דיון הופס: מי המרוויחות מטורניר כניסה לפלייאוף? / רועי ויינברג

במסגרת חזרת הליגה אחד הרעיונות שעלו הוא טורניר כניסה לפלייאוף: 22 הקבוצות הטובות בליגה יגיעו לאורלנדו, ישחקו כמה משחקי עונה סדירה ולאחר מכן נראה טורניר בין הקבוצות שיהיו במקום 14-22 על הכניסה לפלייאוף עצמו, שישוחק במסגרת הרגילה של סדרות הטוב מ-7 במזרח ובמערב.

הקבוצות במקום 1-13 יחסית בטוחות במקום שלהן: המרחק בין המקום ה-13 בליגה, דאלאס, לממפיס במקום ה-14 הוא 7 משחקים. עדיין לא ברור כמה משחקים יהיו לפני הטורניר, אבל המשתתפות האפשריות הן ממפיס, ברוקלין, אורלנדו, פורטלנד, ניו אורלינס, סקרמנטו, סן אנטוניו, פניקס ו-וושינגטון. אחת מהן תהיה במקום ה-14 שמבטיח עלייה לפלייאוף. כרגע מדובר בממפיס עם יתרון של 1.5 משחקים על הנטס, אבל כשאנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה לוח המשחקים קשה לקבוע מי תהיה במקום ה-14. כן כדאי לקיים דיון מקדים, נוסף לדיונים רבים שיהיו לנו כשנתקרב לליגה עצמה ולטורניר עצמו, על המרוויחות העיקריות מהפורמט. הנה המרוויחות שלי:

פורטלנד טרייל בלייזרס

דיים טיים. לפורטלנד יש את השחקן הכי טוב מכל המשתתפות, דמיאן לילארד, לצד ניסיון פלייאוף כקבוצה שעשתה גמר מערב בשנה שעברה. ראינו את לילארד קולע מעל 50 נקודות בארבעה משחקים שונים העונה נוסף על המשחק החמישי בסיבוב הראשון אשתקד נגד אוקלהומה, שנגמר בסל הניצחון הזכור שלו. אני לא חושב שיש מישהו שירצה לפגוש את לילארד ומקולום במשחק מכריע.

נוסף על הניסיון והקלאץ' של לילארד&מקולום, פורטלנד יגיעו למשחקים האחרונים של העונה בסגל מלא. זאק קולינס ויוסוף נורקיץ' אמורים לחזור ולהוסיף לפורטלנד מימד הגנתי שלא היה לה עד עכשיו, כשקולינס יכול לשמור על שחקני חוץ כסנטר או כפאוור פורוורד לצידו של וויטסייד ונורקיץ' שחקן מגוון בהרבה שיכול לשמש כחוסם, מוסר וסקורר. הנוכחות של שני שחקני הגנהט ובים בקבוצה עם התקפה טובה והגנה רעה תהפוך את פורטלנד למאוזנת יותר. קשה להמר נגדם.

ברוקלין נטס

הנטס מרחק משחק וחצי בלבד מהמקום ה-14 שמבטיח השתתפות אוטומטית בפלייאוף, ויכול להיות שלוח משחקים שיפגיש אותם עם יריבות המזרח החלשות יותר (וושינגטון ואורלנדו) יתן לברוקלין מעין יתרון על קבוצות המערב. ברוקלין ניצחה 4 משחקים מ-5 לפני הפסקת העונה, יש לה קבוצה שעשתה ברובה פלייאוף בשנה שעברה ויכולה לסגור את הפער.

הסיבה האמיתית להכנסה של הנטס לכאן היא השחקנים שלא משחקים: קווין דוראנט וקיירי אירווינג. הראשון, לפי פרסומים מלפני כמה חודשים, משחק משחקי 3 על 3 עם מגע מלא. ב-31.7, התאריך בו הליגה צפויה לחזור, יעברו 13 חודשים מאז הניתוח שלו באכילס: תקופת זמן שמספיקה להחלמה מלאה וברוקלין דיווחו שהוא מתקדם טוב בחזרה מהפציעה. דוראנט של לפני הפציעה קלע 34.2 נקודות ב-51% מהשדה ו-41.6% מהשלוש בפלייאוף, לא כולל המשחק בו נפצע מחדש.

קיירי לא נתן עונה טובה בברוקלין, אבל בדומה ללילארד הוא לא שחקן שאף אחד רוצה לפגוש במאני טיים. לא ברור אם הוא יחזור או מה מצב הכתף שלו אחרי הפציעה שהציקה לו לכל אורך העונה, אבל חזרה של דוראנט ואירווינג, אפילו אם כל אחד מהם ב-80% מכושרו המלא, יכולה להפוך את הנטס כבר עכשיו לקונטנדרית. גם אם השניים לא חוזרים יש לברוקלין את ספנסר דינווידי וכריס לברט (23 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק מאז הראשון לפברואר) שיכולים לעשות בעיות לכל קבוצה.

סקרמנטו קינגס

לאורך כל העונה הקינגס היו קבוצה של רצפים. הם התחילו את העונה עם 5 הפסדים רצופים, עברו לרצף של 4 ניצחונות מ-6 ומאוחר יותר ב-2019/20 ראינו אותם מנצחים 6 מ-8 ו-7 מ-10 או מפסידים 6 ו-8 משחקים ברציפות. לוק וולטון, מאמן סקרמנטו, האשים את מסע המשחקים של קבוצתו בהודו כחלק מהבעיה בהכנת העונה של הקינגס.

עכשיו יש להם הזדמנות שנייה, כשכל הקבוצות מתכוננות לעונה בדרך דומה ואין טיסות או גורם חיצוני שאמור להשפיע מלבד סקרמנטו עצמה. הם ניצחו 7 משחקים מ-10 אחרי פגרת האול-סטאר, כולל שניים נגד ממפיס, אחד נגד הקליפרס, אחד נגד פורטלנד ואחד נגד וושינגטון, כשדיארון פוקס ממשיך בנקודה בה עצר בעונה שעברה. אם הם יתחילו את העונה עם רצף טוב הם יכולים להפתיע מהמקום ה-19 בליגה ולהכנס פנימה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. בשולי הדברים: בשביל שההצעה של 22 הקבוצות תעבור, צריך רוב של 75% מבעלי קבוצות האן.בי.איי. 22 מתוך 30 זה 73.3%, מה שאומר שאחד מבעלי הקבוצות שיאבדו סיכוי לפלייאוף צריך לתמוך בהצעה. רק קבוצה אחת, גולדן סטייט, איבדה סיכוי תאורטי לעלייה לפלייאוף במצב של חזרה והשלמת כל העונה הסדירה.

  2. תודה רועי ,לקינגס זה יכול להיות טוב, מדווחים שבאגלי כשיר.
    הקינגס נצחו פעמיים בסטייפלס סנטר את הקליפרס, פעם ללא קוואי ופעם עם קוואי וגורג אבל ללא בברלי והראל

  3. תודה רועי. גם לניו אורלינס זה דיל טוב מאוד. לפני הפגרה הכפויה נראו כקבוצה מתחברת + זאיון שנכנס לעניינים.

      1. הם רוצים ש-16 הקבוצות הטובות ביותר בליגה יהיו בפלייאוף ואני יכול להבין אותם. מעדיף סיבוב ראשון עם פורטלנד במקום אורלנדו. אם לקבוצות יש סיכוי לפלייאוף למה להעיף אותן סתם? יותר משחקים זה לא דבר רע, במיוחד כשהליגה כ"כ חסרה

  4. מעניין שב-NHL הצביעו 29-2 בעד פלייאוף של 24 קבוצות, וגם שתי אלו שהתנגדו הן לא כאלו שנכנסות לפלייאוף בקושי. כנראה יש שיקולים אחרים יותר חשובים

  5. סקר ה-GM בנוגע לרעיונות החזרה:

כתיבת תגובה

סגירת תפריט