דיון הופס: איך צריך להראות משחק כדורסל בלי קהל? / רועי ויינברג

מושפע ממאמר של רוב מהוני ברינגר שזמין לקריאה כאן

האן.בי.איי בדרך לחזרה למשחקים בלי קהל, כמו שדיווחנו מספר פעמים בעבר. עדיין לא ברור מה יהיה הפורמט של המשחקים או כמות הקבוצות המשתתפות, אבל לא הולך להיות קהל. מצד אחד עדיין מדובר במשחקי NBA לכל דבר ועניין עם השחקנים והקבוצות הטובות ביותר שיתחרו על האליפות. מצד שני זה יכול להראות כמו הסרטון הבא:

מדובר במשחק בין השחקנים הטובים בהיסטוריה כשיש כאן את מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, מייקל ג'ורדן, סקוטי פיפן, קארל מלון ואחרים, אבל הוא מרגיש כמו משחק אימון – שומעים את חריקות הנעליים והרעש של השחקנים לצד המראה של הקהל הריק. חלק מהצפייה במשחק NBA היא השואו שיש מסביב למשחק עצמו וזה משהו שלא נראה כשאין קהל – מופעי פירוטכניקה, גימיקים במחצית וגרסה של מטאליקה להמנון מול קהל ריק מרגישים קצת פתאטיים. מה האפשרויות שיש לליגה?

להדגיש את השחקנים

הליגה לפעמים שמה מיקרופונים על שחקנים ומפרסמת את התוצאה כחלק מהתוכניות השונות של ה-NBA. כאן יש אפשרות אחרת לגמרי: מיקרופונים על כלל השחקנים או ציוד הגברה סמוך למגרש שיאפשר לכולנו לשמוע את השחקנים במלואם ולהרגיש קשר אישי יותר עם השחקנים. סטפן קרי דיבר על זה בראיון לג'ימי קימל השבוע ויכול להיות שזה יהיה הפתרון, יחד עם זווית צילום שיותר קרובה למגרש ולא מראה את הכיסאות הריקים. השחקנים בוחרים את המוזיקה שמושמעת בווליום משני יותר לשיחות של השחקנים עצמם, המצלמה תקלוט הבעות פנים ושיחות בין שחקנים בזמן שהמשחק מפסיק וכו'. נוכל לזהות תרגילים על המגרש בצורה נוחה יותר כשנראה את הרכז אומר שם של מהלך ואת הקבוצה מוציאה אותו לפועל לאחר מכן, מה שישפר את הדיון הטקטי על המשחקים עצמם. הסיפור אולי ירגיש כמו משחק אימון, אבל גם כאילו אתם בשורה הראשונה של משחק NBA.

להכחיש

במשחק של באיירן מינכן נגד בורוסיה דורטמונד בבונדסליגה ראינו את השידור מועבר עם אפקטים קוליים של קהל שגורמים למשחק להשמע כמו הדבר האמיתי. אוהדים של בורוסיה אחרת, מנשנגלדבך, תרמו 12,000 קרטונים ליציעי הקבוצה והם יוצרים אווירה כמעט ביתית:

קרטונים כאלה או הולוגרמות עם חולצות שמשתנות בהתאם לצבע הביתי של הקבוצה עם יתרון הביתיות באותו משחק יחד עם פסקול של קהל שמגיב בדומה לקהל רגיל, גם כאן עם יתרון מסוים לקבוצה הביתית אם הליגה תרצה בכך. מישהו בבית באמת ישים לב להבדל?

להפוך את החוויה לויראלית

לתת לקהל לבחור את המוזיקה שהשחקנים ישמעו בבית, את המופע שישדרו בזמן המחצית וכל אלמנט אחר של שידור משחק NBA. כשאוהדים מבחוץ יכולים לשלוט במוזיקה וכך ליצור מעין יתרון ביתיות כשהם בונים את האווירה באולם דרך סקרים באתר הליגה, באינסטגרם, בטוויטר או בכל מקום אחר, אז הקהל יכול להרגיש מעורב מבלי שהחוויה תרגיש חלולה. מצד שני, זה יכול להוביל להטרלות באמצע המשחק השביעי של הגמר.

מה הייתם בוחרים?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. דיון לעניין – לדעתי אנחנו בדור שרוצה כמה שיותר קרוב את השחקנים שלו: מה הם עושים בבית, מה הם עושים בזמנם החופשי וכו'. לכן הייתי רוצה שידגישו את השחקנים, את ההווי על המגרש ואת הטראש-טוק בין השחקנים (שלעיתים מושתק בגלל רעש הקהל). ניתן בפסקי זמן לקחת מאמן עבר שינתח את המהלכים (כמו בוני גיזנבורג בליגת האלופות רק יותר טוב)

  2. אני מחכה לספורט בלי קהל.
    *לא לראות יותר מאות מטומטמים מאחורי הסל הביתי מניפים צעיפים או לך תדע מה להפריע לזורק )לדעתי זה רק עוזר)
    *לא לראות יותר 30 או 40 אלף אוהדי ברייבס מטומטמים עם תנועות הטומהוק המעייפות שלהם
    *לא לראות שלטים שצופים מחזיקים עם מסרים למאמנים, לשחקנים, למי יודע מי ומה
    *לא לראות יותר תנועות שצריכות כנראה להיות מעליבות לקהל ביתי של שחקן חוץ אחרי שהוא קולע סל לשלוש
    *לא לשמוע טראד טוק של שחקנים שכוונתם יותר שהקהל ישמע מאשר השחקן היריב שישמע
    *לא עוד "די-פנס!, די-פנס!"
    *שופטים שרק שופטים בלי הצגות לטיווי

    מצידי שלא יהיה יותר קהל לעולם וישחקו וישפטו כדורסל נטו

  3. אם הליגה תספק משהו שיחליף את תחושת הקהל לא רק לשחקנים אלא גם לאנשים שצופים בבית זה יהיה חוויית צפייה

  4. אפשר לחבר להגברה כמה אלפי אוהדים "ביתיים" דרך הזום, ולמרוח את התדרים הגבוהים ככה שלא ישמעו קריאות וקללות באופן ספציפי אלא רק רעש דומה למשחק רגיל

        1. ממש לא כזה סיפור לנתר את זה. הרשמה לאוהדים שמספקים פרטים אמיתיים + חותמים על טרמס אנד קונדישיינס לגבי קוד התנהגות (כולל קנסות במקרי אשך קיצון) + משגיחים שידעו להוריד מהתמונות מי שמפריע. כמו כן, גם בעולם האמיתי אין באמת בעיה לפרוץ למגרש ולעשות ריצה בלתי הולם לעייני הציבור (גמר הצ'מפיונס כרפרנס…). להזכיר, מדובר בגוף עם משאבים בלתי נגמרים – להכל יש פתרון.

  5. השיר מרוקי הוא הסיכוי הטוב ביותר של פילי לאליפות השנה. הניקס לא בפלייאוף, חבל – הרקוויאם של מוצרט יכול היה להתאים בול.
    .
    ואם מילווקי תזכה בתואר, לראשונה מאז קארים וביג או, אז במשחק האחרון של הפלייאוף כדאי לנגן את
    Conquest of paradise
    מזל טוב יאניס!!!

    https://youtu.be/WYeDsa4Tw0c

  6. מנחם כנראה שהזדקנת..
    משחק בלי קהל?! אתה משווה את יד אליהו מול ריאל מדריד ליד אליהו מול מ.כ. הבקעה? די נו.
    כנ"ל בנ.ב.א, למרות שאם יורידו את זווית הצילום וישמיעו יותר את השחקנים אולי הטורניר המצחיק הזה בדיסני יהיה טיפה פחות אממ.. מצחיק.

  7. תודה רבה רועי, נקודה מרתקת.
    לי כבר לא משנה איך תחזור הליגה, העיקר שתהיה. מה שכן, אן בי איי בקיץ זה חלום.
    בקשר לפתרונות הפוטנציאליים, מסכים בעיקר עם המיקרופונים על השחקנים, ייתן אווירה נהדרת, אולי הליגה צריכה לעשות אפשרות של לראות את המשחק ממצלמה קבועה על קו המגרש, שאולי תונח על המקומות בשורה הראשונה, ולתת בזה הרגשה שאתה במשחק עצמו

    1. לא יודע אם משורה ראשונה אבל בהחלט מקרוב למגרש יתן חווית כדורסל ברמות הגבוהות.
      תכל'ס אם הNBA רוצה לעשות עוד כסף הם יכולים למכור מושבים תמורת סכום מסויים כדי לתת אווירה יותר טובה למשלם…

  8. אנחנו לא רחוקים מהיום שבו כולנו נשב על הכורסא בסלון עם משקפי vr ונרגיש שאנחנו יושבים בשורה הראשונה בסטייפלס סנטר. בנוסף לזה גם השחקנים יראו הולגרמות נוספות ביציעים ובודאי שישמעו את געשות
    הקהל מכל העולם שצופה דרך ה vr. אולי הקורונה והמצב החדש יקרב את היום הזה יותר מהר מבחינת חווית הצפיה והשידור של ספורט

    1. כבר יותר מידי שנים מבשרים לנו שלא רחוק היום ווירטואל ריאליטי ישנה את כל חיינו – החל מסקס, דרך עבודה ובילויים. בינתיים זה לא קורה, ויש כבר די הרבה שמפקפקים אם זה יקרה בכלל. הטכנולוגיה כרגע ממש לא שם.

      1. סקס לא יקרה בחיים.
        .
        עבודה כבר קורה. אני אישית כבר 4 שנים עובד remote.
        .
        לגבי הנושא שלנו, כבר יש שידורים מהסוג הזה. לפני 40 שנה ראית אולי משחקים בשחור לבן על תותח אלקטרונים. היום אתה רואה מהנייד ב4k באמצע האוקיינוס אם בא לך, בלייב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט