אורלנדו מג'יק – ישן מפני חדש תוציאו / דובי עופר

 

אורלנדו מג'יק

אולם– Amway Center – 18,864 מושבים במשחקי המג'יק.

רקורד בעונה הקודמת – 62-20  (אחרונה מכולן, מזרח וליגה).

מאמן– ז'אק ווהן (עונה שניה כמאמן המג'יק. לפני כן עוזר של הפופ בספרס, ולפני זה פוינט גארד מוכוון הגנה במשך 12 עונות בשלל קבוצות)

הגיעו –  מהמקום השני בדראפט, השחקן המוכשר אך חסר הצוואר – ויקטור אולדיפו, וגם הPG רוני פרייס, והPF הקטן ג'ייסון מקסייל.

עזבו – אל הרינגטון (לשעבר בניקס), בנו אודריך (היום בניקס, פעם במכבי), דקוואן ג'ונס (הודעה נמסרה למשפחה, אף אחד לא חיפש).

חמישייה –  הנה מתחילות ההתלבטויות. בעיקרון – אלה אמורים להיות ג'מיר נלסון הוותיק והשמנמן, זכר ליציאת מצריים, ארון אפללו, יקיר האתר טוביאס האריס, ביג פאט בייבי דייוויס, וחיית הריבאונד הצעירה ניקולה ווצ'ביץ'.

אבל היי, רגע, ויקטור אולדיפו כאילו? השחקן המוכן בדראפט? בשל כמו תאנה קיצית, מתפקעת מעסיס וכישרון…? איפה נשים את הילד הנהדר הזה…

באוף גארד הוא סבבה. מספר שתיים קלאסי. וזה יכריח את אפללו לסגת לספסל. אפללו בן 28, בשיא הקריירה, ואם לשים את תופעת טוביאס האריס ו27 המשחקים המופלאים, הוביל את המג'יק בקליעה בעונה שעברה.

אני מהמר שבשלב מוקדם מאוד יחליט ז'אק ווהן לשלב את אפללו ואולדיפו בחמישייה. תשעת האסיסטים של ויקטור במשחק ההכנה הראשון מראים שהוא יודע גם למסור.

סתם תחושה, לויקטור אולדיפו יש ריח של סופרסטאר.

מריח כמו סופרסטאר.
אולדיפו.

נלסון, לשאלתכם, יעבור לספסל. לא יהפוך לשחקן שישי, אלא יתקרב כמה מטרים לדלת. וכאן אני מתחיל את התיזה – זו הולכת להיות שנת חילופי דורות במג'יק. בואו איתי לספסל ונדבר על זה.

ועל הספסל יגורו איתו

אט'וואן מור ורוני פרייס

דורון לאמב ומאני האריס

מו הארקלס והידו בינתיים אני כאן תנו לי כסף ואלך טורקוגלו

אנדרו ניקולסון וג'ייסון הקצר מקסיל

קייל או'קווין, סולומון ג'ונס ומייקל אריק. כולם אירופה.

שאלות עיקריות:

כמה גבוה מעל התחתית של התחתית יצליחו המג'יק לעלות?

קודם כל נחשוב איך, ונסקור בחטף את הרוסטר. תוך כדי כך נחליט מי נשאר ומי הולך.

ויקטור אולדיפו הוא לא סטאר, אלא שחקן מכללות כשרוני. כדי להוכיח שמה שהצליח שם יצליח כאן, הוא יצטרך לעבוד קשה. בכל מקרה, הוא העתיד של המג'יק. בדראפט 2014, אני מקדים את המאוחר, צפוי להגיע פרנצ'ייז נוסף. נקרא לו X. אולדיפו, בכל מקרה, נשאר כמובן.

ארון אפללו היה סקורר סולידי בקבוצה איומה ושחקן משני בקבוצות בינוניות, בדנבר ודטרויט. נשאיר בינתיים, אבל נסביר לו היכן היציאה, שלא יתעכב.

טוביאס האריס הגיעו ממילווקי תמורת ג'יי ג'יי רדיק והתפוצץ לחלוטין ב27 משחקים חלומיים, ל17.3, 8.5 קרשים ו1.4 חסימות. יכול לסחוב עונה? נראה אחרי 30 משחקים. יכול להשתלב ליד אולדיפו? נראה עוד קודם. בכל מקרה, נשאיר כי הוא מריח כמו שחקן שחקן.

סופסוף מספר 12 שאפשר לאהוב.
טוביאס האריס.

המחליף שלו יהיה מו הארקלס, וזה בתנאי שהאריס לא יעלה כ4 במקום עגול הפנים מהפסקה הבאה. מו הארקלס הוא SF נחמד ביותר, שהראה פה ושם דברים יפים. בואו נקרא לו השחקן השישי באורלנדו 2014-15.

גלן ביג בייבי דייוויס הוא ראשון הווטרנים שיעלה לדיון, והנה גם הפעם הראשונה שנזכיר את השם המפורש, כלומר "אנדרו וויגינס". ביג בייבי כבר לא יהיה יותר טוב מזה. בעונה שעברה הוא אמנם 15 ו 7, אבל ב34 משחקים. פציעה קלה שלו, או עיכוב בהתאוששות, והפתק "מושבת" יופיע על הלוקר. לא להשאיר. אלמלא טנקינג היה ממש אסור ולא מוסרי, זה מה שהיה נכתב כאן.

במקומו יעלו ג'ייסון מקסיל או אנדרו ניקולסון הסולידיים, שלא יועילו ולא יזיקו. נשאיר ונשליך בשנה הבאה, כשהמג'יק יהפכו לקבוצה עם שאיפות. תסמכו על רוב הניגן, הGM שלנצח יחזיק בתואר "האיש שהפיק את השחקן שהתברר שהוא הכי יעיל מכל השחקנים בטרייד הגדול, שנה אחרי הטרייד, בטרייד של דווייט הווארד", והכוונה לניקולה ווצ'ב'יץ'.

צעיר ומוכשר. רוב הניגן.

ניקולה הלז הוא חתיכת חיה. 13 ו12 בנקודות וקרשים, ב52%, הופכות אותו לאיש שאנחנו רוצים באמצע. משאירים בוודאות.

לא דיברנו על ג'מיר נלסון והידו טורקוגלו. הידו דן בימים אלה על קניית חוזהו ע"י המג'יק. קשה להאמין שיראה פרקט השנה. ניפרד ממנו בהזדמנות.

ג'מיר נלסון היה הצירוף הנהדר של דווייט הווארד, והגיע איתו כמעט לטופ של הטופ. מאז זרמו אלפי קוב של ביוב בגעתון השגיא, הנהר שחוצה את נהריה. היום ג'מיר נלסון הוא חתיכת מאובן שמן שאבד עליו הקלח, אם להשתמש במילים נכוחה. אין שום סיבה שיישאר. לכל היותר ירוויח למג'יק כמה נצחונות. וכאן אנחנו מניחים על השולחן את השאלה הבאה.

תמונה לפרידה מימים יפים יותר.
ג'מיר נלסון.

האם המג'יק רוצים לנצח?

ובכן, לא כל כך. בואו נקפוץ שנה קדימה, לאור המסקנות מהשאלה הקודמת.

החמישייה ב2014-15 תהיה:

PG, אולדיפו, האריס, PF, ווצ'ביץ'.

השחקן השישי יהיה אפללו, ולידו מו הארקלס ואנדרו ניקולסון הקנדי. תיכף נגיע לקנדי, אבל לפני כן נראה שיש לנו שלד נאה ביותר להתחיל לבנות ממנו קבוצה.

רוב הניגן כבר הראה יכולת איתור ומציאה לפחות בשלושה מקרים (אולדיפו, לא חוכמה גדולה, אבל ווצ'ביץ' והאריס בהחלט כן, והם במג'יק בזכותו). בדראפט 2014 יהיו לאורלנדו שתי בחירות דראפט, לפחות אחת מהן בלוטרי. השנייה תבוא מדנבר או מהניקס, ולא אמורה להיות גבוהה (אני מקווה).

אם אני ריצ'ארד דה ווס, הבעלים של המג'יק, הניגן מקבל אישור לנפות, לנקות, להעיף ולהיפטר במהלך 2013-14, והפגרה, להשאיר את השישה האמורים לפחות, ולהתחיל להסתכל קדימה.

ואם כבר מסתכלים קדימה, הגענו לתחזיות.

אופטימית

אולדיפו סופרסטאר, מדלג מעל קיר הרוקי בקלילות, האריס משלים ל109 (82+27) את מספר משחקי ההברקה שלו במג'יק, ווצ'ביץ' עובר לדיאטת אטקינס של קרשים בלבד, אפללו קולע 15 מהספסל, מו הארקלס 12, ואנדרו ניקולסון מרים טלפון לקנדי אחר כדי לספר לו כמה יפה בפלורידה.

במקביל, ביג בייבי מתנגש בג'מיר נלסון ונותן למג'יק תירוץ מצוין להשבית את שניהם לעונה שלימה. איפשהו לקראת הטרייד דד ליין שניהם נארזים יפה ונשלחים לאי שם תמורת פוינט איכותי.

בלוטרי למג'יק יש כדור אחד, שעולה ראשון. זה קרה להם כבר עם פני (הארדווי) ושאקיל, והנה הפעם השלישית. הקנדי השני, הבן של מיטשל וויגינס מגיע.

והעתיד, מי ישורנו.

אוכל רק ריבאונד. הרבה ריבאונד.
ווצ'ביץ'.

פסימית

אולדיפו מתנגש בקיר הרוקי ובוכה. האריס מתנגש בווצ'ביץ', ג'מיר וביג בייבי מככבים, המג'יק מגרדים מקום 12 במזרח, הכדורים שלהם נתקעים בצנצנת, ואף קנדי לא מגיע.

התחזית שלי

אני מסמפט את השלד של המג'יק הנוכחיים. אם מורידים ממנו שומן וקצת בשר מיותר וסחוסים, אפשר לבנות על זה משהו יפה. לכן אני נאיבי ומאמץ במלואה את התחזית האופטימית.

גו מג'יק!

לסיום, הקהל מתבקש לקום לשירת התקווה.
אנדרו וויגינס.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני אוהב את הקבוצה הזו.
    אוהב את רוב הסגל, אוהב את המאמן, אוהב את הג'נרל מנגר (היום כבר אפשר לקבוע בוודאות שאורלנדו היא המנצחת של הטרייד של הווארד).

    לדעתי הם יהיו יותר טובים משאנשים חושבים, ואולי אפילו יותר טובים משהם רוצים להיות אם אפללו יעלה בחמישייה במקום אולדיפו בשלב ראשון.

    בגלל זה אני לא אתפלא אם הכותרת של העונה מבחינתם בעצם תהיה למצוא טריידים טובים לביג בייבי ולאפללו (ובמידה יותר קטנה לנלסון).

    פלייאוף לא יהיה, אבל גם לא מקום 14-15.

    לדעתי 12, ואולי אפילו 11.

    אני יודע שרוב האנשים לא חושבים כמוני לגביהם, אבל ממתי זה מפריע לי ?…

    1. דדי, גם אם לא ציינתי מיקום במספרים, אני מסכים עם כל מילה וגם כתבתי את הדברים.
      הייתי מוסיף גם את הסבלנות המרשימה של הבעלים למהלכי GM שאורכים כמה שנים. זה נדיר וזה יפה.

      ההגמוניה בפלורידה על סף שינוי, מגוחך ככל שיישמע היום, עם קבוצה אחת קונטנדרית והשנייה מועמדת לבחירה ראשונה בלוטרי.

      האמת, אני מרגיש גרעין חיבה קטן כלפי אורלנדו. נשתדל לטפח אותו במהלך השנה…

  2. הסיקור מעולה, אני לא חושב שיש בקבוצה הזאת אף שחקן שיכול להיות שחקן חמישיה בקונטנדרית, ואני חושב שיש קבוצות שיעשו את הטנקינג טוב יותר, לכן אני חושב שאורלנדו נמצאת בשורה אחת עם הקבוצות הדפוקות ביותר בליגה (חוץ מהעובדה שהם יושבים בפלורידה שזה יתרון שאי אפשר להכחיש), ויצטרכו ללכת לריבילד נמרץ.

    בכל מקרה נהנתי.

  3. תודה רבה.
    המג'יק בעיצומו של ריבילד!
    הם ויתרו על הווארד ועל ההווה, ולא לקחו בתמורה את ביינום אלא את ווצ'ביץ', האיתור של האריס, הבחירה באולדיפו… כנראה השנה יצטרף לזה גם הוויתור על נלסון ודייוויס… הכל הולך לכיוון של קבוצה ראוייה בעוד שנה שנתיים, שתתבסס על צעירים מנוסים ואיכותיים. העתיד שלהם סבבה בעיניי, וכל הכבוד להניגן על החוכמה ולדה ווס על הסבלנות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט