להדבקה למינימום.
            לא צריך (כרגע) סגר. או המשך השבתת המשק. צריך רק משמעת עצמית מינמלית, ומעט שכל ישר –
            שמור על ריחוק חברתי סביר. שמור על היגיינה. שים מסכה כאשר אתה במרחב הציבורי (בדגש על מקומות סגורים או הומי אדם)
            (כל המידע הנ"ל, הוא לא מאיזה דף מסרים. הוא מזיהומולגית בכירה)
            .
            שים לב,
            הטיעונים שלי לא משרתים אף גורם קונספירטיבי (למעט, אולי, יבואני מסכות…).
            הם לחלוטין מאפשרים חיים תקינים וסבירים.
            מי שמשרת אותם "כוחות קונספירטביים" הם מי שמסרבים לעשות את המינימום (שבינינו, הוא לא כזה מסובך)
            .

            אני לא יכול שלא להיזכר ברגע זה בתאוריות שמספרות לאימהות ואבות צעירות וצעירים שאסור להן ולהם לחסן את הילדים שלהן.

            1. גילוי נאות – אינני חסיד של חיסונים.
              אני מתחסן ומחסן כמובן, אבל לא על אוטומט. אף פעם לא התחסנתי או חיסנתי את ילדי נגד שפעת. האם אתה מחסן את עצמך כל חורף נגד שפעת? האם כל האנשים כאן באתר התחסנו השנה נגד שפעת?
              .
              כל הזמן משתמשים נגדי ונגד שכמותי במילה "קונספירציה" – מילה שאף אחד מאיתנו לא השתמש בה. זאת הדרך לנגח אותנו, להפוך אותנו למשוגעי הכפר – ולפטור את ההגמוניה מלהשיב עניינית לטיעונים שלנו (שלי כאן, לצורך העניין).
              .
              אין כאן קונספירציה – יש כאן שילוב של גורמים שכבר הצבעתי עליו בעבר: וירוס לא מוכר, גל תמותה באיטליה ובספרד (שכבר חוו גלים דומםי בעבר), פאניקה עולמית, השתקה של מתנגדים (ג'ונסון, טראמפ (אותו פשוט הגחיכו)), תקשורת חסרת אחריות שהבינה שהפחדה זה רייטינג, בעלי תפקידים שחושבים רק על ועדות החקירה (שלא תהיה קריסה של מערכת הבריאות המוזנחת, במשמרת שלהם, אז זה בסדר שבר סימן טוב יגיד בטלוויזיה, שגם ילדים צופים בה, "אירוע שואתי"), כוחות אנטי-דמוקרטיים שמנצלים את המצב כדי לכרסם בדמוקרטיה (השב"כ מאכן, צווים שרירותיים, קנסות מוגדלים, "בידודים" כפויים ללא אפשרות להתנגדות, צבא ברחובות נגד אזרחים!), בישראל ברור שביבי מנצל את הקורונה להשרדות פוליטית ברמה הכי צינית שאפשר, ובארה"ב עושים מהכל דרמה הוליוודית – אז משחררים תמונות של ארונות מתים ובתי לוויות ארעיים בניו יורק, ולועגים לטראמפ שפשוט מסרב להכיר בקורונה כ-"אויב" (מילתו הראשונה של כל פאשיסט המתחיל).
              יש הכל – אין קונספירציה. אף פעם לא אמרתי קונספירציה. את זה אחרים אמרו, רובם לא מהמחנה שלי.
              .
              בישראל פתחו הכל לפני חודשיים. בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות, חופים, קניונים, חנויות, אוטובוסים, מקומות עבודה, מסעדות בתי קפה ופאבים, משרדי ממשלה ושרותים לציבור. ישראלים רבים לא חובשים מסיכות (או מתחת לסנטר) ולא מקפידים על ריחוק חברתי.
              איפה "מאות אלפי המתים"? איפה "האירוע השואתי" "עשרות אלפי מונשמים"? איפה "הגל השני"?
              נאדה.
              אין גל. אולי יהיה "הנחשול"…

            2. דה שוט, למה אתה לא מתחסן נגד שפעת?

            3. טראמפ, הלוחם בפשיזם…
              הרגת אותי מצחוק.
              .
              גל ראשון, גל שני. זה משנה איך קוראים לזה?
              .
              שים לב –
              אני לא משתיק. אני עונה. לא מעניינת אותי התקשורת. לא מעניינים אותי האינטרסים. לטעמי, זה נושא לדיון אחר.
              אני גם כלל לא מנסה לטעון שצריך או לא צריך סגר. לא מתייחס לפוליטיקה, או לביקורת על הפוליטיקאים.
              אני לא מאשים, וגם לא משבח, את מי מהפוליטיקאים.

              אני מתייחס רק לציבור.
              יש קורונה. היא מדבקת. כאשר אנחנו לא נזהרים? היא מסוכנת. תשאל את משפחות הנפטרים ממשען באר שבע.
              אני אף פעם לא אמרתי שתחבוש מסכה בשביל להציל את עצמך.
              למעשה, בהחלט יש מצב שלבישת מסכה מגדיל את הסיכון עבורך.
              מה שאני מבקש זו סולידריות חברתית.
              עוטים את המסכות בשביל לא להדביק. בשביל לא לסכן את מי שכן נמצאים בסיכון.
              לא אמרתי לך להישאר בבית. לעצור את שגרת חייך.
              רק ביקשתי לוותר על מעט נוחות בשביל לעזור למי באוכלוסיה שכן הקורונה מסוכנת עבורם.

            4. חברה, אל תרדדו את הדיון על החיסונים למה שקורה שם בחוץ. אל תעשו שחור ולבן. מי שהוא בעד כל חיסון באופן אוטומאטי הוא לא פחות דביל ממי שהוא נגד כל חיסון באופן אוטומאטי. לגבי החיסון לשפעת, אז ידוע לכל בר דעת שיש המון מוטאציות לנגיף השפעת וכל שנה הם מתרבים, ובכל שנה מייצרים חיסונים חדשים שאמורים להגן כנגד הואריאציות הנפוצות יותר בעונה הנוכחית. מפורשות ידוע שהחיסון יש לו יעילות של 70% במקסימום. גם זה אם יהיה לי מותר להשתמש בתחושות לא מבוססות נשמע לי כמו מספר מונפץ ולא מדיד אבל ניחא. לצד היעילות יש גם תופעות לוואי, ואז נשאלת השאלה הפרטית לכל אחד לנהל את הסיכונים בעצמו (בעולם חופשי כמובן), אני אישית בן 36, אדם בריא, אני מעדיף לשמור על בריאותי באופן הוליסטי, תזונה בריאה ומאוזנת, שינה מספקת, פעילות ספורטיבית ומדיטטיבית, הימנעות מרעלים, כל זה תורם לי למערכת החיסונית ברמה כזו שאינני חושש לא משפעת ולא מקורונה, ועל כן לא אבחר להתחסן מפניהם. הוריי לדוגמא כן מתחסנים לשפעת כל עונה, אני תומך בהחלטה שלהם אם כי אני לא בטוח שהם עושים את הדבר הנכון. את ילדיי חיסנתי בכל החיסונים המוצעים למעט חיסון לרוטה שבני היה חולה באותו היום ומעולם לא קיבל, גם לא מומלץ אחרי גיל מסויים, מה שרק חיזק לי את התחושה שטוב שכך, הרי חיסון הוא סוג של ניהול סיכונים.

            5. אברי – אני בן 50, יחסית בריא (לצערי מעשן), חליתי בשפעת פעמים בודדות בחיי, חום גבוה, נלחמתי, הזעתי, התחסנתי. אני משתדל לאכול בריא (צמחוני על גבול הטבעונות – אולי בגלל זה כל הקצרים עם גיא :-)), לא להיות יותר מדי בלחץ (לא מספיק מצליח – לחץ הרבה יותר גרוע מקורונה ושפעת ביחד), לשמור על מצב רוח טוב (זה מחסן הכי טוב) ולעשות מעשים טובים (משתדל, הלוואי שהייתי עושה יותר).
              לא מוצא סיבה הגיונית להכניס לתוך הגוף שלי נגיף מוחלש – ללא צורך. כשנסעתי למקומות עם סיכון (מזרח הודו למשל) – התחסנתי. אני לא מנסה להרע לעצמי. אני חושב באמת ובתמים שלנשום בחזרה את הפסולת שפלטתי ממש בזה הרגע – שוב ושוב ושוב (מסיכה) – זה נורא. אני חושב שעשרות מיליוני מסיכות משומשות בחודש – זאת זוועת עולם פרימיטיבית.
              .
              גיא – אני חובש מסיכה ליד אנשים מבוגרים, אני לא סוציומט. אבל למה לעשות את זה בקרב אוכלוסייה צעירה? אתה חושב שזה טוב, אני חושב שזה נורא. יש גם כאלה שחושבים שכדאי להדביק את ההמונים כדי ליצור "חיסון עדר". אתה יכול הלגיד במאה אחוז שהם טועים?
              לגבי הנפטרים ממשען – זה עצוב וחבל – יכלו היו צריכים לשמור עליהם הרבה יותר טוב. ומה לגבי משפחות הנפטרים שחששו להגיע לבית החולים לקבל טיפול כי הבטיחו להם "אירוע שואתי"?
              ולמה עדיין לא ענית לי לגבי מספרי המתים בישראל בחודשים פברואר-מאי (1900 מתים פחות! מאשתקד)?

            6. גיא היקר,

              ״אני גם כלל לא מנסה לטעון שצריך או לא צריך סגר. לא מתייחס לפוליטיקה, או לביקורת על הפוליטיקאים.
              אני לא מאשים, וגם לא משבח, את מי מהפוליטיקאים.

              אני מתייחס רק לציבור.
              יש קורונה. היא מדבקת.״

              ביבי הצליח. נפלת בפח.

            7. דה שוט, זה שחלית בעבר לא אומר שהתחסנת כי יש המון סוגים של שפעת. גם מעשים טובים, לצערי, לא יחסנו אותך.
              לגבי חיסון עדר (עם הגנה על אוכלוסיות חלשות), בבריטניה הלכו על הרעיון הזה בהתחלה ומהסיבה הזאת התחילו עם הסגר אחרי כל העולם. התוצאות לא פחות מטרגיות – יותר מ40 אלף מתים וזה לא עוצר – רק אתמול מתו בבריטניה יותר מ150 איש מקורונה. בוריס להבדיל מטראמפ או בולסנרו, דווקא מאמין במדע ועשה זאת (נסיון חיסון העדר) בעקבות המלצות ממדענים. היום אותו גוף מדעי מייעץ (נקרא סייג) יישר קו עם העולם וזנח את התיאוריה הזאת.

            8. קצת קשה לעקוב…
              .
              דה שוט.
              מבלי לבדוק לעומקם של מספרים,
              אתה טוען שבחודשים פברואר – מאי היו 1,900 מתים פחות. בהנחה שזה מספר מדיק,
              מה שכרגע עשית זה להצדיק את הסגר.
              הרי –
              לא זו בדיוק התקופה בה היו המגבלות?

            9. דה שוט, צדקת אתמול. ה2000 מתים פחות בהשוואה לשנה שעברה זה בזכות הסגר..

            10. חחח…
              כן גיא – אז בוא נעשה סגר כל השנה – זה מציל חיים
              .
              שרת – אני נכנע – בוא נשים מסיכה ונסתום את הפה.
              .
              בלי קשר – מסי, רונאלדו, לוקאקו, ואן דייק, בן זמה ודיבאלה – משחקים כמו גדולים, בלי באבל ובלי תנאים.

            11. גם אני לא מתחסן נגד שפעת, אף פעם לא התחסנתי נגדה.
              עברתי שפעות של יום, יום וחצי אולי 4 פעמים בחיים לקחתי אולי יום חופש אחד ותו לא!

            12. שרתנו, אני זקן ממך בכ 20 שנה ונוהג בדיוק כמוך, גם הורי כמו הוריך מתחסנים כל שנה נגד השפעת.
              נגד הקורונה כן אתחסן, אם יהיה חיסון, הפרופגנדה עבדה גם עלי.

      2. מצאתי דרך להחזיר את העברית שמשום מה נעלמה לי מהמסך. מסיכות וסולידריות חברתית צריכות להיות למרות שהווירוס הרבה פחות מסוכן מיחסי הציבור הסופר אגרסיביים שהוא נהנה מהם, הנזק לכלכלה שעשו בגללו פגע בחיי אדם הרבה יותר, אני בכלל לא מדבר שאם היו משקיעים את הכסף הזה במציאת תרופה לסרטן טיפול במחלות לב. כבישים בטוחים יותר, כמות מקרי המוות הייתה יורדת משמעותית. חולה שב בבית בדיוק כמו שפעת לרוב האוכל סיבה לא מבין מה צריך לסגור את כל העולם ,
        עם זאת מנחם לי ולך הקורונה מסוכנת אני הפסקתי לצאת פה בישראל לפני שבועיים מהבית דחיתי שוב את הטיסה, אין מה לעשות צריך להשאר בבית כעת.
        .
        דרך אגב לגבי הסיפוח גם אני נגדו, הכלכלה בישראל צריכה הזרקת אוויר משמעותית לא להוסיף עוד חור והוצאות של 20 מליארד + נזק בינלאומי

        1. רשמת את זה כמה פעמים אז לגבי "אם היו משקיעים את הכסף הזה במציאת תרופה לסרטן טיפול במחלות לב", אין לך מושג כמה כסף וזמן כבר מושקע בדברים האלה במשך שנים, זה לא קסם, אז אפשר לוותר על הפופוליזם

          1. אור יקירי זה לא פופלויזם זול תגיד לי כמה מושקע בהם לעומת הקורונה ומציאת חיסון + הנזק לכלכה שהקורונה עשתה, תביא את המספרים בבקשה , במקום לבטל דעות שלא נשמעות לך למרות שאין לך מושג קלוש במספרי , יש לך מיליון וחצי הרוגים בשנה כאן בארהב שאף אחד לא שומע עליהם ואף אחד לא סגר את העולם בגללם, מספיק שהיו משקיעים אחוזים בודדים מהכסף שהושקע במאבק הקורונה בהסברה על ההשמנה ועל הנזקים והיה לך כמות מתים נמוכה משמעותית .

            1. אני לא מבטל דעות רק מציין מתי יש כשל לוגי, רטוריקה שאני לא אוהב (כמו דמגוגיה או whataboutism) או שאני סתם לא מסכים. כזה אני, מעצבן.
              .
              לענייננו, מגיפה פוטנציאלית שמתפשטת יחסית מהר ובשקט גם בלי תסמינים קודם מונעים ואחר כך כשיש יותר ידע וניסיון חוזרים לשגרה. הפופוליזם זה להגיד "למה לא השתמשו בכסף ל-X או Y" כאילו זה יפתור הכל. הכי קל להגיד את זה, בצדק או שלא, כמו שאומרים "במקום התנחלויות צריך להשקיע בחינוך ובבריאות", וואללהההה. מבחינתי זה סתם מראה על אפס התעמקות

            1. איך אתה בדיוק מודד את הנזק הכלכלי שנגרם בפועל אל מול הנזק הכלכלי שהיה נגרם אם לדוגמה התגובה לקורונה הייתה לא לעשות כלום ולהתנהל כרגיל כאילו היא לא קיימת?

            2. זה חשבון פשוט , כמה יצאו להפגנות לפני שלושה שבועות 4-5 מליון איש? אין מדינה שלא היה בה הפגנות שכמובן לא שמרו בהם על מרחק, מסיכות או אמצעי מניעה גם כשהורידו את הסגר יש לך ירידה בהיקף המתים, למרות עלייה ישירה בכמות התחלואה משמע הווירוס לא מסוכן כמו שחשבו.
              .
              לגבי הנזק הכלכלי זה נזק שייקח שנים עכשיו לטפל בו תעשיות שלמות שקורסות מיליוני אנשים שנשארו בלי מקור הכנסה או יכולת להאכיל את ביתם …

            3. איש, עייפתי מהדיון איתך. אתה מרבה להכניס טענות ומחשבות לפי שלא אמרתי. אתה גם לא שם לב שאנחנו פחות או יותר מסכימים על הרוב אבל ממשיך להתנצח על מילה פה ושם. בנוסף אתה מבטל את דברי מהטיעון שאני מדבר מתחושה ולא מבסס, וכל ביסוס שאני מביא אתה פוסל. בשורה התחתונה גם אתה אמרת, ביבי זיין את השכל ועשה מהקורונה הרבה יותר ממה שהיא. זה כל מה שאני אומר. בינתיים הוא ניצל את המצב לעשות הפרד ומשול, וכל השיח הציבורי מתעסק בפחדים מוגזמים, והממשלה מעבירה חוקים שיפגעו לכולם בחירות. מפתיע אותי שאתה לא מוטרד מזה.
              .
              ובוא אשאל אותך שאלה דמגוגית ששאלתי את גיא והוא לא ענה לי:
              .
              לשם הסולידריות החברתית אנחנו נאלצים ללבוש מסיכות במרחב הציבורי. מה המרחק בין זה (סבבה, קורונה זה ויראלי ומדבק) לבין מניעת תחבורה ציבורית בשבת או איסור על גייז להתנשק בפומבי (בגלל החלפת רסס כמובן, לא מסיבות אחרות)?
              .
              למה שני אנשים בריאים שנתקלים ברחוב לא יכולים להתחבק בחופשיות מבלי שיפתחו עליהם עיניים שהם שוברים את כללי הבידוד החברתי? אני אישית רואה הרבה דמיון לכפייה דתית.

            4. https://www.nber.org/papers/w27408.pdf
              we demonstrate that effect of the protests on the social distancing behavior of the
              entire population residing in counties with large urban protests was positive. Likewise, while it
              is possible that the protests caused an increase in the spread of COVID-19 among those who
              attended the protests, we demonstrate that the protests had little effect on the spread of COVID19 for the entire population of the counties with protests during the more than three weeks
              following protest onset. In most cases, the estimated longer-run effect (post-21 days) was
              negative, though not statistically distinguishable from zero.
              While the exact mechanisms for these findings cannot be conclusively known with the
              data available, the results are consistent with avoidance behavior on the part of the non-attending
              population. This is consistent with the literature on crime, violence, and perceived safety
              amongst the general population, who in the presence of crime or violence choose to remain home
              more often (Bennet et al. 2007; Stafford et al. 2007; Chalfin 2008; Janke, Propper and Shields
              2016; Yu and Lippert 2016; Stolzenberg, D’Alessio and Flexon 2019). While Black Lives
              Matter protests are protected speech and not criminal activities, they may still be viewed as
              dangerous by non-attendees due to the occasional presence of violence, including police
              response to these protests, and elicit avoidance behavior.
              There are other possible explanations for our findings as well, such as avoiding travel
              outside the home due to additional traffic congestion or street closures, or due to lack of
              available activities from businesses closures near protest sites. Additionally, non-attendees may
              perceive a higher risk of COVID-19 infection due to the protests and choose to stay home
              Finally, it is possible that the result of suggestive lower spread of COVID-19 relative to
              non-protesting cities is due in part to characteristics of the protesters. For example, protest
              attendees may have mitigated the spread of COVID-19 via infection countermeasures such as
              wearing masks. The attendees may further be a selected subpopulation of younger individuals
              who if infected have less severe symptoms (Liao et al. 2020) and thus may never get tested and
              not show up in the official COVID-19 numbers.
              Regardless of the underlying mechanisms, our findings show that the protests and the
              fight against COVID-19 were on net aligned. It is important to underscore that our findings do
              not imply that that this was the case for all parts of the population. The net effect of increased
              sheltering and decreased case growth could mask adverse outcomes within a subset of the
              population (specifically protest attendees). This could hypothetically cause a redistribution of
              public health benefits (and costs) across demographic groups, and could only be measured with
              more granular data that to our knowledge does not exist at present.
              However, when considering the results’ implications for the entire population: public
              speech and public health did not trade off against each other in this case. Our findings also
              highlight the importance of understanding the behavior of all relevant populations when
              conducting analysis in the realm of social science in general, and public health in particular: the
              most visible portion of the population is not always the primary driver of the outcome of interest.

            5. השרת, אני לא אכנס לפרטי השיחה שלכם אבל לשאלתך האחרונה כבר אמרתי את זה אלף פעם, מישהו בלי מסיכה יכול להדביק אותי גם אם אני נזהר בלי שאני יכול לעשות משהו נגד זה, למה צריך לקשר את העובדה הפשוטה הזו לשאר הדברים שרשמת? מה אתה מציע במקום? בוא, אנשים מתחבקים והכל בסדר אבל אנשים שאני לא מכיר שלא יסתובבו לידי בלי מסיכה, כזה מסובך?

            6. ברוך. חישובים עושים עם מספרים. למה אתה נמנע מלהשתמש במספרים ולעשות את החישוב הפשוט מאוד הזה?

            7. במילים אחרות, בוא תשכנע אותי לגבי המסיכות בלי לדבר וגם אם אני משוכנע לגבי כפייה דתית או משהו אחר.

            8. שרת,
              לא קלטתי את שאלת ה-"כפייה הדתית".
              .
              באמת?
              באמת???
              יש קורונה. זו מחלה שנגרמת על ידי נגיף העובר ברסס. אלו עובדות.
              אין לנגיף הנ"ל חיסון. גם זו עובדה.
              הוא מדבק מאוד.
              כובדה נוספת.
              .
              אז על מנת שלא לסכן מי שנמצאים בסיכון לפגיעה רצינית מהנגיף הנ"ל,
              אמצאי זהירות פשוטים, קלים ליישום, והגיוניים להחריד, הם לעטות מסכה על הפנים, לנסות לשמור על ריחוק חברתי סביר, ולשמור על היגיינה.
              .
              עכשיו,
              מה בין זה לבין תחבורה ציבורית בשבת??
              מה בין זה לבין זכויות להט"ב??
              .
              ההקבלה היא קצת אחרת –
              אסור לי ולך לשאת אקדח. כן, החופש שלנו נפגע מכך, אבל טובת הציבור הנובעת מהסיכון שבלאפשר לכל אחד לשאת נשק גדולה מזכותי לשאת נשק (לקח שמשום מה האמריקאים מסרבים ללמוד).
              גם סכין חדה אסור לי לשאת במרחב הציבורי.
              וברכב הפרטי שלי? אסור לי לנהוג מעל מהירויות מסויימות שהחוק קובע.
              .
              עכשיו אתה שם לב להבדל הקטן והמינורי?
              .
              עכשיו יבוא מומחה בעיניי עצמו, ויטען שהוא לא מאמין שרכב מעל מהירות של 120 קמ"ש מסכן מישהו. אולי הוא וצדק, אין לי מושג. ישבו מי שכן אמורים להבין בעניין, וקבעו מה שקבעו, ועל פי קביעתם חוקק חוק.
              .
              זו מהותה של הדמוקרטיה.
              זו הסיבה שמותר (ודמוקרטי) לחלק קנסות על אי עטיית מסכה.
              .
              עכשיו בוא ותשכנע שתחבורה ציבורית בשבת מסוכנת עבורי.

            9. אני מבין. זה אכן מעייף לטעון טענות ממשיות ולגבות אותן בנתונים ומקורות. אני מתבכיין כבר ימים שלמים לאח שלי, למה אני עושה את זה כשאני ממש ממש לא רוצה לעשות זאת ואין לי כח לזה. אכן הרבה יותר קל להתעלם ולא לענות ולעשות כאילו לא קיבלת תגובה לדברים שרשמת.
              .
              איזה מסכימים? אתה לא מסוגל לתת טענה לא מעורפלת שאני יכול לפרש באיזה דרך שאני רוצה. זה ממש לא מקרה שאני מכניס טענות שלא טענת, זה אילוץ ותוצר של הערפול של הטענות שלך. אני מבקש ממך פעם אחר פעם אחר פעם לדייק את הטענות שלך ובכל פעם אתה ממשיך להמנע מזה.
              .
              תראה לי את הביסוס שלך. בפעם היחידה שניסית לבסס משהו עם ההוראות רישום מוות הקורונה הבאתי לך הסבר מקיף למדוע אתה טועה שם וממש לא ביטלתי את הביסוס שלך בלי סיבה ופירוט סתם כי התחשק לי.
              .
              מה שאני אמרתי על נתניהו היה ספציפי ומדוייק למקרה. לעומת זאת הדברים שאתה אומר הם כוללניים לא מדוייקים בכלל ומעורפלים עד כדי חוסר יכולת לטעון דבר בעדם או כנגדם. זה כל ההבדל, וזה הבדל מאוד משמעותי.
              .
              ההתנהלות של הממשלה שלנו בנושא הקורונה מאוד מטרידה אותי בהרבה מקומות. אבל בשום שלב עד רגע זה לא אמרת שום לגבי זה וגם עכשיו אתה מדבר בכלליות רבה שאני לא יכול לדעת מה מהתנהלות זאת אתה רואה כפסול ו/או בעייתי ומה מההתנהלות דווקא תקין.
              .
              אענה על השאלה בנפרד

            10. Thog יש לך 800 אלף מתים בשנה ממחלות לב בארהב בממוצע, אני בכלל לא מדבר על בהפרשי גילאים . יש לך עד עכשיו 130 אלף מתים מקורונה, כן גם אחרי שלא שמרו על ההנחיות ומיליוני אנשים יצאו לארהב מספר המתים יורד למתחת לאלף, בעוד ממחלות לב שאף אחד לא מדבר עליהם יש לך 2000+ מתים כאן ביום.

              היחס והתעדוף שהקורונה מקבלת על זה זה מצחיק ועצוב בו זמנית, להגיד שזה לא מדבק ולא להתייחס להסברה להשמנה שהיא אחת הגרומים העיקריים והבעייתיים , למחלות לב.

            11. אור, ״אנשים שאני לא מכיר שלא יסתובבו לידי בלי מסיכה״ לא כזה רחוק מ ״נשים שהן לא גברים שילכו במדרכה השניה וישבו באחורה של האוטובוס״. מי אתה שתקבע עבור האחר לשים מסיכה, או שתקבע עבור האישה שתשב מאחורי האוטובוס. פעם גם השחורים השתינו בשירותים נפרדים כי ״הם נשאו מחלות מדבקות״ הרי, אני יודע שזו דמגוגיה אולי מה שאני כותב, אבל זוהי דמגוגיה חשובה, היא מה שעומדת בבסיס הרעיון הליברלי, וכל הליברלים פה לא שמים לב שהם הפכו להיות אנטי-ליברלים והקימו משטרת צניעות חדשה – תת מחלקה – קורונה.

            12. אור, גיא, איש מראש אני עונה לכם:
              .
              בכוונה הקצנתי את ההשוואה בין בידוד חברתי בעקבות קורונה וירוס מדבק לבין בידוד חברתי בעקבות טמטום תיאולוגי.
              .
              אבל אם אתם באמת ליברלים כמו שאתם טוענים שאתם (לא ליברטאירנים קיצוניים) אז אתם אולי תצליחו לרדת לסוף דעתי. כרגע מרגיש לי שאתם עסוקים בלהוכיח שאני ודומיי טועים והזויים, אבל לפחות לפי מה שאני רואה כאן בפורום גם האחרים שחושבים כמוני בסך הכל חוששים שבחסות ״המלחמה באויב הציוני, אופס, האויב הנגיפי״ יגרם נזק גדול יותר מאשר הנזק ש״האוייב״ גורם בעצמו. ודה שוט פגע בול כשתיאר שהשימוש במילה אויב על הקורונה היא בדיוק מאותם הכלים שממשל דמוקרטי משתמש כדי להפוך עצמו ללא דמוקרטי. ברוך יותר מוטרד מקרנות ההון סיכון שהוא שותף בהם עם ביבי אולי.

            13. ברוך. אם אתה מחפש מישהו שלא יסכים איתך שיש צורך להשקיע הרבה יותר בפעולות למניעת מגיפת ההשמנה והנזקים הבריאותיים והכלכליים שנגרמים בגינה (וכנראה שכדאי להתחיל בלהוציא לחלוטין את האינטרסים הכלכליים של חברות המזון מחינוך התזונה מהמלצות התזונה ומהגדרות הרגולציות לגבי מזון(ובטח שכחתי משהו)) אז תאלץ לחפש מישהו אחר.
              מה שכן אני לא יודע לומר כמה מושקע בזה ביחס לכמה מושקע בקורונה אז מאוד קשה לי לחוות דעה לגבי האם אחד מהם זוכה להשקעה גדולה יותר ממה שהוא צריך ביחס למה שמושקע שם בפועל.

            14. איש, זוכר לפני שלושה חודשים עלה לטלויזיה להתראיין פרופסור מייקל לויט, בעקבות זה שהוא בדיוק חזר מסין שם ייעץ לרשויות איך להתמודד עם המגיפה שרק פרצה? הוא גם זומן לפגישת יעוץ אצל ביבי עוד לפני שביבי הזהיר מעשרות אלפי הרוגים (כנראה הוא ידע בדיוק מה הוא עושה הממזר) . לויט אחר כך אמר בטלויזיה שהוא לא חושב שבישראל יהיו אפילו 10 מתים, בחודש שחלף מאז ההצהרה המספרים עלו מעל 10 כמובן והוא קוטלג כמו שעשו לפרופ לס כהזוי טמבל. מאז ועד היום כל מה שהוא מתעסק בו זה חקר המחלה, הוא בדיוק פירסם מאמר תחזית על הקורונה, מיותר לציין שמדובר בכימאי זוכה פרס נובל, וכמו שגיא אוהב להגיד שהוא צורך מספרים ממקור ראשון, אז הנה לך הטוויטר שלו אם אתה מתעקש שאפנה אותך לדיבורים מבוססים ולא רגשיים ממקור ראשון. https://twitter.com/mlevitt_np2013?lang=en אני רק אוסיף שאני מכיר אותו אישית ויודע שמדובר באדם הוגן ישר שיודע לעשות מדע אחראי.

            15. שרת
              רציתי להפריד בין התשובה שלי לשאלתך ושאר התגובה כי רציתי להבין שאני מבין מה אתה מתכוון באמת לשאול שם ולא פשוט לתת תגובה למה שכתוב בשאלה.
              בינתיים קיבלת מגיא ואור תשובות וענית להם, ובעיקר הבנתי שאני אכן לא מצליח להבין מה אתה באמת מתכוון לשאול שם.
              .
              אתה מעלה השערה שאני מנסה להראות/להוכיח שאתה הזוי/טועה, ובנקודות מסויימות אכן חשבתי שאתה טועה ונראה לי שהבאתי טיעונים די ברורים למדוע ואיפה אני חושב שאתה טועה, אבל מה שאני אומר לך פעם אחרי פעם הוא שאני בעיקר לא מסוגל להבין מה אתה בעצם טוען כי הטענות שלך כל כך מעורפלות ולא מדוייקות.
              .
              אני חושב שגיא אני וכל האחרים כאן דואגים וחוששים לא פחות מהנזק, ההיקפי כביכול, שנגרם לחברה שלנו מכל מיני התנהלויות של כל מיני אינטרסנטים שמנסים לנצל את המשבר הזה בשביל להשיג הישגים עבור עצמם על חשבון כל מיני דברים שפוגעים או עשויים לפגוע בחברה, אבל אי אפשר לדבר על זה בצורה ברורה ופרודקטיבית כאשר מדברים בהאשמות מעורפלות שאפשר לפרשן בכל מיני צורות שאתה לא התכוונת אליהן אלא פשוט הנחת שבגלל שזה ברור לך אז זה ברור גם לקוראים למה התכוונת (וכמו שזוגתי אומרת לי, אני חוטא בזה כל הזמן).

            16. נכון שאני מתנסח בעירפול כזה או אחר לפעמים הרי מדובר בנושא ועולם מושגים מורכב ביותר מבלי להיכנס עכשיו לפילוסופיה של הלשון, יחד עם זה ניסחתי בצורה מאוד ברורה את הטיעון העיקרי שלי שאני חושב שאתה מסכים איתו ואנסח אותו שוב:
              .
              הקורונה פחות מסוכנת לאנושות מהשינוי החברתי שמתעצב כרגע בחסותו.
              .
              וכדי להיות מדוייק אציין רק את מדינת ישראל, בה העבירו חוקים שמצמצמים את חירויות הפרט, לצורך העניין שוטר יכול לעצור אותך כי ירדת לחצר לביתך לנשום אויר צח והאיכון של השבכ התריע שיצעת מהבית בתור ״מאומת״, ראש ממשלה מושחת יכול להישאר בתפקידו למרות שהוא מואשם בשוחד ומרמה, למה ? כי כולם היו בטוחים שישראל עומדת בפני משבר קורונה שעלול להיתדרדר לשואה, ובינתיים רמות המוסר של השלטון התרדרדו לרמות ביוב מצחינות. למשך חודשים אנשים לא יכלו לצאת לריצה באויר הפתוח, אמרו להם שהסגר הוא הכרחי לבריאות הציבור, אז אומנם אני לא יודע לכמת מה הנזק הבריאותי שנגרם לציבור מכך שהוא לא יכל היה לצאת לעשות פעילות ספורטיבית אבל תסכים איתי שנגרם נזק, וזוהי דוגמא מצויינת לטמטום הקולקטיבי, מחלת ריאות תוקפת את העולם, ומונעים מאנשים בריאים לצאת לריצה באויר הפתוח – פעולה שמנקה ומחזקת את הריאות. אתה מצליח לרדת לסוף דעתי ?

            17. שרת,
              שוב, אני בכלל לא נכנס לוויכוח על האם צריך היה סגר או שהוא הזיק.
              חכמת הבדיעבד היא לא מי יודע מה חוכמה.
              .
              מה שאני אומר הוא פשוט למדי –
              כאשר על המאזניים החירות שלך להסתובב חופשי ממסכה על כף אחת,
              והסכנה האפשרית לפלח גדול באוכלוסיה על הכף השנייה,
              אני הולך עם בריאות הציבור.
              האם מה שאני כותב על "שכל ישר, זו אמת אבסלוטית?
              בוודאי שלא.
              אבל –
              כאן נכנסת למשוואה הסולידריות החברתית.
              גם אני לא חושב שהמסכה תמנע ממני או מילדי להידבק.
              אבל זה לא באמת משנה.
              המטרה היא –
              א. למנוע ממני או מילדי להדביק אחרים.
              ב. ליצור מסה קריטית של אנשים שמצביעים דרך מעשה בעד השמירה על האוכלוסיות הפגיעות.
              .
              עכשיו,
              אם אתה רוצה להילחם בממסד/גורמים אינטרסנטים שמשתמשים בקורונה למטרותיהם האישיות?
              אני בעדך.
              בגלל שאם על כך המאזניים החירות הבסיסית שלנו מול הסכנה כפי שהיא ידועה לבריאות הציבור,
              אז אני אתך. שם מסכה על הפנים, ומצטרף להפגנה שמטרתה לחזק את בית המשפט העליון (לדוגמה).
              .
              אני מקווה שהצלחתי להבהיר את עמדתי בצורה מספקת.

            18. גיא, אנחנו מסכימים ולראיה אני לובש מסיכה לפי ההוראות. אני רק חושש כמו שדה שוט אומר שהמסיכה מסמלת פה תהליך איטי של גסיסה ליברלית, כל איסור במדינה דמוקרטית מתחיל מסיבה טובה בדרך כלל, ואחרי כמה שנים אף אחד לא זוכר את המטרה שלשמה האיסור נועד ואז הוא רק נשאר בתור כלי חוקי שלעתים משמש לרעה.
              .
              לגבי יעילות הסגר והמסיכות: כן, ההגיון הסביר אומר שמניעת רסס מצמצמת סיכויי הדבקה. ההגיון גם אומר שהאדם הממוצע לא שומר על כללי ההיגינה של המסיכה ולובש אחת מזוהמת רק כדי לא לקבל קנס. זה נכון שבעולם אוטופי אם כולם היו סולידרים אז היה סבבה והכל אבל העולם לא אוטופי ואנשים שמים פס על התקנות וצריך לקחת את זה בחשבון כשקובעים את התקנות.
              .
              לגבי יעילות הסגר תסתכל על פרו וברזיל, מדינות שכנות האחת בסגר מחמיר השניה בכלל לא, זהו גרף המתים ביחס לאוכלוסיה של החודשים האחרונים בשני המדינות:
              https://twitter.com/FatEmperor/status/1275825229043032064

            19. אני פה רק כדי להזכיר שדוקטרינת הלם ושיתוף פעולה חברתי כדי לסייע אחד לשני (נגיד במקרה הזה, מסיכות, חיסונים) הם הפכים מוחלטים.
              אפשר לחזור להתעלם ממני.

            20. שרת,
              האיסלנדי בתגובה אחת פשוטה ומדויקת הסביר את עמדתי על כל רבדיה.

            21. 'הקורונה פחות מסוכנת לאנושות מהשינוי החברתי שמתעצב כרגע בחסותו.'
              .
              אולי. זה תלוי אם אכן מתעצב תחתיה שינוי חברתי ממשי או לא. אני חושב שחלק ממה שאתה רואה בו כמתעצב תחת הקורונה הוא פשוט דברים שמתרחשים בלי קשר אליה.
              .
              אז למען הסדר.
              תקנות שיטור שהוצאו לעת הקורונה – מתנגד להם בתוקף
              חקיקה שמאפשרת לשב"כ איכון טלפוני ומעקב אחרי אנשים – מתנגד לחלוטין ללא סייג
              ראש ממשלה מושחת שיכול לכהן ולהבחר (והמוסר השלטונית בישראל) – מתנגד לגמרי אבל זה לא תחת הקורונה לא בחסותה ואפילו לא כמסך עשן זה נושא נפרד ובעייתי של החברה הישראלית.
              התקנות שהוצאו ומנעו מאנשים לעסוק בפעילות ספורטיבית בודדת תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי – שגיאה נוראית והחלטה בזיונית של אנשים שהאינטרס שלהם פגום.
              אנחנו יכולים לעבור שעות על החלטות בזיוניות של ממשלת ישראל במהלך ניהול המשבר ולא להתקרב לסיים. *שיעול* יבוא חולים בידיעה ממדינות זרות בלי בידוד ובלי הפרדתם מאנשים בריאים *שיעול*
              עדיין אי אפשר סתם לדבר בצורה כוללת כי התקבלו גם החלטות נכונות אם כי לעיתים הביצוע לא יושם כראוי, ואני מבין את חוסר הרצון לפרט כי אצבעות מדממות וזמן אבל אי אפשר לדבר על זה באויר בלי לגרום לחוסר הבנה או למראית עין של הסכמה על דברים שבעצם אין באמת הסכמה לגביהם.
              .

            22. לגוס, אני חושש שבעידן הפייק המודרני שליטים מפיצים דוקטרינות הלם מוסווית כדוקטרינת סולידריות.

        2. ברוך. אפשר לעשות קצת מתמטיקה פשוטה?
          כמה מקרים מאובחנים יש בארה"ב?
          כמה מקרי מוות יש?
          אפילו נזניח את המקרי מוות שיקרו מהמקרים שעדיין לא הסתיימו ונחשב מתוך כלל המקרים המאובחנים כדי להיות סופר לארג'ים איתך. נכפיל בעשר את מספר המקרים כמה מוות יצא לך באחוזים ממש עכשיו עם המידע האחרון שיש?

          1. כבר אמרתי שטעיתי וזה יותר משפעת עדיין פחות בהרבה מהגורמים האחרים שאף אחד לא מתייחס אליהם ולא מקבלים עמוד בתקשורת, אם תפתח כמעט כל עיתון אתה תראה בעמוד הראשי על הקורונה מספר הנדבקים ומספר המתים, אם זאת לא תמצא בשום עיתון ש2000 איש מתו היום ממחלות לב, יש פה שיווק אגרסיבי של הקורונה מסיבות כאלה ואחרית

            1. אז אתה מספר לי שהביקורת שלך היא בעצם רק כלפי העיתונות והצורה שהיא מפרסמת נתונים על הקורונה שלא תורמים בכלום לציבור?
              בסדר. מסכים עם זה לגמרי.
              .
              משום מה יש לי הרגשה שהסיבה היא שהם חושבים שזה מוכר (/קונה זמו קריאה של הקוראים/צופים)
              .
              אני פשוט לא מבין אבל אם זה כך למה כל הזמן אני צריך לחלוב ממך את ההצהרות המאוד בסיסיות האלו על הנתונים העובדתיים הפשוטים.

            2. אתה לא חולב תקרא את התגובה שכתבתי לגיא שכתבתי שטעיתי , אתה פשוט התעלמת ממנה כנראה לא במכוון, זה ממש לא רק התקשורת זה כל ההתנהלות הביזיונית הן של הממשלות ולא מעט של הרפואה מסביב .
              אני טוען דבר מאוד פשוט שאם הכסף שהיה מושקע בקורונה היה מושקע במקומות אחרים (ההסברה על ההשמנה והסכנות למחלות לבגללו, הגבלות על הנשק, שינוי מערכת הרפואה אם זה לשיטה הסינגפורית הפרטנית שנחשבת לטובה או לשיטה של מערכת בריאות לכולם כמו בישראל, על הסכנה בכבישים, הסברה מעמיקה על סרטן הריאות ועל הסיכון בסיגריות…) היו לך הרבה פחות מתים כל שנה.

            3. בסדר. ראיתי את התגובה שלך אחר כך.
              .

              זה מה שהשמאל בארה"ב אומר כל הזמן ואז האמריקנים צריכים לבחור בין שני מועמדים לנשיאות שאחד מהם בצד הימני של המפה הפוליטית והשני עוד יותר בימין.

            4. זה שאתה ימני לא חייב להסכם עם רוב דעות שלהם, היו מנהיגים גרועים משני צדי המפה רק להסתכל על השניים שלפני טראמם בוש ואובמה … יש שמרנות קיצונית בשני צדי המפה לצערי

            5. ברוך. אתה מחמיץ את הנקודה. מהרבה בחינות אין לכם בארה"ב בחירה בין צדדים של המפה.

  8. תודה על מעורב משובח על הבוקר.
    אמש באסקוניה זכתה באליפות ספרד אחרי ניצחון בשניות האחרונות על הבאזר. הם יצאו לפגרה במרץ במקום השמיני עם 12 נצחונות ו11 הפסדים. חזרו לטורניר וניצחו 3 משחקים מ-5. וכעת אחרי ניצחון על בארסה הם אלופים.
    זה מעלה כוכבית עצומה על האליפות!
    אם זה יקרה בnba זה ישים כוכבית גדולה מאוד על האלופה.

    1. זה לא בדיוק אותו דבר הכוכבית בספרד היא בגלל כמות המשחקים הנמוכה שאפשר לומר ששיחק להם המזל
      בארץ הליגה ממשיכה רגיל ועדיין יכול להיות הפתעות כי זה פיינל פור
      בנבא לא יקרה כי עדיין יהיה סדרות במקסימום יהיה תחלופה במקום השמיני חכאלה שכמעט לא היה להם סיכוי אבל זה עדיין לא יפגע הפלייאוף עצמו אז לא אמור להיות כוכבית

  9. 9:30.
    ארגון הטרור הרדיקלי BLM אשר מבצע פוגרומים ברחבי ארה"ב, בדגש על פריצה, בזיזה ופוגרומים בחנויות של יהודים, עדיין קיים.

    נקווה לפירוקו בקרוב.

    רק נזכיר שזהו אירגון הזוכה לתמיכה רחבה של גזענים הידועים בצביעותם כמו: לברון ג'יימס, גרג פופוביץ', קווין דוראנט, ברק אובאמה, איימן עודה.

    הבנתם קיצר…

    1. זו בעיה לוגית לא פשוטה.
      מצד אחד, יש את הרשימה שמנית.
      מהצד השני, יש את טראמפ (כן, זה שעומד בגאווה בראש מחנה "העליונות הלבנה").
      .
      לא. בעצם זו לא באמת בעיה לוגית…

      1. עם כמה שטראמפ נוטה לדיבורי שטויות לפעמים בתקופתו מצב האפרו אמריקאים בארה"ב היה טוב מאי פעם, בעיקר בנושאי תעסוקה. גם האפרו אמריקאים אומרים את זה. אי אפשר לקחת ממנו את העובדה שהוא איש עשייה.
        דבר נוסף – טראמפ לא גזען בבסיסו כדוגמת הרוב המוחלט של חברי ותומכי BLM. מספיק לראות את ליל הבדולח 2 ש BLM עשו בקהילות יהודיות בשבועות האחרונים כדי לקבל חלחלה. ממש ברלין 38.
        מי היה מאמין שב 2020 חנויות של יהודים תיבזזנה רק כי הם יהודים. מזכיר משהו?
        שמעת איזה גינוי כלשהו של גרג פופוביץ'? אובאמה? מישהו ממנהיגי ארגון הטרור הרדיקלי BLM? אולי מאיזו תמר זנדברג כזו? איימן עודה? כלום אה? לא חשבתי אחרת. כולם עם מסיכה(מטאפורית).

        1. בארי מצב השחורים עדיין מזעזע כאן בארהב והוא לא השתנה כמעט במאומה עם טראמפ או אובמה … ממשל טראמפ וגם לממשלים הקודמים יש לומר את האמת אין את הרצון לטפל בסוגייה הכל כך בוערת הזאת

          1. כל זאת בכל מקרה לא מצדיק את האלימות בהפגנות שהיו ולא את האלימות של הארגון הקיצוני האנטישמי הנ"ל.

        2. ליל הבדולח 2.
          לא למדנו כלום.
          אבל זו הזדמנות להזכיר –
          סבתא שלי גרה בברלין בליל הבדולח. אני שמעתי עדויות ממקור ראשון למה שהתרחש שם.
          כמה הרוגים היו ב-"ליל הבדולח 2"?
          בליל הבדולח נרצחו כמה עשרות יהודים לפי המספרים הרשמיים (איך שהם אהבו מספרים, החלאות).
          המספר האמתי הוא ככל הנראה כמה מאות הרוגים, ויותר מ-1,000 בתי כנסת שנשרפו.
          .
          זו דרך אגב הסיבה.
          משפחה שלי שעזבו את גרמניה בעקבות אותו ליל בדולח לארה"ב,
          הפכו ברבות הימים לתומכים גדולים של תנועת זכויות האזרח.
          לשמחתי, יש מי שכן למדו.

          1. גיא אני ואתה יותר מסכימים זה מפחיד אותי , קרמר ברור שאלימות לא מוצדקת וגם לא ביזה , אבל זה מקרים בודדים ואנרכיסטיים בודדים ממיליונים שיצאו לרחובות באמת בשביל להפגין ולצעוק את כאבם, אי אפשר להשליך על ציבור שלם את פועליהם ולקרוא לארגון BLM שמאל קיצוני. דרך אגב אני תומך ברוב פועלם

            1. אתה משווה בלי ניד עפעף בין המפלגה הנאצית שדגלה בעיקרון עליונות הגזע הלבן, ואשר באותה תקופה הייתה המפלגה השלטת בגרמניה,
              לבין מחאה של מיעוט בארה"ב נגד אפלייה שיטתית.
              .
              אני לא חושב שיש צורך שארחיב.

            2. כן כן
              וגם הטפטוף של השבוע שעבר מזכיר לי את המונסון כשהייתי בהודו (גם שם נפלה לי טיפה על הכובע)

    2. ״רק נזכיר שזהו אירגון הזוכה לתמיכה רחבה של גזענים הידועים בצביעותם כמו: לברון ג'יימס, גרג פופוביץ', קווין דוראנט, ברק אובאמה, איימן עודה.

      הבנתם קיצר…״
      .
      לא הבנתי? שחור > לבן או שחור < לבן, ואיימן עודה תחת איזה קטוגריה נחשב ?
      .
      אני מכיר רק את המשוואה אדם = גבר = אישה.

      1. כן, כן, תמשיך להתעלם.
        בין כל אלו שהזכרתי עובר קו מקביל – זעקה נגד גזענות בזמן שהם מפיצים ארס, שנאה, וגזענות לכל עבר.
        לא צריך יותר מרק להקשיב (או לקרוא).

        1. אתה צודק, אני מקשיב וקורא את דבריך ומגיע למסקנה אחת ברורה: אתה זועק נגד גזענות בזמן שאתה מפיץ ארס גזענות ושנאה לכל עבר.

  10. מנחם תודה על המעורב,
    .
    אתה חושב שברקהוף יקבל דקות בפילי ? במעט שהוא קיבל בדאלאס הוא הראה ניצוצות מהשלוש אבל גם התרשמתי מההגנה שלו שהייתי בטוח שתהיה חלשה בתור וניל אוסטרלי (גזען שכמוני).

  11. בארץ אחוז החיוביים לקורונה עלה בחזרה מ 2 אחוז למעל 4 אחוז בבדיקות. זה השיא שהיה גם באפריל כשעשו סגר

  12. מנחם, ההגדרה של נרקסיסט בינגו.

    ברוך הבעיה של הטיעונים שלך, זה שהקוביד מדבק לאללה. ואמריקה בסדרה הנדסית קטלנית. הארבעים אלף שהיו ביום שבת זה עכשיו חמישים בדרך למאה בעוד שבועיים.
    תקח מזה חמש אחוז ואתה ברצח עם.
    מה יהיה בעוד שלושים יום ועוד שישים יום? מפחיד לחשוב.

    1. עידו יקירי אבל היקף המתים יורד למרות שכמות הנדבקים עולה אחוז התמותה של המחלה הוא רחוק שנות אור מ5 אחוז (בטח לפי CDC שיש לך פי עשרה יותר חולים ) נוסיף על כך שרוב האוכלוסייה ההשפעה אפסית. האוכלוסייה בסיכון כמוני וכמו מנחם צריכים להיזהר , ובהחלט צריך לשמור על סולידריות חברתית אם זה לשים מסכות ולשמור על מרחק , אבל בין זה לסגר שהוטל על הכלכלה יש מרחק אדיר

      1. 2.7 mil חולים. 130k מתים. זה דיי חמש אחוז .
        אין לי כח לקונספירציות על אמיתות המספרים. זה מה ש who מפרסם, על פי זה אני מחשב.
        רוצה קונספירציות זה תדבר עם בארי ואהרון.

        1. אתה לא מחשב נכון את המכנה, ברוך ציין מפורשות ולא כקונספירציה שמספר החולים גדול בעשרות מונים לכן בהינתן שמספר האנשים שנדבקו גדול פי 10 זה הופך את אחוז התמותה לקטן פי 10.

          1. כתבתי מפורשות המספרים שאני מציג, זה המספרים הרשמיים. תמצא אותם בכלכליסט אצלכם או באייביסי אצלי. זה מה שארגון הבריאות מציג.
            רוצה לומר שאתה מאמין במספרים לא רשמיים… איבדת אותי

            1. עידו זה לא נכון תקרא מה CDC רושם על מספר החולים בפועל, זה שלא בודקים לא אומר שאין חולים, פשוט אחוז התמותה מהמחלה נמוך משמעותית ממה שהמספרים הרשמיים מציגים .

            2. אני מאמין למספרים האלה כמובן. רק שהם לא מספרים את התמונה המלאה. מספר החולים נמדד לפי בדיקות בפועל ולא על פי אקסטרפולציה נכונה. מספר המתים לעומת זאת כרגע לפי ההנחיות של who נמדד באופן מדוייק וכל מת שהיה אולי ספק אם היה לו קורונה נספר כמת מקורונה ככה שהוא כנראה אוברשוטינג. אז מה שאתה עושה זה לוקח מספר אחד שנגיד שהוא מדוייק ומחלק במספר אחר שהוא גם מדוייק ורישמי אבל הוא לא מתאר את האמת. נגיד ש-x/y זה יחס המתים מקורונה. תסכים איתי ש y = כל חולי הקורונה המאומתים (a) + כל חולי הקורונה שלא אומתו (b). ה-5% כרגע מתארים x/a ולא x/y.

            3. CDC? מה זה?

            4. זה ספוקלטיבי. באותה מידה יש עשרות אלפי מתים בהודו שמתים לא בבתי חולים ורשומים כדלק. ריאות או מוות טבעי. בעשרות אלפים ברוסיה שסיבת המוות זה נפל מהחלון.

              בוא נסכים שהמספרים מוטים לפה ולפה וניקח את המספרים של ארגון הבריאות כמספר מוסכם מתוך כבוד לאמת המקצועית של כל רופא שעושה את תפקידו נאמנה .

            5. זה לא ספקולטיבי, זה מדעי, נעשו לך מחקרים מדעיים על ידי רופאים שלקחו מדגמים של בדיקות וניסו לעשות אקסטרפולציה על כמות החולים האמיתית. מה שברוך אומר הוא אמת יציבה מדעית, מה שלא ידוע זה סדרי הגודל, האם זה פי 10 או פי 5 פי 2 או פי 20.
              .
              אתה מסכים איתי ש5 אחוז תמותה זה x/a ולא x/y לפחות? ומסכים איתי ש y=a+b? עכשיו רק נשאלת השאלה מה היחס בין a ל-b

            6. אתה חצי צודק. אם לא אובחנתי כחולה יש מצב שאני חולה. אם הבראתי ולא פיתחתי תסמינים מעולם לא הייתי חולה. אבל אם אני אאושפז אז אני אאובחן ואז כן אכנס לסטטיסטיקה.
              לכן אני אשים סייג, חמש אחוז מהחולים המאובחחנים שברשימה. סבבה ? ובכל מקרה כמו שגם מנחם כותב ודוקוטור פאוצי אמר הבוקר הרשימה הזאת גדלה בקצב של מעל 1.1…

            7. חצי a או חצי y צודק?

            8. גם ההצגה של מדינות כמו רוסיה סין הודו… אנחנו מדברים על מספרים רשמיים במדינות מערביות מתקדמות

      2. בקשר למחיר הכלכלי. זאת סוגיה מעניינת.
        המכפיל שהיה במרץ בתחילת ההתפרצות היה 1.3. זה שלוש אפסים אחרי חודש של הכפלות. בלי חודש הסגר..
        ארבעים אלף היו מביאים אתכם ל 40 מליון עכשיו.
        וחיסון עדר באוגוסט אבל 20 10- מליון מתים.)חמש אחוז מארבע מאות מליון, אבל חיסון עדר מתקבל מחמישים אחוז תחלואה)
        .
        יש מצב שה20 מליון היו מתקזזים מאחוזי תמותה נמוכים ביותר בשנים הבאות. בכל מקרה זה המספרים שמנהיגי העולם היו צריכים להחליט.
        .
        מה אתה הייתה עושה?

        1. עידו זה לא 5 אחוז זה הרבה הרבה פחות, לפי ההגיון שלך אם יש לך 100 חולים ובדקת מתוכן 10 ומתוך ה 10 האלה רק אחד מת יש 10 אחוז תחלואה אף אחד לא מחשב ככה, המספריים הרשמיים דרך אגב באים מCDC.
          ידוע שהקורונה מסוכנת לאחוזי בודדים מאוכלסייה ספציפיות (קשישים כמוני וכמו מנחם , ובעלי מחלות רקע שמה לעשות רוב הקשישים נכנסים לקטגוריה הזאת), להטיל סגר על בחור בין 30 שגם ככה לא סוגר את החודש שצריך לפרנס משפחה, שבשבילו הווירוס זה כמו שפעת עונתית זה טמטום, מה שצריך היה לעשות זה הסברה שצריך לחיות את החיים לצד הקורונה עד שיצא חיסון בעוד שנה או שנתיים עם סולדריות חברתית של חבישת מסיכה ושמירת מרחק ולא השתקת העולם, לגבי אלה שהווירוס מסוכן להם כמו שכתוב לעיל היה צריך להורות להם ולהסבר להם על הסכנות של הווירוס , שהם צריכים להיזהר יתר על המידה עד שיצא חיסון

  13. וואו, כנראה שבאמת הרבה אנשים בחל"ת לפי כמות ואורך התגובות פה 🙂
    לא מרגיש שיש לי הרבה מה לתרום לדיון – אבל הערה אחת: למנחם, לדעתי התמונה שבחרת של טראמפ + הניתוח הכאילו פסיכיאטרי שלו זה בדיוק מסוג הדברים שמפריעים בו לרובנו…

  14. לארה"ב ישנו נשיא חולה נפש. נרקיסיסט.
    אנחנו ה-ללל מכירים לעומק את נושא הנרקסיזם החולני,
    לארה"ב יהיה בעתיד נשיא נרקסיסט עם בולבוס במקום בוהן,ופרצוף של טרוריסט מוסלמי

    1. יואש ביידן אחלה מועמד , בוא גם תומך נלהב בישראל ויש לו דעות כלכליות קפיטליסטיות , אם זה היה סנדרס האנטישמי אין לי ספק שהייתי בוחר שוב בטראמפ עכשיו הראש נוטה לביידן עד הבחירות אלוהים גדול, למרות זאת חייבים לציין שהכהונה של טראמפ עד לפני פרוץ הקורונה הייתה מצויינת

      1. lol
        הוא נתן פה לינק של ביידן נוגע לאנשים בשיער , שאני אתן לינקים לכל ההטרדות המיניות של טראמפ , לכל השקרים שלו,לכל הדברים הטיפשיים שהוא מוציא מהפה.
        אבל לא ציפיתי ליותר מבן אדם שמאמין שהילרי קלינטון מפעילה רשת פדופילה ממסעדה סינית בניו יורק…

        רק השבוע יצא לפרסום שרוסיה משלמת לטאליבן כדי שיהרגו חיילים אמריקאים באפגניסטאן , טראמפ ידע ולא עשה ועדיין לא עושה כלום

        ברוך , את האמת, תספר לישראלים שאין להם מושג מה קורה באמריקה איך הרפובליקנים,הציבור שלהם ופוקס ניוז היו מגיבים אם היה מתברר שאובמה ידע שרוסיה משלמת להרוג אמריקאים והוא לא עשה כלום.

        1. לטראמפ יד עשרות הטרדות מיניות , לגבי הסיפור עם הרוסיפ הם היו תולים את אובמה , הם רצו להרוג את מישל בשביל חצר אורגנית אז בשביל זה? בכללי יש קיצוניים משני צדי המפה שצריך לא להתייחס אליהם ויש לא מעט שהצביעו לטראמפ שלא מסכימים עם חלק מהדברים שלו ואני ביניהם , גם להצביע רק לרופבליקנים ורק לדמוקרטים בלי להתייחס למועמד זה טמטום מבחינתי, הצבעתי לנשיאים דמוקרטיים ורפובליקנים , ביידן כמה שמנסים לקטול אותו באתר אחלה מועמד

      2. כן, הוא אחלה מועמד, הוא קפיטליסט וכו' וכו' – אז מה בדיוק הוא עושה עם הילארי ואובמה?

        אם הקורונה גרמה לך לשנות את דעתך, אז חבל מאוד. נשיא אחר לא היה עושה משהו אחר יותר טוב באופן מובהק. ובכל מקרה, כמות המתים עברה מיליוני מניפולציות

    2. פייי, נראה שיש לו פטיש לשמפו?
      אולי אני טועה והפטיש הוא לשער של ילדות?…………………….
      אולי הוא פדופיל בארון?

  15. אחד מסניף שיער ראש השני תופס ישירות ב…מה עדיף? ולעניין סנדרס: מותר לבקר את ישראל, זה לא עושה אותו אנטישמי. להגיד שניאו נאצים שדרסו מפגינה בשארלוטסוויל הם " fine people"…זה כבר די אנטישמי

    1. דרור סנדרס לא ביקר את ישראל, סנדרס סילף עובדות האשים את ישראל ברצח של 10000 פלסטינאים מסכנים במבצע צוק איתם , שבפועל נהרגו 2000 מחבלים, בוא תמך בהסכם הגרעין הכל כך נוראי עם האיראנים , רצה לבטל את התמיכה לישראל… זה לא ביקורת וחוסר אוביקטיביות משגע, ואני לא מדבר בכלל על הבריונים שהחזיק ותמכו בו ה Bernie Bros הידוע לשמצה , שהם גזעניים אלימים שמאל רדיקלי קיצוני ,

  16. שתיים וחצי בלילה, כבר שעתיים במיון תל השומר, מלווה חבר שעובר כמה בדיקות, שיהיה בריא.
    35% תפוסה גג, רוב המיטות פנויות, החדרים ריקים, שקט ורגוע, הצוותים נינוחים, השומרים מנסים להתחיל עם האחיות, הפקידות מנומנמות, נהגי האמבולנסים מעשנים בכיף, המוכר בקפיטריה רואה משחק של נוריץ׳ נגד ארסנל בנייד, הרופאים בדופק 56, כמו משחק סוף עונה רגילה בין קליבלנד לדטרויט, ואני נזכר ששר הבריאות החדש שלנו אמר הבוקר בתקשורת שאנחנו בעיצומו של ״הגל השני״. חיפשתי מכונות הנשמה, לא מצאתי – כנראה שהן מאוחסנות במרתפים של המוסד. פניתי לאנשי הצוות בכניסה, יש בארץ 5000 מכונות הנשמה ו-37 מונשמים, 7 מהם כאן בתל השומר.
    מה אני אגיד לכם? לא יודע.
    גיא ועידו – רק רציתי לומר שאני אזרח טוב, חובש מסיכה, עד מעל האף! הדבר היחידי שמסוכן כאן זאת הטמפרטורה במיון בפנים – כמו מחוץ לטארגט סנטר בינואר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט