מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.מה הם הסצינאריו האפשריים בבועה – תסריטים – שה-NBA בוודאי חוששת מהם יותר מהשטן?

1)לא צריכים להיות אלברט איינשטיין כדי לנחש שהפחד הגדול ביותר של הליגה הוא התפשטות המחלה בין השחקנים!

נגיף הקורונה הוא אחד המדביקים ביותר מכל הנגיפים. עדיין לא ידוע לחלוטין באיזה צורות ומצבים הנגיף פורח. אפילו על התנהגותו באוויר הפתוח עדיין הדיעות חלוקות. כמו כן ישנם ממצאי מחקר שונים על תקופת החיים (עדיין לא שמעתי בברור אם הנגיף הוא גוף 'חי' או לא, וכמובן שהכל תלוי בהגדרת 'חיים') וכיצד הוא מתקיים על חבילות, ירקות בסופרמרקט, או מכתבים שהדוור מביא אליך הביתה.

מה שידוע ללא ספק היא העובדה שהנגיף הוא אגרסיבי ביותר, ומתפשט בצורה מדבקת ביותר. לפני כשבוע דיווחתי שבקבוצת הפוטבול של מכללת קלמסון בדרום קרולינה ניתגלו 13 שחקנים עם המחלה. היום כבר ישנם 37 (ואולי כבר 47. הנה מFOX NEWS:

Clemson football sees 14 new coronavirus cases; team total now 37

https://www.foxnews.com/sports/clemson-football-new-coronavirus-cases ומקור אחר מדווח שמתוך 120 שחקני הפוטבול (שמהם יישארו בקבוצה רק כ-80 כבר ישנם 47 שנידבקו מהחיידק).

מספיק שבבדיקות הקורונה בכניסה לבועה יפספסו שחקן אחד, מאמן אחד, טריינר אחד – שהקורונה יכולה להתפשט כאש בשדה חיטה בכפר מסריק בחודש מאי אחרי שבוע ללא גשם.

בעייה נוספת היא שדווקא מדינת פלורידה היא זו שמגיפת הנגיף SKYROCKETED בה בשבועיים האחרונים (היום עוד 10,000 חולים חדשים), והרבה בגלל מושל מדינה שמסרב לבקש מתושביו לחבוש מסיכות, לך תדע מה יקרה שם עד אמצע או סוף יולי. (היום הוא הציע שזה רעיון טוב לחבוש מסכות).

אז מה יקרה? נניח שבקבוצה כמו מיאמי פורצת פתאום המגיפה עם 6 שחקנים הנבדקים חיובי. האם מחסלים את כל העסק, או ממשיכים ללא מיאמי? (ואז כמובן השאלה כמה נידבקו במגע איתם!)

2) תארו לכם ש-8 המשחקים המוקדמים עוברים בשלום, ואז, בתחילת הפלייאוף, שחקן מפתח כיאניס, או לברון, נבדקים 'חיובי' בבדיקת ה-COVID 19, שתינתן בקביעות ב-BUBBLE. האם הקבוצה משחקת בלעדיו אם שאר השחקנים ניבדקו שלילי?

3) פציעה רצינית לשחקן מפתח! מיד ייצאו בביקורות שזה קרה בכלל שהעונה התחילה מהר מדי, ללא כושר גופני מספיק להיכנס תוך שבועיים לחום כור ההיתוך שהוא הפלייאוף, אחרי 'חופשה' של ארבעה חודשים.

4) מאמן, רופא קבוצה, טריינר, או מנהל – וביניהם ישנם בני 70+ – נידבקים מהמחלה

5) ה-CONVID 19 מתפשט 'בבועה' ולאדם סילבר ובעלי הקבוצות אין ברירה מלבד לעצור את מה שהתחילו. מה קורה עם המשחקים? הנצחונות וההפסדים הולכים לאבדון? הם היו הרי משחקים רשמיים של ה-NBA. מה עושים איתם? ומה עם המשכורות עד לאותה נקודה. ואם הפסקת העונה קרתה בשלב הגמר כשקבוצת המזרח מובילה על קבוצת המערב 1-2. מה עושים? ממשיכים עוד כמה חודשים?

6) הלייקרס מפסידה בסיבוב הראשון של הפלייאוף. הלייקרס היא קבוצה נודפת ריח לא נעים (אני לא רוצה להעליב ולכתוב 'מסריח') שמגיע עד הנה, לאטלנטה. אבל מה לעשות שבגלל מה שהיא עשתה העונה היא הפכה לדרלינג של עולם הכדורסל? אפילו ללא אברי בראדלי, היא עדיין השחקן העיקרי בהצגה (תסלח לי זאיון), ואין לי מושג מה קורה עם דווייט האוארד. אבל דבר אחד אני יודע: ללא הלייקרס רוב הטלוויזיות יופנו לערוצים אחרים (וזה, אגב, הדבר שאני מתפלל לו בוקר, צהריים, וערב, על פי הסידור שהרבי של חב"ד כאן נתן לי), ויסלחו לי זאיון וג'ה מוראנט.

7. מה אם לשחקנים 'לא יבוא' לשחק במיטבם? פשוט לא יבוא להם אחרי 2-3 משחקים. אנחנו מחכים בקוצר רוח להתחלת המשחקים, אבל איש לא יודע מה מתחולל בנפש השחקנים. ייתכן מאד שהכל יתחיל בהתלהבות, אבל אחרי שבוע-שבועיים לשחקנים יימאס לשחק ללא קהל, וכל הפלייאוף הזה של סיום העונה יהפוך למטלה במקום הנאה.

2. החלטה שגויה של ה-NBA: לשחקנים יהיה מותר להופיע עם מסרים נגד 'אי צדק חברתי' על גופיות המשחק! – פאשלה שה-NBA תצטער עליה משך שנים כי את הנעשה אין להחזיר אחורה!

הרגשתי היא ENOUGH IS ENOUGH. ההפגנות, השלטים, המסרים, התהלוכות, השתתפות המונים מכל המינים והצבעים – עשו את שלם. עכשיו הגיע תור החיים עצמם להכתיב לשלטונות את רצון רוב העם.

ה-NBA הירשתה לשחקני NBA להביע דעתם על ה-SOCIAL INJUSTICE (הם לא היו צריכים את 'רשותה' של ה-NBA לדבר. הרשות ניתנה להם ע"י האבות המייסדים בחוקה האמריקאית). אדם סילבר מתגאה בזאת כ-'צעד חשוב'. אוקיי. שיהיה.

באירופה, אגב, כבר עושים זאת:

אבל עכשיו הם החליטו על צעד טפשי: להרשות לשחקנים להופיע עם גופיות שעליהן שחקנים מורשים להופיע עם "PERSONALIZED SOCIAL JUSTICE" לפי דברי כריס פול, נשיא ה-NBPA. הוא אמר:

We're just trying to continue to shed light on the different social justice issues that guys around our league continue to talk about day in and day out," Paul told The Undefeated. "People are saying that social justice will be off of everybody's mind in Orlando. With these jerseys, it doesn't go away."

דבר אחד בטוח, ואתם יכולים לרשום את דברי: אם ה-NBA התחילה עם הרשות הזאת, הם לעולם לא יוכלו לקחת אותה חזרה מהשחקנים. אני מבטיח לכם דבר נוסף: השחקנים – רובם 'יצרנים' מאד כפי שאני רואה מהטוויטר שלהם – יופיעו עם גופיות שיהפכו ללהיט הגדול של המשחק. הגופיות ומה כתוב עליהן יתחיל משחק חדש בין השחקנים: "מי מצחיק יותר. מי מקורי יותר. מי אותנטי יותר. מי אורגינלי יותר. וגם מי פרובוקטיבי ביותר.

אם התחלת את המשחק הזה פתחת קופסת פנדורה שהליגה לא תוכל לסגור לעולם. ה-BLM יהיה פופולרי יותר מה-NBA וה-NBA לא תוכל להפוך זאת חזרה.

איזו שגיאה של הליגה! רק חכו וראו את המלחמות שיתחילו 'מה מותר ומה אסור'!

3. שחקנים שזאת ההזדמנות האחרונה שלהם לרומם את שמם, כבודם (וערכם בשוק!)

ישנם שחקנים שאיכזבו מאד – ז"א ביחס למצופה מהם – עד שהעונה נעצרה. זאת ההזדמנות שלהם ל-REDEMPTION – פדיון.ג אולת שמם. וכמובן שחקנים שבלעדיהם קבוצתם תטוס הביתה מוקדם מאד מאורלנדו.

1)אל הורפורד – פילדלפיה

אני לא יכול לחשוב על קבוצה הזקוקה למהפך מיידי של שחקנה כדי להצליח כמו שהסיקסרס זקוקה לאל הורפורד כפי שהיה במיטבו – או לפחות קרוב אליה – בסלטיקס. בלעדיו ג'ואל אמביד, בן סימונס, וטוביאס האריס יילכו לאיבוד.

2) פול ג'ורג' – קליפרס

כן, פול ג'ורג'. תתפלאו. ישנה לו סיבה: ניתוח הכתף. אבל הוא חזר לשחק עם מספיק זמן עד הפסקת העונה, ועד שבא המעצור לעונה הוא לא נראה מחובר מספיק ללינארד קוואי, כשרמת האול-סטאר שלו ירדה כפי נשירד דיוק קליעותיו. כדי לנצח את הלייקרס, הקליפרס חייבת אותו במיטבו.

3) קוואי לינארד – קליפרס

כן. קוואי הגדול. אני יודע שהוא קלע 26.9 נק' עם 7.3 ריב' ו-5.0 בונבונים למשחק, אבל משהו היה חסר ל'השחקן הטוב ביותר ב-NBA'. הוא לא נראה שונה מאף שחקן אחר, ולי הוא נראה מיושן (מהמילה ישן, ההיפך מער) ללא כל אאורה של שחקן כל-יכול.

4) גורדון הייוארד סלטיקס

גורדון האוארד הוא סופר סטאר שבסלטיקס עדיין לא שיחק כסופרסטאר. כולנו יודעים על הפציעה וכו', אבל הוא רץ, מנתר, ונע ללא כל סימן של הפציעה. אבל הוא שחקן של 25 נק', ולא 17.3. הוא שחקו של 8-9-10 קרשים, ולא 6.5. הוא נותן יותר מדי כבוד לג'ייסון טייטום במקום לקחת יותר על עצמו. הוא חייב להעלות מהלך.

5) קייל קוזמה – לייקרס

הלוואי שהוא יישאר אותו דרדלה כפי שהיה בעונה שעברה, אבל אלה שבאמת מכירים אותי יודעים שכשאני שונא, אני שונא, אבל לא נותן לרגשות לפגוע באובייקטיביות. קוזמה הוא שחקן של 20 נק' ב-45-48% דיוק, ולא 12.5 נק' באחוז מבייש של 30%. הלייקרס לא הולכים לשום מקום ללא קוזמה משופר הרבה יותר.

ישנם עוד כמה שעלו לי לראש אז, אדרבה (כמו שהמורה שלי קווינט היה אומר) – הוסיפו אותם בתגובות!

4. ה-X-FACTORS המערביים

אתמול רשמתי את שמות השחקנים שהם ה-X-FACTORS המזרחיים. הבטחתי שהיום ארשום את המערביים, וכשהדוק מבטיח הוא מקיים. ההבדל היחיד הוא שאתמול גם הסברתי למה כל אחד מהנבחרים הוא ה-X-FACTOR של קבוצתו. המעורב הזה הופך להיות ארוך מדי, אז אכניס רק שמות, וכמה מילות הסבר, ואם אתם רוצים לדעת יותר אינפו. למה בחרתי בם, תשאלו בתגובות ואם אף אחד לא יענה – אני אענה!

1) לייקרס – דווייט האוארד

הלייקרס היא קבוצת נגרים שיש לה את לברון ואנטוני דייויס. הם ניצחו העונה כי דווייט האוארד וג'בל מגי עשו ממנה את הקבוצה הגבוהה בהסטוריה. על הגובה שלהם הם יעלו או ייפלו. אני לא יודע עד עתה אם דווייט ניכנס לבועה או לא.

2) קליפרס – פול ג'ורג'

Mar 1, 2020; Los Angeles, California, USA;  Los Angeles Clippers guard Paul George (13) gets by Philadelphia 76ers forward Al Horford (42) as he drives to the basket in the first half of the game at Staples Center.

3) דנבר נאגטס – ג'מאל מוריי

מה שיוקיץ' יעשה אנחנו יודעים. מה שעלינו לראות זה את ג'מל מוריטי מתמודד עם דמיאן לילארד, ראסל ווסטברוק, לברון ג'יימס וכאלה – כשווה בין שווים. יש לו את זה והוא יכול. אבל עלינו לראות במו עינינו.

4). יוטה ג'אז: מייק קונלי (וג'ורדן קלרקסון)

בדיוק מה שאמרתי על ג'מל מוריי, אבל מייק קונלי מתחיל לגעת בגיל מבוגר מגי עבור פוינט גארד. במשך העונה הוא די נכשל. אם הוא לא יכול יותר, ג'ורדן קלרקסון חייב להיכנס לנעליו ולהוכיח שהוא יכול לעשות זאת.

5). אוקלהומה סיטי ת'אנדר – דניס שרודר

אני יודע שהת'אנדר יכולה להפתיע את כולם, ולהגיע עד הסוף, ואז לנצח את המזרחית. אבל כדי שזה יקרה היא חייבת את דניס שרודר שיוכיח סוף-סוף שהוא הגיע לרמת הפוינט גארדים ברמת A+

6). יוסטון רוקטס – טאקר! טאקר! טאקר!

השחקן הנמוך והמבוגר (35) הזה חייב לשחק סנטר עבור הקבוצה הנמוכה בליגה.

7) דאלאס – קריסטפס פרוז'ינגיס (וסת' קרי)


אני יודע שלוקה יהיה לוקה. אבל הוא יבוזבז אם פרוז'ינגיס לא יוכיח סוף-סוף שהוא יכול להיות הביג-מן שהם חייבים. הבעייה שלי היא שאני לא יודע בדיוק מה העמדה שלו, ומה מאמנו הורה לו לשחק. לכן אני בדיעה – שרק משחק ברור ומבריק של פרוז'ינגיס יוכיח לי שדעתי שריק קרלייל הוא אוברייטד – היא שגוייה!

וסת' קרי חייב להראות במשחקי פלייאוף רציניים שיש לו את ה-DNA של אחיו.

8). ממפיס גרזליס – ג'ה מוראנט

מג'יק ג'ונסון לא היה צריך יותר מהזדמנות אחת להראות את ייחודו כרוקי בפלייאוף. אני מקווה שג'ה מוראנט קורא עם תרגום.

9) פורטלנד בלייזרס – יוסוף נורקיץ' (אם הבריא מנגיף הקורונה)

הקבוצה מסודרת מאחור טוב לפחות מכל בק-קורט אחר בבועה. הבעייה של פורטלנד היא בפרונטליין.

10) ניו אורלינס פליקנס – זאיון ויליאמסון

אני מאמין שהזאיון הזה יוכיח לכולם שצדקתי: שהוא יהיה הביג-מן מספר אחד בכל מה שנותר מהעונה הזאת.

10) סקרמנטו קינגס – באדי היילד (בתקווה שהחלים מהנגיף ויוכל לשחק!)

ההזדמנות הגדולה ביותר שהיתה לו אי-פעם להוכיח שהוא הגיע!

11) סן אנטוניו ספארס – דג'ונטה מוריי

ההזדמצנות להוכיח שהוא יכול להיות המאנו ג'ינובלי החדש של הספארס ואולי לנסות לעשות משהו עתה שלמרכוס אולדרידג' סיים את העונה בגין פציעתו. ל-1.93 מ' הזה יש מוטת זרועות של 2.10 מ'. לא יאומן.

12). פיניקס – דיאנדרה איטון

היתה לו עונת רוקי עם מספרים מטורפים. גם עונת הסופומור שלו היתה טובה מאד.

עכשיו הגיע הזמן להראות שהוא הדבר שיכול גם להפוך את גורלה של הסאנס. הסאנס נחשבת ב-RESTART הזה כקבוצה שאומרים לה, "תודה שהגעת. עכשיו הזמן ללכת הביתה ולא להפריע".

זאת ההזדמנות של אייטון ודווין בוקר לעשות משהו שיהפוך את שניהם מ-"יא, איזה שחקן מצויין הוא, אבל…", לשחקנים שנדע שהם לא רק "מצויינים" אלא גם "מסוגלים לעשות זאת".

5. דווין ווייד לא יכול היה להתאפק כשראה את התספורת החדשה של ג'ייסון טאטום:

ג'ייסון טאטום מגיב

מישהו מגיב לתגובה של טאטום:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 126 תגובות

  1. תודה רבה דוק
    ==
    מבחינתי החשש הכי גדול זה שהשיקוץ יתארגן על עוד אליפות דמה
    ==
    אבל זה הולך להיות מעניין בהחלט

  2. תודה רבה פרופסור
    הכל מתחיל ונגמר בחינוך. למה אני מתכוון? במצב חירום מגפתי בו אנו חיים הצייתנות היא דבר חשוב מאד. תשמור על ההוראות לזמן חירום שמקורם במחקרים ולימוד של המחלה (כן הרוב לא ידוע אבל מה שכן ידוע זה שלפחות המוטנטים של הוירוס היום לא כל כך תוקפניים ומסכה בהחלט יכולה להגן עם שמירה על מרחק) והסיכויים שתידבק יורדים מאד.
    לא אביא לך פה מחקרים וסטטיסטיקות אבל כששומרים על הכללים אפשר לשחק כדורגל והראייה היא הליגה הגרמנית שחזרה ראשונה בעולם וסיימה בשבת. מה זה אומר? שחקנים ממושמעים לא מחפפים ועושים בדיוק מה שאומרים להם המומחים. אם שחקני האן בי איי ישמרו על הבידוד הם יעברו את תקופת הבועה חלק ובלי בעיות של קורונה. לסילבר יהיו סוכני חרש שישמרו שלא תהיה חדירה של חולי וירוס למתחם. הבועה הזו צריכה להיות קרובה לסטרילית ואז לא יהיו בעיות כמו שהיה בגרמניה.

  3. ועוד דבר אחרון, בת גלים אני בדרך…
    המד במכון מראה ב 4 בבוקר שיש כבר רוח של 16 קשרים. הציוד באוטו והמורל בשמים.

  4. אין ספק שאם מישהו ידבק יהיה מבאס והליגה כנראה תופסק. אני מקווה שאיש לא ידבק ושום כוכב גם.
    אבל עיר הבועה האמיתי מנחם זה אצלי בשכונה איזה טורניר היה אתמול כמו כל יום א וה בשכונה איזה 50 עד 100 איש במגרש טראש טוק לא נורמלי גם מנעתי מכות אתמול בין מבוגרים לילדים שהמבוגרים רצו להעיף את הילדים מהמגרש 😂
    באו איזה 2 ענקיים 1.90 ו1.95 כל הערב עשו שאק וטחינה בפוסט שיחקנו 4 על 4 אני ועוד נמוך אחד טוב ו2 ילדים בני 16 ו13 נגד 4 מבוגרים בהם 2 הסוסים האלה כל הערב אני והשני נלחמנו בהם פיזית בפוסט איזה מגעיל זה לשחק ככה אז משחק ראשון הם ניגבו אותנו 10 0 בלי בושה אבל משחק שני עשינו איזורית 2 בפנים אני והשני וה2 הילדים בחוץ מציקים קרענו להם את התחת 10 2.
    משחק 3 ומכריע ניצחנו 10 5 בהם עשיתי ל1.95 אייברסון שהקפצתי לעצמי מתחת ליד וסל עליו.
    https://youtu.be/8IQ-jUR46gw
    האמת ניגרתי אתמול כל הערב מה3 קלעתי איזה 10 מ100 ב3 שעות ששיחקתי אבל 2 אחרונות כולל אחת מהלוגו לנצחון צללו פנימה. עשיתי אבל הגנה של הלייף על כל באמפ ומרפק החזרתי חזרה ונזכרתי איך מרשים ליאניס לדרוס ובnba זה היה הכל עבירות…
    היה משחק מלוכלך הגבוהים היו מכסחים בכל כניסה לסל עם מרפקים אז גם התחלנו להחזיר. מה שטוב שהם היו נגרים מבחוץ😎
    הם רצו עוד משחק אבל אמרתי להם שזהו שרירי התאומים שלי נתנו עקצוצים וזה האות ללכת הביתה אבל שיום חמישי הם מוזמנים להגן על כבודם.
    לפני זה ניגבתי כמה ילדים שהבדלי הרמות ביני לבינם זה כמו לברון מול רדיק רק שהם בלי הקליעה של רדיק.
    הגוף כואב עד עכשיו

    1. האמת?
      אני מקנא.
      עד לפני עשור ומשהו שיחקתי כדורסל פעם בשבוע, כל שבוע. אני הייתי "איש המרפקים" ש"ממרום" 180 הסנטימטרים שלו ניצל כל אחד ואחד מ-120 הקילוגרמים בשביל לפנות שחקנים מהצבע…
      מבורק, שמעון.

      1. הכל בזכות הקורונה. לפני הקורונה הייתי מתאמן שעה ביום בערך בעיקר ריצה ( לא רצוף אל תדאגו )והייתי בכושר פח מגיע הביתה בקוצר נשימה להתאוששות חצי שעה. איך שהתחילה הקורונה עבדתי מהבית והשעות היו נוחות ב3 הייתי מסיים לעבוד אין נסיעות וישר יוצא עם הילדים לכדורסל 3 שעות כל יום 7 ימים בשבוע. הילד שלי נהיה מדהים. אני מוכן לשים כסף שעד גיל 5 או 6 אפילו הוא לוקח אליפות ירושלים בהליכה באחד על אחד ויש מצב אפילו ברמה ארצית. אם אני אראה לכם סרטונים שלו לא תאמינו שהוא בן 4 ו10 חודשים. הוא קרע ילדים בכיתות ב ג ד באחד על אחד הכל מצולם ומתועד. הוא קולע עם כדור 7 בסל אמיתי בחוג שלו עם כדור 5 הוא כבר קולע מהעונשין ומתאמן עם ילדים בכיתות ב. המאמן אמר שהוא חבל על הזמן לגילו. כל זה עקב 3 חודשים של מחנה אימונים קומנדו בכדורסל לפני זה הוא לא היה מגיע לסל הנמוך בחוג שלו עם כדור 5. הדריבל שלו חבלז הוא עושה קרוסאוברים והכל. הוא חולה כדורסל ומבקש להתאמן על הטבעות 😂😂.
        כל השכונה מכירה אותו כבר הגדולים לא מאמינים שהוא בן 4 הוא משחק איתי 2 על 2 ו5 על 5 עם ילדים בני 16 18 יום שבת קרענו 2 ילדים הוא קלע 2 סלים מתוכם אחד שהוא נכנס בין 2 כי חשבו שימסור לי לאחור ולא מסר ואז קלע מתוך ה10. היינו אני והוא נגד 2 אחרים. אני מלמד אותו לא לפחד מהגדולים ולשמור הכדור לדחוף עם הטוסיק.
        אז במקביל אליו אני השתפרתי פלאים יותר כושר יותר קליעה וחזרתי לאהבת נעוריי מה שנקרא התחלתי להתמכר חזרה. לקראת הסוף של הקורונה כבר היו הרבה ילדים במגרש אנשים יצאו מהבית אז הפכתי לסוג של מאמן שכונתי כל הילדים רצו שאאמן אותם והתחלתי לארגן משחקים לבחון את הרמה של הילד שלי והוא ניגב אז הוא עוד לא היה מגיע לסל האמיתי אז השער כדורגל היה הסל שלהם והוא פשוט רקד עליהם ופרפר אותם יש לי סרטון שלו שהוא עושה אנקל ברייקר לילד בכיתה ב שנפל על הפרצוף. ואז אני גם ניגבתי והתחלתי להיכנס ממש לכושר ואז שהכל נפתח התחילו לפתע להגיע מלא אנשים למגרש והתחלתי לשחק קבוע. הגוף בהתחלה קיבל שוק כי הרבה פעמים משחקים על כל המגרש 5 על 5. והתחילו כאבים מאז אני מתחמם 30 דק לפני כל משחק אחרת משהו יתפס. ומאז אני בכושר חבלז מסוגל לרוץ מלא לקפוץ הכל. לרוב אני יוצא מהמגרש ששרירי התאומים מתחילים לעקצץ זה הסימן ללכת הביתה.
        הכתף שלי כבר לקראת החלמה מלאה הטיפול הלם והתרגילים עזרו. האמת שאני זורק מידי פעם קרי עדיין בניגוד להמלצות הרופאים אבל הכל תקין כרגע אז נראה. הבעיה שיש לי דלקת כבר שבועיים בposterior tibial tendon ברגל שמאל אבל לא מפריע לשחק או משהו אלא פתאום שאני חודר לסל או קופץ אני מרגיש מתיחה לא נעימה ואז עובר אחרי דקה יכול לשחק והכל אבל הרופא משפחה נתן זוסטריקס ו10 ימי מנוחה. הרופאת ספורט אמרה שלא צריך לנוח ומגן קרסול יספיק אז אני עדיין משחק. בקיצר זה כיף אין ספק והרבה יותר כיף מריצה….
        ואני מקווה להמשיך ככה להשבח מיום ליום למרות שהגוף נותן אותיתיו אף פעם לא נפצעתי בדברים כאלו בצעירותי

        1. סגרו לי את הים בקורונה, אז כשסוף סוף פתחו הייתי כל הזמן עם הלשון בחוץ.
          בשישי לפני שבוע וחצי סגרתי בבת גלים 3.5 שעות גלישה רצוף ולא הייתי גמור. הכל עניין של כושר. אתה לא מתאמן וגומר על 4, תתאמן והשמים הם הגבול.

            1. היית צריך לראות איך הייתי על 4 אחרי שעה וחצי גלישה בבת ים כשפתחו את הים.
              הרגשתי לא טוב!

            1. חיובי. הייתי במפגש האחרון.

        2. גדול. Rucker park הישראלי
          אתה חייב לשלוח סרטונים. רק תזכור שאתה לא נדב הנפלד, המורשת שלך זה טראש טוק והתקפה

          1. קרוב לתחזית כמו האשים תאביט😎.
            מנחם תביא אבל שחקנים נורמלים לא בני 50 עם כרס שלא יכולים לרוץ דקה ועומדים מתחת לסל ומתפללים שהכדור לא יכנס למרות שאתמול עשו לי סימונס והעפתי רק קלינגים אבל בדרך כלל זה נגמר כואב ברק רשת.
            שאני קצת ארקיד אותם עם החוסר קוארדינציה שלי

    2. שמעון, אני מצפה ממך פעם הבאה לתת קישור לסרטון המקורי שלך ולא החיקוי מה-NBA. תן לילד את הפלאפון ושלח אותו לצלם מצדי המגרש את ה"שמעון המקורי… המנגב האימתי… הכרוז הפתולוגי… הקוריוז לשמו… מלך הסטפבק וההשחלות".

      1. סטפבק? אני? עשיתי כמה אבל אני גרוע בזה. זה ממש לא הזריקה וסתם קשה.
        אני יותר קרוסאוברים דריבלים חדירות שלשות לוגו זה הסגנון. אייברסון מי שהיה המודל לחיקוי שלי את כל המשחק שלי העתקתי ממנו.
        אז אם משווים אותי בדראפט אקספרס זה אייברסון/קיירי אותו סגנון משחק

    3. שמעון חבל שאתה מבזבז אנרגיה על הגנה, שמור את הכוח להיילייטס בהתקפה
      הילד שלך לא יזכור ששמרת אלא שקלעת
      שמעון בחייאת, תחשוב על המורשת שלך
      🙂

      1. 😂😂😂 גדול זה.
        האמת ששנינו הזענו כמו סוסים אני נוטף כמו יואינג אחרי 10 דק
        אבל הזכרת עכשיו 2 ילדים שם היו בלי חולצה והמבוגר אמר להם לשים חולצה שהקורונה עובר בזיעה 😂😂😂

      1. אתה צריך להמציא לו כינוי שיתפוס, משהו כזה כמו הכנה לתיכונים. תחשוב שהילד הוא "הברוני" שלך
        (מה שאומר שאתה הוא הלברון שלו)

            1. נדוש זה לגמרי אתה אז דווקא הולך.

            1. השרת יותר בקטע של הגנה חשבתי לקרוא לו האינסטילטור

            2. חחח ענק.
              .
              מה שאתם בלגיון לא יודעים שאני בעצם הפאלפאטין שלכם הייתי all along, אני אבי תורת הניגובים, ראה תמונתי…

            1. מטלית זה רע זה אומר שמנגבים איתו 🙂

            2. אם בכדורגל יש את "המטאטא" (בלמים בסגנון גדי ברומר…) אז הילד צריך להיות "המגב"

            3. המגב עלה לגמר. יאללה עוד הצעות

  5. אמריקה לומדת בדרך הקשה מה זה ויראלי. לדאבוני תוך שבוע ארבעים ביום יהפכו לשישים ביום, ככה זה סדרות הנדסיות. מאד מדאיג

  6. אחלה מעורב
    יאללה שמעון… בוא תהיה הרייקר המקומי שלנו!!
    ובקשר לבועה אני מחכה לראות אם מישהו מהשחקנים יחמוק החוצה ויתפס כשיחזור
    🙂

  7. תודה מנחם
    .
    הליגה צריכה לקבוע מספר סיסמאות וזהו, שיבחרו מתוך זה אחרת זה יהיה חוכא ואיטלולא (צחוק וליצנות בארמית).
    .
    לגבי קונלי אשמח לדעת למה אתה חושב שהוא האקס פקטור.
    .
    טייטום נראה כאילו שמו לו פיאה… מה זה הדבר הזה?!
    .
    שמעון – ביום חמישי שיחקתי כדורסל עם בחור שלא שיחק 12 שנה, כשדיברנו הוא אמר שאבא שלו דחף אותו עמוק לתוך העולם הזה והוא לא רצה וזה יצר לו אנטי.
    תהיה חכם ותדחוף את הילד לכדורסל בצורה חכמה כדי שלא יווצר אנטי בשלב כלשהו.

    1. זה שונה. שמעון משחק בעצמו ואז הילד רוצה לשחק כמו אבא. ככה זה הכי טוב.
      לי יש שני ילדי מסך ששחקו כדורסל ועברו לטניס אחריי. וטניס זה משהו שאנחנו עושים כמשפחה.

  8. הכול תלוי בשחקן ובמידת הרצינות שלו או ליתר דיוק איך הוא ניצל את הפגרה הכפויה לעבוד על עצמו. שמענו כבר מה עשו שחקנים כגיימס הארדן וציון ווליאמסון בפגרה. להבדיל יש היום מאמר בהארץ על השינויים שעבר דני אבדיה בפגרה מה שעושה אותו למפלצת מאז חידוש הליגה.

      1. 5 קילו בשלושה חודשים: כך הפך דני אבדיה למפלצת בזמן שכולם הלכו לישון
        דני אבדיה לקח קשה את הטענות בנוגע לחולשותיו, וניצל את פגרת הקורונה כדי להאיץ את פיתוח הגוף ולשדרג את הקליעה. המספרים והבגרות שהוא מפגין הפכו אותו בגיל 19 לשחקן מפתח של מכבי תל אביב במסעה אל האליפות. כשדראפט ה-NBA באופק, זו רק תחילת המסע עבורו

        אבדיה באימון מכבי תל אביב. "אין לו תקרת זכוכית"
        אבדיה באימון מכבי תל אביב. "אין לו תקרת זכוכית" צילום: ספי מגריזו / מכבי
        אריה ליבנת
        אריה ליבנת
        16:10| עודכן ב: 16:25

        עקוב
        ספרו לי ב-103 מלים

        מגפת הקורונה אמנם הקשתה על ספורטאים להתאמן על מרכיבים טכניים הנוגעים במקצועם, אך גם הקנתה להם זמן לעבוד על דברים אחרים. הגוף, למשל. דני אבדיה הוא אחד מאלו שעשו זאת, וחזרו עכשיו לפעילות עם מבנה משודרג. "שמעתי שאומרים שאני אולי חלש ברמה הפיזית. לקחתי את זה נורא קשה", סיפר אבדיה אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על מכבי אשדוד בשבוע שעבר, "זה נתן לי מוטיבציה לפתח את הגוף שלי. התאמנתי קשה מאוד. אני מרוצה מהתוצאות, אבל זה לא הסוף".

        סוכנו, מתן סימנטוב, מספר על העבודה שעשה בפגרת הקורונה. "בזמן הסגר הוא רץ פעמיים ביום 10 ק"מ סביב הבית. ברגע שאיפשרו קצת לצאת, הוא התאמן באחד האולמות שלאבא שלו יש מפתח עבורו. בהתחלה עבד לבד. כשהתאפשר, וליקו פרוביץ' (מאמן במכבי) עשה איתו שני אימונים ביום. כשהסירו עוד הגבלות הוא התחיל לעבוד במכון הכושר של מכבי עם רגב פנאן".

        דני אבדיה, לפני ואחרי פגרת הקורונה. "עלה 5-4 ק"ג שריר"
        עבור פנאן, מאמן הכושר של מכבי תל אביב, העבודה של אבדיה בן ה-19 בתקופת הקורונה היתה בסך הכל המשך ישיר לדברים שהוא עושה במשך שנים, עם הבדל אחד: הזמן הפנוי שעמד לרשותו. "תוך כדי העונה, כשיש לך משחק כל 2.6 או 2.8 ימים בממוצע, אתה לא באמת יכול לעשות אצל שחקן שינוי גופני דרמטי", הוא מציין, "גם בקיץ, לשחקנים הצעירים המוכשרים כמו דני אין זמן לפתח את עצמם כי הם בנבחרות. עכשיו היה זמן פנוי ראשון בחיים, אז אמרנו שזו ההזדמנות לעשות שדרוג גופני. היו שלושה חודשים בהם אפשר היה לעבוד כמו שצריך מבחינת עקרונות העבודה ותורת האימון, לסדר את השעות בצורה מסוימת, לבנות יחידות זמן מסודרות".

        אחד הנושאים להם הקדיש פנאן זמן בתקופה הזו היה כוח. "אלמנט הכוח הוא מרכיב חשוב בהתפתחות של שחקן. שחקן בלי מספיק כוח יתקשה לפתח זריזות וכוח מתפרץ. כוח גם מאפשר לשחקן להיות נקי מפציעות ולתפקד לאורך זמן. הרמנו בתקופה הזו את האינטנסיביות בעבודה אתלטית ובאימוני כוח שאיפשרו לו לייצר מסת שריר, אבל גם נתנו זמן להתאושש מאימון לאימון ולהיבנות כמו שצריך. הקורונה עשתה לו טוב. הוא התחיל לשאול שאלות, זה שאב אותו לתוך התהליך כי הוא הבין שאין לו משהו אחר".

        מאז תחילת העונה, משתף פנאן, אחוז השומן בגופו של אבדיה ירד ב-2.5%. במקביל, העלה בין 5-4 ק"ג במשקלו, כולם מסת שריר. מאז שעלה לקבוצה הבוגרת של מכבי לפני שנה, אבדיה נע בין עמדות 2 ל-3. בעקבות פציעות של רכזים, אפילו תופקד כרכז. השדרוג הפיזי מאפשר לו כעת לשחק גם בעמדה 4, כמו שעשה בקבוצות הצעירות. "הוא שחקן פוסט אפ מטורף. הוא חזק וחכם ויכול ללכת פנימה, ימינה ושמאלה, יכול לקחת שחקנים לסל ולזרוק מעליהם", אומר אריאל בית הלחמי, שזכה איתו בשתי אליפויות אירופה בנבחרת העתודה.

        אבדיה עבד בפגרת הקורונה גם על הקליעה, שהיתה קצת חשודה. בשני המשחקים מאז החזרה לליגה הוא עומד על 50% משלוש לעומת 37% לפני כן ו-90% מהעונשין לעומת 51%. "הוא תמיד העריך את עצמו כקלעי יותר ממה שיצא לו, הוא זרק בתחושה שהכדור ייכנס", אומר נחום סגל, שאימן אותו בעירוני ט' וזכה איתו באליפות העולם לבתי ספר, "קשה להסביר את האחוזים שלו בעונשין בעבר כי יש לו טאץ' לכדור. הוא רק צריך להתאפס, כרגע זה הולך לו".

        כשיש לך משחק כל 2.6 ימים בממוצע, קשה לעשות שינוי גופני דרמטי. עכשיו היתה הזדמנות
        רגב פנאן מסביר את השינוי הפיזי

        זו העונה השנייה של אבדיה בקבוצה הבוגרת של מכבי. מי זוכר בכלל שגלבוע/גליל ביקשה לקבל אותו בהשאלה. "דני עשה דבר נכון שהלך ישר למכבי", מנתח סגל, "יותר טוב בשבילו היה להתאמן עם שחקנים פיזיים שהיו ב-NBA כמו (קווינסי) אייסי ואמארה (סטודמאייר) ולשחק מול שחקני יורוליג. ההתמודדות הזו באימונים ובמשחקים גרמה לו להבין מה הוא צריך לעשות, מה לשפר. הוא אחד שנענה לכל אתגר".

        בעונה הראשונה, אבדיה קיבל בליגה 10 דקות וקלע 3.2 נקודות. המאמן יאניס ספרופולוס רמז לאחרונה בריאיון כי העובדה ששיחק בעונה שעברה גם בקבוצת הנוער האטה את ההתפתחות שלו. "מאז הקיץ האחרון, כשהוא איתנו בקביעות, ההתקדמות שלו היתה באמת ענקית", קבע, "המשחק שלו השתנה מאוד לטובה אחרי נובמבר".

        אריאל בית הלחמי. "הוא שחקן פוסט אפ מטורף"
        אריאל בית הלחמי. "הוא שחקן פוסט אפ מטורף" צילום: ניר קידר
        מתחילת העונה הזו, אבדיה הפך לשחקן מוביל במכבי בליגה. הוא מקבל 26 דקות, יותר מכל שחקן אחר, מדורג שני בין הקלעים שלה (13 נקודות) ושלישי בין הריבאונדרים (5.9). ביורוליג הסתפק ב-4 נקודות ב-14 דקות. "ביורוליג הוא קיבל פחות דקות כי יש רוטציה ארוכה", קובע בית הלחמי, "ברגע שנפצעו שחקנים, ראית בשפת הגוף של האנטר ואחרים שכאילו אומרים לדני 'בוא תציל אותנו'. הוא הוכיח שיש לו ביטחון לשחק ברמה הזו". סגל: "את ניצוצות הפוטנציאל שלו ראינו בדאנק על דאטומה. זה מסביר את החוצפה החיובית שלו. אם היורוליג היה נפתח היום, הוא היה דומיננטי מאוד, המספרים שלו היו אחרים לגמרי".

        ג'ייק כהן. "הוא מקבל החלטות ממש טובות"
        ג'ייק כהן. "הוא מקבל החלטות ממש טובות" צילום: שרון בוקוב
        מכבי מסתפקת כעת ביכולות שאבדיה מציג בליגה. בשני המשחקים, מול אשדוד וחולון, הוא הוביל אותה בנקודות (23 ו-18). הקפטן ג'ייק כהן אמר: "הוא משחק לאט יותר וזה דבר נהדר. הוא לוקח את הזמן ומקבל החלטות ממש טובות. בעבר הוא היה מעט נמהר מדי בקבלת ההחלטות ועכשיו הוא לוקח את המשחק לאט יותר ומקבל החלטות נהדרות. הוא נכס אדיר עבורנו". ספרופולוס קבע: "דני מחויב יותר לתוכנית המשחק של הקבוצה, ממוקד יותר לשחק טוב גם בהגנה ולא רק בהתקפה. מבחינה התקפית הוא יכול לעשות הרבה דברים ומראה את זה בכל יום – למסור, לכדרר, לשחק בלואו פוסט, מבפנים ומבחוץ. המשחק שלו מאוד שלם".

        סגל לא מופתע גם מהשדרוג המקצועי שעבר השחקן. "אני זוכר בתיכון איך בין קיץ לקיץ לא זיהיתי את הילד. הוא היה חוזר כל פעם שחקן ברמה אחרת. הוא משתפר כל חצי שנה ב-300% וימשיך כך. הוא אדם בלי תקרת זכוכית". בית הלחמי סבור שבקבוצה פחות שיטתית, אבדיה היה עושה מספרים מפלצתיים. "אם הוא היה מתפרע ולא משחק בשיטה, הוא היה יכול לעשות יותר דברים. בכל משחק הוא יכול לעשות טריפל-דאבל בקלות. גם כך הוא עושה מספרים של זר ועוד בקבוצה גדולה. הוא משחק עם יותר נינוחות, יש לו הרבה ביטחון. הוא כרגע השחקן הכי טוב בליגה, ובפער. כבר עכשיו הוא יכול לשחק ב-NBA. לא אולסטאר, אבל כל קבוצה שתיקח אותו תהנה מפרנצ'ייז פלייר. ב-NBA יהיה לו קל יותר כי המגרש גדול יותר, זה ייתן לו יותר ספייס. ב-70% מהמשחקים שם לא שומרים".

        ספרופולוס ואבדיה. "מאז שהוא איתנו בקביעות ההתקדמות שלו ענקית"
        ספרופולוס ואבדיה. "מאז שהוא איתנו בקביעות ההתקדמות שלו ענקית" צילום: ניר קידר
        ואכן, הקריירה הישראלית הקצרה של אבדיה קרובה לסיום. נותרו לו שמונה משחקים, פלוס-מינוס, בהם המטרה של מכבי מוטלת גם על כתפיו המתחזקות: לזכות באליפות. סוכנו סימנטוב מעריך כי חידוש הליגה יחזק את מעמדו לקראת דראפט ה-NBA ב-16 באוקטובר. "הסקאוטים נחשפים למה שהוא עושה כרגע, בזמן שיש שחקנים שיגיעו לדראפט אחרי שלא שיחקו בצורה מסודרת 8-7 חודשים", הוא מסביר.

        הוא יכול לעשות טריפל-דאבל בכל משחק. הוא השחקן הטוב בליגה ובפער
        אריאל בית הלחמי

        קבוצות שיהיו מסוגלות להביט שנתיים קדימה, סבור סגל, ירוויחו במיוחד. "אני חושב שנראה אצלו שיפור גם לקראת העונה הראשונה ב-NBA", הוא קובע, "את הקפיצה הכי גדולה הוא יעשה בין העונה הראשונה לשנייה, כי הוא ילמד מה לעשות ולשפר. דני לומד מהר. אחרי העונה השנייה ב-NBA הוא יתקדם פחות כי אני לא יודע אם יישאר לו במה להתקדם". בית הלחמי צוחק: "שיילכו לעזאזל האמריקאים שחוטפים לנו אותו. היתה לנו הזכות שנהנינו ממנו, שראינו אותו משחק. מבחינת יכולות ומבחינת האישיות, הוא משהו שלא היה לנו כמוהו בארץ".

        הכתבות המומלצות
        אז מה אם היא קטנה: אפשר להשקיע בעיצוב מרפסת זעירהממומןבניין ודיור אז מה אם היא קטנה: אפשר להשקיע בעיצוב מרפסת זעירה
        האם נגמרו הימים הטובים של הדרכון הפורטוגלי לישראלים? יצאנו לבדוקממומןפספורט גרופ האם נגמרו הימים הטובים של הדרכון הפורטוגלי לישראלים? יצאנו לבדוק
        משרד האוצר אישר: הוזלה של עד 46% בביטוחי הבריאות, שבזכותה יהיו לך עוד אלפי ש"חממומןריאלי משרד האוצר אישר: הוזלה של עד 46% בביטוחי הבריאות, שבזכותה יהיו לך עוד אלפי ש"ח
        מארז 8 או 12 בירות קראפט מ-99 ש"ח כולל משלוח עד הביתממומןBeerBazaar מארז 8 או 12 בירות קראפט מ-99 ש"ח כולל משלוח עד הבית
        אומרים שהיה פה שמח: דירה בסגנון וינטג' חמים ומחויךממומןבניין ודיור אומרים שהיה פה שמח: דירה בסגנון וינטג' חמים ומחויך
        Recommended by
        תגובות
        שם
        לבחירת השם ככינוי קבוע
        תגובה
        שלחו
        סדרו את התגובות
        מהאחרונה לראשונה
        כתבות שאולי פספסתם
        האנשים שמחכים לנתניהו מעבר לפינה של רחוב בלפור
        סדי בן שטריט (יושב מימין) בבית משפט השלום בירושלים, אתמול – צילום: אוהד צויגנברג
        "אוחנה הוא הסכנה הכי גדולה למדינת ישראל, לא ביבי. והוא בן דודה שלי!"

        1. תודה מיקי. חוזר ואומר בלי שראיתי שום שחקן אחר בדראפט הזה אפילו שנניה. מי שלא בוחר את אבדיה טופ 3 אידיוט. יש לו סיכוי לא רע בכלל להיות השחקן הכי טוב בדראפט הזה. לא למאלו שמאממלו ובללו וכל ההייפיסטים האלה

            1. אם הוא נותן סיומת גדולה פה בליגה וב-8 משחקים האלו ממשיך עם האחוזים הטובים מ-3 ומהעונשין, המניה שלו לדראפט תרקיע עד הקצה אפילו. הכתבה הזו עושה לו הרבה הייפ, מקווה בשבילו שהיא מתורגמת בתפוצות.

            2. מה שמגניב בו זו המלחמה בהגנה והריבאונד.
              הוא לא יוותר לאף אחד מהאתלטים האפרואמריקאים על הכדור החוזר.
              לגבי למלו-דני רק הזמן יגיד.

  9. מעולם לא דחפתי אותו הכל הוא מבקש בעצמו. הוא רואה אותי משחק ורוצה גם הוא מבקש לראות משחקים בעצמו ולצאת כל הזמן למגרש. לפעמים שלא בא לו לא הולכים. אני רק משפר אותו אומר לו מה צריך והוא עובד. ביקש שאקנה לו קונוסים קניתי לו השבוע.
    בזכות הכדורסל הוא למד חשבון שזה הכי מצחיק הוא כל היום מתעסק בתוצאות ומספרים וכמה ההפרש.
    הוא אפילו מטטרש חופשי. יום ו עשינו תחרות קליעות כמה אנשים מהחצי ואז מישהו זרק 4 איירבולים והילד צעק לו איזה גרוע אתה אתה עושה רק איירבולים כולם במגרש התפוצצו מצחוק.

      1. דווקא לאחרונה השחקן האהוב עליו הפך קאווי ושהוא חוטף כדור או שאני אומר לו הגנה מצויינת הוא אומר לי אני שומר כמו קאווי… 🙂
        חוץ מזה את מי אתה חושב אני שולח להציק בפרימיטר ליריבים?

        1. יפה מאוד, אני שמח שבניגוד לשטויות שאתה רושם פה לפעמים התקפה התקפה הארדן הארדן, את הבן שלך את מלמד ומחנך לערכים של הגנה וקוואי.

        2. אוי ואבוי אל תקשיב לשרת חברי הפעם, שמעון רק התקפה וטראש טוק , במוסד שב״ר מלמדים שההגנה הכי טובה היא ההתקפה, אתה לא רוצה שיצא נגר תגיד לו שבהגנה הוא יכול לנוח ולזייף ומקסימום תחביא אותו כמו הארדן קרי יאנג יוקיץ … ההתקפה זה מה שמביא נצחונות. נגר אי אפשר להחביא בהתקפה

          1. מבין את הציניות אבל עכשיו ברצינות, המתקיפים הכי טובים גם יודעים לשמור מצויין, זה רק עניין של רצון. הארדן הוא יוצא דופן, אבל זה בגלל שההתקפה שלו מתבססת על רמאות ולא איכות

            1. אם תלך לעשרת השחקנים הטובים בעולם בכל תקופה תגלה שרובם היו מגנים חלשים מאוד או ממוצעים במקרה הטוב , קרי יאנג דונציץ לברון (2015-2018), הארדן לילארד , בארקלי שאקיל בירד מג’יק… פה ושל יש לך עילויים בשני צדדי המגרש אבל הצג ההתקפי הוא החשוב

            2. חלק מהשחקנים שציינת לא הייתי מחשיב טופ 10 (יאנג?!?!)).
              .
              חלק נופלים תחת מה שהגדרתי חוסר רצון ( לברון ושאק בחלק מהקריירה דונציץ בתחילתו, יש לי אמונה שהוא ישפר את המוטיבציה, יכולת יש לו בוודאי )
              .
              הארדן וקרי הם אנומאליות התקפיות, האחת עילוי התקפי שסובל מבידודים ויחסי ציבור רעים, והשני הוא פייק.
              .
              בירד ומגיק היו שומרים נהדרים. בארקלי וליליארד הם בתחום האפור.

            3. לוגית הטענה שלך לא מאוששת כי אתה טוען שהרוב מהטופ 10 בכל תקופה שומרים ממוצעים מינוס אבל הבאת פחות מ-5 דוגמאות על פני כל תקופה, וגם הן שגויות חלקן

            4. רק תסתכל על הטופ 10 של השנה, חלק מהם מהשומרים הטובים בליגה, בפרט יאניס קוואי דיוויס ולברון שהוא רוצה, תוסיף את קיידי שפצוע השנה, ויש גם את גימי באטלר שם ברשימה השנה וטייטום שלא פראייר בכלל

            5. כמו אינספור דיונים שהיו פה בהופס, לא ניתן לכמת את הבדלי החשיבות בין הגנה להתקפה.
              .
              זה לא מדע מדוייק, וגם אם כן בוודאי שהוא לא בינארי, הוא גם כנראה לא ניתן לתיאור על ידי פונקציה מתמטית פשוטה של איקס הגנה אופרטור וואי התקפה שווה לכמות הצלחה, יש פה אינסוף משתנים, יכולות אתלטיות, אינטלגנטיות, נפשיות, אימוניות, ניסיון, מזל, טיימינג שכולם גם תלויים אחד בשני במידת מורכבות פשוטה או מסובכת.
              .
              לגבי המודל שהצעת: טופ 10 (נגיד לפי אתר nba) כמה מהם שומרים ממוצעים מינוס, היית משפר אותך ועושה יחס משוקלל של דירוג השומר בליגה, אתה תראה שבטופ 10 אמ וי פי יש לך כמעט 5 תמיד שהם גם בטופ 20 הגנה, זה תחושה שלי, אין לי כח לבדוק כרגע

            6. בירד ומגיק שומרים נהדרים ? יש סיבה למה למגיק אין הופעה אחת בחמישיות ההגנה של העונה? בירד הפסיק לשמור ב84 וזה מובן ההתקפה תמיד שיחקה תפקיד חשוב יותר מהגנה .
              .
              לגבי שאק הוא לעולם לא היה שומר גדול זה לא קשור לרצון זה יכולת אותו דבר דונציץ ששומר חלש , לברון שנח בהגנה בשביל ההתקפה בשלוש שנים האחרונות, קרי הארדן לילארד … וזה רק בטופ 10 בכללי יש לך לא מעט עילויים ההתקפיים שהיו שומרים סבירים+ ונחשבו לסופרסטארים ברור שיש שחקנים עילאיים בשני צדדי המגרש כמו יאניס קוואי ג’ורדן קארים קובי … אבל לא מעט סופרסטארים היו רק עילויים וגאונים רק בצד אחד ובצד השני האפור היו מגנים בינוניים + או חלשים.
              .
              בוא נעבור על התקופה העכשווית השחקנים הטובים בליגה לא בסדר כרונולוגי , הם הארדן דוראנט קרי לברון יאניס קוואי דיוויס יוקיץ לילארד דונציץ , אמביד , יאנג, פרט לאמביד יאניס וקוואי ולברון הצעיר כל השאר הם שומרים בינוניים או גרועים.
              .
              עשור קודם שוב לא מעט שחקנים שהיו בטופ היו מגנים חלשים / בינוניים + אייברסון נוביצקי שאקיל , נאש, וויד שהיה מגן בינוני + , עדיין כולם היו תותחים התקפיים וספורסטארים.
              .
              שנות ה90 היו הגנתיות יותר בגלל ההשפעה הרעה של הבאד בויס על הליגה , עדיין היו לך לא מעט סופרסטארים שהיו חלשים בצד אחד של המגרש שאקיל דרקסלר רגי מילר , בארקלי פני הרדוואי, גרנט היל … כמובן שהיו לך עילויים בדני צידי המגרש אבל זה ממש לא מחייב .
              שנות ה80- מג’יק בירד בארקלי איזייה תומאס דומיניק וילקינס , ברננד קינג …

            7. השרת יקירי ברור שזה מדע מדוייק יש סיבה למה שחקני התקפה מרוויחים פי כמה וכמה כסף משחקני הגנה , שחקן התקפה שהוא אפס בהגנה יקבל מקס בקלות, ההפך בקושי 40-50 מליון מהסיבה הפשוטה שהתקפה מביאה נצחונות + אליפויות

            8. ברוך אתה מתעלם מדבריי וחוזר על אותן טענות שכבר הפרכתי.
              .
              לגבי הכסף, עכשיו את מציע מודל חדש, לגבי המודל הזה אני מסכים איתך, למרות שגם בו יש לך חוזי מקס על שחקני הגנה מצייניטם ונגרים בהתקפה, אז לא בטוח..

            9. יקירי אני ממש לא מתעלם מדבריך , יש כל כך הרבה משתנים שמסבירים למה שחקן התקפה מרוויח יותר משחקן הגנה (pie, ההשפעה של השחקן על המשחק), Vopr , per , האופנסיב רייטינג של הקבוצה / והנט רייטינג של הקבוצה, בכל אלה אתה תראה שחקני התקפה בטופ ואת ההשפעה העצומה שלהם על הקבוצה לעומת שחקן הגנה X,Y . אני עוד מעט אהיה ליד מחשב אציג לך טבלה אני אסיים את המסאג

            10. אתה שוב התעלמת כי אמרתי שבקשר למודל הכמותי החדש שהצעת לפי השכר אני כן מסכים איתך

            11. לגבי המודל שהצעת לחשב הגנה על פי סטטיסטיקה הוא בעייתי נורא , מי השחקן שהוא שמר עליו מה החמישייה שלידו הוא קיבל את השחקן בחילוף בזריקה? אבל אני אלך לקראתך
              טופ 10 בליגה –
              1. יאניס- השומר הטוב בליגה
              2. קוואי.- שומר מדהים
              3. הארדן – שומר רק עם העיניים, שומר נוראי
              4. קרי – אחד השחקנים החלשים בליגה הגנתית.
              5. לברון – שומר בינוני + ביום טוב , בעברו היה עילוי פה ושם יתן בלוק ליופי אף פעם לא שומר על השחקן החזק של היריבה.
              6. דוראנט – שומר ממוצע יש לו אורת שיכול להפריע בזריקה אבל מיקום בעייתי.
              7. דונציץ – שומר חלש מאוד , ברמה של הארדן בערך.
              8. דיוויס- שומר מדהים טופ 3 בליגה
              9. יוקיץ – שומר חלש מאוד מחביאים אותו בהגנה, עבודת רגליים מיקום ומשקל לא טובים לצד ההגנתית
              10. לילארד – אוויר הגנתי.
              11-12 אמביד/ יאנג , אחד שומר מצויין , השני שומר נוראי.
              .
              בוא נלך למדדים שונים שמחשבים את חשיבות של שחקן לקבוצה ואת האיכויות שלו בכולם תראה עילויים התקפיים שלא בהכרח טובים בהגנה,התקפה שווה בעשרות מונים יותר משחקן הגנתי, 1 כמו הארדן שווה 100שחקנים כמו גובר בראון…
              PIE ,VORP ,
              .PER ,EWA, WS
              את כל אלה מובילים שחקנים התקפיים

            12. אני לא הצעתי שום מודל.
              .
              ולגבי שאר הדברים אתה בלופ ידידי..

  10. מנחם, תודה על הפוסט.
    לצערי הסיכוי באורלנדו לסטריליזציה מוחלטת מהקורונה הוא אפסי. מקווה שאני טועה.
    הטורניר יכול לספק לנו אלופה לא צפויה כי הקלפים נטרפו לחלוטין: הייתה הפסקה, המבנה של הפלייאוף שונה והשחקנים במוד אחר לגמרי. מעניין איזו קבוצה תנצל את זה לטובת אליפות היסטורית.

  11. תודה מנחם.
    אתה צודק במאה אחוזים לגבי הסלוגנים והמשפטים המפגרים שהשחקנים ישימו על החולצות שלהם. זה לא במקום לערב פוליטיקה וספורט וגם לליגה יהיה מאוד קשה להיפטר מזה אח"כ.

  12. תודה מנחם. שימון תיזהר ממגרש בטון זה גומר את המפרקים והגב מכיר מלא אנשים שנפצעו מזה. תתחזק במקביל שחייה/מתיחות משהו…אני מתחילת הקורונה לא משחק החברים המשיכו על מגרש בטון התחלתי לרוץ במקום, לשחות ומתיחות ומרגיש הרבה יותר טוב היום. קשה בלי כדורסל אבל אני מפנטז על קאמבק מזהיר😀. בהצלחה לילד נשמע שהוא בעניין של ניגובים😂

  13. זה נחמד דווקא שהליגה ואיגוד השחקנים הגיעו להסכמה לתת לשחקנים לרשום מסרים על החולצות. קצת כמו שהבנק שלהם ירשה לכתוב מכתב מזועזע למשטרה.
    בינתיים קיבלנו הצצה למה שספנסר דינווידי, שחקן ברוקלין שאחרי ניסיונות למכור את החוזה, לעקוף תחרות, מטבעות דיגיטליים וההדסטרט כנראה ממש מנסה למצוא חן ולהיצמד מנטלית לקיירי ו-KD, מתכנן כמסר עבורו – "טריליון". ביחד עם המספר שלו, 26, שווה לחוב הלאומי של ארצות הברית. מכל הדברים שחשוב להדגיש עכשיו, או בכלל, זו הבעיה הקשה שספנסר "מה חוב אומר עבורך?" דינווידי שם עליה דגש.
    לפעמים אני באמת חושב שמתישהו ספנדי הפריט את הגוף למכירה בשוק החופשי ואת הפה שלו קנה מיליארדר מסיליקון ואלי שמנסה לבדוק רעיונות. הייתי מציע לנו כאן באתר להציע עבור האצבע הקטנה שלו או משהו, אבל בטח האקסית הכועסת שלו וכמה חברים טרולים כבר בעיצומה של מלחמת בידינג רצחנית.

    1. שחר, הסלוגנים של השחקנים יגלו לך כשרונות יצירה שלא חלמת שיש להם. מספיק לקרוא את הטוויטר שלהם. כמה מהם ממש עילויים. אם לא ישימו הגבלות, הגופיות יהפכו למסמר הערב, לא המשחק.

      1. צודק, יש להם המום זמן פנוי והם מאוד יצירתיים.
        אם היו מפנים את הזמן והיצירתיות למחקר רפואי כבר מזמן היה חיסון לקורונה
        🙂

  14. חברים, מנחם טרם וערך יופי של מעורב ואם בכלל לא מתיחסים..
    .
    כרגיל אני מחפש את המטבע מתחת לפנס שבמפרץ. מנחם לא כיון אבל בתמונה של אל הרפורד מופיע לא אחר מאשר התקווה הצנומה אנדרו וויגינס. גם עבורו העונה (הוא לא יהיה לשמחתו באורלנדו) היא עונת מבחן. אני אופטימי. אחת הסיבות (יש ברבה), פורסם סירטון שלו ונראה לי שנוספו לו איא אילו קילוגרמים של שרירים. הוא צמחוני ואשמח לשמוע האם לצמחונים יש יכולת להוסיף מסת שריר כמו מי שאוכל חלבונים מהחי.
    .
    לענין אל הרפורד. הוא אשם בחמדנות, אבל המנגר של פילדפלפיה אשם בטפשות. הוא לא מתאים לפלילדלפיה. אם היה באה על חוזה סוף קרירה כמו דיויד ווסט בספרס וג"ס ברוך הבא אבל כחוזה של 30 מיליון דולר?

            1. זה בדיוק מה שהתכוונתי

    1. להאשים את הורפורד בחמדנות זה בדיחה לא מצחיקה , יש מישהו שיגיד לא לדבר כזה. אני חושב על רן הרנגן שהבוס שלו אומר לו קח פי 3 במשכורת והוא אומר לו לא , כיוון שהוא לא רוצה להיות חמדן, מעט מאוד אנשים (ואני ביניהם ) הניחו שהתאמה של הורפורד לפילי תהיה גרועה , רק לקרוא את התגובות לפני שנה באתר על השילוב ביניהם

      1. חשבו שאל יהיה המנטור של אמביד ויישר אותו קצת, בפועל זה לא קרה כי אי אפשר להוציא מיואל את הבולשיט.
        מה שכן, הם ניצחו את הסלטיקס יותר משהפסידו העונה, אולי זה היה שווה להם את המשכורת של אל.

  15. פארגו מנגב את מכבי. בכלל קטש פתח עם דאבל טים תמידי על ווילבקין נענש ב3 שלשות אבל השתלם לו אחכ 27 21 לים סוף רבע 1. נראה מה יהיה בהמשך מכבי נראים רע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט