משחקי NFL של אתמול: קלאסיקה בדאלאס!/בייסבול/ מנחם לס

פייטון מנינג קובר את טוני רומו במשחק קלאסי

דאלאס קאובויס (3-2) 48 – דנבר ברונקוס (0-5) 51

 (בהמשכים)

חזיתי במשחק בלאונג' העתונאים של האיצטדיון שבנשוויל. כשהוא ניגמר הרגשתי סחוט לא פחות מפייטון מנינג, באחד ממשחקי הפוטבול המטרפים, מבלבלים, משבשים את הדעת, ומעורבלים ביותר שחזיתי בהם אי-פעם, וחזיתי בהרבה. הייתם צריכים לרקאות עתונאי פוטבול משופשפים, אנשי טיווי, וכמה מאמני מכללות  (מטנסי, ונדרבילט, מידל טנסי, ובלמונט – שאיתם שוחחתי) קופצים ומתפרעים כילדים עם כל מסירה, כל שגיאה, כל תפישה מעולם אחר.

לקוורטרבק של דאלאס טוני רומו –  שסבל יותר מקללה אחת בחייו בארלינגטון היכן שהמשחק נערך באיצטדיון המודרני ביותר בעולם  – היה משחק כזה נפלא ושובר-שיאים שהשגיאה האחרונה שלו כאבה פי כמה. במיוחד במשחק בו שבר שיאים על גבי שיאים של הקאובויס. נחזור אל זה. פייטונג מנינג ממשיך את המשחק הסופרמני שלו שמסרב לציית לטבע הבריאה, ומשתפר ממשחק למשחק כאילו גיל 37 הוא הפיק של גוף האדם, המשיך בקצב הלוהט של משחקו בסריות של NO-HUDDLE כה מהירות שלהגנת דאלאס לא היה זמן להתארגן כראוי,  זרק ל-4 TD, ומאט פרטר בעט פילד גול לנצחון מ-28 יארדס לנצחון. פייטון היה על קו ה-3 של דאלאס עם דקותיים וחצי בשעון. אבל הוא לא רצה TD. זה היה נותן לדאלאס הזדמנות ל-RUN BACK,  וטאצ'דאון שהיה שוב משווה את התוצאה. הוא רצה נצחון בטוח.

עם הפסקת המשחק עם 2 דקות לסיום, הוא העדיף דאון ראשון על TD. דאלאס חייבת היתה להשתמש בטיים-אאוטס לעצור את השעון. פייטון ידע שעם דאון ראשון ייגמרו להם הטיים-אאוטים וכך בדיוק היה. עם חצי יארד ודקה ו-19 שניות בשעון, הוא אפילו לא ניסה תרגיל ריצה אלא סתם התיישב על הכדור. פעם אחת אפילו רץ כמה צעדים אחורה לכיוון האמצע לאפשר לבועט שלו זווית מושלמת ומרחק מושלם (מרחק קרוב מדי אינו טוב בגלל האפשרות לחסום את הכדור בבעיטה). עם 2 שניות לסיום הוא קרא טיים-אאוט, ןמאט פרטר שבכל הקריירה שלו לא החמיץ בעיטה אחרונה לךנצחון, קבר גם את זאת כשהזמן ניגמר.

איזה הפסד באסה לאוהדי דאלאס!

טוני רומו זרק לשיא קאובויי של 506 יארדים באוויר ו-5 טאצ'דאונים, המשחק הראשון של 500+ יארדס בהסטוריה של דאלאס, ואל תשכחו איזה קוורטרבקים שיחקו עבורם: טרוי אייקמן. רוג'ר סטאובאק.  דון מרדית'.  דני ווייט. טוני רומו יכול אולי להיכנס כחמישי, אבל הוא זקוק לסופרבול!  כך או כך, ב-48-48 הוא מסר מסירה חסרת יירוט ובעלת טשטוש מחלט – אני לא יודע בדיוק לאן כוונה – ודני טרבת'ן הנהדר חטף אותה באינטרספשיון קריטי.

 שתי הקבוצות חרשו יחד 1,039 יארדס, השני בתולדות הפוטבול. ה-99 נק' יחד היה שני ל-106 נק' של סינסינטי וקליבלנד מ-2004.

חשבתי שדאלאס ניצחה את המשחק כשטוני רומו מסר מסירה ל-79 יארדס לדז בריאנט שהכינה את הקרקע לנשיאת כדור מה-4 של קול ביזלי, YD שעשה 41-48, והתקפת דנבר הראתה סחוטה. אך מנינג דחף אותם ל-73 יארדס ב-9 נסיונות (הוא סיים עם 414 יארדס), והשוואה של 48 עם ריצת יארד אחד כשנשארו 2:44 טיקים. ואז באה השגיאה הנוראית של טוני רומו והרסיברס שלו.

lכשטוני רומו עשה את ה-TD ל-82 יארדס לרוקי טרנס ויליאמס שקטע את יתרון דנבר שהגיע כבר ל-14 (אחרי שהקאובויס קפצו ליתרון 0-14 ברבע הראשון) ל-35-27, וקהל של 92,758 הרעיש עולמות באיצטדיון הסגור, 'הרגשת' שהמשחק היה של דאלאס. ואמנם הוא הביה כשהיה 41-48. עד המסירה האומללה של רומו.

***************

טנסי טייטנס (2-3)  17 – קנזס סיטי צ'יפס (0-5) 26

 

דוני אברי, ה-WR של הצ'יפס, תופס מסירה מאלכס סמית בחצי הראשון

 

כשאתה 0-5 אחרי עונה של 14-2, אתה נמצא בקבוצה מאד מצומצמת של קבוצות NFL שעשו שינוי אדרת לחלוטין. זה קרה רק פעמיים בכל תולדות הליגה, והצ'יפס הם עכשיו אחת מהקבוצות האלה. אני לא יודע מה גדולה תרומתו של המאמן אנדי ריד בכך – עובדה שבפילדלפיה איגלס הוא סיים עונה איומה ופוטר – אבל ראיתי בקנזס סיטי קבוצה ממושמעת לחלוטין שלא נישברה אפיעלו אחלרי פיגור.

וכשאתה מושלם עם 0-5, גם לא איכפת לך כמה מכוער זה נעשה. היה לי זה המשחק הראשון בנשוויל, ועם כל מוזיקת הקאונטרי לפני המשחק ובהפסקה זה היה גם משחק וגם קונצרט.\ג'מל צ'ארלס השתטח מיארד אחד עם 6:23 בשעון וזה היה המשחק.

"אנחנו 0-5 ואנחנו לא עומדים להתנצל" אמר לנו אנדי ריד העתונאים בחדר ראיונות המפואר. אבל לא ננוח על הרקורד כי יש הרבה מקום לשיפור.. ב-2003 הצ'יפס פתחו את העונה 0-9 לאלה שזוכרים. כשבמחצית הצ'יפס הובילו 0-13 בין שתי קבוצות ה-AFC הללו  עם שליטה כמעט מחלטת לא פיללתי לקאמ-בק כזה מקנזס סיטי. הטיטנים היו בסינק עליון כשריאן פיצפטריק עלה במקום ג'ייק לוקר, שכפי שכתבתי נפצע די קשה בירכו. הוא החמיץ את 5 מסירותיו הראשונות אך אז  הוביל את הטיטנים ל-17 נקודות ישרות בחצי השני. צ'ארלס שם את הצ'יפס בראש 20-17 והם לא הביטו יותר אחורה. הוא סיים 50 מ-108 היארדים שלו ברבע הרביעי. הצ'יפס חיסלו את הצ'אנסים האחרונים של הטיטנים עם 2 אינטרספשיונס ב-6 הדקות האחרונות. קשה להאמין שאלכס סמית', הקוורטרבק שהניינרס שלחו הביתה, הוא מנצח 5 משחקים רצופים.

 

אינדינאפוליס קולטס (1-4) 34 – סיאטל סיהאוקס (1-4) 28

 

 

אנדרו לאק, הקוורטרבק הצעיר הטוב בליגה זרק לשני טאצ'דאונים ברבע הרביעי, והפסיק לסיאטל רצף נצחונות בעונה הרגילה שנמשך מה-25 לנובמבר, 2012. היה זה מאבק בין רוקי העונה והרנר-אפ שלו. אינדי פיגרה 12-0, והקוורטרבק שלה היה בינוני ביום של 16 מ-29 ל-229 יארדס. אבל בסוף המשחק הוא אמר שהוא מעדיף לנצח משחק מכוער מלהפסיד משחק יפה. סיאטל שלטה בכדור בשני שליש המשחק, והיתה בחצי של הקולטס 68% מהזמן, אבל לי זה מזכיר את ברצלונה העונה עם שליטה במגרש והפסד בתוצאה הסופית. הקוורטרבק של סיאטל וילסון סייםפ משחק של 15 מ-31  ל-210 יארדס, אבל הוא גם נשא כדור 13 פעם ל-10-2 יארדס.

היה זה משחק מוזר בו שתי הקבוצות עשו טאצ'דאונים מחסימת בעיטות.

***************

ניו יורק ג'איינטס (5-0) 21 – פילדלפיה איגלס (3-2) 36

לאחד כמוני שהיה בכל הסופרבולים שניו יורק ניצחה עד שנת 2000, הקבוצה של היום היא מראה שאני כל כך לא רגיל לו.

כשהג'איינטס חזרו מדפיציט של 12-0, ורובן רנדל שם אותנו אפילו ביתרון של 2, כל הג'וינט קפץ משמחה והשתולל כאילו סוף סוף באה "החזרה הידועה" של הג'איינטס. האיצטדיון צהל. זה היה נגד פילדלפיה השנואה, והקוורטרבק שלה מייק וויקס נפצע שוב – מתיחת שריר ארבעת הראשים. שמחה וצהלה. 85,000 צופים חשבו שאולי לג'איינטס תהיה עונה אחרי הכל. ויקטור קרוז אפילו אמר: "באותם רגעים חשבתי שה-SWAGGER שלנו חזר!" ג'סטין טאק אמר: "זה הזכיר זמנים טובים יותר".

אבל זה היה בג'איינטס סטדיום. היום זה אותו איצטדיון עם שם אחר – MET LIFE – וקבוצה אחרת. הרבה שחקנים שזכו בסופרבול האחרון של הג'איינטס עדיין משחקים ובראשם הקוורטרבק איליי מנינג, אבל הכל שונה. הכל אחר. הג'איינטס – רעבים וצמאים לנצחון ראשון – פרצו לראש, החלו להראות סימנים, ואז פתאום התקפלו כעובר בבטן אימו, שוכבים ללא תנועה, כשהיריב עושה בהם כרצונו. אחרי שמנינג זרק את הטאץ'דאון השני שלו ברבע השלישחי, הוא חזר שוב לאינטרספשיונס שלו – ארבעה במספ-ר ברבע הרביעי,, והג'איינטס עמדו והסתכלו כיצד האיגלס צוהלים בדרך ל-17 נקודות ללא מענה.

ה-5-0 הראשון של הג'איינטס מאז 1979. ה-182 נק' נגדם בחמישה משחקים הוא שיא שלילי. למנינג יש כבר 12 אינטרספשיונס. המעריץ הגדול ביותר שלו הוא מאמנו קפלין. שניהם לקחו שני סופרבולים. אילךיי עדיין קוורטרבק צעיר. מה עושים? מה התשובה?

התשובה היא שקפלין צריך ללכת. הוא עשה את שלו. הוא אחד מהמאמנים המנצחים ביותר בפוטבול. אבל הוא עשה את שלו, והגיע הזמן ללכת.

***************

סן פרנציסקו ניינרס (2-3) 34 – יוסטון טכסנס (3-2) 3

 

נרס חזרה לרמה שציפו ממנה לפני תחילת העונה. היא שלטה הערב בכל: בהגנה, בהתקפה, בבעיטות, במסירות, בנשיאות כדור, ואפילו בצבעים: הצבע האדום שלה שולט לחלוטין בדומיננטיות שלו, ואז הקבוצה באה וממלאת את בקשת הצבע האדום. אדום מבהיק. כמו הקבוצה עצמה. היה יכול להיות משחק, אבל כשהקוורטרבק היריב – מאט שאוב – מבצע שתי שגיאות גורליות כבר בתחילה נגד קבוצה מצויינת כמו הניינרס, אפשר לסגור את השער. טרמיין ברוק עשה אינטרספשיון של שאוב במסירה הראשונה של המשחק ורץ 18 יארדס ל-TD. אני הרגשתי שפה נחתם הסיפור. אבל חיכיתי מעט. ב-14-0 התחלתי לחזות בבייסבול  ובפוטבול ע"י העברת הערוצים. בבית אני עושה חצי מסך, אבל במוטל בדרך לאלבאמה אין חצאי מסכים. בקושי יש משך טלוויזיה אנושי אחד.

שאוב זרק 3 אינטרספשיונס לפני שהוחלק ברבע הרביעי ע"י הצעיר ייטס, שאני כמעט בטוח שיהיה הקוורטרבק הבא של הטכסנים. שאוב זרק יותר מדי אינטרספשיונס במשחקים האחרונים.

קולין קפרניק זרק מסירה ל-64 יארדס לוורנון דייויס, ופרנק גור נשא כדור ל-81 יארדס כולל TD במשחקו המצויין השני הרצוף. עם הפסדה של סיאטל, הניינרס היא צעד אחד אחריה עם הפסדה היום לקולטס. סיאטל היא 1-4 והניינרס 2-3. סביאטל תהיה אורחת של הניינרס ב-8 לדצמבר.

 ***************

 סינסינטי בנגלס (2-3)  13 – ניו אינגלנד פטריוטס (1-4) 6

 

**********************************

       בייסבול

*********************************

פיטסבורג פיירטס  2 – סנט לואיס קרדינלס  1 (1-2 במשחקים)

הפינץ' רנר (PINCH RUNNER – רץ שניכנס לרוץ עבור שחקן שחבט בכדור שאינו מהיר, ובד"כ המטרה היא גניבת בסיס) ג'אש הריסון עמד בבסיב השני. הוא שלח מסר למאמנו בבסיס השלישי להיזהר כי הוא בא כמטוס סילון. זה היה בתחתית האינינג השמיני. כמה שניות אחרי הריסון פרץ בספרינט של 90 רגל מתחנה שנייה לשלישית. ואז החבטה של פדרו אלברז הבעיאה אותו הביתה, ופיטסבורג היא נצחון אחד מלהגיע לגמר הפננט, שהוא גמר הליגה ה-NL. היריבה תהיה המנצחת בין הלוס אנג'לס דודג'רס (שכיסחה יותר מאוחר את אטלנטה 6-13) ואטלנטה.

 

לוס אנג'לס דודג'רס 13 – אטלנטה ברייבס 6 (1-2)

 

 

הברייבס מאטלנטה הובילו 2-0.  קרל קרופורד חבט THREE RUN HOMER, חואן יורייב הוסיף שניים, ועד סוף המשחק זה היה עניין של לחכות ש-9 איטנינגס יסתיימו.  התוצאה נראית כשחיטה, אבל הדודג'רס חבטו רק 14 חבטות נגד ה-10 של הברייבס. אך כידוע, בבייסבול העת בה אתה חובט חשובה יותר מכל דבר אחר.

שני המשחקים הם 3 מ-5 ואם הפיירטס מנצחים הם בגמר הפננט ואותו דבר נכון לדודג'רס. שני המשחקים מס' 4 מחר (היום אצלכם)

 

אז

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. אוף איזה משחק בדאלאס, כמה פעמים יעשו לנו את זה? כמה טוב רומו צריך להיות בשביל לגמור כפאשיונל הגדול בכל הזמנים?
    ומאנינג פשוט רובוט. הקווטרבק היחידי בליגה שלא צריך אוזניה לא צריך מאמן וכנראה שלא בן אנוש כי אני לא יודע איך הוא עושה את זה בגילו.
    נותן עונה שיכולה להכניס אותו כגדול מכולם

  2. אגב ברצלונה העונה לא הפסידה ולא פעם אחת באף מפעל, מבקיעה בממוצע כמעט 3 שערים למשחק, ובכללי פתיחת עונה הטובה ביותר שלה אי-פעם, לא בדיוק סיאטל

    1. תעשה לי טובה , מה אתה משווה בכלל בין ברצלונה מהליגת פח זבל הספרדית, ומוקדמות ליגת האלופות כדור שינה – לדנבר פאקינג ברונקוס …

        1. צודק, קבל את התנצלותי. גם כשאני קורא את זה עכשיו זה נשמע שכתבתי קצת בטון מתנשא ומגעיל, למרות שזאת בעצם לא היתה כוונתי.

  3. מה שקורה לאיליי מנינג הוא דבר לא יואמן. אבל קו ההתקפה לא נותן לו יותר משנייה לזרוק. האשמה היא בקו ההתקפה לא פחות מאשר אשמה שלו.

  4. לגבי השאלות של שחר אתמול,
    רומו נחשב קווטרבק מצויין ששובר את הלב לאוהדי דאלאס פעם אחר פעם.
    לגבי השאלה של השחורים ולבנים, זה עניין די רגיש ומעורב בזה הרבה גזענות ומעט ביולוגיה.
    הרבה שנים חשבו ששחורים לא יכולים לשחק בתפקיד הקווטרבק ונתנו אותו ללבנים בלבד. הקווטרבק לא היה צריך להיות אתלט יוצא דופן כי אם ה"מאמן על המגרש", עם יד חזקה. הוא מנווט את כל התקפת הקבוצה, תראה את מאנינג ותסתכל על קווטרבק קלאסי מהספר. חד מחשבה, ראייה מרחבית אלוהית, מוח אנליטי שיודע לתרגם את ה"פליי בוק" (כל התרגילים שאתה רואה הרבה מהקווטרבקים מסתכלים על מין ספרון כזה על האמה שלהם והוראות שהם מקבלים באוזנייה) למציאות בתוך שניות ויד חדה ומכוונת כמו מכונה.
    שחורים נחשבו כעילוי פיזי אבל לבנים נחשבו כחכמים יותר ולכן שחורים לא קיבלו את התפקיד הזה. היום הדברים משתנים אבל הדיעות הקדומות עדיין מושרשות חזק. הקווטרבקים השחורים ידועים בתור אתלטים עליונים שמצויינים במשחק הריצה וה"אינסטינקט" שלהם למשחק אבל נופלים בקבלת ההחלטות. מספיק להסתכל על רומו וסאנשז כדי להבין כמה זה שטויות אבל באמריקה הגזענית הדיעה הזו עדיין רווחת.
    לגבי שאר התפקידים, בשביל להיות גבוה ושמן צבע העור לא משנה ותוכל למצוא בסקראם לבנים, שחורים ומולאטים.
    בכל שאר התפקידים הדיעות הקדומות התמסמסו ואין כמעט הבדל אבל בגדול פעם התופסים היו לבנים והרצים שחורים, כיאה לתורת הגזע האמריקאית.
    פוטבול הוא הספורט הכי חזק בmiddle america ובמדינות כמו טקסס שבהם הגזענות היא עדיין חלק בלתי נפרד מהחיים ולכן השאלות שלך בנושא הזה הן בהחלט במקום ונוגעות בנקודות רגישות

    1. תודה אפלטון!
      בדיוק היום ראיתי את הסרט על דון הוסקינס וחמישיית השחורים שלו שלקחה אליפות מכללות, סרט די אפקטיבי [הבנתי שלא הכל מדוייק, הוליווד וכל זה] כאן מתורגם: http://www.putlocker.com/embed/BC31E7AA29829BFA

      האם נכון שיש יותר דרום אמריקנים [או היספאנים] בבייסבול? למה?

  5. מנחם כתב פעם שהאופנסיב ליין מלא בלבשנים כי היתה דיעה שהלבנים הענקים הם 'פייטרים' ו-'אמיצים' יותר מהשחורים. אני לא חושב שזה נכון, אבל כמעט כל אופנסיב ליין המגן על הקוורטרבק מרכב מיותר לבנים במשקל 150-180 ק"ג משחורים.

  6. % הלבנים בהוקי הוא מעל 95%. בבייסבול – תלוי אם מחשיבים את ההיספנים כלבנים, כי אם כן, אני מניח שאחוזם בערך 70%. בפוטבול אחוז הלבנים הוא בערך 35-38%. בכדורסל 22% לבנים (כולל כמובן הזרים)

    1. ישנן שמועות שסילבי תפשה את מומי באילת עם איזה רוסיה ושפכה עליו כימיקל אטריאל ששורף את השערות. מומי קרח עם צלקות על הפדחת ונמצא בביילינסון. מי שרוצה יכול לשלוח פרחים ל-"מומי החציל השרוף".

  7. בלי קשר ועם קשר, ראיתי אתמול סרט דוקומנטרי על Pat Tillman
    שהתנדב להילחם בצבא (אפגניסטן) במקום לשחק פוטבול מקצועני, ונהרג מאש ידידותית.

    סרט מדהים (ערוץ יס דוקו)
    The Tillman Story(2010

  8. הדוג'רס ילכו עד הסוף השנה
    מאז פרננדו וולנצואלה מומי לא זוכר פיצר חזק
    קרשאו יביא את התואר לאל איי

  9. הייתי עייף מת ופשוט לא יכולתי להוריד את העיניים מתצוגות הספורט המדהימות האלו..
    איזה כיף שיש גם פוטבול וגם פלייאוף בייסבול..
    היכולות של פייטון ורומו לשים את הכדור בדיוק במקום שרק הרסיבר יתפוס מדהימות

  10. מומו, איך הפיפי ? יש שמועות שסוף סוף כל המונדבוצקס שלך נעלמו אחרי שסילבי שרפה לך שם את כל הגן ירק

  11. דון מטינגלי מחליט להעלות את קרשאו כדי לנסות לגמור את הסיפור כבר הערב. קרשאו בחיים לא הגיש עם רק 3 ימי מנוחה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט