ה-NBA מתכוננת לקפוץ ישר לפלייאוף עם 1-16 / מנחם לס

Report: NBA may jump right into playoffs, seed teams from 1-16

The NBA is looking to formulate a set plan for the resumption of play to present to team owners on Friday, and there is a legitimate chance the regular season has already concluded.

לפי Brian Windhorst הליגה רוצה להכריז על הליגה סגורה, ולהתחיל מיד עם הפלייאוף, 8 מזרחיות ו-8 מערביות. זו לא תהיה מכירה קלה, למרות ש-16 בעלי קבוצות הם יותר מה-14 הנותרים.

**********

עכשיו מסתבר שההודעה הגיעה בעקבות שאלון שנישלח למנכ"לים להחלטה סופית ביום ששי זה, אבל התוצאות הראשונות של השאלון הראו נטייה מחלטת לכיוון היליכה ישר לפלייאוף עם 16 קבוצות.

השאלון כלל:

eason formats for consideration:

Advance directly to playoffs: (16 teams, four rounds, best-of-seven series) with postseason teams based on standings as of March 12
A “Playoffs Plus” option: Expanding the number of teams with the opportunity to play, either through holding a play-in tournament to determine the final seed(s) in playoffs, to be played by “bubble teams” or replacing the first round of the playoffs with a group stage.
If “Playoffs Plus” — how many teams should return to play: 18, 20, 22 or 24?
Resume regular season with all 30 teams: All teams plays same number of games.
Resume regular season with all 30 teams, plus play-in: All teams play same number of games, followed by play-in tournament for the final seed(s) and traditional playoffs.
“Playoffs Plus” play-in format options: Play-in tournament featuring bubble teams for 8th seed; play-in tournament for 7th and 8th seed; or group stage that replaces first round of playoffs and all participating in groups (each team plays two games against each group opponent and top two teams from each group advances to traditional second round).

Scrimmage games prior to any restart:
— 2, 3, 4, or 5

Total regular season games:
— 72 or 76

Playoff format:
— Traditional (East/West) or reseed all teams— Roster considerations: 

  1. The possibility of limited roster expansion (choice of 1-3 additional spots, would allow teams to have more players on its inactive list)
  2. The possibility of expanding playoff rosters for all playoff teams (one or two additional participants)
  3. The possibility of allowing two-way players to be eligible for playoffs

Latest possible date for finish:
— Labor Day, Sept. 15, Oct. 1, Oct. 15 or Nov. 1

As evidenced by the GM survey and conversations to close the week, the NBA still must reach a point of feeling comfortable on a return to play. As Silver told players on a call this month, the NBA will be choosing from “a lot of bad options” and none that are risk-free.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. שיקחו דוגמה מהליגה השנייה בעולם, היורוליג, ויבטלו את השנה. זו לא תהיה אליפות עם כוכבית, אלא עם מערכת פלנטרית משלה

    1. בדיוק הפוך – כל השנים אנחנו מתלוננים שיש יותר מדי משחקים. 30% מהמשחקים מיותרים בעיני השחקנים והצופים. לפעמים אתה רואה קבוצה עיפה/פצועה/שחוקה שעולה לשחק "סתם" כדי להעביר את הזמן.
      עכשיו כולם יבואו רעננים ויתנו ביצועים מעולם אחר.
      יש למה לחכות.

    2. אין קשר בין השתיים, פה אתה מדבר על מפעל חיצוני, לא חלק מהליגות, שרוב הקבוצות באירופה לא משתתפות בו, שגם מצריך מהן לצאת מגבולות המדינה כל שבוע שני, לטוס למדינות זרות, לחזור למדינה, סיפור, זה לא דומה לNBA כי בNBA זו הליגה, אין ״ליגת על״ או ״US league", והתנועה היא בתוך המדינה, וכמובן שביטול היורוליג לא משמעותו ביטול הליגה בגרמניה או איטליה או ישראל, בעוד שביטול הNBA פירושו ביטול ליגת הכדורסל בארה״ב.

  2. למה לבטל האווי? גם בעונת השביתה היתה ליגה מקוצרת. במזרח יש פער של 5.5 ניצחונות בין 8 ל 9. במערב 3.5. זה לא פער שאפשר לסגור בכמה משחקים. יארגנו איזה סיבוב או שנים של משחקי חימום ויאללה לפלייאוף. תהיה לזה צפית שיא כי אנשים משועממים.

    בקיצור לו אתם ג"ס ומילווקי אומרים יאניס תמורת קלי. מה אתם אומרים?

      1. הלוחמים ברור שכן יש פה שאלה קליי הוא אולסטאר בצדק אבל יאניס הוא לא אפילו לא קרוב, יאניס הוא טופ 3 בעולם כבר היום ליד קרי, וקרי בכיף מגיע ל5 טבעות קריי מבחוץ ויאניס מבפנים על מי תשמור בדיוק, בועט את הנגר גרין

    1. יש הבדל בין עונה מקוצרת של בעקבות שביתה לבין עונה מקוצרת בגלל מגפה שנפטרו למעלה ממאה אלף ברחבי העולם…. לפעמים צריך להגיד לא.
      אם אני ג"ס אני חוטף את זה. אם אני מילווקי – ממש ממש לא! הקבוצה בנויה סביבו!! אם כבר מידלטון פלוס שחקן/בחירה תמורת קליי.

    2. תגיד רן, אתה רציני או ליצן?
      שחקן שהוא פעמיים רצוף (כנראה) ה MVP של הליגה, שעליו מבוססת הקבוצה שלך שמחזיקה במאזן הטוב בליגה, תמורת….? תמורת אולסטאר גבולי, שחקן שהיה שלישי או רביעי בחשיבותו (!!) בקבוצה שאפילו לא זכתה?!?!?

      1. רוצה להבהיר, המצב הזה יקרה רק אם יאניס יאמר למילווקי שהוא עוזב ומוכן ללכת רק לג"ס.אין מצב שמילווקאי עושה עסקה על יאניס אם הוא לא מכריח אותה. זו גם לא תהיה עסקה של אחד על אחד. כמובן שמילווקי תקבל גם את בחירות הדראפט הגבוהות שג"ס אספה. השאלה אם ג"ס תהיה מוכנה לפרק את הצירוף קרי & קלי. למי שמזלזל בקלי, הוא השחקן שנפגע הכי הרבה מהצירוף של דוראנט לקבוצה מבחינה סטאטיסטית.

  3. מצוין.
    .
    עם כל הביקורת פה על סילבר הוא יודע את העבודה והשחקנים סומכים עליו, גם אם יש פה כאלה שחושבים שהם יכולים לעשות את התפקיד שלו מתוך שינה

      1. מסכים +2
        .
        לא מבין את הביקורות עליו, כל פעם ששמעתי אותו במסיבת עיתונאים, ואני מקפיד להקשיב לו, תמיד התרשמתי שמדובר במנהל מצויין עם שיקול דעת וגישה הוליסטית רחבה והגיונית אשר מקפיד לקחת בחשבון את כל השיקולים לגבי כל החלטה, ותמיד מצאתי את עצמי מסכים עם הטיעונים שלו שהוא ידע להסביר אותם בצורה מרוהטת ונגישה.

  4. סדרות הפלייאוף נראה מעניין

    באקס מגיק
    לייקרס נטס
    ראפס ממפיס
    קליפרס מאבס
    בוסטון פילי הסידרה של הסיבוב ה1
    מיאמי אינדי
    דנבר יוסטון הסידרה הנוספת בסיבוב ה1
    יוטה אוק

    1. הייתי הולך על:
      באקס, לייקרס, ראפטורס, קליפרס, בוסטון בקושי, אינדי- הפתעה, יוסטון, אוק- הפתעה
      ואז
      באקס – אוק :באקס
      לייקרס – יוסטון: לייקרס
      ראפטורס – פייסרס: ראפטורס
      קליפרס – בוסטון: קליפרס בקושי

      באקס – קליפרס
      לייקרס – ראפטורס

      לייקרס זוכה בגמר ב 6 משחקים

      1. קליפרס ינגבו עם בוסטון את הפארקט לא אותו רמה בכלל, הבאקס זה בדיוק הבאקס של עונה שעברה, כשיסתמו ליאניס את הצבע בפלייאוף ויאטו את הקצב יהיה להם בעיה רצינית, ליאניס אין מספיק עזרה והוא כמו לברון הצעיר רק אתלט עליון

  5. אין טעם בפלייאוף כרגע. ארה״ב לא מוכנה והשחקנים לא מוכנים. מיותר לגמרי. בטח מפעילים שם לחץ עצום בגלל הכנסות פוטנציאליות משידורים בטלויזיה אבל בלי קהל ובלי משחקי בית וחוץ זה פורמט חד פעמי ומיותר.

  6. כותרת קצת מפוצצת,
    מתוך השאלון אני מניח שיהיה משהו באמצע.
    .
    לדעתי בוודאי שצריך לסיים את העונה לא משנה באיזה כוכבית, הקהל צמא לכדורסל גם עם כוכביות.
    .
    ובדיוק בגלל זה אם אני סילבר אני מנצל את הכוכבית לעשות טורניר מעורבב בין מזרח ולמערב עם ליגה מקוצרת לפי הראנקינג הנוכחי.
    .
    דירוג של 1-16 בלי שום קשר למזרח מערב, הרי גם ככה יש כוכבית, ואם רוצים להוסיף קצת משחקים או טורניר כניסה לפליאוף מה טוב, רק במקום שיהיה על מקומות 7-8 בכל קונפרנס, שיהיה על מקומות 15-18 כללי.

  7. אז בסדר שתהיה כוכבית, תחת ההנחה שהבריאות של המעורבים בדבר תישמר (נכון, הנחה לא פשוטה) זה הולך להיות פלייאוף מלחמת עולם, אולי מהגדולים שהיו

  8. כל מי שכותב לבטל את העונה משיקולי כוכבית (לא משיקולי חרדת קורונה, שגם עימה אינני מסכים) תגידו משהו, אתם מזוכיסטיים? איבדתם את השפיות בבידוד? מה אכפת לכם שנקבל שידורים של המשחק האהוב עלינו? אתם כל כך חוששים להתווכח עם אקדמיית שמעון-ברוך על כוכבית עתידית שאתם מעדיפים לגזול מעצמכם אלוף כלשהו עם כוכבית? אולי זה ההיטריות שבכם מדגגת את הרגש הזה של לבטל את העונה, אני לא יודע. אני בכל אופן צמא לכדורסל, לא משנה באיזה פורמט.
    .
    שיתקבצו להם כולם בדיסנישמינצי ומי שחולה שישב בצד, ושיקיזו את דמם על הפרקט, בשבילנו האוהדים. זה מה שאני מייחל לו, בלי בושה.

    1. אתה גם תלך לקרבות גלדיאטורים? אנשים מתים ברחובות, מה תגיד לאנתוני טאונס שאמא שלו מתה מקורונה, שהכל זה ביזנס ושימשיך לעבוד כרגיל? שהבידור שלנו האוהדים חשוב יותר מכל חיים של אחרים?
      .
      לא אכפת לי כוכבית או לא כוכבית, אכפת לי שאנשים לא מבדילים בין חיים לבין בידור.

      1. צ’יקו כמה אנשים מתים מהמצב הכלכלי? לא יודעים איך ישרדו את החודש, נכנסים למעגל עוני שיהיה להם קשה עד בלתי אפשרי לצאת ממנו, הכדרוסל זה הרבה יותר מרחק משחק מדובר בפרנסה לאלפי אנשים, בכל מקרה השוק ייפתח בקרוב הנזק הכלכלי גדול על הנזק הבריאותי, יש 40 מליון אזרחים מובטלים אצלנו ,ארגון הרופאים די נכשל בענק זרק סתם השערות ומספרים באוויר והכניס כלכלה שלמה לברוך רציני, גם בישראל דיברו על עשרות אלפי מתים,ובסוף כלום ושום דבר, הכלכלה חייבת להיפתח.
        .
        מצחיק שבאתר עשו בדיחה על אקדמיית שמעון -ברוך, עזוב שלא יהיה שום כוכבית עתידית קבוצות שמשחקות באותם תנאים, שחקן שלא התאמן בפגרה מפגר , יכלו להיכנס לכושר שיא , עד עכשיו אנחנו צודקים ברוב הדברים, עזוב שלי יש שני תארים בקרגני מלון, ועשרות נכסי נדלן שבבעלותי ושמעון רואה חשבון מובחר

        1. עוד לא מובחר. אם הייתי מובחר מצב הנכסים שלי היה כמו שלך😎.
          אבל ברוך השם אין תלונות.
          עבדתי פעם אצל רוח מובחר לפני כמה שנים הבן אדם לדעתי טופ 5 בארץ במוניטין שלו והוא חצי טייקון ואגיד את זה בקטנה. הוא ברמה שלא אומר שלום ללקוח ששוויו פחות ממיליארד דולר, היה מפנה אותם אלי שאגיד להם שלום בשמו.

      2. רק לסבר את האוזן כדי שאנשים יבינו , 76% מאזרחים אצלנו בארה״ב חיים ממשכורת למשכורת (אני לא יודע את המספרים בישראלמאמין שדומים) , הכלכלה סגורה כבר קרוב לחודשיים וחצי, ייקח לכלכה כמה שנים טובות להתאושש מהמשבר הזה ויש כבר לא מעט אנשים שמרוסקים.

  9. בוא נתחיל מזה שזה לא מה שוינדהורסט אמר, הוא אמר שהליגה שוקלת לקפוץ ישר לפלייאוף ויש סיכוי קטן שזה יהיה 1-16 , זה כמובן לא יקרה כי אף קבוצה במזרח לא תסכים לצרף לבראקט שלהם את הלייקרס והקליפרס.

    דבר שני צריך לקחת בחשבון שוינדהורסט הוא אידיוט,אין לו מושג מה הוא מדבר והוא מעולם לא חשף שום דבר או הביא ידיעה שלא ידענו עליה קודם.

    1. האמת גם אני לא הייתי מסכים לקבל את הקליפרס והלייקרס, אבל חייבים לעשות משהו עם הבדיחה של המחוזות.

      1. אולי את וינדהורסט , כמו שמישהו אמר פה עדיף הסיפורים שלך על המנדט הבריטי על פני כל מידע מהאידיוט הזה וינדהורסט מוציא מהפה

  10. סוגיה מעניינת.
    .
    בנוגע לסילבר – אני מבקש להעלות את האפשרות שמדובר בספין, או בחצי ספין, כלומר שללא קשר לשאלה האם העונה תחודש, מתי ובאיזה פורמט, חשוב לנ.ב.א שהסוגיה תישאר בכותרות. דמיינו מצב שבו באמצע מרץ סילבר הודיע שהעונה מבוטלת – הוא היה זוכה להרבה ביקורת על ההחלטה ואנשים היו מאבדים עניין. ככל שההחלטה לא מתקבלת ונשארת פתוחה, אנשים עוד שומרים על תקווה ולא מאבדים עניין. עצם ההתעסקות בנושא עוזרת לו להישאר בתודעה. כך שלדעתי גם אם הוא חושב שצריך לסגור את העונה יש היגיון שיווקי בשמירה על עמימות עד הרגע האחרון. בהשוואה לביטול במרץ, ביטול ביוני למשל, והכרזה על הקדמת העונה הבאה, משאירה אותנו במצב של "אוטוטו הליגה נפתחת", ומפחיתה את הנתק מהאוהדים.
    .
    בנוגע לתזמון – אני לא בטוח שהכרזה על ביטול העונה תפתור את הבעיה, מבחינה זו שככל שעובר הזמן החורף הבא מתקרב ותיתכן עליה מחודשת במספרים, לפחות בחצי הכדור הצפוני. נניח למשל שמבטלים את העונה, התחלואה יורדת במהלך הקיץ ואז קופצת באוקטובר – מה עושים? פותחים? מחכים עוד קצת? יתכן שיתברר שהקורונה היא סיפור של שנה אחת, אבל אם לא, גם העונה הבאה עלולה להיפגע.
    .
    מה שמחזיר אותנו לסוגיה הבסיסית – באיזו מידה אפשר לשחק כדורסל בנוכחות קורונה, שקשורה כמובן לשאלה הבסיסית של איך החברה בכללותה מתנהלת בנוכחות קורונה. אפשר לחלק את זה לאירועים דחוסי משתתפים מול אלה שלא. מה שלא – חוזר בכל העולם. מה שכן – כמו הנ.ב.א – מתחיל לחזור, אבל גם יחזור להקפאה במקרה של התפרצות מחודשת. אז יתכן שזה מה שצריך לעשות גם בליגה, כמו בבתי הספר – כל עוד המספרים נמוכים זה קורה, כשהמספרים גבוהים זה מוקפא. אם מוסיפים את האפשרות של הבועה ובדיקות הסיכון הכולל לשחקנים נראה לי סביר יחסית לאוכלוסיות אחרות – הילדים שלי הולכים לבית ספר, בלי בועה ובלי בדיקות, ויהיה לי קשה להסביר לעצמי למה הם לוקחים סיכון, כולל בשיעורי ספורט, והשחקנים לא.
    .
    האלטרנטיבה היא להגדיר שהשחקנים יחזרו רק כשיהיה חיסון. קשה לדעת מתי זה יקרה ואני לא בטוח שזה הוגן כלפי השחקנים – להשבית את העבודה שלהם לשנתיים-שלוש, גם אם יש להם כסף לעבור את התקופה הזו, זו גזרה קשה מאד.
    .
    בנוגע למזרח-מערב – לא נראה לי קריטי, ונשמע לי בלון ניסוי של סילבר כדי לקדם משהו שהיה רוצה לבחון בכל מקרה, והמשבר פשוט מקל על תהליכים דיסטרוקטיביים כאלה.

  11. אני פחות מכיר את מה שקורה בNBA, אבל ממה שהבנתי מהבייסבול, הפלייאוף הוא הmoney-maker של הקבוצות, סכומי הפרסום, הכרטיסים וזכויות השידור בפלייאוף גבוה מאוד ולכן מבחינת המועדונים, גם אלה שלא משחקים בפלייאוף, אי-קיום הפלייאוף הוא המכה הרצינית, ופחות הליגה, כלומר, אם כבר מקצרים ומאבדים הכנסה, לפחות שתהיה הכנסה של הליגה הסדירה ולא הפרה החולבת של הפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט