חשבתי שלא אכתוב יותר על כך, אבל כשמהפכה חברתית (ופוליטית) קורית ממש לנגד עיני, איני יכול לשקוט / מנחם לס


אני רוצה שיהיה ברור לכולכם שמהפיכה חברתית אמתית קורת ממש לנגד עינינו. היום, עכשיו (23.40 זמן ניו יורק).

ישנם בין הגולשים מעטים שלא מבינים בדיוק מה קורה לנגד עיניהם וחושבים שזאת עוד הזדמנות למסיבה ברחובות, עם ביזה כשאפשר.

זה רחוק כמה שאפשר מהמציאות. היום, היום ה-12 של המחאות, מאות אלפי צועדים ועתה מדברים על הרבה מאות אלפים – הייתי אומר שרובם בגילאי 20 עד 40, והייתי מחלק אותם (רק מתוך ראייה כללית משך 12 שעות לפחות) ל- 60% לבנים ו-40% שחורים) בעשרות ערי ארה"ב, ועתה לא רק בכל הערים הגדולות אלא גם בערים הבינוניות של מיד-אמריקה, ואפילו ערים קטנות, בסך הכל – הייתי מנחש – בכמה מיליונים.

כשב-40 ערי ארה"ב הנחשבות למטרפולין היו בכל אחת כמה אלפי צועדי מחאה, ובערים כמו ניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס, אטלנטה, פילדלפיה, יוסטון, דאלאס ועוד כ-30 ערים גדולות היו עשרות אלפי צועדים – עשו את החשבון בעצמכם.

המשטרה וה-NASTIONAL GUARDS לא נראו בשום מקום, מלבד סיאטל שהיא העיר היחידה בה היו כמה טאקלים עם המשטרה. העוצר הוסר מרוב הערים, והמוחים היו חופשיים לצעוד כאוות נפשם. כמעט בכל ארה"ב צעדות המחאה עברו בשקט, בשלום, ובכמה מקרים כמה שוטרים ואנשי המשמר האזרחי הצטרפו למוחים בחיבוקי-צעדה. היה מדהים לראות.

לא היה דבר כזה אף פעם בארה"ב. המחאה החלה להתפשט ברחבי העולם: בלונדון, במנצ'סטר, ועוד כמה ערים בבריטניה. באוסטרליה, בדרום אפריקה. בארצות אירופה השונות. אפילו בבירות, לבנון, האמינו או לא. עכשיו אני רואה צילומים מברלין, קניה, דרום אפריקה, צרפת…המחאה מתפשטת בכל העולם.

מה קורה?

מה שקורה הוא שלצעירי ארה"ב נמאס מהמצב הקיים. הם נתנו יותר מדי זמן לטראמפ, ולימין הקיצוני הגזעני – ואפילו הנאצי – השונא לא רק שחורים אלא גם יהודים, היספנים, אסיינים וכל מי שלא לבן ובהיר – לחגוג כמעט ללא התנגדות. לא עוד.

הפעם המחאה היא אמיתית ורצינית ביותר, והיא תביא שינוי. הימין הקיצוני מתחבא בחורים. היחיד שמצייץ הוא טראמפ שהבוקר אמר שהוא "הנשיא השני אחרי לינקולן בתרומתו ואהבתו לשחורי ארה"ב", והערב הוא שלח טוויטר נוסף https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1269400770472001539)

שהוא הנשיא של "LAW AND ORDER" ושהוא "ישלח את הצבא האמריקאי אם יהיה צורך להשקיט את המהומות הבלתי חוקיות", דבר הנוגד לחוקה האמריקאית, וכמה גנרלים שכמה מהם היו במחנהו עזבו אותו משך היום בטענות קשות מאד נגדו.

מה שקורה לנגד עינינו הוא צעירים במאות אלפים ואולי מיליונים שנימאס להם מהמצב הקיים. הם רוצים שוויון חברתי, הזדמנות שווה לכולם בחינוך ועבודה, סוף לגזענות, ושינוי פוליטי טוטאלי. זה כבר לא עניין של ימין ושמאל. זה עניין של שינוי בכל המערך החברתי, הפוליטי, הכלכלי, ושינוי טוטאלי באווירה.

מי שצעד היום היו מאות אלפים שאף פעם לא הצביעו בבחירות, והפעם הם יצביעו לא רק עבור נשיא חדש – ולצערי מועמד הדמוקרטים הוא ג'ו ביידן הדי עלוב, שייבחר לנשיא רק כי הוא המועמד הדמוקרטי – אלא עבור אנשי בית נבחרים חדשים – צעירים ומתקדמים כלבבם – ואותו דבר בסנטורים חדשים, צעירים, אינטיליגנטים, ומבינים ללבבם של הצעירים. תארו לכם שבקנטקי היתה צעדה של אלפים עבור דבר אחד, ודבר אחד בלבד – להיפטר ממקדונל הזקן המפגר, שליט הסינט, שכל מה שהוא עושה כבר שנה שלישית וחצי זה לעצור קידמה ושינויי, ורק לשמור וללקק לטראמפ ללא הפסק.

המחאה הפעם היא צונמי ממש. היא כזו גדולה ועצומה שאיש לא מעז לפתוח פיו נגדה, או להיראות ברחובות כמתנגד. הפגנות של 12 יום ולילה, ללא הפסק, הלוך וחזור? והצעירים האלה הם רציניים, פקחים, מתקדמים – שנמאס להם.

CIVIC UNREST כזה לא היה אף פעם, ואיש לא יודע כיצד, ואיך, הכל יסתיים. כשאתה רואה אלפים בערים כמו וידור,- טכסס, הברה – מונטנה, מריון – אוהיו, ספרטנבורג – דרום קרולינה, או מייקון – ג'ורג'יה, אתה יודע שהפעם זהו מרד חברתי אמיתי.

גדרות חדשים, גבוהים, ניבנו לסביב הבית הלבן הנראה היום כמו איזה בית-סוהר העטוף מסביב בגדרות ושוטרים עם נשק. הבית הלבן פתאום נראה כ-MILITARY DEFENSIVENESS במקום SYMBOLISM של דמוקרטיה וחופש. אבוי לעיניים שככה רואות, ולא משנה אם אתה ימני רפובליקאי או דמוקרטי, ואפילו שמאלני. זה פשוט אנטי אמריקאי, אנטי החופש והחרות, אנטי פסל החרות.

ראית מאות צעירים מנגנים על גיטרות. מתופפים. רוקדים. היו אפילו כמה פסנתרים שהיו חלק ממצעדי המחאה ואנשים מהקהל הגיעו, לנגן מוסיקה כלבבם, רובה מנגינות אמריקאיות של דרור וחופש, כשהמנגינה השלטת היא “Lift Every Voice and Sing,” – שהפך להמנון השחורים על חופש ושחרור.

אני מרבה לכתוב על זה כי אני קורא את 'ידיעות אחרונות', 'מעריב', וואללה, ועוד, ולא כתוב שם מספיק שמה שרואים לנגד עינינו הוא שינוי דראסטי בארה"ב שידענו. המדיה בישראל לא מתארת מספיק את רצינות המצב לאשורו. הם מקטינים את גודל המחאה שפרצה כאן בדיווח קליל מדי כאייטם שלישי או רביעי בחשיבותו.

תיזכרו את דברי. אני מרגיש דברים, ולא רק בכדורסל. כמובן שהכל התחיל בגלל ג'ורג' פלויד, אבל ההוצאה להורג שלו היתה רק השסתום שפתח את הסכר לביליוני גלון של רגשות שמשך שנים היו חבויות, וסוף-סוף השתחררו. הפעם הם לא ייעצרו עד שיקרה שינוי אמיתי, ואני מקווה רק שתהיה להם סבלנות לחכות עד נובמבר, ולא לפרוץ במרד חברתי בלתי אחראי לפני הבחירות.

בכל עיר בארה"ב, ואפילו בעיירות קטנות, המחאה הובעה בצורה זו או אחרת.

מדהים ממש. ארה"ב לא תהיה מעולם יותר מה שהיתה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 224 תגובות

  1. מנחם אתה אופטימי מידי. מה שהיה הוא שיהיה עולם כמנהגו נוהג כלבים נובחים שיירה עוברת ובלה בלה.
    אתה כבר יודע עוד חודש איש לא יזכור את זה עד הפעם הבאה
    שום סיסמאות ללא תוכן לא ישנה את העולם מנחם.

    1. בהתחלה זה היה העבדות, לקח עוד 100 שנה וגם את ג'ים קרו ביטלו.
      צריך להמשיך להאבק כדי לחסל גם את השאריות של הגזענות הזו, זהו מאבק סיזיפי ולפעמים צריך לחכות דור או שניים כדי לראות שינוי. אבל אין ראוי ממנו

  2. תודה מנחם, זה מדהים היכולת שלך להעביר רגש במילים, אני מקווה שמה שקורה שם יחזור לכיוון של מחאה כמו שתיארת הערב ולא מלווה האלימות וביזה, מסקרן מאוד מה יקרה בהמשך, בהצלחה לכולנו ושבוע טוב.

  3. מנחם המחאה הזו היא
    ראשית מאורגנת על ידי גורמים אנרכיסטים רדיקליים
    שנית מה בינה לבין ביזה למשל ?
    שלא יובן לא נכון הרצח של השוטר הוא מזעזע ביותר לכל עין שרואה זאת .
    זו לא השאלה.
    השאלה מה בין הרצח הזה לביזה ולאנרכיסטיות?
    אני לא רואה קשר אלא מישהו שתפס על כך טראמפ ( ת"מ).

    עוד 3. הערות לסיום
    1. כלל לא בטוח שיתחלף נשיא בגלל המהומות הללו (אני זוכר כמה פעמים הספידו אותו לפני הבחירות הקודמות והוא נבחר כולל "פרשיות" אונס שיצאו ימים מעטים לפני הבחירות ).

    2. אותם אנרכיסטים ואותו השורש שמצית את אש להבת המהומות לא יכבה אם זה יהיה ביידן ולא טראמפ ובהקשר זה אני מציע לך לא לקרוא רק את ידיעות וואלה הרדודים אלא גם את ישראל היום שאמנם הוא גם רדוד אבל במוסף לשבת שלו בטור הפותח יש את אמנון לורד שכותב בצורה מרשימה והוא היטיב לנתח את סיבת המהומות ובקצרה הוא טוען שזה תהליך רדיקלי אנטי דמוקרטי שעוברת אמריקה כבר עשור -עשור וחצי….שווה לקרוא את טורו לפני שמתווכחים.

    3. נחזור לענייננו אני מוצא עצמי מהרהר כמה הייתה עכשיו הפגנה אם אכן היינו בעולם כמנהגו בסדרת גמר הנ.ב.א שמסביב היורו ואוטוטו האולימפיאדה .
    עכשיו אני יותר מבין את עניין לחם השעשועים להמונים .

    1. מבקש את הפרוטוקולים הסודיים של האנארכיסטים הרדיקליים שמארגנים את המחאה בצללים מאחורי הקלעים. צריך את זה בשביל חבר.

    2. תמשיך להתפלל בשביל טראמפ שלך.
      אני שמח על תגובות כמו שלך עם כל הציטוטים לתורות קונספירציה משונות. ששאר הקוראים יראו מי סוג האנשים שמצביעים לדמגוגים האלו.

      1. עידו עוד פעם אתה וההתנשאות שלך .
        לא כל דבר זה קונספירציה אתה בטח מאלו שחשב שהמחאה "החברתית" לפני עשור בארץ הייתה גם אותנטית!.
        על זה נאמר אותנטית מסוג מאד מסוים בארץ ואותו דבר קורה גם בארה"ב.

            1. האמת הסובייקטיבית של אהרון שדה.

    3. קשקוש עלוב, מעשי הביזה ספורדיים ביותר ולא מייצגים כלום, לא יפתיע אותי אם חלקם מבוצעים על ידי תומכי הסוציופט הכתום חביבך. וכן,גם המחאה החברתית של לפני עשר שנים בארץ הייתה אותנטיות,למרבה הצער היא כללה שירים בכיכר במקום אבנים .

    4. שור ידידי , אני לא מאמין במחאות , אני פעם אחר פעם בהיסטוריה רואה איך המחאה נשכחת ונעלמת אחרי חודש ,ושום שינוי לא בא ואני בטח לא מאמין במחאות אלימות (שהם כמו שציינת מיעוט באחוזים אפסי שמנסה לרכוב על מחאה לגיטימית), כדי להעלים ולמגר את הגזענות צריך להשקיע הרבה כסף וחינוך, זה לא פעולה של אינסטנט אלא תהליך ארוך ומייגע שצריך להשקיע בו מאבק יום יומי

      1. זו הייתה מחאה לא אלימה ששחררה את הודו מהשלטון הבריטי.
        מחאה לא אלימה שגרמה לשינוי חברתי בתקופת MLK.
        מחאה לא אלימה חסכה כמות עצומה של חיי אדם (תנועת 4 אימהות שגרמה לנסיגה מרצועת הביטחון).
        .
        לא כל המחאות עובדות. חלקן נכשלות כישלון חרוץ, לחלקן אין רוח גבית, חלקן נטולות "שטח".
        ועדיין,
        הזכות למחאה היא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה,
        הן חלק שעורר שינוי בעבר, ואני בהחלט מקווה שגם בעתיד.

        1. גיא הזכות למחאה היא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה ואני בהחלט בעדם, אני גם בהחלט רוצה לראות שינוי בכל השחיתות והגזענות, מרתין לותר קינג הוא דוגמה למאבק מתמשך של שנים ששילב בתוכו מחאות נפלאות על חוסר צדק ואפלייה. אותו דבר לגבי תנועת 4 אימהות שלקח לה 4-5 שנים (הזיכרון שלי כבר מעורפל אם אסון המסוקים היה ב96 או 97) של מאבק עד שהגיע לתוצאה הנפלאה של היציאה מלבנון (הייתי רחוק מלהסכים עם כל דעותיו של ברק אבל היינו באותה דעה לגבי הנסיגה מלבנון אחד מהצעדים החיוביים ביותר שראש ממשלה עשה שחסך לנו בחיי אדם.
          .
          קראתי שוב את התגובה שכתבתי ואני אנסה לתקן, מחאות + תהליך של שנים זה הגורם להצלחה , רוב המחאות הלא אלימות אני אהיה בעדם , מאבקם הצודק של השחורים לשוויון מלא , שוויון וקבלה של הקהילה הגאה…

      2. אני מסכים שחינוך הוא המפתח. מעניין אותי לשמוע אמריקאי כמוך מה הוא חושב, בעיניי פלויד ג'ורג' הוא חלק זניח במחאה הזאת מבחינת זה שהוא היה רק הגפרור שהדליק את הכל. האם ייתכן שלמוחים נמאס לא רק מהגזענות אלא מהסדר החברתי (הזוועתי בעיני) בארה"ב? על עושר מופלג מול שירותי רפואה של עולם שלישי,חינוך ציבורי עלוב , העדר ביטוחים רפואיים וכו'
        אני גר בקנדה, ויש לי חברים אמריקאים כל פעם שהם מגיעים לכאן הם בהלם משירותי בריאות חינם, סיבסוד מסיבי לגנים ילדים וכו'. אולי נמאס לאמריקאים הצעירים והלא עשירים צהקםיטלחזם החזירי הזה?

        1. גורג פלויד הוא רק המקרה שהצית את הכל , המחאה הסופר לגיטימית ומוצדקת מתחלקת לכמה גורמים ואני אפשט אותם:
          1. הראשון והעיקרי שביניהם הן על חוסר השוויון והגזענות שהציבור השחור חווה לא רק מאדם הפשוט אלא בעיקר מהגופים שאמורים להגן עליו, בארהב של היום יש סוג של אפרטהייד מודרני שפשוט מתעלמים ממנו , כמה שזה עצוב יש עוד המון מקרים כמו של פלויד שפשוט לא נתפסים בעיני המצלמה, הציבור השחור לצערי לא מקבל יחס שקרוב לשווה מהמשטרה מבתי המשפט …
          .
          2. כלכלי- משבר הקורונה חשף את האמת המרה על הכלכלה , טראמפ ודומיו בפוליטיקה (כולם רקובים בעיני) מנסים לציין את העובדה שממלאים את המשק במשרות מה ״ששוכחים״ לציין בין השוליים שרוב המשרות והציבור אלא משרות מינימום שלא מסיימות את החודש, שלא יכולות לדאוג לעצמם לרפואה או לחינוך נורמטיבי (שמעט יכולים לממן) ומוחים על הרקובים בשלטון.
          .
          Patient Protection and Affordable Care Act
          או בשמה המוכר יותר כאובמה קר לא באמת מכסה כלום .

  4. תודה על הזווית שלך מנחם, בהחלט לא ממש מתייחסים לזה בחדשות אצלנו, אלה יותר עסוקים בקורונה ובכמות חברי הכנסת שביבי ממנה לממשלה.
    אני חייב לומר שטראמפ נראה מבחוץ כאוהב ישראל ואילו את ג'ו ביידן אני לא ממש מכיר(אני זוכר שהוא סגן נשיא ארצות הברית או משהו בסגנון) אבל אני לא ממש זוכר את פועלו, זו הייתה כוונתי.
    אני עדיין חושב שטראמפ יבחר בנובמבר לקדנציה שניה ואחרונה.

  5. אחרי שראיתי מה קורה בלוס אנג'לס שיניתי את דעתי לגבי השינוי ואני מסכים עם מנחם.
    לגבי השוטרים , סוף סוף ראשי הערים ופיקוד המשטרה עושים מה שהיו צריכים לעשות מהרגע הראשון , לתת למפגינים לצעוד כמה שהם רוצים לאן שהם רוצים כי הם עושים את זה בלי בעיות.
    ובמקביל לתת חיפוי בצדדים ולהפגין נוכחות ליד עסקים כדי למנוע ביזה, וזה עובד בשלושת הימים האחרונים רואים בעיקר צעדות בלי בעיות,לא ביזה ולא מהומות.
    כל מה שצריכים להעיף את טראמפ זה 30 אלף קולות בדטרויט,פילדלפיה וקליבלנד,אין לי ספק שזה יקרה, טראמפ גמור והוא יודע שהוא גמור.
    ברגע שהגנרלים והצבא נגדו וסנטורים רפובליקנים כבר מעבירים עליו ביקורת זה תחילת הסוף.

    השינוי במשטרה כבר מגיע והוא יהיה גדול,כולם יודעים שהמשטרה לאורך שנים נוהגת באלימות בשחורים,זה לא דבר חדש.
    כמו תהליכים אחרים, כמו מתן זכויות והתרת נישואין לגייז או מריחואנה חוקית , שני נושאים שהרפובליקנים היו נגדם בצורה קטגורית ועכשיו הם הנורמל.

    1. הוא לא גמור ….מנסים לייצר אווירה שהוא גמור זה יכול להצליח וזה יכול להיגמר כבומרנג.
      אחת הסיבות שהוא כלל לא גמור ואף יכול לנצח באופן ראלי קשור בכל מה שנקרא הרוב הדומם .
      אותו רוב שלא רוצה לראות חלק בכל המאומות הללו אבל הוא מפחד להביע דעתו כי הרדיקליות השתלטה על כל חלקה טובה.

      מה שאני בא לומר זה את הדבר הבא.

      היה כאן רצח מזעזע ומחפיר כזה שאסור לעצום עין בגללו .
      אבל אין קשר בין הביזה והאלימות הרדיקלית לרצח זה .
      ואני גם לא מוצא שום קשר לטרמאפ למעט אלו שתופסים …טרמפ .
      בסופו של יום זה יוכרע בין הרעשנים לדוממים ואני לא אתפלא אם כמו תמיד הרוב דומם .

      1. אתה כנראה לא מבין השיטה האלקטורלית , מי שעם טראמפ ימשיך להיות אותו כדברי המשורר עצמו גם הוא יורה במישהו בשדרה החמישית הם עדיין יצביעו בשבילו.
        הסיבה שקלינטון הפסידה היא בגלל שהשחורים במרכזי הערים של אוהיו,מישיגן,מינסוטה ופנסילבניה שיצאו בהמוניהם להצביע לאובמה לא יצאו להצביעו לקלינטון וטראמפ ניצח במדינות האלה על הפרשים די נמוכים של 30-20 אלף קולות.
        כל השחורים האלה שהשתתפו בהפגנות יצאו הפעם להצביע לביידן וזה בכלל לא משנה מה יקרה בשאר המדינה.
        מישיגן,אוהיו ופנסליבניה זה הדבר היחיד שחשוב.

        1. אני דווקא מסכים עם אהרון בנושא הזה.
          אני לא חושב שהאש שמופנית אל טראמפ בגלל פלויד היא נכונה, הוא לא רצח אותו, אלה השוטר, ואני מאמין שגם השוטר ישב בכלא ויבוא על עונשו, לכן אני לא מבין למה האש מופנית כרגע אל טראמפ, חוץ מהציוצים הטיפשיים שלו, אני חושב שהמצב עם השחורים באמריקה הוא הרבה יותר טוב מאשר היה בתקופת אובמה, אבל אני לא גר באמריקה ולא שומעים על כל אירוע בישראל.
          ואני חושב שהוא יבחר שוב פעם נוספת.

          1. למה האש מופנית כלפי טראמפ?
            איפה הייתם ב 3 השנים האחרונות?
            למה אש המפגינים מופנית לאיש שאומר כל יום שהצבא צריך להיכנס בהם?
            ההפגנות הן לא בגלל מצב השחורים באמריקה , ההפגנות הן בגלל אלימות משטרתית של עשרות שנים כלפי מיעוטים במיוחד שחורים ומערכת אכיפת חוק שבאופן ברור מקשה יותר על שחורים.
            זה דבר שקיים עשרות שנים תחת שני המפלגות , אבל טראמפ הוא הנשיא עכשיו והוא ישלם את המחיר.

            1. לא אמרתי שאין אלימות ואין גזענות באמריקה, כי יש, ויותר מידיי.
              הכוונה שלי הייתה שזו הזנחה של מאות שנים וגם היו נשיאים אהובים יותר מטראמפ שלא עשו מהומה בשביל להפסיק את זה, וגם לא אובמה.
              אני אגב בעד ההפגנה שלהם, רק שתהיה נקייה ובלי גניבות.

          2. לא כל האש מופנית כלפי טראמפ. אבל זו שכן היא כי טראמפ עסוק בינתיים מלהתחמק מזעם שאמנם לא הוא המציא, אבל הוא בהחלט תרם לו. הוא תרם לו במשך השנים שלו כנשיא, אפילו לפני כשהוא קרא לתעודת הלידה של אובמה, גם לפני זה כשהוא קרא להוצאה להורג של החמישייה מסנטרל פארק, ואפילו לפני זה כשהוא הרחיק דיירים שחורים מבתים בבעלותו. טראמפ לא יצר את המצב הדפוק של ארצות הברית, אבל הוא כרגע התגלמות הדבר שמוחים נגדו, גם בגלל עמדת הכוח שהוא בחר לשים את עצמו בה.
            בינתיים הוא עסוק בלשלוח את המשטרה לפנות את הדרך באלימות כדי שהוא, אדם לא דתי בעליל, יוכל להצטלם עם ספר תנ"ך בכנסייה שהבישופ שלה התנגד לצילום.
            מה זה אומר המצב של השחורים השתפר תחת טראמפ ואיך? מה הוא עשה כדי לשפר?
            (לא שאני חושב שהוא ישתפר אם ביידן יבחר, למשל. די בטוח שברגע זה יושבים כמה מומחים ומנסים לבדוק איך אפשר למנף את המחאה הזו למען הדמוקרטים בבחירות מבלי להבטיח או לקיים שום דבר)
            ובקשר ל"אני בעד ההפגנה שלהם, רק שתהיה נקייה ובלי גניבות" כבר נכתבו מלא מילים באתר על ידי, אין לי כוח לחזור שוב. זה חלק מאוד שולי ולשים את הדגש עליו זו דרך למחוק את המחאה.

            1. ברור שטראמפ רק מגביר את האש סביבו ולא להיפך, וגם אין ספק שהוא מביא את זה על עצמו, מה שניסיתי להבהיר זה שגם לפני טראמפ וגם לפני אובמה וכו', מצב השחורים באמריקה היה עגום, ולא רק הם, גם ההיספנים ועוד כל מיני לאומים אחרים.
              לגבי הגניבות – בישראל זה תפס לדעתי את מירב תשומת הלב, אפילו יותר מהמחאות וההפגנות עצמן.

            2. אתה לא שואל את עצמך למה דווקא זה תפס את הכותרות בתקשורת?

        1. מנחם אני יודע מספיק אנגלית בכדי להבין ותן לי לחדש לך מנחם אשתי ילידת ניו ג'רזי ככה שאני מכיר את המנטליות האמריקאית לא מעט אשתי עד היום אזרחית ארה"ב.

          1. אז למה אתה כותב שטויות? כל זה קורה בחצר האחורית של מנחם. הוא גר שם מאז שנות השישים. הוא בנאדם אינטליגנט פלוס. תקשיב לו במקום להתווכח על בסיס מאמר שקראת מאת אמנון לורד

            1. גיא אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל להגיב לתגובתך האבסורדית
              אז אנסה את הדבר הבא
              תקשיב לד"ר לס לא מנחם לד"ר לס יורם הוא משנות ה 80 העביר תוכנית מדיה ראשונה מסוגה בארץ ברפואה הוא היה אפילו מנכ"ל משרד הבריאות
              הוא אדם אינטליגנט פלוס אז תקשיב לו במקום להעלות תיאוריות דמיוניות אלו ואחרים .

              מקווה שהבנת את הנמשל .
              בכל הכבוד למנחם (ויש לי הרבה כבוד והוא אף יודע זאת )
              הוא לא דעה יחידה בעולם יש דעות שחושבות קצת שונה .
              אני כאדם חושב שמנתח מהלכים פוליטיים וחברתיים לא מהיום (בהצלחה לא רעה האמן לי בוודאי בארץ)
              יכול וצריך להסתמך לא רק על דעה זו או אחרת של מאן דההוא חכם ככל שיהיה.
              את הערכות שלי הערכתי לא מהיום (רמז הערכתי שדבר שכזה עשוי לקרות עוד טרם קרה ואיני נביא )

            2. לא הבנתי את הקשר לד"ר לס קורונה ולא העליתי שום תאוריה. טענת שהמהומות מאורגנות ע"י אנרכיסטים ולא הבאת שום הוכחה. בטח ובטח שכבר שלושה ימים הם מתנהלות בסדר כמעט מופתי. דיברת על הרב הדומם – אני לא הולך לצטט סקרים כי אני בטוח שאתה לא מאמין להם אבל תן לי לספר לך שהם ברחובות במספרים גדולים. לי די ברור שאתה לא מכיר את ארה"ב אפילו אם אשתך מג'רזי. ארה"ב היא מקום גדול ומסובך ואפילו לאנשים שגרים כאן קשה לפעמים לתפוס מה באמת קורה. אם הייתי צריך להמליץ למשהו מהארץ איך להתייחס לנושא הייתי ממליץ להצנע לכת, לקרוא עוד על הנושא גם מימין וגם משמאל ( יש עושר של דיעות ומאמרים בארהב), לחפש נתונים מעניינים ואז לגבש דיעה. ימין או שמאל זה לא באמת משנה. זה נושא מורכב בטרוף – חלוקת משאבים לאומית, פיתוח שכונות ברמה המקומית, התנהלות של איגודים מקצועיים, מערכות חינוך, הסטוריה של סגרגציה, פערים אידאולוגים, פערים חברתיים, פערים כלכליים, טיפול בבעיות נפשיות, מערכות תמיכה ועוד ועוד. לחשוב שאיזה אידיוט מאנטיפה הרים כמה טלפונים ופתאום חצי ארהב יצאה לרחוב זה פשוט לא רציני ולא מכבד.

            3. ljos לא אידיוט!( וגם סת' רוגאן לא, טוב אולי קצת).

            4. גיא אתה יותר מסכים איתי מאשר חולק עליי ומדוע ?
              כי אני טוען שגם מי שבארה"ב שגר שם לא יודע בוודאות מה הולך ולכן גם התחושות כאילו שזה הולך להזיק לטרמאפ הם תחושות ללא אינדיקציות.

              הלאה כנראה שלא הבנת אותי נכון ויש הבדל בין הבאים להפגנה למארגני ההפתעה .
              צריך להיות תמים בטירוף בכדי לחשוב שהכל קרה לפתע פתאום באופן אותנטי .
              יש להפגנה מתדלקים בעלי אינטרסים …איך אני יודע?
              ראשית קצת ניסיון חיים זה קרה להזכיר גם בארץ אפילו חלק מחבריי השתתפו בה עד שהבינו שעושים עליהם סיבוב .
              שנית כאשר אתה רואה את האנרכיסטיות והביזה והתחושה כאילו הכל מותר אתה מבין שיש אינטרס סמוי מאחורי העניין הזה שכן אם המטרה הייתה המאבק בגזענות הרי שהיא לא מאפשרת את התמונות הללו בשום אופן.

              אני בהחלט מוכן לקבל שלא כל מפגין מבצע ביזה ואף לא הרוב .
              בנוסף אני מקבל לחלוטין ולא זו הייתה כלל כוונתי מתחילה שרוב המפגינים מגיעים ממקום אותנטי …אבל לקחו תחושות שלהם כל מיני בעלי אינטרסים למינם ( ועליהם לורד כותב/רומז).
              שבאו לעשות סיבוב על כל העניין כשם שבארץ הייתה להם מטרה .
              ברמה הלאומית להחליף שלטון ( לא הצליחו ) וברמה האישית לעשות קריירות ( הצליחו בגדול אנשים כשמולי,שפיר וליף) .
              זה הכל.

            5. אני לא יודע אם זה יזיק לטראמפ בטווח הארוך אבל נכון לעכשיו הוא קיבל לבנה בראש. וגם הקורונה עדיין משתוללת ולא ברור איך זה ישפיע עליו. ההפגנות היו קורות בכל מקרה ללא קשר למארגן. שוב, ארה״ב היא ענקית, מסובכת ומגוונת. בארץ קל מאד להרים הפגנות עם ארגון מרכזי. להזכירך רב המחאה בארץ קרתה בתל אביב. בארה״ב קצת יותר קשה להרים הפגנות במאה ארבעים בחמישים מדינות שלכל אחת יש מאפיינים וכוחות שונים הפועלים עליה. אותו דבר לגבי הביזה – אני גר בשיקגו, עיר קשה קשוחה ומסובכת. הייתה כאן ביזה, והייתה אלימות שתודלקה באמת ע״י כל מיני גורמים. אבל היא הייתה בשוליים והיא נעלמה כמעט לגמרי כבר בשבוע שעבר.
              איך אני יודע? אני גר כאן, זה קורה לידי ולאנשים שאני מכיר, אפילו יש לי תמונות:) לקחתי את הילדים שלי אל תוך לב המאפליה וחזרתי בחיים כדי לספר לכם. זו באמת מחאה. יש הרבה אנשים שרוצים לרכב על המחאה (ואולי גם ירכבו), אבל נכון לעכשיו במהותה היא באה ממקום אמיתי של תסכול ואולי היא באמת תגרום שינוי

      2. אתה מכיר את זה שמגיע מישהו מארץ אחרת שלא מכיר את התרבות שלנו, הארץ שלנו או אפילו את התושבים שלנו ומרשה לעצמו לחוות דעה על בסיס 5 דקות שהוא ראה בטלוויזיה או טור באל ג'זירה? נכון שזה מכעיס? guess what? זה עכשיו אתה. העניין הזה מורכב פי 20 ממה שאי פעם תוכל להבין. אין פה פסקה שמסכמת את כל המורכבות הזאת. זה לא חבורה של אנרכיסטים שבאים לעשות רעש. זה סבים וסבתות, יהודים ניצולי שואה שבאים להפגין סולידריות ונחש מה, אלפים שצועדים בשקט מופתי בג'קסון מיסיסיפי לבנים שחורים ושוטרים יחד בסולריות. אתה מכיר את זה שאתה רואה דעות קיצוניות עלינו שהם לא נכונות ואתה מאשים את הפרופגנדה שהם חשופים אליה? זה אתה כרגע. כי אתה לא מבין כמה עמוק העניין. קל מאוד ליפול לפרופגנדה של ימין ושמאל ותאוריות קונספירציה שתמיד ניתן להסביר אותם בחצי שנייה

        1. Knock Knock?
          John Just hit it on the Head again.

          מאז שעליתי לארץ בתור ילד, ארה"ב מצויירת כעם טיפש, חולני וארור…
          לא חושב שזה בגלל האשכנזים, המזרחים או הרוסים היהודיים שעלו ארצה ובנו את המדינה…אלא יותר בגלל הערבים.
          אותם הערבים שבנחת רוח מכתיבים לנו כאן סדרי יום תודעתיים באמצעות רחמנא נצלן.
          עם ישראל הוא עם צעיר ויש לו הרבה מה ללמוד על היווצרות של דיעה, לאום וצביון אמיתי.
          עד עכשיו ואילוא גם בעתיד הרחוק כאן בעיקר עסוקים בלהוכיח מי אלים יותר…

          בארה"ב?
          הוויכוח הזה נגמר מהר מאוד.

    2. הלוואי,רק מצד שני יכולים ללהיות לבנים שהצביעו לקלינטון שמצקצקים בלשונם לנוכח הביזה וההרס שהם ראו ויצביעו לטראמפ..אתה אופטימי מדי..

  6. תודה דוק..מדהים לראות את ההפגנות הללו,אבל לפני 9 שנים הפגינו בארץ מיליון איש בשביל שינוי וראינו מה קרה ולאיזו הדרדרות מוסרית הגענו..מקווה שאצליכם זה יגמר אחרת,למרות שהאלטרנטיבה היא אפורה ומיובשת..

      1. ההבדל שהוא שבישראל יש בחירות לכנסת וראשי ערים.
        בארה"ב בוחרים נשיא,קונגרס,סנאט,שופטים,ראשי ערים,תובעים מקומות,שריפים ועוד הרבה
        יש הרבה יותר בחירות בכל המדינות שממש משפיעות על חיי היום היום , במקביל בכל בחירות יש הרבה מאד הצעות חוק פרטיות,זה יכול להיות להוסיף תקציב לרמזורים או להחליט שעבירות לא אלימות מתחת ל 1000 דולר נזק כבר אין בייל(חוק שעבר בקליפורניה למשל)

            1. ברור, אחרי הסיבוב שעשו על מצביעי השמאל אורלי לוי, פרץ את שמולי, והקרנף הגדול מכולם גנץ – חוסר אונים כללי השתלט על הציבור שנגד השחיתות.
              הם עשו את שלהם, ובכל זאת הקול שלהם הלך הפוך.

            2. ליברמן עשה הפוך 🙂
              כולם יודעים שזה בדיחה גם. הם כולם באותה קליקה. מושב טוב עם מיקום טוב ודינרוס. זה לא שונה בשאר העולם. זה גם לא ישתנה

            3. מה שרשמתי נכון יותר לארה"ב על 2 מפלגותיה מאשר לישראל אבל גם כאן זה נכון

  7. מחאות זה נחמד אבל הבעיה האמיתית היא בעם ולא בממשל בחברה דמוקרטית.
    בישראל למשל אנחנו אלה שקבענו כמה יעלו דירות וכמה אנחנו מוכנים לשלם.
    בארהב הרוב המוחלט לא גזעני בטח לא על פי התקריות הרשמיות של המשטרה אחרת היינו רואים הרבה מקרים כמו פלויד אך מתקלים את העניין כאילו זה עניין ממשלתי מנהיגותי ואז מפספסים את המטרה.
    .
    בואו ניקח את ההפגנה שהיתה אתמול בכיכר רבין
    אין לי מספיק מידע לגבי החלת הריבונות אני עדיין לומד את הנושא ומנסה לגבש דעה.
    אבל ברגע שקראו לישראל מדינת אפרטהייד, די לכיבוש ושרו את המנון פלסטין איבדו אותי.

    1. דקסטר, איך אתה מגדיר מצב של אפרטהייד? אני מקבל את ההגדרה שאומרת שאם בשטח גאוגרפי אחד מתקימות 2 מערכות חוק נפרדות לשתי אוכלוסיות שונות אז יש בו אפרטהייד.

      1. וואלה? אתה באמת כזה תמים?
        זאת הגדרה די פשטנית ולא ההגדרה האמיתית.
        זה הקטע של האנרכיסטים והרדיקלים.
        להלביש עלינו זוועות עולם כדי להצדיק התנהגות
        פעם אחת מלבישים שאנחנו עושים להם שואה ופעם שאנחנו עושים להם אפרטהייד.
        מי שלא מבין היסטוריה עוד יכול להתבלבל….

            1. חזרת למציאות המדומיינת אני מבין.
              תבלה

    2. מסכים איתך לחלוטין, גם בחלק הישראלי כמובן שתפס אצלי את רוב הפוקוס, אני גם לא ממש נכנסתי לעומק של כל הריבונות וכו', אבל ברגע שחלק קיצוני נכנס לתמונה זה משנה את הכל ומציג את העניין באור שלילי, אם זה ימני קיצוני ואם זה שמאלני קיצוני, זה אותו דבר, ואנו רואים את זה גם בארצות הברית עם המפגינים שרובם הגדול בסדר גמור ולא אלים, אך יש קבוצה אלימה שייכת לארגונים ימניים שפשוט בוזזת חנויות.

  8. מנחם, הלוואי שהייתי יכול להיות אופטימי כמוך. יכול להיות שמקרוב זה נראה יותר טוב, אבל גם בישראל ב-2011 הזה היה נראה נפלא אבל בפועל לא שינה הרבה. כן יש יותר עיסוק בכלכלה והחברה בשיח הציבורי, וזה חשוב, וכלה כחלון שבאמת ניסה (וחלקית גם הצליח) לפעול בתחום של מחירי הדיור, אבל השינוי בתרבות הפוליטית בארץ מאז הוא יותר שלילי מחיובי.
    אהרון – אם יש לך הוכחה לכך שכל המחאה הזאת מהונדסת ע"י גורמים רדיקליים – תציג אותה. אם לא, מה שאתה כותב זה לא יותר מעוד תאוריית קונספירציה, וחבל – זה לא מתאים לך, כאחד האנשים היותר יסודיים, מבוססי עובדות ומעמיקים שיש פה באתר.
    באופן כללי, אני מקווה שכולנו נשמור על שיח מכבד, ענייני, מבוסס עובדות ואוהב יותר.

    1. תקרא את אמנון לורד ישראל היום בטור של שבת .
      בגדול מה שהוא טוען שיש תנועות עם אג'נדה שרק מחכות שהגפרור יידלק בשביל לייצר אנרכיה.
      כאשר אני רואה מה שמתרחש באמריקה ואני בהחלט מבין קטנטן שם בכל זאת קשה שלא להיות נדהם מכך .
      המחאה בהחלט הייתה צודקת כל עוד היא נלחמה בגזענות וברוצח השפל אבל מה בין זה לביזה והאנרכייה?
      שווה לקרוא את אמנון לורד ולהבין.

      1. אהרון, אני לא יכול להתאפק מלשאול אם יש לך בדל בדלה של הוכחה שהמחאה בארה"ב (והמחאה בארץ לפני עשור) הן מתוזמנות או שטור של אמנון לורד זו אסמכתא מספיקה בעיניך?

        1. למה אתה טורח? התשובה היא לא. כמו תמיד. הם לא צריכים ראיות בשביל תאוריות קונספירציה, הם רק צריכים להאמין. ככה זה עובד.

        2. תומר בוודאי שכן .
          אנחנו לא תמימים ובניגוד לתאוריות המתנשאות של thog ודומיו אני גם קראתי מאמרים כמו של לורד
          וגם מנסה לחשוב בעצמי מה פתאום חצי שנה לפני בחירות יד כזו מחאה מאורגנת…מכיוון שזכרתי את זה מאיפה שהוא כאן בארץ 2011 הבנתי כבר אז איך זה עובד .
          שלא תבינו בהחלט ייתכן שיש הרבה אנשים שבאים באופן אותנטי למחאה שכן גם ב 2011 היו בתחילה הרבה אותנטים במחאה …אך בשלב כלשהו הם יבינו שהם היו כלי משחק בידי אלו שלא רוצים שינוי כמו שהם רוצים שליטה ושינוי הדייר בבית הלבן/ בלפור .

          1. קראתי את הטור. זה טור דעה נטול משהו שמזכיר הוכחה.
            רק רצף של תאוריות/האשמות.
            אותו "סוכן חשאי" שמצוטט, הוא כיום שדרן רדיו שבעברו שירת 12 שנה כמאבטח שבשירות החשאי (המקבילה של ארה"ב ליחידה להגנת אישים בישראל). כך שהציטוט כל כך לא מדויק, שזה ממש צורם.
            .
            אני עדיין ממתין למשהו שמזכיר יותר עובדות מאשר נרטיב.
            בהצלחה.

          2. בתור המנהיג הרשמי של אנטיפה, יחד עם סת' רוגן (ואם אתם לא מסכימים שזה נכון תוכיחו אחרת) –
            המחאה לא מאורגנת. די נתפסנו עם המכנסיים למטה, לא מוכנים, ועכשיו אנחנו עדיין מנסים להבין מה לעשות.
            תודה על ההבנה והסבלנות.

            1. איך זה לא ברור לכם מה לעשות?
              תרימו אותם ומהר.זה מביך.

            2. אתה רוצה להיתפס כבחור הלבן שאומר לכל השחורים הצעירים להרים את המכנסיים?

            3. בכללי אני משתדל לא להיתפס…
              I want to breathe

            4. בטח, לך יותר קל לברוח מהשוטרים עם המכנסיים למעלה.

            5. Skirts

              Just saying

            6. מודה, החברה מנסה לשכנע. זה גם נשמע מאוד נעים לחודשי הקיץ החמימים של כל השנה בישראל.
              אבל אתה יודע כמה קשה למצוא אחד גם שיש לו כיסים וגם שמתאים לי?

            7. אני מקווה שאתם מרוצים, החברה קראה ואמרה שהיא מוכנה לתפור לי כיסים לחצאית אם זה מה שצריך.
              תודה רבה באמת.

            8. ועוד אומרים שמחאה חברתית לא משיגה תוצאות…

          3. גם אני קראתי את הטור. ולא רק שאתם תמימים, אתם תמימים וכלים בידיים של אנשים מסוכנים ובעלי אג'נדות מחרידות.
            רק תמימים יכולים לקרוא חתיכות תעמולה קונספירטיביות כאלה ולהוא ולטעון שהם באים מהאמת. אנשים שבאים מהאמת לא מסתפקים במילה של תועמלן שהדעה שלו מוצאת חן בעיני העיניים האידאולוגיות שלהם כדי לקבוע את האמת עבורם, ומסתפקים באמונה בלבד ועל אפס ראיות.

            1. אתה מדבר על אהרן?
              הוא בא מהאמת, אבל הוא פשוט עיוור

            2. אה, זה אכן מסביר את זה

    1. רפיקי, מה הזכות שלך לכתוב כך עלי? מהיכן אתה יודע מאין אני מסיק את מסקנותי? אתמול עשינו סיבוב ליד דאונטאון אטלנטה עם ג'ייסון, אפרת, והנכדות. רצינו שהן תראינה בעיניהן את המהפך החברתי שקורה. ראיתי דברים מדהימים שלא ראיתי בשום ה]גנה בחיי. אז שמור את מסקנותיך לגבי לעצמך, אלא אם כן יש לך ידע מהיכן אני שואב את מה שאני מאמין בו.

  9. תחושות הבטן שלי אומרות לי שאתה מגזים.
    אבל הבטן שלך הרבה יותר ותיקה ומנוסה , כך שאני חושב בזהירות…
    אבל לדעתי הערכים של כסף חירות וביטחון הם הכי חשובים לאמריקאי הממוצע, האידיאולוגיות פחות.
    זה שיש כמה מליונים שמצטרפים ל"טרנד" ההפגנות לא אומר שיש הרבה יותר שחוששים מזעזועים ביציבות ארצות הברית.
    אנחנו חיים בעולם בו הצעירים הם היפר אקטיביים שמתזזים מטרנד לטרנד ומשולהבים ע"י הרשתות החברתיות, התופעה הזאת מעצימה אירועים תוך זמנים קצרים מאוד, אבל אז הם גם נעלמים מהר מאוד, זה הלייף סטייל של הדור הזה.

    1. אבל הפעם הצעירים האלה יילכו לקלפי ויבחרו נשיא, קונגרסמנים, סנטורים, שופטים, ראשי ערים, מפקדי משטרה. 30-40 מיליון שחורים וצעירים שנוספים לבחירות ישנו כאן את כל המפה הפוליטית ויגרמו למהפכה של ממש. כי כאן באטלנטה למשל, ישמם מועמדים בני 30 ו-40 הרצים לקונגרס ולתפקידים באזור כפי שלא היה אף פעם. הצעירים האלה יגרמו למהפכה בנובמבר עם ההצבעות שלהם. טראמפ הוא רק אחד שיחטוף בעיטה בתחת כפי שלא חטף מעולם. סוף סוף כל שקריו, כל נסיונותיו לפגוע בתחוקה, כל עשרות בעלי תפקידי מפתח שהוא פיטר, וכל העסקים השחורים שלו עם פוטין (ו-100,000 סטודנטים שנהוא חייב להם שכר לימוד של ארבע שנים כי 'האוניברסיטה' שלו הוגדרה כ'מוסד שתואריו לא מוכרים' – זו היתה אוניברסיטה? בלוף אחד גדול כמו שטראמפ עצמו הוא), ומאות אלפי נשים שבעליהן מזיינים מהצד – הכל ישתנה אחלרי הבחירות בנובמבר. תזכרו מה אני אומר.

      1. בול.
        בדיוק.
        זה בדיוק מה שהולך לקרות. אני רק מקווה שיהאו מספיק אמיצים שירוצו לתפקידים…
        וכפי שאני מכיר את אחיי האמריקאים? לא יחסרו כאלה.

        פאקינג הל, איך הצעירים האלה עדיין כאלה מטומטמים עם כל הידע שמוצע להם באינטרנט?
        במקום להתנגח באנשים עלומי שם, תקראו קצת היסטוריה בוויקיפדיה…או תלמדו תחביר וניקוד?

        דכתיב לאוטוקרטיה של לוזרים?
        חחחחחח, אולי בשבילם.

  10. אני מצדיע לכם. זאת בפירוש התעוררות. ההפגנות גלשו גם הנה.
    דור ה-y והמילניאלס אין להם תקווה.
    העולם מזוהם מידי. צפוף מידי. ומושחטת מידי.
    ונשלט על ידי זכרים לבנים מדור הבומרס שרק כסף ובובלך בראש שלהם.
    המחאה הזאת מעבר לעניין הגזעי אני מקווה שתשנה בשינוי שיטת הבחירות. סוג האנשים שיוכלו לרוץ (רמז. אנשי ציבור עם איי קיו מוכך של 120 ומעלה), ושמירה על כדור הארץ.
    אחרת אין לנו תקווה. לפחות יש התעוררות.

    1. אתה מדבר על כדור הארץ..
      אתה יודע שסין, הודו, העולם הערבי, רוסיה ואפריקה הם רוב העולם והם לא קשורים בשום צורה לאנליזה שלך
      אגב, העולם תמיד נשלט בידי אנשים שעניין אותם כסף ובובלך, כל מחשבה אחרת היא נאיבית-רומנטית

        1. עידו 120 ומעלה זה בדיוק השלב הראשון שלכם להרוס את הדמוקרטיה.
          לקחת "מורמים מעם" בארץ ראינו איך זה נגמר כאשר האי קיו הכי גבוה של ראש ממשלה כלשהו היה אהוד ברק שהדבר היחיד שהיה גבוה (בהרבה) היה האגו שלו .

            1. שימון, אתה לא מפסיק לקשקש. אתה כנראה עושה הכל בעבודה. משלמים לך עבור תגובות באתר

  11. כן כן…טראמפ בטוח אשם.
    לא איזה אדון ברק אובאמה שבזמנו הקרע בין שחורים ללבנים הגיע לשיא, אלא טראמפ שנמצא שם 3 שנים. אבל עכשיו? עכשיו זה טראמפ אשם.
    צ ב י ע ו ת.

    BLM הוא ארגון אנרכיסטי, רדיקלי וגזען. כן, כן, גזען. וממומן ע"י גורמים רדיקליים בעצמם.
    מכירים את "בצלם" בישראל נכון? הארגון הזו שחרט על דגלו לעשות את המוות מדי יום לחיילי צה"ל במסווה של דמוקרטיה?
    אז BLM זה בערך אותו הדבר. ארגון שכל עוד לא יוצא מחוץ לחוק ימשיך להרוס את ארה"ב מבפנים.

    שוויון הוא הדבר האחרון שמעניין אותם ואת כל מי שתומך בהם. אנרכיסטים פר-אקסלנס.

    1. לא להתעצבן. אתה לא תשכנע אותם והם לא ישכנעו אותנו חבל על שיח החירשים.
      תהנה מההצגה של הפוליטיקאים זה מופע הבידור מס 1. שאני רוצה לצחוק אני מדליק חדשות, אמיתי. אופיום להמונים.
      מחאות שמחאות יס ווי כן נו ווי נוט בלאק פאוור וויט פאוור
      ובכלל קלאסיקה של mj
      https://youtu.be/FVdc67nbOZY

    2. מה משנה מה אובמה עשה? הנשיא בשלוש וחצי שנים האחרונות הוא טראמפ ומה שקורה עכשיו הוא במשמרת שלו. כל נשיא אמור לנסות לשנות ולהשפיע. מה שטראמפ עושה הוא להחמיר את המצב.
      זה שיש בשוליים גורמים מתסיסים, אין ספק. טראמפ מסיבותיו שלו מתסיס עוד יותר. הייתי מצפה שביד חזקה יטפל בגורמים האנרכיסטיים ומצד שני יעודד את התנועה לשינוי שכולנו רוצים בה

  12. תודה מנחם
    איפה הימים שאמריקה הייתה ארץ החלומות
    על כל מכסיקני באל איי היו גרים 3 מכסיקנים בבגאז׳
    טרמפ מייצג את כל הרדנקים וכל ההילי ביליס, יש כאלה בערמות

    1. מומי, ישנם הרבה יותר צעירים ישרים, אמיתיים, אינטיליגנטים, שרוצים עולם יותר טוב. הם פי עשר במספרם מהרדניקים שכבר שבועיים פ]וחדים להוציא את ראשם מהמחילות בהן הם מתחבאים.

      1. בדיוק.
        כולם ניזונים מהרשת מבלי אפילו לצאת מהבית.
        אתם אפילו לא מספיק אמיצים לשים שם ותמונה באינטרנט…אז לחוות את החיים כמו Rolling Stone זה לא בדיוק בקצה האצבעות שלכם…

        אין תחליף לנסיון. לחוויה.
        אין תחליף לאומץ אמיתי.
        אין תחליף לגבורה אמיתית.

        בטח שלא לשבת בחדר ולטפח את האגו האומלל שלכם על גבי מסך.

            1. תתבייש ככה לענות יפה ולהרוס לי את מצב הרוח הקרבי

  13. תודה רבה דוק, והלוואי שאתה צודק.
    הלוואי.
    כאישה טרנסית, אני יכולה להגיד שהמחאה על הגזענות בארה"ב (ובעולם) היא אותה מחאה שלנו, הקהילה הגאה.
    היא המחאה לשיוויון זכויות, לתעסוקה הוגנת ולחופש, היא המחאה נגד אפליה ונגד הגזענות הנוראה שיש בעולם.
    והיא המלחמה שלעולם לא תיעלם מהמפה, כי אנחנו לעולם לא נסכים לוותר על מה שמגיע לנו.
    אנחנו לעולם לא נוותר על הזכות לחיות.

    1. וואו את אשה טרנסית??
      מדהים לשמוע
      .
      אבל אלו 2 מחאות שונות.
      נכון שקל לקשור ביניהן אבל אלו דיונים שונים – בעניין הטרנסיות יש כאן עניין שצריך להגדיר מבחינה מגדרית ולעדכן מחדש
      כמה חוקים כיוון שהיו עד כה שני מגדרים ועדיין ישנם שני מגדרים ביולוגיים. לכן זה נושא מעט מורכב יותר לטעמי הדורש טיפול כירורגי עדין.

  14. מנחם, אני חושב שהפוסט שלך נפלא, כי זה הביא לכל כך הרבה דיונים די מעמיקים, שפשוט תענוג לקרוא מגוון דעות.
    נכון שזה שונה מכדורסל וספורט אבל תמיד אפשר לחבר את זה לספורט כמו את התגובות של מייקל, לברון, כמו את סטף קרי שהלך להפגין גם כן וכו'.

  15. Hey Doc, very happy that you chose to write about this.
    Your platform can be even more than sports and could cultivate education for younger generations.

    You are indeed 50 years older than me, yet I dare to find similarities in our clout.
    People that do not have recollection of american civil history will de-appreciate what is happening now…
    It is a Civil Revolution and it has been boiling under the surface for decades.
    My Generation are the one's that have been called to tear down all conglomerates of corruption and greed, and this is only the beginning.

    I would also like to apologize for "pushing your buttons" on Gmail.
    My intentions were good, yet I presume that my public "love letter" put you in an embarrassing position.
    A Lion never enjoys feeling weak, and sometimes, will never admit it.
    I did not intend to upset you, and hopefully…am still wanted here by you.

    Stay Up! Fight the Good Fight! Right On Right On!
    שבוע טוב רצוף בברכות!

    1. כן בטח רק הם יעלימו את התאגידים הכסף והחמדנות שעליהם חי היקום מבראשית. אם כבר מה שיהיה זה greed to breed
      מודה שאני צוחק מהנאיביות פה.
      תוך חודשיים גג הכל חוזר לקדמותו עד המקרה הבא😎 ואז יהיו עוד דיבורים.
      אלה סתם אנרכיסטים שאפשר לקנות בחצי דולר והמבורגר.

      1. עוד סיבה שזה לא יעזור כי אם אתה לא חושב בדיוק כמותם אתה פאשיסט גזען.
        אין שום סיכוי לדיון אמיתי. אין שום תקשורת. ולכן השנאה הפנימית עדיין תישאר.
        לא רק זה מי שמעז להגיד משהו שונה – מבוטל. מושלך לפח. מאבד פרנסה אז למה להביע דעה?
        תראו את דרו בריס.. אפשר להגיד הרבה דברים על מה שאמר אבל תסמכו על "הליברלים" שיבטלו בשנייה את כל מה שעשה למען העיר והמדינה.
        זה פשוט לא נורמלי שהבעת דעה כמו שהדגל וההמנון חשוב בעיניו נחשבת לדעה שערורייתית ולעומת זאת זלזול, גריבת גרביים של חזירים בתור שוטרים וצידוד בפידל קאסטרו נחשב מעשה לגיטימי… אמריקה!

            1. יכול להזמין אליו את דריישון הביתה

      2. אמנם החזות המדיאלית של המאבק הזה מסתכם באלימות של צעירים עם שוטרים…אבל יש כל כך הרבה מעבר לעמוד הראשי…
        הילדים האלה, הם המצביעים של המנהיג העתידי שיבוא וישמיד את המערכת הנוצרית האנגלו-סקסית שפשעה בעולם הזה.

        1. רציתי להגיב לך באיזו הקנטה – או שוב על הקלישאתיות שלך, או על כך שאמרת שלא תשוב לכתוב ואחרי 24 שעות חזרת בך, או על קובלנותייך על התחביר, או שוב על טיעון האנונימיות המטופש – אבל אני כ"כ מקווה שהסיפא שלך נכונה, שלא אכפת לי מכל העיל.

      1. Thanks man.
        Got startled from your G-mail block.
        Im sure I just hit a soft spot.

        I would be.
        One of those wiley bastards that counter police tactics, find some ingenuity to rattle public space.

        Cant put a price on Character…even with all the talent in the world.
        <3

  16. אתה צודק בצד מסויים של המחאה, אבל הבסיס שלה – הזכות לשיוויון וחופש – הוא זהה לגמרי.
    מה שאתה אומר הוא השלב הבא, קודם כל שיקבלו את הזכות הבסיסית שלנו לקיום, אחר כך נתעסק בהגדרות כאלו ואחרות.
    אבל מסכימה לגמרי, המצב בקהילה הגאה (והטרנסית בפרט) הוא בהחלט יותר מורכב ועדין.

    1. גם אני תומך בחינוך. זו דרך טובה, גם אם לא מתכוונים בה רק בלגלגל את האחריות לעתיד.
      רק שמנגנוני הכוח האלו עדיין ישארו שם. וכל עוד הם שם, מישהו ישתמש בהם.

  17. מזמן לא הגבתי. שלום לכולם. מת על האתר.

    לגבי המחאה

    1. ברור שנושבות רוחות של שינוי. של התחדשות. רצון תמים וטבעי להחליף את הסדר הבנאלי הנקשה המיושן והמסואב.
    אבל מה עושים עם זה?
    מה רוצים שישתנה ואיך רוצים שזה יראה אחכ?
    בסוף על הדברים האלה מחאות מתפוגגות. בסוף מי שמחליף את ההנהגה/את הסדר הישן מגלה שהוא עושה הרוב אותו דבר ומצליח לשנות מעט.
    גם זה משהו.
    2. בד"כ ירכבו על הרגשות היפים והחזון לעולם טוב יותר אינטרסנטים. והם מנתבים את ההמון נגד משהו פרקטי. לדוגמא. להחליף את השלטון.
    לכן הכסף של מייקל . לאן הוא ילך?
    לא עדיף לקחת שכונה/עיר ולהשקיע בה ל10שנים חינוך. פרנסה. ,

      1. והכסף של מייקל ינותר ויעוקב ע"י החברות שלו. זה לא משהו שאתה או אני נהא מודעים אליו או נקבל "עדכונים" בנוגע לזה…
        ישנו מקום בו הגבול בין האינטרנט והשגעת הצעירה פוגשת את העשייה והבירוקרטיה הבוגרת, המדינית והחברתית?

        מה העניין? שהצעירים לא מצליחים להתרכז יותר מכמה רגעים.

        צ'מע חביבי…הבחור דפק את העולם דרך ספורט בלבד…אתה לא חושב שיש לו עוד זרגים בארון?

    1. הבעיה המרכזית בתפיסה שלך היא בגלל שהיא יום יומית.
      רגעית וניזונה על הרגע.
      גם אם המהומות יפסיקו, תהודתם תמשיך.

      בכדי להבין את המרקם האנושי של פעלת החברה אתה צריך להביט ביחידים…לא בכלל.

      אמנם כן, דברים היום קורים באופן מהר הרבה יותר ונדמה שגזר הדין הוא מיידי…
      אך המציאות רחוקה מכך.

      דיון בבית משפט נקבע לחודשים בעתיד…ועם התפוגגות החרושת…ישנם שם בני אדם חושבים.
      לא בני טיפש-עשרה שנוהגים בנהירות הדעת.

      העולם מעולם לא נשלט ע"י הצעירים…הם רק אלו אשר מעניקים לו השראה.

  18. אני אסכם את הצד שלי בדיון ב-
    .
    איזה כיף, העידן הזה בו אנו חיים. לא צריך יותר להוכיח כלום. מספיק לומר את אותה שטות הרבה פעמים בשביל להרגיש צודק…
    .
    עוד יותר כיף זה לקרוא את הידענות הנהדרת של מי שמעולם לא חיו דקה בארה"ב, אבל עדיין מסוגלים לספר בנחרצות מי הם המוחים, מי הביא אותם, מי מימן אותם, ועד כמה גדול/קטן חלקם באוכלוסיה.
    (גילוי נאות – גם אני לא חייתי בארה"ב)
    .
    יאללה, שתחזור כבר הליגה. כיף יותר להתווכח על האם הסטפבאק של הארדן הוא צעדים…

  19. המחאה (בלי קשר לביזה כלל) לטעמי די ברור שהיא ניצול פוליטי ציני. הרי אין אף אחד שמצדיק את ההרג של האזרח האזוק בידי השוטרים. זה חד משמעית פשע כלפי כל הציבור, ולכן השוטרים ישפטו ויענשו על זה.
    אבל אם הכל ברור – רגע על מה בדיוק יש למחות? באמת שאין. שוטרים עושים פרופיילינג – זה הדבר הכי הגיוני וזה קורה בכל מקום בעולם. אחוזי הפשיעה של גברים שחורים בארה"ב הם בשמים (ביחס לשאר האוכלוסיה, ביחס למספרם האוכלוסיה), והסובלים העקריים הם שחורים אחרים שהם הקורבנות העיקריים לפשיעה של שחורים בארה"ב, ולכן לצערנו זה כמעט בלתי נמנע ששוטרים ינהגו בחשד מוקדם כלפי גברים שחורים בסיטואציות מסויימות. זה ממש לא מצדיק את המקרה של פלוייד, אבל הוא אכן מקרה נדיר – ואף אחד לא מצדיק אותו, כך שעל מה בדיוק יש למחות?

    1. The Patronic Hereditary Racist Subjugative Economic Social Paradigm.
      Thats what.

      Humie.

      ג'ורג' פלויד רק הצית עוד פעם מאבק שלא קשור רק לשחורים.
      הוא קשור לכל האמריקאים. כל האמריקאים שהם לא צאצאים של כובשים אירופאים.
      רוב האמריקאים, אינם כאלה.

      אסור לאפשר למיעוט כוחני ועשיר להכתיב את החיים עבור כל השאר.

      1. אחי, אין מחסור בעולם כלל. אמר רבי נחמן.

        זה אמת.
        כי על כל המחשבות שלנו על עושר וחומר…זה הכל מגיע מהאדמה.
        גם הסמארטפונים…גם הכדורי סל.

        זה בחינם. זה מתחדש. זה טבעי. זה כל הזמן.
        האנשים האלה לקחו בעלות על הטבע וצריך לשבור אותם.

        ללא חמדנות, חזירות והתנשאות…השמש, המים והרוח מספקים לאדם האחרון עושר ללא די…
        אם לא היו אלה, אשר לקחו חפצה עליו.

      2. שינוי שכזה לא יכול לבוא מתוך השיטה הקיימת. חלוקה שווה של המשאבים זה ממשך ההפך מהקפיטליזם האמריקאי. נשיא דמוקרטי או רפובליקני כזה או אחר יזיז את המטוטלת לכאן או לשם בתוך חוקי המשחק הקיימים ובתוכם one man has too many and too many have none too little כמו ששר מקס רומאו.
        והתשובה היא socialism don’t stand for that.
        גלולה מרה מאד לבלוע כשארצות הברית יצאה למלחמות רבות כדי להלחם באידיאולגיות כאלו

      1. דן יקירי כסף לא מגיע מאדמה, גם לא בתים …. כשמשבר אקונומי קורה אם אמרות וציטוטים כאלה לא הולכים למכולת הדבר היחיד שמשנה הוא מה שיש לך בחשבון .
        המחשבה שששחיתות וכסף לא יניעו את העולם הי די נאיבית, וזה בכלל לא משנה מאיזה צד אתה של המפה פוליטית. ראינו את הסוציאליזם ואיך הוא ״נתן״ לכולם בברית המועצות.

    1. הקשבתי. האמת שמדהים.
      אני חושב בסוף-
      אני אשווה את זה רגע לסיפור של אביב גפן שהיה עם החרדים בקורונה-
      הוא אמר- פתאום ראיתי אותם.
      אז כשיש כזה גל מחאה . נכון ברור שגזענות זה פיכסה. אבל בינינו. יש את מי שאני רואה בעין עקומה.
      אבל פתאום כשמרימים כל כך חזק תדגל. והציבור עושה כזה רעש. אני אולי מצליח לשנות את נקודת המבט?
      אני יודע שבארה"ב כל השחורים-לבנים טעון הרבה יותר. וכמו שהפופ אמר צריך לשכתב את ההסטוריה כי מי שבנה את ארהב זה השחורים לא פחות מהלבנים

      וזהו
      חוץ מזה לא צריך שהמחאה תעשה כלום. לא צריך להחליף שלטון לא צריך כלום. שפעם הבאה שמישהו יחשוב להגיד משהו יקברו אותו בחיים כמו שהיו קוברים אותו אם היה מספר שהוא קניבל או מטריד ילדים .

  20. פרספטיבה אחרת: מבחינת עובדות והיסטוריה הדבר הכי טוב שקרה לשחורים בארהב היא תקופת העבדות הנוראה.
    המחיר ששילמו הוא כבד מאוד אבל אם לא היתה התקופה הזו הם היו מוצאים את עצמם עם עבר נורא והווה בלי תקווה בנמיביה/זמביה/צאד/סודן/קניה/קונגו וכו…
    .
    השחורים לא בנו כלום בארהב כי אנחנו רואים באפריקה מהי המנטליות האמיתית כאשר הם מתנהלים בעצמם.
    .
    החיים יותר חזקים מהכל. רק בראייה הסטורית אנחנו מבינים את המשמעות האמיתית של אירועים מסויימים. אף אחד לא חשב ב 1945 שהשואה יכולה להוביל למשהו חיובי. אבל מי יודע מה היה קורה אילו לא קרתה. כנראה שהיהודים היו ממשיכים להית מפוזרים בתפוצות.. מוחלשים בלי מדינה, צבא, גבולות, עם, מטבע.. עם שנאה תמידית.

          1. 👆
            והיי, דקסטר, אתה אוהב לצטט את מלקולם X כדי להגיד דברים הפוכים למה שהוא התכוון. אז בטח לא תעריך את הציטוט הבא:
            If you stick a knife in my back nine inches and pull it out six inches, there's no progress. If you pull it all the way out that's not progress. Progress is healing the wound that the blow made. And they haven't even pulled the knife out much less heal the wound. They won't even admit the knife is there.

        1. לאו דווקא. אמנם טעיתי, אבל הנטייה בשמאל (ואני שמאל+++) היא בהיגררות אחר השיח המתלהם, וכתיבת 'פאשיסט' ודומיו לכל עבר (אגב, אני עם ליבוביץ בזה, ואכן יש נטייה לעבר כיוון זה – אך זריקת המילה הזאת ודומותיה מבטלת הדיון א-פריורי). ואולם, על המשפט "השחורים לא בנו כלום בארהב כי אנחנו רואים באפריקה מהי המנטליות האמיתית" לא רציתי לשתוק עוד. מעבר לכך שיש כאן סיבתיות מוטעה ממספר סיבות (מה עניין שמיטה להר סיני? מה סט הנסיבות השונה בתכלית יכול לספר לנו על גזע שלם של אנשים? האם דקסטר חושב שה'מנטליות' שלהם באפריקה היא הסיבה שהשחורים בארהב לא בנו כלום? שנית, wtf?), יש כאן הנחת בסיס גזענית על כך שהשחורים באמריקה לא בנו כלום (אכן, מוזיקה וספורט הם תחומים שוליים).

          בכל מקרה, לתגובתך, אני מנסה במודע לברוח מהאקלים הפוליטי אל עבר מחוזות העבר (יותר מעניין אותי מעברי השלטון בקיסרות הרומית מאשר בין ביבי לנתניהו). אך כאן היה גבולי.

            1. בדיוק. טובעים בנונסנס. כמאמר מרלה דניאלס – you can't lose if you don't play. אני לא יכול להתמודד עם ההבלים הללו על בסיס יום יומי, החיים חשובים מדי. הרחק מהזייטגייסט, על גווניו.

          1. האבליק עם כל הכבוד אני לא מתעסק באיך זה נראה.
            היה ברור לי שברגע שאני כותב את זה זה יגרור עליהום אבל אני בטוח שלחלק שלא מגיב כאן יש גם מחשבות משלו ותתפלא אני בטוח שהן לא ממש אחד לאחד כמו שלך הם פשוט מפחדים מהתגובה.
            .
            בוודאי שיש כאן עניין תרבותי\גזעי.
            זאת התעלמות מוחלטת מההיסטוריה והמציאות.
            .
            העליהום הזה מקורו בראייה מאוד צרה של הדברים.
            אני לא אמרתי "איזה יופי שהייתה עבדות" אמרתי.. תראו איך ההיסטוריה התפתחה- דווקא בגלל שהייתה עבדות לאפרו אפריקאים הייתה הזדמנות לדורות הבאים ליצור את הגרסה הכי טובה של יוצאי אפריקה באומה אחרת.
            .
            שכל אחד רגע ייצא מהתחפושת שלו ויחשוב מה לא נכון בזה? וגם אם כן מישהו חושב שלא נכון שיביא לי מדינה אחת באפריקה שהצליחה לבסס את עצמה במעצמה עולמית….
            .
            והזכרת שאתה שמאל+++
            אתה יודע כמה פעמים חשבתי שדעה של מישהו מהשמאל +++ היא חרא של דעה ולאחר כמה חודשים\שנים זה שקע ואמרתי.. אולי יש משהו שם, צריך לנהל דיון אמיתי.
            אבל השמאל אלוף בלבטל דעות שהן לא שלו

    1. ב 1945היהודים היו עם מדינה שבדרך, עם מנהיגות ברורה, עם חזון ברור של הקמת מדינה ולא מפוזרים בתפוצות כמו נניח בשנת 1900

      1. הכוונה היתה ל 1939-1945 תקופה השואה אל תהיו קטנוניים
        לפני תקופה השואה אולי היו תכנונים אבל מי יודע מה היה קורה אילולא.
        היהודים לא היו מתפתים ולא היו חזקים בתור אומה אם לא היתה לנו את הצלקת הזו

        1. או שכן או שלא,
          ב 1939 היה אותו דבר, מדינה שבדרך מנהיגות וחזון, והיתה אפילו תכנית ועדת פיל לחלוקה והקמת ישות ציונית עצמאית שבן גוריון וההנהגה כבר קיבלו. סביר שהמדינה היתה קמה בכל מקרה, אין לדעת.

            1. אני חושב שאתה חופר ומחפש לריב סתם.
              הנה ג'אז. השחורים המציאו את זה.
              בלי הבלוז של המסיסיפי אין מוסיקת פופ.

              אני אגב הייתי שמח לולא היינו מודדים גזעים בהספק אלא בעוד דרכים. לדוגמא וינואטו המדינה השמחה בעולם. היא לא תרמה שום המצאה לאנושות. אבל זה המקום הכי מאושר בעולם.
              האפריקאים שפגשתי ג'יימי חיי כולם היו אנשים לבביים שמחיים ורק רוצים לעשות שמח. בשבילי זה מספיק.

    2. צודק!
      .
      אני גם חושב שכל הקטע הזה של כספי הפיצויים מגרמניה זו צביעות אחת גדולה. למעשה, על כל היי טק ישראלי שנמכר במיליונים/מיליארדים אנחנו צריכים להעביר אחוזים לגרמנים –
      הרי בלי השואה לא הייתה קמה מדינה יהודית.
      מה אנחנו כפויי טובה עושים במקום?
      כל שנה מחדש מקדישים יום רק בשביל להתלונן.
      בושה.

      1. מה זה קשור?
        גם אם כן היתה קמה למה מדינה יהודית בלי שואה לא היינו אותה מדינה חזקה
        לא היתה לנו תחושה שזה ישראל או כלום
        לא היינו מבינים כמה זה חשוב
        אולי היינו "מוכרים" את עצמנו בשביל משהו אחר לאורך ההיסטוריה
        אולי לא היה דחוף לנו להיות כמו שאנחנו היום
        אולי הצבא שלנו היה פחות חזק
        אולי היינו פחות ערבים זה לזה
        אולי לא היינו יוזמים כמו שאנחנו יוזמים
        אירועים משנים אדם ומשנים היסטוריה של עם.
        .
        אתם מסתכלים רק על המימד הפיזי ולא על המימד הרוחני של הדברים שהוא הרבה יותר חזק.

        1. אלה השערות אחי
          או שזה היה ככה או שלא
          אולי בלי השואה היו עוד 5 מליון יהודים נמרצים בארץ והיא היתה הרבה יותר חזקה.

    3. עוד פרספקטיבה – איך היתה נראת ארה"ב עם במשך 400 שנה מדינות אפריקה היו בוזזות את כל הכסף, הזהב והנפט ואז גם חוטפות ומשעבדות את כל כך העבודה

      1. אבל זה לא קרה
        מה שכן קרה זה שארה"ב הפכה להיות היעד מס אחת להגירה
        כלומר זה המקום שהכי הרבה אנשים היו מעדיפים לחיות בו.
        נראה לי זה נתון שדי מדבר על עצמו אתה לא חושב???
        עכשיו מפה והלאה איך משפרים את המצב הקיים זו כבר שאלה אחרת

      1. ברור שאין סיכוי
        הרוב מפחדים להגיב כי מגיעים מהר מאוד לשפה בוטה.
        הם לא מגיבים לעניינו של כתוב אלא של כותב עם הציניות המקסימה והכובשת שלהם..
        .

      1. זה ידוע שהקוריוז מקבל את התשלום שלו על פי תגובה ואהרון שדה מקבל לפי מילה.
        קראתי את זה באינסטגרם על ידי פרופסור פרופסזון. זאת האמת המוחלטת!

      2. שמעון יקירי לפעמים השתיקה יפה, לצטט תור דעה ולהסתמך עליו כמקור מהימן למרות שאין בו בדל של מציאות, להגיד שדברים חיוביים יצאו מהשואה כמו הקמת המדינה ולשכוח את כל פועלו של הרצל גבוטינסקי…

        1. ברוך גם אתה לא מבין עברית?
          כתבתי בפירוש "מי יודע אם"…
          וזה בהקשר של אירועים היסטוריים שלא בהכרח אנחנו מבינים את המשמעות שלהם באותו זמן.
          קצת לצאת מהמקובעות המחשבתית

    1. כי אתה מסתמך על תורות קונספירציה, ומאמרי דעה.
      ואנשים שקוראים מאמר ומייד משתכנעים ולמרות נתונים הם בוחרים את דעת הפרשן הם איך אני אגיד את זה בלי שתעלב. כן וזו דעתי הסובייקטיביות: ראשי גפרור.

      הנה מספרים. 145 הפגנות בארצות הברית. שבעה באוסטרליה, עוד כמה באירופה. אבל כולם מומנו על ידי המפלגה הדמוקרטית. מעל מליון בני אדם רק בזאתי של וושינגטון. אבל כולם סמולנים אנרכיסטים.
      מנחם לס. ימני ,כל חיו כותב. זה בגלל התקשורת שוטפת את מוחו.
      תצלומים מסי אם אן. אבל הכל מבויים.
      אמריקאים מתראיינים. אבל דעתם לא חשובה. כי אשתו אמריקאית. הוא מכיר את המנטליות. הרי כל האמריקאים אותו דבר וכולם חושבים כמו המיוחדת שעברה לגור בישראל, כנראה באיזו התנחלות עם מר שדה ממחנה האמת המוחלטת.

      אני שמח שאתה ממשיך להגיב, בשביל שכל מי שקורא אותך יבין מי זה המצביעים של הדמגוגים האלו. ומה האמת הסוביקטיבית שלהם.

      אנא השב לי באריכות ולפחות באלפיים מילה. קראתי שאתה מקבל תשלום עבור מילה, ממחנה העליונות הלבנה שממנת אותך. ואני שמח לעזור.

      1. איך שכחת את החונטה של בתי המשפט??
        .
        בלי ההערות האישיות כלפי אהרון, אהבתי את התגובה. אבל הם ימשיכו עם התיאוריות שלהם שאפשר להשתמש לכל דיון ולהתנגד לכל טענה בעת הצורך אז חבל על המאמץ

    1. מעניין שאתה בוחר אנשים מאוד מסויימים להציג ובוחר גם דרך מאוד מגמתית להציג את מה שקרה.

      למה אתה לא עוסק בלשאול את כולם כאן אם הם שמעו על כל אחד מהאנשים האחרים שמתו כחלק מהמאורעות? יש לזה חלק שלם בעמוד הזה
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/George_Floyd_protests

      1. גם לא הבנתי מה זה אומר או מה הוא רוצה להראות פה?
        שגם בין המפגינים יש פושעים ורוצחים?
        שגם שחורים רוצחים שחורים לא רק לבנים?
        מה?

    2. אני אגיב לך פה גם על שרשורנו מלמעלה –
      שוב, יש כאן מספר בעיות. הראשונה היא, שה'ניסוי המחשבתי ההוליסטי' שהצעת מריח רע. אבל עזוב ריחות, כולם תתרנים בדורנו. בתגובה הזאת שוב כשלת כשל לוגי כשהצגת דוגמא ספציפית והכללת אותה על הגזע כולו.
      אבל הכי גרוע –
      מיקי זהר חכם? oh, honey, say it isn't so…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט