הכוכב השלישי / רועי ויינברג

כחלק מהחזרה המתקרבת של העונה יחזרו דיבורי הטריידים, ביניהם דיבורי טריידים על שחקן משלים לצמדים חזקים (קווין דוראנט וקיירי אירווינג בברוקלין הבולט שבהם, כשיש גם את ג'ואל אמביד ובן סימונס בפילדלפיה או אפילו לוקה דונצ'יץ' וקריסטפס פורזינגיס בדאלאס) שמתפקד ככוכב בפני עצמו. מי השחקנים שמתאימים? באנו לבדוק.

בראדלי ביל

העונה: 30.5 נקודות (45.5% מהשדה, 35.3% מהשלוש), 6.1 אסיסטים, 4.2 ריבאונדים למשחק.

חוזה: אופציית שחקן בסיום 2021/22.

יתרונות: כנראה השחקן הטוב ביותר ברשימה. סחב וושינגטון מאוד מוגבלת למקום התשיעי במזרח, קולע 30 נקודות בערב לצד 6 אסיסטים ויכול לאפשר לברוקלין, או לקבוצות אחרות, לשחק עם שני שחקני טופ 20 או 30 בליגה בכל רגע נתון. ביל התחיל כשחקן משלים לצידו של ג'ון וול וקולע נהדר ממסירה (63.2% אפקטיבי בעונה המלאה האחרונה של וול, 55.7% לא רע בכלל העונה), מה שהופך אותו לשחקן מסוכן בלי הכדור.

חסרונות: הוא טוב מדי בשביל להיות מספר 3. שחקן ברמה של ביל הוכיח שהוא יכול להיות מספר 1 בקבוצה ואולי צריך להיות מספר 1 או 2 בקבוצה טובה יותר. קשה לראות אותו ואת קיירי אירווינג, ככל הנראה שחקן פחות טוב ממנו, מסתדרים עם כדור אחד. ההגנה קצת מדאיגה ולצד רכז כוכב בלי הגנה, מהסוג של קיירי, לילארד ורבים אחרים, יש כאן הגנה בעייתית בקו האחורי שעלולה להתקשות בפלייאוף, עם כל היתרונות של ההתקפה. התפקיד קטן עליו.

ג'רו הולידיי

העונה: 19.6 נקודות (45.2% מהשדה), 4.9 ריבאונדים, 6.9 אסיסטים ו-1.7 חטיפות במשחק.

חוזה: אופציית שחקן בסיום 2020/21.

יתרונות: עושה הכל. יכול לנהל את המשחק בעת הצורך, לשחק כפוינט וכשוטינג גארד, לקלוע מבחוץ, ליצור לעצמו זריקה ולשחק על פיק-נ'-רול. הולידיי אחד משחקני ההגנה הטובים ביותר שיש בליגה, במיוחד בעמדות הגארד, והיכולת הזאת הופכת אותו לנכס כמעט מושלם לתפקיד. הוא בן 29 ומבוגר משמעותית מהסגל הצעיר של הפליקנס, מה שיכול להוביל לכך שמספר שחקנים צעירים עם פוטנציאל יתאימו בטרייד תמורתו.

חסרונות: הוא יכול לעזוב בסיום העונה הבאה, שתהיה היחידה בה ישחק בקבוצה שתקבל אותו בקיץ. נוסף על כך הולידיי מאוד פציע – בעונה אחת מתוך ה-7 בהן משחק בניו אורלינס הוא שיחק מעל 70 משחקים, והדבר האחרון שהקבוצה שתקבל אותו לשנה אחת תרצה היא פציעה שלו ברגע החשוב. בעולם בלי פציעות יכול להיות שכריס פול היה אלוף עכשיו. האם באמת שווה להמר על הבריאות של הולידיי?

למרקוס אולדריג'

העונה: 18.9 נקודות (38.9% מהשלוש ב-3 ניסיונות), 7.4 ריבאונדים ו-1.6 חסימות למשחק.

חוזה: אופציית שחקן בסיום 2020/21.

יתרונות: אחד הסקוררים הגדולים של העשור האחרון וריבאונדר טוב מאוד שפיתח העונה נשק חדש עם הקליעה משלוש. מאז שהתחיל לזרוק מדאון-טאון אולדריג' הפך לקלע אמין בשלשות ממסירה והוא עדיין אחד משחקני הצבע הטובים בליגה, עם יכולת טובה מאוד כשחקן שמסיים פיק-נ'-רול או חופר בצבע בשביל נקודות. הוא מאוד מנוסה ועושה עבודה לא רעה בהגנה על הטבעת.

חסרונות: בדומה להולידיי מגיע לשנה אחת מובטחת, ובמקרה של אולדריג' המתקרב ל-35 אנחנו כבר רואים שהוא בירידה לעומת השנים הקודמות בסן אנטוניו או התקופה בפורטלנד. איך הוא יראה בעוד שנה מהיום, והאם נראה אותו מצליח לשחק נגד יריבות שמרווחות את המגרש ומוציאות אותו מהצבע? לא בטוח בכלל.

קווין לאב

העונה: 17.6 נקודות (45% מהשדה, 37.4% מהשלוש) ו-9.8 ריבאונדים למשחק.

חוזה: 120 מיליון דולר ל-4 השנים הקרובות, נגמר ב-2022/23.

יתרונות: בניגוד לשחקנים האחרים ברשימה, לאב היה הכוכב השלישי באלופה – קליבלנד של לברון ג'יימס וקיירי אירווינג, כשהוא מילא את התפקיד בכל אחת משנות הגמר שלה. ללאב יש ניסיון בגמר ה-NBA, משהו שאין לאף אחד אחר מהשחקנים ברשימה, ומשחק התקפי טוב כמרווח משחק. הוא היה שם. האחרים עוד לא.

חסרונות: הגנה רעה, בריאות מפוקפקת וחוזה עצום – 120 מיליון דולר ב-4 שנים לשחקן כמו לאב שלא מצליח להשאר בריא לאורך זמן או לשמור על היריב ברמה גבוהה זאת עסקה מזעזעת. הוא אופציה קיימת, אבל קשה לראות קבוצה הולכת עליו עם החוזה הזה.

אל הורפורד

העונה: 12 נקודות, 6.9 ריבאונדים, 4.1 אסיסטים, חטיפה וחסימה למשחק.

חוזה: 107 מיליון דולר ל-4 שנים (92.5 מיליון מובטחים), נגמר ב-2022/23.

יתרונות: שחקן הגנה טוב מאוד שיכול לשחק גם כפאוור פורוורד וגם כסנטר. אחד המוסרים הטובים ביותר מהעמדה שמוסיף לא מעט בכל הקשור לניהול משחק, מנוסה בפלייאוף, יכול לזרוק מרחוק ובאופן כללי מדובר באחד השחקנים הורסטיליים ביותר בליגה.

חסרונות: בגדול, מה שקורה בפילדלפיה העונה. הסיקסרס ניסו להפוך את הורפורד למשהו שהוא לא, קלע מהשלוש ושחקן משלים לסנטר דומיננטי, וזה לא עובד. חשש שיכול לחזור בקבוצה שתקבל אותו ותנסה להתאים אותו אליה במקום לשחק על החולשות של הורפורד. יחד עם החוזה הגדול לסנטר נמוך בן 33 זה סיכון גבוה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

    1. פרט לבראדלי ביל , אף שחקן לא באמת הופך קבוצה לקוטנטדרית הרוב שחקנים בינוניים על חוזה מופרז או שלא מתאימים לעת המודרנית.
      לגבי בראדלי ביל הוא בהחלט יכול להסתדר לצד ארווינג ודוראנט מביאים שני נגרים לעשות הגנה קוראים לאחד הבורג החשוב במכונה וטדאם יש לך קוטנטדרית, בסוף השמיכה ההגנתית קצרה מדי אם דוראנט חוזר בשיאו . לקליבלנד הייתה הגנה פח והם לקחו אליפות , ההגנה של הלוחמים עם דוראנט הייתה בינונית ב2018 ו2019.

      לגבי גרו הולידיי אני לא יודע אם צפית בו העונה , הוא אוברייטד נוראי , הוא היה מגן חלש במיוחד ללא המטרייה של דיוויס שהפכה אותו למגן טוב , ואין לו קליעה יציבה בטח מבחוץ.

      1. לא יודע אם ראינו אותם משחקים אבל בפלייאוף במשחקים החשובים לקליבלנד ממש לא היתה הגנה פח וללוחמים בטח שלא היתה הגנה בינונית. בפלייאוף האינטנסיביות עולה וגם הגנות בינוניות הופכות להרבה יותר פיזיות וכל דלבדובה נהיה אולסטאר

        1. ראיתי ראיתי הגנה בינונית, גם הסטטיסטיקות תומכות בזה , מה שנתן ללוחמים וקלילבלנד את הנציחון זה התקפה

          1. ברוך, שוב אתה נותן לנרטיב לשכתב את ההיסטוריה?
            ב-16' ההגנה של קליבלנד דורגה במקום ה-10 בליגה (ממש לא "פח")
            ב-18' ההגנה של גולדן סטייט דורגה במקום ה-5 בליגה (ממש לא "בינונית")

            1. מקום 10 זה בינוני בהחלט.

              גולדן היו מקום 5 כי היריבות כבר התעייפו מלשמור על שלישיית הכוכבים וכבר לא נשאר כוח בהתקפה.
              ואיזה מקום הלוחמים היו בהתקפה?
              הן היו בינוניות בהגנה ולקחו אליפויות בזכות התקפה בעיקר.
              שלא נדבר על מדד השטות של דפנסיב רייטינג…

            2. זה מרגש, ההתגייסות של חברי מכון שמעון-רובין אחד צדו של השני.
              .
              זהו, עכשיו שסיימתי למחות את דמעות ההתרגשות,
              אפשר לחזור למהות –
              ברוך כתב "קליבלנד הייתה הגנה פח". מקום 10 בליגה זו לא הגנה פח.
              .
              לגבי גולדן סטייט. אתה שוכח דבר קטן. הם סיימו מקום 5 בהגנה למרות המון, אבל ה-מ-ו-ן דקות זמן זבל (דקות בהן הרייטינג ההגנתי מתדרדר בגלל שאין הרבה משמעות למתרחש על הפרקט היות והמשחק גמור.
              איך שלא תהפוך את זה, לא תצליח לרבע את המעגל (או להפוך את העובדות לכאלו שיתאימו לנרטיב) –
              הגנה טופ 5 בליגה זו הגנה טובה מאוד.
              .
              בהצלחה בפעם הבאה…

            3. חחחחח שמעון הפעם התעלית על עצמך, אחד הטיעונים ההזויים ששמעתי

          2. עם קליי, דריימונד, איגי ודוראנט אין שום סיבה שההגנה של גולדן תהיה בינונית, לכל היותר אפשר להניח שלפחות בעונה הסדירה לא נתנו 100%, גם בגלל שידעו שאי אפשר לעצור את ההתקפה שלהם, אבל זו לא אינדיקציה להגנה בינונית.

          3. אני חייב התנצלות לברוך. טעות עלתה בידי –
            ההגנה של גולדן סטייט ב-18' מוקמה במקום ה-11 בליגה,
            ויחסית לתפקודה בעונות הקודמות זה אכן מיקום בינוני למדי.
            .
            (מקום 10 כמו זה של הקאבס ב-2016 הוא עדיין לא "פח")

  1. תודה על הפוסט
    כדי ששלישיה כזו תצךיח צריך להיות שם מנהיג ברור או תלכיד מגובש. בנטס אין את זה וגם לא בפילי זו הסיבה שלא באטלר ולא הורפורד או האריס משדרגים אותם. פורטלנד אולי כן עם אולדריג או אפילו לאב.
    דאלאס צריכים צעיר שעוד לא בנה אגו אולי בארט מהניקס.
    בעוד שנה שנתיים ידברו גם על בוקר למיני בגלל חבריו שם,
    ביל אולי לטורונטו דווקא בטרייד

    1. דאלאס לא יכולה להתחזק בכוכב שלישי , הקיץ שלהם של תחילת השנה היה האחרון שבו יכלו לתת חוזה מקסימום או קרוב לכך לשחקן, הם לא

  2. תודה רועי. הולידיי לדאלאס יכול להיות מעניין בעיניי .
    גם מבחינת השילוב עם לוקה וגם היכולת להסתדר בלי להיות הכוכב הראשי בהצגה .

  3. בגלל החוזים העצומים של לאב והורפורד, למרקוס, עם 24 מיליון לשנה אחת, הוא האופציה הטובה ביותר של מי שצריך ביג כוכב כדי ללכת עד הסוף. יכול להתאים לפורטלנד, ברוקלין, בוסטון ואולי גם לדנבר במקום מילסאפ.
    .
    GM ספרס – מאשר.
    .
    GM ספרס האמיתי – לך מפה, פרויקט הטריידים באתר עדיין לא התחיל, וגם הוא רק משחק.
    .
    GM ספרס –
    ⁦☹️⁩

  4. תודה רבה רועי. יש בעייתיות שנוצרת עם חלקם, הם כבר מזדקנים או פציעים (ועם חוזה גדול), קבוצה חכמה תנסה להשיג מישהו יותר משלים, גם אם על חוזה גבוה לזמן קצר, כמו פול מילסאפ שיהיה חופשי. יש מספיק אפשרויות, הכל תלוי בקבוצה.

    1. באטלר מעולם לא היה כוכב שלישי, אם כבר כוכב שני. במיניסוטה הוא הפך את וויגנס לכוכב שלישי. בפילי הוא גרם לסימונס להיות כוכב שלישי…
      אגב – באטלר התראיין העונה ואמר שאחד השחקנים הכי אנדרייטד בליגה ושחקן שהוא אוהב מאוד זה ג'רו הולידיי. יכול להיות שהשילוב של הולידיי באטלר ובאם יתן קבוצה חזקה הגנתית בכל עמדה ויכולת הובלת כדור טובה לצד הקלעים של מיאמי.

      1. גם לאב אף פעם לא היה..עד שהוא נהיה.
        רועי אם גריפין לא מתאים (לא בקיא בחוזים)
        אפשר אולי להכניס את טוביאס האריס שלדעתי בכל קבוצה נורמלית הוא כוכב ועם זאת לא בעל אופי לסחוב קבוצה

  5. ותודה רועי שכחתי להוסיף מצויין. לגבי פילי האידוטים שום דבר לא יעזור להם לצערי, נתקעו עם סימונס ואמביד לכמה שנים שבהם אולי יגיעו לגמר פעם אחת בגלל חולשתו של המזפח היה להם הזדמנות להשיג אליפות אבל המטומטים סמכו על צוות האוסטרלי

  6. תודה רבה!
    פילי זו הדוגמא לכמה מסוכן לשחק בנדמה לי, הרי הם החתימו שני שחקנים (טוביה וביג אל) שאמורים להיות במשבצת הזו, ועדיין בתחילת הטור מתייחסים אליהם כצמד שצריך צלע שלישית… ולדעתי די בצדק.
    אם יש לך שני כוכבים מהסוג המפונק, כדאי מאוד שהשחקן השלישי יהיה כזה שמוכן לתת תחת בלי לקבל קרדיט, וכוכבים כאלה באמת שכבר אין כמעט

  7. מעניין מאוד, תודה רבה.
    פילי זו דוגמה לניתוח שניסה להשתיל שחקן שלישי שהוא לא ממש שחקן שלישי, לצמד שהוא לא ממש צמד. צריך להשקיע המון מחשבה לפני שבונים כזה טריו, בעיקר בגלל שלהביא שחקן שלישי בכיר עלול לתקוע לך את הקבוצה לשנים קדימה

  8. אל הורפורד ירד מאד לרמתו ואני לא מאמין שיצליח להיות 'שחקן שלישי' באף קבוצה מובילה. הוא ירד משמעותית יותר מכל שחקן אחר. ראילו נגמר לו. קווין לאב הוא לא בדיוק 'שחקן שלישי'. הוא שחקן העומד בפני עצמו ובסיצואציות רבות יכול להיות אחד מהשניים שיוסיפו לו שלישי. אותו דבר לגבי אולדרידג'. הם טובים מדי מכדי להיות 'תוספת'. הם כוכבים בזכות עצמם. ישנם גם צמדים שאינם ממש צמדים עמו אמביד וסימונס. ישנן כמובן צורות שונות להצליח. קח את טורונטו השנה, שהיתה מצויינת ללא אף סופר סטאר או הבאקס עם סופר סטאר אחד. בסופו של דבר החמישייה ומחליפיה הם-הם שקובעים, כמו בלייקרס, למרות ששלושה 'כוכבים' בקבוצה זה תמיד מצויין.
    תודה רועי

  9. הייתי לוקח את כריס מידלטון ככוכב שלישי. שחקן מצוין וחסר אגו וגם יכול לשחק 2 או 3. מכיוון שמילווקי בעצמה קונטנדרית, המשמעות היא בעצם להכניס מספר 2 בין יאניס למידלטון.

  10. לדעתי קווין לאב כרגע יכול להיות שחקן שלישי בקובצה בינונית ולסגור חמישיה/שחקן שישי בקבוצה טובה. הוא היה שחקן שלישי בקליבלנד בשני גמרים, היה שחקן שני חצי כוח אחרי שקיירי אירווינג עזב וכרגע מציג ממוצעים סבירים בקבוצה שפשוט צריכה מישהו שיוביל אותה לאנשהו. גם עם שני כשרונות מאוד גדולים שמובילים את הקבוצה – הוא לא יהיה הקליי תומפסון לדוראנט וקרי… הוא אפילו לא יהיה הקווין לאב שהוא היה ללברון ואירווינג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט