קרדינלס- דודג'רס 2-3 ב-13 אינינגס!!!. 1985 ALL OVER AGAIN?/ מנחם לס

קרלוס ברטרן חבט סינגל באינינג ה-13 והקרדינלס ניצחה את המשחק הראשון 2-3. לפני כן הוא הציל את הקרדס בתפיסה מהצד הימני של המגרש, כ-100 מטרים מ-HOME ובאחת הזריקות הנפלאות שראיתי בחיי שרף את הרץ מהבסיס השלישי.

איזה משחק!!!

***********************

סנט לואיס קרדינלס – לוס אנג'לס דודג'רס, אליפות NLCS

8:30 בערב, זמן פנמה ביץ', פלורידה. 3:30 לפנות בוקר ביטבתה

 

פוסט זה הוא לעכברי הבייסבול הוותיקים שביניכם. למעשה אולי אין באתר אף אחד שיודע או זוכר את הסידרה של 1985. 

REMATCH של NLCS. הוידיאו של הסידרה ההיא שתיזכר לעד הוא כבר פעם חמישית או ששית הבוקר בספורטסנטר, בפוקס ספורט, ובערוצי הבייסבול. יראו אותו ניון סטופ כל היום עד שייזרק הפיץ' הראשון.  כולם כמובן יעשו את ה-SECOND GUESSING בן ה-28 שנה על ההחלטה של מנג'ר הדודג'רס אז תומי לסורדה. הנפלאות של אוזי במית' וג'ק קלארק יסופרו שוב ושוב, וייראו בצבעים טבעיים.

האדם המקולל ביותר היום עד המשחק יהיה תום נידנפיואר, הפיצ'ר שבתו קלסי זכתה השבוע בתואר 'מיס טנסי' והיא תתחרה על 'מיס יוניברס' בקרוב. אבל הטלפון שלו לא יפסיק לצלצל בביתו שבנייפלס, פלורידה, ויזכירו לו שוב ושוב את שני ההום-ראנס נגדו בסריה ההיא של הטוב משבע. הבוקר הוא אמר ל-CNN: "הממשלה לא מתפקדת. פקידים ואנשי צבא לא מקבלים משכורת. המדינה עומדת לא לשלם את החוב הלאומי. אנשים צועדים ברחובות באלפים עם שלטים לאנשי קונגרס וסנט להפסיק לריב ולמצוא פשרה. ומה מראים בטיווי שוב ושוב? אותי זורק שני כדורים, ושני ההום ראנס. כאילו שאין דבר חשוב אחר בעולם מלבד משחק אחד לפני כמעט 30 שנה".

אחד מהם היה ההום ראן של אוזי סמית' במשחק החמישי בבוש סטדיום המפורסם של סנט לואיס, כשאוזי – חובט ימיני שמסוגל גם לחבוט שמאלי, SWITCH  HITTER לידענים שביניכם – החליט לחבוט 'שמאלי' נגד נידנפיואר, והשדר ב-NBC מודיע לכל העולם ש-"ב-3009 נסיונות בשמאל אוזי סמית' לא חבט אף הום ראן!"

מי שלא יודע שהוא חבט הום ראן בשמאל בפעם ה-3010 שירים ידו!

שני ימים אחרי זה היה יותר גרוע:  משחק ששי. הקרדינלס מובילים 3-2 במשחקים. דודג'רס סטדיום אינינג תשיעי. 2 שרופים. שני סטרייק נגד קלארק. דודג'רס מובילים ב-2. קלארק חובט כדור נמוך, THREE RUN HOMER!!!!! והיכן? בדודג'רס סטדיום!!!

הקרדינלס מנצחים את הפננט! הם הולכים לוורלד סרייס. לסורדה משתולל. אני זוכר את התמונה כאילו היתה אתמול.

רוב שחקני הקרדינלס והדודג'רס שישחקו הערב לא נולדו אפילו כשהיום המר והנמהר קרה. זה בייסבול היסטורי ברמה הגבוהה והידועה ביותר, הסיפור המסופר ביותר בסנט לואיס עד היום.

בזמן שהד'ודג'רס לקחו BATTING PRACTICE באיצטדיון בוש אתמול המסך הענק הראה את שני ההום-ראנס שוב ושוב, שוב ושוב.  במיוחד את ההום ראן של קלארק כשהוא רץ לאט-לאט מסביב הבסיסים, ואיש השדה השמאלי של הדודג'רס פדרו גוררו זורק את כפפתו על הדשא בשאת נפש. כשמאמני הדודג'רס פנו למנהל הקומוניקציה של הקרדינלס ג'ון היילי, שיפסיקו להראות את הוידיאו על המסך הענק כי זה מפריע לריכוז השחקנים המתאמנים, הווליום של ההום ראנס רק גבר בעוצמתו.

לסורדה?  כשהיו שניים שרופים, ונידנפיואר ה-CLOSER שהחליף את ה-CLOSER הקבוע סטיב האו אחרי עוד נפילה עם סמים, היה עייף מעונה בה זרק 106 אינינגים כסוגר. בחמשת השבועות האחרונים הוא דידה עם ERA של 5.70. לסורדה הכניס אותו עם שרוף אחד באינינג ה-7 והדודג'רס מובילים 1-4.

2 אינינגים אחרי, 13 חובטים, 68 PITCHES (המון ל-RELIEVE PITCHER!), נידנפיואר עדיין הפיצ'ר. 

נידנפיואר מנסה עתה לשמור על יתרון 4-5. הוא ניכנס לצרות בתשיעי עם בייס היט והליכה לקרדינלס. עכשיו ישנם שני אויבים על הבסיס השני והשלישי, שניים שרופים. לסורדה ניכנס לעצבים. מה עושים? מביאים פיצ'ר חדש לזרוק את הזריקות האחרונות? אולי. אבל צו השעה האמיתי הוא לתת לקלארק 'ללכת'. להורות לנידנפיואר לזרוק 4 'בולס' לקלארק ולהוליך אותו לבסיס הראשון ולמלא את הבסיסים כי קלארק חבט אז 22 הום ראנס, רובם בחלק האחרון של העונה. חוץ מזה, כשהבסיסים מלאים וצריך רק OUT אחד, הדבר יותר קל ב-28% מאשר אם ישנם רק שני שחקנים בבסיסים.

לסורדה טען שוב ושוב אחרי המשחק שכל הסיום נעלם ממוחו. הוא לא מסוגל לחשוב או לזכור דבר. העובדה היא שנידנפיואר נותר על גבעת הפיצ'ר ללא הוראה מלסורדה מה לעשות, והוא סימן לקצ'ר שכדור "CHANGE-UP" עומד להגיע (כדור שנראה לחובט כמו FAST BALL אבל הוא ניזרק ככה שמעופו נראה כ-FAST אבל הוא מגיע SLOW והחובט חובט באוויר במקום בכדור).

 

(כדור ה-CHANGE-UP שזרק נידנפיואר לעבר קלארק)

 נידנפיואר אומר היום שהוא אפילו לא הסתכל על הכדור כשקלארק חבט בו. "הרעש, הקול של מגע מחבט הבייסבול של קלארק עם הכדור היה כזה חזק שחשבתי שהכדור מגיע לבלימפ של גודייר (הצפלין) שהיה כרבע קילומטר מעל האיצטדיון".

7-5 לקרדינלס. איט איז אול אובר במשחק הששי. המנג'ר של הקרדינלס היה היהודי הרצוג. שנים אח"כ הוא אמר שהוא לא האמין שלסורדה "DID NOT WALK CLARK".  הוא אמר שוב ושוב "במצב הזה YOU GOT TO WALK  HIM".

גם לסורדה יודע זאת ואולי ידע זאת אף אז, אבל כפי שהוא אמר שנים אח"כ, "I WAS OUT OF IT!".

נידנפיואר אמר לספורטסנטר: "אני מתפלל לנצחון הדודג'רס בסידרה הזאת. אולי זה יביא סוף לוידיאו של ההום ראן של קלארק. הוידיאו הזה מוליך אותי שאולה. הוא מקרב את מותי. הדודג'רס חייבים לנצח ואולי להוסיף לי כמה שנים לחיי!"

למה הדודג'רס ינצחו את הסידרה?

יש להם את שני האסים הגדולים במשחק, זאק גרינקי וקלייטון קרשאו, ושני פיצ'רים נוספים שאינם ברמתם, אבל 'טובים', וכולם זכו במנוחה של כמה ימים והם מוכנים למלחמה.  במאבק הדיביזיות שני האסים זרקו 19 אינינגים והירשו רק 3 ראנס. כל הליינאפ של הדודג'רס דופק על כל הצילינדרים עם BATTING AVERAGE של 333.

למה הקרדינלס ינצחו את הסידרה?

לדודג'רס ישנם 2 אסים ו-2 'טובים'. לקרדינלס של ארבעה "טובים מאד". בסידרה של 7 משחקים – אם נגיע לכך – שניים 'טובים מאד' טובים יותר מ-'שניים מצויינים ושניים טובים". שלבי מילר, הפיצ'ר הרביעי שלבי מילר היה נפלא לאחרונה. יש להם שורת חובטים המסוגלים לחבוט נגד כל פיצ'ר, ובראשם קרלוס בלטרן ומאט אדאמס. זוהי קבוצה שאף פעם לא מנצחת את עצמה עם שגיאות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 52 תגובות

    1. טרונצ'ו אתה אדיוט, זו אשתו המקסימה, שאם היית איתנו באתר לאורך הזמן היית יודע שזו אשת חיל (נו טוב מסוגלת להיות איתו), שבטח נראית טוב לגילה ולתרגילה.

  1. היא ידענית בייסבול מעולה ביותר (מבינה טוב בכל ענפי הספורט אבל בבייסבול אני כל הזמן שואל אותה שאלות)

  2. BELIEVE IT OR NOTת ישנו באתר אחר שהיה במשחק האחרון, הששי בדודג'רס סטדיום. הלב נחמץ עד היום כשאני ניזכר מה היה במשחק הבלתי נישכח הזה. הסטוריה.

  3. איזה זכרונות רעים יא מנחם
    מומי היה אז באל איי והתקדם בעסקים בעיר
    לוס אנג'לס הובילו 2 – 0 בסדרה , היה לנו את פרננדו ולנצואלה
    זה היה פ'יצר עם חציל מקסיקני וארל הירשר שהיה לא פראייר בעצמו
    העונה הרגילה שלטנו בליגה כמו תותחים.
    ואז הגיע נידפראייר והרס אותנו.
    הרסת לי את השבת , לא מספיק הדוג'רס נזכרתי גם בג'ניפר והימים היפים.
    היום עסוק עם סילבי שחופרת .
    ההבדל בין ג'ניפר של שנות השמונים לסילבי של היום , זה כמו ההבדל של הלייקרס של השואו טיים לליקרס של הנו טיים של היום .
    מה עם הבת של הפראייר ? דומה לשכן או לאמא ? מה אם איזה תמונה לחיזוק החציל ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט