טור ההופס של מל ליום ה': הפצועים חוזרים, הפצועים חוזרים!

מהמרוסקים, מעוכים, וחבולים עד הבריאים!

 

הנה מה שקרה בימים האחרונים עם המנותחים, הנגועים, החבוטים, והמעוכים. נתחיל מאלה שהחלימו לחלוטין עד אלה שרק אלוהים יודע אם יחזרו בכלל לשחק העונה. הדו"ח מבוסס על כניסה לאתרי הקבוצות, קריאה בעתוני הערים השונות, כמה טלפונים, והשכל שלי הקורא בין השורות כאשף ומפריש בין בלוף לאמת.

 I. אלה שחזרו:

 

1. דריק רוז, שיקגו בולס – 110% מהרוז שידענו

אני מצטט את פרנק ווגל: "לא האמנתי למראה עיני. הוא לא סתם הדריק רוז שהכרנו. הוא הרבה יותר טוב. הרבה יותר מהיר משהיה ואני לא מבין איך זה ייתכן אחרי פציעה כזאת. הוא ניכנס לסל בעוצמה ואגרסיביות שלא ראיתי לפני כן, כאילו רצה להוכיח לכולם שהןוא חזר ללא כל מורא ופחד!". אחרי שני משחקי מבחן הדו"ח הוא פשוט, ללא כחל ושרק, וללא הרבה תוארי פועל, לאלה שעברו 'דקדוק' בבחינת הבגרות 0לא נראה לי שהרבה מכם):

א. דריק מהיר יותר

ב. דריק חזק יותר

ג. דריק פעיל יותר

ד. דריק נועז ותוקפני יותר

בשני המשחקים נגד אינדיאנה וממפיס הוא הרס כל מי שניסה לשמור עלךיו. הוא עשה כל מה שרצה.

אחרי ה-13 נק', 4 אס', ו-4 ריב' נגד הפייסרס ב-18 דקות ווגל אמר מה שאמר. אחרי עוד 13 נק' , 3 אס', 3 ריב' ו-2 גניבות נגד ממפיס ב-23 דקות , חבר קבוצתו מייק דנליבי  אמר: "שיחקתי עם SPEEDSTER אחר בשם מונטה אליס, אבל עם דריק רוז הכל שונה. הכל פשוט אחרת. הכל טוב יותר. שיחקתי נגדו כמובן אבל אף פעם לא ראיתי רוז מהיר כזה!.

 

2. דווייט האוארד, יוסטון  – 104%

בלייקרס הכל כאב לדווייט האוארד: הגב, הכתף, הברכיים, הראש. זה הכל היה מנטלי, האמינו לי. כל הסיפורים על ניתוח שהוא יזדקק לו נעלמו ברגע שנחת בעיר הנפט ולא צריך היה לנשום יותר את אותו האוויר שנושם מייק ד'אנטוני. כל הכאבים נעלמו ואינם וראו זה פלא: דווייט האוארד חדש, בריא, מאושר, שמח. ושחקן מצויין כפי שהיה במיטבו באורלנדו.

במשחק נגד ניו אורלינס הוא היה בדיוק עצמו כמו בימים הטובים ביותר. אני מוסיף לו 4% מתנה רק בגלל שלא לשחק בלייקרס נותן לו 4-8% אחוזים נוספים ליכולתו. מי שראה אותו לא יכול היה להחמיץ את השמחה והעליזות במשחקו. אגיד זאת אחרת: אני ראיתי ממש תאווה והשתוקקות לעשות את הטוב ביותר שהוא יכול. ראיתי מחשק ורעב במשחקו. כאילו כל הערגה לכדורסל, הגעגועים וההתלהבות להופס שניגזלו ממנו בלייקרס, חזרו אליו בגדול והוא קיבל את הכל ברעב וברצון – תשוקה ממש – לחזור לכדורסל רגיל בו הוא יכול לעשות מה שהוא יכול בלי  המסגרת הצרה בה נאלץ לפעול תחת העין הפקוחה של קובי על כל צעד שעשה. הוא סוף-סוף חופשי מהלייקרס נשיון שהצר את צעדיו ורק ביקר אותו על כל צעד ושעל.  ב-27 דקות קלילות הוא קבר 19, קטף אשכוליות מהקרש, וקבר 7 מ-11 מהקו. ברבע הראשון הוא שעט לאורך כל המגרש TO SWAT  נסיון לדאנק של טייריק אבאנס שהסתובב והסתכל עכל האוארד כאילו שהגיע מהמאדים לחסימה הזאת. יותר מאוחר הוא קיבל BOUNCE PASS מג'רמי לין שהשחיל לו כדור בין 2 מגינים בטיימינג כאילו השניים התחילו לשחק יחד בגנון. חיוכים מהשניים, אבל ראית בטיווי שדווייט אומר לג'רמי שבמצב כזה עדיף לתת לו כדור לעלי-הופ. ג'רני הינהן בראשו.

3.  קווין לאב – טימברוולבס – 80%

קווין לאב ניכנס בזהירות. אחרי שבירת עצמות כף ידו באוקטובר, הוא החליט לחזור לאט. במשחק ההפסד בהארכה נגד צ'סק"א, הוא קלע 9 נק', קטף 7 ריב', וחילק 6 אסיסטים ב-28 דקות. ראו עליו שהוא משחק כמו שמשחקים במשחק אימון: בזהירות ובהדרגה. ראית בברור שלו חשק בכך הוא היה זורק עוד עשר זריקות שמהם היה מכניס 5, כי את ה-9 קלע ב-4 זריקות. הערב הוא כבר שיחק יותר בחופשיות וקלע 20 עם 10 ריב' בנצחון על טורונטו. חזיתי בכמה דקות במשחק והוא נראה לי כמו קווין לאב המצויין לפני הפציעה! שבר בעצמות דקות כמו עצמות כף היד חייב להתאחות זמן רב כי העצמות חייבות להתמזג ולהתחבר בקואורדינציה ובדיוק  מופלא. מי שזוכר את כף ידו של לארי בירד שהתרסקה במשחק סופטבול, ההתאחות היתה גרועה ביותר וכף ידו נשארה DEFORMED כשכל אצבע הולכת לכיוון אחר. אחרת הוא היה נעשה כוכב אפילו גדול יותר משהיה, במיוחד בקליעות מרחוק כמובן. עם קווין לאב נזהרו ביותר לאיחוי מושלם, והזהירות עתה היא צוו השעה. עוד חודש-חודשיים הוא יחזור להיות מה שהיה, ואני מאמין שאפילו טוב יותר.

4. אנדרו בוגוט – ווריורס – 90%

בוגוט חזר מפציעת עקב באפריל שבגלל משקלו הרב אילצה ניתוח.

העקב של בוגוט (תמונה מאתר הווריורס)

פציעות עקב יכולות להיות לעצם, לרצועה, או לגיד. למזלו של בוגוט העצם רק ניסדקה, אבל הרצועות נקרעו (אחת לחלוטין) והגידים נקרעו חלקית. העקב היא המפרק היכן ששלוש עצמות נפגשות – הטיביה, הפיבולה, ועצמות כף הרגל. עולם הרפואה היום עושה פלאים עם רצועות וגידים, במיוחד רצועות. רצועות הכתף "הביונית" שלי (הוותיקים זוכרים שהחליפו לי כתף לפני כשנה וחצי) מאפשרות לי תנועה חופשית יותר מאשר לפני הניתוח.

הוא חזר לשחק, קלע 7 נק' וקטף 12 ריב' ב-17 דקות נגד הלייקרס, והכל נראה 100%. אני נותן לו רק 90% כי אני חושש שהמשא של משקלו הרב על הרצועות החדשות.

 5. דני גריינג'ר – אינדיאנה פייסרס (80% עם עלייה ל-95%)

דני גריינג'ר סבל מפציעה מסובכת בברך. פציעה שקרעה לו את הרצועות המחברות את פיקת הברך למפרק, וכן קריעות חלקריות למיניסקוס ול-ACL. הוא ישב 14 חודשים בחוץ, ולמרות שהרופאים נתנו לו אור ירוק לחלוטין, ברור שהוא חלוד מאד. במשחק נגד שיקגו הוא היה 2 מ-10 עם 4 ריב' ו-2 חסימות ב-17 דקות. אני מאמין שתוך חודשיים הוא חוזר לעצמו.

 II. עומדים לחזור עם תאריך ידוע

1. ראסל ווסטברוק, ת'אנדר – 100%

יחמיץ 4 שבועות

 

 

הפציעה של ראסל ווסטברוק היתה קריעת מיניסקוס. במקרה שלו החליטו לא להוציא את המיניסקוס אלא לתופרו. המיניסקוס הוא הכרית שבין עצם הפמור ועצם הטיביה. היום ישנם חומרים סינטטיים שניתן להכניס כ-CUSHION, אך אין מצע או ריפוד מלאכותי טוב ממה שנתן לנו אלוקים. במיוחד במקרה של ווסטברוק המהיר, והנוטה לסיבובי רגל תכופים. לכן ההחלמה שלו היתה ארוכה מהחלמה אחרי החלפה סינטטית. בסופו של דבר הוא ירוויח כי ברכו תחזור לתפעול של 100%. למעשה, עם רפואת היום מי יודע אם לא הוסיפו לו שם קפיץ או שניים שיגרמו לו להתעופף לתיקרת האולם. אני צופה חזרה מושלמת ומחלטת לפוינט גארד המצויין הזה.

 

2. קובי בריאנט, לייקרס – 90%

יחזור לפתיחה – או לתאריך בלתי ידוע

 

 

 

 

 

רגל שמאל עם גיד אכילס קרוע 

 

הצורה שקובי בריאנט יחזור מקריעת גיד האכילס שלו היא סוד כמוס של הלייקרס. היו שחזרו מפציעה כזאת לתיפקוד כמעט מלא – האחרון שבהם צ'אונסי ביליאפס. אבל הפציעה גם סיימה קריירה של בעיקר אצנים שהם הנוטים להיפצע בגיד האכילס יותר מכל ספורטאי אחר בגלל המהירות המקסימלית והדרישה מהגיד לעמוד במאמץ של כיווץ שריר הגסטטרוקנימיאוס במהירות עצומה ללא צ'אנס לרגיעה. כיצד יחזור קובי? אני מודע לטיפולים שהוא קיבל בגרמניה, אבל זה טיפול בדקירות בעיקרו, ואני לא יכול לחשוב על כל יתרון שהוא השיג בדקירות בגיד שהוא למעשה CONNECTIVE TISSUE  'מת' ללא עצבים רבים וכלי דם. בגלל גילו של קובי, וה-WEAR AND TEAR של גופו אחרי כל שנות ה-NBA, קשה לי להאמין שהוא יוכל לחזור לרמה גבוהה מ-90% מרמתו הגבוהה, ואולי אפילו 90% הוא מספר מוגזם.

 

3. ראז'ון רונדו, סלטיקס – 100%

יחזור  2-4 שבועות לאחר משחק הפתיחה

אמור לחזור לתחילת העונה או מיד אחריה. הפציעה של ראז'ון היא העתק לפציעתו של ראסל ווסטברוק, ומאחר והוא תלוי פחות במהירות וסיבובי ברך ביעילות משחקו, אני מצפה לחזרה מחלטת במלוא היכולת.

 

4. אמארה סטודמאייר, ניקס – 75%

יחזור למשחקי המבחן האחרונים

הפציעה של אמארה אינה מוגדרת, וזאת בעייה גדולה יותר לעתים מפציעה מוגדרת. הבעייה היא שב-X-RAY וב-MRI הכל "נראה" בסדר, אבל הברך כואבת, נפוחה, וכשהכל נראה בסדר הוא חוזר לשחק, ואחרי 4-5 משחקים הברך מתנפחת, מתמלאת בנוזלים שהברך לא מצליחה לנקז, ואז חייבים לשאובם בזריקה מיוחדת, וחוזר חלילה. זוהי פציעה כרונית. לפי הידיעות מניו יורק הוא עבר "טיפולים חדשניים מיוחדים" שטיבם לא הוסבר, ואין לי מושג מה יהיה איתו.

 

5. אריק גורדון, ניו אורלינס – ???

יחזור תוך שבוע-שבועיים

כמה שניסיתי למצוא אינפורמציה על סוג הפציעה, והצלחת ניתוח העקב והריהביליטציה אחריו, לא הצלחתי למצוא דבר.

 

6. דנילו גלינארי, דנבר – 100%

יחזור בדצמבר (דנילו טוען – נובמבר)

הפציעה היתה לרצועות ה-ACL ן-PCL. הניתוח עבר בהצלחה

 

7. גרג אודן, מיאמי – 65%

יכול לחזור כבר היום

הפציעות הן פציעות של העבר. לפ-ני כמה חודשים עבר 'תיקון' – ניתוח אורטוסקופי לברך השמאלית. הוא לא "פצוע" הוא פשוט משחק עם ברכיים שניפגעו יותר מדי פעמים והוא מתכונן לחזור לאט, ובזהירות. כל מה שההיט צריכים ממנו הן 10 דקות בזמנים קריטיים.

 

III. תאריך חזרה לא ידוע , וסוג פציעה מדוייק לא ידוע

1. אנדגרו ביינום, קליבלנד – $$$$

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. אם ירכיבו נבחרת מכל הפצועים האילו. יש לנו קבוצה ששמה בכיס הקטן כל קבוצה על פני הגלובוס. יש לקבוצה הזו אפילו עומק רציני בכמה עמדות (ווסטברוק, רונדו ועוד)
    הכל בתנאי שהם בריאים.
    איך היתה נראית העונה שחלפה אם כל החברה האילו היו בריאים? אתרי הספורט מלאים בתחזיות לעונה הקרובה. חסרה רק תחזית אחת , והיא מי בסופו של דבר יהיה בריא ברגעים המכריעים. הבעיה זו תחזית בלתי אפשרית.

  2. מישהו מכם קולט את יכולות ה- MVP של אנטוני דייויס במשחקי קדם העונה????
    כולל 29 נקודות אתמול.

    גם הוא היה פצוע לא מעט בשנה שעברה.

  3. מצויין תודה. לביינום יש מצב שנקרא ברכיים דגנרריטיביות. מה שזה אומר שזו פציעה כרונית, למעשה הסחוס המפרקי המגן על הפמור (עצם הירך) שחוק לגמרי והעצם חשופה, ברגע שזה מצב כרוני כמו של ביינום הפגיעה היא לא רק בסחוס כי אם בעצם עצמה, כך שכאבים ונפיחויות תמיד יהיו לו. והברכיים לא מתאחות כמו אצל אדם רגיל מפגיעות, וכמובן שבגלל המשקל שלו זה עוד יותר מורכב והסיכויים להחלמה נמוכים.
    הוא עבר ניתוח אורתוקיני (הניתוח על שם קובי בריאנט) בגרמניה שבעצם מזריקים ORTHOKENE במקום להחליף ברך. אצל קובי זה נראה שעובד, אבל אצל ביינום זה עבד בדיוק שבועיים עד שנפצע שוב וגמר את העונה ככה שהאופטימיות לאוהדי הקאבס צריכה להיות מאוד זהירה.

    1. כמובן שלא מזריקים אורטוקין אלא זה שם הטיפול. מה שעושים שם זה מניפולציות לדם והפקת סרום שאמור לעזור לטיפול בדלקות הכרוניות בסחוס ועזרה באיחויו. ומה שיש לביינום בעברית נקרא דלקת מפרקים ניוונית. לקח לי זמן למצוא 🙂
      בקיצור גם אם יחזור זה בחיים לא יהיה ל-100%

      1. מה שמזריקים זו פלאזמה, עם כמות גדולה של PLATELETS (לא יודע כיצד אומרים פלייטלטס בעברית; זה הגופיפים בדם)

    2. מהמה שמזריקים זו פלאזמה, עם כמות גדולה של PLATELETS (לא יודע כיצד אומרים פלייטלטס בעברית; זה הגופיפים בדם)

      1. היתה תקלה באתר כנראה. נגמר 116-96 ליוסטון וכספי היה מצויין ברבע האחרון. דווקא הרבע התקוע 🙂 בפליי ביי פליי הוא היה מופיע בכל שורה, הוא פשוט היה בכל מקום, סחטיין עליו

          1. לא יודע, אצלי האינטרנט מספיק בדיוק כדי לראות את הקליפים שהאשך מעלה. ה-NBA מגיע אלי דרך לווין פורטוריקני.
            נראה לי שבחבילה היקרה יותר בליג פס יש אפשרות גישה לNBATV ואז אפשר לראות את כל המשחקים שמשודרים שם.
            אם בא לך לראות את כספי תדלג ישר לרבע הרביעי כי רק שם הוא ממש משחק. אבל נותן עבודה.
            אני אתן אזהרה לפני המשחק הבא בין אינדי ליוסטון ביום ראשון בבוקר אצלי, צהריים ככה בארץ.
            אחלה משחקים בין קבוצות שכמעט שלא נפגשות בעונה הרגילה

  4. לפי מה שאני שומע, כנראה שקובי לא חוזר לפני סוף נובמבר.

    ואנתוני דייויס ?
    לא מפתיע אותי בכלל.

    כל העונה שעברה כולם כאן דיברו רק על לילארד אבל אני דאגתי לפמפם בכל פעם שהוזכרו הרוקיז שדייויס הוא היהלום האמיתי.

  5. אתה שקרן או מבולבל.

    מצטער, אבל אין דרך אחרת להגיד את זה.

    ואם זה שקרן, אני באמת מתחיל לראות את הדרך שלי החוצה מכאן.

    ובבקשה תחזור לכל טור שהוא בעונה שעברה שעוסק ברוקיז, ותביא קישורים לכאן כדי שכולם יראו מה אני כתבתי בעקשנות כשכולם כולל אתה היו עסוקים בלילארד (המצויין כשלעצמו)…

  6. מנחם מה אתה אומר על כך שרוז לא שיחק במשחק בשבת בברזיל בגלל בעייה בברך? למורת רוחם של הבריזלאים ששילמו הרבה כסף…

    זה משהו לדאוג ממנו? או שזו בסך הכל מהמורה בדרך ארוכה לקראת שיקום מלא? או שהבחור פשוט יצטרך להתרגל לשחק עם כאבים בברך לשארית חייו (עם או בלי קשר לכך שיחזור לכושר משחק מלא)?

    אני חושב שזה השחקן שיהיה לי הכי חבל עליו… הוא פרנצ'ייז פלייר לגמרי, משהו שיכול להסתיים באליפויות ופייט מעניין למיאמי, ואם הוא לא חוזר לכושר מלא אז נשאר עם קבוצת בולס סיפמטית בלוחמנות שלה, אבל לא מספיק מאיימת…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט