מעורב הופס ליום חמישי: ברוגדון, ג'ברי פרקר, באדי היילד – חולי קורונה (וזה רק יגדל בריבוע) / מנחם לס

1.מה חדש ומה קורה במשפחת לס (יותר לא תשמעו עלינו לפחות שנה)

אתמול הזכרתי בלי לחשוב אפילו על הניתוחים של גייל ושלי בהקשר לקורונה, וממש לא ציפיתי לתגובות שקבלתי.

אז אלה החדשות האחרונות לפחות עד שנה מעכשיו:

אקצר, כי בעולם ישנם דברים חשובים יותר מהבעיות הרפואיות של משפ' לס. ניתוח ההרניה של גייל נידחה ואולי היא גם לא תעבור אותו. הרופא המנתח אמר שזה הכרחי, אבל אז רופא אחר אמר שלא, ואנחנו הולכים עתה לרופא שלישי שם היא תעבור בדיקה אוטוסקרופית לוודא מה קורה. אני מאמין שהיא תוכל לחיות עוד הרבה שנים עם בעלה החמוד ללא בעיות.

אני החלטתי לדחות את ניתוח הגב בשנה, ואז נראה. נפגשתי הבוקר עם הרופא המנצח והוא הסכים שאין כל בעיה עם זה ואין כל RUSH. החלטתי שבגלל נגיף הקורונה אין ברצוני לבלות עתה 10 ימים בבית החולים ועוד 10 ימים בריהביליטציה. עוד שנה, אי"ה, יימצא חיסון ואז זה כבר סיפור אחר. גייל והבנות, וחבר טוב מאד, כולם התנגדו לניתוח. זה ניתוח חדשני, והניתוח הוא לא חובתי. מאומה לא השתנה בחיי מלבד הזהירות מהנגיף: אני הולך 200-300 מטר ללא כל בעיה, ואם אני חייב אני יכול ללכת יותר, אך עם רגליים המרגישות כבדות. מצד שני על TREADMILL – כשהגוו קצת כפוף – אני הולך בקלות חצי שעה במהירות של 5 ק"מ לשעה, ושוחה ללא כל בעיה. הכי חשוב – אין לי כל כאבי גב. אז תעבור שנה, ונחליט שוב, ובינתיים הכל אחלה.

2. טראמפ – נשיא לקוי בשכלו, גולם, טוען היום – הגרוע ביותר מאז שהמגפה החלה – ש"המגפה הוכרעה!"

את זה בדיוק טען טראמפ היום, בזמן שהיום נשבר שיא החולים החדשים בארה"ב- 38,000 חולים חדשים ב-24 השעות האחרונות, ויום שהיו רק יומיים גרועים ממנו מבחינת קורבנות ל-COVID 19.

דוגמא קטנה מקליפורניה:

Record high of new coronavirus cases reported in California: More than 6,000 in a day

פלורידה? 5,500 חולים חדשים היום!

עלי לעצור רגע ולהסביר מדוע אני לא מפסיק לחפור ולחפור על מה שקורה בארה"ב מבחינת נגיף הקורונה, וגולש לעניינים פוליטיים.

מה לעשות שנשיא ארה"ב עשה מהמגיפה עניין פוליטי? הוא איחר בחודשיים להכיר בעובדה שנגיף הקורונה עומד להתקיף את הרפובליקה בצורה האכזרית ביותר. במקום להודות בקיום המגיפה, ולומר "אוקיי. טעיתי. טעינו. מה עושים עכשיו להקטין את הנזק כמה שאפשר?", הוא רק ניסה וניסה להשיל את השגיאה מאחריותו, ולהיפך, במקום להנהיג את האומה למלחמה בנגיף – צ'רצ'יל, קנדי, היכן אתם? – הוא הפך את כל העניין לפוליטי. דוגמאות?

א)*"כולם מגזימים"…

ב)*"אני לא חובש מסיכת פנים ואני לא דורש מאחרים לחבוש מסיכות". ואז, כל הקבינט שלו יושב יום-יום, כשאף אחד לא חובש מסיכת פנים, וזאת הדוגמא שהוא משדר לאומה. הוא גרם למין אווירה של 'מי שמשתמש במסיכת פנים הוא פחדן'. מסיכת פנים היא סימן לחוסר גבריות. אתם מתאריפם לעצמכם את אל קפונה חובש מסיכת פנים? או בוני וקלייד? או ג'ון וויין? ARE YOU KIDDING ME? \

(הדבר המפתיע ביותר שקרה היום היה שמושל צפון קרולינה – מדינה 'אדומה' יותר מהדגל הסיני, ז"א רפובליקנית – ציווה על כל מי שנמצא בצפון קרולינה – כולל מייק ששבסקי – לחבוש מסיכות פנים, או להיקנס בקנס משטרתי!)

ג)*"התגברנו על הנגיף (ביום שבו חלו יותר חולים חדשים מכל יום אחר מאז פריצת המגיפה) .

היום היה היום הגרוע ביותר מאז פרצה המגיפה מבחינת חולים חדשים, והיום השלישי הגרוע ביותר מאז ה-COVID19 פרץ לארה"ב מבחינת מספר הנפטרים מהמחלה. והנשיא בחר את היום הזה להודיע קבל עם ועידה שהמגפה הוכרעה. לנשיא ארה"ב חשוב שניפטרו עוד 1,800 איש ואשה כמו לאחד מגולשי האתר שהודיע בגאווה ש-"חיי אדם שווים לקליפת השום". למזלו, בינתיים ילדיו עדיין לא יודעים לקרוא מה שהוא כותב כאן.

3. בסדר, מנחם, קלטנו את ההסבר הפוליטי לקורונה, אבל למה באתר הופס שהוא אתר ספורט?

למה?

כי מלבד הכלכלה (ועכשיו מתחילים לדבר על הפגיעה בחינוך!) אין אורח חיים אחר שנפגע מ-CONVID 19 כמו ספורט. תפתחו כל עתון בארה"ב וחצי ממדור הספורט הוא על השלכות הקורונה על ספורט. אתלטים שחלו…הבועה…ענפי ספורט המנסים לפתוח עונה חדשה…NASCAR ודגל הקונפדרציה…NASCAR וגזענות…איזה שחקני NBA (ואתלטים בכלל) נידבקו, נידבקים, ויידבקו? וכמה המחלה תשפיע על יכולתם כי ישנן יותר ויותר הוכחות שהשפעותיה השליליות עלולות להשפיע על תפקודי הגוף לחודשים על גבי חודשים, ואולי אפילו לשארית החיים בגלל הנזק לריאות (ולא רק!).

זוהי תמונת השער היום באתר NBA.COM. הכל, הכל, הכל קורונה, גזענות, טראמפ:

אז שיהיה ברור לכל אחד מכם: הקורונה קשורה בעבותות לספורט, והספורט קשור בעבותות לקורונה. מי שלא מסכים, ואת מי שזה מעצבן, שלא ייכנס לפוסטים שלי.

4. מנחם 'השמאלני'.אני לא שמאלני. אני רק מתעב את טראמפ, וחושש שהוא אפילו הורס אותנו לאולימפיאדה. הוא הופך את הממשל האמריקאי ל-CORRUPT ENTITY!

מי שטוען כאן בתגובות ש"מנחם הוא שמאלני" הוא גולם כמו טראמפ. לכתוב זאת אחרי כל מה שכתבתי כאן בחודשים האחרונים? אין לי בארון חולצה אדומה אחת,(וזה בגלל 'הפועל', לא המפלגה הרפובליקנית!). מאז שהגעתי הנה ב-1961 הצבעתי רק "RED", כמו אשתי גייל, שהיא ממשפחה רפובליקנית כבר ארבעה דורות. היום? היא שומעת את טראמפ מדבר בטיווי ואני שומע אותה צורחת "SHUT YOUR FUCKEN MOUTH YOU EDIOT". היא רק רואה את פרצופו וחלחלה עוברת בכל גופה.

אני מאמין בהרבה רעיונות שניתן לכנותם "שמאלנים". כמו ביטוח רפואי צבורי במחיר מוזל (או חינם) למי שזקוק לו ורוצה בו. מי שמעדיף לשלם קצת על ביטוח רפואי פרטי – כמוני – שיבושם לו. אני מאמין בשכר מינימלי ממוצע גבוה פי 4 מה-$5 דולאר לשעה, כמו בכמה מדינות ארה"ב מפגרות. חינוך חינם לכולם, כולל תיכון, ושנתיים JUNIOR COLLEGE ,שיותר ויותר הופכים למכללות מקצועיות שם אתה למד מקצוע ולאו דווקא חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי.

זהו.

בשאר אני מאמין שהאומה חייבת להמשיך להיות קפיטליסטית, חופשייה לאזרח, לחופש הדיבור, וחופש לכל אזרח להתקדם ולהתעשר ככל שיכולתו, כוח רצונו, וכשרונו מובילים אותי.

וכן, אני אוהד היאנקיס, הניקס, הג'איינטס והריינג'רס. הקבוצות הקפיטליסטיות ביותר בעולם. עד לאחרונה הייתי גם אוהד מכבי ת"א בכדורסל, עד שהיא מנעה מכתבי האתר לכסות את משחקיה עם אקרדיטציה.

החשש שלי הוא שבגלל טראמפ המונים כמוני מאבדים את הגאווה שהיתה לנו פעם. בלהיות אמריקאי. ה-"USA! USA!" יישמע עתה כקריאה חלולה. זה יחלחל לכל נידבך בחיים האמריקאים, כולל הגאווה בספורט. וכשאין גאווה גם לא יהיו אלופים.

היום בכמה סקרים טראמפ מפגר אחרי ג'ו ביידן ב-14-16% (הרוב 35-50% בין ביידן לטראמפ. זה אוכל אותו. זה הורג אותו. האדם הזה עלול לגרום נזק עצום למדינה עד נובמבר. הוא הופך אותנו למדינה תחת CORRUPT ADMINISTRATION. זהו סיכון גדול ביותר.

FOR THE FIRST TIME SINCE I CAME HERE, I WORRY ABOUT THE UNITED STATES!

5. גב'רי פרקר חיובי? ברוגדון חיובי? באדי היילד חיובי? שטויות! כל מה שה-NBA רוצה היא ציון בין 8 הראשונות

מצד ה-NBA – כך זה לפחות נראה לי – שלברון ג'יימס יחטוף עשר קורונות, העיקר שציון יהיה בריא, ושהפליקנס יהיו בין 8 הראשונות במערב בתום 8 המשחקים הראשונים לכל קבוצה.

למה? מה קרה?

מה שקרה הוא שציון ויליאמסון הפך לפנים החדשות של ה-NBA. לברון הוא פאסה. הדור הישן.

הקשיבו לדייויד גריפין:

"Zion has been diligent about taking care of himself," said David Griffin, the Pelicans' executive vice president of basketball operations. "He's in a good space physically and mentally."

מנהל אחר של הקבוצה, אמר, "אנשים לא יאמינו כשיראו אותו. אנשים לא יאמינו כשיראו את הדואל "לונזו – ציון". זה יהיה אחד המראות המיוחדים ביותר בכל ה-BUBBLE הזה, וזאת מילה שלי".

6. האם יש מצב שהלייקרס יעלו עם 3 סופר-ערסים בחמישייה?

הלייקרס הוסיפו את ג'יי אר סמית לרוסטר. עתה הם בקשר עם ניק יאנג שאמר "I AM READY". אם הם עולים עם ג'יי אר, ניק, וראזון רונדו, הם עולים עם שלושת העארסים המובילים ב-NBA בחמש השנים האחרונות!

7. גם באדי היילד חולה: המצב רק יחמיר בארה"ב הקאובוי'ית למחלה שהנשיא מכנה "KUNG-FLU"

אתם מוזמנים להקשיב למה שכותב כאן חסר מושג אחד שהקורונה היא בדיחה לצעירים. דו"ח שפורסם היום ע"י בי"הס לרפואה של מדינת מרילנד הוא סיכום של מה שכבר נראה כשהפעות ארוכות טווח של נגיף הקורונה על חולים "בכל הגילאים". כמה מהנזקים הם בלתי ניתנים לשיפור:

1)השפעה על יכולת הנשיפה במבחן דוגלאס (נשיפה מקסימלית אחרי נשימה מקסימלית)

2) עלייה בלחץ הדם.

3)קוצר נשימה

4) שיעול כרוני

5) פגיעה בתפקודי ב-SPLEEN (טחול? אני לא בטוח)

עם הזמן יימצאו עוד ועוד בעיות בלתי ניתנות לתיקון הנגרמות ע"י הקורונה, שכמה גולשים הישוו ברוב טמטומם ל-'שפעת', והנשיא – מטומטם כמוהם – מכנה אותה "KUNG-FLU"

8. טיילר זלר. החתמה טובה לספארס!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 204 תגובות

            1. שי שלום,
              אני מתנצל אבל היה לי שבוע עמוס מאד ולא היה זמן כמעט להיכנס להופס ובטח שלא להגיב על הפוסט הגדול בעניין ערביי ישראל. אני מעלה את תגובתי במעורב של אתמול כתגובה לתגובה 10 (שלך) המעורב של אתמול.
              מקווה שתקרא.

            2. עכשיו אני רואה שהתגובה שלי לך ממתינה לאישור….

          1. וואו, ברץ, גם אני בלי הטמבלוויזיה בדיוק 15 שנה.
            יום אחד הוצאתי את שתיהן החוצה ותוך שעה הן נאספו ולא נודעו עקבותיהן.

            1. זה לא חד משמעי. אתמול הקטנה שלנו, בת 8, אמרה לי שכרישים שומעים בעזרת הזימים.
              נדהמתי, "מה אמרת?!". היא אמרה שהיא ראתה את זה בנשיונל ג'אוגרפיק (או ערוץ דומה).
              אז ישנם גם דברים טובים. הסדרה "ארתור" למשל היא מצונית, גם בובספוג.
              אגב, זה נכון מה שהיא אמרה על כרישים?

            2. עגל, לא יודע לגבי הכרישים אבל צריך להיות גיבור כדי לא להיות עם טלוויזיה עם ילדים קטנים בבית.
              אגב, לי אישית מעולם לא היו כבלים, אני לא רואה טלוויזיה והכל אחלה

            3. לאור – כן יש לנו המון שנים עם ילדים קטנים, החל מקלטות וידאו ועד מה שהולך היום (גם המחשב עוזר כבייבי סיטר 🙁 )
              אני אגב מאוד אוהב את הישרדות דווקא, לא יודע למה. זה סוג של טראש שמאפשר לצוף בערב עם עיניים חצי עצומות.
              למרות שבארץ די הורסים את זה

            4. לגמרי, הישרדות זה הריאליטי היחידי שהייתי מוכן לראות אם כפי שאמרת לא היו הורסים אותו בארץ. בשביל מה לשאול אותם מה האסטרטגיה שלהם כל מועצת שבט ולמה תקעת סכין בגב להוא? איזה טמטום

            5. הישרדות ישראל כמו כל דבר בישראל כמעט זה משהו שלקחו והרסו.
              .
              Survivor לעומת זאת זה פורמט טלוייזיני ומשחק פסיכולוגי מדהים. 40 עונות מאחוריהם, כל עונה זה 13 פרקים של 45 דק דחוסות בעניין, לא כמו בארץ. ובפועל המשחק האמריקאי זה מיקרו קוסמוס למשחק הפוליטי, הכל בריתות ואינטרסים אישיים. ובניגוד לפורמט הישראלי, אין שום נגיעה של ההפקה, הכל נתון בידי השחקנים וזה מה שהופך את זה למעניין.

            6. לכרישאים כמובן שאין אוזניים ויש להם יכולות חישה מיוחדים. החישה היא בחלקה חשמלית. ישנה קבוצת כרישים שמסוגלים הרגיש רטט שמקורו בתנועה על ידי הזימים. אורגניזמים קרקעיים שנמצאים במעמקי הים בחשיכה מוחלטת צריכים צורות חישה מיוחדות על מנת לזהות את מזונם ומיקומו.

      1. להיפך מיקי חכם ולא מבזבז את זמנו הוא לא בקבלת ההחלטות ואם אתה לא בקבלת ההחלטות אז דעתו שווה לתחת כמו דעתך כי אין לך שום השפעה אז אתה מבזבז זמן להתבכיין עליהם.
        פוליטיקאים זה בידור זה יותר טוב מרוב מופעי הסטדנאפ היום. זהו. חוץ מזה אין מה להתייחס אליהם
        אני כמו מיקי. אשתי למשל מתחילה לראות חדשות ב20.40 אחרי שסיימו כבר ללכלך על ביבי ודיברו על הקורונה שזה כל יום ככה😎. טיפ שאני נתתי לה ואז נהנית יותר היא רואה את הריכולים על הזמרים וכל השטויות …
        לא בריא לראות חדשות מראים לך רק חרא כאילו הכל רע 😂😂😂

    1. מיקי, מסכים איתך לחלוטין.
      אני ילדון בן 24 וכבר נמאס לי לשמוע חדשות ועל כל מעללי הפוליטיקאים בישראל. עזוב אותי ימין שמאל, לא רוצה לשמוע.

  1. אני לא אתייחס למתרחש בארה"ב (ברמה הפוליטית), בגלל שלמען האמת, הוויכוחים שנגררים כאן לא מגיעים לשום מקום חוץ מלפירוק אטי של האתר (שלטעמי חי ונושם קודם כל בגלל תחושת הקהילה).
    .
    אני כן אתייחס לקורונה –
    קראתי כמה תגובות המזלזלות במחלה, ותוקפות את התגובות למחלה.
    חברה, חושבים שזו קונספירציה? שהקורונה היא לא יותר משפעת?
    שיהיה לכם לבריאות.
    רק בבקשה,
    גם אם אתם משוכנעים שאתם חסינים,
    גם אם אתם בטוחים שזו לא יותר מבדיחה אכזרית של מערכת בריאות/פוליטיקאים/חברות התרופות,
    דבר אחד עדיין תעשו, גם אם זה רק לצורך סולידריות חברתית (והימנעות מקנס) –
    תשאירו את המסכה תוך שמירה על מינימום ריחוק חברתי.
    זו לא באמת בקשה גדולה –
    נוסעים בתחבורה ציבורית? שימו מסכה.
    ממתינים בתור במרכול? שימו מסכה ושמרו על מרחק סביר ממי שללפניכם.
    .
    הסיבה היא כמובן שהמסכה, כלל לא נועדה לשמור על החובש. היא נועדה למנוע ממנו להדביק.
    אז גם אם אני יודע בוודאות שאני בריא,
    גם אם אני משוכנע שאני לא יכול להידבק,
    סולידריות חברתית משמעותה שאני עדיין אחבוש את המסכה עבור אלו שכן עלולים להידבק,
    עבור הסיכוי/סיכון שאני בטעות אדביק מישהו אחר.
    .
    מי יודע, אולי קצת סולידריות חברתית שכזו תחדור לתחומים אחרים הנגועים במחלת ה-"לי זה לא יקרה" (כבישי ישראל, לדוגמה).
    .
    (איך יודעים שה-NBA מתקרב?
    הווישפול ת'ינקינג חזר…)
    .
    תודה, מנחם.
    הרבה בריאות (לך ולכולם)

    1. גיא, דברים הרבה יותר חשובים מהאתר מתפרקים כאן, והחשוב ביותר שבהם הוא ההרגשה של "USA! USA!! בפעם הראשונה מאז הגעתי הנה אני ממש חושש למה שיקרה כאן. טראמפ ציווה היום להעלות מחדש פסלים של מנהיגי הדרום במלחמת האזרחים. לא שאני מצדיק הריסת פסלים בכל מקרה, אלא דיון – ואולי הסכמה על הורדת כמה מהם – אבל להכריח את העלאתם מחדש (על אפם וחמתם) עלול להעלות כאן את רמת הפירוד לדרגה ממש מסוכנת.

    2. גיא, אני אפילו לא מתייחס לאלה הלועגים למאמינים שהוירוס הוא הרסני ביותר, לזקנים, ועכשיו מתברר גם לכמה צעירים שניפגעו מהמחלה ועתה נמצאו סובלים מבעיות רפואיות רציניות ביותר לשאר חייהם.

        1. איזה משפט מטומטם, לא מפסיקים את המכוניות אבל יצרני המכוניות מנסים לעשות את המכוניות כמה שיותר בטוחות וחלק גדול מהעלויות של זה הולך לצרכן והצרכן מבין את זה.
          פעם לא היו שמים חגורות בטיחות או נוסעים עם תינוק במכונית בלי כיסא מיוחד, המדע והמידע שאנחנו נחשפים אליו מתקדם ומשתנה כל הזמן .
          יש גם תרופות לסכרת,לחלק גדול מהסרטן.יש צינתורים.
          אבל לקורונה עדיין אין תרופה או חיסון כי זאת מחלה חדשה שכל יום לומדים עליה דברים חדשים , אם כל העולם היה באווירת הזלזול שלך אז לא היה חיסון לפוליו כי מה זה משנה,אנשים כל הזמן הופכים נכים מתאונות ומלחמות אז גם שיהיו נכים ממחלה.

          לי יש 20 עובדים ,מכיוון שאני בתחום הבניה לא הפסקנו לעבוד אבל אמרתי לעובדים שלי מרגע שהקורונה התחיל שמי שלא לובש מסיכה שלא יבוא לעבודה, העובדים שלי כל אחד בריון שיכול להרים בנין על הראש , אף אחד מהם לא חושב שהוא פחות "גבר" בגלל שהוא שם מסיכה,איזה שטויות.
          אחריות לסביבה מתחילה אצל כל אחד באופן אישי.

        2. +1. ממש לא משפט מטומטם טראסט.
          שימון צודק באלף אחוז, לקורונה יש מחלקת
          יחסי ציבור הכי טובה בעולם. לתאונות דרכים לעומת זאת אחת הרעות בעולם.

            1. נכון, הן רק הורגות אותה בצורה מכניסטית, נגיד טון פלדה שנמעך עליך כי משאית התנגשה בך בכביש דו סיטרי של 90 קמש בלי חוצץ הפרדה ובלי שוליים. מעניין ששנים לא באים בטענות לופוליטקאים שלא שמים בראש סדר העדיפויות שלהם לדאוג לכבישים המסוכנים האלה, אף אחד לא טוען שהם מתעדפים כסף על חיי אדם כשמדובר בכבישים.

        3. צודק לגמרי. בגדול צריך לעשות שיקול עלות\תועלת קר + קצת גמישות בגלל הפסיכולוגיה שבדבר אבל כשמסתכלים על זה מנקודת מבט קרה הקורונה לא גובה חיי אדם כמו סכנות אחרות בחיינו שלא זוכות למשאבים ולתשומת הלב שזוכה לה הקורונה. זה הכל.
          רוצים לחסוך בחיי אדם? עם עשרות הטריליונים שירדו לביוב בגלל הקורונה יכולנו להציל הרבה יותר חיים אם היו מוקצים למקומות אחרים. זו האמת.

    3. הפוך גוטה הפוך – המסיכה מסמלת את כל מה שרע במסיבת ה-"קורונה" (במרכאות, כי אין דבר כזה). כניעה, שקרים, צייתנות של עדר כבשים, איוולת, דיקטטורה, אבסורד. זה מה שאומרת המסיכה.
      אז אם אתה פונה בפנייה "נרגשת" לקהל, זה לא מעשה אחראי או אצילי או מפייס – זה לתת יד לאיוולת ולרשע.
      אסור לחבוש מסיכה, זה לא מוסרי.

        1. אני מצטער,
          אבל הטיעונים שלך מזכירים מאוד את אלו של מתנגדי החיסונים –
          אמונה עמוקה המולבשת בכסות של "כאילו-ידע" למטרות שכנוע.
          .
          לבישת מסכה, שמירה על היגיינה, וזהירות,
          ביחד מצמצמים דרמטית הדבקה. זו לא "דעה", זו עובדה. מונעים הדבקה של קורונה, של שפעת, של כל וירוס העובר דרך רסס.
          .
          בדבר אחד אתה בהחלט צודק –
          איוולת בקלות הופכת לרשע.
          איוולת זה למנוע מילדך חיסון בגלל שאתה (לא אתה ספציפית) חושב שאתה יודע יותר.
          רשע זה כאשר האיוולת גורמת לחזרתה של החצבת.
          .
          לא בשונה,
          המחשבה שאתה יודע טוב מכולם, וההחלטה שלא אכפת לך אם אתה מדביק?
          זו איוולת שהופכת לרשע.
          .
          דרך אגב,
          רוצה לנהל דיון אודות ההחלטות על סגר, אודות מדיניות הבדיקות, אודות ההשלכות והמחירים?
          צודק. זה דיון שחייבים לנהל.
          אבל איך זהירות (ההשלכה היחידה של לבישת מסיכה היא עוד קצת חוסר נוחות) היא חלק מהדיון הנ"ל???

          1. אני לא ידוע מאיפה להתחיל, אני מכבד ומעריך אותך כאדם חכם ולכן זה הרבה יותר קשה, לראות איך גם אתה "נפלת" אל תוך הבדיחה העצובה הזאת שנקראת "קורונה".
            "לבישת מסיכה… מצמצמת דרמטית את ההדבקה… זו עובדה"
            מי החליט שזאת עובדה? יש כל כך הרבה אנשים מכל התחומים, כולל רופאים – שטענו ההיפך. הגיינה וריחוק – נראה שכן – אבל מסיכה? לנשום בחזרה את כל הפסולת שאתה פולט? איך זה בריא? איך זה טוב?
            עזוב,
            איך החלטת שזאת "עובדה"?
            יש כאן מסכת בלתי נגמרת של שקרים ושל איוולת ואנשים חכמים וסמכותיים – כמוך – נותנים לזה יד – לא בזדון חו"ח – בעיוורות.
            יש כאן חברה שנכנעה להפחדות חסרות כל שחר ובסיס, והולכת ונהיית כנועה וצייתנית, הופכת לעדר כבשים, נותנת לשב"כ לאכן אותה, לאוצר לחסל אותה, לממשלה לעשוק אותה וללעוג לה (36 שרים, העיתוי של החזרי המס של ביבי), לצבא להסתובב לה ברחובות (בני ברק) – ומה יש לנו להגיד? "תחבשו מסיכה".
            .
            טראמפ צודק שהו אלא מוכן לחבוש מסיכה – הוא לא מוכן לקחת חלק במחול הטמטום הזה – אנשים מורידים את המסיכה כל הזמן כדי לנשום, הולכים איתה על הסנטר או מתחת לאף, לא מחליפים אותה, מורידים אותה ומניחים על משטחים – אתה לא רואה את האיוולת? את הבדיחה? ואת מי קונסים? לא את הערסים המפחידים – קונסים ילדים בני 16, אני מכיר כבר 8 כאלה! הזוי, אולי ההורים שלהם בדיוק פוטרו?
            .
            אל תתן לזה יד, זה פשע. ה-"עובדה" היחידה היא שבחודשים פברואר-מאי 2020 מתו בישראל 1370 אנשים פחות(!) מאשר בחודשים פברואר-מאי 2019.
            ממש מגיפה.

            1. דה שוט,
              למה מנתחים בחדרי ניתוח לובשים מסכה, אתה יודע?
              .
              אני אעזור –
              במטרה למנוע מהם להעביר מחלות למנותח.
              המסכה לא נועדה לשמור על לובש המסכה. היא נועדה להגן על הסביבה מפני לובש המסכה.
              איך אני יודע שזה עוזר?
              לא צריך לעשות הרבה יותר מלבדוק כמה רסס אתה מפזר בכל פעם שאתה צועק, משתעל, או מתעטש. ואז לבדוק כמה רסס נפלט כאשר אתה חובש מסכה.
              .
              עכשיו, אני אשמח לראות מחקר שמלמד שחבישת מסכה לא מצמצמת את הפרמטרים הנ"ל.
              .
              אתה בהחלט תמצא דעות, והן יהיו לחלוטין מגובות בממצאי אמת, שטוענות שמסכה לא מגנה על לובשה, ואולי אפילו מגדילה את הסיכון שלו לחלות.
              אבל אתה מחמיץ פואנטה מהותית –
              המהות של הסולידריות החברתית היא שאם כל אחד מאתנו יבחר שחשוב לא לא להדביק, וכולנו נחבוש מסכות, אז אותם גורמים שהופכים חבישת מסכה לבעייתית, לא יהיו תקפים, וכמות ההדבקות תקטן.
              .
              יש אינספור מאמרים על היגיינה ותפוצת מחלות. על הקורלציה בין צפיפות לתפוצת מחלות, על הסיבות להעברת מחלות הנישאות ברסס.
              תראה לי מחקר אמתי אחד ששולל את מה שכתבתי. אחד.
              עד אז,
              בעיני, דעתך לא שונה מזו של מתנגדי החיסונים.
              .
              דרך אגב –
              נתונים, הם דורשים קונטקסט.
              תבדוק אותם בקנה מידה רחב. תבדוק אותם בהתייחס לצעדים שננקטו, ואז תסיק את המסקנות הנדרשות.
              האם הנתונים כפי שהם נלמדים כיום מעלים סימני שאלה סביב חומרת הצעדים שננקטו בשלב התפרצות הקורונה?
              בהחלט יש מקום לדיון בנושא.
              צריך רק לקחת בחשבון שקבלת ההחלטות בשלב א' הייתה קבלת החלטות ללא מידע מצטבר.
              .
              בכל הנוגע לצעדים שהמדינה נוקטת "שב"כ, אכיפה, וכ"ו) –
              אין לי הרבה אמון במקבלי ההחלטות. אני מטיל ספק בכל החלטה, בגלל שהמציאות לימדה אותנו שהמון אינטרסים חיצוניים משפיעים על אותן החלטות.
              זה לא משנה את העובדה שהקורונה קיימת.
              יצא לי לדבר עם עובדי מערכת הבריאות (רופאים, מנהלי מעבדות וירולוגיות),
              יש להן המון ביקורת על ההחלטות, על תהליך קבלת ההחלטות, ועל ההתנהלות היומיומית של המערכת.
              אבל הם באותה נשימה אומרים שהקורונה כאן, והיא מסוכנת.
              ושהדרכים הפשוטות של עטיית מסכה, שמירה על היגיינה, ושימרה על מרחק מינימלי,
              אלו דרכים פשוטות ויעילות לעצור התפשטות של כל מחלה נגיפית המועברת ברסס.

            2. 😬

            3. גיא,
              מנתחים לובשים מסיכה סטרילית איכותית חד פעמית, הם עושים זאת לזמן מוגבל, מקפידים שתכסה כמו שצריך, אפילו את הכפפות שלהם הם לא לובשים בעצמם.
              ילדים בבתי הספר היסודיים והתיכונים, סטודנטים במכללות, סועדים בבתי הקפה, נוסעים באוטובוס, קונים בסופרמרקט, אנשים בפארק, נופשים בים וכיוב' – שמים מסיכות משומשות ומזוהמות, מניחים אותן על משטחים ומזהמים אותם, חובשים על הסנטר, משאירים בחוץ את האף, משתעלים ומתעטשים מחוץ למסיכה, מעבירים מסיכה מאחד לשני.
              אתה אדם משכיל, אני בטוח שקראת את "קרנפים" של יונסקו, המסיכה בישראל (וכנראה גם בארה"ב) הפכה לסמל המהפכה – אבל סמל שלילי, הפוך, אבסורדי.
              מי שלובש מסיכה מניף בעצם דגל לבן, לצערי גם אני עושה זאת, 500 ש"ח זה הרבה כסף (אם כי על הסנטר, לא בא לי לנשום בחזרה את מה שבדיוק הרגע הגוף שלי החליט להוציא). הוא מניף דגל לבן בפני הכוח והשלטון, השרירותיות, התקשורת חסרת האחריות – ומעל לכל – כדברי אלברט איינשטיין – הטמטום האנושי. הפכו אותנו למטומטמים, בעל כורחנו, השתמשו בכל טכניקת הפחדה, דמגוגיה, הכנעה והשפלה אפשרית.
              חפש קצת חומר אלטרנטיבי, תפתח את הראש, תקרא מה אנשים שחושבים אחרת ממך חושבים – שאולי כדאי להדביק, בוודאי צעירים, זה יזרז את "חיסון העדר", שצריך להתייחס לזה כמו לשפעת, שחרדה ופחד גרועים לבריאות ומחלישים את המערכת החיסונית, שמצוקה כלכלית ממוטטת את הנפש וגם הורגת, שפחד להגיע לבית חולים עולה בחיי אדם, שהפכנו לנתינים (צבא בבני ברק?! WTF?! זאת לא הייתה פעם מדינה דמוקרטית?!); תמיד טוב להקשיב לכל הקשת.

            4. דה שוט,
              אני קורא המון סיסמאות, ואף עובדה.
              .
              מנתחים שמים מסכה על מנת שלא להדביק! זה לא מסובך.
              עכישו הציבור?
              תחליף מסכה כל יום. אז הסכנה של לחלות מהשימוש במסכה תקטן פלאים. אל לניח אותה במקום לא היגייני, זה באמת לא מסובך. הגעת לחלל סגור עם הרבה אנשים (נגיד, התור בסופרמרקט, או נסיעה באוטובוס)?
              תקפיד שבמסיכה תכסה את הפה והאף. שמור מרחק. תשתוף ידיים עם מים וסבון בהזדמנות הראשונה. אם שאר האנשים שחולקים אתך את החלל ינהגו כמוך,
              ההדבקה תקטן פלאים. זו לא עוד קלישאה. זו עובדה.
              .
              להבדיל,
              אם כולם יתנהגו כמוך, תוך זלזול באחרים, אז כן, כל מה שהמסכה תעשה זה להגדיל את הסיכון שאתה תחלה.
              זו הפואנטה של תגובתיע המקורית –
              סולידריות חברתית.
              אם כולם יחשבו "אני לא רוצה להסתכן בכך שאני אדביק מישהו אחר",
              מצבנו יהיה טוב בהרבה.
              .
              לגבי שלל "העובדות המדעיות" שאתה כותב ומפיץ.
              מצטער, דה שוט. שטויות. אפילו דמגוגיה.
              זיהומולגים מומחים שבאמת יש להם מושג, יגידו את האמת כמו שהיא –
              אין עדיין מספיק נתנוים בשביל להכין מודלים אמינים של חיסון עדר.
              זה שאתה מצטט חלקי מידע שאתה אוסף מפה ומשם, זה ופך את התגובה שלך ללא יותר מדמגוגיה (לא בריאה. תרתי משמע).
              .
              אני משוכנע שאין בכוונתך להזיק, ושאתה מאמין במה שאתה כותב. אבל מה שאתה כותב רצוף בטעויות וחוסר הבנה במקרה הטוב, ומזיק במקרה הרע.

            5. גיא,
              אני משוכנע שאין בכוונתך להזיק, ושאתה מאמין במה שאתה כותב. אבל מה שאתה כותב רצוף בטעויות וחוסר הבנה במקרה הטוב, ומזיק במקרה הרע.

            6. דה שוט אני קורא המון דברי טעם, ממש לא סיסמאות, יש לך לדעתי אבחנה מאוד מדוייקת של המצב, ומפחיד שאדם חכם כמו גיא הוא חלק מהעדר

            7. מה שכתבת יקבל מינימום תוקף אם תראה מחקר כלשהו שמגבה את הטענות שלך.

            8. שרת יקר,
              אתה יודע מה חסר לי?
              גיבוי כלשהו לטיעוני הקונספירציה.
              לא שלרגע אני טוען שאין אינטרסים במהלך קבלת ההחלטות של קובעי המדינויות בארץ ובעולם\
              אבל,
              וזה אבל גדול –
              הקורונה כאן. הנתונים קיימים. לא צריך לעשות יותר מאשר לנסות ולהיכנס לעובי הקורה, להתעניין, לקרוא, ואז לשפוט.
              .
              אני כותב את מה שאני כותב מתוך היכרות קרובה למדי (מה לעשות, חלק ארי מבדיקות הקורונה בצפון הארץ מפוענחות על ידי אשתי התותחית) עם אנשי מקצוע, וזה אחרי שהקשתי בשאלות, וניסיתי לקרוא ולרדת לעומקם של הנתונים.
              .
              מה שמחזיר אותי לשאלה פשוטה –
              למה גם אתה נגד חבישת מסיכה?
              למה לא לקבל החלטה שגם אם אתה סקפטי, אתה בוחר לנקוט בדרך הזהירות, בוחר להימנע מהסיכוי (אפילו אם הוא אפסי) שתדביק מישהו אחר, או שבמעשיך תעודד מישהו אחר להסיר מסכה ולהדביק?

            9. השרת – לצערי גיא, שהוא באמת חכם, מייצג פלח גדול באוכלוסייה שהגיב בצורה דומה. אנשים פשוט התעוורו. אבל הקול השפוי, של אנשים כמונו, עולה יותר ויותר עכשיו, הציבור מצביע ברגליים, שמים פס על המסיכות וההוראות, בגלל זה העלו את גובה הקנס, הממשלה מנסה להגיב לכך שהציבור כבר לא קונה את השקרים שלה ושל כל "המומחים" מטעם.
              .
              גיא, גם לך אין שום מחקר רציני שייתן לדברים שלך תוקף. ה-"קורונה" כאן איתנו גג חצי שנה, אין שום מחקר רציני שאפשר לעשות עליה בפרק זמן קצר שכזה. אני בטוח שאתה יודע את זה.

            10. ???
              דה שוט, אתה בטוח שאתה מבין מה ההגדרות של "מחקר"?
              בודאי שישנם מחקרים, רציניים, שבודקים את קצב ההדבקה, את ההדבקה והסיכונים לאוכלוסיות השונות.
              לא צריך יותר מאשר לפתוח את העיניים ולבדוק.

            11. גיא לצערי אין לי כרגע לרכז בצורה מסודרת ואחראית את המקורות שקראתי, אתה צודק בבקשה שלך ואם אמצא זמן אפנה אותך, בינתיים אני עמוס בעבודה, כלב מזדקן חולה, זעטוט בין שנתים וחצי ועוד קטנטונת בת שבועיים

            12. דה שוט, יש המון כשלים לוגיים וחצאי אמיתות בטיעונים שלך אבל שאנשים אם זמן/מוטיבציה יכנסו לויכוח הזה איתך. אני רק אוסיף אתה מערבב את הויכוח (הלגיטימי) בעניין היעילות בלבישת מסיכה עם טון קונספירטיבי לגבי הקורונה בכלל שכמו שגיא אמר, מזכיר מאוד את מתנגדי החיסונים. אתה יוצא כאן… איך אומר זאת בעדינות… טיפל'ה קוקו. :-).

            13. גם הטון שמסווג את גיא כתינוק שבוי ומקורנף שפשוט לא מבין את המציאות, והינה אתה החכם הגדול שרואה הכל בהירות ונמצא כאן בשביל לעשות סדר – ממד מבית מדרשו של אהרון שדה.

            14. גם הטון של גיא מסווג את דה שוט כשבוי מקורנף שעושה נזק גדול. אבל בתכלס הטון של שניהם נהדר, תראה לי דיון אחר בין שני אנשים עם דעה מנוגדת שמצליח לשמור על ענייניות ותרבות דיון נאותה מספיק

            15. שרת, אני ממש לא מסכים איתך שהטון כאן נהדר.

            16. הכל יחסי.
              .
              הטון פה מדהים ביחס למה שקורה בפייסבוק ובכנסת. מיקי זוהר מול קארין אלהרר לדוגמא.

            17. גדולי המומחים בעולם במחלות מדבקות בגלל נגיף מודיעים למדינות כמו טכסס, פלורידה, צפון קרולינה, דרום קרולינה, וקליפורניה שמה שקרה שם אתמול הוא בגלל שבמדינות האלה אחוז לובשי המסכות הוא נמהקטנים ברחבי ארה"ב. אם הממשלה הפדרלית היתה מכריזה שהקורונה היא אויב והצורך להילחם בו מחייב כל אזרח אמריקאי לחבוש מסיכה, הקורונה היתה נעלמת תוך שבוע

  2. מנחם אל תיקח את הדברים קשה. יותר צעירים מתים משפעת דלקת ריאות מחלות תאונות דרכים כנופיות וכו וכו. בקיצר הקורונה לא סימפטית והממשלות בעיקר מכסתכות בגלל היעדר חיסון.
    שמור מרחק ותאמין לי יהיה בסדר.
    אז 4 סוסי nba נדבקו בשפעת לא נורא יעבור להם עוד שבועיים 3.
    מה בסוף קיירי אפילו לא יכול להנהיג את עצמו? לא הכריז!שלא בא לבועה? מזל שכמה כסילים לא הקשיבו לו.
    על ציון אמרתי כבר מזמן כל ה6 קבוצות הנוספות נועדו להסוות את המטרה האמיתית שהיא הכנסת ציון לפלייאוף בכל מחיר לסיבוב 1 מול השיקצה ואז יעני המלך מול היורש נקמת המודחים במלך ובלה בלה יגמר בסוויפ כואב אבל המיתוג החל. השופטים קיבלו מומרנדום כבר. לשים לב לשיפוט במשחקי ממפיס אני בהרגשה שהולכים לעשות להם סקרמנטו😎. מחזיק אצבעות לגה.
    להכליל במשפט אחד צמד לונזו וציון זה כמו להגיד איזה צמד מדהים זה קארוסו ולברון.

    אפילו גריפין יודע הוא בטח קרא את המומרנדום.

    1. שמעון, אתה לא מבין מה שאני כותב? שמגלים יותר ויותר נזקים לאורך ימים – ואולי אפילו לאורך כל החיים – מהם סובל אחוז לא קטן של חולים – זקנים וצעירים? זאת מגיפה קשה מאד.

      1. מנחם מה הנזקים של סכרת ולחץ דם? הרבה יותר גרוע והרבה יותר סובלים מסכרת ולחץ דם יאשר קורונה.
        אתה רואה שיש איסור על מכירת מתוקים וכו…?
        הקורומה פשוט זה דבר חדש ובאופן טבעי מפחדים מדברים חדשים ולא ידועים.

        1. כשמייקל בלומברג ניסה להפחית סוכר על ידי איסור מכירת משקרות ממתקים בגדלים מסוימים בניו יורק יצאו עליו כאילו הוא מנסה לרצוח.
          כשמישל אובמה שתלה גן ירקות אורגניים בבית הלבן וניסתה לחנך לאכול אוכל יותר בריא ופחות תעשייתי הרפובליקנים אמרו שהיא הורסת את המדינה.

          לא חסר מטומטמים בכל מקום

            1. שמעון, אתה מבלבל בין האם צריך לעשות משהו להאם יהיה קל לעשות את זה. אלו שתי שאלות שונות שאתה כל הזמן מזגזג ביניהן, לא רק בויכוח הנוכחי גם בכלל.

            2. הוא וכל חבריו גם מתעלמים מזה שעם מחלה מדבקת אי אפשר להתמודד לבד כמו עם תאונות דרכים או אי אכילת סוכר שזה קודם כל תלוי בך, אלא שכאן צריך לקוות שכל מי שמסביב לוקח את זה ברצינות. אם לעבודה בא מישהו שלא נזהר ונדבק בסופר או בישיבה עם חברים רוב הסיכויים שבסוף גם אתה תידבק אפילו אם נזהרת יותר ממנו.
              .
              עדיין מחכה ששמעון / דה שוט / השרת יתייחסו לזה

            3. ולפני שיקפצו על זה, כן בתאונות דרכים קורה שדפקו אותך שלא באשמתך, אז בסדר דוגמה לא טובה

            4. שמעון בכלל אומר "מה שהיה הוא שיהיה" ולא מוכן להזיז $יצה בשביל לשנות את המציאות
              🙂

            5. זו הבעיה עם קונספירציות, הכי קל להגיד "עובדים עליכם!!" ולא להתמודד עם הטיעונים (אם לא נשתמש במילה "עובדות"), המחקרים והמספרים באופן משכנע.
              .
              לגבי תאונות דרכים החלטתי שזו כן דוגמה טובה כי אתה לא יכול להדביק עם זה את ההורים שלך לדוגמה גם אם "חטפת"

            6. אם החלטת שתאונות דרכים זה כן דוגמא טובה, אז למה אתה לא סוגר את הכבישים?

            7. אור אני אהיה איתך קטנוני, אתה בהחלט יכול לדרוס את ההורים שלך, יתרה מכך, לא חסרים ילדים שאיבדו את חייהם כי נדרסו למוות בשכונה על ידי קרוב משפחה כזה או אחר

            8. אני מנחש שהוא לא סוגר את הכבישים כי המחיר הנזקים כלכליים ושל פגיעה בחופש הניידות של אנשים גדולים מהנזקים של תאונות הדרכים.
              אני מנחש אבל שהוא גם בעד מעבר לתחבורה ציבורית נרחבת יותר ושימוש באיזה אמצעים טכנולוגיים שלא יהיו בשביל לצמצם את תאונות הדרכים והנזקים שהן גורמות.

            9. ואוסיף גם שבכביש יש חוקים, הבנות, דרכים לתקשר, מבחני כניסה שמגיעים אחרי תקופת למידה מסוימת. זה עדיין לא מספיק בשום צורה (ומגלה את זה מחדש כל פעם שעולה על ההגה בארץ), אבל אם היינו מתייחסים לקורונה בחצי מהרצינות שמתייחסים לכביש, ונניח פחות מכריחים אנשים לעבודה במקום צפוף בלי מיגון מספק במקום שעמד בו לפני רגע חולה מאומת, אז המצב היה יותר טוב.
              מצד שני, השמנה – מצב ההשמנה התפוצץ בארצות הברית בשנות השמונים מכמעט 15% לסביבות ה-40% היום. אחת הסיבות העיקריות היא המאבק של ממשל רייגן ומשרד החקלאות להקל על "יוקר המחיה" בעזרת דה רגולציה והוזלת המזון והחלפת כל דבר אפשרי בשילוב הנהדר של סירופ תירס, שמן דקלים ומלח (שעודד על ידי ה-Shareholder Capitalism שעלה אז ושינה את הצורה שבה חברות מעודדות הפחתת הוצאות ייצור ומייצרות רווח). שזה נשמע לי מספיק דומה למה שהמתנגדים מציעים שיעשו גם במקרה של הקורונה.

            10. לגוס, אם היינו מתייחסים לכבישים באותה רצינות כמו שמתייחסים לקורונה אז היו נחסכים לך 200 הרוגים בשנה. כל שנה מאז 1990 נגיד. זה 6000 הרוגים. כמה מתים יש לך מהקורונה 300? כמה מהם באמת מתו מקורונה? כמה מהם היו מתים בכל זאת השנה ממחלה אחרת? כמה מתו החודשים האלו מסיבות אחרות ולא היו מתים אם היו מקבלים יחס וקשה שאבד בחסות הקורונה? מספרית דה שוט והצל צודקים קשה להתווכח עם זה.

  3. בינתיים גם המדינה במגפה. גם העם ברחובות וגם הכלכלה הרוסה לעשר שנים קדימה. החוב הלאומי גדול מהתוצר הלאומי.
    יש דיבורים על הפסקת השימוש בדולר האמריקאי לעסקאות בינלאומיות. ושזה יקרה המאוורר נפל לחרא.
    וטראמפ עדיין מנסה לפלג ולהסיט.

    תודה מנחם שאתה ממשיך לכתוב על זה, אנשים לא מבינים שהכל קשור ואם בעוד ארבע חמש שנים הליגה תעבור לסין, פה זה התחיל.

    1. שמעון מה אז הפיכה צבאית לא קרתה? טראמפ לא הפך את ערב לדיקטטוריה וביטל את הבחירות? עכשיו מפסיקים להשתמש בדולר לעסקאות בינלאומיות? חסר לי רק דיווח שטראמפ קשר קשר עם חייזרים כדי לכבוש ביחד בכוח את העולם, זה בערך אמת האמינות של ההשערות האלה

  4. איזו אכזבה שבראדלי לא ישחק עם הלייקרס. ובמקומו ג׳יי אר? שאף קבוצה אחרת לא רצתה או ניק יאנג שחשבתי שנפטרנו ממנו. ועם כל הידיעות על עוד שחקן שנדבק לא יודע אם בא לי על ליגת הבועה הזאת. זה ממש התעלמות מהבעיה באירופה חזר הכדורגל כי התמודדו נכון עם המחלה. כלומר לקחו אותה ברצינות.
    יש סדרה טובה של hbo שמתארת תרחיש של ארצות הברית עם נשיא לא כשיר במלחמת העולם השניה והכל דרך העיניים של משפחה יהודית בג׳ירזי the plot against America נראה יותר עדכני מתמיד. מומלץ

  5. אחלה מעורב מנחם
    אין רפובליקנים יותר, יש תומכי טראמפ וכל השאר.
    גם בארץ זה ככה. אין יותר ליכוד.
    או עם ביבי או נגד ישראל
    🙂

  6. מנחם תהיה בריא והכי חשוב תפסיק לראות חדשות, לא תמצא שם שום דבר חוץ משקרים ועוד שקרים גם אם אתה רואה רק בשביל להתעדכן בשעה ובתאריך רצוי שתוודא עם עוד מקור.
    הסיפור שעשו עם הקורונה זה אחד מהבלופים הגדולים בתולדות האנושות. אין נתון אחד מהימן שאתה יכול להסתמך עליו ולכן כל המספרים המומצאים שאתה עוקב אחריהם הם חסרי משמעות. המחלה הזו ממזמן עברה פוליטיזציה ואולי מהתחלה היתה כזו.
    לדעתי הקורונה היא לא יותר ממסך עשן לדבר הרבה יותר גדול שהוא הכלכלה. העולם (בעיקר ארה"ב וסין) נמצא במשבר החוב הכי גדול שהיה בהיסטוריה ואי אפשר לשלם אותו גם עוד 100 שנה. אני מאוד מקווה שלא מחכה לנו הפתעה הרבה יותר גדולה בעתיד הקרוב.
    מה שבטוח, השחילו אותנו טוב טוב.
    הממשל האמריקאי הוא corrupted entity כבר עשרות שנים לא ברור למה דווקא עכשיו זה מפריע לך?
    אין ספק שטראמפ הוא ליצן לא קטן אבל לא ברור לך שהוא בובה של אנשים הרבה יותר חזקים ששמו אותו שם? כמו הרבה לפניו.
    אם טראמפ הצליח בפחות מ4 שנים לפלג את ארה"ב, כמו שאתה והרבה מבקרים שלו טוענים, אז כנראה שהיא לא היתה כזאתי מאוחדת כבר הרבה לפני ומה זה אומר על חברה שאדם אחד מצליח לפלג אותה ככה בכל כך מעט זמן? האם הצד השני שבחר להקצין לא פחות את השיח לא נושא גם באחריות כלשהי?
    כל אחד מסתכל על המטבע מהצד שנוח לו אבל בסופו של דבר אלה עדיין שני צדדים של אותו המטבע.

    1. כשתראה ריאה שהפכה למין רשת קרועה מלאה חורים בגלל הנגיף, תדבר אחרת. כשתשכב בבית חולים ותנסה לנשום אוויר והריאה לא נשמעת לך ולא מתנפחת בגלל הנגיף, ואתה ממנסה לנשום וכמעט מאומה לא ניכנס – תדבר לגמרי אחרת.

      1. מנחם אנשים נפגעים ומתים ממחלות או מסיבוכים שלהן כל יום מה הנקודה? בנתיים חוץ מכמה מקרי קצה שלא קיבלתי שום הוכחה חותכת לאמינותם (למרות שבחדשות מיד מתלבשים עליהם כי אוהבים להפחיד את ציבור) אני לא ראיתי אף אדם בריא שזה השפיע עליו ככה. אני מכיר כמה וכמה נשאי קורונה וחולי קורונה שלאף אחד מהם לא היה סיבוך כזה שלא לדבר על זה שהחולים שאני מכיר, לא היית יודע שהם חולי קורונה ולא שפעת אם לא היו עושים להם בדיקות, כלומר הסימפטומים היו קלים ביותר. אני לא אומר שאין אנשים שחווים אותה יותר קשה אבל זה נכון לכל מחלה מכיוון שבני אדם שונים זה מזה.
        הנזק הכי גדול עד עכשיו שהוירוס הזה עושה הוא נזק כלכלי ונזק נפשי, את התוצאות ארוכות הטווח נוכל לדעת מן הסתם רק בחלוף הזמן. אני מנחש שזה יעלה עשרות מונים על הנזק הבריאותי בדיוק כמו שרשמתי פה לפני כמה חודשים שאחוז התמותה יהיה נמוך הרבה יותר מהמספרים המהונדסים שמפרסמים.

        1. אחוז התמותה קטן בכמה מונים מהמספרים הרשמיים משתי סיבות פשוטות. המונה מוטה כלפי מעלה, והמכנה מוטה עלפי מטה. המכנה גם מוגבל בכמות הבדיקות כרגע, אבל אם מנסים לחשב אותו מהמדגם של הבדיקות אז ניתן להסיק שהמכנה צריך להיות גדול הרבה יותר.

          1. לזה בדיוק התכוונתי ועל תוסיף את סין שמשקרת כל דרך. הנתונים שלהם זו פשוט בדיחה לא מצחיקה. תבדוק כמה בדיקות הם עשו לעומת מדינות אחרות ותבין כמה השקר עמוק.

            1. ועל זה*

            2. עצם העובדה שהמכנה כרגע מחושב לפי בדיקות בפועל ולא דרך אקסטרפולציה מתקדמת של וירולוגים עם אוריאנטציה סטטיסטית זה תעודת עניות עצומה לשכל הקולקטיבי האנושי, במיוחד כאשר כל מי שאומר שקורונה דומה לשפעת מקוטלג כהדיוט לא אחראי. אחוז התמותה הוא ההוכחה העיקרית שלהם לכן יהיה להם קשה להודות במהימנות המספרים שדעתם כבר התבססה בעקבותם.

  7. אנחנו לא יודעים מספיק על הנגיף, אבל ככל הנראה (כמו שמנחם אמר) יש לו השפעות ארוכות טווח, הוא בקלות יכול לחסל קריירה של שחקנים שנדבקים (בעיות נשימה וכד' )
    לגבי עניין המסכות – נו, באמת. אפשר לקחת כל דבר ולחפש את הקונספירציה. להניח שרופאים ומדענים אומרים בצורה חד-משמעית שהמסכות עושות את העבודה ברמה גבוהה בגלל קונספירציה פוליטית/כלכלית כלשהי? אפשר לא להאמין לאף אחד. אפשר לטעון שכל עולם הרפואה הוא מושחת ומוטה בגלל אינטרסים כלכליים מרושעים (וחלקים מזה אולי נכון) – אבל עובדתית, זה עובד – הגיל הממוצע עובד, בעיות רפואיות הולכות ומטופלות בצור היעילה וקלה. אנשים לא מבינים כמה עד לפני 50-100 שנה אנשים מתו בהמוניהם בגלל בעיות שהיום רופא משפחה סוגר בחמש דקות. קצת ענווה והכרת הטוב מול עולם הרפואה (וכן, יצא לי לפגוש רופאים דבילים, וכן, יצא לי לשמוע על חברות תרופות מרושעות וציניות – לא נראה לי שזה הרווח והמקובל). גיא, בכל עניין, מקפיד לבסס ולבסס (בכדורסל כמו גם בעניינים אחרים) – אני לא תמיד מסכים בהכל, אבל הוא תמיד טורח להביא ערימת עובדות לצד טיעוניו (וכן, אפשר לעשות 'טראמפ' ולהגיד שאין עובדות והכל המצאות)

    1. גיא הוא אש, ואני ממש רוצה לרכז עבורו פרטי מידע שיראו לו כמה ה״עובדות״ והמספרים שהוא מתבסס עליהם מוטים.

      1. מצאתי דקה עבורך. בבקשה –
        .
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7191274/
        .
        אני אשמח לדעת איך המחקר הנ"ל מוטה. מדוע חבישת מסכות לא יעילה כאמצאי למניעת הפצת נגיף הקורונה (או כל נגיף המועבר ברסס)?
        .
        (חדי העין יכולים בנקל לזהות שהמחקר מאיר את משרד הבריאות בארץ באור שלילי, לאור העובדה שהם "חוסכים" על גבם של הצוותים הרפואיים, ולא מציידים אותם במסכות סינון אוויר, שהן הדרך הבטוחה לא רק למנוע הפצה, אלא גם למזער למינימום את הסיכון להידבק)

        1. בהקשר לחבישת מסכות אני חצוי, אין ספק שיש לזה יתרונות, אבל גם חסרונות. החשש שלי שיש פה יד שקטה כמו עם עניין החליפות הצהובות שאתה חייב שיהיה לך ברכב.
          .
          ההטייה שאני מדבר עליה היא בבדיקות.

          1. אני אשמח אם תסביר מה לדעתך ההטייה בבדיקות
            (וזה לאור העובדה שכאמור, אשתי היא ראש תחום ביולוגיה מלקולרית בבית חולים נהריה, והיא זו "שחותמת" כמעט על כל התוצאות החיוביות, ועל 100% מהתוצאות שמשום מה מכנים "false positive")

            1. זה מה שאשלח לך ישירות שאתפנה לזה. בעיקרון מתוך המסמכים הרשמיים של who וכיצד ההנחיות שלהם מטות באופן בוטה את המספרים מהאמת. מה שמוביל ליצירת ״עובדה״ שמתבססים עליה מקבלי ההחלטות..

            2. אני אשמח לראות כאשר תתפנה.
              .
              אני יכול רק לומר על הבדיקות, ועל מידע ממקור ראשון הנוגע להתפשטות הנגיף במרחבים סגורים –
              לפני שהחלה חובת חבישת המסכות, הייתה התפרצות בבית מטבחיים באחד הישובים בצפון. אחוז עצום מהעובדים במקום נדבק,
              מה שגרר הדבקת המשך ברב משפחות העובדים.
              הנתונים לגבי אותו אירוע מדויקים (כאמור – מידע ממקור ראשון), ומלמדים על רמת ההדבקה של נגיף הקורונה בסביבה סגורה.
              .
              למען הסר ספק –
              אני חושב שהתנהלות משרד הבריאות בכל שלבי ההתפרצות לוקה בחסר,
              כאשר חלק לא קטן מההחלטות שהתקבלו מרגיש כמו כסת"ח מהזן שכל כך אהוב בארצנו.
              אני גם מפקפק במניעים של לא מעט ממקבלי ההחלטות בארץ (כבר ראינו בעבר איך ניצול ציני של מצב הוא לא מתחת לכבודם של מנהיגי ארצנו).
              .
              הדעות הנ"ל, דרך אגב, רק מחזקות את דעתי שאין ברירה –
              סולידריות חברתית היא הדרך היחידה לצלוח את המשבר מבלי שימשיכו להפיל עלינו גזרות (שחלקן אני לא בטוח שהקורונה היא לא תירוץ עבורן).
              כפי שהמחקר אותו הבאתי מראה (ובינינו? השכל הישר מגבה),
              חבישת מסכות + היגיינה אישית + שמירה על ריחוק הגיוני =
              צמצום הסיכון להדבקה.
              .
              זה לא הגיוני שכאשר שישהו מתעטש בחלל סגור, אם יש חוצץ בין הרסס שהוא מפיץ לבין החלל, אז הסיכון להדבקה קטן?
              אתה מכיר את כל אלו שיוקים בזמן שהם מרימים את הקול?
              זה לא הגיוני שאותו חסם על פיהם ואפם מקטין משמעותית את פיזור אותו רסס, ובכך את הסיכון להדבקה?
              .
              עכשיו נוסיף שטיפת ידיים וקצת מרחק בין אדם לרעהו,
              ותקבל משהו שהוא באמת לא יותר משכל ישר.
              .
              (דרך אגב, אתה צודק בנוגע לתאונות דרכים. מחדל. גם במקרה הנ"ל חסרה את אותה סולידריות חברתית שתנער את מנטליות ה-"לי זה לא יקרה")

            3. התפרצות המטבחיים זה טיעון משכנע, אבל צריך להיזהר עם הכללות במיוחד כשמדובר במגיפה. אני מכיר ממקרה ראשון (אני) שנמצא שלילי פעמיים, ואישתי חיובית פעמיים ובוא נגיד שהחלפנו רסס. אני לא מסיק מזה שהנגיף לא מדבק, ואני כן לובש מסיכה במרחב הציבורי במקומות סגורים. אני כן מודע שכחברה הסולידריות החברתית מאוד חשובה, אני הייתי מתעל אותה לשיתוף פעולה של כל החוקרים בעולם, למציאת בדיקה מהימנה ביתית (שאם היו מתאמצים לייצר כזו מבלי שיקולי כסף כבר היתה, והיה נחסך לכלל החברה הרבה יותר כסף) ולגבש פרוטוקול שכולם נבדקים כל יום ואם הם חיוביים הם נשארים בבית לנוח, אם הם מתדרדרים הם הולכים למיון. המקדם הדבקה היה יורד הרבה יותר מהר והעולם היה ממשיך לפעול כרגיל, בדיוק כפי שחולים בשפעת נשארים בבית על דעת עצמם לנוח ולא משתקים את העולם כל חורף פעם ב-5 שנים. קצת מרחב שמירה על מרחב האישי זה משהו שצריך להיות מבלי שום קשר לנגיף כזה או אחר, מצד שני גם לא צריך להיות קרירים אחד אל השני, למה למנוע חיבוק בין שני אנשים בריאים רק בשביל הסולידריות החברתית ? אז אולי גם נמנע תחבורה ציבורית בשבת בשביל הסולידריות החברתית עם הדתיים לא ? ובוא גם נמנע מגייז להתנשק בפומבי, בגלל הקורונה כמובן ואיסור החלפת רסס, לא חס וחלילה מסיבות אחרות..

            4. לגבי המסיכות, מה שמטריד אותי זה העובדה הפשוטה שהסנריו שאתה מתאר, זה שכל בן אדם צריך להחליף מסיכה כל יום. זאת אומרת כל יום 8 מיליארד מסיכות, כל אחד דולר נגיד, כל יום 8 מיליארד דולר. עכשיו תגיד לי מה יותר סביר, שמסיכות באמת נחוצות במידה הזו ? או שיש פה גופים שמפיצים מחקרים ומידעים והטיות רגשיות שגורמות לנו להאמין שהן באמת נחוצות עד כדי כך שאנחנו כעולם נשפוך על זה על יום 8 מיליארד דולר ? אני לא יודע מה התשובה, אני 50-50

            1. שאתה יוצא אתה שם תחתונים או מסיכה בכסף? אז לא 8 מיליארד ביום, רק 1.28 מיליארד לפי 50 ב-8.

  8. רק רוצה לומר, שדווקא כיף לקרוא כאן תגובות של אנשים מכל הצדדים של המפה הפוליטית ומפת הקורונה. לכולם כמעט בלי יוצא מן הכלל יש טיעונים מעניינים ונימוקים לטיעונים שלהם ובגדול אני מגלה שהעולם לא כזה עדרי כמו שחשבתי. הרבה אנשים דווקא יודעים לחשוב בשביל עצמם, ולא משנה לאיזה מסקנות הם הגיעו D:

    מנחם – ארה״ב היא המדינה הגדולה בעולם ובהיסטוריה המודרנית. היא מנהלת את העולם ומתפקדת כשוטר שלו כבר דיי הרבה זמן, תוך כדי שהיא משקיעה משאבים כספיים ואנושיים רבים במטרות שלא תמיד מספקות לה תועלת מיידית ישירה. נכון, יש גם הרבה שחיטות ואינטרסים אבל לא זכורה לי אומה (אולי קצת גרמניה של אחרי מלחמת העולם) שהשקיעה כל כך הרבה מעצמה בשביל האנושות. אני, אישית, לא מתחבר לאמריקאים אבל ארה״ב כאומה היא מודל לחיקוי והעולם שלנו הרבה יותר טוב בזכותה ואנחנו חיים בתקופה השקטה והשלווה בהיסטוריה. ארה״ב תישאר גדולה ושום ליגה לא תעבור לסין. המקסימום שסין מסוגלת לו זו מן איראן משודרגת, מעצמה בין שועלים שכזו ששולטת על כל מה שהעולם השאיר מאחור. תתחזק באסיה ובאפריקה אבל לא יותר.

    לגבי הבועה – אני רשמתי עוד בהתחלה (כשכולם קפצו על הרעיון) שהבועה הזו לא כ״כ פשוטה לניהול ותחזוק כמו שאומרים וזה לא כזה טריוויאלי שהיא תצא לפועל. עוד אקשר לתגובה הזו מתישהו כשיחריזו על ביטולה או איזו. קבוצה תשב שבועיים בידוד באמצע הפלייאוף והנב.א לא תדע מה לעשות עם עצמה והברוך שהיא הביאה.

  9. אליפות עם כוכבית:.
    .
    בטח שתהיה כוכבית, אלו לא הנסיבות הרגילות ובשביל זה המציאו כוכביות.
    .
    אבל
    .
    מי שתזכה באליפות תהיה ראויה לה בדיוק כמו כל קודמותיה. הדרך לאליפות תהיה קשה ומפרכת. העומס המנטלי יהיה כפול. הלחץ לנצח וההשפעות של הבידוד. אף אחד לא יגיש לאלופה את הגביע. היא תאלץ לעמול קשה כדי לזכות. זה למעשה התמצית של אלופת הנבא. קבוצה שצלחה 82 שמשחקים ואז 4 סדרות פלייאוף. זה ארוך, מתיש, יש פצועים, גם מקרב השחקנים המובילים, מי ששורד הוא המנצח.

      1. מסכים עם עגל, יהיה פלייאוף מהסרטים.
        והסרטים הם:
        המסיכה
        מזימות בינלאומיות
        חגיגה בסנוקר
        מלחמת הכוכבים

    1. בגדול דיווץ' בפגרה שמע שהוא לא כזה GM נוראי. אפילו היו דיבורים על חזרה לפלייאוף של הקינגס אחרי מדבר של 14 שנה. אבל דיוואץ' הוא לא אחד שיתן ששמו ינוקה. דיווץ' יגן על שמו. אז הוא החתים את דווין דדמון על חוזה של 13.3 * 3 שנים (אולי ככה הוא מבין את מהפכת השלשות) וככה לא נשאר מקום להחתים את בוגדן בוגדנוביץ'. מה עשה העילוי? העביר את דדמון להוקס + בחירת סיבוב שני כמדומני בתמורת לפרקר, וכך השחקן שלא משלמים לו על הגנה הגיע הקינגסה

      1. לא למדנו מטעויות העבר? מי פה נתן מחמאה לדיווץ'? שיבוא קדימה ויתנצל בפני ולאדה. ואז ולאדה יוכל לעשות פלופ ונוכל כחברה לעבור הלאה.

          1. מה, על זה שהוא נראה כמו הצהרת איחוד של אפל וטאקו בל? או על זה שהוא נראה כאילו הוא מתחבא בתיקייה של רואי חשבון כי הוא יודע שהוא לא מוכן להיראות בציבור?
            טוב, יש על מה לדבר. כנראה שהמחיר יהיה ממש בשמיים ובלתי אפשרי לכיס בלתי מזויינת, את העצבים של הגיימרים על דחיית אירוע החשיפה מלפני שבועיים, וגם על הסוני בעצמו ומה הוא מציע, אבל נראה לי שזה פחות מתאים לאתר על כדורסל (ושאריות ספורט שונות).

            1. מה זה אתר כדורסל?
              למה אף אחד לא סיפר לי. טוב אני הולך.

            2. אני דווקא מחכה בטירוף לסוני החדש כדי שיזיל את 4 ואז סוף כל סוף אוכל להתקדם מסוני 2…

            3. אוקיי, אוקיי. אתר כתיבה יוצרת שהפרונט שלו הוא כדורסל.
              ורק לפעמים מופע דקירות פוליטיות שאני מנסה לעצור עצמי מלהיכנס אליו (מצטער, אתה לא מצפה ממני לא להיכנס ברייגן כשההזדמנות עולה, נכון? זה בחוזה העסקה שלי).

            4. צ'יקו – זו הסיבה הכי טובה שיש לחכות לסוני החדש.

            5. כן

            6. יש מצב שבקצב הזה של ההידבקויות בתוך הליגה הכי הרבה כדורסל שנראה יהיה ב2k אז אפשר לקשר את זה לסוני החדש 😂

      2. הכל נכון אבל ההחתמה של דדמון הייתה עם הגיון בזמנו (מגן טבעת שזורק שלשות ומפנה את הצבע לבאגלי ופוקס).
        וגם הטרייד היה לא רע כי הוא קיבל שנה של ּּּּּּג׳בארי פארקר שאולי לא ימשיך (אופציה לשנה הבאה על סך 6.5) ומקבל כרגע פחות מחצי מהכסף של דדמון ואת אלכס לן (קצת פחות מ4.2) שיכול למלא את התפקיד של דדמון וזו השנה האחרונה שלו ובנוסף הוא נפטר מדדמון שלא היה מרוצה מהתפקיד שלו בקבוצה אז הוא גם שיפר את האווירה בחדר ההלבשה.
        אני חייב להגיד שדיבר לא גי אם רע בעיני ובדיעבד הוא גם לחלוטין יצא זכוי בטרייד על קאזינס.

        1. הטרייד סביר בסה"כ. אבל להחתים את דדמון על סכום כזה? איפה הוא היה מקבל סכומים כאלו? + חוסר היכולת לראות את ההחתמה הבאה. לא יודע לכל הפחות אפשר לומר שזה צעד תמוהה.

          1. מסכים, לא מאמין שהוא היה מקבל סכום כזה אבל הוא יצא מעונה טובה יחסית ואם הוא היה מוחתם על סכום קטן יותר בשלושה מיליון בערך לאותה כמות זמן ומה שידענו אז על תקרת השכר (שהיא עומדת לעלות בניגוד לחוסר הודאות עכשיו)אז זו אפילו החתמה טובה

  10. מנחם תהיו בריאים אתה וגייל. ככלל, הבריאות של הרבה אנשים מאוד התדרדרה מפני שהפחד מהקורונה הבריח אותם מלקבל את הטיפול שהם צריכים בזמן.
    במקרה שלך אולי אתה צודק, כי הגב והקילה לא קריטיים ולא כדאי להימצא בבי"ח או בבידוד כל כך הרבה זמן. בלי קשר, רופא אורתופד אוהב לנתח כמו שחייל אוהב לירות בנשק, לכן כדאי לשמוע עוד דעה . . .
    לגבי הקורונה – כמובן שהיא אמיתית. אני לא מכיר מחקרים על ההשפעה של עם או בלי מסכה אבל מן הסתם היא עוצרת נתזים ומקטינה את ההדבקה. השאלה היא רק בכמה. ישנה שאלה של סולידריות חברתית ונראות – אני שם מסכה באוטובוס וגם באוניברסיטה (בה אין פקחים) ובמרחב פתוח ולו כדי שלא יווצר רושם של שימת %ין. עם סטודנטים ואנשים שאני מכיר אנחנו מרשים לעצמנו לשחרר קצת את הרסן.
    מניסיוני, לדעות הרופאים הרבה פעמים אין ביסוס כאשר מדובר על מחלה שהם לא מכירים כמו הקורונה. צריך להקשיב להם עם ביקורת. רק אתמול שמעתי הרצאה על אפידמיולוגיה וברור שאפידמיולוגיים יודעים מעט מאוד בכלל ועוד פחות במקרה של הקורונה (ולהבין הם לא מנסים אפילו 🙂 ). במודל האפידמיולוגי שלנו ראינו משהו שנראה כמו חיסון עדר, משהו לא צפוי וצריך עוד להבין מאיפה זה בא.
    עם חלק מהדיעות של דה שוט אני לגמרי מסכים, בקשר לאינטרסים של חברות ושל פוליטיקאים (ביבי וחבריו) ועם זאת לא צריך לשפוך את התינוק עם המים ולהתעלם מהאספקט הבריאותי. זה שאנשים מתים מתאונות לא אומר שלא צריך לטפל בקורונה.

  11. אור ואברי – לגבי הקורונה – תקראו את התגובה של הצל (מספר 10). אני לא מסכים עם הכל, אבל הוא הרבה יותר קרוב למציאות מאשר הצד השני. אור, אם אתה חושב שאכילת סוכר תלויה רק בך – אז יש לך עוד דרך לעשות בתחום הפילוסופיה והפסיכולוגיה (לא יודע איך לומר את זה בלי שזה יישמע מתנשא. אני מצטער). אברי, "קוקו" זאת הגדרה סטטיסטית, בעיני, מי שהולך עם מסיכה ברחוב – הוא קוקו.
    🙂

    1. אפשר התייחסות לטיעון הרחב ולא לתפוס אותי במילה? הכוונה שאתה לא יכול להדביק עם זה מישהו אחר שכן נזהר מזה

      1. בוא אני אנסה, ילדים נולדים לעולם, הם אוכלים מה שההורים שלהם נותנים להם, אין להם שליטה על זה, גם להורים אין שליטה כי שטפו להם את המוח שסימילאק זה בריא. הם גם תחת הרושם שנקניק סלמי זה בשר ומלא חלבון ומזין. הם צורכים מלא סוכרים ללא ידיעתם וללא שליטה, כי הם ״נדבקו״ מההורים השמנים שלהם בחיבה לעוגות…

        1. גם על זה אפשר להתווכח אבל אין לי ידע או דעה מוצקה אז מקבל.
          .
          בכל מקרה מעריך את המאמץ, אשתדל לענות לכל התגובות שלך לדברים שרשמתי

      2. אור – לא נכנסתי מההתחלה לוויכוח על הדימויים של ההשמנה או תאונות הדרכים. דיברתי רק על מסיכות. תצטרך לשאול את מי שהעלה אותם (שמעון אם אינני טועה. אבל אל תתפוס אותו בצרתו, הוא מתגעגע למשחיל, שלצער כולנו לא יוזמן ל-באבל-שמאבל).
        .
        אברי – התגובה של הצל אולי קצת קיצונית, אבל יותר קרובה לאמת מהרבה תגובות אחרות כאן.
        .
        שרת, כל הכבוד לך על השפיות, מסתבר שאנחנו לא לבד על הכוכב. טוב לדעת. אהבתי את ההפניה לניטשה – הוא לבטח לא היה הולך עם מסיכה ברחוב. לא קנה את אלוהים – אז יקנה את ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי?

        1. המשחיל היה מוסיף עניין ללא ספק במיוחד אם יכל להצטרף לטורנטו או לפילי בבועה😎.
          אתמול 2 ילדודס ניסו פעמיים להשחיל לי בלי בושה כמובן שלא הצליחו וישר חטפתי אחכ הושפלו קשות. אחד מהם זרקתי אותו קילומטר באנקל ברייקר חיכיתי שיחזור אליי ושמתי לו על הראש כמו הארדן

          1. ילד שמנסה להשחיל – מיד לתת לו באמפ לשיחים – שיבין איך עובד העולם.
            תיזהר עם אנקל-ברייקרים לצעירים, הם עלולים לנקום. כשמבוגר עושה את זה לצעיר, זה משעשע, אבל כשצעיר מפרפר מבוגר, זה כבר כתם שקשה להוריד…

            1. אני מתעלל בהם הם לא ברמה שלי. אחרי הניסיון השחלה אמרתי לו אני הולך להעניש אותך 😂😂 הרקדתי אותו סטפס. לי לא יוצא להשחיל הכל צפוף והם לא פותחים רגליים אחכה להדמנות שלי😎
              היום הולך להיות כיף יש טורניר בימי חמישי יש איזה 100 איש במגרש עושים 5 על 5 טורנירים

            2. תן בראש, אל תבזבז אנרגיה בהגנה

    2. הפנת אותי לתגובה של הצל. אני קורא שם:

      "הסיפור שעשו עם הקורונה זה אחד מהבלופים הגדולים בתולדות האנושות. אין נתון אחד מהימן שאתה יכול להסתמך עליו ולכן כל המספרים המומצאים שאתה עוקב אחריהם הם חסרי משמעות. המחלה הזו ממזמן עברה פוליטיזציה ואולי מהתחלה היתה כזו."

      מה אני אגיד לך, שוכנעתי. הכל קונספירציה.זו הטקטיקה שלך לשכנע פה מישהו? מפנה אותי לתגובה הכי הזויה באתר ומצהיר מש'ל? אם בדרך עוד ניסית להשאר ראציונלי (טיעוניך לגבי יעילות המסיכות) עכשיו איבדת את זה לגמרי.

      1. אני ממש מסכים עם הפסקה הזו. אני לא חושב שיש פה קונספריציה מאחוריה, זה פשוט תהליך מורכב של הרבה כוחות שפועלים ללא מודע אחד כלפי השני, כל אחד וטובתו שלו. מאוד מתחבר לי למעבר לטוב ולרוע, לגנאולוגיה של המוסר, על ידי ניטשה. מומלץ
        https://www.schocken.co.il/Book/מעבר+לטוב+ולרוע%3B+לגניאלוגיה+של+המוסר.aspx?code=40-11305

            1. לא, האמת שאבתי אותה מ״אגדת הufc״ Vladimir Matyushenko, עכשיו לך תעשה גוגל, חח.

            2. בריאן קרדינל וואו הזכרת לי עכשיו שקראו לו השרת 😂😂😂
              מקום 3 בראשמור אצלי. נכנס לשם ב2018
              https://hoops.co.il/?p=133957

              אגב גארד דדלי בדרך הבטוחה להיכל התהילה הזה

            3. שמעון נכנסתי עכשיו לפוסט המדובר, איזה פוסט נהדר (ואפילו הכוכב שעל שמו נקרא כותב שורות אלה תופס מקום של כבוד). אכן גאווה.
              ולקרדינל יש יותר טבעות מבארקלי…
              ואיך הרשימה שלך הייתה משתנה היום?

            4. דדלי בטוח היה נכנס לשם על היתר צריך לחשוב. הראשמור נשאר באותו מיקום. אני לא רואה באופק מישהו שעובר את מדסן.

            5. ממליץ לך להעיף מבט בטראוויס דיינר, אייק דיוגו, סקוט פולארד, קית' מקלאוד (טרוי מרפי מתאים בטייפ אבל הוא טוב מדי לרשימה)- שמות שפיארו את הסגל של הפייסרס בסוף העשור הקודם, שנות אובריאן הנוראות

            6. וכמובן גם טיילר ובן הנסברו

            7. סוף סוף נפל האסימון
              🙂

        1. מומלץ זה אנדרסטייטמנט.. אולי הספרים הכי גדולים בהיסטוריה, עם תרגום מופתי.
          אך אני לא מסכים עם מסקנתך – עודף הפוסט-מודרניזם, עודף ה'אמיתות', לא אומר שכולן שוות בכל מצב. כמו שעם אצטלה ניטשיאנית אפשר לכסות את הנאציזם (למרות שהוא התנגד לנצרות הרבה יותר מליהדות, ולא פחות לאנטישמים) – כך גם אפשר לתרץ את הפייק-ניוז, פלט-ארת׳ ושאר מרעין-בישין איתו – לא אומר שזה תואם לדברי ניטשה.
          ""שכן מן הראוי לפקפק ראשית אם בכלל קיימים ניגודים, שנית, אם אותן הערכות עממיות וניגודי ערכים, אשר המיטאפיסיקאים הטביעו בהם את חותמם, הם משהו יותר מהערכות של חזית קדמית פרספקטיבית של ארעי"
          (מעבר לטוב ולרוע, פרק 2)
          והוא ממשיך בפרק 4 –
          "כוזבו של משפט לדידנו עדיין אינו בגדר ערעור על אותו משפט; ואולי זהו הצליל הזר ביותר העולה מלשוננו החדשה. השאלה היא, באיזו מידה הוא מקדם חיים, מקיים חיים, מקיים סוג, אפילו מגדל סוג; ומעיקרו של דבר אנו נוטים לטעון, שהמשפטים הכוזבים ביותר (ועליהם נמנים גם המשפטים המרכיבים אפריורי), הם לנו גם הנחוצים ביותר, שאם אין אנו מקיימים את תחולתן של הבדותות הלוגיות, אם אין אנו מודדים את המציאות על-פי העולם המוחלט והזהה-עם-עצמו, שהוא בגדר המצאה צרופה, ובלי זיופו המתמיד של העולם על ידי המספר, אין חייו של האדם מתקיימים, – אנו טוענים שהויתור על משפטים כוזבים, פירושו ויתור על החיים עצמם, שלילתם ממש. ההודאה באי-אמת כתנאי לחיים, אכן פירושה להמרות באופן מסוכן את פיהן של נטיות-הערכה מורגלות; ופילוסופיה, המעיזה לעשות כן, מוציאה עצמה ממילא אל מעבר לטוב ולרוע"

          כלומר, הטעות היא תנאי לחיים – עצם המצאת השפה, החשיבה ושאר תכונות של המין האנושי פירושם סילוף המציאות (משום שמדמים אותה כקבועה וכדומה בינה לבין עצמה). המספר תמיד מזייף את העולם. ועם זאת, השקר הכרח אנושי – ואעפ"כ אנו פועלים בתוכו ומפתחים רצונות ארוכים ואמיתות חיצוניות ופנימיות.

          דווקא מעניין לבחון את החלק השלישי ב'לגניאולוגיה' (על האידיאליים האסקטיים) –
          אם פעם הכהן הפנה את כיוון הטינה של העדר כנגד עצמו, שלא יתפוצץ עם הכהן (וכך נוצרה האשמה..) – היום כהנים מסויימים (נניח טראמפ) דווקא רוצים שהעדר יוציא את הרסנטימנט החוצה, גם אם כולם יתפוצצו..

          1. הדמיון של המצב שאני מוצא, זה איך כוחות גדולים כפי שניטשה מתאר אותם מתאחדים על מנת להשפיע על הדעה הקולקטיבית וקובעת ארעית מהו טוב ומהו רע. אינני טוען שכל האמיתות שוות.

            1. איזה כוחות גדולים הוא מתאר, ולאיזה אתה מתכוון?
              יש גם להיזהר מבלבול 'רע' עם 'רוע' (ראה חלק ראשון בלגניאולוגיה)..

            2. על מנת לענות לך ברמה מספקת אצטרך לרענן את זכרוני בקריאה ביקורתית נוספת. אני מתכוון לכוחות שהשפיעו לאורך ההיסטוריה על פירוש המושגים טוב ורע.

          2. לא חושב שנכון כל כך לדבר על סילוף מציאות אלא יותר מדויק לדבר על דרגות דיוק בדיבור על המציאות.
            אמנם רוב השפה שלנו משמשת בשביל תאור שבסופו של דבר אינו מתאר אותה כפי שהיא אבל כן מצליח לתאר את המציאות במדויק מספיק בשביל השימוש שאנחנו באים לעשות בה.
            שקרים מכוונים הם דבר אחר לגמרי והם כלל לא בספרה משל לנסות לדבר על המציאות אלא באים כנסיונות מניפולציה על אנשים.

      1. מנחם, לא כל מי שחושב אחרת ממך הוא אידיוט. קח פחות ללב, לא תצטער. תהיה בריא ותשמור על עצמך.

  12. יאללה קהילת הופס יקרה, בואו ניכנס בעובי הקורה, מונחת פה טעימה קטנה, תגידו לי מה לא סביר בהנחיות האלו.

    1. PURPOSE OF THE DOCUMENT
    This document describes certification and classification (coding) of deaths related to COVID-19. The
    primary goal is to identify all deaths due to COVID-19.
    A simplified section specifically addresses the persons that fill in the medical certificate of cause of
    death. It should be distributed to certifiers separate from the coding instructions.
    2. DEFINITION FOR DEATHS DUE TO COVID-19
    A death due to COVID-19 is defined for surveillance purposes as a death resulting from a clinically
    compatible illness, in a probable or confirmed COVID-19 case, unless there is a clear alternative
    cause of death that cannot be related to COVID disease (e.g. trauma). There should be no period of
    complete recovery from COVID-19 between illness and death.
    A death due to COVID-19 may not be attributed to another disease (e.g. cancer) and should be
    counted independently of preexisting conditions that are suspected of triggering a severe course of
    COVID-19.

        1. חולה סרטן ריאות שהתדרדר כתוצאה משפעת נספר כמת מסרטן. אבל אם יש חשד שהיה לו קורונה, אז הוא יספר כמת מקורונה.
          .
          ״in a probable or confirmed COVID-19 case״ זאת אומרת, שאומרים לכל הרופאים בעולם, אם יש חשד שהיה למת קורונה תספרו אותו עמת מקורונה. לא חייב להיות confirmed, מספיק probable.
          .
          אני לא מכיר גורמי מוות אחרים עם מחלקת מכירות כזו אגרסיבית.

            1. איפה אפשר לקרוא על זה? יש גם מסמך רישמי של who בקשר לשפעת? יש מערך בדיקות לשפעת כמו שיש לקורונה?

            2. קראתי.
              .
              רק מחזק את דעתי.
              .
              זה לא מסמך הוראות רישמי מ who, זה בסך הכל מחקר דעה.

            3. בשני ההפניות שלך, מפספסים דבר עיקרי. הם אומרים שמספר המתים משפעת מחושב על ידי אקסטרפולציה מסויימת וייתכן והוא הרבה יותר גדול מהאמת ולכן מוטה כלפי מעלה. אבל הם גם מציינים אבל מתעלמים לגמרי כשהם גוזרים את מסקנותיהם מהעובדה שמספר החולים בקורונה לא נמדד ככה מה שמקטין את המכנה של הקורונה.

            4. איש בחיית איך אתה לא רואה את זה

            5. לא הבאתי את זה בשביל הדעה. הבאתי כי זה מסביר איך מגיעים למספרי התמותה משפעת.
              המקרה מוות מסרטן ריאה שבסיפור שלך לא נרשם כמוות משפעת אבל במקרה מקביל כן נרשם כמוות מקורונה פשוט מאוד שגוי כי בחישובים של מוות משפעת המוות הזה אכן יספר כמוות משפעת.
              הסיבה שלא מחשבים את הקורונה ככה גם היא בגדול שבניגוד לשפעת שיש שנים של מידע כדי לבצע הערכות כאלו, עבור הקורונה יש לנו ידע נרחב של אפס שנים של נסיון.

              עכשיו זה נראה כאילו אתה
              אתה חושב שיש כאן איזה קונספירציה לגרום לקורונה להראות כמחלה הרבה יותר גרועה ממה שהיא, ואני מנחש שאתה חושב שביקשו כאן לרשום מקרי מוות מהתקף לב(וכו') אצל אנשים שגם זוהה אצלם נגיף הקורונה כמקרי מוות מקורונה אבל על פי הכתוב במסמך של הWHO שאתה בעצמך הבאת ומסתמך עליו זה במפורש לא נכון כשקוראים את כולו.

            6. אתה לא מקשיב לדבריי אז:
              1. קודם כל אתה מנחש לא נכון.
              2. אני במפורש אמרתי שאני לא חושב שיש קונסיפרציה. אלא אוסף כוחות שפועלים ללא מודע איך מהשני ומסתמכים על מספרים שגויים ואינטרסים אישיים כאלה ואחרים.
              3. גם אתה מתעלם מהנקודה הכי עיקרית וחשובה שלי: חישוב המכנה בשיעור תמותת הקורונה.
              .
              אני באמת ובתמים (לא בקונספירציה) מאמין שהקורונה פחות מסוכנת ממה שעושים ממנה. אני לא חושב שהיא שפעת, אני חושב שיש דמיון בינהם, וההבדל הוא לא גדול כפי שמנסים לשכנע אותנו. אתה מוזמן לא להסכים איתי, אבל אל תכניס לי לראש מחשבות ותבסס עליהם דברים, התייחס בבקשה רק למה שאמרתי מפורשות.

            7. קודם כל הנה כביכול ההוראות הרגילות למילוי תעודת מוות
              שמקובלות על הWHO
              https://apps.who.int/iris/handle/10665/40557

              המסמך שהם פרסמו עכשיו בנוגע לקורונה, מטרתו הפשוטה היא לייצר אחידות בצורת הדיווח.
              אם אתה חושב שיש שם משהו שמטה את הדיווח בצורה כלשהי עליך להיות מסוגל להראות זאת. ונראה לי שניתן לפרש את זה בצורה זאת אם מתאמצים זה פשוט לא טוב מספיק (עבורי לפחות).
              .

              שנית, גם הערכים שאתה מקבל על שיעורי התמותה מבוססים על הערכות של כמה המכנה הזה באמת ולא פשוט על המכנה כפי שהוא נספר בפועל. זה אכן לא מספרים חקוקים בסלע וחסינים בפני שינוי אבל מה שיש כרגע זה טווח של מספרים שהסבירות שהמספרים הסופיים יהיו בתוכו הוא סביר יותר משאינו סביר.
              .

              לא ברור לי איך פועלים מתוך אינטרסים אישיים זה לא בתחום הקונספירטיבי אבל בסדר. מקבל, צודק.
              אבל התמיכה היחידה שאני רואה שאתה מביא להטיות לא מודעות אלו זה הרגשות שלך שהם קיימות.
              .
              אם כרגע הבנו שמוות של סרטן ריאות עם שפעת ומוות של סרטן ריאות עם קורונה יספרו בסופו של דבר אותו דבר(וכן גם שאר מיתות עם סיבות מעורבות), אז איפה ההטייה?

  13. נכון ודדמון היה פח בהוקס לפני ההחתמה.
    אבל כנראה השווי של שחקנים ברמתו זה 10 13 מיליון. גם טיילר גונסון חתם על סכום דומה ומדובר בשחקנים די באותה רמה

  14. אני זוכר שאמרתי לפני 3 חודשים שהנגיף הזה מהונדס…
    כיום אין אפילו מומחה אחד שמוכן להתחייב שהנגיף עבר ישירות מעטלף לבני אדם בלי תחנות ביניים
    ומי שבכל זאת מתעקש שיילך לעשות שיעורי בית.
    למה אני מזכיר את זה- כיוון שכולם טועים וכולם צודקים כמעט באותה מידה – זהו נגיף חמקמק שעדיין אין הוכחות
    כיצד הכי נכון להתנהל איתו גם ברמה האסטרטגית.
    כל מי שמציין את המדינות האסייתיות לטובה חוטא לאמת כיוון שלא מדובר במדינות דמוקרטיות וסובלניות במיוחד
    וגם מבחינת נתונים ספק אם הם נכונים.
    .
    גם לגבי המסכות זה עדיין לא ברור כיוון שאף אחד לא משתמש בהם בצורה חד פעמית כפי שאמור להיות.
    אפילו בבדיקות יש אינסוף טעויות מסתבר ולא רק אצלנו ויש להבדיל בין נשאים לבין חולים.
    למשל בישראל מספר המקרים עלה משמעותית אבל מספר המונשמים נשאר זהה.
    .
    הנגיף כנראה פה כדי להישאר לפחות עד תחילת 2021 וצריך ללמוד לחיות איתו ולעשות את המקסימום מבחינה אישית.
    אין שום כלי יעיל לאורך טווח שממשלה כלשהי יכולה ליישם על האזרחים ושזה ייעלם.
    זה בכלל לא קשור לטראמפ, ביבי או כל אחד אחר.
    החיים צריכים להתנהל כסדרם ובמקביל כל אחד צריך לעשות את המקסימום האישי כדי לא להדביק (וגם פה יכול שזה לא ממש יעזור ובסופו של דבר כולם יידבקו)
    ברמת הספורט אני חושב שכל ארגון צריך להחליט לאיזה כיוון הוא לוקח אבל מוכרח להגיד שאם נראה הדבקות אצל הסופרסטארים אני לא רואה שום טעם להמשיך את העונה ובכלל, אני חושב שהטעות הכי גדולה של ה NBA זאת ההנעה המאוד מאוחרת שלהם כי אם היו מתחילים קודם הסיכוי להדבקה היה נמוך יותר
    אנחנו חודש לפני המשך העונה וכבר רואים מספר שחקני מפתח חולים ומי יודע היכן זה ייעצר.

    1. אז אתה טוען בעצם שזה פיתוח סיני ש"ברח" מהמעבדה?
      בערך מה שטראמפ אמר.
      הסינים מבלפים ומצאו אשם עטלף/פנגולין כמקור הרוע בשביל לא לשאת באשמה?
      מאד קונספירטיבי אבל בהחלט יכול להיות גם אמת לאמיתה.

      1. לפחות על דבר אחד אין מחלוקת….
        שהקורונה הגיעה לעולם הרחב מסין בין עם מדובר בוירוס ב"ברח" או וירוס שהגיע משוק מזון (הסיפור הרשמי).
        התוצאה היא אותה התוצאה ומי אשם שמסין היא דלפה לכל העולם?

        1. דוקטור – תראה ליגה ספרדית – כל ערב – כדורגל משובח. אתמול וראן נתן הצגה, לקח כל כדור בחצי הכדור הדרומי, ריאל שלנו נראית מעולה והשופטים עוזרים יורת מתמיד 🙂 יש סיכוי שנעבור את סיטי? (לא נראה לי…)

          1. השופטים עוזרים כי זאת ריאל, זה כמו מכבי בארץ, לא בגלל כסף.
            צודק – סיטי זה ליגה בפני עצמה. אבל תמיד יכול לקרות נס.

            1. ריאל יתנו לסיטי בראש

            2. אני עם שימון
              צפו לפצצה מבייל ועוד אחד קטן מלוקה. את האלג'ירי כרים יסגרו טוב.
              גם טיבו יתן משחק לפנתיאון.

          2. ריאל משחדת שופטים כמו יובנטוס של פעם צריך להיות עיוור לא לראות את זה, זה לא קשור לריאל ברסה … פשוט פלורנטינו פותח את הכיס הבלתי נגמר.

            1. חחח אתמול היה הכי שקוף, פאול נוראי של קרבחל הביא לגול הראשון, לא נורא, שבארסה לא יבכו, אם הם לא בידיים של עצמם – בעייה שלהם. יש עוד הרבה משחקים בקופה, אבל ריאל נראית טוב ובעיקר כייפית לצפייה. המון כישרון וכולם משחקים משוחרר אצל זידאן. אחלה מאמן.

            2. גם בארסה משלמים טוב לא כמו פלורנטינו אבל דונהי כזה שפחות מרגישים תשאל את צלסי

            3. איזה משחקים פח היום פארמה גנואה ואייבר ולנסיה פיכסה
              אני רואה אמרה הסתפר גם סוז לקח לו את השערות

            4. טים אוברבו זה השם שאתה מחפש
              והיה גם דניז אייטקין ב6:1
              ושלא נתחיל עם השיפוט בליגה הספרדית

            5. זיזו זה בינגו של פלונטרינו (עברתתי את השם שלו) והשנה יביא לו שוב אליפות אם ירצה השם 🙂

          3. ברוך, אני חושד בך שהוספת כוד כמה עשרות לסטיפה של פלונטרינו,תודה באשמה ולא נשלח עליך את בג"ץ….

  15. מה סוזמן עשה לשיער שלו 😂😂😂 פעם ראשונה אני רואה מכבי עכשיו התיישבתי פתאום אני רואה איזה פלינסטון זורק מהקו אמרתי מי זה החדש הזה פתאום סוזמן 😂😂
    ברציק אתה מפגין מחוץ להיכל?

      1. כן פחונים. מי שיבחר את למאלו לפני אבדיה יהיה מצחיק
        יום שני יהיה לך משחק יותר מעניין מול הפועל ים ב9 וחצי. חבל שגייקובן בראון לא נשאר היה יותר מעניין. נראה אם פארגו יהיה תחליף הולם

    1. מאיר טפירו התחיל את הקריירה עם כיפה על הראש.
      ומה שקרה לחולון העונה בכלל, ובתקופת הקורונה בפרט, היה הזוי. הם איבדו את כל הזרים ואת המאמן (שהיה הרביעי לדעתי העונה). די הביאו שחקנים מהרחוב כדי למלא את הסגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט